moet je me kenteken hebben dan?quote:Op dinsdag 10 november 2009 19:39 schreef Beelzebufo het volgende:
Ik verklik de kentekens van mensen die rechts inhalen.
You evilquote:Op dinsdag 10 november 2009 19:41 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kom ik ook vaak tegen
gewoon rechts inhalen en weer snel naar links![]()
Maar dan ...................langzaam je gas loslaten totdat rechts een hele rij auto is gepasseerd
vervolgens doen ze dat nooit meer zo raar![]()
![]()
Als je extreem links was zat je continu tegen de vangrails van de middenberm aanquote:Op dinsdag 10 november 2009 19:48 schreef Yi-Long het volgende:
Ik heb nog nooit iemand rechts ingehaald. (Je bent extreem-links of je bent het niet...)
Ik blijf er rustig achterhangen op gepaste afstand.
...of ik was steeds aan het spookrijdenquote:Op dinsdag 10 november 2009 19:50 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Als je extreem links was zat je continu tegen de vangrails van de middenberm aan
quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:02 schreef JF_ het volgende:
Ik mis de optie 'eerst waarschuwen, dan rechts erlangs'.
Voorrang bij de sloop ja.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:16 schreef Alexxxxx het volgende:
Groot licht en aanduwen, opsokkebolje! Lada's hebben voorrang!
Nou ... dit mens heeft sinds 1991 een auto en is daardoor tot de conclusie gekomen dat het duwen echt 0,0 uitmaakt. Je dringt welgeteld 1 plek voor in een rij van honderden.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:12 schreef ParanoidEv het volgende:
Wat veel mensen in de poll die zeggen te wachten! Hebben deze mensen wel een auto? Ik probeer altijd toch wel iets te 'duwen' (serieus, alleen dan, ik rijd echt heel lief en sociaal verder) en dan rechts er voorbij als er niks gebeurd. Meestal kan je wel blijven wachten op de rechterbaan, omdat er een muts of een oude bange taart achter het stuur zit.
Sjah, het gaat me soms ook meer om het principe dan dat ik echt haast hebquote:Op dinsdag 10 november 2009 20:26 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nou ... dit mens heeft sinds 1991 een auto en is daardoor tot de conclusie gekomen dat het duwen echt 0,0 uitmaakt. Je dringt welgeteld 1 plek voor in een rij van honderden.
Als ik het echt zat ben dan ga ik een baan naar rechts en laat ik een ander duwenIk sluit dan weer aan ... werkt meestal goed genoeg.
Mwah, 25 jaar oud, vrachtwagenrijbewijs in bezit en toch zeker wel 100.000 KM rij-ervaring. Ik weet ongeveer wel wat kan en wat niet kan. Heb 1x een ongeluk gehad door eigen toedoen welke niet te maken had met kleven, rechts inhalen oid.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:15 schreef Vandaag... het volgende:
Duwen en rechts inhalen is gewoon ronduit gevaarlijk.
Maar goed, de meeste ongelukken worden ook veroorzaakt door jonge, mannelijke bestuurders. Ik gok het profiel van de meeste posters hier.
Duwen wil ik best in mee gaan maar wat is er veel gevaarlijker aan goed rechts inhalen als goed links inhalen? Ik weet dat het aan de rechterzijde minder snel wordt verwacht maar bij een goede inhaalactie moet dat vrij weinig uitmaken.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:15 schreef Vandaag... het volgende:
kijken of je nog zo stoer bent als je iemand doodrijdt. Als je dat bij mij zou doen zou ik idd je kenteken opschrijven en je aangeven.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:26 schreef Hyperdude het volgende:
Duwen als ze links hangen.
Van die gasten die met 105-110 naar links gaan om ooit eens een vrachtwagen in te gaan halen die net aan de horizon zichtbaar wordt, rijd ik rechts hard voorbij om dan voor hun neus weer naar links te gaan.
En dan zou er vrij weinig gebeuren, spannend zeg.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:30 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
kijken of je nog zo stoer bent als je iemand doodrijdt. Als je dat bij mij zou doen zou ik idd je kenteken opschrijven en je aangeven.
Hij moet compenseren door met een heel kleine auto te rijden? Je impliceert dus dat ie een absurd grote fallus heeft?quote:Niet dat je mij in kan halen met wat vast een heeeel klein autootje moet zijn als je zo moet compenseren
Ehm, omdat het niet mag en daarom dus niet wordt verwacht. Je zegt het zelf al. Wat een "goede2 inhaalactie daar aan zou moeten veranderen ontgaat mij.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:30 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Duwen wil ik best in mee gaan maar wat is er veel gevaarlijker aan goed rechts inhalen als goed links inhalen? Ik weet dat het aan de rechterzijde minder snel wordt verwacht maar bij een goede inhaalactie moet dat vrij weinig uitmaken.
Ik weet niet waar jij die fallus vandaan haalt maar hij zou dus het kleine autootje kunnen compenseren door stoer/snel rijgedragquote:Op dinsdag 10 november 2009 22:33 schreef BazzieK het volgende:
Hij moet compenseren door met een heel kleine auto te rijden? Je impliceert dus dat ie een absurd grote fallus heeft?
De paus is gearriveerdquote:Op dinsdag 10 november 2009 22:15 schreef Vandaag... het volgende:
Maar goed, de meeste ongelukken worden ook veroorzaakt door jonge, mannelijke bestuurders. Ik gok het profiel van de meeste posters hier.
Dus als ik in de Land Rover van mijn broer rijdt, met rechts stuur, mag ik wel rechts inhalen,ondanks dat dat ding maar 100 gaat?quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:33 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Bovendien zit jouw stuur links en kan jij bij een inhaalactie naar rechts niet al het verkeer goed inschatten. En dan heb je dus weer het risico dat je snel voor de neus van degene die je ingehaald hebt weer naar links moet en deze persoon snijdt. Dat is ook hoe het meestal in de praktijk gaat met rechts inhalen.
Omdat je bij een goede inhaalactie dusdanig veilig inhaalt dat je altijd voldoende marge hebt ongeacht wat de personen om je heen doen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:33 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Ehm, omdat het niet mag en daarom dus niet wordt verwacht. Je zegt het zelf al. Wat een "goede2 inhaalactie daar aan zou moeten veranderen ontgaat mij.
Mwah, nu moet je niet gaan generaliseren en jouw rijniveau op anderen gaan betrekken.quote:Bovendien zit jouw stuur links en kan jij bij een inhaalactie naar rechts niet al het verkeer goed inschatten. En dan heb je dus weer het risico dat je snel voor de neus van degene die je ingehaald hebt weer naar links moet en deze persoon snijdt. Dat is ook hoe het meestal in de praktijk gaat met rechts inhalen.
Lijkt me makkelijk kenteken opschrijven inderdaad. Ben je zojuist doodgereden, ben je zo boos, dat je diegene z'n kenteken gaat proberen te onthoudenquote:Op dinsdag 10 november 2009 22:30 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
kijken of je nog zo stoer bent als je iemand doodrijdt. Als je dat bij mij zou doen zou ik idd je kenteken opschrijven en je aangeven.
Niet dat je mij in kan halen met wat vast een heeeel klein autootje moet zijn als je zo moet compenseren
die mensen hebben fatsoen en geen haast.... ik ben er 1 van.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:12 schreef ParanoidEv het volgende:
Wat veel mensen in de poll die zeggen te wachten! Hebben deze mensen wel een auto? Ik probeer altijd toch wel iets te 'duwen' (serieus, alleen dan, ik rijd echt heel lief en sociaal verder) en dan rechts er voorbij als er niks gebeurd. Meestal kan je wel blijven wachten op de rechterbaan, omdat er een muts of een oude bange taart achter het stuur zit.
onnodig links rijden verhelpen door zelf onnodig links te gaan rijden...... Geniaalquote:Op dinsdag 10 november 2009 19:41 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kom ik ook vaak tegen
gewoon rechts inhalen en weer snel naar links![]()
Maar dan ...................langzaam je gas loslaten totdat rechts een hele rij auto is gepasseerd
vervolgens doen ze dat nooit meer zo raar![]()
![]()
Eens.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:16 schreef Alexxxxx het volgende:
Lada's hebben voorrang!
Hey! Wat een slimme opmerkingquote:Op woensdag 11 november 2009 09:29 schreef devlinmr het volgende:
Wat me dus opvalt is dat er een heleboel mensen lopen te klagen over het feit dat er teveel links wordt gereden.
Maar is het niet zo dat wanneer je voorganger (onnodig) links rijdt, je dit zelf in feite ook aan het doen bent? Er is immers genoeg ruimte rechts, ook voor jullie.
Hij heeft ergens wel gelijk. Er komt meestal een treintje van auto's op de linker rijstrook, terwijl er rechts gewoon ruimte isquote:Op woensdag 11 november 2009 09:30 schreef r8ality het volgende:
[..]
Hey! Wat een slimme opmerking. Meestal als iemand in de weg rijdt op links, betekent het dat jij sneller rijdt, en dus eigenlijk aan een inhaalactie begint. Waarbij je hele argument in het water valt.
Probeer het nog eens.
Ja daar doelde ik ook op met mijn post.quote:Op woensdag 11 november 2009 09:34 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Hij heeft ergens wel gelijk. Er komt meestal een treintje van auto's op de linker rijstrook, terwijl er rechts gewoon ruimte is
Misschien vind die linksrijder ook wel dat hij aan het inhalen is.......quote:Op woensdag 11 november 2009 09:30 schreef r8ality het volgende:
[..]
Hey! Wat een slimme opmerking. Meestal als iemand in de weg rijdt op links, betekent het dat jij sneller rijdt, en dus eigenlijk aan een inhaalactie begint. Waarbij je hele argument in het water valt.
Probeer het nog eens.
Dus kan je stellen dat linksplakkers bijdragen aan het fileprobleem. Deze linksrijders zijn veelal oud en/of vrouw.quote:Op woensdag 11 november 2009 09:34 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja daar doelde ik ook op met mijn post.
dat is geen inhalen, dat is voorbijgaanquote:Op woensdag 11 november 2009 09:29 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik heb al zo vaak bij een drukke weg...dat op een gegeven moment alle snelle rijders naar links gaan omdat er in de verte een caravan rijd...wat je dan krijgt is dat de linkerbaan maar 100 kan..terwijl er rechts een gat van 1km tot aan die caravan is waar je gewoon 120 kan.
Dus dat doe ik dan ook..blijft rechts..ga 120 rijden en haal technische gezien 12 auto's rechts in..en als ik bij de caravan ben aangekomen en zie een gaatje links ga ik naar links.
Als een linksrijder aan het inhalen is, rijdt hij niet onnodig links. Maar als hij klaar is met inhalen en ruimte rechts heeft, en er rijdt iemand achter die erlangs wil maar de voorste linksrijder gaat niet naar rechts, dan rijdt hij onnodig links.quote:Op woensdag 11 november 2009 09:36 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Misschien vind die linksrijder ook wel dat hij aan het inhalen is.......
Wa kosda?quote:Op woensdag 11 november 2009 09:29 schreef r8ality het volgende:
Rechts inhalen, no doubt. Heeft me helaas al wel wat geld gekost inmiddels.
150 euro. Die kwam bovenop de 150 van een puntstuk rakenquote:
Dat proberen ze bij mij ook altijd. En het lukt ze nooitquote:Op woensdag 11 november 2009 13:13 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik blijf altijd linkskleven, als er iemand rechts willen inhalen geef ik gas waarop ze er niet meer langs kunnen en ze zich klem rijden in het verkeer op de rechterbaan
Als ik dat soort figuren achter me heb ga ik eerst 10km langzamer rijden, vervolgens ga ik naar rechts, zet hem in de sport stand en geef plank gas met als gevolg dat ze er niet langs komenquote:Op woensdag 11 november 2009 13:36 schreef guapo het volgende:
Bij linksrijders moet je gewoon heel dicht achter hun rijden dan kun je ze zeg maar als het ware aan de kant drukken. Als ze namelijk in de spiegel kijken dan schrikken ze en gaan ze voor je opzij teminste zo doet mijn vader dat altijd. Hij heeft een gruwlijke hekel aan linksrijders helemaal langzame rijders omdat hij sneller rijd.
Dus eigenlijk zo veel mogelijk proberen een ander te irriteren zonder dat je er zelf beter van wordt ... gewoon puur de aso uithangen dus.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:40 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als ik dat soort figuren achter me heb ga ik eerst 10km langzamer rijden, vervolgens ga ik naar rechts, zet hem in de sport stand en geef plank gas met als gevolg dat ze er niet langs komen.
Die doe ik een aantal maal, vervolgens laat ik ze inhalen en zwaai ik vriendelijk
stoer manquote:Op woensdag 11 november 2009 13:56 schreef Googolplexian het volgende:
Maat van mij heeft net een paar weken gezeten omdat hij zo'n aso op de snelweg afsneedt en he-le-maal de pampus heeft geslagen met een fikse maat steeksleutel. Zo kan het ook.
Ik rij de v-max of iets daarboven die wie is hier de aso!? Als opgefokte yuppen in hun Audi's mij willen opfokken dan krijgen ze een koekje van eigen deegquote:Op woensdag 11 november 2009 13:56 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zo veel mogelijk proberen een ander te irriteren zonder dat je er zelf beter van wordt ... gewoon puur de aso uithangen dus.
Maat van mij heeft net een paar weken gezeten omdat hij zo'n aso op de snelweg afsneedt en he-le-maal de pampus heeft geslagen met een fikse maat steeksleutel. Zo kan het ook.
Typische gevalletje je verbaal niet kunnen uiten dus dan maar fysiek geweld gebruiken. Hersenloze pauperquote:Op woensdag 11 november 2009 13:56 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Als ik last heb van een links klever ga ik niet bumper kleven, niet rechts inhalen maar bij iedere mogelijkheid ga ik naar rechts. Meestal heeft men na 3x de hint wel begrepen.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:57 schreef Pikkebaas het volgende:
Even seinen met Xenon grootlicht en ze snappen het wel.
Rechts inhalen kan je een lelijke boete opleveren en de linksklever gaat vrijuit.
Net zoals iemand onnodig lopen irriteren op de snelweg dus. Komt exact op hetzelfde neer.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:02 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Typische gevalletje je verbaal niet kunnen uiten dus dan maar fysiek geweld gebruiken. Hersenloze pauper
Of jij voelt je heel snel opgefokt. Je kunt ook gewoon opzij gaan en iemand met een andere bui dan de jouwe lekker zijn gang laten gaan maar nee... jij moet effe laten weten dat jij niet met je laat sollen ... want stel je voor dat iemand je zomaar inhaalt ... dat kan niet hequote:Op woensdag 11 november 2009 14:01 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik rij de v-max of iets daarboven die wie is hier de aso!? Als opgefokte yuppen in hun Audi's mij willen opfokken dan krijgen ze een koekje van eigen deeg
Ik gebruik geen geweld volgens mij? Maargoed als jij dat hetzelfde vind dan zegt dat meer over jou normen en waarden.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:05 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Net zoals iemand onnodig lopen irriteren op de snelweg dus. Komt exact op hetzelfde neer.
Je klinkt gefrustreerd, volgens mij heb je hulp nodigquote:Op woensdag 11 november 2009 14:06 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Of jij voelt je heel snel opgefokt. Je kunt ook gewoon opzij gaan en iemand met een andere bui dan de jouwe lekker zijn gang laten gaan maar nee... jij moet effe laten weten dat jij niet met je laat sollen ... want stel je voor dat iemand je zomaar inhaalt ... dat kan niet he
Nee ... je lokt uit.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:07 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik gebruik geen geweld volgens mij? Maargoed als jij dat hetzelfde vind dan zegt dat meer over jou normen en waarden.
Wat kan jou het in hemelsnaam schelen wat een ander doet. Als jij in de file staat en iemand komt over e vluchtstrook voorbij rijden ... ben jij dan ook zo'n kankerlijer die z'n auto ervoor zet of effe een deur open doet?quote:Als men niet gaat bumperkleven ga ik altijd zsm aan de kant. Opgefokte mannetjes die mij aan de kant willen drukken zullen met gelijke munt terugbetaald worden.
Hey ... daar hebben we de verstopte psycho-analist die mij zo goed kentquote:Op woensdag 11 november 2009 14:08 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Je klinkt gefrustreerd, volgens mij heb je hulp nodig
quote:Op woensdag 11 november 2009 14:10 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nee ... je lokt uit.
[..]
Wat kan jou het in hemelsnaam schelen wat een ander doet. Als jij in de file staat en iemand komt over e vluchtstrook voorbij rijden ... ben jij dan ook zo'n kankerlijer die z'n auto ervoor zet of effe een deur open doet?
Nou ... dan is mijn beeld van jou wat betreft snelweg-gedrag wel compleet. Jij zou dus een gegadigde zijn voor een enorme peun in zo'n geval. (edit ... als mij dit zou overkomen, ik jouw mentaliteit zou hebben en ik niet meer kan uitwijken stuur ik richting de zwakste plek van waar ik tegenaan ga botsen ... scheelt letsel ... voor mij dan ... fuck it wie jij verliest daardoor).quote:Op woensdag 11 november 2009 14:14 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Vroeger heb ik me auto welleens met alarm lichten de vluchtstrook opgestuurd toen er een asociale idioot als een gek aan kwam rijden over de vluchtstrook om de file te ontwijken.
Hij moest vol in de ABS om niet tegen mij op te knallen. Jammer genoeg was het niet raak gezien mij auto aan vervanging toe was.
quote:Op woensdag 11 november 2009 14:16 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nou ... dan is mijn beeld van jou wat betreft snelweg-gedrag wel compleet. Jij zou dus een gegadigde zijn voor een enorme peun in zo'n geval.
Kun je wel aankomen met "dan kan je het niet verbaal af" maar iemand die zulke gevaarlijk acties onderneemt beticht ik ervan dat hij het niet met z'n IQ af kan. Valt dus weinig te praten met iemand die me dood wil hebben.
Ja ... zoals ik al zei : het niet afkunnen met IQquote:Op woensdag 11 november 2009 14:18 schreef Revolution-NL het volgende:
Geniaal bedacht al zeg ik het zelf
quote:Op woensdag 11 november 2009 14:19 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ja ... zoals ik al zei : het niet afkunnen met IQ
Ah ... jouw manier van "het verbaal af kunnen".quote:Op woensdag 11 november 2009 14:20 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ga jij maar lekker de aso uithangen in je bouwvakkers busje.
Vergeet je anabole pillen niet te slikken voordat je gaat sporten
quote:Op woensdag 11 november 2009 14:26 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ah ... jouw manier van "het verbaal af kunnen".
Lekker op de man onzin spuien in de hoop van repliek gediend te wordentriest.
Je profileert je dan ook wel als een van de irritantste soorten automobilist: onnodig linksrijden, expres geen ruimte maken terwijl het wél kan en dan ook nog eens de automobilist die je voorbij wil gaan lopen etteren. Je zal het nog wel eens bij de verkeerde doenquote:Op woensdag 11 november 2009 14:08 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Je klinkt gefrustreerd, volgens mij heb je hulp nodig
Diegene zal het snel genoeg afleren als ik zijn kenteken doorgeef aan meld misdaad anoniem.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:29 schreef FransDeens het volgende:
[..]
Je profileert je dan ook wel als een van de irritantste soorten automobilist: onnodig linksrijden, expres geen ruimte maken terwijl het wél kan en dan ook nog eens de automobilist die je voorbij wil gaan lopen etteren. Je zal het nog wel eens bij de verkeerde doen
Man maak je niet zo drukquote:Op woensdag 11 november 2009 14:27 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Sta je effe met een bek vol tanden, he?
Gezien jou acties, lijk jij me ook tot dit type te horen. Wat is er mis met gewoon je schouders op te halen en je er niet mee te bemoeien ipv eigen rechter te spelen en daarmee de rest van de weggebruikers nog meer in gevaar te brengen?quote:Op woensdag 11 november 2009 14:21 schreef Revolution-NL het volgende:
Blijft geniaal om mensen helemaal door het lint te zien gaan in hun auto.
Gefrustreerde opgefokte kneuzen![]()
Jij.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:37 schreef RedFever007 het volgende:
Rechtsinhalers zijn de koningen van de snelweg!![]()
Maare, ik doe dat ook geregeld dus, maar stel dat ik rechts inhaal en zo'n linksrijder besluit ook maar naar rechts te gaan en knalt tegen mijn bolide op, wie is er dan schuldig
Een kleine prijs om een flaplul als jou op zijn plek te wijzen.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:30 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Diegene zal het snel genoeg afleren als ik zijn kenteken doorgeef aan meld misdaad anoniem.
Minder van belang dan jouw in gevaar brengen van andere weggebruikers, volgens de wetgever.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:38 schreef RedFever007 het volgende:
maar die linksrijder verandert van rijbaan, blijkbaar zonder goed uit te kijken.
Kwam jij misschien iets tekort in je jeugd?quote:Op woensdag 11 november 2009 14:27 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Sta je effe met een bek vol tanden, he?
En dat doet hij omdat hij ervan uitgaat dat er rechts niets zit. Kijken moet altijd maar je hebt ook nog zoiets als dode hoeken.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:38 schreef RedFever007 het volgende:
maar die linksrijder verandert van rijbaan, blijkbaar zonder goed uit te kijken.
Ik kwam heel veel tekort in mijn jeugdquote:Op woensdag 11 november 2009 14:43 schreef illusions het volgende:
[..]
Kwam jij misschien iets tekort in je jeugd?Volgens mij hou jij ontzettend van discussieren, maar waar het over gaat maakt niet zoveel uit. Je bent tegen aso's in het verkeer, maar aso's op hun bek rammen met een moersleutel keur je wel weer goed? Je zou rechter moeten worden, je kan uitstekend relativeren!
Mkay ... true.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:47 schreef FransDeens het volgende:
Niet rechts in mogen halen slaat sowieso nergens op.
1 - het is verboden omdat het gevaarlijk is
2 - het is gevaarlijk omdat men het niet verwacht
3 - men verwacht het niet omdat het verboden is
4 - begin weer bij 1
Mjah ... ik doe het ook wel maar dan alleen als het is als een defect stoplicht.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:56 schreef teknomist het volgende:
Heel vriendelijk en voorzichtig bumperkleven en als dat niet helpt en er is ruimte rechts inhalen ja.
Meeste mensen die ik ken gaan vol op de rem als er vlak achter hun geseind wordt met lampen.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:57 schreef Pikkebaas het volgende:
Even seinen met Xenon grootlicht en ze snappen het wel.
Rechts inhalen kan je een lelijke boete opleveren en de linksklever gaat vrijuit.
En onnodig seinen kun je net zo goed een boete voor krijgen.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:39 schreef error_404 het volgende:
[..]
Meeste mensen die ik ken gaan vol op de rem als er vlak achter hun geseind wordt met lampen.![]()
Een van de redenen dat ik niet ga zitten seinen met groot licht; bij sommige mensen wekt dat dusdanig veel irritatie op, dat ze wel een botsing willen riskeren.
1: Iemand heeft dat ooit bedacht ja. Iemand die niet kon autorijdenquote:Op woensdag 11 november 2009 14:47 schreef FransDeens het volgende:
Niet rechts in mogen halen slaat sowieso nergens op.
1 - het is verboden omdat het gevaarlijk is
2 - het is gevaarlijk omdat men het niet verwacht
3 - men verwacht het niet omdat het verboden is
4 - begin weer bij 1
Hij kleeft toch niet maar geeft alleen een corrigeerd lichtseintjequote:Op woensdag 11 november 2009 16:02 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Duidelijk, je vader is een redelijke aso in een 5-serie.
men vader zegt dat er dan minder kans op ongelukken is want je kleeft niet.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:09 schreef CasB het volgende:
Lichtseinen geven dat je er langs wil is helemaal triest. Dat zijn van die mensen die denken dat de weg alleen van hun is.
Als er ruimte vóór je is, ruimte om naar rechts te gaan, er iemand achter je rijdt die er langs wil en je gaat nog steeds niet aan de kant dan lijkt mij dat je zelf denkt dat de weg alleen van jou is.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:09 schreef CasB het volgende:
Lichtseinen geven dat je er langs wil is helemaal triest. Dat zijn van die mensen die denken dat de weg alleen van hun is.
Ik bedoelde dus dat het nut van de regel door de regel zelf in stand wordt gehouden, maar volgens mij kwam dat niet helemaal over? Lees anders het zinnetje in het bericht dat je quote nog eens goed door.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:53 schreef r8ality het volgende:
[..]
1: Iemand heeft dat ooit bedacht ja. Iemand die niet kon autorijden
2: Nee klopt. Maar dat is omdat de gemiddelde automobilist niet spiegelt/kijkt
3: Je kijkt bij een groen stoplicht ook ff of er toch geen verkeer aankomt
4: je kan niet rijden
Sorry ... maar je vader is een lul.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:15 schreef guapo het volgende:
[..]
men vader zegt dat er dan minder kans op ongelukken is want je kleeft niet.
Ja TOP verwoordquote:Op woensdag 11 november 2009 16:39 schreef Sounddragon het volgende:
Niet gestemd, want ik hanteer de diverse opties door elkaar![]()
Auto: eerst altijd keurig een paar km op keurige afstand; 2 seconden zal ik niet zeggen, maar wel een metertje of 25 - 30... zodra ik zie dat er een mogelijkheid komt waar mijn voorganger makkelijk naar rechts kan zonder gekke stumts of te hoeven remmen, rijd ik er naartoe.. als hij niet opzij gaat, nemen we weer afstand.. hij krijgt deze kans 2 keer, en daarna fladder ik er rechts langs, MITS ik mij bevind in een voertuig waarmee dat rap kan..
Motor.. zelfde verhaal; ik rij goed in mijn voorligger zijn spiegels, maar hou flinke afstand.. gaat hij niet bij de eerste gelegenheid opzij; dan gaan we er weer rechts langs..
Als ik niet in/op een voertuig rijd waarmee dat snel kan.. so be it.. ik ga hem er niet rechts naast douwen, terwijl de linksridder me eruit kan trekken tijdens die aktie.., geen wild west ten koste van de veiligheid van mezelf of anderen.. tevens flik ik het alleen op 2 baans wegen met vluchtstrook ernaast zoat ik kan uitwijken mits nodig; met 3 banen loop je ook nog eens de kans dat er iemand van de rechterbaan naar links komt.. te veel risico m.i.
Mijn vader dit, mijn vader dat. Kom terug als je zelf je rijbewijs hebt en minimaal 4 dagen in de week op de snelweg zit en minstens 12.000 km per jaar rijdt. Tot die tijd ben jij niets anders dan een vervelend en verwend jongetje met een (redelijk asociale) vader in een 5-serie die zijn zoon wil imponeren met gevaarlijke acties en dom advies.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:15 schreef guapo het volgende:
[..]
men vader zegt dat er dan minder kans op ongelukken is want je kleeft niet.
WHahahahahaquote:Op woensdag 11 november 2009 16:49 schreef FransDeens het volgende:
Zullen we een 'rechts inhalen van linksklevers topic'-meet organiseren, zal wel een gezellige dag worden.
quote:Op woensdag 11 november 2009 19:25 schreef fathank het volgende:
Ik haal nooit rechts in. Ik rij er rechts voorbij.
natuurlijk hap ikquote:inhalen
ww inhalen (haalde in enk ovt; heeft ingehaald volt deelw) [ˈɪnhalə(n)]
1 (wie of wat langzamer gaat) voorbijgaan
een auto inhalen op de snelweg
Ik zal het je even verduidelijken.quote:Op woensdag 11 november 2009 19:36 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
[..]
natuurlijk hap ik
edit : want 2x de helft = een kwart
Ah ... in dat geval kan ik m'n vriendin vertellen dat ik gestopt ben met roken en begonnen ben met het inhaleren van de rook van tabak.quote:Op woensdag 11 november 2009 19:55 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik zal het je even verduidelijken.
Als iemand met 110 voor mij op de linkerbaan plakt terwijl er meer dan genoeg ruimte is op de rechterbaan ga ik gewoon rechts 120 rijden. Als ik er voorbij ben en er komt een obstakel op de rechterbaan ga ik weer naar links om daarna weer zo snel mogelijk naar rechts te gaan.
Weinig agenten die daarvoor een bekeuring geven. Die krijg je pas (meestal..) als je echt een inhaalmanouevre maakt. Dwz van de linkerbaan ff snel naar rechts om diegene in te halen en daarna gelijk weer naar links om vervolgens door te stomen op de linkerbaan met 140.
Jij ook alquote:Op woensdag 11 november 2009 20:45 schreef Bootje84 het volgende:
Mensen die bij een 3baansweg in het midden blijven rijden haal ik soms ook expres rechts in, om daarna weer naar links te gaan.
Vaak snappen ze alleen de hint niet
Rijbewijs afnemen die vriendin!quote:Op woensdag 11 november 2009 21:46 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Jij ook al
ooit weleens gehoord van een vriendin: ik blijf op de middelste strook rijden, want dat is lekker makkelijk![]()
Die mensen zijn bang dat ze van de weg af vallen, en blijven dus krampachtig uit de buurt van de doorgetrokken strepen...quote:Op woensdag 11 november 2009 21:46 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Jij ook al
ooit weleens gehoord van een vriendin: ik blijf op de middelste strook rijden, want dat is lekker makkelijk![]()
quote:Op dinsdag 10 november 2009 19:36 schreef A-mineur het volgende:
Ik merk dit ook best vaak (A16, A58) ik blijf meestal een tijdje wachten en als ze niet door rijden (maar dus wel links rijden) dan ga ik er wel rechts langs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |