Waarschijnlijk heeft die auto met chauffeurquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:20 schreef mrkrul het volgende:
Degene die dat bedacht heeft, heeft vast zelf nog nooit de trein gebruikt.
Stel nu dat je een keer te laat bent door de trein, krijg je dan ook een schadevergoeding?quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:20 schreef mrkrul het volgende:
Wie op tijd wil zijn, vertrouwt op de trein: slogan van de NS.
Degene die dat bedacht heeft, heeft vast zelf nog nooit de trein gebruikt.
Of heeft nog nooit een kaartje moeten kopen terwijl ik bij de automaat stond..quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:20 schreef mrkrul het volgende:
Wie op tijd wil zijn, vertrouwt op de trein: slogan van de NS.
Degene die dat bedacht heeft, heeft vast zelf nog nooit de trein gebruikt.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
Ik las ergens dat 93% op tijd rijd.
Dus zo erg is het nou ook weer niet.
Daarnaast is er nog nooit iemand dood gegaan wanneer die een minuutje langer moet wachten op de trein.
Ja, dat snap ik dus niet ..... waarschijnlijk zit ik constant in die andere 5,5 procent.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:22 schreef Roellie80 het volgende:
Treinen reden volgens de NS het afgelopen kwartaal voor 94,5 procent op tijd. En daarmee was dat kwartaal wat de punctualiteit betreft het beste van het jaar, aldus het vervoersbedrijf zondag.
Probeer dat maar eens met de auto...
Definieer "op tijd". Als je de "op tijd"- norm aanpast aan de vertraging die er is, kom je altijd op tijd. Zo kan ik het ook.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
Ik las ergens dat 93% op tijd rijd.
Dus zo erg is het nou ook weer niet.
Daarnaast is er nog nooit iemand dood gegaan wanneer die een minuutje langer moet wachten op de trein.
Wat zeg jij?quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:22 schreef Knorriepot het volgende:
[..]
Ja baggeren in eigen topig-gelul, ik zet het maar alvast even neer
En dan nog maak ik dat zelden mee.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:26 schreef Enfermera het volgende:
Echt he, dat hoorde ik idd laatst ook... Bizarre slogan.
Maar dat de treinen op tijd rijden is geen verassing; de marge die ze krijgen om te bepalen dat de treinen op tijd rijden wordt steeds meer verruimd. Volgensmij is het nu zo als de trein zelfs 5 min na de officiele vertrektijd vertrekt van het station, nog op tijd is. Dan vind ik het niet zo gek dat er meer treinen 'op tijd' rijden
Denk het. Ik heb er vrijwel nooit last van, in tegenstelling tot de auto, die me vrijwel altijd vertraging oplevert, en regelmatig nog véél ook.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:23 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik dus niet ..... waarschijnlijk zit ik constant in die andere 5,5 procent.
Dit dus, ik had eerst ook zoiets vanquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
Ik las ergens dat 93% op tijd rijd.
Dus zo erg is het nou ook weer niet.
Daarnaast is er nog nooit iemand dood gegaan wanneer die een minuutje langer moet wachten op de trein.
Wat betekent dat nu?quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:22 schreef Knorriepot het volgende:
[..]
Ja baggeren in eigen topig-gelul, ik zet het maar alvast even neer
behalve degene die ervoor sprong en voor de vertraging zorgdequote:Op dinsdag 10 november 2009 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
Ik las ergens dat 93% op tijd rijd.
Dus zo erg is het nou ook weer niet.
Daarnaast is er nog nooit iemand dood gegaan wanneer die een minuutje langer moet wachten op de trein.
Ik moest wel een keer naar een begravenis van mn oom in limburg, treinen hadden 2 uur vertragingquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
Ik las ergens dat 93% op tijd rijd.
Dus zo erg is het nou ook weer niet.
Daarnaast is er nog nooit iemand dood gegaan wanneer die een minuutje langer moet wachten op de trein.
Dit is zulke onzin, tuurlijk behoorlijk veel rijdt op tijd, maar zodra het hoger dan 5 min dreigt te worden wordt maar al te vaak omgeroepen dat die trein niet meer rijdt... en dan telt ie dus niet mee als vertraagd... terwijl de vertraging nu een kwartier of half uur is geworden...quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
Ik las ergens dat 93% op tijd rijd.
Dus zo erg is het nou ook weer niet.
Daarnaast is er nog nooit iemand dood gegaan wanneer die een minuutje langer moet wachten op de trein.
Maar daar kan de NS weer niks aan doen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:36 schreef Ladylike het volgende:
[..]
behalve degene die ervoor sprong en voor de vertraging zorgde
Inderdaad. Hooguit juist andersom,.. heeft de treinspringer nog een minuutje bedenktijdquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
Ik las ergens dat 93% op tijd rijd.
Dus zo erg is het nou ook weer niet.
Daarnaast is er nog nooit iemand dood gegaan wanneer die een minuutje langer moet wachten op de trein.
Ik heb één keer de laatste trein gemist met m'n dronken kop.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:38 schreef zquing het volgende:
Ik heb 1 keer een geanuleerde trein gehad en ik reis best wel vaak met de trein
Ja, ben idd niet helemaal helder vandaag. Bedankt voor de tipquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
En dan nog maak ik dat zelden mee.
En je kunt verassing nog veranderen in verrassing.
Een geannuleerde trein heb ik alleen maar ooit gehad toen hij meer dan 15 min vertraging had op een traject waar iedere 15 min treinen rijden...quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:36 schreef Jimmie het volgende:
Bij die reclame moest ik meteen denken aan een afstudeerpresentatie waar ik door 5 kwartier vertraging aan seinstoring net zijn presentatie mis...
[..]
Dit is zulke onzin, tuurlijk behoorlijk veel rijdt op tijd, maar zodra het hoger dan 5 min dreigt te worden wordt maar al te vaak omgeroepen dat die trein niet meer rijdt... en dan telt ie dus niet mee als vertraagd... terwijl de vertraging nu een kwartier of half uur is geworden...
Ik 2 weken geleden nog, eerst op de heenweg naar Brussel, toen op de terugweg nogmaals. Al een paar keer vanuit Breda en vanuit Dordrecht naar Rotterdam. Volgens mij ligt dat aan het traject, want het is vaak raak daar.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:41 schreef DaanA het volgende:
[..]
Een geannuleerde trein heb ik alleen maar ooit gehad toen hij meer dan 15 min vertraging had op een traject waar iedere 15 min treinen rijden...
Je bedoelt toen de Belgische spoorwegen staakten?quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:52 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik 2 weken geleden nog, eerst op de heenweg naar Brussel, toen op de terugweg nogmaals. Al een paar keer vanuit Breda en vanuit Dordrecht naar Rotterdam. Volgens mij ligt dat aan het traject, want het is vaak raak daar.
Haha, nee uiteraard niet. Op de heenweg was er een sein of wisselstoring bij Roosendaal als ik het goed heb en op de terugweg geen treinverkeer tussen Roosendaal en Dordrecht. Dan baal je toch behoorlijk zeker als je op de heenweg de Eurostar moet halen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:58 schreef DaanA het volgende:
[..]
Je bedoelt toen de Belgische spoorwegen staakten?
Ja, da's kut.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:00 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Haha, nee uiteraard niet. Op de heenweg was er een sein of wisselstoring bij Roosendaal als ik het goed heb en op de terugweg geen treinverkeer tussen Roosendaal en Dordrecht. Dan baal je toch behoorlijk zeker als je op de heenweg de Eurostar moet halen.
Ja dat is tong80, en inderdaad een zwerver liefje. Ga maar ver uit zijn buurt staan, hij stinkt..quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Werd ik wakker door de reizigers die om 4 uur de trein pakten.
'Mama is dat nou een zwerver ?'
Ik ook, vanochtend nog, 15 minuten te laat omdat de trein van 8 uur er gewoon niet was....quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:23 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik dus niet ..... waarschijnlijk zit ik constant in die andere 5,5 procent.
Optyfen met je domme gelul.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:22 schreef Roellie80 het volgende:
Treinen reden volgens de NS het afgelopen kwartaal voor 94,5 procent op tijd. En daarmee was dat kwartaal wat de punctualiteit betreft het beste van het jaar, aldus het vervoersbedrijf zondag.
Probeer dat maar eens met de auto...
Dus omdat jij elke keer te laat komt, klopt het niet dat dat de treinen 94,5% van de tijd op tijd rijden?quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:17 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Optyfen met je domme gelul.
Daar klopt echt geen ene kut van. Ik kom 6 van de 10 keer dat ik per week met de trein ga te laat. En dit al 3 jaar. Daarom dat ik tegenwoordig dan toch maar de auto pak. De NS is een grote rotzooi, zeker in brabant. Hopeloos.
Ik stond op het punt te gaan happenquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
Ik las ergens dat 93% op tijd rijd.
Dus zo erg is het nou ook weer niet.
Daarnaast is er nog nooit iemand dood gegaan wanneer die een minuutje langer moet wachten op de trein.
Alle buitenlandse treinen tellen ook niet, dat zijn er toch al zo'n 6-8 per dag van en naar Schiphol richting Berlijn/Keulen, ik weet niet of er nog andere Duitse treinen zijn. En die treinen hebben wel standaard altijd 20 minuten vertragingquote:Op dinsdag 10 november 2009 12:10 schreef lithoijen het volgende:
93% is niet slecht, maar daar moet je wel wat kantmerkingen bij plaatsen.
Granuleerde treinen tellen niet mee. Een trein die niet komt opdagen telt dus niet als vertraagd terwel dit wel zo wordt ervaren. Treinen met minder als 5 minuten vertraging tellen ook niet als vertraagd.
Nu vind ik 5 minuten vertraging ook geen halszaak, maar als je hierdoor je aansluiting mist wordt het natuurlijk wel een ander verhaal.
Wat heeft de NS met buitenlandse treinen te maken dan?quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:29 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Alle buitenlandse treinen tellen ook niet, dat zijn er toch al zo'n 6-8 per dag van en naar Schiphol richting Berlijn/Keulen, ik weet niet of er nog andere Duitse treinen zijn. En die treinen hebben wel standaard altijd 20 minuten vertraging
Daar zit je wel in met je zuurbetaalde NS-kaartje.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:32 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wat heeft de NS met buitenlandse treinen te maken dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |