Dat begrijp ik, zij kunnen er alleen niets aan doen dat die trein niet op tijd is.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:37 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Daar zit je wel in met je zuurbetaalde NS-kaartje.
Dan moeten ze maar zelf een trein laten rijden die wél op tijd is. Of de DB aanklagen dat ze altijd zo laat zijn. Of niet zeggen dat je op de NS moet vertrouwen als je op tijd wil komen, want dat kom je dus nooit als je toevallig in die trein moet.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:38 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, zij kunnen er alleen niets aan doen dat die trein niet op tijd is.
Ja und?quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:37 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Daar zit je wel in met je zuurbetaalde NS-kaartje.
Wat boeit het nou dat 300 treinen in frieland altijd goed rijden, maar die 7% uit de ranstad steeds 25 minuten vertraging heeftquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
Ik las ergens dat 93% op tijd rijd.
Dus zo erg is het nou ook weer niet.
Daarnaast is er nog nooit iemand dood gegaan wanneer die een minuutje langer moet wachten op de trein.
Hoe kan je 25 minuten vertraging hebben als de trein 4x per uur rijdt, dus elk kwartier?quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:45 schreef fs180 het volgende:
[..]
Wat boeit het nou dat 300 treinen in frieland altijd goed rijden, maar die 7% uit de ranstad steeds 25 minuten vertraging heeft
Bron?quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
Daarnaast is er nog nooit iemand dood gegaan wanneer die een minuutje langer moet wachten op de trein.
Maandag, verkorte trein, stampvolle trein, maar 5 minuten laat ivm het in/uitstappenquote:Op dinsdag 10 november 2009 12:12 schreef Darkomen het volgende:
[..]
Ik ook, vanochtend nog, 15 minuten te laat omdat de trein van 8 uur er gewoon niet was....
Nou, ga je wel eens met de trein?, dan rijden ze namelijk gewoon niet!quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:53 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
[..]
Hoe kan je 25 minuten vertraging hebben als de trein 4x per uur rijdt, dus elk kwartier?
Nee, maar wanneer iemand dood gaat door op het spoor te gaan liggen (tsjoek tsjoek flatsj) dan moet de rest wél een uur langer wachten.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
Ik las ergens dat 93% op tijd rijd.
Dus zo erg is het nou ook weer niet.
Daarnaast is er nog nooit iemand dood gegaan wanneer die een minuutje langer moet wachten op de trein.
93% rijd op tijd, maar ze hebben heel sneaky de tijden aangepast van wanneer een trein vertraging heeft, dat is dus nu tot max 6 minuten.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
Ik las ergens dat 93% op tijd rijd.
Dus zo erg is het nou ook weer niet.
Daarnaast is er nog nooit iemand dood gegaan wanneer die een minuutje langer moet wachten op de trein.
Stel, ik zou met de trein blijven gaan. Ik woon in Tilburg, dan moet ik voor mn werk naar Rotterdamquote:Op woensdag 11 november 2009 12:25 schreef Stekelbees het volgende:
Treinen.
Ov.
Zodra je geen OV kaart meer hebt kun je beter gelijk een auto kopen.
Aanschaf auto + verzekering + wegenbelasting is per jaar VEEL goedkoper dan wanneer je met de trein zou moeten.
En begin niet over het milieu, dat is een groot fabeltje voor de boomknuffelaars onder ons. Fuck off.
Traject/kortingskaarten zijn veel goedkoper+de baas heeft vast wel een regeling.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:59 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Stel, ik zou met de trein blijven gaan. Ik woon in Tilburg, dan moet ik voor mn werk naar Rotterdam
Treinkaartje:
Retourtje: 21,20 / 2e klas
(21,20 x 5 ) * 4 = 424 E / maand.
Voor het gemak even 10 maanden / jaar werken = 4240 E / jaar aan treinkaartjes alleen(!)
Het is totaal 160km, heen en terug. x5 = 800 km/ week - 3200 km / maand.
Mn autootje, benzine, doet ongeveer 750 km per tank. Een tank kost me 75E. Dus 4x tanken. 4x75 = 320E x4 = 1280 E / jaar aan brandstof.
Daarbij komt nog 416E wegenbelasting (personenauto / benzine / tm 1150 kg)
= 1696 E
+ verzekering +/- 500E / jaar. (hoog vanwege leeftijd en nog maar 3 jaar rijbewijs. Wel 3 schadevrije jaren).
= 2196E.
Aanschaf auto achterwege gelaten.
Dus oftewel 4240E / jaar betalen voor een trein die met geluk op tijd rijd, en overvol zit 's ochtends. Of 2196E / jaar betalen voor je eigen autootje, met muziekje, tot aan de deur. Met files natuurlijk. Maar dat komt uiteraard door onze boomknuffelende, achterlijke graftyfusterinlijend tuig dat sterk bezig is met overal TWEEBAANS 80km/h wegen te gaan maken. (krijg tyfus degene die deze shit verzint, AUB).
Het misschien wel enige voordeel zou de reistijd zijn. Trein duurt klein uurtje (50min, MITS OP TIJD NATUURLIJK), auto doe ik als het ff tegenzit makkelijk 1,5 uur over.
edit; eventuele kortingskaarten enz hier niet bijgerekend.
\Mn autootje, benzine, doet ongeveer 750 km per tank. Een tank kost me 75E. Dus 4x tanken. 4x75 = 320E x4 = 1280 E / jaar aan brandstof.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:59 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Stel, ik zou met de trein blijven gaan. Ik woon in Tilburg, dan moet ik voor mn werk naar Rotterdam
Treinkaartje:
Retourtje: 21,20 / 2e klas
(21,20 x 5 ) * 4 = 424 E / maand.
Voor het gemak even 10 maanden / jaar werken = 4240 E / jaar aan treinkaartjes alleen(!)
Het is totaal 160km, heen en terug. x5 = 800 km/ week - 3200 km / maand.
Mn autootje, benzine, doet ongeveer 750 km per tank. Een tank kost me 75E. Dus 4x tanken. 4x75 = 320E x4 = 1280 E / jaar aan brandstof.
Daarbij komt nog 416E wegenbelasting (personenauto / benzine / tm 1150 kg)
= 1696 E
+ verzekering +/- 500E / jaar. (hoog vanwege leeftijd en nog maar 3 jaar rijbewijs. Wel 3 schadevrije jaren).
= 2196E.
Aanschaf auto achterwege gelaten.
Dus oftewel 4240E / jaar betalen voor een trein die met geluk op tijd rijd, en overvol zit 's ochtends. Of 2196E / jaar betalen voor je eigen autootje, met muziekje, tot aan de deur. Met files natuurlijk. Maar dat komt uiteraard door onze boomknuffelende, achterlijke graftyfusterinlijend tuig dat sterk bezig is met overal TWEEBAANS 80km/h wegen te gaan maken. (krijg tyfus degene die deze shit verzint, AUB).
Het misschien wel enige voordeel zou de reistijd zijn. Trein duurt klein uurtje (50min, MITS OP TIJD NATUURLIJK), auto doe ik als het ff tegenzit makkelijk 1,5 uur over.
edit; eventuele kortingskaarten enz hier niet bijgerekend.
En met een jaartrajectkaart voor Tilburg-Rotterdam kom je op ¤ 3184 per jaar. Voor ¤ 250 meer kun je zelfs het hele jaar lang met de trein door heel Nederland en voor een kleine ¤ 700 meer ook nog met alle bussen, trams en metro's.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:09 schreef Darkomen het volgende:
[..]
\Mn autootje, benzine, doet ongeveer 750 km per tank. Een tank kost me 75E. Dus 4x tanken. 4x75 = 320E x4 = 1280 E / jaar aan brandstof.
Euhm... Is dat niet 320e per maand, x 10 maanden (ipv 4) =3200 per jaar, +wb 416E +verzekering 500e =
4116E per jaar voor met je auto, en 4240E voor de trein (met retourtjes)
quote:Op woensdag 11 november 2009 15:11 schreef Stekelbees het volgende:
Oe, lekkere rekenfout ja.
Scheelt minder dan ik had gedacht eigenlijk, zelfs met mn fout.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |