abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73718638
Het vorige deel: Het peutertopic (2 tot 4 jaar) deel 39!!

De peuters:

11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_
04 januari 2006: Ingmar, zoon van Vliegenvanger
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Lenaatje en Tazz
3 juni 2006: Finn, zoon van JoJogirl
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Daniel, zoon van nanalune en jojoja
30 juni 2006: Lucie Catharina Elisabeth, dochter van Macka66
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
02 september 2006: S, zoon van Sugar
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: S-man, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: B-man, zoon van RockabeIIa
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
26 november 2006: Giovanna, dochter van Chantal20
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 december 2006: Renske, dochter van Popples en Prowl
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
25 januari 2007: Jesper, zoon van Miffy1984
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
01 mei 2007: Robin, zoon van Bamba
07 mei 2007: Milan, zoon van MamaNik
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
27 mei 2007: Bente, dochter van Make-Yourself
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Damian, zoon van TeenageDirtbag
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace

De laatste post van Ingrid naar aanleiding van het ziekenhuisbezoek van Kim
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:47 schreef _Ingrid_ het volgende:
Nou, het is gelukt. Maar de weg ernaartoe was best zwaar.
In het ziekenhuis praatjes genoeg, koffertje erbij met kapje etc. Kim wist heel wat te vertellen over wat er ging gebeuren. Na een tijdje zetpil en een spuitje met iets wat met een "d" begint. Alleen wilde ze dat niet en kotste het grootste deel eruit.
Eventjes wachten en toen aan de beurt. Ik moest haar tillen, ze wilde niet in bed. Prima. Toen waren we er. Djeez moest mee van Kim. Hij trok het pak ed aan. Kim werd wild. Ik wil niet, kom we gaan naar huis, etc. Schoppen, slaan, gillen, in mij klimmen. Toen toch mee met Djeez en co. Ik moest buiten wachten. Ik hoorde haar op de gang zelfs nog schreeuwen. Op een gegeven moment werd ik erbij geroepen. Ik kreeg een jas, muts en dingen over de schoenen aan. Het duurde even, maar ik kreeg haar kalm. Ik ging mee naar binnen voor de narcose. Samen rijden in het bed. Kim op de tafel en ik ernaast staan. Ze lieten de ballon zien en het kapje. Kim werd weer nerveus. Snel het kapje erbij en tegen Kim praten ze mocht de ballon opblazen. Wilde ze niet. Met veel praten afleiden, handje vast en rugje aaien viel ze in slaap. Gelukkig zag het er niet heel eng uit. Dus wel rustig de narcose in gegaan. Na een klein half uurtje werden we geroepen. Ik ging weer heen en ze was aardig helder. Terug naar beneden werd ze al huileriger. Ze heeft zo'n 2 uur bij mij op schoot gezeten en veel gehuild. Erg zielig. Ze wilde niks drinken, ook geen waterijsje. Op een gegeven moment nam een verpleegkundige het over. Wij gingen op de gang wachten. Toen lukt het eindelijk. Ze had nog wat slijm en bloed opgehoest en toen een pakje drinken leeg gedronken. Gelukkig maar! Nu mochten we naar huis. En toen we weg mochten kreeg ze ineens praatjes voor 10. Ze leefde helemaal op. Bij opa en oma Tyler de fles gegeven, Kim beetje gespeeld, af en toe wat pijn en 1,5 pakje leeggedronken. We moeten in de gaten houden dat ze goed drinkt en geen koorts krijgt.
Ze slaapt nu.
Ik vond het gedeelte voor en na de narcose wel heftig. Maar het is gelukt, er zijn wel 2 kiezen getrokken.
En er zijn peuters met vriendinnetjes aan het spelen.
Er zijn er die stoeien met slapen.
Er zijn er een aantal ziek.
En in het vorige topic zijn wat bijzondere kunstwerken te beschouwen.

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 01-11-2009 22:19:28 ]
pi_73718676
En zelf gooide ik hem dicht met:
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:32 schreef chacama het volgende:
Wat goed van Kim! En uiteraard een voor hoe het ondanks het huilen zo goed is gegaan. Super! Hopelijk snel pijnvrij.

En spelende vriendjes en vriendinnetjes

Nog een beterschapswens voor de zieken.

Hier gaat het allemaal zijn gangetje. Ze is helaas snotverkouden, maar doet het - met uitzondering van slapen - ontzettend lekker. Ze is lief, ontdeugend, een spookje, een boef en vooral een grote kwebbelkont.
pi_73719131
Er staat een peuter naast me die met een duplo varken over mn benen aan het "tappuh tappuh tappuh" is en dan naar beneden glijdt.
Ze wilde vanmiddag even bij haar zusje in de box zitten, pakt een speeltje. Geeft dat aan zusje "dankjewel Ijus" en dan heel snel "nee neee Mitte" en het snel weer terugpakt...

En toen ze klaar was met haar middagdut liep ze door haar kamer te dansen en zingen
Fake it till you make it...
pi_73722238
Ingrid, fijn dat jij Kim rustig hebt gekregen voordat ze de narcose in is gegaan. Pfff, dat vreet aan je, lijkt me zo.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_73725570
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 18:31 schreef Moonah het volgende:
Ingrid, fijn dat jij Kim rustig hebt gekregen voordat ze de narcose in is gegaan. Pfff, dat vreet aan je, lijkt me zo.
Tnx. Ja, was wel moeilijk dat ze zo erg overstuur was. Ben blij dat ik haar kalm kreeg.
Ze heeft goed gedronken! Mega zware luier. En zelfs brood en ontbijtkoek gehad. Wel af en toe pijn, dat is logisch.
pi_73725863
Jee Ingrid wat naar zeg maar wel fijn dat je haar rustig hebt gekregen! Nou maar hopen dat ze snel helemaal geen pijn meer heeft!
pi_73725960
Mahre heeft vandaag voor het eerst een vriendje te spelen gehad! Op het dagverblijf zijn ze ook altijd samen aan het spelen en lekker ondeugend aan het doen. en als we hem tegenkomen met boodschappen doen worden ze ook helemaal blij. Dus vandaag kwam het er eindelijk van! VOnd het best spannend zelf maar het ging heel goed! Ze word zoow groot nu komen er gewoon ook kindjes hier spelen, vind het weer zo'n stap... Tjee....
pi_73726817
Ingrid, wat fijn dat het toch gelukt is!
Wanneer zou de napijn van het trekken ongeveer over moeten zijn? Ik hoop snel!

Fijn Lenaatje. Was de moeder ook mee eigenlijk?
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:43:48 #9
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73727100
Fijn, Ingrid dat het toch best goed gegaan is!
Nou hopen dat Kim er geen slechte herinneringen aan overhoudt!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73727160
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:37 schreef Deepfreeze het volgende:
Ingrid, wat fijn dat het toch gelukt is!
Wanneer zou de napijn van het trekken ongeveer over moeten zijn? Ik hoop snel!

Fijn Lenaatje. Was de moeder ook mee eigenlijk?
Dat zijn we vergeten te vragen. Morgen denk ik nog even over bellen. Maar het gaat al beter dan we hadden verwacht. Zelf al eten dus. En veel gedronken.
pi_73727439
Deepfreeze nee moeder was niet mee! Was wel geinig want ze willen al een hele poos bij elkaar spelen en het kwam er steeds maar niet van. Vorige week ging de leidster van Mahre trouwen dus kwamen moeder en ik elkaar weer tegen. Dus zegt ze tegen me mag ie donderdag bij jou spelen dat komt mij wel goed uit..... Ik euh oke.. Ze ging naar school van de oudste die een toneelstukje gingen doen. Maar het ging gelukkig heel goed!

Wel goed dat ze al eet en drinkt hoor Ingrid, kan van mezelf herinneren dat het langer heeft geduurd voor ik dat wilde!
pi_73727448
Dat ze zelf eet is ook al een goed teken.
Kan me van mijn getrokken melkkiezen(was wel stuk ouder, 11 ofzo) nog herinneren dat de echt pijn alleen de dag zelf was. De dagen erna wel met eten, omdat dat op de wondjes kwam. Maar dat was echt goed te doen.
pi_73727599
Lenaatje, ik zou geloof ik de 1e keer nog wel mee gaan als de kleine gaat spelen. Je kind "zomaar" bij een vreemde achterlaten, brrr.
Maar sommige moeder zijn daar een stuk makkelijker in..
pi_73727788
Nou dat had ik eigenlijjk ook wel. Maar ja zij niet dus. Nou zien we elkaar en de vaders ook, geregeld bij de opvang. maar dan nog zomaar bij iemand thuis. ik weet niet of ik dat zou doen!
Het zou ook nooit in mij opkomen om het zo te doen omdat het je uitkomt maar ze bracht het wel leuk!
pi_73728026
voor Kim!
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:33 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Maar mijn vriend is inmiddels op het ram-maar-terug punt beland...maar dat is ook geen oplossing natuurlijk.
Het is niet de oplossing zoals jij hem wil, maar soms he, soms is het juist wél de oplossing bij dat soort kinderen. Die hebben pas door wat ze doen als iemand het een keer bij hen doet.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_73728192
Hier heeft Dylan in zijn peutertijd nooit met iemand van psz of kdv gespeeld bij ons of de ander thuis. Wel bij kindjes uit de straat of van iemand die we goed kennen. Maar dat was ook sporadisch, het was meestal met ouders erbij. Quinten heeft ook echt nog geen behoefte om met andere kindjes te spelen, die is liever alleen met mij
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_73728573
Kindjes hier in de straat speelt ze ook mee hoor en ook wel thuis bij hun of hier, maar dat is vaak heel even en dan weer naar buiten. Dit is ok de 1e keer. En het was echt heel leuk, zo lief ook met elkaar. Kon wel merken dat ze elkaar goed kennen en ook aan elkaar gewaagd zijn en al heel veel samen spelen! Hij wilde ook niet naar huis toe!
Mahre vind allebei goed maar met andere kindjes vind ze ook leuk. Als ik bijv een keer geen zin heb om naar buiten te gaan (alleen kan echt nog niet hier) dan vind ze het prima en heel af en toe vraagt ze of ze met iemand mag spelen.
pi_73728782
Goed gedaan Ingrid.

Jut is thuis en Jul ligt opgebrand in bed. Het was echt grappig en leuk met die meiden. Ze waren bezig met de stoeltjes waar ze zouden gaan zitten: "nee, mogen niet naast elkaar zitten van de juffies, jij daar zitten".
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_73729030
Jullie waren al verder.

Wat leuk dat er bij jullie ook samen is gespeeld Lenaatje. Alleen de eerste keer zonder moeder, denk niet dat ik dat zou durven.

Op het eerste kdv had Anna ook een beste vriendin. Buiten het kdv speelden ze nooit samen. Nu dan wel met dit vriendinnetje. Het scheelt wel dat die moeder en ik elkaar kenden van het zwemmen. We hebben al heel vaak met z'n vieren afgesproken, dat vinden die meiden helemaal leuk. En nu is die moeder aan het bijkomen van de bevalling, dus speelt vriendinnetje hier soms alleen. Ik vind het wel makkelijk, het houdt elkaar goed bezig.

Anna vindt het ook echt leuk, met andere kindjes spelen. Als nichtje komt, of ze gaat daar heen, is ze ook super blij. Zondag gaan we naar een zwemvriendin vindt ze ook prachtig. Dat vind ik zelf ook leuk, dat ik nu ook vriendinnen erbij heb, door Anna.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_73729320
Leuk he Yppy!

Vind het wel grappig dat Mahre meer vriendjes heeft. Vanaf dat ze klein is en op het vorige dagverblijf altijd met jongentjes! Wij zeggen hier wel eens dat we haar af en toe en rokje aan doen zodat we niet vergeten dat we een dochter hebben! Heel af en toen speelt ze wel met eenbuurmeisje maar meestal laat ze die weer in de steek voor het buurjongentje! Hoewel het met wel leuk lijkt zo;n echt hartsvriendinnetje enzo, 2 van die meiden enzo, maar ach zo'n stoer grietje op haar tractor en aan het voetballen heeft ook wel wat!
pi_73749083
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:01 schreef beefcake het volgende:
voor Kim!
[..]

Het is niet de oplossing zoals jij hem wil, maar soms he, soms is het juist wél de oplossing bij dat soort kinderen. Die hebben pas door wat ze doen als iemand het een keer bij hen doet.
Dat zou dan betekenen dat mijn kind van de glijbaantrap geduwd moet worden
En dan is het nog maar de vraag of tot hem zal doordringen dat hij het niet meer mag doen.
Oh man, ik ben hier toch zo ziek van
Zomaar, zonder reden heeft hij hem naar beneden geduwd op de psz. En steeds speeltjes afpakken, duwen en na terecht gewezen te zijn weglopen en direct weer een kind omver duwen. Het lijkt gewoon niet tot hem door te dringen!
"We gaan er hard aan werken na de vakantie en hij zal misschien wel wat vaker op de nadenk-stoel (naughty spot) moeten gaan zitten voortaan."
En nu zit ik er alweer om te huilen terwijl ik nog wel wilde vertellen dat ze vandaag koekjes hebben gebakken en dat hij gister 3x in de draaimolen is geweest en zo goed geholpen heeft met lasagna maken en dat hij zulke mooie tekeningen gemaakt heeft en en en.....

.... met gevoel voor drama....
pi_73749372
Kersjes toch die mooie, leuke, dingen zijn er ook he, vergeet ze niet!! En het kan echt veranderen. Ik heb het vaker gezien, van die jochies waarvan je in het begin een klein beetje wanhopig wordt (sorry dat ik het zo zeg), maar die na een tijdje zo anders worden en zo veranderen en lekker meedoen zonder problemen. Het is niet voor altijd zo Kersjes. Het is ook niet makkelijk geweest voor Devin de afgelopen tijd.
*OUD heilige*
pi_73749608
Kersjes joh, kop op! Dat zijn kids hoor, de ene is wat baldadiger als de ander. En waarom ze dat dan doen....irritant dat je dat niet weet he. Als je het hem vraagt, wat zegt hij dan? Lopen ze niet snel genoeg het trappetje omhoog? Want geduld is ook wel moeilijk op te brengen voor die kleintjes natuurlijk.

Meike is op de psz echt heel rustig en lief, maar bij oma kan ze ook wel lekker de baas spelen over het andere oppaskindje. Die kreeg van de week nog een tik in zijn gezicht van dr, en toen kon Meike ook een enkeltje naar de gang. Ze doen het allemaal wel eens hoor!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_73751885
Kersjes
pi_73759987
Kers
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')