abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74643351
Hé Marit! Wat leuk dat je weer eens je neus laat zien. Doe 'es vertellen???

Jarno, hier ook een kind dat in zijn bed blijft. Meestal roept hij rond een uur of 8 "Mama!" (Nooit "Papa!".... Die hoort dat toch niet). En dan ga ik naar hem toe. Soms kruip ik bij hem , soms gaan we samen naar het grote bed, soms gaan we naar beneden. Maar ik heb echt nog nooit meegemaakt dat hij er zelf uitkomt. Ook niet 's avonds. Wat een engeltje he?
Oh en Davinia, gewoon een volle plasluier 's ochtends.

Sterkte met Max' oren Pinq. Sneu.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_74664173
Eli is niet alleen een zangtalent... hij speelt ook nog eens piano, leuk dat ze zo kunnen genieten van muziek!

Vanmorgen vertelde de juf van de psz dat hij ongevraagd tegen iedereen hele verhalen loopt te vertellen over het nieuwe huis
.... met gevoel voor drama....
pi_74673743
Eli's zingen is zo leuk!!
Eli de melodie en pepijn de tekst

Devin met verhalen

En kindjes die in bed blijven liggen

Pepijn is onwijs leuk, maar ook dodelijk vermoeiend. Hij spring op/van alles!!! Met het volste vertrouwen dat het wel goed gaat of dat iemand hem wel opvangt. Aankleden is een totale ramp, hij springt continue op je schouders, over je rug etc...
Doet bewust 2 benen door 1 pijp "mama nu ist ik een zeemeermin".

Maar aan de andere kant ook zo leuk. Hij wil met alles helpen, gaat ontzettend hard qua taal, puzzelen, logisch redeneren. En we kunnen spelletjes spelen

Gisteren bij de speelotheek Boomgaard van Haba geleend. Pepijn vind het geweldig! Een heel mooi coöperatief spel. Echt super leuk.

pi_74674393
wat leuk dat sintmaarten!
hier doen ze er helaas niet aan .. misschien ga ik het volgend jaar maar instellen ?

Hoe lang ben ik hier wel niet meer geweest? Ik denk haast een jaar, gek eigenlijk. Ik heb er heel lang geen puf/zin meer voor gehad, maar vond het toch nu weer heel leuk om eens te zien hoe het met de mama-genoten gaat!
Hier gaat het heel leuk en goed ! Ilse ( ) is nu 2jr+5mnd en een heerlijke peuter met alles er op en er aan qua typisch peutergedrag. Bovenal een vrolijk en leuk ondeugend meisje dat met haar humor en praatjes heel veel liefde en energie opwekt
Samen met Sanne (nu 1jr en 1mnd bijna) is het ook steeds leuker voor haar...hoewel ze nog wel moet wennen aan een zusje dat ook écht overal bij wil zijn en liefst alles wil hebben dat Ilse in handen heeft. We zitten nu in de fase dat Sanne niet meer schattig gevonden wordt en dus gewoon weggeduwd wordt als Ilse haar lastig vind. Zó begrijpelijk eigenlijk he maar toch voor Sanne dan wel weer pijnlijk
  vrijdag 13 november 2009 @ 19:24:07 #30
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_74674942
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 19:08 schreef marit1978 het volgende:
wat leuk dat sintmaarten!
hier doen ze er helaas niet aan .. misschien ga ik het volgend jaar maar instellen ?

Hoe lang ben ik hier wel niet meer geweest? Ik denk haast een jaar, gek eigenlijk. Ik heb er heel lang geen puf/zin meer voor gehad, maar vond het toch nu weer heel leuk om eens te zien hoe het met de mama-genoten gaat!
Hier gaat het heel leuk en goed ! Ilse ( ) is nu 2jr+5mnd en een heerlijke peuter met alles er op en er aan qua typisch peutergedrag. Bovenal een vrolijk en leuk ondeugend meisje dat met haar humor en praatjes heel veel liefde en energie opwekt
Samen met Sanne (nu 1jr en 1mnd bijna) is het ook steeds leuker voor haar...hoewel ze nog wel moet wennen aan een zusje dat ook écht overal bij wil zijn en liefst alles wil hebben dat Ilse in handen heeft. We zitten nu in de fase dat Sanne niet meer schattig gevonden wordt en dus gewoon weggeduwd wordt als Ilse haar lastig vind. Zó begrijpelijk eigenlijk he maar toch voor Sanne dan wel weer pijnlijk
  vrijdag 13 november 2009 @ 19:32:28 #31
108648 cattie
lieve moeder
pi_74675262
Hoi Marit!

Zusjes zijn ook niet altijd leuk hoor. Vindt Ive ook. Maar meestal gaat het heel goed.

Klinkt leuk dat spel P_iglet! Ik wil ook zoiets voor Sinterklaas voor Ive. Hij krijgt al Bambino loco .
pi_74675386
Leuk je weer eens te zien Marit! Heb je ook een foto van je dames?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_74678495
Hallo allemaal, wat gaat het ineens snel hier.

Leuk de kindjes die langs de deuren zijn gegaan. Hier waren ook een paar kindjes aan de deur. Mahre snapte er niets van aan bellen en dan een snoepje uit "haar" pot! Die hebben we op de gangdeur laten kloppen en mocht ze ook wat. Vervogens dacht ze gisterenochtend dat ze het nog wel een keer mocht doen!

En ik wil even hoor want ben mega trots op d'r! Ze is nu voor de 2e avond gaan slapen zonder speen. Gewoon in 1x zonder ellende/gezeur om haar speen. We waren hem kwijt en toen kwam ze ineens met het verhaal dat Pietje hem wel meegenomen zou hebben. Dus daar ben ik maar op ingehaakt en verteld dat hij het dan wel aan een ander kindje zou geven die veel kleiner is als zij! Later vond ik speen in ons bed en heb meteen ergens verstopt! Had niet gedacht dat ze er zo makkelijk vanaf zou raken!

Mahre komt trouwens de ene keer wel uit bed en lekker bij ons liggen, de andere keer rammelt ze aan het traphek als teken dat het tijd is om naar beneden te gaan!

Het slapen gaat ook weer goed, waren gelukkig maar 2 avondjes dat ze bang was! Gelukkig maar.
pi_74678515
Marit
pi_74678545
Wat goed van Mahre!
  vrijdag 13 november 2009 @ 21:13:37 #36
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74678887
Marit en Ilse. Lekker peutertje.

En Mahre wat super goed van je!

Klinkt als een gezellig spelletje P-glet. En sowiesie was die klauter-kabouter niet voor niets een klauter-kabouter!
pi_74679268
Wow, wat fijn dat die speen zo makkelijk verleden tijd lijkt te zijn Lenaatje ! Goed van Mahre !
  vrijdag 13 november 2009 @ 21:29:22 #38
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_74679345
Mag met onze peuter naar de oogarts. Hij is tot 3x toe glorieus gezakt voor de ogentest. Hij ziet de onderste rijen niet. Echt niet. Dan probeert hij de 'afleidingstruc' door bijv. ineens te roepen "Hé ik sta op voetjes!" en hoopt dan dat de arts en ik zo verrast zijn dat we de test helemaal vergeten.
Voor hetzelfde geldt is het niets, of redden we het met afplakken. Maar ik zit nu wel vaak naar hem te kijken en me voor te stellen hoe hij eruit zou zien met een brilletje. Lijkt me niks voor hem.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_74679451
Dat is mooi van de speen afkomen zo Lenaatje.

Poeh dutchie, drie keer zakken is wel vaak. Brilletjes bij kleine jongens vind ik vaak zo schattig staan.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  vrijdag 13 november 2009 @ 21:36:46 #40
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_74679603
Leuk al die Sint Maarten verhalen, volgend jaar misschien even de buurt in.

Hier sinds vanacht speenloos!!!!

(zie verhaal lenaatje)

En morgen heeft ze enorm veel zin om naar sinterklaas te kijken!
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_74688872
Mikale roept R altijd als ie wakker word. Want die is er meestal uit omdat ie moet werken. Als R dan weg gaat naar het werk kruipt Mikael meestal nog even bij mij in bed om te kriebelen enzo En als Leander dan wakker is gaa we er allemaal uit.

Vanmiddag gaan we naar Sinterklaas. Maar denk dat Mikale het allemaal niks aan vind. Ik kijk steeds trouw naar de club van Sinterklaas maar meneer speelt liever. Alleen toen sinterklaas van de week ziek was had het even de aandacht
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  zaterdag 14 november 2009 @ 10:41:22 #42
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74689240
Wij gaan niet kijken , ik vertel haar wel van sint enzo. en ze mag zondag haar schoen zetten bij me ouders.
Maar en 30e gaan we naar het kasteel van sinterklaas.
Rottige is die verdomde pepernoten en sint hoort toch te weten wat de kindjes wel en niet mogen .
Lijkt me gewoon zo naar als iedereen wat krijgt en zij niets mag hebbenn.
Terwijl inde verhaaltjes etc allemala uitgelegd wordt dat sint alles weet van de kindjes etc.
Bij het kasteel is gewoon leuk, heel het kasteel hier ingericht als logeerplek, en kunnen ze de pakjes kamer, de slaapkamer van de pieten de pietenschool etc. allemaal zien en mee doen.
En uiteindelijk bij sint zijn slaapkamer, die maakt nog een praatje etc.
En op het einde delen ze dan een zakje met wat strooigoed uit.
En dan kan ik dus stiekem even een piet een zakje geven met wat lekker wat ze wel mag
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_74692434
Dat is leuk, dat Sinterklaas gebeuren evenstar.

Wij hadden vorig jaar ook een kindje met een heftige allergie. Die werd als eerste naar voren geroepen en kreeg twee handen vol snoep van Sinterklaas. En pas toen hij weer zat, kreeg de rest iets. Hij heeft dus alleen 'veilig' gegeten en was er behoorlijk trots op. Want hij mocht daardoor 2 keer bij Sinterklaas komen.

De intocht net, geniaal gewoon. Dat koppie, helemaal opgewonden en steeds kijken of hij al kwam. Zo spannend was het. Eerst bang voor de Pieten en daarna met dat handje naar voren waar precies twee pepernoten op passen. En dan nog poffertjes gegeven. Ze is helemaal totaal op en uitgeblust.
*OUD heilige*
  zaterdag 14 november 2009 @ 13:05:50 #44
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_74692707
Hier ook net weer thuis. Ze vond het paard van sinterklaas interessanter!
Paard was ook zo onrustig, en ook hier pietjes eng. Aan het eind niet meer, toen liep ze zelf op een pietje af met haar handje omhoog..
Alleen jammer dat het hier begon te regenen..
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_74694702
Oooh, Sinterklaas wordt nu écht leuk!
Bij jullie is hij dus al ingehaald, Yp en Tazz? Morgen bij ons!
Wij hebben vanmiddag naar de TV gekeken.Echt zó gezellig en kneuterig. En Thies heeft besloten vanavond níet te gaan slapen. Hij wil weten hoe dat cadeautje in zijn schoen komt. En het moet een blauwe auto zijn.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_74694740
Hier was hij vanochtend in de stad, volgende week in ons dorp, maar dan ben ik er niet (high tea). Dat is nog leuker, omdat het kleinschaliger is. Volgend jaar ga ik dat vrijhouden, dan komen d'r klasgenootjes natuurlijk ook allemaal.

Die Thies, nog wensen voor een blauwe auto ook.
*OUD heilige*
pi_74701307
Heerlijke tijd dit he! Ik kon vandaag helaas niet mee naar Sinterklaas, vond het zo erg! Maar ik had al met vriendinnetjes afgesproken en dat kon niet meer verzet worden. Volgende week komt hij ook hier op het winkelcentrum dus ga ik daar lekker met haar heen. Toen ik thuis kwam zat ze vol met verhalen, heerlijk. Inmiddels staat haar schoen er al met water en wortel en heeft mama het liedje gezongen. Alleen vroeg ze meteen om het kadootje! Haha.
pi_74701855
Kim wilde niet in de stad heen. Uiteindelijk in de wijk geweest en dat was erg leuk! Behoorlijke optocht nog. Veel pepernootjes gehad, handen geschud. En cadeautje 1 is al binnen. Een mooie prinsessentas voor de basisschool.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 15 november 2009 @ 14:29:39 #49
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_74715786
Hoe is t nu met de zindelijkheid van Kim, Ingrid? gaat t weer een beetje?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_74718301
Ik lag me rot, vorige week riep ik nog dat mijn peuter geen zin had in legpuzzeltjes. Inmiddels legt ze de 4 puzzeltjes van sesamstraat (4-6-9-16 stukjes) helemaal zelf. Ze roept steeds:"mama helpen", maar 9 van de 10 keer is het al gelukt als je komt helpen . Echt leuk. Sint had nog leuke puzzeltjes van de Hema liggen met 12 stukjes, kijken of ze die ook zo leuk vindt. Ze mag vanavond haar schoen zetten.
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')