abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74569597
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:37 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Daar zit je wel in met je zuurbetaalde NS-kaartje.
Dat begrijp ik, zij kunnen er alleen niets aan doen dat die trein niet op tijd is.
pi_74569637
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:38 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, zij kunnen er alleen niets aan doen dat die trein niet op tijd is.
Dan moeten ze maar zelf een trein laten rijden die wél op tijd is. Of de DB aanklagen dat ze altijd zo laat zijn. Of niet zeggen dat je op de NS moet vertrouwen als je op tijd wil komen, want dat kom je dus nooit als je toevallig in die trein moet.
  Redactie Games dinsdag 10 november 2009 @ 12:39:58 #53
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_74569645
Ik heb teveel vertragingen meegemaakt om dit nog te geloven..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 10 november 2009 @ 12:41:14 #54
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_74569681
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:37 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Daar zit je wel in met je zuurbetaalde NS-kaartje.
Ja und?
De NS is helaas ook afhankelijk van oa ProRail of hoe die bende ook mag heten tegenwoordig.
Blijf het belachelijk vinden dat die niet tot 1 toko behoren ipv als losse bedrijven zoals nu....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 10 november 2009 @ 13:45:49 #55
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_74571486
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
Ik las ergens dat 93% op tijd rijd.
Dus zo erg is het nou ook weer niet.
Daarnaast is er nog nooit iemand dood gegaan wanneer die een minuutje langer moet wachten op de trein.
Wat boeit het nou dat 300 treinen in frieland altijd goed rijden, maar die 7% uit de ranstad steeds 25 minuten vertraging heeft
  dinsdag 10 november 2009 @ 13:53:08 #56
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_74571687
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:45 schreef fs180 het volgende:

[..]

Wat boeit het nou dat 300 treinen in frieland altijd goed rijden, maar die 7% uit de ranstad steeds 25 minuten vertraging heeft
Hoe kan je 25 minuten vertraging hebben als de trein 4x per uur rijdt, dus elk kwartier?
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
  dinsdag 10 november 2009 @ 15:01:39 #57
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_74573956
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
Daarnaast is er nog nooit iemand dood gegaan wanneer die een minuutje langer moet wachten op de trein.
Bron?
Deathlift or Die.
pi_74595549
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:12 schreef Darkomen het volgende:

[..]

Ik ook, vanochtend nog, 15 minuten te laat omdat de trein van 8 uur er gewoon niet was....
Maandag, verkorte trein, stampvolle trein, maar 5 minuten laat ivm het in/uitstappen
Dinsdag, trein van 8.00 komt niet opdagen
Woensdag, trein 10 minuten te laat en te kort, maar je mocht wel overal gaan zitten.... niet dat de trein al vol was toen hij bij ons aankwam.
pi_74595582
Geachte reizers, de trein naar blablabla van 7:54 zal vandaag niet rijden. Onze excuses voor het ongemak.
.
pi_74599292
Dan moet het de laatste jaren wel ineens enorm verbeterd zijn. Hoe vaak ik niet treinen te laat heb gehad of gewoon domweg geannuleerd waren is echt bizar. (traject R'dam - Delft en ri. Leiden)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 11 november 2009 @ 12:23:12 #61
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_74600681
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:53 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:

[..]

Hoe kan je 25 minuten vertraging hebben als de trein 4x per uur rijdt, dus elk kwartier?
Nou, ga je wel eens met de trein?, dan rijden ze namelijk gewoon niet!
pi_74600703
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
Ik las ergens dat 93% op tijd rijd.
Dus zo erg is het nou ook weer niet.
Daarnaast is er nog nooit iemand dood gegaan wanneer die een minuutje langer moet wachten op de trein.
Nee, maar wanneer iemand dood gaat door op het spoor te gaan liggen (tsjoek tsjoek flatsj) dan moet de rest wél een uur langer wachten.
  woensdag 11 november 2009 @ 12:25:53 #63
149405 Stekelbees
Akelig stekelig
pi_74600771
Treinen .
Ov .

Zodra je geen OV kaart meer hebt kun je beter gelijk een auto kopen.

Aanschaf auto + verzekering + wegenbelasting is per jaar VEEL goedkoper dan wanneer je met de trein zou moeten.
En begin niet over het milieu, dat is een groot fabeltje voor de boomknuffelaars onder ons. Fuck off.
Ja, nou ja, best stekelig dus.
pi_74600808
vreemd die cijfers,, altijd als ik met de trein ga is het soms onmogelijk om mn verbinding te halen of is er wel ergens een probleem. naast dat feit duurt het met de trein 2 x zo lang om mijn bestemming te bereiken.

Zo moet ik volgende week maandag ergens om half 9 zijn en ik moet dan wel met de auto. Anders haal ik het simpelweg niet.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_74601719
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
Ik las ergens dat 93% op tijd rijd.
Dus zo erg is het nou ook weer niet.
Daarnaast is er nog nooit iemand dood gegaan wanneer die een minuutje langer moet wachten op de trein.
93% rijd op tijd, maar ze hebben heel sneaky de tijden aangepast van wanneer een trein vertraging heeft, dat is dus nu tot max 6 minuten.
  woensdag 11 november 2009 @ 13:00:42 #66
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_74601830
NS is o[p het traject waar ik mee moet standaard te laat
NS zuigt voor mij dus gewoon...

is per persoon verschillend...
A man's got to do what a man's got to do
  woensdag 11 november 2009 @ 13:59:41 #67
149405 Stekelbees
Akelig stekelig
pi_74603737
quote:
Op woensdag 11 november 2009 12:25 schreef Stekelbees het volgende:
Treinen .
Ov .

Zodra je geen OV kaart meer hebt kun je beter gelijk een auto kopen.

Aanschaf auto + verzekering + wegenbelasting is per jaar VEEL goedkoper dan wanneer je met de trein zou moeten.
En begin niet over het milieu, dat is een groot fabeltje voor de boomknuffelaars onder ons. Fuck off.
Stel, ik zou met de trein blijven gaan. Ik woon in Tilburg, dan moet ik voor mn werk naar Rotterdam

Treinkaartje:
Retourtje: 21,20 / 2e klas

(21,20 x 5 ) * 4 = 424 E / maand.
Voor het gemak even 10 maanden / jaar werken = 4240 E / jaar aan treinkaartjes alleen(!)

Het is totaal 160km, heen en terug. x5 = 800 km/ week - 3200 km / maand.
Mn autootje, benzine, doet ongeveer 750 km per tank. Een tank kost me 75E. Dus 4x tanken. 4x75 = 320E x4 = 1280 E / jaar aan brandstof.
Daarbij komt nog 416E wegenbelasting (personenauto / benzine / tm 1150 kg)
= 1696 E
+ verzekering +/- 500E / jaar. (hoog vanwege leeftijd en nog maar 3 jaar rijbewijs. Wel 3 schadevrije jaren).
= 2196E.
Aanschaf auto achterwege gelaten.

Dus oftewel 4240E / jaar betalen voor een trein die met geluk op tijd rijd, en overvol zit 's ochtends. Of 2196E / jaar betalen voor je eigen autootje, met muziekje, tot aan de deur. Met files natuurlijk. Maar dat komt uiteraard door onze boomknuffelende, achterlijke graftyfusterinlijend tuig dat sterk bezig is met overal TWEEBAANS 80km/h wegen te gaan maken. (krijg tyfus degene die deze shit verzint, AUB).

Het misschien wel enige voordeel zou de reistijd zijn. Trein duurt klein uurtje (50min, MITS OP TIJD NATUURLIJK), auto doe ik als het ff tegenzit makkelijk 1,5 uur over.

edit; eventuele kortingskaarten enz hier niet bijgerekend.
Ja, nou ja, best stekelig dus.
pi_74605099
Houden de mensen er hier ook rekening mee dat een trein die niet rijdt, ook niet te laat kan zijn
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_74605353
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:59 schreef Stekelbees het volgende:

[..]

Stel, ik zou met de trein blijven gaan. Ik woon in Tilburg, dan moet ik voor mn werk naar Rotterdam

Treinkaartje:
Retourtje: 21,20 / 2e klas

(21,20 x 5 ) * 4 = 424 E / maand.
Voor het gemak even 10 maanden / jaar werken = 4240 E / jaar aan treinkaartjes alleen(!)

Het is totaal 160km, heen en terug. x5 = 800 km/ week - 3200 km / maand.
Mn autootje, benzine, doet ongeveer 750 km per tank. Een tank kost me 75E. Dus 4x tanken. 4x75 = 320E x4 = 1280 E / jaar aan brandstof.
Daarbij komt nog 416E wegenbelasting (personenauto / benzine / tm 1150 kg)
= 1696 E
+ verzekering +/- 500E / jaar. (hoog vanwege leeftijd en nog maar 3 jaar rijbewijs. Wel 3 schadevrije jaren).
= 2196E.
Aanschaf auto achterwege gelaten.

Dus oftewel 4240E / jaar betalen voor een trein die met geluk op tijd rijd, en overvol zit 's ochtends. Of 2196E / jaar betalen voor je eigen autootje, met muziekje, tot aan de deur. Met files natuurlijk. Maar dat komt uiteraard door onze boomknuffelende, achterlijke graftyfusterinlijend tuig dat sterk bezig is met overal TWEEBAANS 80km/h wegen te gaan maken. (krijg tyfus degene die deze shit verzint, AUB).

Het misschien wel enige voordeel zou de reistijd zijn. Trein duurt klein uurtje (50min, MITS OP TIJD NATUURLIJK), auto doe ik als het ff tegenzit makkelijk 1,5 uur over.

edit; eventuele kortingskaarten enz hier niet bijgerekend.
Traject/kortingskaarten zijn veel goedkoper+de baas heeft vast wel een regeling.
Daarnaast zijn de afschrijving en aankoopkosten van een auto uiteraard onmogelijk te verwaarlozen. Die zijn veel te significant
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_74605753
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:59 schreef Stekelbees het volgende:

[..]

Stel, ik zou met de trein blijven gaan. Ik woon in Tilburg, dan moet ik voor mn werk naar Rotterdam

Treinkaartje:
Retourtje: 21,20 / 2e klas

(21,20 x 5 ) * 4 = 424 E / maand.
Voor het gemak even 10 maanden / jaar werken = 4240 E / jaar aan treinkaartjes alleen(!)

Het is totaal 160km, heen en terug. x5 = 800 km/ week - 3200 km / maand.
Mn autootje, benzine, doet ongeveer 750 km per tank. Een tank kost me 75E. Dus 4x tanken. 4x75 = 320E x4 = 1280 E / jaar aan brandstof.
Daarbij komt nog 416E wegenbelasting (personenauto / benzine / tm 1150 kg)
= 1696 E
+ verzekering +/- 500E / jaar. (hoog vanwege leeftijd en nog maar 3 jaar rijbewijs. Wel 3 schadevrije jaren).
= 2196E.
Aanschaf auto achterwege gelaten.

Dus oftewel 4240E / jaar betalen voor een trein die met geluk op tijd rijd, en overvol zit 's ochtends. Of 2196E / jaar betalen voor je eigen autootje, met muziekje, tot aan de deur. Met files natuurlijk. Maar dat komt uiteraard door onze boomknuffelende, achterlijke graftyfusterinlijend tuig dat sterk bezig is met overal TWEEBAANS 80km/h wegen te gaan maken. (krijg tyfus degene die deze shit verzint, AUB).

Het misschien wel enige voordeel zou de reistijd zijn. Trein duurt klein uurtje (50min, MITS OP TIJD NATUURLIJK), auto doe ik als het ff tegenzit makkelijk 1,5 uur over.

edit; eventuele kortingskaarten enz hier niet bijgerekend.
\Mn autootje, benzine, doet ongeveer 750 km per tank. Een tank kost me 75E. Dus 4x tanken. 4x75 = 320E x4 = 1280 E / jaar aan brandstof.

Euhm... Is dat niet 320e per maand, x 10 maanden (ipv 4) =3200 per jaar, +wb 416E +verzekering 500e =

4116E per jaar voor met je auto, en 4240E voor de trein (met retourtjes)
pi_74605769
Mijn moeder was zich ook al aan t ergeren aan die slogan, en dat terwijl ze misschien 3x per jaar met de trein gaat.
I'm not a sinner.
  woensdag 11 november 2009 @ 15:11:26 #72
149405 Stekelbees
Akelig stekelig
pi_74605809
Oe, lekkere rekenfout ja.
Scheelt minder dan ik had gedacht eigenlijk, zelfs met mn fout.
Ja, nou ja, best stekelig dus.
pi_74605942
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:09 schreef Darkomen het volgende:

[..]

\Mn autootje, benzine, doet ongeveer 750 km per tank. Een tank kost me 75E. Dus 4x tanken. 4x75 = 320E x4 = 1280 E / jaar aan brandstof.

Euhm... Is dat niet 320e per maand, x 10 maanden (ipv 4) =3200 per jaar, +wb 416E +verzekering 500e =

4116E per jaar voor met je auto, en 4240E voor de trein (met retourtjes)
En met een jaartrajectkaart voor Tilburg-Rotterdam kom je op ¤ 3184 per jaar. Voor ¤ 250 meer kun je zelfs het hele jaar lang met de trein door heel Nederland en voor een kleine ¤ 700 meer ook nog met alle bussen, trams en metro's.

pi_74606039
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:11 schreef Stekelbees het volgende:
Oe, lekkere rekenfout ja.
Scheelt minder dan ik had gedacht eigenlijk, zelfs met mn fout.

Ga dan ook nog eens meerekenen hoeveel benzine je verbruikt terwijl je stilstaat in de file.
Of langzaamrijdt, dan gaat je verbruik ineens een flink eind omhoog tov cruisen met 100km/u


Ik werkte vroeger in utrecht en reed de A2 Beesd ->utrecht (lagewijde) iedere dag, reistijd verschilde tussen de 20 minuten buiten de spits tot een uur in de spits, daar kon de trein en bus niet tegen op met 1,5uur.
Helaas met 1:10 toch flink duurder, maar comfort en een kortere reistijd.

Tegenwoordig zit ik in Amsterdam, en helaas dan maar met de trein, dat is kwa kosten en reistijd niet te winnen met de auto.
Zeker met de werkzaamheden aan de A2
Buiten de spits wint de auto weer wel met reistijd, alleen kwa kosten niet.
  woensdag 11 november 2009 @ 15:31:57 #75
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_74606411
Het probleem is wel dat die 4% die te laat is haast allemaal in het spitsuur rijden. Leuk dat de boemeltrein van zondagmiddag naar Groningen op tijd is, maar de gemiddelde passagier heeft daar niet zo veel aan natuurlijk.
Ook geen sig dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')