abonnement Unibet Coolblue
pi_74629799
Het vorige deel: Het peutertopic (2 tot 4 jaar) deel 40

De peuters:

6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_
04 januari 2006: Ingmar, zoon van Vliegenvanger
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Lenaatje en Tazz
3 juni 2006: Finn, zoon van JoJogirl
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Daniel, zoon van nanalune en jojoja
30 juni 2006: Lucie Catharina Elisabeth, dochter van Macka66
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
02 september 2006: S, zoon van Sugar
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: S-man, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: B-man, zoon van RockabeIIa
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
26 november 2006: Giovanna, dochter van Chantal20
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 december 2006: Renske, dochter van Popples en Prowl
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
25 januari 2007: Jesper, zoon van Miffy1984
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
01 mei 2007: Robin, zoon van Bamba
07 mei 2007: Milan, zoon van MamaNik
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
27 mei 2007: Bente, dochter van Make-Yourself
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Damian, zoon van TeenageDirtbag
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
pi_74629945
Even schaamteloos m'n laatste post herhalen. .

Leuk allemaal die pogingen van jullie, maar onze peuter is tóch de leukste en liefste en grappigste. . .

Sinds ze weer opgeknapt is, is ze echt een engeltje. Goed luisteren, grapjes maken, lekker mee-eten, het kan opeens allemaal weer! En ik moet zeggen dat ik de peuterleeftijd wel enorm leuk vind hoor (maar dat zei ik van de dreumesleeftijd ook geloof ik ).

Van de week bij het KDV hadden we er bijna één bij . Ik had een 1-jarige aan m'n broekspijp hangen (echt met zielige puppy-ogen EN puppy-piep-geluidjes ook!) die meewilde. Dus ik vroeg aan Anna, zullen we Isabel dan maar meenemen? Je zag d'r echt kijken van eh, kan dat dan papa?! . Maar even uitgelegd dat dat idd niet kan en ze was het er wel mee eens omdat ze zich anders niet meer om kon draaien in d'r bedje. , .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 12 november 2009 @ 12:22:43 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_74630659
annA
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74631792
Dan doe ik dat ook even Jarno

Anna. Ja, da's niet handig als er nog iemand in jouw bedje ligt. Fijn dat je weer helemaal beter bent!

Marit, WB

En Pinq. Met oorontstekingen wel bekend, maar niet met wat jij omschrijft. Zou inderdaad even met HA overleggen. Misschien dat er iets zit dat de ontsteking veroorzaakt.

SintMaarten-kindjes. Leuk!

Hier kletst mevrouwtje er steeds meer op los. Ze kan alleen de R nog steeds niet uitspreken aan het begin van woorden. Dus Fleur gaat wel, maar rode wordt jode. "Op een jote pasdetoel joot met witte tippe"
pi_74632961
Kim was erg vroeg wakker, 5.30. Hoe doen jullie dat? Eruit laten gaan, bljven liggen, op kamer spelen etc? Ze mocht van mij niet naar beneden,veels te vroeg. Na een half uur ging ze weer slapen tot 8.00

Om 10.00 kwam een vriendinnetje van de psz spelen voor de 1e keer. Ik was bang dat ze te moe was, maar viel gelukkig mee!
Het ging best goed, 2 meiden bij elkaar die nog niet goed kunnen delen.
Wel voor herhaling vatbaar. Ben blij dat het zo goed ging en het klikte ook goed met de moeder. En de babies vonden elkaar ook interessant
pi_74633035
Anna blijft nog steeds op bed liggen als ze wakker is, ze huilt dan wel niet meer maar gaat dan gewoon papaaaaa of mamaaaaa roepen totdat wij d'r komen halen. Doen meer peuters van ruim 3 dat? Ik hoor altijd verhalen van peuters die er zelf uitkomen en in bed kruipen enzo. Niet dat ik daar op zit te wachten (ik vind die drempel die ze kennelijk nog wel heeft wel prettig) maar ik vroeg me af hoe dat bij de rest gaat .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_74633050
Terug Vind Peuter
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_74633234
jarno, wat schrijf je toch leuk over je moppie.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_74633260
hier ligt max bij mij, dus ik kan je niet helpen Ik weet wel dat als ie in zn eigen bed ligt dat ie er gewoon uitgaat, soms mij wakker maken, als dat niet lukt gaat ie gewoon spelen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_74633294
Argh. max doet net alsof hij doof is. ja of het is dus echt zo met die onstekingen steeds.
dit is zo lastig
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_74633321
Kim gaat schreeuwen om mama of papa. Komt wel uit bed soms en schopt dan tegen de deur. Is iets van de laatste tijd. Misschien was het vannacht door de indrukken van Sint Maarten.

Ze ligt nu op de bank uit te rusten en te wachten op papa. Die is volgens haar boven. Is dus aan het werk en gaat dan nog sporten. Pas om 19.00 thuis. Ze mist hem de laatste tijd heel erg.
pi_74633338
Lastig pinquit!
pi_74633407
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:50 schreef pinquit het volgende:
hier ligt max bij mij, dus ik kan je niet helpen Ik weet wel dat als ie in zn eigen bed ligt dat ie er gewoon uitgaat, soms mij wakker maken, als dat niet lukt gaat ie gewoon spelen
Nouja, dat laatste vind ik dus wel weer een aantrekkelijk alternatief. Als ze om 6 uur ofzo wakker is mag ze best d'r bedlampje aanknippen en een boekje gaan lezen ofzo. . Maar nu wacht ze gewoon tot wij d'r komen halen (en entertainen meestal). Ook geen ramp natuurlijk.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 12 november 2009 @ 13:56:10 #14
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74633444
jarno, onze dochter is dan wel geen peuter meer maar die blijft ook meestal nog braaf liggen en roept als ze eruit wil. vaak gaat ze gewoon liggen spelen & liedjes zingen.
in de haak.
pi_74633933
Maud pakt d'r hele hebben en houden op en komt naar ons. Kruipt dan tussen ons in en nestelt zich knus tegen papa of mama aan. Het liefst met d'r pop nog vast zodat je zo'n hard hoofd in je rug gedrukt krijgt. Afhankelijk van het tijdstip valt ze dan weer in slaap of ze begint hele verhalen te vertellen of te zingen. Vanochtend een kleine 100x mama se mama sa gehoord. Maar verder komt ze ook niet dan dat. Als het dan half zeven is dan mag de tv aan en krijg ik vertelt wat daar allemaal op gebeurd. Het liefst heeft de dame dan ook nog dat 1 van ons naar beneden gaat om d'r fles te maken. Dat gebeurt meestal ook wel, want plassen moet ook gebeuren dus naar beneden gaan we toch wel.

Als ze midden in de nacht komt en niet gaan slapen dan moet ze terug naar d'r kamer. Wat ze daar doet kan me weinig schelen - bij voorkeur slapen - zolang ze het maar stil doet. Dus huilen en krijsen of hard zingen mogen niet. Soms hoor ik ze dan nog met d'r pop spelen en die in bed leggen en zachtjes een slaapliedje zingen na een kwartiertje is ze dan weer stil en vind ik ze 9 van de 10 keer pas rond half acht naast me.

Lastig pinq. Vraag es of ie een snoepje wilt... als ie dan nog niet reageert dan zal het wel echt zijn
pi_74633989
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:11 schreef chacama het volgende:

Het liefst heeft de dame dan ook nog dat 1 van ons naar beneden gaat om d'r fles te maken. Dat gebeurt meestal ook wel, want plassen moet ook gebeuren dus naar beneden gaan we toch wel.
Wat een koninginnetjes zijn het toch ook he, die peutermeisjes! . Geweldig!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_74635562
Pinquit, vervelend dat Max zo'n last van zijn oortjes heeft.

Marit, wat leuk om jou hier na zo'n lange tijd weer eens te zien! Hoe gaat het met Ilse? (toch? )

Jarno, Devin weet meestal niet hoe snel die zijn bed uit moet komen als hij wakker is. Hij stommelt dan met halfopen oogjes, minstens 1 van zijn 3 dekens en zijn complete spenencollectie naar ons toe. "Dehdeh 'akkeh!". Soms gooit hij zichzelf ter plekke op de grond en gaat daar liggen soezen, soms kruipt hij bij ons in bed. Bij de oma's slaapt hij in een ledikant of een campingbed en daar kan hij zelf niet uit. Daar gaat hij dan wel liggen kletsen en zingen, soms wel een kwartier lang, tot hij het zat is en gaat roepen dat hij eruit wil.

Sint Maarten was zo tof
We aten (vroeg) bij mijn ouders en daarna gingen hij en ik met zelfgeknutselde lampion en 3 kleuren lichtjes langs de deuren. En hij zong!! Bij de eerste 2 huizen nog vrij zachtjes, maar vanaf dat moment ging hij los en zong uit volle borst!
Elke keer hetzelfde liedje:

"Sihte Sihte Maahte
Koeie heb..... staahteh
Meisje heb.... 'okjes aan.....
Hieggggggg komt Sihte Maahte aan"


En dan kreeg hij een snoepje, deed die in de tas en zei hij netjes dankjewel
Na 'n stuk of 12 huizen weer terug naar mijn ouders, met de auto naar mijn schoonouders' buurt waar M. na zijn werk naar toe gereden was en daar nog langs een paar deuren geweest.
Hij was inmiddels behoorlijk moe in de beentjes , dus in de buggy en toen ging de optocht van start! Bijna een uur lang liepen we met heel veel kindjes en ouders door de wijk heen achter de fanfare aan.
Hij vond het super, gaf om de zoveel tijd zijn lampionnetje aan me zodat hij kon meeklappen met de muziek Op het eind kreeg hij nog een zakje pepernoten en toen kwamen we om 20:15 uur moe maar heeeeel voldaan weer thuis. Vooruit, nog een allerlaatste keer aanbellen bij de buren, maar hij was zo kapot dat hij na de eerste zin al niet meer kon, mijn dappere kleine zanger

Volgend jaar weer
.... met gevoel voor drama....
pi_74636140
Devin
pi_74636349
Grrr, vrijwel alle foto's van gisteravond zijn mislukt
Maar deze is wel leuk:

.... met gevoel voor drama....
pi_74637428
groot wordt ie Kers!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 12 november 2009 @ 15:53:36 #21
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74637473
Heej, devin, grote man!

Eli gaat trouwens heerlijk in zijn kamer spelen. Boekje lezen of met zijn trein spelen, of weet ik het wat. Werkt prima. Het traphekje voor zijn deu is wrs ook wel een reden dat hij in zijn kamer blijft
Wat ik me dan wel afvraag, als een kind s ochtends wakker wordt, moet hij dan niet eerst plassen? dus kindjes die in bed blijven liggen, houden die het dan net zo lang op tot jullie komen?

p_iglet en pepijn waren gister langs. was heel gezellig! eli heeft een tic dat hij alleen de rode duplo blokjes wil stapelen, dus toen pepijn de groene en de blauwe toren er bovenop zette, kreeg eli zowat en toeval dat zijn rode toren vermoord was stampen, krijsen,brullen, en toen p_iglet de toren weer in ere had hersteld, was de wereld weer mooi
waarna pepijn de toren omgooide toen eli even niet keek, en eli dus heel stoïcijns nogmaals zijn toren opbouwde. mooi schouwspel die twee samen

in het kader van zingende peuters heb ik hieronder eli's repertoire. volledig op toon, de tekst is wat minder
quote:
“In de maaaanesijn, in de maaaasjesjijn,
kom *mompel* raamsjosjijn
Maar je waaat het nie, maar je waaaat het nie
Zoooo vogel
Zooo visj
En dat is rech
En dat koooom”

“ooolifanje in het bosj
Laa je mama nognie losj
Anner raak je weg kwait”

“viesje, iesje, in het water
Iesje, iesje, daaaaiijjjjewom”

“biejeh, smieje,
Oh, het was een wonder!
Biejeh smiejeh,
Hihihi, hahaha,
Nee ne naa”

“Een tee hie vier, hoesje van papier
alsse pele panniepass
zet em inne paze kassss
een tee hie vier, hoesje van papier”

“…..
piep! hoewaaaaa!!”

“ieja deea
eten opgegeten laten staan
ieja deea, poefffff!”
Rara, welke liedjes worden er gezongen?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74638366
Devin

Ik weet het.... ik weet het!!

In de manenschijn
Olifantje in het bos
visje in het water
broodjes smeren
hoedje van papier
lang zal ze leven
papagaaitje leef je nog


En wat goed dat ie het op toon zingt. Maud kan absoluut geen toon houden. Nog niet een beetje. Echt de zangkwaliteiten van d'r moeder.
pi_74638379
Davinia, Anna heeft 's nachts nog een luier aan, ze is alleen overdag zindelijk.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 12 november 2009 @ 16:24:53 #24
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74638617
jeuj, chaca mag door voor de koelkast!
ik heb nog wel ergens een filpmje dat hij probeert zichzelf te begeleiden op de piano (maar de achtergrond is verder niet helemaal internetproof, dus dat doen we maar niet)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74639097
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:24 schreef DaviniaHR het volgende:
jeuj, chaca mag door voor de koelkast!
ik heb nog wel ergens een filpmje dat hij probeert zichzelf te begeleiden op de piano (maar de achtergrond is verder niet helemaal internetproof, dus dat doen we maar niet)
Mag het ook een behoorlijk gasfornuis zijn Heb nu zo af en toe het idee dat ik kampeer in mijn eigen keuken. De koelkast die we hebben - daarintegen - die hoeft niet vervangen te worden.

En nu word ik toch wel nieuwsgierig naar de achtergrond.

Maud wil ik ook nog steeds opnemen. Zal mijn vader es vragen of ik de camera weer eens een poosje mag lenen.....
pi_74643351
Hé Marit! Wat leuk dat je weer eens je neus laat zien. Doe 'es vertellen???

Jarno, hier ook een kind dat in zijn bed blijft. Meestal roept hij rond een uur of 8 "Mama!" (Nooit "Papa!".... Die hoort dat toch niet). En dan ga ik naar hem toe. Soms kruip ik bij hem , soms gaan we samen naar het grote bed, soms gaan we naar beneden. Maar ik heb echt nog nooit meegemaakt dat hij er zelf uitkomt. Ook niet 's avonds. Wat een engeltje he?
Oh en Davinia, gewoon een volle plasluier 's ochtends.

Sterkte met Max' oren Pinq. Sneu.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_74664173
Eli is niet alleen een zangtalent... hij speelt ook nog eens piano, leuk dat ze zo kunnen genieten van muziek!

Vanmorgen vertelde de juf van de psz dat hij ongevraagd tegen iedereen hele verhalen loopt te vertellen over het nieuwe huis
.... met gevoel voor drama....
pi_74673743
Eli's zingen is zo leuk!!
Eli de melodie en pepijn de tekst

Devin met verhalen

En kindjes die in bed blijven liggen

Pepijn is onwijs leuk, maar ook dodelijk vermoeiend. Hij spring op/van alles!!! Met het volste vertrouwen dat het wel goed gaat of dat iemand hem wel opvangt. Aankleden is een totale ramp, hij springt continue op je schouders, over je rug etc...
Doet bewust 2 benen door 1 pijp "mama nu ist ik een zeemeermin".

Maar aan de andere kant ook zo leuk. Hij wil met alles helpen, gaat ontzettend hard qua taal, puzzelen, logisch redeneren. En we kunnen spelletjes spelen

Gisteren bij de speelotheek Boomgaard van Haba geleend. Pepijn vind het geweldig! Een heel mooi coöperatief spel. Echt super leuk.

pi_74674393
wat leuk dat sintmaarten!
hier doen ze er helaas niet aan .. misschien ga ik het volgend jaar maar instellen ?

Hoe lang ben ik hier wel niet meer geweest? Ik denk haast een jaar, gek eigenlijk. Ik heb er heel lang geen puf/zin meer voor gehad, maar vond het toch nu weer heel leuk om eens te zien hoe het met de mama-genoten gaat!
Hier gaat het heel leuk en goed ! Ilse ( ) is nu 2jr+5mnd en een heerlijke peuter met alles er op en er aan qua typisch peutergedrag. Bovenal een vrolijk en leuk ondeugend meisje dat met haar humor en praatjes heel veel liefde en energie opwekt
Samen met Sanne (nu 1jr en 1mnd bijna) is het ook steeds leuker voor haar...hoewel ze nog wel moet wennen aan een zusje dat ook écht overal bij wil zijn en liefst alles wil hebben dat Ilse in handen heeft. We zitten nu in de fase dat Sanne niet meer schattig gevonden wordt en dus gewoon weggeduwd wordt als Ilse haar lastig vind. Zó begrijpelijk eigenlijk he maar toch voor Sanne dan wel weer pijnlijk
  vrijdag 13 november 2009 @ 19:24:07 #30
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_74674942
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 19:08 schreef marit1978 het volgende:
wat leuk dat sintmaarten!
hier doen ze er helaas niet aan .. misschien ga ik het volgend jaar maar instellen ?

Hoe lang ben ik hier wel niet meer geweest? Ik denk haast een jaar, gek eigenlijk. Ik heb er heel lang geen puf/zin meer voor gehad, maar vond het toch nu weer heel leuk om eens te zien hoe het met de mama-genoten gaat!
Hier gaat het heel leuk en goed ! Ilse ( ) is nu 2jr+5mnd en een heerlijke peuter met alles er op en er aan qua typisch peutergedrag. Bovenal een vrolijk en leuk ondeugend meisje dat met haar humor en praatjes heel veel liefde en energie opwekt
Samen met Sanne (nu 1jr en 1mnd bijna) is het ook steeds leuker voor haar...hoewel ze nog wel moet wennen aan een zusje dat ook écht overal bij wil zijn en liefst alles wil hebben dat Ilse in handen heeft. We zitten nu in de fase dat Sanne niet meer schattig gevonden wordt en dus gewoon weggeduwd wordt als Ilse haar lastig vind. Zó begrijpelijk eigenlijk he maar toch voor Sanne dan wel weer pijnlijk
  vrijdag 13 november 2009 @ 19:32:28 #31
108648 cattie
lieve moeder
pi_74675262
Hoi Marit!

Zusjes zijn ook niet altijd leuk hoor. Vindt Ive ook. Maar meestal gaat het heel goed.

Klinkt leuk dat spel P_iglet! Ik wil ook zoiets voor Sinterklaas voor Ive. Hij krijgt al Bambino loco .
pi_74675386
Leuk je weer eens te zien Marit! Heb je ook een foto van je dames?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_74678495
Hallo allemaal, wat gaat het ineens snel hier.

Leuk de kindjes die langs de deuren zijn gegaan. Hier waren ook een paar kindjes aan de deur. Mahre snapte er niets van aan bellen en dan een snoepje uit "haar" pot! Die hebben we op de gangdeur laten kloppen en mocht ze ook wat. Vervogens dacht ze gisterenochtend dat ze het nog wel een keer mocht doen!

En ik wil even hoor want ben mega trots op d'r! Ze is nu voor de 2e avond gaan slapen zonder speen. Gewoon in 1x zonder ellende/gezeur om haar speen. We waren hem kwijt en toen kwam ze ineens met het verhaal dat Pietje hem wel meegenomen zou hebben. Dus daar ben ik maar op ingehaakt en verteld dat hij het dan wel aan een ander kindje zou geven die veel kleiner is als zij! Later vond ik speen in ons bed en heb meteen ergens verstopt! Had niet gedacht dat ze er zo makkelijk vanaf zou raken!

Mahre komt trouwens de ene keer wel uit bed en lekker bij ons liggen, de andere keer rammelt ze aan het traphek als teken dat het tijd is om naar beneden te gaan!

Het slapen gaat ook weer goed, waren gelukkig maar 2 avondjes dat ze bang was! Gelukkig maar.
pi_74678515
Marit
pi_74678545
Wat goed van Mahre!
  vrijdag 13 november 2009 @ 21:13:37 #36
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74678887
Marit en Ilse. Lekker peutertje.

En Mahre wat super goed van je!

Klinkt als een gezellig spelletje P-glet. En sowiesie was die klauter-kabouter niet voor niets een klauter-kabouter!
pi_74679268
Wow, wat fijn dat die speen zo makkelijk verleden tijd lijkt te zijn Lenaatje ! Goed van Mahre !
  vrijdag 13 november 2009 @ 21:29:22 #38
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_74679345
Mag met onze peuter naar de oogarts. Hij is tot 3x toe glorieus gezakt voor de ogentest. Hij ziet de onderste rijen niet. Echt niet. Dan probeert hij de 'afleidingstruc' door bijv. ineens te roepen "Hé ik sta op voetjes!" en hoopt dan dat de arts en ik zo verrast zijn dat we de test helemaal vergeten.
Voor hetzelfde geldt is het niets, of redden we het met afplakken. Maar ik zit nu wel vaak naar hem te kijken en me voor te stellen hoe hij eruit zou zien met een brilletje. Lijkt me niks voor hem.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_74679451
Dat is mooi van de speen afkomen zo Lenaatje.

Poeh dutchie, drie keer zakken is wel vaak. Brilletjes bij kleine jongens vind ik vaak zo schattig staan.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 13 november 2009 @ 21:36:46 #40
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_74679603
Leuk al die Sint Maarten verhalen, volgend jaar misschien even de buurt in.

Hier sinds vanacht speenloos!!!!

(zie verhaal lenaatje)

En morgen heeft ze enorm veel zin om naar sinterklaas te kijken!
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_74688872
Mikale roept R altijd als ie wakker word. Want die is er meestal uit omdat ie moet werken. Als R dan weg gaat naar het werk kruipt Mikael meestal nog even bij mij in bed om te kriebelen enzo En als Leander dan wakker is gaa we er allemaal uit.

Vanmiddag gaan we naar Sinterklaas. Maar denk dat Mikale het allemaal niks aan vind. Ik kijk steeds trouw naar de club van Sinterklaas maar meneer speelt liever. Alleen toen sinterklaas van de week ziek was had het even de aandacht
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  zaterdag 14 november 2009 @ 10:41:22 #42
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74689240
Wij gaan niet kijken , ik vertel haar wel van sint enzo. en ze mag zondag haar schoen zetten bij me ouders.
Maar en 30e gaan we naar het kasteel van sinterklaas.
Rottige is die verdomde pepernoten en sint hoort toch te weten wat de kindjes wel en niet mogen .
Lijkt me gewoon zo naar als iedereen wat krijgt en zij niets mag hebbenn.
Terwijl inde verhaaltjes etc allemala uitgelegd wordt dat sint alles weet van de kindjes etc.
Bij het kasteel is gewoon leuk, heel het kasteel hier ingericht als logeerplek, en kunnen ze de pakjes kamer, de slaapkamer van de pieten de pietenschool etc. allemaal zien en mee doen.
En uiteindelijk bij sint zijn slaapkamer, die maakt nog een praatje etc.
En op het einde delen ze dan een zakje met wat strooigoed uit.
En dan kan ik dus stiekem even een piet een zakje geven met wat lekker wat ze wel mag
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_74692434
Dat is leuk, dat Sinterklaas gebeuren evenstar.

Wij hadden vorig jaar ook een kindje met een heftige allergie. Die werd als eerste naar voren geroepen en kreeg twee handen vol snoep van Sinterklaas. En pas toen hij weer zat, kreeg de rest iets. Hij heeft dus alleen 'veilig' gegeten en was er behoorlijk trots op. Want hij mocht daardoor 2 keer bij Sinterklaas komen.

De intocht net, geniaal gewoon. Dat koppie, helemaal opgewonden en steeds kijken of hij al kwam. Zo spannend was het. Eerst bang voor de Pieten en daarna met dat handje naar voren waar precies twee pepernoten op passen. En dan nog poffertjes gegeven. Ze is helemaal totaal op en uitgeblust.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 14 november 2009 @ 13:05:50 #44
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_74692707
Hier ook net weer thuis. Ze vond het paard van sinterklaas interessanter!
Paard was ook zo onrustig, en ook hier pietjes eng. Aan het eind niet meer, toen liep ze zelf op een pietje af met haar handje omhoog..
Alleen jammer dat het hier begon te regenen..
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_74694702
Oooh, Sinterklaas wordt nu écht leuk!
Bij jullie is hij dus al ingehaald, Yp en Tazz? Morgen bij ons!
Wij hebben vanmiddag naar de TV gekeken.Echt zó gezellig en kneuterig. En Thies heeft besloten vanavond níet te gaan slapen. Hij wil weten hoe dat cadeautje in zijn schoen komt. En het moet een blauwe auto zijn.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_74694740
Hier was hij vanochtend in de stad, volgende week in ons dorp, maar dan ben ik er niet (high tea). Dat is nog leuker, omdat het kleinschaliger is. Volgend jaar ga ik dat vrijhouden, dan komen d'r klasgenootjes natuurlijk ook allemaal.

Die Thies, nog wensen voor een blauwe auto ook.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_74701307
Heerlijke tijd dit he! Ik kon vandaag helaas niet mee naar Sinterklaas, vond het zo erg! Maar ik had al met vriendinnetjes afgesproken en dat kon niet meer verzet worden. Volgende week komt hij ook hier op het winkelcentrum dus ga ik daar lekker met haar heen. Toen ik thuis kwam zat ze vol met verhalen, heerlijk. Inmiddels staat haar schoen er al met water en wortel en heeft mama het liedje gezongen. Alleen vroeg ze meteen om het kadootje! Haha.
pi_74701855
Kim wilde niet in de stad heen. Uiteindelijk in de wijk geweest en dat was erg leuk! Behoorlijke optocht nog. Veel pepernootjes gehad, handen geschud. En cadeautje 1 is al binnen. Een mooie prinsessentas voor de basisschool.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 15 november 2009 @ 14:29:39 #49
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_74715786
Hoe is t nu met de zindelijkheid van Kim, Ingrid? gaat t weer een beetje?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_74718301
Ik lag me rot, vorige week riep ik nog dat mijn peuter geen zin had in legpuzzeltjes. Inmiddels legt ze de 4 puzzeltjes van sesamstraat (4-6-9-16 stukjes) helemaal zelf. Ze roept steeds:"mama helpen", maar 9 van de 10 keer is het al gelukt als je komt helpen . Echt leuk. Sint had nog leuke puzzeltjes van de Hema liggen met 12 stukjes, kijken of ze die ook zo leuk vindt. Ze mag vanavond haar schoen zetten.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_74718349
Ynske, t gaat weer goed gelukkig! tnx
Als ze moe is 's avonds sneller een ongelukje. 1x bij de dokter nog ongelukje gehad. Was ze net te laat, onderweg naar de wc. Maar gelukkig had ik reservekleding mee nog van psz.
Morgen kennismaking op basisschool. Vrijdag trakteren psz. En hopelijk niet meteen ook op basisschool. Dat zou wel veel werk extra zijn, 25 kinderen. Maar goed, als de 2 andere nieuwe kindjes dat ook doen, doen wij het ook wel. En dat wil ze ook niet. " 1x trakteren is wel genoeg hoor mama, zei ze."
  zondag 15 november 2009 @ 20:04:54 #52
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74724474
Heerlijk al die sinterklaas-spanning bij onze kleuters

Ingrid, fijn dat het over is en bij een ongelukje blijft! Spannend hoor dat schoolgaan. Veel plezier.

Hier een geruwelijk verwend klein meisje. Morgen wordt ze dlie (3) en vandaag hebben we dat gevierd. Met alleen maar eten wat zij mocht, dus ze heeft genoten. Een hele dag geen : nee, dat mag jij niet, daar zit melk in" Dat was al een cadeau op zich.

Maar dat was natuurlijk niet het enige. Waar is onze prinses mee verwend:
- ernie bij de dokter
- een pooh-trommel en beker voor op psz
- een eigen schaar
- een step
- een spiegeltje
- een make-up popje
- een puzzel
- een pooh-serviesje
- een viewmaster met schijven
- een poppenhuis met bijbehorende spulletjes
- een microfoon (die fijn het geluid dus versterkt)
- een kinderformaat sjoelbak

foto-spam in het foto-topic
  zondag 15 november 2009 @ 20:07:40 #53
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74724598
Ooh lekker verwend die dame

En wat fijn dat het koemelkvrij is.
Bij Anitra en lief op de bruiloft hadden ze ook alles eivrij gedaan
Hier is dat niet te doen helaas, maar ach ze weet het zelf, maar heerlijk klintk geslaagd
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_74724957
Lekker verwend Maud! En wat fijn dat je alles mocht eten!
pi_74740736
Nou Sinterklaas is echt geen feest vor Mikael
In de stad vond ie het allemaal wel best met de oude man. "Mahaham wanneer gaan we nou weer naar huihuis? " Maar vind je het niet leuk dat Sinterklaas er weer is? "Neehee ik heb het nou wel geziehien "
Dus we waren snel weer thuis. Hij mocht 's avonds nog zijn schoen zetten maar die gooide ie bij de verwarming neer zong spelend mijn zijn auto's een half liedje en dat was het.
De volgende morgen werd ie een uur later wakker dan normaal en zijn schoen was ie alweer vergeten. Dus R helemaal blij: Oh Mikael kijk eens wat er bij je schoen ligt?
Waarop Mikael in de benen kwam, het kado pakte en met een nog ingepakt kado op de bank voor de tv plofte
10 Minuter later bedacht ie zich dat ie het nog uit moest pakken

Hij is er niet bang voor want in de stad wilde ie ook wel dichtbij komen enzo. En ook de pieten vond ie wel allemaal best. Hij snapt alle heisa gewoon nog niet. Want in de stad vroeg ie ook steeds waarom het zo druk was en waarom zeveel kinderen zo gek deden! Nee dit jaar nog maar geen uitgebreid Sinterklaas vieren hier
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 16 november 2009 @ 11:43:05 #56
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74743413
Chaca, gefeliciteerd met je kleine grote meid!

Zo schattig, gister ging eli meezingen met "tragedy" van beegees...

"Teigetje!

Winniethepooh
iejoor
beer

Teigetje!"

*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74743636
Ik zit gewoon al een dik kwartier op de bank en mevrouw is gewoon zelf aan het spelen en puzzelen en ik heb geen enkele keer op hoeven staan! Ongekend! !

Ok, de speelgoedkist is wel com-pleet leeg en het ligt o-ve-ral, maar toch.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  maandag 16 november 2009 @ 12:03:46 #58
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_74743942
Fijn he Jarno,
Hier ook eentje die al een poosje bezig is met knutselen aan de tafel.
Nu is ze met de stiften bezig.
  maandag 16 november 2009 @ 14:31:45 #59
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74747917
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:51 schreef Jarno het volgende:
Ik zit gewoon al een dik kwartier op de bank en mevrouw is gewoon zelf aan het spelen en puzzelen en ik heb geen enkele keer op hoeven staan! Ongekend! !

Ok, de speelgoedkist is wel com-pleet leeg en het ligt o-ve-ral, maar toch.
Mooi is dat he? Hele dagen loop je ze bezig te houden (op wens van de dame) en dan opeens snappen ze het. Kunnen ze zichzelf gewoon vermaken. Maud heeft vanochtend terwijl ik de hal van school aan het versieren was zeker een uur ( was er van onder de indruk) met de polly-pocket spulletjes van de 'overblijf' gespeeld. En een lol dat ze had.
pi_74748080
HIer ook al een paar weken grote verwondering over het feit dat M&L echt samen kunnen spelen zonder dat het (uiteindelijk) uitdraait op onenigheid. Hele fantasieverhalen hebben ze met hun speelgoed. Echt heel erg leuk
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 16 november 2009 @ 19:50:27 #61
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74758461
Jarno lekker toch, ik kan dan zo genieten gewoon kijken hoe ze zo fijn spelen


Snoopy leuk he, hier ook met name de trienen,
Hoi percy, hoi thomas.
Wat zie je er leuk uit thomas, ja jij ook je hebt een blij gezicht percy.
Dat vind ik fijn.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 16 november 2009 @ 19:59:26 #62
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74758875
En dan nog even maar weer een update van het bezoekje kinderarts.

Mijn hoop op kinderartsvrij te geraken kan ik wel vergeten tot ze 18 is. ze is echt toch te complex en de kinderarts verwacht toch wel, dat we nog een hele lange weg te gaan hebben.

En wellicht herinenren jullie nog de reactie op de BMR inenting.? dat ze bij de HAP niet zeker wist wat het was.
Vertelde de kinderarts wat er gebeurde, en ze heeft dus een behoorlijke Anafylactische shock gehad, zonder dat ik het wist, en dus veel geluk gehad.
Volgende keer dus zoiets die pen erin jassen.
Ik moest toch even huilen toen hij zei dat ze echt veel geluk heetf gehad, want de reactie het koud worden het blauwig worden had ook verder door kunnen gaan. en Brrr.
Ze heetf natuurlijk wle die pen, maar die was altijd voor erbij, soort steuntje in de rug geweest.
En kreeg ze alleen de voorbode.
Nu dus een echte flinke. En dat vond/vind ik toch best wel eng.
Ze mag nu dus ook 6 maanden niet meer nieuwe dingen proberen.
Hij vermoed dat de laatste paar provocaties van de courgette en spruiten mis zijn gegaan omdat intern haar lijf gewoon nog goed van slag is van die shock, en dus weeeeer die rust..

Verders was hij heel tevreden over mijn aanpak, ook de keuze niet PSZ etc. ze is niets aangekomen tov september, maar ze kan het hebben allemaal, tis geen mager scharminkeltje scheelt nogal.
Wel direct bij vermoeidheid even ijzer laten controleren bij de huisarts.

Verder bij reacties als de vorige keer, dus niet de hap bellen, maar 112

Even goed met de neus op de feiten gedrukt dus, maar ook fijn om te horen dat ze het goed doet, en ik ook als moeder.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 16 november 2009 @ 20:01:49 #63
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_74758973
wat een verhaal, evenstar. Heftig....
pi_74760293
Jemig, wat heftig toch weer Evenstar
Lijkt me heel zwaar om zo ontzettend op te moeten letten. En eng ook. Pffffff
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_74760412
Daar ging dan je hoop dat het beter zou gaan.

Dit is wel goed
quote:
Verders was hij heel tevreden over mijn aanpak
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 16 november 2009 @ 20:38:27 #66
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74760545
Ik zit nu nog vol adrenaline, en gedachtes uiteraard, en ben er ook best wel verdrietig om, maar morgen staan we gewoon op en gaan we gewoon door zoals we deden.
Tis alleen wel echt streng naar school zijn, en gaat dat niet dan toch een medisch verblijf endaar scholen, dat is dan niet anders.
maar ik heb vertrouwen in de school, en gewoon strict zijn, duidelijk zijn.

Het ergste vind ik nu de gedachte die door je hoofd gaat, dat je egwoon hoort dat ze fietelijk een lichte hartstilstand gehad kan hebben, alleen haar lichaam wel sterk genoeg was om zichzelf weer te doen, oplade.
het zal technisch echt allemaal anders heten, maar zo heetf arts het in lekentaal uitgelegd
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_74761059
WAt heftig zeg Evenstar.
pi_74762119
Evenstar .
Vrouwke toch... Fijn dat de KA heeft bevestigd dat je het goed doet.
Dat zeiden wij toch al al die tijd tegen je???
En wat school betreft, als jij eea duidelijk uitlegt kan ik me niet voorstellen dat daar geen rekening mee wordt gehouden. Bij ons op school zitten ook wat 'speciale' kinderen. Van hen hangt een foto in de teamkamer met een briefje wat ermee aan de hand is, hoe te handelen in geval van nood, op welke symptomen te letten en een noodtelefoonnummer.. Iedereen is ervan op de hoogte.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_74762163
En Maud, al DLIE jaar! Hiepeldepiep!
Van harte Chacama!



[ Bericht 21% gewijzigd door Moonah op 16-11-2009 21:55:36 ]
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 16 november 2009 @ 21:19:53 #70
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74762242
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:17 schreef Moonah het volgende:
Evenstar .
Vrouwke toch... Fijn dat de KA heeft bevestigd dat je het goed doet.
Dat zeiden wij toch al al die tijd tegen je???
En wat school betreft, als jij eea duidelijk uitlegt kan ik me niet voorstellen dat daar geen rekening mee wordt gehouden. Bij ons op school zitten ook wat 'speciale' kinderen. Van hen hangt een foto in de teamkamer met een briefje wat ermee aan de hand is, hoe te handelen in geval van nood, op welke symptomen te letten en een noodtelefoonnummer.. Iedereen is ervan op de hoogte.
Ja ik heb een hele lieve kinderarts , en jullie zijn ook lief
En verwacht ook geen problemen op school, maar tis nu meer een terugval optie.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 16 november 2009 @ 21:26:16 #71
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_74762535
Dat is zeker schrikken evenstar! Gelukkig dat het uiteindelijk wel goed gelopen is, je moet er toch niet aan denken! *ril*

Het komt vast goed op school, mijn nichtje heeft vergelijkbare allergieën en daar ligt de epipen ook altijd paraat, maar op school gaat het, allergie-gewijs, goed.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_74763040
Maud van harte

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_74763095
Maud is ook al drie! Ze hoort er nu helemaal bij. En chacama ook gefeliciteerd met je prachtige meid.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_74765044
Maud gefeliciteerd!
pi_74773060
Maud, hoera
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 17 november 2009 @ 08:55:49 #76
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_74773159
Van harte !!

Gister en vandaag mijn zus bij Koekeloere te zien.
Die mol roept iets over het kopen van inpakpapier en zij zegt " Pien en Floor hebben al papier op school gemaakt "

De meiden hebben het gisterochtend gekeken en zaten met grote ogen te kijken. Ze riepen "Tante A!!!!" en een minuut later dikke tranen " Waar is tante A nou ???? "

Dus interesse? rond 9 uur NL 1, volgens mij.
  dinsdag 17 november 2009 @ 10:48:47 #77
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74775556
Jeutje Evenstar. De tranen doen even mee hier. Pff, meid. Het is ook niet niks. Je hebt zoveel hoop en alles. Maar dan krijg je toch even een domper. Je wordt met de neus op de feiten gedrukt. Jouw meisje heeft een handleiding. Eentje die net ietsje anders is dan een ander kind. Maar met die handleiding gaat ze er wel komen. Want met jouw als mama, kan dat gewoon niet missen.

Dankjewel voor alle felicitaties. Ze is echt echt drie nu.... Mijn klein meisje is niet zo heel klein meer....

KP, wat gaaf. En ook de reactie en herkenning van de meiden. Ik ga kijken of het me lukt... anders misschien via uitzending gemist.

Hier terug van de tandarts. Alles goed. De voortand (die ze toen zo ontzet had) lijkt gewoon te leven. Dus dat is erg postief. Is wel een stukje van af, maar dat gaf geen pijn-gevoel. Verder heeft ze d'r kindergebitje helemaal mooi compleet. Het staat wat schever links en rechts dan bij Fleur, maar dat hoeft niets te zeggen. Dus ook zij heeft nog kans op een recht gebitje. En anders zien we het wel als ze gaat puberen.
  dinsdag 17 november 2009 @ 11:04:09 #78
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74775921
Jeumig, evenstar, wat heftig zeg!
Hopelijk verzacht het een beetje dat de ka vindt dat jij het als moeder iig goed aanpakt!
pff, ben er wel stil van...

chaca, fijn dat alles goed was bij de tandarts!

eva, welkom hier! (gister al eigenlijk stiekem )

hier komt 1 of meerdere kiezen door... feest weer, dus. naja, nog 4 en dan zijn we voorlopig weer klaar
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74795091
Lis is ineens 'gedwongen' zindelijk aan het worden
Tot nu toe had ze steeds een luier om maar wilde wel op de wc plassen als wij het vroegen. Maar aangezien het bij haar broer nog best een 'gedoe' was besloten we er dit keer niet zo mee bezig te zijn.

Maar haar huidje was ineens een beetje stuk en het was erg pijnlijk als ze moest plassen. Heel zielig dus op advies van de dokter luier afgelaten, geen doekjes gebruiken en smeren met zinkolie. Vandaag ging ze ook zonder luier naar de creche en het ging gewoon goed
En zelfs net, toen ze al in bed lag (met luier) riep ze: 'mamaaaaaaa, ik moet plassen!'
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_74795597
Lis is goed.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 17 november 2009 @ 21:35:38 #81
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74795894
goed zo Lis
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_74805358
super Lis. Is het al weer wat beter met je billetjes?
pi_74806108
Ja, het is alweer zo goed als over
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 18 november 2009 @ 09:24:02 #84
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_74806367
dat kan niet Lis is nog maar een klein dreumesje, die kan helemaal nog niet zo goed praten en is echt nog niet zindelijk.
Wanneer is dit gebeurd Snoop?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_74806638
jawel Saffier Ze is al 3
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_74808862
Ik ben gister heel boos geworden op een mevrouw in de winkel
Wij doen hier thuis niet aan: Mikael dat mag je niet doen want als zwarte piet dat ziet krijg je geen kadootjes!!
Mocht Mikael gister in de winkel zijn schoen zetten en hij was dus aan het zingen (gillen/schreeuwen) komt er een mevrouw naar hem toen kijkt helemaal boos: "He meneer jij moet niet zo schreeuwen! Als zwarte piet en sinterklaas dat horen krijg je geen kados en moet je mee naar Spanje" Dus Mikael keek mij aan met zo'n geschrokken blik. Dus ik zei tegen hem: Zing maar lekker door hoor. En tegen die mevrouw dat wij zulke dingen niet tegen onze kinderen zeggen en dat ik het op prijs stel als zij dat ook niet doet. Draait ze zich om naar Mikael: Nou met zo'n mama snap ik wel dat je zo bent. Kunnen jullie mooi allebei naar spanje En toen liep ze weg. Dus ik zei trut en Mikael dus ook . Kwam ze weer terug naar Mikael: Zo jij hebt wel een grote mond voor zpn klein jongentje hoor!! Dus heb ik der vriendelijk verzocht om bij hem weg te gaan en ze eerst is naar der eigen moest kijken.
Jemig wat een k*twijf. Ben er nog boos om. Waar bemoeid ze zich mee
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 18 november 2009 @ 10:58:22 #87
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_74808929
quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:37 schreef snoopy het volgende:
jawel Saffier Ze is al 3
Niet
Kan niet
Stop de tijd!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 18 november 2009 @ 11:01:19 #88
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74809050
ik vind jou reactie anders ook geen om naar huis te schrijven hoor
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_74809188
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:01 schreef _evenstar_ het volgende:
ik vind jou reactie anders ook geen om naar huis te schrijven hoor
mjuh dat dus.

Ik zou t heel makkelijk vinden om die mevrouw te negeren, maar snap dat dat voor andere mensen wat moeilijker is. Maar je hoeft toch niet meteen te gaan schelden? potketelenzovoorts.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 18 november 2009 @ 11:10:16 #90
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_74809343
Goed voorbeeld doet goed volgen. Sjees wat een reactie van jezelf zeg. Zou ook eerst naar je eigen reactie kijken en dan pas naar die mevrouw. Vind ergens nog dat die mevrouw gelijk heb met haar opmerking over zo'n moeder.
pi_74810118
MeNicole, ik hoop dat je Mikael ook gerust hebt gesteld. Wellicht was het slim geweest om zoals gezegd die mevrouw te negeren en je te richten op je geschrokken zoon. Iets in de trant van: "Dat is gek wat die mevrouw zei! Sinterklaas doet toch niet van die rare dingen? Die komt brengt gewoon fijn cadeautjes!"
Ik zou voorzichtig nog even bij hem checken hoeveel indruk het heeft gemaakt. Want juist ook omdat jij zo gepikeerd naar haar reageerde heb je er toch wel veel aandacht aan besteed.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_74810384
Jawel heb Mikael tussen door wel gerust gesteld. Gelukkig vind hij het hele sinterklaas gedoe helemaal niks. Dus dat was niet hetgene waar hij van geschrokken was. Maar gewoon van dat die vrouw ineens zo boos tegen hem doet.

En ik vind dat ik nog wel netjes gerageerd heb. Ok op mijn trut na dan. Ik ben de hele tijd gewoon netjes tegen der gebleven. En moet ik gaan negeren als iemand mijn kind bang gaat lopen maken. Nee dat doe ik dus niet. Als een ander dat wel wil prima.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_74810485
Mja ik zou dan idd ook eerder tegen max beginnen praten dan tegen mevr. gelukkig heeft max altijd zelf wel een antwoord klaar

maar joh, ieder zn eigen ding
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_74810502
Hoe doen andere mama's dat eigenlijk met kindjes die straks een prik tegen de mexicaanse griep krijgen? Bij de vorige prikken was Linde nog te klein om het te snappen, maar nu ziet ze op tv regelmatig kindjes die huilen omdat ze een prik krijgen... Nu al over beginnen of pas als we in de prikrij staan, of pas als ze de prik ziet?

Al twijfelen we nog wel over al dan niet vaccineren...
pi_74810591
ja ik twijfel dus nogsteeds. en vooral ook door de massaalheid van die inenting. wij moeten dus met zn allen naar de sporthal, die galmt zo lekker


áls we gaan, moet ik heel hard met max vechten houdgreep en alles. en hij is sterk
En dan ook nog na 3 weken nog een keer wordt leuk.
bah bah bah. als we níet gaan, krijgt ie woensdag zn dktp trouwens maar das anders, niet zo duidelijk
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_74810721
Hmm sterkte dan Pinquit

Wij moeten waarschijnlijk naar de Rai. Gelukkig niet zo massaal dus
pi_74810764
omg succes

*voelt nu hart al breken enzo*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_74810932
Ik heb het Mikael al verteld. En ook dat het een beetje pijn kan doen. En dat ie ook best erom mag huilen als het pijn doet. Maar dat het echt wel moet omdat ie anders ziek kan worden. En nu mocht ie daarna een speelgoedauto uitkiezen maar dat wil ie nu al helemaal niet meer. Hij vraagt wel elke dag wanneer ie moet. Hij vind het nu veel erger dat het precies in de tijd is dat ie normaal op de psz zit en hij daar dus waarschijnlijk niet heen kan!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_74810984
hey ik dacht dat jij zo tegen die vaccinatie was! of heb ik een verkeerd persoon in mn hoofd?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_74811004
Snoopy, wat knap van Lis! Da's dan weer de fijne kant van luieruitslag, wist niet eens dat die er was

Evenstar, jouw meisje is gewoon uniek. En van wat ik her en der lees is het overduidelijk dat ze het getroffen heeft met je, je komt over als een geweldige en strijdvaardige mama die alles over heeft voor d'r dochter

MeNicole, wat betreft het gebruik van "als je niet lief bent dan krijg je geen kadootjes en stopt Piet je in de zak" ben ik het met je eens, dat is toch zo naar om te zeggen tegen een peuter!

Maud, gefeliciteerd nog
En wat een verwennerij zeg!

Hier een jochie dat enorm geniet van Sinterklaas, al dan niet aangespoord door zijn superenthousiaste mama
De intocht hier was heel leuk. Hij heeft geklapt, gedanst, geroepen, gezongen, pepernootjes gegeten... Al zeker een week ben ik de liedjes met hem aan het oefenen en het werpt zijn vruchten af, zingen gaat al erg goed vind ik. Vooral het stukje "en we zingen en we springen en we zijn zo blij..." is favoriet. Ook heeft hij al 3x zijn schoen gezet, bakje water voor het paard ernaast.
Hij heeft het Sinterklaas - boek van Charlotte Dematons gekregen, echt heel leuk! Verder 1x een klein choco-Sinterklaasje en 1x een handje strooigoed.

Wat betreft zindelijkheidstraining hebben we een flinke stap terug gedaan, terug bij af eigenlijk. Toen we in de flat woonden zat hij elke dag wel op het potje maar plaste en poepte ook vaak op de wc, meestal op eigen initiatief. Maar sinds de verhuizing wil hij niet meer, als je het vraagt reageert hij met een fel "neeheeeee!". Nou ja, dat komt vanzelf wel weer een keer.
.... met gevoel voor drama....
pi_74811230
Evenstar ik las het nu net pas Wat een schrik zeg! Wel heel fijn dat je een compliment van de arts kreeg. Kan je in zo'n geval ook goed gebruiken lijkt me

Linde vergeet soms gewoon haar schoen te zetten. Ik laat het maar zo dan gaat het mooi een beetje om de dag zeg maar. Al is zwarte piet net nog wel even langsgeweest om een cadeautje te brengen. Helaas was Linde net weg ;-)
pi_74811280
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:53 schreef pinquit het volgende:
hey ik dacht dat jij zo tegen die vaccinatie was! of heb ik een verkeerd persoon in mn hoofd?
Ja ben ik ook!!

Maar verhaal had ik al verteld in babytopic waarom Mikael nu wel moet!!
Leander die heeft er een handje van om af en toe te stoppen met ademhalen. En nu heeft ie een verkoudheid van Mikael gekregen en zaten we vand e week nachts bij de eerste hulp omdat Leander er toch net iets vaker en langer in bleef. En dat al van een verkoudheid. Dus voor Leander moet ie eigenlijk
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_74811321
oh dat had k ff gemist! buhhh jakkes!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 18 november 2009 @ 12:24:10 #104
11682 Moonah
Jolie femme
pi_74812010
Aaaaah, Devin! Heerlijk he, die Sinterklaastijd!

Zingen gaat hier echt nog niet goed. Ben al blij dat hij enigszins praat. Maar de Sintsfeer is er niet minder om. Ik heb de hele dag een heuse Zwarte Piet over de vloer. Zojuist is er een stoomboot geverfd en laatst heeft hij een verlanglijstje geschreven en getekend.

Over de prik, ik heb de hele tijd mijn kopin het zand gestoken, maar gisteren kwam de oproep. En wij neigen allebei toch naar ja, maar met de nodige twijfels.
Qua voorbereiden, ik denk dat ik de dag ervoor het ga naspelen met hem. dat ik hem ga prikken en hij mij. En dat ik dan ook moet huilen want het doet pijn. Bij ons wordt het in de veemarkthallen gedaan!

En wat ik helemaal was vergeten, Lis!
Jammer dat de aanleiding vervelend was, maar fijn als het nu helemaal doorzet!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_74814678
Ik kom even mijn hart luchten, hopelijk mag dat.
We zouden om 13.00 naar Accare gaan voor de intake voor oa test adhd.
Nu gingen we om 12.45 weg en geen telefoon gehad. Je raadt het al, ging niet door. Mevrouw was ziek naar huis gegaan. Nu kan dat gebeuren natuurlijk. Maar bel dan af! Djeez had met pijn en moeite vrij gekregen. Zelfs al om 7.00 begonnen met werken om te compenseren. Er is dus niet afgebeld. Kwamen we daar, oh, u bent fam djeez. Ja, sorry hoor, maar het gaat niet door. Ze is vandaag ziek naar huis gegaan. We balen enorm! Dus nog geen intake, nog geen steek verder.
En dus nieteens een vervanger.
En het gaat gewoon niet goed. Straks naar de huisarts, of die nog iets weet. Kan doorsturen ergens anders heen.
  woensdag 18 november 2009 @ 13:44:58 #106
11682 Moonah
Jolie femme
pi_74814766
Ja, dat is rot Ingrid. Maar zoals je zegt, ziek zijn kan gebeuren. Maar zeker niet netjes dat er vergeten is af te bellen.
Wat naar dat het zo moeilijk is met Kim. Heeft ze ook extra last van Sinterklaasspanning?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_74814947
Nee, volgens mij niet.
Ze is natuurlijk heel erg lief en leuk. Kan lekker met de poppen spelen, boekje lezen etc, soms ook lief met Tyler spelen. Deelt brood en crackers met Tyler en knuffelt hem.
Maar de mindere momenten worden meer.
Lastig uit te leggen. Veel en snel boos en dan erin blijven hangen. Geen nee accepteren. Schreeuwen, gillen, tegen deur oid aan schoppen. Ene moment lief spelen met Tyler, andere moment wil ze hem slaan of schoppen. Trekt hem keihard aan zijn arm mee. En telkens zijn speelgoed afpakken.
Klinkt peuterpuberig, maar dan erger vinden wij. Extremer. Vind omgeving ook. Zouden we hulp krijgen, gaat het niet door.
Ze laat de laatste week ook telkens dingen vallen, struikelt veel en als je iets aangeeft kan ze het soms niet goed pakken.
Dan ben ik bang dat er iets met de hersens is. (nichtje van een vriendin had dat en had hersentumor) Slaat misschien nergens op. Maar wij denken dat er meer aan de hand is dan gewoon peutergedrag.
En dan maandag beginnen op de basisschool.
pi_74815172
Dat wordt zeker gezellig in de RAI Stiemie
Ik heb nog geen oproep voor Lis gekregen.
Ik denk dat ik het Lis de dag zelf wel vertel, een peuter kan volgens mij toch zo ver niet vooruit denken.

Kersjes, het komt vanzelf wel weer met dat zindelijk worden hoor. HIj heeft nu natuurlijk best een spannende periode: broertje, verhuizing, sinterklaas. Ik vroeg regelmatig aan Lis of ze op de wc wilde. En zo ja dan ok, maar zei ze nee dan was het ook prima

Gezellig al die Sintdingen Moonah
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_74815269
Wij laten beiden inenten. En dat is in de Smelt. Een groot zwembad en ijsbaan complex.
Gelukkig gaat mijn vader mee.
  woensdag 18 november 2009 @ 14:00:47 #110
11682 Moonah
Jolie femme
pi_74815275
Ingrid, ga je geen gekke dingen in je hoofd halen hoor. Extreme dingen zoals jij die noemt komen heus voor, maar die kans is erg klein. Niet daar op gaan googlen ofzo hoor!!!!!
Het klinkt mij in de oren als lastig dwars gedrag. En of dat door een stoornis als bv ADHD komt of door opvoedtechnieken dat kan ik uiteraard helemaal niet beoordelen.
Hopelijk krijgen jullie snel begeleiding.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_74815925
Zo, dat is flink wat leesvoer na 1,5 week geen fok
Zie ex-moeders topic

Ingrid, wat vervelend dat die afspraak niet doorging, hopelijk toch snel op herhaling.

Hier een heerlijk jochie. Wel een beetje ziekjes. Hij wil sinds het weekend niet eten, ook 2 dagen flink koorts gehad. En nu alleen nog het niet willen eten (maar wel overal op kauwen), en af en toe een flinke huilbui. Dus ik gok maar weer eens op kiesjes. Hij zit nu op het KDV, maar dat gaat blijkbaar ook goed.

Hier de prik ook waarschijnlijk, al twijfelen we nog een beetje. Volgende week donderdag aan de beurt. het zal wel een drama worden, en ik kan er niet bij zijn. Woensdag zit hij op het KDV,en dinsdag al vertellen is wat minder nuttig. Waarschijnlijk de ochtend zelf gewoon. Op zijn begripsniveau..
pi_74816362
Ingrid, de kans dat er iets heel ernstigs met Kim aan de hand is is erg klein joh!
Vervelend dat de afspraak niet doorging, hopelijk krijgen jullie snel (het begin van) een oplossing

Deepfreeze, wat reageert Chris heftig op kiesjes dan

Snoopy, ik weet het. Maak me ook niet druk ofzo, het is gewoon opvallend dat iets wat tot 3 weken terug een behoorlijk grote rol gespeeld heeft in zijn leven nu niet meer lijkt te bestaan voor hem.
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 18 november 2009 @ 14:34:56 #113
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74816410
Beterschap voor je jochie Deppfreeze.

Kersjes klintk goed, en die zindelijkheid, was jij niet pas verhuisd? misschien even een terugval, andere omegving toch etc. komt wel weer

Moonah, dat klinkt wel fijn, Arwen is er niet zo mee bezig als ik hoopte maar ook dat geeft niet

Ingrid, een afspraak die gecanceled werd ( welliswar niet netjes) is niet direct het afblazen van alles he!!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_74816548
quote:
Op woensdag 18 november 2009 14:33 schreef Kersjes het volgende:
Deepfreeze, wat reageert Chris heftig op kiesjes dan
We hebben wel eerder gezegd dat hij kiesjes kreeg, en toen kwamen ze ook niet. Maar nu lijkt het er toch wel op. Alleen de achterste 4 moeten nog door.
Maar hij heeft wel eerder flink last gehad van kiezen. En soms ook helemaal niks. Geen touw aan vast te knopen die reactie..
pi_74819380
Ik ga stoppen met gekke dingen in mn hoofd halen. tnx jullie

Huisarts was wel boos dat er niet eens is afgebeld. Hopelijk kan er snel weer aan afspraak komen. Wel enorm balen dat Djeez niet meekan. Wat wel "moet".
Ha heeft van cb niks vernomen over de verwijzing. Nu moet ik cb bellen en moeten ze het doorsturen. En zorgen dat er zsm een nieuwe afspraak is en neit pas over een paar weken.
pi_74821805
De oproep voor de prik is binnen. Maandagmiddag om kwart voor vijf. Het gaat per postcode Stiemie zag ik.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_74823137
Ja Snoop ik zag al dat we dinsdag om 12.15 moeten (prikschema )

Wat zouden jullie trouwens doen met een verkouden/hoestende peuter? Wel of niet laten enten?
  woensdag 18 november 2009 @ 17:37:58 #118
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74823253
Eli is superverkouden en niet lekker door doorkomende kiezen, maar kdoe het toch maar.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74824585
Ingrid, wanneer heeft ze voor het laatst een ogentest gehad op het cb?
Struikelen kan soms ook aan te kleine schoenen liggen.
pi_74828324
quote:
Op woensdag 18 november 2009 18:15 schreef poemojn het volgende:
Struikelen kan soms ook aan te kleine schoenen liggen.
Hebben we hier ook gehad. Ineens waren Linde haar schoenen 2 maten te klein Volgens mij binnen een week gebeurt...
  woensdag 18 november 2009 @ 20:50:27 #121
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74830630
Wij zijn vrijdag aan de beurt. Om half 2. Hier gaat het op beginletter achternaam. Eerste 2 uur A t/m K en daarna de rest. Vind het alleen zo sneu. Waarom doen ze dat nu precies in de slaaptijd van al die kleintjes. Maud zal zeker op de terugweg in slaap gaan vallen (als ik mee een beetje de strijd voor de geest haal die we zullen krijgen)...

Vandaag CB. Ogentest.... misgelukt. Waarom??? Omdat ze het gewoon simpelweg niet wilde doen. Ze d raaide weg en vertikte het. Dus nu met 3 jaar 9 maanden nog eens. De wvk vond het niet nodig om het eerder te doen. Ze gaf al aan dat het dan wrs. toch ook weer zo zou gaan. Tegen de tijd dat ze 4 wordt dan is er misschien wel mee te redeneren. De rest van de proefjes gingen wel goed. En over het gewicht en lengte hebben we het nauwelijks gehad, aangezien ik bijna meteen meldde dat we bij de KA lopen. Oh,zegt ze, dan wordt het al goed in de gaten gehouden. Dan constateren we nu samen dat de lijn nog in het groen zit, maar niet super stijgt. Al met al een goed gesprek. En die ogen. Ach, dat zit denk ik wel goed.
pi_74832740
quote:
Op woensdag 18 november 2009 18:15 schreef poemojn het volgende:
Ingrid, wanneer heeft ze voor het laatst een ogentest gehad op het cb?
Struikelen kan soms ook aan te kleine schoenen liggen.
In september geloof ik. Had ze niet veel zin in, maar ging best goed.

Te kleine schoenen denk ik neit, ze heeft nog niet zo lang nieuwe. Opgemeten en al. Maar zal eens kijken morgen. Maar struikelen is vooral ook op blote voeten/sokken.

En vanavond mee boodschappen gedaan. (met zn allen)
ging heel goed! En niet in broek geplast.
pi_74835193
Devin is op maandag aan de beurt voor de griepprik. Begrijp ik het nou goed, mogen M. en ik dan ook gelijk vanwege Toby? Ik vind het niet echt duidelijk vermeld in de brief.
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 19 november 2009 @ 08:01:15 #124
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_74840887
Wij hebben nog steeds geen oproep gekregen terwijl het dinsdag a.s. al is. Vandaag maar eens erover bellen.

Ons meisje gaat de laatste tijd weer iets slechter slapen, ze blijft een beetje bang. De maanden voor de operatie ging ze (vaak) zonder morren slapen. Nu begint ze gelijk te huilen als we de kamer uitlopen.
Het snelst is om erbij te blijven zitten tot ze 15 minuutjes later in slaap valt. Op zich geen wereld probleem natuurlijk, maar wel sneu dat ze nog zo bang is.

En leuk die sinterklaastijd, bij de rest ook al leuke verhalen. Hier ook weer een blij kind dat een leuk kadootje in haar schoenen vond.. (en mij kwam wakker maken omdat ik ook een kado had..)
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_74842153
Ingrid, kan het misschien zijn dat Kim hard aan het groeien is dat ze daarom struikelt? Dat haar armen en benen ineens langer zijn dan ze bedacht had en dat ze daar weer even aan moet wennen?

Kers geen idee... ik heb voor Mirte wel de oproep, maar voor mezelf nog niet... Als er vandaag niks komt dan ga ik even bellen...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_74842256
Ik heb net de GGD gebeld: oproepen voor ouders van zuigelingen worden vandaag verstuurd, ook op postcode en wij zullen dus tegelijk met Devin geprikt gaan worden komende maandag.
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 19 november 2009 @ 10:27:30 #127
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74843372
tazz, wat zielig dat mahre nog zo angstig is! hopelijk wordt het snel beter.

pff, even razen, hoor. ik kom op het kdv, eli is al een weekje niet zo lekker, kiezen, snot, wat hoesten, dat werk. we komen aan op de groep, meneer ziet de kinders en begint spontaan te hoestn
"goh, hij hoest wel heel veel!"
ik: "dit is het eerste hoestje van de dag"
eli hoest rustig verder :$
leidster: "heeft hij geen koorts?"
ik: nee
zij: "oh, want er was gister een jognetje dat hoestte en die kreeg ook koorts" waarop ze direct mn kind bij zn voorhoofd grijpt om te voelen
zij, op zo'n ongerust toontje: "heb je de huisarts gebeld?"
ik: "het kind is wat verkouden en krijgt kiezen, waarom zou ik de huisarts bellen?"

kreeg ik geen respons op.

werkelijk waar, paniek zaaien is ook een kunst, hoor!

ach, mss ben ik ook hormonaal en maak ik me zorgen om die vaccinatie van as maandag, maar toch. vind het een beetje voorbarig om meteen de ha te bellen vanwege wat snot, omdat er een griepje heerst, waar hij zometeen toch voor wordt ingeënt. je kan helemaal niets doen tegen virussen, anders dan enten of uitzieken. hoeft geen ha aan te pas te komen, toch?

/end rant
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74844600
Davina, nee er hoeft geen HA aan te pas te komen. Maar de leidsters op het KDV volgen ook alleen maar hun protocol. Hoesten en koorts = MG. En dat Eli bij jou hoest en misschien wat koorts heeft van zijn kiezen... tja dat pas niet binnen het protocol. Maar begrijp je frustratie.

voor Mahre. Wat sneu dat ze zo bangig is.
pi_74847660
Davinia lijkt me ook erg irritant.

Ik ben gebeld, excuses voor de manier waarop het gisteren ging. Blablabla. Woensdag herkansing. Alleen enorm balen dat Djeez dan niet mee kan. Hopelijk stormt het dan niet .Fietst lastig.
pi_74847783
MG op een kinderdagverblijf vlak voor de inenting zullen veel ouders ook niet prettig vinden
Vanmorgen was hier iemand op bezoek die vertelde dat z'n overburen allebei opgenomen waren met longontsteking. Dan zijn we er hier in de buurt toch makkelijk vanafgekomen.
pi_74848152
Davinia, wat krampachtig..
Hier valt het gelukkig wel mee. Chris zijn beste vriendje is laatst wel met fikse koorts naar huis gegaan en de ouders kregen het advies het kindje wat langer thuis te houden. Maar na 2 weken was hij er gewoon weer. Waarschijnlijk wel de MG, maar dat wordt verder toch niet getest. En Chris heeft het niet opgelopen. Maar ze doen op het KDV ook niet moeilijk als een kindje wat hangerig is, zoals Chris gisteren. Alleen bij echte koorts bellen ze wat eerder.
Hier de prik as donderdag.

Ingrid, Ik hoor wel vaker dat kindjes die even hard groeien heel erg moeten wennen aan hun langere ledematen. Misschien heeft Kim daar ook last van?
pi_74852186
Hmmm, misschien toch het groeien dan.
En jeej voor vandaag tot nu toe gaat alles goed. En de zindelijkheid is ook weer super!
Enne wie heeft het telefoonnummer van de Sint? Wil Kim hebben.
  donderdag 19 november 2009 @ 21:06:56 #133
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_74864183
Die wil ik ook wel, Mahre vind het leuk om te bellen...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_74865619
Hahaha Kim dat is slim zeg! Kan je voortaan zo doorgeven wat je graag zou willen hebben!

Pff Davinia ben blij dat Linde deze week niet naar de opvang geweest is. We zijn allemaal verkouden en we hoesten, maar de hoge koorts blijft uit. Nu voelde Linde zich vanmiddag wel beroerd, dus we blijven goed opletten. Vannacht slaapt ze bij mijn ouders op de kamer dus die houden ook een oogje in het zeil. Gelukkig heeft Esmee er nog geen last van *klopt af op ongelakt hout* Ik las op teletekst dat kinderen met koorts (boven de 38,5 ) niet ingeent worden, maar dat je daar een afspraak voor moet maken voor een latere afspraak. Als we dinsdag nog allemaal zo gammelig zijn zit ik daar toch sterk over na te denken. Als we na de inenting namelijk nog beroerder worden, hebben we best een probleem thuis, zeker met Esmeetje erbij.
pi_74886574
Stiemie, dat is ook niet handig, allemaal ziek zijn. Maar nog een heel weekend om beter te worden

Chris kan eindelijk fietsen! Op zijn driewieler lukte dat nooit, tot vanochtend. Soms moet je nog een klein zetje geven om op gang te komen. Maar dan trapt hij dapper door. En met zo'n trots koppie
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:16:46 #136
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74887048
Chris. Wat goehoed!
pi_74896137
Wat goed van Chris!
pi_74920000
Chris aan het fietsen, leuk!

Wij hebben ook de oproepen binnen voor de Mex.
Het zou aanstaande vrijdag moeten gebeuren, alleen gaan we zaterdag naar K3, en ik zou het zo jammer vinden als Meike slecht op de prik reageert en daardoor K3 moet missen, dus we gaan woensdag naar een andere plaats. (wie weet zien we je nog Nijna, hoe laat moeten jullie?)
In het verleden reageerde Meike best heftig op prikken, laten we hopen dat het nu meevalt.

Weet je wat ik denk, die eerste prik zal nog wel gaan, dan weten ze niet wat hun overkomt. Maar zie ze maar mee te krijgen voor die 2e,.....
Zoals het nu lijkt boeit het Meike niet dat ze een prik krijgt. Ik vertel haar ook maar dat het wel een beetje zeer doet, kan wel gaan liegen dat het niet zo is, maar ik denk dat dat ook niet handig is.
Ze heeft ooit eens een pleister gekregen van de doktersaasistente en die moet erop geplakt worden...prima!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_74920199
Kwart voor 4 of anders half 6. Ligt er even aan hoe het uitkomt met slapen hoe laat we gaan...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_74920485
Wij om 15.00 uur....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 22 november 2009 @ 23:17:12 #141
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_74926371
Evenstar, ik lees het nu pas. Wat vervelend zeg. Een dikke kus voor jullie!

Wb enting mg: Anna heeft 'm twee weken terug al gehad, omdat ze een oproep had gekegen ivm risicogroep. Ik had haar 2 dagen van tvoren verteld dat ze een prikje zou krijgen, dat ze mocht huilen, dat mama een kusje zou geven en dat het over zou zijn. Een dag tevoren nog een keer. En ik dacht dat het geen effect had, tot ze in de rij tegen een wildvreemde man het hele verhaal ging vertellen (Anna auwww, daar, mama usje, overrrr!).
Oja, en een leuke pleister meenemen doet ook wonderen.

En Anna plast en poept op de wc!! Nog wel een luier overdag, maar ze geeft het wel regelmatig aan hoor!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 23 november 2009 @ 08:11:51 #142
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74930991
Wat een heerlijke Anna-update Memmel
pi_74931622
Memmel, wat goed van Anna op de WC. En ook nog eens niet zo bang voor het prikje.
Een leuke pleister meenemen gaat hier niet werken. De sesamstraat pleisters zijn hier heel eng. Een saaie bruine gaat nog net. Als het echt moet

Hier is ook eindelijk de nee-fase aanbeland. En als je dan het tegenovergestelde zegt, dan doet hij het dus wel. En lekker dingen uitproberen (wat doet mama als ik de bank sla, de tafel sla, mama sla, mijn eigen hoofd op de grond sla). En flink boos worden als iets niet gaat zoals meneer het in zijn hoofd heeft. Op de gang zitten is niet echt een straf, al haalt het hem wel uit de kwade bui. Hij loopt er soms zelf ook heen als hij kwaad is. En daarna natuurlijk een flinke knuffel.
Maar volgens mij blijft het een mak jochie als ik het vergelijk met andere verhalen hier
pi_74932148
Anna voor het prikje en de wc.

hier gaat een pleister alleen maar averechts werken weet ik al. Ik denk dat ik vanmiddag na de lunch pas meedeel wat we gaan doen in de RAI
Lis poept nu ook op de wc dus overdag helemaal geen luiers meer hier
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_74932706
Anna wat goed!

Lis ook al op de wc! Goed zeg!

Kim is nu voor het eerst op de basisschool. Ze vond het maar raar. Ze zei op een gegeven moment "mama ik wil graag weer naar mijn oude school toe" Het huilen stond har nader dan het lachen.
Nog wel samen naar de wc geweest, even uitgelegd hoe het daar werkt. En dat ging goed. Ben benieuwd hoe het gaat.
pi_74932915
Spannend Ingrid, maar het komt vast wel goed allemaal. Het is de eerste tijd sowieso wennen voor zowel de ouders als het kind. Gaat ze een half dagje?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 23 november 2009 @ 10:30:44 #147
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_74933062
quote:
Op maandag 23 november 2009 10:14 schreef _Ingrid_ het volgende:
Anna wat goed!

Lis ook al op de wc! Goed zeg!

Kim is nu voor het eerst op de basisschool. Ze vond het maar raar. Ze zei op een gegeven moment "mama ik wil graag weer naar mijn oude school toe" Het huilen stond har nader dan het lachen.
Nog wel samen naar de wc geweest, even uitgelegd hoe het daar werkt. En dat ging goed. Ben benieuwd hoe het gaat.
spannend !

Wij gaan as vrijdag de prikken halen. Ben alleen van plan om de dames gelijkertijd te laten prikken, want als de 1 dat van de ander ziet....

Maar misschien zie ik beren op de weg die er niet zijn, dat kan natuurlijk ook.
pi_74933156
quote:
Op maandag 23 november 2009 10:24 schreef snoopy het volgende:
Spannend Ingrid, maar het komt vast wel goed allemaal. Het is de eerste tijd sowieso wennen voor zowel de ouders als het kind. Gaat ze een half dagje?
Ja echt spannend. Was ze ook nog eens om 5.00 al wakker.
Nee, ze gaat meteen vol aan de bak. Zo doen ze dat hier. Als het niet gaat, dan mag ik haar 's middags thuishouden.
Gelukkig kent ze 3 kindjes nog van de psz, al had ze dat niet helemaal door geloof ik.
Wel wennen ook voor mij. Het is stil, maar Tyler kletst nu tegen me aan. Die wil helemaal niet slapen.
Ik moet nog een oude schoen zoeken om te verven, dus ga de zolder maar op.
pi_74933465
Ingrid, wat spannend. Misschien heeft dat haar ook een beetje dwars gezeten de afgelopen tijd?

KP, zouden ze het niet zien van de kindjes voor hun in de rij?
  maandag 23 november 2009 @ 10:51:34 #150
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_74933515
quote:
Op maandag 23 november 2009 10:49 schreef Deepfreeze het volgende:


KP, zouden ze het niet zien van de kindjes voor hun in de rij?
Dat natuurlijk.
Maar van je zus is misschien anders, ach weet het ook niet, we zullen zien.
pi_74934128
DF ja dat kan best, je weet het maar nooit. Boehoe, geen schoentje te vinden. (laatst van alles weggedaan)
Morgen moeten wij voor de prik. Om 17.00 Gelukkig gaat mn vader mee. Ik verwacht geen problemen maar met zoveel kindjes tegelijk. En als er een paar overstuur zijn, dan weet je het wel.
pi_74935806
Hee wat knap, fietsende Chris! En een voor zindelijk wordende kindjes!

Voor diegenen die zich zorgen maken, even een positief prik-verhaal Wij hebben net de mex prikken gehaald, en het viel alles mee! We hadden van te voren met Sepp het geheel een beetje nagespeeld (compleet met nepspuitje enzo), en op de weg erheen riep hij al huppelend 'ik krijg een prik!' Hmm, iets te enthousiast misschien....en eenmaal binnen ging een kindje naast ons heel hard huilen, maar daar was hij ook niet echt van onder de indruk. Toen op schoot voor de prik, en hij bleef er gewoon naar kijken en gaf geen kik! (vriendlief ging wel bijna van zijn stokje ) En op de weg terug riep hij 'de prik is heel leuk!'
Ik vond het ook allemaal goed geregeld, geen wachttijden en geen hal vol huilende kinderen. Sterkte voor de kindjes die nog moeten!
  maandag 23 november 2009 @ 12:31:41 #153
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_74936021
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:22 schreef Jula het volgende:
Hee wat knap, fietsende Chris! En een voor zindelijk wordende kindjes!

Voor diegenen die zich zorgen maken, even een positief prik-verhaal Wij hebben net de mex prikken gehaald, en het viel alles mee! We hadden van te voren met Sepp het geheel een beetje nagespeeld (compleet met nepspuitje enzo), en op de weg erheen riep hij al huppelend 'ik krijg een prik!' Hmm, iets te enthousiast misschien....en eenmaal binnen ging een kindje naast ons heel hard huilen, maar daar was hij ook niet echt van onder de indruk. Toen op schoot voor de prik, en hij bleef er gewoon naar kijken en gaf geen kik! (vriendlief ging wel bijna van zijn stokje ) En op de weg terug riep hij 'de prik is heel leuk!'
Ik vond het ook allemaal goed geregeld, geen wachttijden en geen hal vol huilende kinderen. Sterkte voor de kindjes die nog moeten!
Dat geeft de burger moed!
pi_74936958
Klinkt goed Jula.

Nou de juf zei net dat Kim graag dr eigen zin doordrijft en niet veel geduld heeft. Bingo, in de roos!
Maar ook dat het vast goedkomt. En ze hebben op verschillende niveau's leerzaam speelgoed, dus let ze er goed op. Het ging verder goed!
  maandag 23 november 2009 @ 13:52:13 #155
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_74937569
Slim om te oefenen!!!
Misschien nu wat kort dag, maar vanavond ook maar eens doen :-)
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  maandag 23 november 2009 @ 13:56:22 #156
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74937693
Slim van het oefenen. Omdat Fleur de symptomen heeft, heb ik in overleg met de GGD de prik voor Maud naar voren gehaald. Ze krigjt hem nu vanmiddag ipv vrijdag. We zullen zien hoe het gaat.

Ingrid, wat goed dat de juf d'r snel doorhad! Had Kim het leuk gehad?
  maandag 23 november 2009 @ 16:15:59 #157
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_74940114
Chris kan fietsen, wat leuk! Ineens hebben ze het dan door. Glundert hij er ook zo trots bij?

Ingrid, wat spannend voor jullie, zo'n nieuwe periode. Succes!

En hoera voor Anna
En voor Lis

Wij hebben vanmiddag ook de prik gehad en net als bij Jula viel het erg mee!
De RAI was zowaar best gezellig met veel gekleurde ballonen en hoewel er best wel wat huilende kinderen rondliepen was het niet de grote luidruchtige chaos waar ik een beetje bang voor was.
We hadden van te voren verteld dat we een prik zouden krijgen: papa, mama en Devin. Een prik in je arm, prrrrrrik!
Eerst ging M., toen ik zodat hij kon zien dat het niet eng was en toen kreeg Devin hem. En hij gaf geen kik, mijn kleine bikkel
Na afloop kregen we nog een appel en een vlaggetje, ze weten wel hoe ze peuters moeten paaien
.... met gevoel voor drama....
pi_74940399
Fijn deze prikverhalen!
Goed hoor van Devin het kindje van Jula!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 23 november 2009 @ 16:32:00 #159
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74940678
Haha, ik heb lekker 2 appels gekregen!

Eli moest vooral hard brullen dat hij bij iemand anders op schoot moest. die hele prik heeft hij gemist!
en daarna was hij het er niet helemaal mee eens dat we weggingen, want het was alemaal te spannend en te mooi om te zien wat er allemaal gebeurde

en we hebben een nieuwe kies! werd-ie vannacht ook nog wakker van, echt zielig. huilen dat hij zo'n pijn had (omdat hij nu zo hard en met open mond aan het brullen was dat hij niet op schoot wilde, kon ik even goed kijken :$ )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74940778
Moeten ze bij een onbekende op schoot dan? Dat gaat hem hier ook niet worden denk ik
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_74941102
Fijn die verhalen!

Ingrid, wat fijn dat de juf haar goed in de gaten heeft. Hopelijk kan ze haar goed bijsturen binnen de klas..

Kersjes, hij gulndert inderdaad heerlijk. Maar eigenlijk vind hij het veel makkelijker als we gewoon duwen. Dus hij is nog niet echt aan het rondcrossen.
En hij lijkt opeens bang voor geluiden: de heggeschaar van de overburen, een ambulance verderop in de stad. Genoeg reden om weer terug naar huis te gaan. Alleen de trein dan weer niet (horen we als we in de tuin staan, soms). En dat is echt even hard. Beetje maf..
Er staat in ieder geval 1 kies op het randje van doorkomen. Misschien is hij daardoor wat gevoeliger voor dingen die hij niet echt goed kent qua geluid.. Hij is sowieso iets humeuriger
  maandag 23 november 2009 @ 19:12:14 #162
11682 Moonah
Jolie femme
pi_74944950
Hé Lis, goed hoor, poepen op de WC!

Ik poets de plee nu dagelijks ipv wekelijks zoals voorheen. Vind het anders maar vies.
En wat ik ook vies vind is mijn kind op een openbare WC. Hoe doen jullie dat? Eerst bril poetsen of wat? Blegh, ik ril al bij het idee, die maagdelijke yammieyammiehapbilletjes op zo'n vreemde (en imo smerige) bril...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_74946308
billendoekjes mee Moonah, kan ik altijd even de boel schoonvegen. Misschien niet meteen bacterievrij enzo maar wel wat frisser. En handjes wassen natuurlijk

En hier ook nog even: Lis heeft ook geen kik gegeven toen ze geprikt werd. En was ook blij met vlaggetje en appel
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 23 november 2009 @ 20:18:29 #164
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74947562
Hier wel tranen, maar die waren snel voorbij. Geen vlaggetjes of appels sunige zeeuwen.
pi_74947697
Ik heb Anna vorige week nog zo op de wc in de snackbar gezet. . Kom op, beetje weerstand kweken he!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  maandag 23 november 2009 @ 20:24:08 #166
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74947820
voor fietsense chris

voor Lis zonder luiers

voor prik krijgende kinders

En Jarno als het ranzig is dan til ik der gewoon over het toilet dus raakt ze de bril niet aan, maar als er niets te zien is, idd wat Jarno zegt beetje weerstand kweken niets mis mee.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_74967781
Gelukkig nog geen ervaringen met openbaar toiletbezoek voor mijn peuter. Wel ervaring met de mexicaanse griepprik. Binnen 10 minuten stonden we alweer buiten. Alledrie een prik rijker. Linde moest eigenlijk alleen een beetje huilen omdat die vreemde meneer haar arm beetpakte om erin te prikken, maar de pleister met koekiemonster erop zorgde ervoor dat de tranen meteen weer weg waren. Op de terugweg in de auto zat ze op haar gekregen appeltje te knabbelen en toen kreeg ik de vraag: mama? maar prikje in 1 arm. Andere arm dan niet ziek straks? Heb maar uitgelegd dat 1 prikje genoeg was voor een hele Linde.

En 's avonds zingt Linde bij haar schoentje voor Sinterklaas

pi_74969288
Hier zijn de prikken binnen. Kim gaf geen kik. Tyler wel, maar was snel getroost. Hopelijk is ze niet weer om 5.00 wakker, zoals afgelopen nachten.

[ Bericht 12% gewijzigd door _Ingrid_ op 24-11-2009 18:33:46 ]
pi_74972594
Hier ook geen drama's bij het prikken! Ik vond haar zo stoer! Jongentje voor haar was vreselijk drama aan het maken, ze keek hem echt zo aan van stel je niet aan en ga zitten! Hier mochten ze een kaartje uitkiezen. Ze gaf werkelijk geen kik, was zo trots, had er zelf meer moeite mee geloof ik!
  dinsdag 24 november 2009 @ 21:53:33 #170
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74973719
Stiemie. kan het filmpje niet zien, maar het plaatje is lief.

Hier een guppie met verhoging. Leg ze vannacht tussen ons in. Weet nu niet of het reactie op de prik is of dat ze toch het virus van d'r gevangen heeft. We wachten het af.
pi_74975392
Wat een lief filmpje van Linde, echt schattig!

Lis helemaal zonder luier, goed hoor!
pi_74976978
Way to go Lis!
Ik kan het filmpje van Linde ook niet zien, het is een privevideo zegt ie.

Wij gaan morgen voor de prikken....Meike houdt tot nu toe vol dat ze niet gaat huilen. Ben benieuwd.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_74983624
Mirte vertelde vanmorgen dat mama zou gaan huilen... . Mirte niet huilen, prik auw auw over .
toen ik op het journaal die kindjes geprikt zag worden en zag huilen liep ik ook al over... volgens mij nog niet helemaal hormonaal in balans... dus ze zou nog wel eens gelijk kunnen krijgen ook.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_74984276
Stom, ik had het filmpje weer op prive gezet Maar nu staat ie weer goed!

En Nijna heb je het drooggehouden of moet je nog?

En heeft Meike haar woord gehouden?

Linde is vannacht 2x wakker geworden en dat gebeurt anders echt nooit. Ze had pijn in haar arm en daarom moest ze een beetje huilen. Zelf heb ik ook behoorlijke last van mijn arm. Nu maar hopen dat dat snel wegtrekt.
pi_74986637
Wij moeten straks kwart voor 4... en Meike ook pas vanmiddag, vanaf half 2 is het hier geloof ik.
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 25 november 2009 @ 13:32:46 #176
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74986967
Maandag intake gesprek op school
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 25 november 2009 @ 13:43:29 #177
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_74987370
quote:
Op woensdag 25 november 2009 13:32 schreef _evenstar_ het volgende:
Maandag intake gesprek op school
, welke school ?
  woensdag 25 november 2009 @ 13:57:16 #178
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74987871
Vrije school bij juf Mira
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 25 november 2009 @ 14:15:17 #179
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_74988156
Dat klinkt goed !
  woensdag 25 november 2009 @ 14:41:53 #180
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_74989006
Wij zijn net terug van de prikken. K heeft niet gemopperd maar vond het stom en wilde geen pleister en geen sticker op haar hand. De kleurplaat bij de uitgang was dan wel weer goed genoeg. Nu hoor ik haar er helemaal niet meer over dus even afwachten hoe het verder gaat maar vooralsnog geen last.
  woensdag 25 november 2009 @ 15:23:04 #181
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_74990380
Ik moet morgen. B is nog steeds wat buikgrieperig dus ik had de HA gebeld. De assistente zei dat zolang hij geen koorts heeft die prik gewoon gehaald mag worden. Dat scheelt gelukkig weer.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_74993518
Wij zijn weer terug. Mirte heeft haar woord gehouden, ze gaf geen kik. Ik hield het ook droog hoor . Het viel me erg mee met wachten, we liepen de zaal in en konden eigenlijk gelijk terecht.
Ze hadden de tafeltjes netjes verspreid door de zaal staan, je hoorde wel kindjes huilen, maar niet heel hard, ik denk dat het Mirte niet eens is opgevallen. Ze kreeg nog een lolly bij de uitgang, maar ik denk dat ze dacht dat het een potlood was, want ze probeerde de gekregen kleurplaat ermee in te kleuren .
Ik heb het ding achterover gedrukt, die is voor mama, omdat ze zo flink is geweest
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 25 november 2009 @ 17:37:53 #183
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74994660
goed zo, mama Nijna! je hebt idd een lolly verdiend!

(ik stond wel te janken daar in die hal. gelukkig was PR mee,en heeft eli me niet gezien, maar die naald zoin mn kind. brrrr.... )

Eli heeft pijn Maandag kwam kies nummer 5 door, linksonder, en nu mogen we niet aan zijn rechterwang zitten, huilt hij met een hand in zn mond heel hard en heel zielig. heeft echt pijn

mss een leuke voor de gewenste updates "het doorbreken van het melkgebit is voortaan pijnloos"

*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74995709
Linde! Wat lief!!!
"Nog keer?"
pi_74996770
Ahw Davinia maar dat mag he... hormonen. En een zeer bekkie voor Eli
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 25 november 2009 @ 19:39:05 #186
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74997984
Je mag hem wat geven tegen de pijn. Dentinox verdoofd en paracetamol is pijnstillend ook voor bij doorkomende tandjes... voor Eli.

Maud d'r verhoging loopt richting koorts ze redt de 39 nog net niet, maar met 38,9 zit ze er dus niet ver vanaf. Ik blijf duimen dat het bijwerkingen van de prik zijn en dat ze niet het virus heeft gevangen.
  woensdag 25 november 2009 @ 19:45:17 #187
108648 cattie
lieve moeder
pi_74998220
Stoere Mirte!
Beterschap voor Maud.

Davinia, wat naar voor Eli. Ik las ergens dat Barnsteen (Amber) helpt tegen de pijn van doorkomende tandjes. Je moet dan een stukje barnsteen in zijn romper spelden ofzo of een ketting daarvan bij hem om doen. (Maar ik vind kettinkjes eng bij kinderen.) Ik heb verder ook geen idee of het werkt, het is wel behoorlijk alternatief, maar ik wilde je dit niet onthouden.
pi_74998999
Ah alle prikjes zijn dus goed gegaan, op wat huilende mama's na dan

MevrouwVanDalen dat 'Nog keer?' horen we hier zo'n 100 keer op een dag. Lang leve de Teletubbies. Overigens haalt ze al die sinten van de laatste tijd een beetje door elkaar (Sint Maarten en Sinterklaas) want in plaats van 'Dank u Sinterklaasje' zingt ze 'Daar komt Sinterklaasje aan!'

Och arme Maud. Hopelijk bijwerkingen inderdaad en niet die vervelende griep.
pi_74999178
quote:
Op woensdag 25 november 2009 19:39 schreef chacama het volgende:
Je mag hem wat geven tegen de pijn. Dentinox verdoofd en paracetamol is pijnstillend ook voor bij doorkomende tandjes... voor Eli.
quote:
Op maandag 23 november 2009 19:55 schreef poemojn het volgende:
Volgens de nieuwste onderzoeken vermindert paracetamol de effectiviteit van de prik.
http://journalclubnl.word(...)hamen-na-vaccinatie/
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_75001893
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:16 schreef Stiemie het volgende:

Overigens haalt ze al die sinten van de laatste tijd een beetje door elkaar (Sint Maarten en Sinterklaas) want in plaats van 'Dank u Sinterklaasje' zingt ze 'Daar komt Sinterklaasje aan!'
Hier werd vandaag ook weer "sint manen, sint manen" (sint maarten dus) gezongen...
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 25 november 2009 @ 21:57:11 #191
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75002999
thanks snoopy.... dat was ik even vergeten. Prik/paracetamol is niet handig inderdaad.

al die sinten...
pi_75006332
quote:
Op woensdag 25 november 2009 09:25 schreef Stiemie het volgende:

En heeft Meike haar woord gehouden?


Geen kik!!!!
Mijn stoere superkind. Haar vriendinnetje ging eerst en die moest wel even heel hard huilen, maar Meike hield zich heel flink!
En ze vond de lolly helemaal niet lekker. jij wel Nijna?
We hebben vanmiddag prinsessencakjes gebakken als beloning haha

We gaan zaterdag naar K3. Haar vriendinnetje er haar mama gaan ook mee, vanmiddag zaten ze al mooi dansend en met de armen zwaaiend achterin de auto. Dus dat zal vast een groot feest worden zaterdag!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  donderdag 26 november 2009 @ 07:47:01 #193
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_75010309
Leuk, K3 ! Ben benieuwd hoe het was! Hoe lang duurt zo'n optreden eigenlijk ?
pi_75010512
Leuk Karin, naar K3. Ik ben ook wel benieuwd hoe lang zo'n optreden duurt, misschien als Mirte nog een jaartje ouder is dat ik ook wel een keer met haar wil.
Ik heb de lolly nog niet geproefd eigenlijk... maar echt lekker zag 'ie er niet uit , zal straks proeven
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 26 november 2009 @ 09:31:42 #195
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_75011578
Oh, mag ik even zeggen hoe leuk ik mijn kind vind? Hij vraagt tegenwoordig de hele dag " Mama, wat betekent "Onzin/Bijdehand/vulwillekeurigeterm in" . Zo grappig, en dan als ik het uitleg kijkt ie er heel serieus bij en zegt " Oh ja. Dank je mama" . En loopt weg. . Waar ik zo'n beleefd broedsel aan verdient heb .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_75012122
Wat fijn dat de prik bij de meeste kindjes zo makkelijk is gegaan.
Bij Damian ook zonder problemen, alleen kon hij gisteravond niet meer lopen door de pijn in zijn been maar dat was vanmorgen weer over.

Herkenbaar Vivi! Damian doet dat ook elke keer, zo lief!
Damian: Mama hoe laat is het?
Ik: Het is 5 uur.
Damian: Wow is het al half 9????
Ik: Nee, het is 5 uur!
Damian: Ah 5 uur. Bedankt hoor, mevrouw.
pi_75013863
Hahaha Vivi, wat heerlijk!

Damian, lekker ding!

Ik vind het wel gezellig hoor dat steeds meer en steeds duidelijker praten
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_75014533
whaha Damian en Dean. Wat een beleefde mannetjes zijn jullie.

Wij hadden vannacht rommelpiet in huis gehad, hele woonkamer op zijn kop. Tafel op de kop, stoelen op de kop, speelgoed overal.....
Maar denk je dat het Meike boeit? Nee dus.

Die hele Klaas, ze wil het er ook niet over hebben. Alles wat haar niet boeit negeert ze gewoon. Tutje!
Of ze vindt het stiekem toch spannend en weet zich geen houding te geven....kan ook nog.

K3, ik heb geen idee hoe lang het duurt, anderhalf uur ofzo? Zaterdag zullen we het weten.
We zijn al druk aan het luisteren naar de nieuwe cd. Moeten wel kunnen meezingen natuurlijk.

Meike wordt niet meer geplaagd op school! Maar nu heb ik die pestkop ook al een paar weken niet gezien. Volgens Meike is ze ziek. Ik hoorde van een andere moeder dat de moeder van het pestkind laatst apart werd genomen door de juf voor een gesprekje....dus wie weet is het kind er wel af ofzo. Dat zou mooi zijn, want het was ook echt niet grappig meer.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75014812
Dean en Damian, wat lief en grappig
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_75017026
Leuk zeg, dat die jongens zo aan het kletsen zijn. Dat vind ik ook zo gezellig.

Blijkbaar goed aangepakt van de juf, als Meike nu niet meer gepest wordt.

Hier hebben we een blaasontsteking, dus nu aan de medicijnen. Assistente was verbaasd dat ze zich niet ziek gedroeg en geen koorts had. Arm ding, ze ligt er nu zelfs van te zingen in bed en dan heeft ze vanmiddag ook nog een feestje van d'r beste vriendin.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_75017808
Vervelend zo'n blaasontsteking maar gelukkig is ze er dus niet ziek van YP. Hoe kwam je erachter?

Gisteren hebben we een gesprekje op de creche gehad over Lis omdat ze nu naar de peuterplusgroep gaat.
Nou ja, het gaat allemaal gewoon heel fijn enzo. En dat wisten we eigenlijk al.
Nu alleen nog een traktatie bedenken weer voor dinsdag. Wie o wie heeft nog een leuk idee? Ik heb al in het traktatietopic gekeken maar ik heb nog niet het 'juiste' gevonden.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_75017860
Lis is goed, Lis is goed Wat voor soort traktatie zoek je?

Ze zei steeds dat ze pijn had tijdens het plassen snoopy. Nou kan dat goed een verzinsel zijn, omdat ze ergens zoiets had gehoord, maar voor de zekerheid hebben we het toch maar na laten kijken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_75018116
Ik wil iets 'gezonds' maken en geen extra kadootje verder. Dus iets met rozijntjes of misschien toch wel zelf koekjes bakken in de vorm van een handje ofzo. Ze trakteert dus omdat ze naar een 'hogere' groep gaat.

Maar goed dat het idd even is nagekeken anders kan het nog grote ellende opleveren. En wat leuk van dat feestje
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_75018407
En die kronkels van ah.nl, snoop? Die vind ik leuk als traktatie! Maar ja, gezond? Niet echt!
pi_75018727
nou ja, een beetje gezond dan
Die zijn idd wel grappig en die poffertjes/aardbeienspiezen ook wel. Ik zag ook een traktatie met slagroomsoesjes met een papieren puntmutsje en rozijntjes voor de oogjes. Misschien dat wel.
Misschien moet ik van mijn 'gezond'-idee afstappen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_75019684
Koekjes zijn ook niet gezond Snoop.
Oók niet in de vorm van een handje.

Anna, beterschap. Blaasontsteking doet piiiiijjjn, bij het plassen.

Qua prikken, morgen moet Thies. Weet alleen niet of het nog nodig is. Ben zelf al sinds maandag ziek en Thies is sinds vandaag flink aan het hoesten en stikchagrijnig.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_75019707
Oh ja, Dean!
En leuk dat je weer eens vertelt over Damian Appelsap.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_75019779
quote:
Op donderdag 26 november 2009 14:17 schreef Moonah het volgende:
Koekjes zijn ook niet gezond Snoop.
Oók niet in de vorm van een handje.


Die meet heeft wel velen ziek gemaakt geloof ik
Beterschap
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_75019898
Wanneer gingen jullie kinderen voor het eerste bij een vriendje logeren? Een vriendinnetje van Anna wil bij ons komen logeren, ze is nu 3,5 jaar. Dat heeft ze al een paar keer gevraagd. Op zich vind ik dat goed (en de moeder ook), dus nu gaan we zaterdag oefenen met hier eten alleen. Maar ik was wel verbaasd dat ze kwam vragen of het mocht, had ik echt nog niet op gerekend. Nichtje misschien, maar een vriendinnetje.. dat is wel heel anders.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_75019909
Thies ook al niet lekker. Beterschap.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_75020150
k3

anna

thies ook jij beterschap!
  donderdag 26 november 2009 @ 15:04:36 #212
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_75021269
Hier nog even beterschap voor alle zieken...

en logeren... Hier wel 1 uit logeren bij opa en oma's maar bij een ander... Of een ander kindje bij jouw...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  donderdag 26 november 2009 @ 17:37:10 #213
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_75026579
Leuk al die verhalen!
Prikken gaan wij niet doen.

Lotte zat laatste achterop de fiets bij mij zingt ze:

Is het een vogel
is het een vliegtuig
nee dat is het niet
het is mega-lotte
achterop de fiets bij mama (!)

Ik vind het zo knap dat ze die liedjes niet zomaar klakkeloos meezingt, maar het ook voor elkaar krijgt om de teksten aan te passen. Nu viel ik dus bijna van mijn fiets, ik vond deze wel erg leuk gevonden.
pi_75028076
Fantastisch Lotte!
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 27 november 2009 @ 16:47:14 #215
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75060940
Lotte

Fleur was ca. 3 toen haar vriendinnetje kwam slapen (maar M. was ook een meisje dat vaak uitlogeren ging en ze kennen elkaar van de oppas). Maud logeert alleen bij de oppas als wij weg moeten.
pi_75061083
Lotte

Morgen ga ik pepernootjes bakken met mijn meisje en volgens mij kijk ik er zelf nog meer naar uit dan Linde
  vrijdag 27 november 2009 @ 17:21:00 #217
11682 Moonah
Jolie femme
pi_75061920
Aaaah, wat een cute liedje van Mega-Lotte!
Stiemie, niet alle pepernoten zelf opeten he?

Mag mijn menneke ook in de rij-der-peuterhelden aansluiten?
Geen kik bij de prik!
Zijn vader was met hem gegaan (ik ben nog aan het uitzieken). Ik had een cadeautje meegegeven. J geeft het, Thies is er blij mee. Maar daarna komen ze een vriendje tegen en die heeft een graafmachine gekregen. Tja, daar kon mijn cadeautje niet tegenop. Toen is mijn lief gezwicht en zijn ze in de stad echt een asociaal grote graafmachine gaan kopen.
"Ja, ik was echt zó trots op hem", was het excuus.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 27 november 2009 @ 17:23:18 #218
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75061973
och arme anna! blaasontsteking is heel erg naar!

en thies ook al niet helemaal lekker voor jou!

Lotte! word je later songwriter?

stiemie, krijgen we een fotoverslag van de pepernotenbaksessie?

hier lijkt het bij 1 kies te zijn gebleven. jammer... we hebben we dentinox in huis, maar hij heeft/had vooral s nachts echt pijn, en ik ga hem niet voor het slapen gaan dat spul geven. vinnik eng...
maar dank voor het meedenken iig!

wisten jullie trouwens dat onweer klinkt als een vliegtuig? volgens eli tenminste wel.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_75062218
Die Thies . Gaat papa volgende keer weer mee met de prik, dan kan je er misschien ook nog wel een hijskraan uitslepen .

Mirte had op het journaal gezien dat een kindje een kadootje kreeg. Dus als wij het over de prik hadden dan begon ze ook over een kadootje. Maar we hebben haar wijs kunnen maken dat dat er niet bij hoorde en ze was hardstikke blij met haar kleurplaat en haar lolly (hij was idd niet lekker Karin ;-)) die ze gebruikte als kleurpotlood...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_75064616
Uhhh ik beloof niks hoor over die pepernoten

Ah Eli maar 1 kies. Jammer dat het er niet meteen meer waren, dan was ie er tenminste snel vanaf!

Moonah hier gaat het net zo hoor. Zeurt ie eerst dat Sinterklaas zo vaak langskomt om wat in Linde's schoen te doen en vervolgens komt ie zelf met een heel leuk, maar groot idee aanzetten...

Wij hadden Linde ook een cadeautje beloofd voor na de prikken. Maar ze huilde helemaal niet en we dachten dus dat ze het vergeten was. Maar ineens kwam er een piepstemmetje vanuit de autostoel dat zei: "Waar is nou mijn cadeautje?" Dus tsja daar konden we niet meer onderuit.
pi_75065132
Moonah, da's toch alleen maar leuk. Lag het iig niet aan jou En fijn dat het zo soepel ging met Thies

Ik had ook een kadootje voor Lis maar omdat ze zo ontzettend relaxed deed heb ik het maar niet gegeven. Ik was bang dat ik er anders alsnog zelf een issue van ging maken. Dus nu heeft ze het in haar schoen gehad

Stiemie, leuk hoor pepernoten maken en lekker!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 27 november 2009 @ 19:47:31 #222
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_75066258
Dean vroeg vandaag wanneer ie weer een prikje mocht halen, omdat ie dat zo leuk vond .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_75068064
Dean
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 27 november 2009 @ 21:43:07 #224
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_75069915
Dean, grapjas

Hier is het niet altijd even gezellig. Devin is heel prikkelbaar, huilerig, druk en bij vlagen zelfs agressief
Krijgt hij zijn zin niet? Dan is het krijsen. Lukt het hem niet zijn laars aan te krijgen? Krijsen. Kan hij de maan niet zien omdat er een wolk voor zit? Is zijn drinken op? Moet hij zijn jas aan? Is zijn trein van de rails gedonderd? Is zijn beker omgevallen? Krijsen, krijsen, krijsen... En dan echt helemaal hysterisch worden. Kleine driftkikker lijkt geen "nee" meer te accepteren of met andere tegenslagen overweg te kunnen op het moment.

Maar vanavond..... toen ik het allemaal even niet meer zag zitten en op de bank zat te huilen En hij de woonkamer binnenkwam en mij m'n tranen zag drogen kwam hij bij me zitten, knuffelde en kuste me en zei: "Kom maar mama, niet huilen. Zo over?"
En toen gingen we lekker nasli-nasli doen op het grote bed (wild stoeispel van hem en mij)
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 27 november 2009 @ 21:51:05 #225
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_75070233
Aw, wat beschriijf je dat lief Kersjes .

Maar het eerste gedeelte van je post, dat lijkt me idd best heel moeilijk. Ik zit nog steeds te " wachten" op wanneer zoiets gaat komen hier. ik was vandaag met Dean op bezoek bij een vriendin met een zoontje van 4 maanden en Dean is alleen maar lief eiks, en gaat gek doen om de baby aan het lachen te maken.

De enige keer dat ie wat verontrust keek was toen ie vroeg" Mama hij heeft mijn auto in zijn mond"
Ikke: " Ja, dat doen babietjes nu eenmaal, maar straks krijg spoelen we hem af en krijg je hem weer terug"
Dean:: " Ja maaw. Hoe weet je dat?"

.

Gemoedelijk ventje is het.

Wat is een peuterplus-groep Snoop?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_75070303
Agos Kersjes Zal het niet ook gewoon een fase zijn? Of misschien zit ie gewoon even niet zo lekker in zijn vel door alle veranderingen van de laatste tijd?

Linde probeert ons hier ook steeds meer uit. Bij voorbaat is alles waar wij 'ja' willen bij haar 'nee' en andersom (Nou jij kan zeker niet als een hele grote meid gewoon je bord leegeten he Linde? Gna gna gna ) En soms gaat ze als ze heel boos is ook slaan en gillen en dan eindigt ze dus gezellig op het strafmatje... Maar op andere momenten is ze juist weer zo lief. Dan komt ze voordat ze naar bed gaat eerst nog een kusje geven en dan zegt ze 'Mama ik vind jou zooooo lief'

Ze heeft soms zelf ook wel door hoor dat ze iets doet dat eigenlijk niet mag. 'Mama ik ga op matje zitten, ik ben boos en ga slaan'
  vrijdag 27 november 2009 @ 22:03:21 #227
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_75070779
Linde, wat een zelfkennis!

Vivi, voor hetzelfde geld vreet de baby zo zijn auto op

Zal misschien wel een fase zijn, in combinatie met de grote veranderingen in zijn leven, de spannende Sinterklaas-tijd etc. Maar ik overweeg toch om misschien eens met hem naar een homeopatisch arts te gaan. Hij is gewoon zo druk in zijn gedrag, in zijn hoofd en hij zit overduidelijk regelmatig met zichzelf maar ook met anderen in de knoop. Ik hou zoveel v an hem en zou graag zien dat het hem allemaal wat gemakkelijker af zou gaan.
Ach ja, baat het niet dan schaadt het niet
.... met gevoel voor drama....
pi_75071481
@ Vivi
Op de creche van Lis hebben ze groepen per leeftijd (zgn horizontale groepen). De hele kleine babietjes in een groep met weinig prikkels. Dan gaan ze naar de minibabies, ddan naar de peuters en als ze 3+ zijn naar de peuterplusgroep met weer ander speelgoed en andere regels en wat meer voorbereiding op de basisschool
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 27 november 2009 @ 22:27:07 #229
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_75071703
Ik zou zoiets ook doen hoor Kersjes, het is toch fijn als je het idee hebt dat je er wat aan kan doen .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_75080658
Even updaten, we hebben ondertussen de intake bij Accare gehad. Kim en Tyler waren erbij. Ze konden duidelijk de actie-reactie zien zoals ze zeiden. Woensdag weer een gesprek, zonder de kinderen erbij. Dan gaan we een plan maken. Misschien dat we op een speelgroep komen. Dan gaan we erheen met beide kids. Ze gaan dan spelen met andere kinderen en ik ga dan met de andere ouders erbij zitten. Zo kunnen ze kijken hoe dat gaat. Wat voor gedrag ze heeft.
Het is wel een hele dag van 9.00-1700 geloof ik. Op een schooldag. Ik denk er nog over na of ik dat zie zitten. Anders zijn er nog meer opties. Dat gaan we verder bespreken.
Momenteel gaat het redelijk. Beetje zoals Kersjes beschrijft, x100. Maar op andere momenten kan ze heel leuk en rustig spelen met de poppen bv. En ook wel met Tyler.Achter elkaar aan kruipen is leuk. Bal rollen ook. En knuffelen. Alleen altijd opletten, want gaat zo over in pijn doen.
Wel lastig hoor. Op school gaat het goed! Leuke juffen. Ze laat nog niet veel los wat ze allemaal doet.
  zaterdag 28 november 2009 @ 12:20:45 #231
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75081383
Fijn dat er vooruitgang is geboekt Ingrid

Kersjes herkenbaar gedrag. Zowel van Fleur toen Maud erbij kwam, maar ook nu bij Maud. Heftige peuter-puberteit. Maar, ook zoals je zegt met mooie momenten.
pi_75082372
De prik ging helemaal goed. Ze had een prinsessenjurk aan, dus daar was ze helemaal door afgeleid. En het uitzoeken van de sticker duurde zo lang, dat de pleister er al op zat voor ik het doorhad.
Vanochtend in bed lag ze te vertellen dat haar arm zo pijn deed. Was alleen wel d'r andere arm. Ze is niet helemaal lekker en heeft wat verhoging. En een beetje hangerig.

Het was wel een grappig gezicht, zo'n hele grote sporthal vol met rood-wit lint en dan maar heel weinig mensen. Bij ons ook goed geregeld dus. Er was wel een Zwarte Piet maar die zat heel rustig op een bankje na het prikken, dus dat heeft ze zeker niet met elkaar geassocieerd.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 28 november 2009 @ 13:36:51 #233
11682 Moonah
Jolie femme
pi_75082643
Och Kersjes toch, wat lijkt me dat toch moeilijk. Succes ermee hoor.
Net als Vief ben ik er nog steeds op aan het wachten. Zo heel af en toe heeft hij een drama/woedebui, ik knijp in mijn handjes.

Overigens heeft Thies wel veel last van zijn prik. Gisteravond om 19uur in slaap gevallen bij ons op het grote bed (doet hij anders noooit, zo vroeg), na een uurtje wakker geworden omdat hij moest plassen ( doet hij anders ook nooooit!), daarna heel onrustig geslapen met steeds meer oplopende koorts, hij was echt heel heet. Midden in de nacht nog een drama gehad omdat hij een pakje 'roze melk' wilde drinken. Mocht natuurlijk, immers, kind is zielig. Maar the drama, mama had het rietje al uit de verpakking gehaald. Nou, dat kon écht niet. Dat moest en zou hij toch echt zelf doen. Dus rietje weer terug in verpakking, dat was goed, tot hij er achter kwam dat dat plasticje dus al open was. Blééééééééér!
Wij moesten wel lachen stiekem. Het was ook zo'n absurde situatie.

Koorts is gelukkig gezakt, maar er ligt nu wel een zielig vogeltje op de bank, dat nauwelijks heeft gegeten. En zijn arm doet echt pijn geloof ik. Hij kan er zélfs niet door lopen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_75082678
Dat klinkt zo bekend Moonah, van het rietje.

Verder beterschap voor je kleine grote vent.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 28 november 2009 @ 13:48:29 #235
11682 Moonah
Jolie femme
pi_75082890
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 13:38 schreef YPPY het volgende:
Dat klinkt zo bekend Moonah, van het rietje.

Verder beterschap voor je kleine grote vent.
Nou, en jij voor je meiske met haar zere armpje.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_75083266
Kersjes wat vervelend! Hopelijk gaat het snel beter en voelt ie zich snel lekkerder in zijn velletje.

Ingrid wat fijn dat het wat beter gaat met Kim!

Lotte wat een mooi liedje!!

Mahre heeft nog steeds last van haar arm! Die is dinsdag geprikt en het is nog rood en dik en we mogen er niet aankomen! Maar geen koorts of niet lekker ofzo. Hoor je toch nog veel dat ze er toch nog ziek van worden. Gaat het al beter met thies Moonah?
Afgelopen donderdag zijn we weer naar het audiologisch centrum geweest met Mahre. Ze hoort een stuk beter dan de vorige keer dus in die zin helpen de buisjes goed. Hadden wel zelf natuurlijk ook wel door maar toch fijn het even bevestigd te krijgen. Ze begint ook wel meer te babbelen maar vaak nog onverstaanbaar. Woordjes die ze al kende blijft ze verkeerd uitspreken, wat ik ook wel logisch vind en de nieuwe gaan wel redelijk. Aanstaande donderdag krijgt ze een logopedistisch onderzoek om te kijken hoe ver ze is met haar spraakontwikkeling en word er gekeken hoe ze geholpen word. Dus ein de lijk gebeurd er wat meer!
Er komt trouwens 1 zinnetje steeds vloeiend uit: als wij, papa, mama, oma of opa iets doen wat niet goed is is het: Ooowww domme mama!! En ze kijkt er dan bij alsof ze het zo sneu vind dat we het niet snappen of niet goed doen!
  zaterdag 28 november 2009 @ 14:11:16 #237
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75083375
Kersjes

Moonah ik moet er wel om gniffelen. beterschap voor je mannetje

Dean ik snap wel waarom arwen verliefd op em is
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_75085115
Moonah hoe kun je ook! Wees blij dat we je niet aangeven, zomaar het plasticje er al afhalen Helaas heel herkenbaar...

En volgens mij zitten we vanaf vandaag pas echt in de officiele waarom-fase

Pepernoten bakken was trouwens erg leuk om te doen. Alleen jammer dat je ze daarna natuurlijk wel allemaal op moet eten
pi_75085531
Ow herkenbaar dat rietje!!

Of met bananen opmaken maken. Nog groter drama als die banaan vervolgens doormidden breekt, of het koekje of wat dan ook...
"NEEEHEEEEEEEEEEEEE IS KAPOT, IK WIL EEN NIEUWEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE"
  zaterdag 28 november 2009 @ 16:54:04 #240
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_75087451
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 12:20 schreef chacama het volgende:
Fijn dat er vooruitgang is geboekt Ingrid

Kersjes herkenbaar gedrag. Zowel van Fleur toen Maud erbij kwam, maar ook nu bij Maud. Heftige peuter-puberteit. Maar, ook zoals je zegt met mooie momenten.
Vandaar dat ook gesteld wordt dat, itt tot wat de meeste mensen denken (en doen), het " ideale" leeftijdsverchil tussen twee kinderen geheel anders ligt, namelijk op 6 a 7 jaar.

Bron
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_75089831
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:54 schreef Vivi het volgende:

[..]

Vandaar dat ook gesteld wordt dat, itt tot wat de meeste mensen denken (en doen), het " ideale" leeftijdsverchil tussen twee kinderen geheel anders ligt, namelijk op 6 a 7 jaar.

Bron
Klinkt eigenlijk heel aannemelijk. Voorlopig ben ik ook nog niet aan een tweede toe. Mijn lichaam roept wel van alles, maar mijn verstand fluistert hele andere dingen.

Wij rollen ook de pittigere kant van de peuterpuberteit binnen. Niet enkel gillen/krijsen, maar ook aankondigen dat hij iets gaat doen. 'ik ga ... kapotmaken!' 'ik ben booooos mama!' etc.
Ik houd momenteel een aanpak aan van rustig blijven en na de ongecontroleerde woede even erover praten.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zaterdag 28 november 2009 @ 20:00:53 #242
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75092508
Dat wist ik neit vief. Interesant om te lezen.

En Moonah, hoe herkenbaar.Beterschap met je ventje.

Anna, jij ook beterschap met je arm.

En alle andere peutermama's en papa's succes met jullie peuterpubertjes.

Hier lijken we de piek gehad te hebben. vanavond alleen nog maar verhoging en weer meer babbels. Eens kijken hoe het morgen gaat en dan kan ze met een beetje mazzel dinsdag naar het sinterklaasfeest van de peuterspeelzaal.
pi_75097680
K3 was super!

Meike was helemaal onder de indruk.....
Show duurde 75 min ongeveer. was echt niet te lang, ze hield het prima vol.
Zat mooi op mijn schoot met de armen te zwaaien enzo.
ze had wel een eigen zitplaats, maar op schoot is zo veel gezellig he


Handjes draaien


Onder de indruk, rode wangen en een microfoon
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zaterdag 28 november 2009 @ 22:56:07 #244
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75098113
meike!

moonah, wat herkenbaar! stelt toch weer gerust, dat meer kinders bijzondere dingen hebben. hier moet de telefoon in de houder ("iiiiinnnnnnnnn!!!!!"), alle deuren en trapkehjes moeten dicht ( "dicht doennnnnnn"), het licht moet aan, of juist uit. en als het uit is, mag het ook niet standby, nee, alle lichtjes moeten uit. maar, inmiddels worden ook blauwe torens gebouwd, ipv alleen rode torens. en de rode blokjes mogen ook verwerkt worden in andere bouwsels. wereldschokkende vooruitgangen!
wel erg schattig.

meneer gaat ook wel regelmatig op de vloer liggen. en vanmiddag ook, toen hij weer was op gestaan, en ik vroeg of hij klaar was met jammeren en liggen, keek hij even, en ging weer verder liggen jammeren!

lenaatje, fijn dat de buisjes lijken te helpen!

stiemie, heb je ook foto's?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_75098184
Chaca fijn dat het ergste hopelijk achter de rug is. En nu allemaal maar snel beter worden!

Ah kijk Meike daar nou zitten Wat lijkt ze dan ineens weer groot Karin!

Vandaag pepernoten gebakken met Linde. Het recept was niet geweldig, dus ze smaakten niet heel erg lekker, maar ze vond het zo leuk om te helpen. Ze bleef maar herhalen: "Ik ook mee koken he mama?" Zeker voor herhaling vatbaar!
pi_75098191
die wangetjes.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_75098352
Uh Davinia er zijn foto's ja (niet zoveel hoor), maar alleen op Linde's eigen site. Moet ze nog op mijnalbum zetten

En soms ben ik gewoon bijna bang dat de buren de kinderbescherming bellen als iets niet helemaal gaat zoals Linde wil. En dat kan dan varieren van zelf brood met boter besmeren tot zelf haar onderbroek of laarzen aantrekken Het gaat in ieder geval altijd samen met een hoog dramaqueen-gehalte.
  zondag 29 november 2009 @ 13:06:34 #248
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_75107072
Leuk, Karin!!!
  zondag 29 november 2009 @ 13:42:39 #249
108648 cattie
lieve moeder
pi_75108051
Wat leuk Karin.

Herkenbaar, de rietjes en koekjes e.d. Wat een scene kan Ive dan gaan schoppen.

Interessant artikel Vivi, al moet ik zeggen dat mijn eigen ervaring anders is. Mijn broertje en zusje zijn 7 jaar jonger en (maar dat kan ook komen omdat het een tweeling is) veel aandacht ging naar hen. En ze lopen steeds een levensfase achter me en pas sinds een paar jaar hebben we echt leuk contact.
  zondag 29 november 2009 @ 14:31:33 #250
56471 pinquit
oh my lama!
pi_75109541
herkenbare verhalen over rietjes, bananen en koekverpakkingen!! blij dat niet alleen deze driftkikker zo reageert
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_75109649
Onze buren zeggen dat ze Anna nooit horen gillen. En het zijn echt rijtjeshuizen. Ze vinden het wel prachtig als ze buiten aan het spelen is, het gekwebbel dat ze dan horen en het kletsen van Anna en d'r slimme vragen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_75109854
Onze buren horen ook geen gegil, wel gebonk af en toe .
  zondag 29 november 2009 @ 15:41:19 #253
11682 Moonah
Jolie femme
pi_75111182
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 11:35 schreef _Ingrid_ het volgende:
Misschien dat we op een speelgroep komen. Dan gaan we erheen met beide kids. Ze gaan dan spelen met andere kinderen en ik ga dan met de andere ouders erbij zitten. Zo kunnen ze kijken hoe dat gaat. Wat voor gedrag ze heeft.
Het is wel een hele dag van 9.00-1700 geloof ik. Op een schooldag. Ik denk er nog over na of ik dat zie zitten. Anders zijn er nog meer opties. Dat gaan we verder bespreken.
Zo'n speelgroep klinkt wel zinvol Ingrid. Zo kunnen deskundigen natuurlijk heel goed observeren hoe Kim in een groep functioneert en kunnen jullie advies krijgen hoe met haar om te gaan. Maar is dat maar eenmalig? Of zou zoiets wekelijks zijn? Want bij zulke structurele opvoedingsproblemen (ik noem het maar even zo, zonder oordeel bedoeld) lijkt het me wel nuttig als de hulp niet na één keertje ophoudt...

Karin, wat leuk, K3!
Vond Meike het niet spannend/eng? Mijn nochtje van bijna 5 en dierse kleuters uit mijn klas vonden het stukje dat Cassandra de stem van Josje wilde hebben heel akelig.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_75112875
Het zou een keer of 5 zijn. Ik weet nog niet of ik dat zie zitten, de hele dag daar zitten te niksen. En dan vervalt de leukste schooldag juist. En de situatie is compleet anders dan thuis natuurlijk. En Tyler moet dan ook mee. Waar moet hij dan slapen?
Maar dat vragen we woensdag wel. Er zijn nog andere opties. Zoals home video, lijkt me ook raar een vreemde die je thuis met een camera achtervolgt. Maar lijkt me meer zin hebben.
  zondag 29 november 2009 @ 18:20:37 #255
11682 Moonah
Jolie femme
pi_75115825
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:32 schreef _Ingrid_ het volgende:
Het zou een keer of 5 zijn. Ik weet nog niet of ik dat zie zitten, de hele dag daar zitten te niksen. En dan vervalt de leukste schooldag juist. En de situatie is compleet anders dan thuis natuurlijk. En Tyler moet dan ook mee. Waar moet hij dan slapen?
Maar dat vragen we woensdag wel. Er zijn nog andere opties. Zoals home video, lijkt me ook raar een vreemde die je thuis met een camera achtervolgt. Maar lijkt me meer zin hebben.
Nou, dat zitten niksen zal wel loslopen Ingrid. Het lijkt me dat een dergelijke interventie daar te duur voor is. Joh, ik denk juist dat je er heel veel van kunt leren. Samen met deskundigen (toch?) je kind observeren. Ik zou dat wel willen! Lijkt me erg interessant!
En die videohometraining, het schijnt dat je daar wel aan went, zo'n camera. Maar daar zullen ze je woensdag vast over kunnen voorlichten. Ik ben wel benieuwd wat er uit gaat komen.

Mijn lieverdje zegt nu de hele tijd: "Ja hoor" en "Nee, hoor". En soms is dat zo enorm grappig, we lachen ons een bult.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_75120843
Nee, de deskundigen zitten dan apart.

Kim zegt ineens "straks" met een enorm kak accent.
  zondag 29 november 2009 @ 21:32:21 #257
11682 Moonah
Jolie femme
pi_75124427
quote:
Op zondag 29 november 2009 20:31 schreef _Ingrid_ het volgende:
Nee, de deskundigen zitten dan apart.
Oh. Dat is dan op zich wel jammer. Hoewel het voor hun observatie mss juist wel weer beter is.
Hm, nou ja, afwachten dan maar, wat de opties zijn.
quote:
Kim zegt ineens "straks" met een enorm kak accent.
Ja, gek he, waar ze het ooit vandaan halen!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 29 november 2009 @ 21:38:26 #258
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75124763
Moonah, fleur vond het ook eng Kassandra. Dat mag niet.... nee josje niet drinken en maar roepen..... en zo blij toen het goed kwam.

Ingrid, ben benieuwd wat er uit komt.

En de rest ben ik weer eens kwijt. En het in nu geen zwangerschapsdementie, maar vermoeidheid. Dat gaat als het goed is sneller over

Maud had alleen maar een beetje verhoging. Dus nog een rustig dagje en dan gaat het lukken met de sinterklaasviering .
pi_75124914
Ja idd afwachten, misschien valt het wel mee.

Ja maf hoor, we praten toch echt niet met een kak accent. Eerder Drents.
Daar neemt ze wel woorden van over. Zoals kiek eens, puutje (plastic zak), stoet (brood) klinkt wel grappig. Ze weet de abn woorden er wel voor.
pi_75134551
Leuk met je peuter naar zo'n voorstelling! Lijkt me heerlijk om dat genietende koppie te zien

Hier gaan woorden met een open o als oma/opa op zijn twents. Dus Oooma...
En dat terwijl ik een fries ben, en manlief een hollander. Misschien dat hij dat oppikt van zijn KDV-vriendje?

Verder ook herkenbaar dat dingen precies zo moeten (deur dicht, traphekje dicht, stoel daar, tv uit etc). En dan lekker boos worden als het niet helemaal gaat.
Het lijkt wel weer iets beter met zijn humeur en eten, dus vanavond eens checken of die kies misschien door is.
De buren die denken maar. Het is hier niet heel gehorig. Laatst heb ik hem buiten op de stoep laten brullen. Hij wilde niet meer lopen(stukje van auto naar voordeur), en ik kan hem niet altijd tillen (nu helemaal niet). Dus gewoon laten gaan, totdat hij gewoon netjes naar binnen kwam lopen. Daarna flink geknuffeld
pi_75135725
En weer weg!

[ Bericht 95% gewijzigd door MeNicole2 op 30-11-2009 10:29:05 ]
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_75135838
Ik heb "geleerd" dat ze het zelf moeten doen. Dus gewoon al spelend in bad om het schoon te krijgen. Als ze het zelf doen, gaan ze niet zover dat het vervelend wordt en pijn doet. En je dus iets beschadigd.
En als zij het zelf helemaal terug kunnen schuiven, dan mag je het zelf ook doen.
Misschien kun je het op die manier eens proberen?
  maandag 30 november 2009 @ 10:18:10 #263
56471 pinquit
oh my lama!
pi_75135923
je kan t toch heel voorzichtig doen om schoon te maken? mikael kan echt wel aangeven of het zeer doet.

hier kan je precies zien tot hoever het los is, namelijk als ie plast, dan staat t stukje waar t los is een soort van bol door de plas die erdoorheen gaat dus

[/lekkerpraatjemaarnietheus]
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_75135955
Maar het "moet" dus al wel kunnen nu? Want soms lees ik dat het met 7 jaar pas moet kunnen. maar dan gaan we vanvond onder de douche even kijken wat ie kan!
quote:
Op maandag 30 november 2009 10:18 schreef pinquit het volgende:
je kan t toch heel voorzichtig doen om schoon te maken? mikael kan echt wel aangeven of het zeer doet.
Daar zit het hem juist want de laatste dagen doet zijn piemel zo al beetje pijn. Dus daarom ben ik beetje bang om te schuiven.

Woensdag moeten we naar cb dus kan ik daar ook even vragen.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 30 november 2009 @ 10:21:57 #265
56471 pinquit
oh my lama!
pi_75136006
zover het los is, moet het naar achter kunnen
7 jaar is te laat hoor
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 30 november 2009 @ 10:22:42 #266
56471 pinquit
oh my lama!
pi_75136022
quote:
Op maandag 30 november 2009 10:19 schreef MeNicole2 het volgende:
Maar het "moet" dus al wel kunnen nu? Want soms lees ik dat het met 7 jaar pas moet kunnen. maar dan gaan we vanvond onder de douche even kijken wat ie kan!
[..]

Daar zit het hem juist want de laatste dagen doet zijn piemel zo al beetje pijn. Dus daarom ben ik beetje bang om te schuiven.

Woensdag moeten we naar cb dus kan ik daar ook even vragen.
als je het hem zelf laat doen onder de douche? kan je gelijk sproeier erop. zachtjes
of is dat heel zielig?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 30 november 2009 @ 10:25:57 #267
56471 pinquit
oh my lama!
pi_75136099
Trouwens, misschien handiger om dit in het van kleutertotpuber-topic te vragen meer ervaring denk ik
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_75136168
quote:
Op maandag 30 november 2009 10:25 schreef pinquit het volgende:
Trouwens, misschien handiger om dit in het van kleutertotpuber-topic te vragen meer ervaring denk ik
Ja das een goeie. Ik neem hem even mee die kant op!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_75143076
Lastig Nicole, ik weet niet pcies wat er aan de hand is, omdat je post weg is, maar het is een mannelijk probleem zie ik. Daar krijgen wij dus ook nog wel mee te maken ooit, als Lars groter is.
Vanaf wanneer moet/kun je het voorhuidje achteruit schuiven?

Meike was inderdaad onder de indruk van Kassandra..."hoe heet die mevrouw met de strik?, wat zei Kassandra dan, dat mag niet he, Meike zei ook boeh he mama" enz enz
En vannacht gillend wakker.....(maar ze kan dan zelf niet uitleggen waarom)

Ze kreeg vandaag foto's mee van de psz. zo leuk geworden! Ze staat echt overal goed op, mijn kleine fotomodel.
Dat kleine kreng is toch niet van de groep af, die zit thuis met krentenbaard.....jammer!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75143359
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:35 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Lastig Nicole, ik weet niet pcies wat er aan de hand is, omdat je post weg is, maar het is een mannelijk probleem zie ik. Daar krijgen wij dus ook nog wel mee te maken ooit, als Lars groter is.
Vanaf wanneer moet/kun je het voorhuidje achteruit schuiven?
Ja daar ging het om ja
Maar ik heb het net even aan de moeders op de psz gevraagt en blijkbaar was er herkenning want opeens had iedereen (de jongensmama's) het erover. Dat ze dat ook niet wisten en er eigenlijk vanuit gingen dat dat vanzelf ging. Gelukkig wist de juf het want die had zelf een zoontje van iets ouder.
Maar het is idd dat ie het liefst zelf onder de douche het en klein stukje naar achteren mag trekken en dan gewoon water erover laten lopen. Als het nog niet lukt en hij heeft er last van raadde ze wel aan om volgende week langs de ha te gaan. Vanavond is Mikael bij opa en oma dus oma gaat even kijken wat ie kan!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 30 november 2009 @ 16:44:47 #271
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_75148208
Ik zit aan de keukentafel en bij mij aan tafel zitten 2 hele grote meiden te tekenen en keihard te lachen ?
Iemand mijn kleine flensjes gezien ?
pi_75174803
Zo, eerste Sinterklaasfeest overleefd. Zondag hebben we Sinterklaas gevierd bij m'n schoonmoeder met lootjespakjes voor de volwassenen en een eeeeeeeeenorme berg pakjes voor Anna. . Schandalig gewoon. Deze week viert ze nog een keer Sinterklaas op het werk bij m''n schoonmoeder (incl. logeren), zaterdag doen we zelf pakjesavond en zondag nog bij m'n schoonvader . Mijn familie slaan we maar over anders wordt het te gek (die zijn sowieso meer van de kerst).

Maar mijn god, wat een drukte. Hebben jullie dat ook zo erg? Het kind zit gewoon 4 x Sinterklaas te vieren.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 1 december 2009 @ 11:26:26 #273
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_75175899
Hier 3x geboden...

Donderdag een sinterklaasfeest op het dagverblijf.
Vrijdag sinterklaas feest met schoonouders/ tantes / zwager (incl lootjes trekken e.d.) dus krijgt ze waarschijnlijk al een berg.
Zaterdag komen mijn ouders en ook dan zal sinterklaas wel een kadootje meebrengen... (ben ik bang)...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  dinsdag 1 december 2009 @ 11:49:27 #274
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75176715
wij vieren het maar 1 keer, maar Eli heeft wel al een handje geschud met de Sint
net bij het cb voor de deur kwam de sint aan met een piet.

we zijn trouwens weer goedgekeurd. 15,6kg en 92cm is de score
hij deed alles braaf, behalve de toren bouwen. hij had het te druk met de autootjes.

over een jaartje weer.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_75176726
Ja Mikael heeft ook zovaak. We hebben veel weg gelaten.
Hij had zaterdagmiddag van mijn vriend zijn werk, zaterdagavond van zijn vader zijn werk, aankomende zaterdag bij zijn papa met de familie en zondag hier met de familie. We hebben daarom Sinterklaasgebeuren op het werk 2 keer laten zitten. Hij vind het toch al niks aan tja dan ga je daar ook niet zitten met je kind want dna zit je er voor jezelf en das ook niet de bedoeling.

Oh en ze hebben morgen ook nog op de psz. Daar maken de pieten elk jaar zo'n rommel en laten kados achter. Sinterklaas komt niet
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 1 december 2009 @ 11:50:46 #276
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_75176761
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 10:50 schreef Jarno het volgende:


Maar mijn god, wat een drukte. Hebben jullie dat ook zo erg? Het kind zit gewoon 4 x Sinterklaas te vieren.
Nee, helemaal niet. Meiden hebben nog geen benul (herkennen sint en piet wel, maar geen link naar kadootjes enzo). Wij doen dit jaar nog niet mee met de meute. Morgen op het kdv en dat is het.
pi_75177096
hier ook 4x.. met mijn familie, op de peuterspeelzaal, met de buren, en nog gewoon thuis.
  dinsdag 1 december 2009 @ 12:58:30 #278
11682 Moonah
Jolie femme
pi_75179017
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 11:50 schreef kapiteinpannekoek het volgende:

[..]

Nee, helemaal niet. Meiden hebben nog geen benul (herkennen sint en piet wel, maar geen link naar kadootjes enzo). Wij doen dit jaar nog niet mee met de meute. Morgen op het kdv en dat is het.
Dat is ook wel lekker relaxed, groot gelijk! Zetten ze wel al hun schoen?

Wij komen er niet onderuit. Oudere neefjes en nichtjes.
Zaterdag zelfs 2x, 's ochtends bij de ene oma, eind van de middag bij de andere.
Donderdag bij de psz.
En vanochtend heb ik Thies meegenomen naar de Sintviering bij ons op school. dat is altijd zó enorm leuk. Een geweldig lieve en rustige Sint, die voor alle kinderen echt de tijd neemt. Drie Pieten die voor een hoop hilariteit zorgen, maar vooral ook erg aandachtig voor de kinderen zijn. Heerlijk! Mijn kind heeft met volle teugen genoten. Én Sinterklaas een handje gegeven.
En hij valt niet eens op tussen de kleuters.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_75179774
Wat vaak!!
Nou had het hier ook wel vaker gekund. maar door mijn gestel nu maar 1 keer.

Oorspronkelijk zouden we vorig weekend vieren bij mijn ouders, dat ging niet door ivm mijn operatie en overlijden oma. Dat verhuizen we gewoon naar kerst. Manliefs werk was ook vorig weekend, dus ook niks geworden.
En komend weekend met de schoonfamilie in een vakantiehuisje, de volwassenen met lootjes. Chris wordt gewoon door iedereen verwend.
Bij de kruipgroep hebben we as donderdag ook Sinterklaas. Maar dat gaan we niet halen. Hij wil daar continu getild worden, en op schoot zitten. En in die staat ben ik echt nog niet. Dus we blijven lekker thuis saampjes.
Op het KDV hebben ze gisteren wel kruidnootjes gebakken en een pietendiploma gehaald. Maar niks gehoord over een echte Sint.

Op het KDV merken ze trouwens dat hij wat dwars wordt. Gisteren vloog de banaan over de tafel, wilde hij niet helpen met de kruidnootjes en zei vaak nee. Dingen die ze van ons schatje niet gewend zijn. Misschien toch wat last van de spanningen de afgelopen week. In ieder geval vandaag een lekker dagje met mama samen. Hij heeft ook veel op schoot gezeten vandaag. Hij heeft al door dat hij er zelf op moet klimmen

Net wilde hij niet naar boven/bed. Ik kan hem nu niet tillen. Dus na 10 minuten bij de trap wachten keek ik nog eens op de bank, en ligt hij gewoon al te slapen. In de woonkamer dus.. Gebeurd nooit, maar ik kan hem dus niet naar boven brengen, dus dan zo maar. Net iemand aan de deur, maar zelfs van de deurbel (melodiespeelding hangt in de kamer) maakt hem niet wakker..

En dan hebben we ook gewoon nog 2 kiezen door. Verklaard zijn enorme eetlust wel, na 2 weken slecht eten. Nog 2 te gaan, dan zijn ze compleet..
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:24:29 #280
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_75179816
Die sintviering die wil wat
wij zijn hier ook naar een sintviering geweest op de tu. Was heel leuk, eerst one two thrio, errug leuk, en daarna sint en zijn pieten.

Even twee vragen,
Lotte heeft nu groene poep, jullie kinderen ook eens last van gehad?
En haar gebit staat niet goed op elkaar, bij jullie kids wel?
pi_75180678
ik80, groene poep herken ik niet. Heeft ze toevallig net buikgriep/diarree gehad? Of hebben jullie gisteren spinazie gegeten

tandjes staan hier wel gewoon recht, Als hij zijn tanden op elkaar zet om zijn voortanden te poetsen, vallen zijn ondertanden net achter de boventanden. Dat is met mijn eigen gebit trouwens ook zo. Dus was me niet als raar opgevallen.
pi_75180787
Kleur van poep schijnt te maken te hebben met de tijdsduur van verwerken zei de wvk tegen mij.
Als het groen is heeft het korter in de darmen gezeten zeg maar.
Of idd iets groens gegeten?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75180802
Mikael zijn tanden staan ook gewoon recht. Idd de onderkant iets achter de bovenkant. Maar das bijna niet te zien!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 1 december 2009 @ 14:04:49 #284
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_75181250
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:24 schreef ik80lll het volgende:


Even twee vragen,
Lotte heeft nu groene poep, jullie kinderen ook eens last van gehad?
En haar gebit staat niet goed op elkaar, bij jullie kids wel?
geen groene poep, wel rechte tanden.
pi_75181322
Eh, ik wist niet dat ik me nu al zorgen moest maken om tanden? . .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 1 december 2009 @ 14:09:29 #286
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_75181417
hoe kan het duidelijker uitleggen, haar odnergebit staat aan de ene kant er goed op, en aand e andere kant komt hij voorbij nde zijkant vand e bovenkant, de verhoudingen kloppen niet. Recht staan ze wel, maar haar ondergebit is gewoon niet goed van vorm?
lastig uit te leggen
  dinsdag 1 december 2009 @ 14:15:57 #287
56471 pinquit
oh my lama!
pi_75181623
misschien kan je het tekenen? hier alleen een flinke overbeet.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_75181651
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:15 schreef pinquit het volgende:
misschien kan je het tekenen? hier alleen een flinke overbeet.
Ook een duimelotje? Anna duimt ook en zal dus ook wel een keer aan de beurt zijn. Ach, zien we dan wel weer.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 1 december 2009 @ 14:17:21 #289
11682 Moonah
Jolie femme
pi_75181667
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:15 schreef pinquit het volgende:
misschien kan je het tekenen? hier alleen een flinke overbeet.
Hier ook. En bijbehorende slis....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 1 december 2009 @ 14:18:23 #290
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75181698
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:17 schreef Moonah het volgende:

[..]

Hier ook. En bijbehorende slis....
hier ook een beetje sliss, we horen het morgen wel bij de tandarts
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 1 december 2009 @ 14:19:57 #291
56471 pinquit
oh my lama!
pi_75181743
geen duim, wel speen

en idd, de slis. ach komt wel weer es goed
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_75181772
overbeet hier ook, maar kan je daar al wat van zeggen bij een melkgebit? Dat moet toch allemaal ook nog groeien enzo...?! De hele kaak en alles...
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 1 december 2009 @ 14:34:00 #293
56471 pinquit
oh my lama!
pi_75182214
ik dacht dat een officiele overbeet met de stand van de kaak te maken had.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_75185719
Kim heeft sintfeest op het werk van Djeez gehad. Dan nog as zaterdag pakjesavond met mijn ouders erbij. Is wel genoeg vind ik. Dan is ze zondag jarig, dus nog meer cadeau's en feest! We vieren het iig dit jaar samen met die van Tyler.
Ohja, vandaag waren er pieten op school. Pepernootjes gehad en pietendiploma.
Donderdag is er sintfeest op school. Ben benieuwd hoe dat gaat. En tussendoor schoentje zetten.
pi_75210674
Meike had vandaag Sinterklaasfeest op de peuterspeelzaal, en dat was blijkbaar toch best spannend.
Er waren geen echte Sint en pieten, maar rommelpiet was wel langs geweest.
Juf vertelde dat Meike helemaal niet tot spel kwam (normaal wel) en ze konden haar ook totaal niet stimuleren tot spel. Toen juf Meike even bij zich op schoot nam barstte ze in tranen uit. Helemaal verdrietig, ze gooide alles er uit zei juf. Poosje bij juf gezeten, en toen gin het wel weer. Later met liedjes zingen in de kring straalde ze het weer uit, en was ze weer heel gezellig en blij.
Blijkbaar toch de spanning....en wij maar denken dat het haar niks boeit.

En dan mogen we vanmiddag nog een keer.....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 2 december 2009 @ 15:14:04 #296
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75213074
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:34 schreef pinquit het volgende:
ik dacht dat een officiele overbeet met de stand van de kaak te maken had.
heb het tandarts gevraagd, stand van de tanden als die naar voren staat wordt in de mond ook wel een overbeet genoemd, maar een echte overbeet heetf met de stand van de kaken te maken.
Daarbij ligt de gevoeligheid van de tanden om scheef te staan/naar voren te staan niet specifiek met duimen te maken, maar meer met de groei/plek in je mond.
Als het mondje weinig ruimte heeft gaan tanden eerder scheef groein etc.
Duimen of een fop versnelt het traject wel.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_75215153
Bij Mikael op de psz was rommelpiet ook al geweest. Mikael vond het maar stom. Mijn moeder had hem opgehaald en meegenomen naar cb waar ik was met Leander. Zag ik dat ie helemaal zwart gemaakt was. Dus ik vraag waarom dat was: Ja ik weet het ook niet. Ze zeggen steeds dat ik een zwarte piet ben maar dan ben ik geeneens En toen moest oma zijn gezicht wassen. "Zo nu ben ik weer Mikael "
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 2 december 2009 @ 17:21:35 #298
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_75217706
Wij waren vandaag in de bibliotheek, daar was ook een " Sinterklaasmiddag" incluis Sint en Pieten.

Dean heeft 3 kwartier vanuit zijn buggy zitten kijken alsof ie Sint en aanhang het liefst wilde vermoorden maar toen we weg gingen zei ie " Ik vond het heew leuk mama " .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 2 december 2009 @ 17:45:55 #299
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_75218573
quote:
Op woensdag 2 december 2009 17:21 schreef Vivi het volgende:
Wij waren vandaag in de bibliotheek, daar was ook een " Sinterklaasmiddag" incluis Sint en Pieten.

Dean heeft 3 kwartier vanuit zijn buggy zitten kijken alsof ie Sint en aanhang het liefst wilde vermoorden maar toen we weg gingen zei ie " Ik vond het heew leuk mama " .
, grappig.
pi_75225065
Vanmiddag mocht Meike echt bij Sinterklaas komen, en ze durfde het helemaal alleen.
Wel bij Sinterklaas staan met de vingertjes in de mond en het koppie naar beneden, verlegen!
Maar ondertussen gaf ze mooi antwoord op zijn vragen, en toen ze het kado kreeg was het helemaal goed natuurlijk. Daarna was ze aan het rondrennen enzo, grappig.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  Jubileum moderator woensdag 2 december 2009 @ 20:37:02 #301
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_75225251
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:20 schreef Nijna het volgende:
overbeet hier ook, maar kan je daar al wat van zeggen bij een melkgebit? Dat moet toch allemaal ook nog groeien enzo...?! De hele kaak en alles...
Iris heeft vrij lang een speen gehad (lang verhaal ) en had op het oog een enorme overbeet. Sinds de speen weg is is het melkgebitje binnen een paar maanden helemaal recht gaan staan. Het staat nu keurig netjes boven elkaar (en begint al te wiebelen ).
Vrees niet dus, er is nog hoop.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')