abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 dinsdag 10 november 2009 @ 09:12:21 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_74563826
Buggy-fabrikant Maclaren heeft in de
VS meer dan een miljoen wandelwagens
teruggeroepen omdat kinderen met hun
vingers bekneld kunnen raken tussen de
scharnieren.In de VS zijn al vijftien
ongelukken gebeurd met buggy's van
Maclaren.In twaalf gevallen moesten er
één of meer vingers geamputeerd worden.

Om ongelukken met de scharnieren te
voorkomen,moet een extra onderdeel
worden geplaatst.De waarschuwing geldt
voor de modellen Volo,Triumph,Quest
Sport en Techno XT.Ook buggy's waar een
tweeling in kan,kunnen gevaarlijk zijn.

De buggy's zijn ook hier te koop,maar
de terugroepactie is alleen in de VS.

Teletekst 101.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 10 november 2009 @ 09:19:36 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74563979
Ik weet niet beter dan dat je altijd uit moet kijken met scharnieren in metalen constructies... Niks mis mee toch, dat een stang een scharnier heeft, en dat je zelf mag bedenken dat je daar bij het dubbelvouwen niet je vingers tussen moet steken?
censuur :O
  Trouwste user 2022 dinsdag 10 november 2009 @ 09:21:30 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_74564015
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik weet niet beter dan dat je altijd uit moet kijken met scharnieren in metalen constructies... Niks mis mee toch, dat een stang een scharnier heeft, en dat je zelf mag bedenken dat je daar bij het dubbelvouwen niet je vingers tussen moet steken?
Als je goed leest zijn het de vingers van de kinderen die er tussen komen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Official ESF Kreviewer dinsdag 10 november 2009 @ 09:25:43 #4
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_74564128
Tip: Als je gewoon T:101 in het invoervenster zet, dan hoef je geen ctrl-c, ctrl-v te doen en dat scheelt minstens 11 seconden. Had je weer 7 posts opgeleverd. Het niet voluit schrijven van het woord teletekst scheelt ook weer 3 posts. Kwaliteitsposts.....van jou, als topuser die altijd kwaliteit aflevert in zijn topics.
  Trouwste user 2022 dinsdag 10 november 2009 @ 09:30:44 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_74564239
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:25 schreef Kreator het volgende:
Tip: Als je gewoon T:101 in het invoervenster zet, dan hoef je geen ctrl-c, ctrl-v te doen en dat scheelt minstens 11 seconden. Had je weer 7 posts opgeleverd. Het niet voluit schrijven van het woord teletekst scheelt ook weer 3 posts. Kwaliteitsposts.....van jou, als topuser die altijd kwaliteit aflevert in zijn topics.
Wat is ctrl-c, ctrl-v ?

En bedankt voor het compliment.

Trouwste user 2022 dinsdag 10 november 2009 @ 09:33:17 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_74564305
Nu zelfs een item in het BBC-ontbijt programma. Met de desbetreffende Buggy in de studio.

Bron BBC one

Official ESF Kreviewer dinsdag 10 november 2009 @ 09:36:19 #7
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_74564401
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:30 schreef tong80 het volgende:
Wat is ctrl-c, ctrl-v ?
Copy, paste.

En graag gedaan, het mag best eens gezegd worden dat kwaliteitstopics als deze, met zoveel liefde geschreven door kwaliteitsusers als jij een enorme waarde hebben op een forum. Dat zouden we DIRECT gaan missen.
pi_74564493
Beetje jammer dat als Tong een topic opent in OUD, wat voor de reguliere OUD-gebruikers van belang zou kunnen zijn, dat het dan gelijk weer verbaggerd wordt door een groep Tong-stalkers
  Trouwste user 2022 dinsdag 10 november 2009 @ 09:43:48 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_74564588
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:39 schreef Soneal het volgende:
Beetje jammer dat als Tong een topic opent in OUD, wat voor de reguliere OUD-gebruikers van belang zou kunnen zijn, dat het dan gelijk weer verbaggerd wordt door een groep Tong-stalkers
Ik ben het gewend.

Maar is niet leuk voor het topic.

Ze verwarren mijn onzin-topics met normale topics.

dinsdag 10 november 2009 @ 09:44:19 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74564598
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:39 schreef Soneal het volgende:
Dit dus!

Ik heb het eea aan geneuzel weg gehaald en doe dat met liefde ook met verder geneuzel dat gepost wordt.
Als je wil zaniken over Tong80-topics doe je dat maar even ergens anders!

Oh en Tong... het is niet zo fijn voor je postcount, maar het zou helpen als jij dan niet verder op het geneuzel in ging.
  Trouwste user 2022 dinsdag 10 november 2009 @ 09:47:46 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_74564689
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:44 schreef Brighteyes het volgende:

Oh en Tong... het is niet zo fijn voor je postcount, maar het zou helpen als jij dan niet verder op het geneuzel in ging.
Ok, zal hier ook niet op reageren.

Official ESF Kreviewer dinsdag 10 november 2009 @ 09:49:17 #12
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_74564722
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:44 schreef Brighteyes het volgende:
Dit dus!
Ja, want zo'n copy/paste van teletekst is écht een toegevoegde waarde voor het forum. Zonder ook maar 1 regel van onze godheid zelf erbij. Doe dat elders op het forum en het topic krijgt niet eens een kans ven de moderators.
  dinsdag 10 november 2009 @ 09:53:06 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74564833
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:49 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja, want zo'n copy/paste van teletekst is écht een toegevoegde waarde voor het forum. Zonder ook maar 1 regel van onze godheid zelf erbij. Doe dat elders op het forum en het topic krijgt niet eens een kans ven de moderators.
Dat moeten die andere moderators weten. Hier in OUD doen we wel meer dingen anders dan elders.

We hebben een 'kinderzaken in het nieuws' topic, waar we dit soort dingen liever in zien, maar als iemand er een apart topic over wil openen... be our guest*.
Zanik niet zo vreselijk! Je lijkt wel een jaloerse kleuter: Meester, zijn topic mag wel open blijven!!!

*Note aan Tong80: dit is geen vrijbrief om hier maar allerhande topics te openen!
  Trouwste user 2022 dinsdag 10 november 2009 @ 09:53:52 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_74564849
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:49 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik had er idd bij moeten zetten dat de ouders moeten uitkijken.

Sorry dat ik reageerde Brighteyes.

Official ESF Kreviewer dinsdag 10 november 2009 @ 09:58:26 #15
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_74564979
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:53 schreef Brighteyes het volgende:
Zanik niet zo vreselijk! Je lijkt wel een jaloerse kleuter: Meester, zijn topic mag wel open blijven!!!
Hoer toch op domme kut. Ik wens hier niet als je kind behandeld te worden. Dat je geilt op Tong, beinvloedt duidelijk je objectiviteit in deze.
Dat er tig reacties in het topic staan die over de kwaliteit van dit topic gaan, zegt toch wel iets hè. Maar nee, whoppa. Deleten die hap en je arm nog even wat steviger in de anus van Tong drukken.

. Fail.
  Trouwste user 2022 dinsdag 10 november 2009 @ 10:01:26 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_74565064
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:58 schreef Kreator het volgende:

Hoer toch op domme kut.
Zegt alles.

dinsdag 10 november 2009 @ 10:04:27 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74565146
quote:

[..]

Hoer toch op domme kut. Ik wens hier niet als je kind behandeld te worden. Dat je geilt op Tong, beinvloedt duidelijk je objectiviteit in deze.
Dat er tig reacties in het topic staan die over de kwaliteit van dit topic gaan, zegt toch wel iets hè. Maar nee, whoppa. Deleten die hap en je arm nog even wat steviger in de anus van Tong drukken.

. Fail.

Ik wist dat ik mijn disclaimer er nog in had moeten zeggen:
Voor het geval je denkt dat ik ook van Tong's fans ben... Helaasch, mis. Ik zit niet tot aan mijn schouder in zijn reet, sterker nog, ik heb een pesthekel aan zijn topics en zijn gespam.
Maar ik heb een nog grotere hekel aan kneuzen zoals jij die topics gaan lopen vergallen enkel en alleen omdat het ze niet zint wie het geopend heeft.
Stelletje klapjosti's die in polonaise achter elkaar aanlopen om maar te laten zien hoezeer ze topics af kunnen fikken om zodoende kudo's bij elkaar te kunnen verdienen.

Kijk maar even in de spiegel dus, met je ge-fail.

Tong... sorry... topic is gedoemd te mislukken, ik ga er toch een slotje op gooien.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 10 november 2009 @ 10:05:06 #18
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_74565160
Oja, snel een slotje voordat je de discussie verliest.
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:06:35 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74565187
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:05 schreef Kreator het volgende:
Oh nou weet je... laat ik hem open, speciaal voor jou. Leef je uit!
Gooi er nog wat standaard algemeenheden in, klop jezelf nog eens op de schouder en zet nog een extra streepje in je dagboek: 'weer een puntje gescoord online'.
pi_74565192
quote:

[..]

. Fail.
Ik vind het wel fijn dat Tong dit topic heeft geopend, ik heb weliswaar geen McLaren maar wel goed om te weten voor de ouders die er wel een hebben.
Jij bent hier de gene die in post 4 is komen vervelen, en je laat je nu wel erg kennen.
  Trouwste user 2022 dinsdag 10 november 2009 @ 10:07:49 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_74565216
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:05 schreef Kreator het volgende:

Ga vooral door.

Official ESF Kreviewer dinsdag 10 november 2009 @ 10:10:17 #22
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_74565271
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:04 schreef Brighteyes het volgende:
ik heb een pesthekel aan zijn topics en zijn gespam.
Waarom gaat het topic dan niet gewoon op slot? Dit raakt echt kant nog wal zo.
quote:
enkel en alleen omdat het ze niet zint wie het geopend heeft.
Gek hè, dat mensen dat doen in topics van Tong80.. . En ik zou het ook doen bij een andere mongool.
quote:
Stelletje klapjosti's die in polonaise achter elkaar aanlopen om maar te laten zien hoezeer ze topics af kunnen fikken om zodoende kudo's bij elkaar te kunnen verdienen.
Ja, daar sta ik wel om bekend, meelopen. Je maakt jezelf ook verder helemaal niet belachelijk met je ondoordachte onsamenhangende repliek. Het is gewoon een kuttopic en nu probeer je jezelf eruit te draaien door mij weg te zetten als een jankkind. Vandaar de fail, faalhaas.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 10 november 2009 @ 10:11:22 #23
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_74565302
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:06 schreef amaranta het volgende:
Jij bent hier de gene die in post 4 is komen vervelen.
De moderator heeft haar zelfbevlekte natte vinger al over de deleteknop laten glijden, dus die redenatie gaat niet op.
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:15:28 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74565411
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:10 schreef Kreator het volgende:

[..]

Als je de topic lijst van OUD wat vaker zou bekijken zal je zien dat er wel vaker topics met nieuws-items open blijven.
quote:
Gek hè, dat mensen dat doen in topics van Tong80.. . En ik zou het ook doen bij een andere mongool.
Dat je uberhaupt de moeite neemt om dit topic te openen en te gaan zeikstralen... heb je echt niks beters te doen? Dat alleen al maakt je tot de kleuter die ik hierboven al noemde. Klikspaan, boterspaan.
quote:
Ja, daar sta ik wel om bekend, meelopen. Je maakt jezelf ook verder helemaal niet belachelijk met je ondoordachte onsamenhangende repliek. Het is gewoon een kuttopic en nu probeer je jezelf eruit te draaien door mij weg te zetten als een jankkind. Vandaar de fail, faalhaas.
Ho wacht even... Even goed lezen he, jij begon over 'er zijn meer mensen', jij haalde je vriendjes erbij...

Ja, het is mss een kuttopic, niet een hoogstaand topic maar een nieuwsdump, nou en?
Er zijn genoeg echt domme topics van Tong80 hier in OUD gesloten, dit keer niet omdat het een nieuwtje bevat dat nog wel eens interessant kan zijn voor de mensen die er echt iets aan hebben.
Ik snap werkelijk waar niet waar jij je nou zo vreselijk druk over maakt...
  Trouwste user 2022 dinsdag 10 november 2009 @ 10:16:29 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_74565442
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:10 schreef Kreator het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik las dit op teletekst pagina 101. Zag dat er een miljoen buggy's waren teruggeroepen in Amerika omdat er een tiental kinderen hun vingers verloren. Dacht dat zetten ze niet voor niets op die pagina.
Er stond verder bij dat de Amerikanen niks doen aan geëxporteerde buggy's.
Ik dacht niet iedere ouder kijkt op teletekst. En opende daarom dit topic.
Er zijn vast Nederlandse ouders en misschien wel Fokkers die zo'n dingen hebben of willen aanschaffen.
Wat ik al eerder postte is dat the breakfast show er een item van tien minuten over had.'
Met die Buggy in de uitzending en iemand die voordeed hoe het fout kan gaan.
De redactieleden van NOS 101 en van de BBC-1 zijn volgens jou ook mongolen ?

Official ESF Kreviewer dinsdag 10 november 2009 @ 10:21:28 #26
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_74565556
Ik maak me niet druk. Ik heb kritiek op de moderatie omdat deze natte scheet van de grootste kutuser op fok open blijft en sterker nog, door jou beschermd wordt door reacties te verwijderen en te dreigen met meer acties.
Dat slaat gewoon helemaal nergens op en het is zo inconsequent als de pest.

Kennelijk is de ene klikspaan beter dan de andere. Zal wel in je likgroepje zitten. Makkelijk hoor, zo'n classificatie terwijl je 3 minuten eerder nog blij was met een boterspaan.

En over iets beters te doen hebben kun je beter niet beginnen. Jij bent moderator van OUD. Slotjes zetten, posts deleten en topictitels aanpassen. Nou zeg, dat is pas een daginvulling waar je U tegen zegt. .
  Official ESF Kreviewer dinsdag 10 november 2009 @ 10:24:34 #27
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_74565633
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:16 schreef tong80 het volgende:
Ik las dit op teletekst pagina 101. Zag dat er een miljoen buggy's waren teruggeroepen in Amerika omdat er een tiental kinderen hun vingers verloren. Dacht dat zetten ze niet voor niets op die pagina.
Er stond verder bij dat de Amerikanen niks doen aan geëxporteerde buggy's.
Ik dacht niet iedere ouder kijkt op teletekst. En opende daarom dit topic.
Er zijn vast Nederlandse ouders en misschien wel Fokkers die zo'n dingen hebben of willen aanschaffen.
Wat ik al eerder postte is dat the breakfast show er een item van tien minuten over had.'
Met die Buggy in de uitzending en iemand die voordeed hoe het fout kan gaan.
De redactieleden van NOS 101 en van de BBC-1 zijn volgens jou ook mongolen ?

Meer dan 2 woorden! Ongelooflijk Tong. Al was de inhoud me wel duidelijk hoor, ik heb de OP gelezen. Volgens mij is het beleid op/de bedoeling van FOK toch echt dat er discussies worden gevoerd en niet dat het een vuilnisbak wordt voor 101 nieuwtjes van Tong. Dát maakt het bagger. Open je eigen linkedin of twitter als je zo graag oneliners plaatst en nieuwtjes wil plakken.
  Trouwste user 2022 dinsdag 10 november 2009 @ 10:25:03 #28
7889 tong80
Spleenheup
pi_74565645
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:21 schreef Kreator het volgende:
Ik maak me niet druk. Ik heb kritiek op de moderatie omdat deze natte scheet van de grootste kutuser op fok open blijft en sterker nog, door jou beschermd wordt door reacties te verwijderen en te dreigen met meer acties.
Dat slaat gewoon helemaal nergens op en het is zo inconsequent als de pest.

Kennelijk is de ene klikspaan beter dan de andere. Zal wel in je likgroepje zitten. Makkelijk hoor, zo'n classificatie terwijl je 3 minuten eerder nog blij was met een boterspaan.

En over iets beters te doen hebben kun je beter niet beginnen. Jij bent moderator van OUD. Slotjes zetten, posts deleten en topictitels aanpassen. Nou zeg, dat is pas een daginvulling waar je U tegen zegt. .
Wat is er inconsequent aan ? Ze zegt toch dat ze genoeg topics van me heeft gesloten ?

En dat jij me een kutuser vind vind ik geweldig als Fokker die drie jaar achtereen Fokker van het jaar is.

Of zijn dat ook allemaal mongolen die op me hebben gestemd ?

En reageer eens op mijn post waarin ik uitleg waarom ik dit topic heb geopend.

dinsdag 10 november 2009 @ 10:26:05 #29
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74565672
tong!
in de haak.
  Trouwste user 2022 dinsdag 10 november 2009 @ 10:26:44 #30
7889 tong80
Spleenheup
pi_74565693
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:24 schreef Kreator het volgende:

[..]

Meer dan 2 woorden! Ongelooflijk Tong. Al was de inhoud me wel duidelijk hoor, ik heb de OP gelezen. Volgens mij is het beleid op/de bedoeling van FOK toch echt dat er discussies worden gevoerd en niet dat het een vuilnisbak wordt voor 101 nieuwtjes van Tong. Dát maakt het bagger. Open je eigen linkedin of twitter als je zo graag oneliners plaatst en nieuwtjes wil plakken.
Dat over alleen maar one liners is een vooroordeel.

Maar dan nog liever one liners dan in een discussie iemand hoer of mongool noemen.

Official ESF Kreviewer dinsdag 10 november 2009 @ 10:28:41 #31
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_74565739
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:25 schreef tong80 het volgende:
En dat jij me een kutuser vind vind ik geweldig als Fokker die drie jaar achtereen Fokker van het jaar is.
. Je leven, wat doe ik?!??!

Hahahahaha. Wat ben je toch een ontzettende blueprint voor failure in life. Je status aflezen uit het feit dat er een paar users op je hebben gestemd in een kansloos kuttopic op een forum. Nee, dan heb je het gemaakt en kun je alle bagger openen die je maar wil.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 10 november 2009 @ 10:30:12 #32
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_74565777
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:26 schreef tong80 het volgende:
Dat over alleen maar one liners is een vooroordeel.
Nee.
quote:
Maar dan nog liever one liners dan in een discussie iemand hoer of mongool noemen.
Jou een mongool noemen is een telefoon een telefoon noemen. Het is wat het is. En ik noem niemand een hoer.
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:30:55 #33
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74565801
kreator, jouw sterrenbeeld is zeker 'waterman'?
in de haak.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 10 november 2009 @ 10:32:01 #34
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:32:47 #35
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74565849
je hebt 't er maar druk mee, "krea".
in de haak.
  Trouwste user 2022 dinsdag 10 november 2009 @ 10:36:47 #36
7889 tong80
Spleenheup
pi_74565939
quote:
Het eerste bericht heb ik van de FP. Vond het bizar genoeg om het op het forum te posten.

Gezien de reacties heb ik gelijk. Leuke ludieke posts om te lachen zitten er tussen

Dat jij niet van alternatieve muziek en literatuur houdt had ik wel verwacht.

Dat is te hoog voor je gegrepen.

En het BNers die je haat topic is ludiek in een luchtig forum. Met veel reacties waar veel mensen hun ei kwijt in kunnen.

Wat is je punt ?

pi_74565995
T:101

en nu?
Death solves all problems: no man, no problem.
  Trouwste user 2022 dinsdag 10 november 2009 @ 10:38:55 #38
7889 tong80
Spleenheup
pi_74565997
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:32 schreef trui het volgende:
je hebt 't er maar druk mee, "krea".
Van mij mag ie doorgaan.

Heerlijk om op stupiditeit te reageren s'ochtends.

Kunnen mensen heel de dag lezen hoe iemand zich belachelijk maakt.

dinsdag 10 november 2009 @ 10:42:06 #39
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_74566078
Om dan maar even on-topic te gaan:

Ik vind het nogal apart dat de buggy's in Amerika wél teruggeroepen worden en in de rest van de wereld niet.
Nu hebben onze peuters al een meer dan gemiddelde kans dan elders in de wereld om zonder vingertopjes de basisschool te bereiken (Kaasschaaf, anyone? ) dus moeten we ze juist extra beschermen!

Maar even serieus, ik vind het echt vreemd dat ze hier niet teruggeroepen worden. Zou hier een ander type in gebruik zijn of schatten ze de kans op rechtzaken in Amerika wat hoger in?
A grand adventure has begun.
pi_74566129
Waarom worden de buggys hier niet terug genomen dan?

Dat was boven mij gezegd word dus. Zijn ze bang voor schadeclaims?
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:44:55 #41
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74566160
ik denk dat 't inderdaad met de 'sew' cultuur te maken heeft. 't is daar wel rendabel om ze terug te halen, hier niet.
in de haak.
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:48:31 #43
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74566251
ojee snoopy, alleen een linkje! pas maar op, zometeen heeft je kreator je te pakken.
in de haak.
pi_74566271
mag dat niet?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_74566331
hier de volledige tekst dan maar:

Buggy's Maclaren gevaarlijk voor vingertjes
LONDEN - De Britse buggyproducent Maclaren heeft in de Verenigde Staten meer dan een miljoen buggy's teruggeroepen, omdat kinderen met hun vingers klem kunnen komen te zitten in de scharnieren. Kinderen kunnen daardoor zelfs vingers verliezen, maakte het bedrijf zelf bekend.

In de VS zijn inmiddels vijftien ongelukken met buggy's van Maclaren gemeld. Daarvan resulteerden er twaalf in de amputatie van een of meer kindervingers. Gebruikers van de wandelwagens moeten een nieuw onderdeel plaatsen om verdere ongelukken met de scharnieren te voorkomen. Alleen dan kunnen de buggy's veilig gebruikt worden, meldt de BBC op basis van de waarschuwing van het bedrijf.

Het gaat onder meer om de modellen Volo, Triumph, Quest Sport en Techno XT. De waarschuwing geldt ook voor kinderwagens waar een tweeling in kan. Deze buggy's zijn ook in Nederland verkrijgbaar, maar Maclaren onderneemt alleen in de VS stappen. (ANP)

http://www.ad.nl/ad/nl/11(...)oor-vingertjes.dhtml

*pffff, zweet van voorhoofd wist *
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:51:42 #46
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74566337
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:49 schreef snoopy het volgende:
mag dat niet?
nee, linke soep! voor je 't weet word je beschuldigd van postaantallenopkrikkerij.

en alleen maar copypasten is ook niet goed. maar gelukkig heb je een regeltje van jezelf toegevoegd.
in de haak.
pi_74566366
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:51 schreef trui het volgende:
nee, linke soep! voor je 't weet word je beschuldigd van postaantallenopkrikkerij.
tja sorry maar de awarddinges komt er weer aan dus ik dacht....
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:53:25 #48
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74566389
pssst... vandaar mijn helpende hand ook natuurlijk.
in de haak.
  Trouwste user 2022 dinsdag 10 november 2009 @ 10:55:19 #49
7889 tong80
Spleenheup
pi_74566445
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:51 schreef trui het volgende:

[..]

en alleen maar copypasten is ook niet goed. maar gelukkig heb je een regeltje van jezelf toegevoegd.

Voor hetzelfde geld had ie haar een hoer genoemd.

dinsdag 10 november 2009 @ 11:17:19 #50
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74567071
Wij hebben de Volo
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:19:58 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74567148
Wij hebben er ook een staan, maar als ik het zo lees kan het alleen gebeuren bij het opvouwen en ik laat mijn kind dat ding niet zelf opvouwen...
  Trouwste user 2022 dinsdag 10 november 2009 @ 11:21:15 #52
7889 tong80
Spleenheup
pi_74567196
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:19 schreef Brighteyes het volgende:
Wij hebben er ook een staan, maar als ik het zo lees kan het alleen gebeuren bij het opvouwen en ik laat mijn kind dat ding niet zelf opvouwen...
En je man ?

dinsdag 10 november 2009 @ 11:22:12 #53
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74567224
Oh dat had ik niet gelezen, dat het alleen gebeurt tijdens het opvouwen.
pi_74567241
Misschien toch beter die ouders aanklagen dat ze die kleintjes zelf zo'n buggy laten opvouwen!
Of stond het niet in de handleiding dat dat niet mocht?

Mijn kinderen hebben hun vingertje gelukkig nog allemaal
  Trouwste user 2022 dinsdag 10 november 2009 @ 11:22:45 #55
7889 tong80
Spleenheup
pi_74567245
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:22 schreef Marrije het volgende:
Ja hallo.

dinsdag 10 november 2009 @ 11:25:07 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74567336
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:22 schreef Marrije het volgende:
Nou ja, het gaat om de scharnieren, maar als het ding in gebruik is is hij toch helemaal uitgevouwen en staan de scharnieren stil zeg maar.
  Trouwste user 2022 dinsdag 10 november 2009 @ 11:26:21 #57
7889 tong80
Spleenheup
pi_74567381
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:25 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nou ja, het gaat om de scharnieren, maar als het ding in gebruik is is hij toch helemaal uitgevouwen en staan de scharnieren stil zeg maar.
Zoals bij bejaarden zeg maar.

dinsdag 10 november 2009 @ 11:28:31 #58
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74567446
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:25 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

ik dacht eerst nog als je dat ding verstelt van zit naar slaapstand oid, maar de volo heeft maar 1 stand.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 10 november 2009 @ 11:59:51 #59
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_74568479
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:36 schreef tong80 het volgende:
Wat is je punt ?
Ben je nou zo dom of doe je net alsof?
  Trouwste user 2022 dinsdag 10 november 2009 @ 12:05:06 #60
7889 tong80
Spleenheup
pi_74568640
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:59 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ben je nou zo dom of doe je net alsof?
'Ja hoor, daar is ie weer' Zou Gert Jan Dröge zeggen.

pi_74568687
Ik neem aan dat Tong nu gewoon genomineerd wordt voor alle OUDawards toch?
pi_74570270
Tong krijgt award voor meest spraakmakende topic.

Ik vind sowieso kinderwagens met scharnieren heel erg eng.
Ik weet niet hoe het komt maar dat heb ik ook met van die ijzeren harmonica traphekjes
Ik vind het absord dat ze het hier dan niet terughalen. en ergens anders wel
pi_74571021
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:25 schreef tong80 het volgende:

.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_74572607
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:42 schreef Keshet het volgende:
Om dan maar even on-topic te gaan:

Ik vind het nogal apart dat de buggy's in Amerika wél teruggeroepen worden en in de rest van de wereld niet.
Nu hebben onze peuters al een meer dan gemiddelde kans dan elders in de wereld om zonder vingertopjes de basisschool te bereiken (Kaasschaaf, anyone? ) dus moeten we ze juist extra beschermen!

Maar even serieus, ik vind het echt vreemd dat ze hier niet teruggeroepen worden. Zou hier een ander type in gebruik zijn of schatten ze de kans op rechtzaken in Amerika wat hoger in?
Dat, en de schadevergoedingen zijn in de VS beduidend hoger dan hier, plus dat een bedrijf daar veel sneller aansprakelijk gesteld wordt.
Hoewel ik gok dat bij een eventuele rechtzaak in NL McLaren na dit bericht ook wel aansprakelijk gesteld zal worden, maar de NL rechters hechten een andere waarde aan een paar kindervingers dan die in de VS.
  Trouwste user 2022 dinsdag 10 november 2009 @ 14:53:38 #65
7889 tong80
Spleenheup
pi_74573688
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:06 schreef amaranta het volgende:
Ik neem aan dat Tong nu gewoon genomineerd wordt voor alle OUDawards toch?

dinsdag 10 november 2009 @ 15:43:51 #66
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_74575481
Maar ff, je vouwt de buggy toch niet op met het kind erin? ik snap echt niet hoe de vingers van mijn kind in het scharnier komen als ik de Buggy opvouw.
Echt niet. Sorry. dus hoe dit nou kan??
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 10 november 2009 @ 15:57:58 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74576020
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 15:43 schreef debuurvrouw het volgende:
Maar ff, je vouwt de buggy toch niet op met het kind erin? ik snap echt niet hoe de vingers van mijn kind in het scharnier komen als ik de Buggy opvouw.
Echt niet. Sorry. dus hoe dit nou kan??
Only in America!
  dinsdag 10 november 2009 @ 16:02:15 #68
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_74576181
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 15:57 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Only in America!
Wel makkelijk klap dubbel, gooi achterin, rij naar bestemming, klap uit. klaar ben je. En dan kijk je niet op een vingertje meer of minder toch?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_74579704
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 15:57 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Only in America!
Meestal gooi ik Eva in de wasdroger na het baden, of mag dat niet? Het staat niet specifiek op de droger, en ookniet op de handleiding die ik bij Eva kreeg.
  dinsdag 10 november 2009 @ 19:20:06 #70
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_74581879
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:44 schreef trui het volgende:
ik denk dat 't inderdaad met de 'sew' cultuur te maken heeft. 't is daar wel rendabel om ze terug te halen, hier niet.
naai-cultuur???

Trui toch
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:40:42 #71
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_74584441
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 19:20 schreef E.T. het volgende:

[..]

naai-cultuur???

Trui toch
't Scheelt dat ze die vingertjes er dan weer netjes aan kunnen naaien .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:42:47 #72
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74584513
had ik een knip-ogey moeten toevoegen? maar ik vind de sue-cultuur wel een naai-cultuur ja!
in de haak.
  † In Memoriam † woensdag 11 november 2009 @ 00:12:48 #73
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_74592063
Net op het late journaal een item over de buggy's, met de vermelding dat MacLaren in Nederland beschermkapjes voor de scharnieren gaat verstrekken.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  Trouwste user 2022 woensdag 11 november 2009 @ 07:02:03 #74
7889 tong80
Spleenheup
pi_74593956
Zag het net in de herhaling.

woensdag 11 november 2009 @ 14:04:18 #75
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_74603914
Bans, forum, bespreken, nope.

[ Bericht 46% gewijzigd door Snakey op 11-11-2009 14:09:54 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')