FOK!forum / Klaagbaak / Wie op tijd wil zijn, vertrouwt op de trein: WTF???
mrkruldinsdag 10 november 2009 @ 11:20
Wie op tijd wil zijn, vertrouwt op de trein: slogan van de NS.

Degene die dat bedacht heeft, heeft vast zelf nog nooit de trein gebruikt.
Sobrainedinsdag 10 november 2009 @ 11:20
Wat is de klacht?
Boris_Karloffdinsdag 10 november 2009 @ 11:21
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:20 schreef mrkrul het volgende:
Degene die dat bedacht heeft, heeft vast zelf nog nooit de trein gebruikt.
Waarschijnlijk heeft die auto met chauffeur
Genius-Fdinsdag 10 november 2009 @ 11:21
Reclamebureau's
NS
Ik moet straks met de NS
Netsplitterdinsdag 10 november 2009 @ 11:21
Ik las ergens dat 93% op tijd rijd.
Dus zo erg is het nou ook weer niet.
Daarnaast is er nog nooit iemand dood gegaan wanneer die een minuutje langer moet wachten op de trein.
mierenfokkerdinsdag 10 november 2009 @ 11:21
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:20 schreef mrkrul het volgende:
Wie op tijd wil zijn, vertrouwt op de trein: slogan van de NS.

Degene die dat bedacht heeft, heeft vast zelf nog nooit de trein gebruikt.
Stel nu dat je een keer te laat bent door de trein, krijg je dan ook een schadevergoeding?
DaanAdinsdag 10 november 2009 @ 11:21
Ik ben consultant en heb een leaseauto. Mag ook treinkaartjes declareren.

Geloof me, tussen de grote steden is de trein sneller én betrouwbaarder. Met de trein heb ik 99% van de keren max 10 minuten vertraging. Met de auto 99% van de keren 10-45 minuten.

Dus op trajecten waar de trein sneller is, ga ik gráág met de trein. Inderdaad omdat ik op tijd wil komen.
Knorriepotdinsdag 10 november 2009 @ 11:22
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:20 schreef mrkrul het volgende:
Wie op tijd wil zijn, vertrouwt op de trein: slogan van de NS.

Degene die dat bedacht heeft, heeft vast zelf nog nooit de trein gebruikt.
Of heeft nog nooit een kaartje moeten kopen terwijl ik bij de automaat stond..

Ja baggeren in eigen topig-gelul, ik zet het maar alvast even neer
#ANONIEMdinsdag 10 november 2009 @ 11:22
Treinen reden volgens de NS het afgelopen kwartaal voor 94,5 procent op tijd. En daarmee was dat kwartaal wat de punctualiteit betreft het beste van het jaar, aldus het vervoersbedrijf zondag.

Probeer dat maar eens met de auto...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2009 11:23:13 ]
Trannelliusdinsdag 10 november 2009 @ 11:22
Ik heb het afgelopen jaar welgeteld 2x vertraging gehad met de trein. Ik denk dat ik ietsjes vaker in de file had gestaan met de auto, dus terechte slogan
Knorriepotdinsdag 10 november 2009 @ 11:23
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
Ik las ergens dat 93% op tijd rijd.
Dus zo erg is het nou ook weer niet.
Daarnaast is er nog nooit iemand dood gegaan wanneer die een minuutje langer moet wachten op de trein.
gevaarlijk spel!
Miss_MacPhistodinsdag 10 november 2009 @ 11:23
quote:
Ja, dat snap ik dus niet ..... waarschijnlijk zit ik constant in die andere 5,5 procent.
Pleasureman_Guntherdinsdag 10 november 2009 @ 11:24
Ik heb nooit vertraging, reis een aantal keer per week met de trein . Ik vind het qua reistijd inderdaad betrouwbaarder dan de auto, en van centrum naar centrum is het nog sneller ook.
RemCOWdinsdag 10 november 2009 @ 11:25
Erg grappige reclame als je net een week daarvoor door 2 1/2 uur vertraging te laat op je sollicitatiegesprek komt.
tong80dinsdag 10 november 2009 @ 11:25
Ik heb zelden vertraging. En als er vertraging is krijg ik het te horen. Is idd nooit langer dan 10 minuten.

mrkruldinsdag 10 november 2009 @ 11:25
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
Ik las ergens dat 93% op tijd rijd.
Dus zo erg is het nou ook weer niet.
Daarnaast is er nog nooit iemand dood gegaan wanneer die een minuutje langer moet wachten op de trein.
Definieer "op tijd". Als je de "op tijd"- norm aanpast aan de vertraging die er is, kom je altijd op tijd. Zo kan ik het ook.
mrkruldinsdag 10 november 2009 @ 11:26
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:22 schreef Knorriepot het volgende:

[..]

Ja baggeren in eigen topig-gelul, ik zet het maar alvast even neer
Wat zeg jij?
Enfermeradinsdag 10 november 2009 @ 11:26
Echt he, dat hoorde ik idd laatst ook... Bizarre slogan.
Maar dat de treinen op tijd rijden is geen verassing; de marge die ze krijgen om te bepalen dat de treinen op tijd rijden wordt steeds meer verruimd. Volgensmij is het nu zo als de trein zelfs 5 min na de officiele vertrektijd vertrekt van het station, nog op tijd is. Dan vind ik het niet zo gek dat er meer treinen 'op tijd' rijden
Flurrydinsdag 10 november 2009 @ 11:27
Déjà-vu gevoel
Nieuwe NS-Reclame ,propaganda??
tong80dinsdag 10 november 2009 @ 11:28
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:26 schreef Enfermera het volgende:
Echt he, dat hoorde ik idd laatst ook... Bizarre slogan.
Maar dat de treinen op tijd rijden is geen verassing; de marge die ze krijgen om te bepalen dat de treinen op tijd rijden wordt steeds meer verruimd. Volgensmij is het nu zo als de trein zelfs 5 min na de officiele vertrektijd vertrekt van het station, nog op tijd is. Dan vind ik het niet zo gek dat er meer treinen 'op tijd' rijden
En dan nog maak ik dat zelden mee.

En je kunt verassing nog veranderen in verrassing.

DaanAdinsdag 10 november 2009 @ 11:28
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:23 schreef Miss_MacPhisto het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik dus niet ..... waarschijnlijk zit ik constant in die andere 5,5 procent.
Denk het. Ik heb er vrijwel nooit last van, in tegenstelling tot de auto, die me vrijwel altijd vertraging oplevert, en regelmatig nog véél ook.
#ANONIEMdinsdag 10 november 2009 @ 11:29
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
Ik las ergens dat 93% op tijd rijd.
Dus zo erg is het nou ook weer niet.
Daarnaast is er nog nooit iemand dood gegaan wanneer die een minuutje langer moet wachten op de trein.
Dit dus, ik had eerst ook zoiets van
Maar feit blijkt wel dat er maar een erg klein percentage <5% ofzo écht te laat is. Ruime meerderheid rijdt gewoon op tijd of met <5 minuten vertraging.

En eerlijk is eerlijk, als je in de Randstad met de auto veel rijdt dan haal je die percentages vaak écht niet
mrkruldinsdag 10 november 2009 @ 11:33
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:22 schreef Knorriepot het volgende:

[..]


Ja baggeren in eigen topig-gelul, ik zet het maar alvast even neer
Wat betekent dat nu?
JuiceJuicedinsdag 10 november 2009 @ 11:34
Ik had vandaag nog vertraging door een defect aan de wissel.
Ladylikedinsdag 10 november 2009 @ 11:36
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
Ik las ergens dat 93% op tijd rijd.
Dus zo erg is het nou ook weer niet.
Daarnaast is er nog nooit iemand dood gegaan wanneer die een minuutje langer moet wachten op de trein.
behalve degene die ervoor sprong en voor de vertraging zorgde
Zithdinsdag 10 november 2009 @ 11:36
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
Ik las ergens dat 93% op tijd rijd.
Dus zo erg is het nou ook weer niet.
Daarnaast is er nog nooit iemand dood gegaan wanneer die een minuutje langer moet wachten op de trein.
Ik moest wel een keer naar een begravenis van mn oom in limburg, treinen hadden 2 uur vertraging

Wel geld terug gekregen!
Jimmiedinsdag 10 november 2009 @ 11:36
Bij die reclame moest ik meteen denken aan een afstudeerpresentatie waar ik door 5 kwartier vertraging aan seinstoring net zijn presentatie mis...
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
Ik las ergens dat 93% op tijd rijd.
Dus zo erg is het nou ook weer niet.
Daarnaast is er nog nooit iemand dood gegaan wanneer die een minuutje langer moet wachten op de trein.
Dit is zulke onzin, tuurlijk behoorlijk veel rijdt op tijd, maar zodra het hoger dan 5 min dreigt te worden wordt maar al te vaak omgeroepen dat die trein niet meer rijdt... en dan telt ie dus niet mee als vertraagd... terwijl de vertraging nu een kwartier of half uur is geworden...
Netsplitterdinsdag 10 november 2009 @ 11:37
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:36 schreef Ladylike het volgende:

[..]

behalve degene die ervoor sprong en voor de vertraging zorgde
Maar daar kan de NS weer niks aan doen.
Die loser des te meer.....
Prittdinsdag 10 november 2009 @ 11:38
Ik vertrouw er inderdaad altijd op dat de trein mijn auto niet in de weg rijdt.
zquingdinsdag 10 november 2009 @ 11:38
Ik heb 1 keer een geanuleerde trein gehad en ik reis best wel vaak met de trein
Andiamodinsdag 10 november 2009 @ 11:39
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
Ik las ergens dat 93% op tijd rijd.
Dus zo erg is het nou ook weer niet.
Daarnaast is er nog nooit iemand dood gegaan wanneer die een minuutje langer moet wachten op de trein.
Inderdaad. Hooguit juist andersom,.. heeft de treinspringer nog een minuutje bedenktijd
tong80dinsdag 10 november 2009 @ 11:40
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:38 schreef zquing het volgende:
Ik heb 1 keer een geanuleerde trein gehad en ik reis best wel vaak met de trein
Ik heb één keer de laatste trein gemist met m'n dronken kop.

Ben maar even in de wachtruimte gaan liggen.

Werd ik wakker door de eerste nieuwe reizigers.

'Mama is dat nou een zwerver ?'

Enfermeradinsdag 10 november 2009 @ 11:41
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:28 schreef tong80 het volgende:

[..]

En dan nog maak ik dat zelden mee.

En je kunt verassing nog veranderen in verrassing.

Ja, ben idd niet helemaal helder vandaag. Bedankt voor de tip

Ik maak het ongeveer 1x in de maand mee (en ik reis 4 dagen per week gemiddeld met de trein), dat de trein echt op tijd vertrekt (en dus volgens het bordje, op die tijd wegrijdt).
DaanAdinsdag 10 november 2009 @ 11:41
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:36 schreef Jimmie het volgende:
Bij die reclame moest ik meteen denken aan een afstudeerpresentatie waar ik door 5 kwartier vertraging aan seinstoring net zijn presentatie mis...
[..]

Dit is zulke onzin, tuurlijk behoorlijk veel rijdt op tijd, maar zodra het hoger dan 5 min dreigt te worden wordt maar al te vaak omgeroepen dat die trein niet meer rijdt... en dan telt ie dus niet mee als vertraagd... terwijl de vertraging nu een kwartier of half uur is geworden...
Een geannuleerde trein heb ik alleen maar ooit gehad toen hij meer dan 15 min vertraging had op een traject waar iedere 15 min treinen rijden...
Dennis101dinsdag 10 november 2009 @ 11:52
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:41 schreef DaanA het volgende:

[..]

Een geannuleerde trein heb ik alleen maar ooit gehad toen hij meer dan 15 min vertraging had op een traject waar iedere 15 min treinen rijden...
Ik 2 weken geleden nog, eerst op de heenweg naar Brussel, toen op de terugweg nogmaals. Al een paar keer vanuit Breda en vanuit Dordrecht naar Rotterdam. Volgens mij ligt dat aan het traject, want het is vaak raak daar.
Jimmiedinsdag 10 november 2009 @ 11:57
Heb ook wel een aantal keer gehad dat zo'n IC achter een vrachttrein vast zit of stil staat voor een rood sein en dan dus vertraging oploopt en die wordt natuurlijk langer omdat het schema niet matched met het station en dan bij een minuut of 10 vetraging kappen ze gewoon met de rit een station (of 2) voor de eindbestemming met de omroep: "Wij gaan omkeren en de andere kant op, om naar uw eindbestemming te komen, kunt u de volgende IC nemen die over 5 min binnen komt op spoor bla.".

Gewoon belachelijk en alleen maar voor de statistiek, met extra ergenis voor de reizigers
DaanAdinsdag 10 november 2009 @ 11:58
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:52 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik 2 weken geleden nog, eerst op de heenweg naar Brussel, toen op de terugweg nogmaals. Al een paar keer vanuit Breda en vanuit Dordrecht naar Rotterdam. Volgens mij ligt dat aan het traject, want het is vaak raak daar.
Je bedoelt toen de Belgische spoorwegen staakten?
Dennis101dinsdag 10 november 2009 @ 12:00
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:58 schreef DaanA het volgende:

[..]

Je bedoelt toen de Belgische spoorwegen staakten?
Haha, nee uiteraard niet. Op de heenweg was er een sein of wisselstoring bij Roosendaal als ik het goed heb en op de terugweg geen treinverkeer tussen Roosendaal en Dordrecht. Dan baal je toch behoorlijk zeker als je op de heenweg de Eurostar moet halen.
Merel1808dinsdag 10 november 2009 @ 12:00
Ik heb elke maandagmorgen vertraging, minstens 20 minuten, maar die telt niet volgens de NS, want dat is een Duitse trein, en daar kunnen zij natuurlijk niks aan doen
DaanAdinsdag 10 november 2009 @ 12:01
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:00 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Haha, nee uiteraard niet. Op de heenweg was er een sein of wisselstoring bij Roosendaal als ik het goed heb en op de terugweg geen treinverkeer tussen Roosendaal en Dordrecht. Dan baal je toch behoorlijk zeker als je op de heenweg de Eurostar moet halen.
Ja, da's kut.

Maar als ik naar ons kantoor in Brussel moet en ik moet met de auto, dan plan ik vier uur voor de reis, zeker als het een beetje tijdens de spits is. Met de trein is dat toch niet nodig.
mierenfokkerdinsdag 10 november 2009 @ 12:01
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:40 schreef tong80 het volgende:

[..]

Werd ik wakker door de reizigers die om 4 uur de trein pakten.

'Mama is dat nou een zwerver ?'


Ja dat is tong80, en inderdaad een zwerver liefje. Ga maar ver uit zijn buurt staan, hij stinkt..

lithoijendinsdag 10 november 2009 @ 12:10
93% is niet slecht, maar daar moet je wel wat kantmerkingen bij plaatsen.
Granuleerde treinen tellen niet mee. Een trein die niet komt opdagen telt dus niet als vertraagd terwel dit wel zo wordt ervaren. Treinen met minder als 5 minuten vertraging tellen ook niet als vertraagd.

Nu vind ik 5 minuten vertraging ook geen halszaak, maar als je hierdoor je aansluiting mist wordt het natuurlijk wel een ander verhaal.
Darkomendinsdag 10 november 2009 @ 12:12
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:23 schreef Miss_MacPhisto het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik dus niet ..... waarschijnlijk zit ik constant in die andere 5,5 procent.
Ik ook, vanochtend nog, 15 minuten te laat omdat de trein van 8 uur er gewoon niet was....
Stekelbeesdinsdag 10 november 2009 @ 12:17
quote:
Optyfen met je domme gelul.

Daar klopt echt geen ene kut van. Ik kom 6 van de 10 keer dat ik per week met de trein ga te laat. En dit al 3 jaar. Daarom dat ik tegenwoordig dan toch maar de auto pak. De NS is een grote rotzooi, zeker in brabant. Hopeloos.
Dennis101dinsdag 10 november 2009 @ 12:18
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:17 schreef Stekelbees het volgende:

[..]

Optyfen met je domme gelul.

Daar klopt echt geen ene kut van. Ik kom 6 van de 10 keer dat ik per week met de trein ga te laat. En dit al 3 jaar. Daarom dat ik tegenwoordig dan toch maar de auto pak. De NS is een grote rotzooi, zeker in brabant. Hopeloos.
Dus omdat jij elke keer te laat komt, klopt het niet dat dat de treinen 94,5% van de tijd op tijd rijden?
reetveterdinsdag 10 november 2009 @ 12:20
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
Ik las ergens dat 93% op tijd rijd.
Dus zo erg is het nou ook weer niet.
Daarnaast is er nog nooit iemand dood gegaan wanneer die een minuutje langer moet wachten op de trein.
Ik stond op het punt te gaan happen
Joran-Jorandinsdag 10 november 2009 @ 12:24
Altijd dat eeuwige gezeik op de Nederlandse Spoorwegen, mensen zouden eens in Engeland met de trein moeten gaan Nederlandse spoornet is een van de betrouwbaarste ter wereld.
Merel1808dinsdag 10 november 2009 @ 12:29
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:10 schreef lithoijen het volgende:
93% is niet slecht, maar daar moet je wel wat kantmerkingen bij plaatsen.
Granuleerde treinen tellen niet mee. Een trein die niet komt opdagen telt dus niet als vertraagd terwel dit wel zo wordt ervaren. Treinen met minder als 5 minuten vertraging tellen ook niet als vertraagd.

Nu vind ik 5 minuten vertraging ook geen halszaak, maar als je hierdoor je aansluiting mist wordt het natuurlijk wel een ander verhaal.
Alle buitenlandse treinen tellen ook niet, dat zijn er toch al zo'n 6-8 per dag van en naar Schiphol richting Berlijn/Keulen, ik weet niet of er nog andere Duitse treinen zijn. En die treinen hebben wel standaard altijd 20 minuten vertraging
Dennis101dinsdag 10 november 2009 @ 12:32
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:29 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Alle buitenlandse treinen tellen ook niet, dat zijn er toch al zo'n 6-8 per dag van en naar Schiphol richting Berlijn/Keulen, ik weet niet of er nog andere Duitse treinen zijn. En die treinen hebben wel standaard altijd 20 minuten vertraging
Wat heeft de NS met buitenlandse treinen te maken dan?
Merel1808dinsdag 10 november 2009 @ 12:37
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:32 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Wat heeft de NS met buitenlandse treinen te maken dan?
Daar zit je wel in met je zuurbetaalde NS-kaartje.
Dennis101dinsdag 10 november 2009 @ 12:38
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:37 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Daar zit je wel in met je zuurbetaalde NS-kaartje.
Dat begrijp ik, zij kunnen er alleen niets aan doen dat die trein niet op tijd is.
Merel1808dinsdag 10 november 2009 @ 12:39
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:38 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, zij kunnen er alleen niets aan doen dat die trein niet op tijd is.
Dan moeten ze maar zelf een trein laten rijden die wél op tijd is. Of de DB aanklagen dat ze altijd zo laat zijn. Of niet zeggen dat je op de NS moet vertrouwen als je op tijd wil komen, want dat kom je dus nooit als je toevallig in die trein moet.
Mr.Noodledinsdag 10 november 2009 @ 12:39
Ik heb teveel vertragingen meegemaakt om dit nog te geloven..
Netsplitterdinsdag 10 november 2009 @ 12:41
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:37 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Daar zit je wel in met je zuurbetaalde NS-kaartje.
Ja und?
De NS is helaas ook afhankelijk van oa ProRail of hoe die bende ook mag heten tegenwoordig.
Blijf het belachelijk vinden dat die niet tot 1 toko behoren ipv als losse bedrijven zoals nu....
fs180dinsdag 10 november 2009 @ 13:45
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
Ik las ergens dat 93% op tijd rijd.
Dus zo erg is het nou ook weer niet.
Daarnaast is er nog nooit iemand dood gegaan wanneer die een minuutje langer moet wachten op de trein.
Wat boeit het nou dat 300 treinen in frieland altijd goed rijden, maar die 7% uit de ranstad steeds 25 minuten vertraging heeft
Lord_Brett_Sinclairdinsdag 10 november 2009 @ 13:53
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:45 schreef fs180 het volgende:

[..]

Wat boeit het nou dat 300 treinen in frieland altijd goed rijden, maar die 7% uit de ranstad steeds 25 minuten vertraging heeft
Hoe kan je 25 minuten vertraging hebben als de trein 4x per uur rijdt, dus elk kwartier?
Ethanolicdinsdag 10 november 2009 @ 15:01
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
Daarnaast is er nog nooit iemand dood gegaan wanneer die een minuutje langer moet wachten op de trein.
Bron?
Darkomenwoensdag 11 november 2009 @ 09:29
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:12 schreef Darkomen het volgende:

[..]

Ik ook, vanochtend nog, 15 minuten te laat omdat de trein van 8 uur er gewoon niet was....
Maandag, verkorte trein, stampvolle trein, maar 5 minuten laat ivm het in/uitstappen
Dinsdag, trein van 8.00 komt niet opdagen
Woensdag, trein 10 minuten te laat en te kort, maar je mocht wel overal gaan zitten.... niet dat de trein al vol was toen hij bij ons aankwam.
zovtywoensdag 11 november 2009 @ 09:31
Geachte reizers, de trein naar blablabla van 7:54 zal vandaag niet rijden. Onze excuses voor het ongemak.
.
Metro2005woensdag 11 november 2009 @ 11:41
Dan moet het de laatste jaren wel ineens enorm verbeterd zijn. Hoe vaak ik niet treinen te laat heb gehad of gewoon domweg geannuleerd waren is echt bizar. (traject R'dam - Delft en ri. Leiden)
fs180woensdag 11 november 2009 @ 12:23
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:53 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:

[..]

Hoe kan je 25 minuten vertraging hebben als de trein 4x per uur rijdt, dus elk kwartier?
Nou, ga je wel eens met de trein?, dan rijden ze namelijk gewoon niet!
SharQueDowoensdag 11 november 2009 @ 12:24
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
Ik las ergens dat 93% op tijd rijd.
Dus zo erg is het nou ook weer niet.
Daarnaast is er nog nooit iemand dood gegaan wanneer die een minuutje langer moet wachten op de trein.
Nee, maar wanneer iemand dood gaat door op het spoor te gaan liggen (tsjoek tsjoek flatsj) dan moet de rest wél een uur langer wachten.
Stekelbeeswoensdag 11 november 2009 @ 12:25
Treinen .
Ov .

Zodra je geen OV kaart meer hebt kun je beter gelijk een auto kopen.

Aanschaf auto + verzekering + wegenbelasting is per jaar VEEL goedkoper dan wanneer je met de trein zou moeten.
En begin niet over het milieu, dat is een groot fabeltje voor de boomknuffelaars onder ons. Fuck off.
piekartz87woensdag 11 november 2009 @ 12:27
vreemd die cijfers,, altijd als ik met de trein ga is het soms onmogelijk om mn verbinding te halen of is er wel ergens een probleem. naast dat feit duurt het met de trein 2 x zo lang om mijn bestemming te bereiken.

Zo moet ik volgende week maandag ergens om half 9 zijn en ik moet dan wel met de auto. Anders haal ik het simpelweg niet.
morningstormwoensdag 11 november 2009 @ 12:57
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
Ik las ergens dat 93% op tijd rijd.
Dus zo erg is het nou ook weer niet.
Daarnaast is er nog nooit iemand dood gegaan wanneer die een minuutje langer moet wachten op de trein.
93% rijd op tijd, maar ze hebben heel sneaky de tijden aangepast van wanneer een trein vertraging heeft, dat is dus nu tot max 6 minuten.
Olle.woensdag 11 november 2009 @ 13:00
NS is o[p het traject waar ik mee moet standaard te laat
NS zuigt voor mij dus gewoon...

is per persoon verschillend...
Stekelbeeswoensdag 11 november 2009 @ 13:59
quote:
Op woensdag 11 november 2009 12:25 schreef Stekelbees het volgende:
Treinen .
Ov .

Zodra je geen OV kaart meer hebt kun je beter gelijk een auto kopen.

Aanschaf auto + verzekering + wegenbelasting is per jaar VEEL goedkoper dan wanneer je met de trein zou moeten.
En begin niet over het milieu, dat is een groot fabeltje voor de boomknuffelaars onder ons. Fuck off.
Stel, ik zou met de trein blijven gaan. Ik woon in Tilburg, dan moet ik voor mn werk naar Rotterdam

Treinkaartje:
Retourtje: 21,20 / 2e klas

(21,20 x 5 ) * 4 = 424 E / maand.
Voor het gemak even 10 maanden / jaar werken = 4240 E / jaar aan treinkaartjes alleen(!)

Het is totaal 160km, heen en terug. x5 = 800 km/ week - 3200 km / maand.
Mn autootje, benzine, doet ongeveer 750 km per tank. Een tank kost me 75E. Dus 4x tanken. 4x75 = 320E x4 = 1280 E / jaar aan brandstof.
Daarbij komt nog 416E wegenbelasting (personenauto / benzine / tm 1150 kg)
= 1696 E
+ verzekering +/- 500E / jaar. (hoog vanwege leeftijd en nog maar 3 jaar rijbewijs. Wel 3 schadevrije jaren).
= 2196E.
Aanschaf auto achterwege gelaten.

Dus oftewel 4240E / jaar betalen voor een trein die met geluk op tijd rijd, en overvol zit 's ochtends. Of 2196E / jaar betalen voor je eigen autootje, met muziekje, tot aan de deur. Met files natuurlijk. Maar dat komt uiteraard door onze boomknuffelende, achterlijke graftyfusterinlijend tuig dat sterk bezig is met overal TWEEBAANS 80km/h wegen te gaan maken. (krijg tyfus degene die deze shit verzint, AUB).

Het misschien wel enige voordeel zou de reistijd zijn. Trein duurt klein uurtje (50min, MITS OP TIJD NATUURLIJK), auto doe ik als het ff tegenzit makkelijk 1,5 uur over.

edit; eventuele kortingskaarten enz hier niet bijgerekend.
Ascendancywoensdag 11 november 2009 @ 14:46
Houden de mensen er hier ook rekening mee dat een trein die niet rijdt, ook niet te laat kan zijn
Ascendancywoensdag 11 november 2009 @ 14:55
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:59 schreef Stekelbees het volgende:

[..]

Stel, ik zou met de trein blijven gaan. Ik woon in Tilburg, dan moet ik voor mn werk naar Rotterdam

Treinkaartje:
Retourtje: 21,20 / 2e klas

(21,20 x 5 ) * 4 = 424 E / maand.
Voor het gemak even 10 maanden / jaar werken = 4240 E / jaar aan treinkaartjes alleen(!)

Het is totaal 160km, heen en terug. x5 = 800 km/ week - 3200 km / maand.
Mn autootje, benzine, doet ongeveer 750 km per tank. Een tank kost me 75E. Dus 4x tanken. 4x75 = 320E x4 = 1280 E / jaar aan brandstof.
Daarbij komt nog 416E wegenbelasting (personenauto / benzine / tm 1150 kg)
= 1696 E
+ verzekering +/- 500E / jaar. (hoog vanwege leeftijd en nog maar 3 jaar rijbewijs. Wel 3 schadevrije jaren).
= 2196E.
Aanschaf auto achterwege gelaten.

Dus oftewel 4240E / jaar betalen voor een trein die met geluk op tijd rijd, en overvol zit 's ochtends. Of 2196E / jaar betalen voor je eigen autootje, met muziekje, tot aan de deur. Met files natuurlijk. Maar dat komt uiteraard door onze boomknuffelende, achterlijke graftyfusterinlijend tuig dat sterk bezig is met overal TWEEBAANS 80km/h wegen te gaan maken. (krijg tyfus degene die deze shit verzint, AUB).

Het misschien wel enige voordeel zou de reistijd zijn. Trein duurt klein uurtje (50min, MITS OP TIJD NATUURLIJK), auto doe ik als het ff tegenzit makkelijk 1,5 uur over.

edit; eventuele kortingskaarten enz hier niet bijgerekend.
Traject/kortingskaarten zijn veel goedkoper+de baas heeft vast wel een regeling.
Daarnaast zijn de afschrijving en aankoopkosten van een auto uiteraard onmogelijk te verwaarlozen. Die zijn veel te significant
Darkomenwoensdag 11 november 2009 @ 15:09
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:59 schreef Stekelbees het volgende:

[..]

Stel, ik zou met de trein blijven gaan. Ik woon in Tilburg, dan moet ik voor mn werk naar Rotterdam

Treinkaartje:
Retourtje: 21,20 / 2e klas

(21,20 x 5 ) * 4 = 424 E / maand.
Voor het gemak even 10 maanden / jaar werken = 4240 E / jaar aan treinkaartjes alleen(!)

Het is totaal 160km, heen en terug. x5 = 800 km/ week - 3200 km / maand.
Mn autootje, benzine, doet ongeveer 750 km per tank. Een tank kost me 75E. Dus 4x tanken. 4x75 = 320E x4 = 1280 E / jaar aan brandstof.
Daarbij komt nog 416E wegenbelasting (personenauto / benzine / tm 1150 kg)
= 1696 E
+ verzekering +/- 500E / jaar. (hoog vanwege leeftijd en nog maar 3 jaar rijbewijs. Wel 3 schadevrije jaren).
= 2196E.
Aanschaf auto achterwege gelaten.

Dus oftewel 4240E / jaar betalen voor een trein die met geluk op tijd rijd, en overvol zit 's ochtends. Of 2196E / jaar betalen voor je eigen autootje, met muziekje, tot aan de deur. Met files natuurlijk. Maar dat komt uiteraard door onze boomknuffelende, achterlijke graftyfusterinlijend tuig dat sterk bezig is met overal TWEEBAANS 80km/h wegen te gaan maken. (krijg tyfus degene die deze shit verzint, AUB).

Het misschien wel enige voordeel zou de reistijd zijn. Trein duurt klein uurtje (50min, MITS OP TIJD NATUURLIJK), auto doe ik als het ff tegenzit makkelijk 1,5 uur over.

edit; eventuele kortingskaarten enz hier niet bijgerekend.
\Mn autootje, benzine, doet ongeveer 750 km per tank. Een tank kost me 75E. Dus 4x tanken. 4x75 = 320E x4 = 1280 E / jaar aan brandstof.

Euhm... Is dat niet 320e per maand, x 10 maanden (ipv 4) =3200 per jaar, +wb 416E +verzekering 500e =

4116E per jaar voor met je auto, en 4240E voor de trein (met retourtjes)
Plumswoensdag 11 november 2009 @ 15:10
Mijn moeder was zich ook al aan t ergeren aan die slogan, en dat terwijl ze misschien 3x per jaar met de trein gaat.
Stekelbeeswoensdag 11 november 2009 @ 15:11
Oe, lekkere rekenfout ja.
Scheelt minder dan ik had gedacht eigenlijk, zelfs met mn fout.
DaanAwoensdag 11 november 2009 @ 15:15
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:09 schreef Darkomen het volgende:

[..]

\Mn autootje, benzine, doet ongeveer 750 km per tank. Een tank kost me 75E. Dus 4x tanken. 4x75 = 320E x4 = 1280 E / jaar aan brandstof.

Euhm... Is dat niet 320e per maand, x 10 maanden (ipv 4) =3200 per jaar, +wb 416E +verzekering 500e =

4116E per jaar voor met je auto, en 4240E voor de trein (met retourtjes)
En met een jaartrajectkaart voor Tilburg-Rotterdam kom je op ¤ 3184 per jaar. Voor ¤ 250 meer kun je zelfs het hele jaar lang met de trein door heel Nederland en voor een kleine ¤ 700 meer ook nog met alle bussen, trams en metro's.

Darkomenwoensdag 11 november 2009 @ 15:18
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:11 schreef Stekelbees het volgende:
Oe, lekkere rekenfout ja.
Scheelt minder dan ik had gedacht eigenlijk, zelfs met mn fout.

Ga dan ook nog eens meerekenen hoeveel benzine je verbruikt terwijl je stilstaat in de file.
Of langzaamrijdt, dan gaat je verbruik ineens een flink eind omhoog tov cruisen met 100km/u


Ik werkte vroeger in utrecht en reed de A2 Beesd ->utrecht (lagewijde) iedere dag, reistijd verschilde tussen de 20 minuten buiten de spits tot een uur in de spits, daar kon de trein en bus niet tegen op met 1,5uur.
Helaas met 1:10 toch flink duurder, maar comfort en een kortere reistijd.

Tegenwoordig zit ik in Amsterdam, en helaas dan maar met de trein, dat is kwa kosten en reistijd niet te winnen met de auto.
Zeker met de werkzaamheden aan de A2
Buiten de spits wint de auto weer wel met reistijd, alleen kwa kosten niet.
Dennis_enzowoensdag 11 november 2009 @ 15:31
Het probleem is wel dat die 4% die te laat is haast allemaal in het spitsuur rijden. Leuk dat de boemeltrein van zondagmiddag naar Groningen op tijd is, maar de gemiddelde passagier heeft daar niet zo veel aan natuurlijk.
Leevancleefwoensdag 11 november 2009 @ 19:16
Ik wil helemaal niet op tijd komen . En daarbij, de trein mag dan soms efficiënter zijn, maar dat neemt weg dat in zo'n trein zitten maar saai is, en dat je medepassagiers vaak zuurpruimen zijn.
Ascendancywoensdag 11 november 2009 @ 20:59
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:18 schreef Darkomen het volgende:

[..]


Ga dan ook nog eens meerekenen hoeveel benzine je verbruikt terwijl je stilstaat in de file.
Of langzaamrijdt, dan gaat je verbruik ineens een flink eind omhoog tov cruisen met 100km/u


Ik werkte vroeger in utrecht en reed de A2 Beesd ->utrecht (lagewijde) iedere dag, reistijd verschilde tussen de 20 minuten buiten de spits tot een uur in de spits, daar kon de trein en bus niet tegen op met 1,5uur.
Helaas met 1:10 toch flink duurder, maar comfort en een kortere reistijd.

Tegenwoordig zit ik in Amsterdam, en helaas dan maar met de trein, dat is kwa kosten en reistijd niet te winnen met de auto.
Zeker met de werkzaamheden aan de A2
Buiten de spits wint de auto weer wel met reistijd, alleen kwa kosten niet.
Beest-utrecht is met de trein hooguit 40 minuten.
Darkomenwoensdag 11 november 2009 @ 22:30
quote:
Op woensdag 11 november 2009 20:59 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Beest-utrecht is met de trein hooguit 40 minuten.
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:18 schreef Darkomen het volgende:
"Ik werkte vroeger in utrecht en reed de A2 Beesd ->utrecht (lagewijde) iedere dag, reistijd verschilde tussen de 20 minuten buiten de spits tot een uur in de spits, daar kon de trein en bus niet tegen op met 1,5uur."
zeurpietcoenwoensdag 11 november 2009 @ 22:37
De treinen van :21 en :32 zijn meestal een paar minuten te laat. < 5, maar toch.
Darkomendinsdag 17 november 2009 @ 09:38
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:29 schreef Darkomen het volgende:

[..]

Maandag, verkorte trein, stampvolle trein, maar 5 minuten laat ivm het in/uitstappen
Dinsdag, trein van 8.00 komt niet opdagen
Woensdag, trein 10 minuten te laat en te kort, maar je mocht wel overal gaan zitten.... niet dat de trein al vol was toen hij bij ons aankwam.
het lijkt eenw ekelijks iets t worden, trein van 8 uur weer niet op komen dagen, die van 8.15 wel, maar te kort..

schijt ns!
guapodinsdag 17 november 2009 @ 09:56
Nederland is samen met Zwitserland de landen waar treinen het meest op stipt rijden van de hele wereld.
McGillesdinsdag 17 november 2009 @ 11:06
Vorige week 3x naar Zwolle geweest, 3x vertraging. Was niet verrast hoor, altijd zo dat geklooi
Merel1808dinsdag 17 november 2009 @ 11:18
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 11:06 schreef McGilles het volgende:
Vorige week 3x naar Zwolle geweest, 3x vertraging. Was niet verrast hoor, altijd zo dat geklooi
Vanaf 13 december ligt Nijverdal eruit, dus moet je van Almelo naar Zwolle omreizen via Deventer, dat dat je dan elke dag in feite 10 minuten vertraging oplevert maakt niet uit, want ook dit telt ook niet mee voor de telling, dit is namelijk gepland
_Xbox_Master_dinsdag 17 november 2009 @ 11:31
Nou... wat kan ik daar op vertrouwen zeg Al twee weken lang bijna elke dag vertraging tussen Deventer en Enschede, variërend van 5 tot 35min. Intercity's die achter vertraagde stoptreinen moeten rijden, te lang stilstaan in die klote tunnel bij Almelo, vertraagde Duitse treinen, treinen die te vroeg weg rijden vanuit Enschede en zo kan ik nog wel even doorgaan.. Heerlijk die treinen hier
Enfermeradinsdag 17 november 2009 @ 11:34
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 09:56 schreef guapo het volgende:
Nederland is samen met Zwitserland de landen waar treinen het meest op stipt rijden van de hele wereld.
Maar met welke marge. 'Op tijd rijden' is een ruim begrip, zeker voor de NS.
Darkomendinsdag 17 november 2009 @ 11:35
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 09:56 schreef guapo het volgende:
Nederland is samen met Zwitserland de landen waar treinen het meest op stipt rijden van de hele wereld.
Oww vandaar dat ik minstens 2 dagen per week vertraging heb.....
JaniesBrowniedinsdag 17 november 2009 @ 11:38
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:22 schreef Trannellius het volgende:
Ik heb het afgelopen jaar welgeteld 2x vertraging gehad met de trein. Ik denk dat ik ietsjes vaker in de file had gestaan met de auto, dus terechte slogan
Ik reis vaker in het weekend met de trein en wil best geloven dat ze doordeweeks vaker op tijd zijn, maar de laatste tijd is het echt te slecht voor woorden.
Ik heb in 3 maanden tijd twee keer een terugreis gehad zonder vertragingen.

Ja, daar zitten ook aangekondigde werkzaamheden bij, maar dan nog is 4 uur reizen waar je er normaal 2 over doet belachelijk lang
BereNDDwoensdag 18 november 2009 @ 08:48
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:20 schreef reetveter het volgende:

[..]

Ik stond op het punt te gaan happen
zoals die 15 users boven je
Akwableetwoensdag 18 november 2009 @ 08:57
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 11:18 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Vanaf 13 december ligt Nijverdal eruit, dus moet je van Almelo naar Zwolle omreizen via Deventer, dat dat je dan elke dag in feite 10 minuten vertraging oplevert maakt niet uit, want ook dit telt ook niet mee voor de telling, dit is namelijk gepland
Ook zo'n mooie ja, planning werkzaamheden = de klant mag alles pikken.

Paar maanden terug van Arnhem naar Utrecht gegaan, en door wat werkzaamheden zou de intercity 3x extra stoppen, omdat de stoptrein was afgelast. Vervolgens een treinrit met extreem lange stops, om de 10 meter stoppen om andere treinen voor de laten, daarbij lang stilstaan, en de hele rotzooi. Een man tegenover ons was na 3 uur trein nog niet uit Gelderland! Komen we dus aan met anderhalf! uur vertraging voor 3x extra stoppen. Natuurlijk even schadeformuliertje ingezonden, maar wordt gewoon geweigerd omdat 'er werkzaamheden waren aangekondigd'.
Intrepiditywoensdag 18 november 2009 @ 10:21
Aangezien heel Nederland toch zowat 1 stedelijk gebied is (behalve wat provincies in het noorden) zou ik zeggen: Het hele land volgooien met 4-spoors lightrail. Binnenste sporen voor expres-vervoer tussen grote steden en de buitenste als boemeltjes inrichten. Gewoon een landelijk sneltramnetwerk met iedere 10 minuten een paar wagons. Goedkoper in onderhoud, sneller, geen gezeik met dienstregelingen en what not. DAN ga ik overwegen om weer met het OV naar het werk te gaan.
Dennis_enzowoensdag 18 november 2009 @ 10:46
quote:
Op woensdag 18 november 2009 10:21 schreef Intrepidity het volgende:
Aangezien heel Nederland toch zowat 1 stedelijk gebied is (behalve wat provincies in het noorden) zou ik zeggen: Het hele land volgooien met 4-spoors lightrail. Binnenste sporen voor expres-vervoer tussen grote steden en de buitenste als boemeltjes inrichten. Gewoon een landelijk sneltramnetwerk met iedere 10 minuten een paar wagons. Goedkoper in onderhoud, sneller, geen gezeik met dienstregelingen en what not. DAN ga ik overwegen om weer met het OV naar het werk te gaan.
En het geld ervoor tover jij uit je broekzak?
Intrepiditywoensdag 18 november 2009 @ 10:46
quote:
Op woensdag 18 november 2009 10:46 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

En het geld ervoor tover jij uit je broekzak?
Nee, dat heeft de NS al ruimschoots verdiend door de afzetterige prijzen de afgelopen jaren. Daarnaast, als die kilometerheffing dan toch ingevoerd moet worden moet er ook geld vrijgemaakt worden voor goede alternatieven. Niet dat dat gaat gebeuren, maar toch
Mr.Cooperwoensdag 18 november 2009 @ 10:51
NS.
Kill_em_allwoensdag 18 november 2009 @ 11:04
quote:
Ja sure, als je graag 6 uur de tijd wil nemen om optijd te komen, dan zal de trein vast sneller zijn. Feit is dat als ik naar mijn ouders ''moet'' je er met de auto 2.5 uur over doet en als ik met de trein en bus moet dan ben ik 4 uur lang aan het creperen. Helaas heb ik als pauper student geen keuze maar de trein is echt niet snel. Ja, tussen bv Leiden en Den haag kan je beter de trein nemen voor die 10 minuten maar zodra je een beetje afstand moet afleggen kan je beter een auto nemen.
marcel-owoensdag 18 november 2009 @ 11:29
hier klopt geen reet van

als ik van Rotterdam zuid naar Houten wil is het vaak zo'n 2 uur reizen.. met de auto is dat max 50 min.
dus ja, dan kies je de auto.
starlawoensdag 18 november 2009 @ 11:36
Helemaal met de klacht eens, hoe durven ze het?
ganzenherderzaterdag 28 november 2009 @ 13:48
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:17 schreef Stekelbees het volgende:

[..]

Optyfen met je domme gelul.

Daar klopt echt geen ene kut van. Ik kom 6 van de 10 keer dat ik per week met de trein ga te laat. En dit al 3 jaar. Daarom dat ik tegenwoordig dan toch maar de auto pak. De NS is een grote rotzooi, zeker in brabant. Hopeloos.
Bullshit inderdaad. Vooral als je in de spits de trein moet nemen is de kans zeer aanwezig dat je 10 minuten of meer vertraging hebt. Zeker als je elke dag een lang traject moet afleggen en je moet overstappen...
Asskicker14zaterdag 28 november 2009 @ 15:11
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:22 schreef Trannellius het volgende:
Ik heb het afgelopen jaar welgeteld 2x vertraging gehad met de trein. Ik denk dat ik ietsjes vaker in de file had gestaan met de auto, dus terechte slogan
Ik heb de afgelopen week 3x vertraging gehad met de trein. Wat een kutslogan, ik hoor elke dag weer grapjes in de trein over deze slogan als de trein weer eens te laat op het perron aankomt.
macca728zaterdag 28 november 2009 @ 15:17
moeten jullie savonds met de trein gaan

tussen de dronken wanna be sletjes en de spugende medelanders