Dat begrijp ik, zij kunnen er alleen niets aan doen dat die trein niet op tijd is.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:37 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Daar zit je wel in met je zuurbetaalde NS-kaartje.
Dan moeten ze maar zelf een trein laten rijden die wél op tijd is. Of de DB aanklagen dat ze altijd zo laat zijn. Of niet zeggen dat je op de NS moet vertrouwen als je op tijd wil komen, want dat kom je dus nooit als je toevallig in die trein moet.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:38 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, zij kunnen er alleen niets aan doen dat die trein niet op tijd is.
Ja und?quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:37 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Daar zit je wel in met je zuurbetaalde NS-kaartje.
Wat boeit het nou dat 300 treinen in frieland altijd goed rijden, maar die 7% uit de ranstad steeds 25 minuten vertraging heeftquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
Ik las ergens dat 93% op tijd rijd.
Dus zo erg is het nou ook weer niet.
Daarnaast is er nog nooit iemand dood gegaan wanneer die een minuutje langer moet wachten op de trein.
Hoe kan je 25 minuten vertraging hebben als de trein 4x per uur rijdt, dus elk kwartier?quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:45 schreef fs180 het volgende:
[..]
Wat boeit het nou dat 300 treinen in frieland altijd goed rijden, maar die 7% uit de ranstad steeds 25 minuten vertraging heeft
Bron?quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
Daarnaast is er nog nooit iemand dood gegaan wanneer die een minuutje langer moet wachten op de trein.
Maandag, verkorte trein, stampvolle trein, maar 5 minuten laat ivm het in/uitstappenquote:Op dinsdag 10 november 2009 12:12 schreef Darkomen het volgende:
[..]
Ik ook, vanochtend nog, 15 minuten te laat omdat de trein van 8 uur er gewoon niet was....
Nou, ga je wel eens met de trein?, dan rijden ze namelijk gewoon niet!quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:53 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
[..]
Hoe kan je 25 minuten vertraging hebben als de trein 4x per uur rijdt, dus elk kwartier?
Nee, maar wanneer iemand dood gaat door op het spoor te gaan liggen (tsjoek tsjoek flatsj) dan moet de rest wél een uur langer wachten.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
Ik las ergens dat 93% op tijd rijd.
Dus zo erg is het nou ook weer niet.
Daarnaast is er nog nooit iemand dood gegaan wanneer die een minuutje langer moet wachten op de trein.
93% rijd op tijd, maar ze hebben heel sneaky de tijden aangepast van wanneer een trein vertraging heeft, dat is dus nu tot max 6 minuten.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
Ik las ergens dat 93% op tijd rijd.
Dus zo erg is het nou ook weer niet.
Daarnaast is er nog nooit iemand dood gegaan wanneer die een minuutje langer moet wachten op de trein.
Stel, ik zou met de trein blijven gaan. Ik woon in Tilburg, dan moet ik voor mn werk naar Rotterdamquote:Op woensdag 11 november 2009 12:25 schreef Stekelbees het volgende:
Treinen.
Ov.
Zodra je geen OV kaart meer hebt kun je beter gelijk een auto kopen.
Aanschaf auto + verzekering + wegenbelasting is per jaar VEEL goedkoper dan wanneer je met de trein zou moeten.
En begin niet over het milieu, dat is een groot fabeltje voor de boomknuffelaars onder ons. Fuck off.
Traject/kortingskaarten zijn veel goedkoper+de baas heeft vast wel een regeling.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:59 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Stel, ik zou met de trein blijven gaan. Ik woon in Tilburg, dan moet ik voor mn werk naar Rotterdam
Treinkaartje:
Retourtje: 21,20 / 2e klas
(21,20 x 5 ) * 4 = 424 E / maand.
Voor het gemak even 10 maanden / jaar werken = 4240 E / jaar aan treinkaartjes alleen(!)
Het is totaal 160km, heen en terug. x5 = 800 km/ week - 3200 km / maand.
Mn autootje, benzine, doet ongeveer 750 km per tank. Een tank kost me 75E. Dus 4x tanken. 4x75 = 320E x4 = 1280 E / jaar aan brandstof.
Daarbij komt nog 416E wegenbelasting (personenauto / benzine / tm 1150 kg)
= 1696 E
+ verzekering +/- 500E / jaar. (hoog vanwege leeftijd en nog maar 3 jaar rijbewijs. Wel 3 schadevrije jaren).
= 2196E.
Aanschaf auto achterwege gelaten.
Dus oftewel 4240E / jaar betalen voor een trein die met geluk op tijd rijd, en overvol zit 's ochtends. Of 2196E / jaar betalen voor je eigen autootje, met muziekje, tot aan de deur. Met files natuurlijk. Maar dat komt uiteraard door onze boomknuffelende, achterlijke graftyfusterinlijend tuig dat sterk bezig is met overal TWEEBAANS 80km/h wegen te gaan maken. (krijg tyfus degene die deze shit verzint, AUB).
Het misschien wel enige voordeel zou de reistijd zijn. Trein duurt klein uurtje (50min, MITS OP TIJD NATUURLIJK), auto doe ik als het ff tegenzit makkelijk 1,5 uur over.
edit; eventuele kortingskaarten enz hier niet bijgerekend.
\Mn autootje, benzine, doet ongeveer 750 km per tank. Een tank kost me 75E. Dus 4x tanken. 4x75 = 320E x4 = 1280 E / jaar aan brandstof.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:59 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Stel, ik zou met de trein blijven gaan. Ik woon in Tilburg, dan moet ik voor mn werk naar Rotterdam
Treinkaartje:
Retourtje: 21,20 / 2e klas
(21,20 x 5 ) * 4 = 424 E / maand.
Voor het gemak even 10 maanden / jaar werken = 4240 E / jaar aan treinkaartjes alleen(!)
Het is totaal 160km, heen en terug. x5 = 800 km/ week - 3200 km / maand.
Mn autootje, benzine, doet ongeveer 750 km per tank. Een tank kost me 75E. Dus 4x tanken. 4x75 = 320E x4 = 1280 E / jaar aan brandstof.
Daarbij komt nog 416E wegenbelasting (personenauto / benzine / tm 1150 kg)
= 1696 E
+ verzekering +/- 500E / jaar. (hoog vanwege leeftijd en nog maar 3 jaar rijbewijs. Wel 3 schadevrije jaren).
= 2196E.
Aanschaf auto achterwege gelaten.
Dus oftewel 4240E / jaar betalen voor een trein die met geluk op tijd rijd, en overvol zit 's ochtends. Of 2196E / jaar betalen voor je eigen autootje, met muziekje, tot aan de deur. Met files natuurlijk. Maar dat komt uiteraard door onze boomknuffelende, achterlijke graftyfusterinlijend tuig dat sterk bezig is met overal TWEEBAANS 80km/h wegen te gaan maken. (krijg tyfus degene die deze shit verzint, AUB).
Het misschien wel enige voordeel zou de reistijd zijn. Trein duurt klein uurtje (50min, MITS OP TIJD NATUURLIJK), auto doe ik als het ff tegenzit makkelijk 1,5 uur over.
edit; eventuele kortingskaarten enz hier niet bijgerekend.
En met een jaartrajectkaart voor Tilburg-Rotterdam kom je op ¤ 3184 per jaar. Voor ¤ 250 meer kun je zelfs het hele jaar lang met de trein door heel Nederland en voor een kleine ¤ 700 meer ook nog met alle bussen, trams en metro's.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:09 schreef Darkomen het volgende:
[..]
\Mn autootje, benzine, doet ongeveer 750 km per tank. Een tank kost me 75E. Dus 4x tanken. 4x75 = 320E x4 = 1280 E / jaar aan brandstof.
Euhm... Is dat niet 320e per maand, x 10 maanden (ipv 4) =3200 per jaar, +wb 416E +verzekering 500e =
4116E per jaar voor met je auto, en 4240E voor de trein (met retourtjes)
quote:Op woensdag 11 november 2009 15:11 schreef Stekelbees het volgende:
Oe, lekkere rekenfout ja.
Scheelt minder dan ik had gedacht eigenlijk, zelfs met mn fout.
Beest-utrecht is met de trein hooguit 40 minuten.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:18 schreef Darkomen het volgende:
[..]
Ga dan ook nog eens meerekenen hoeveel benzine je verbruikt terwijl je stilstaat in de file.
Of langzaamrijdt, dan gaat je verbruik ineens een flink eind omhoog tov cruisen met 100km/u
Ik werkte vroeger in utrecht en reed de A2 Beesd ->utrecht (lagewijde) iedere dag, reistijd verschilde tussen de 20 minuten buiten de spits tot een uur in de spits, daar kon de trein en bus niet tegen op met 1,5uur.
Helaas met 1:10 toch flink duurder, maar comfort en een kortere reistijd.
Tegenwoordig zit ik in Amsterdam, en helaas dan maar met de trein, dat is kwa kosten en reistijd niet te winnen met de auto.
Zeker met de werkzaamheden aan de A2
Buiten de spits wint de auto weer wel met reistijd, alleen kwa kosten niet.
quote:Op woensdag 11 november 2009 20:59 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Beest-utrecht is met de trein hooguit 40 minuten.
quote:Op woensdag 11 november 2009 15:18 schreef Darkomen het volgende:
"Ik werkte vroeger in utrecht en reed de A2 Beesd ->utrecht (lagewijde) iedere dag, reistijd verschilde tussen de 20 minuten buiten de spits tot een uur in de spits, daar kon de trein en bus niet tegen op met 1,5uur."
het lijkt eenw ekelijks iets t worden, trein van 8 uur weer niet op komen dagen, die van 8.15 wel, maar te kort..quote:Op woensdag 11 november 2009 09:29 schreef Darkomen het volgende:
[..]
Maandag, verkorte trein, stampvolle trein, maar 5 minuten laat ivm het in/uitstappen
Dinsdag, trein van 8.00 komt niet opdagen
Woensdag, trein 10 minuten te laat en te kort, maar je mocht wel overal gaan zitten.... niet dat de trein al vol was toen hij bij ons aankwam.
Vanaf 13 december ligt Nijverdal eruit, dus moet je van Almelo naar Zwolle omreizen via Deventer, dat dat je dan elke dag in feite 10 minuten vertraging oplevert maakt niet uit, want ook dit telt ook niet mee voor de telling, dit is namelijk geplandquote:Op dinsdag 17 november 2009 11:06 schreef McGilles het volgende:
Vorige week 3x naar Zwolle geweest, 3x vertraging. Was niet verrast hoor, altijd zo dat geklooi
Maar met welke marge. 'Op tijd rijden' is een ruim begrip, zeker voor de NS.quote:Op dinsdag 17 november 2009 09:56 schreef guapo het volgende:
Nederland is samen met Zwitserland de landen waar treinen het meest op stipt rijden van de hele wereld.
Oww vandaar dat ik minstens 2 dagen per week vertraging heb.....quote:Op dinsdag 17 november 2009 09:56 schreef guapo het volgende:
Nederland is samen met Zwitserland de landen waar treinen het meest op stipt rijden van de hele wereld.
Ik reis vaker in het weekend met de trein en wil best geloven dat ze doordeweeks vaker op tijd zijn, maar de laatste tijd is het echt te slecht voor woorden.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:22 schreef Trannellius het volgende:
Ik heb het afgelopen jaar welgeteld 2x vertraging gehad met de trein. Ik denk dat ik ietsjes vaker in de file had gestaan met de auto, dus terechte slogan
zoals die 15 users boven jequote:Op dinsdag 10 november 2009 12:20 schreef reetveter het volgende:
[..]
Ik stond op het punt te gaan happen
Ook zo'n mooie ja, planning werkzaamheden = de klant mag alles pikken.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:18 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Vanaf 13 december ligt Nijverdal eruit, dus moet je van Almelo naar Zwolle omreizen via Deventer, dat dat je dan elke dag in feite 10 minuten vertraging oplevert maakt niet uit, want ook dit telt ook niet mee voor de telling, dit is namelijk gepland
En het geld ervoor tover jij uit je broekzak?quote:Op woensdag 18 november 2009 10:21 schreef Intrepidity het volgende:
Aangezien heel Nederland toch zowat 1 stedelijk gebied is (behalve wat provincies in het noorden) zou ik zeggen: Het hele land volgooien met 4-spoors lightrail. Binnenste sporen voor expres-vervoer tussen grote steden en de buitenste als boemeltjes inrichten. Gewoon een landelijk sneltramnetwerk met iedere 10 minuten een paar wagons. Goedkoper in onderhoud, sneller, geen gezeik met dienstregelingen en what not. DAN ga ik overwegen om weer met het OV naar het werk te gaan.
Nee, dat heeft de NS al ruimschoots verdiend door de afzetterige prijzen de afgelopen jaren. Daarnaast, als die kilometerheffing dan toch ingevoerd moet worden moet er ook geld vrijgemaakt worden voor goede alternatieven. Niet dat dat gaat gebeuren, maar tochquote:Op woensdag 18 november 2009 10:46 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
En het geld ervoor tover jij uit je broekzak?
Ja sure, als je graag 6 uur de tijd wil nemen om optijd te komen, dan zal de trein vast sneller zijn. Feit is dat als ik naar mijn ouders ''moet'' je er met de auto 2.5 uur over doet en als ik met de trein en bus moet dan ben ik 4 uur lang aan het creperen. Helaas heb ik als pauper student geen keuze maar de trein is echt niet snel. Ja, tussen bv Leiden en Den haag kan je beter de trein nemen voor die 10 minuten maar zodra je een beetje afstand moet afleggen kan je beter een auto nemen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:22 schreef Roellie80 het volgende:
Treinen reden volgens de NS het afgelopen kwartaal voor 94,5 procent op tijd. En daarmee was dat kwartaal wat de punctualiteit betreft het beste van het jaar, aldus het vervoersbedrijf zondag.
Probeer dat maar eens met de auto...
Bullshit inderdaad. Vooral als je in de spits de trein moet nemen is de kans zeer aanwezig dat je 10 minuten of meer vertraging hebt. Zeker als je elke dag een lang traject moet afleggen en je moet overstappen...quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:17 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Optyfen met je domme gelul.
Daar klopt echt geen ene kut van. Ik kom 6 van de 10 keer dat ik per week met de trein ga te laat. En dit al 3 jaar. Daarom dat ik tegenwoordig dan toch maar de auto pak. De NS is een grote rotzooi, zeker in brabant. Hopeloos.
Ik heb de afgelopen week 3x vertraging gehad met de trein. Wat een kutslogan, ik hoor elke dag weer grapjes in de trein over deze slogan als de trein weer eens te laat op het perron aankomt.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:22 schreef Trannellius het volgende:
Ik heb het afgelopen jaar welgeteld 2x vertraging gehad met de trein. Ik denk dat ik ietsjes vaker in de file had gestaan met de auto, dus terechte slogan
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |