Dan moet hij zich eens verdiepen in de opkomst van de NSBquote:Op dinsdag 10 november 2009 07:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Moszkowicz wees er ook nog op dat Wilders recentelijk in de VS aan tafel heeft gezeten met het Joodse kopstuk Elie Wiesel: "Die was al zeker niet met een NSB'er aan tafel gaan zitten."
Ach, zolang er bijzonder onderwijs is, is het toch ook heel gewoon dat jongetjes en meisjes vaak worden gescheiden met diverse activiteiten, gedrag en kledingvoorschriften. Schijnt ook heel normaal gevonden te worden.quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, dat is al erg genoeg. Maar op rassenwetten en op bordjes in het park "Voor [vul bevolkingsgroep in] verboden" zit ik niet te wachten.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 03:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Ok, jouw bijdragen op FOK! houden hierbij op.
En nee, dat is niet omdat ik de discussie met jou uit de weg ga, maar puur om je uitlatingen.
Da's toch heel coulant, of niet, lieve lieve mensen?quote:Herman van Veen bedreigd om PVV-uitspraken
Uitgegeven: 10 november 2009 07:49
Laatst gewijzigd: 10 november 2009 08:58
AMSTERDAM - Herman van Veen is bedreigd door PVV-aanhangers. Hij heeft veel boze mails gehad, zei hij maandagavond in het televisieprogramma Pauw en Witteman.
© ANPAanleiding voor de dreigementen is een artikel dat De Telegraaf maandag publiceerde. Daarin stond dat Van Veen de PVV met de NSB vergeleek.
Van Veen ontkent dat hij heeft gezegd dat de PVV hetzelfde is als de NSB. Op zijn website schrijft hij dat hij alleen bedoelde dat de PVV niet net als de NSB mag worden. Hij vreest daarvoor omdat maar één man de leiding heeft.
De PVV is volgens hem daarom geen partij, maar een beweging. PVV-leider Geert Wilders heeft eerder aangegeven deze structuur te kiezen om te voorkomen dat uitbuiters die de partij voor eigen gewin willen gebruiken invloed krijgen.
Kwalijk
Wilders verwerpt alle bedreigingen die mogelijk vanuit zijn achterban zijn geuit aan het adres van zanger Herman van Veen. ''Hij dient absoluut niet te worden bedreigd en als dat wel het geval is, vind ik dat zeer kwalijk'', stelde de PVV-leider dinsdag.
Hij voegt er wel direct aan toe dat hij hoopt dat ''het demoniseren van de PVV door het maken van domme opmerkingen en kwalijke vergelijkingen stopt''. Van Veen zei maandagavond in het tv-programma Pauw & Witteman dat hij duizenden mails heeft gekregen van onder anderen PVV-aanhangers waarin ''hele nare, beangstigende dingen'' staan.
© Novum
http://www.nu.nl/binnenla(...)-pvv-uitspraken.html
Hij had er ook niet op kunnen reageren, altijd goed als iemand afstand neemt van zaken die volgens die personen "uit naam van" worden gedaan. Kunnen anderen een voorbeeld aan nemen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 09:31 schreef Ringo het volgende:
[..]
Da's toch heel coulant, of niet, lieve lieve mensen?
Lol, hoe kom je daar nu weer bij?quote:Op dinsdag 10 november 2009 09:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
![]()
Uiterst merkwaardige beslissing, zijn uitlatingen zijn niet veel anders als die van gelly.
Hij moet natuurlijk ook wel, wil ie niet zijn politieke geloofwaardigheid verliezen. En de maartoch-clausule uit de alinea erna is dan wel weer heel typerend.quote:Op dinsdag 10 november 2009 09:33 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Hij had er ook niet op kunnen reageren, altijd goed als iemand afstand neemt van zaken die volgens die personen "uit naam van" worden gedaan. Kunnen anderen een voorbeeld aan nemen.
Wat de Telegraaf heeft geflikt, is bijzonder kwalijk. Ze hebben willens en wetens bepaalde woorden uit hun verband gerukt en daarmee een vuurtje gestookt. Ik keur het debiele gedrag van PVV-aanhangers daarmee niet goed, maar het is eigenlijk triest dat het vod met de naam Telegraaf nog steeds de populairste krant van Nederland is.quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:37 schreef Odysseuzzz het volgende:
De Telegraaf is een gevaar voor onze samenleving?
Een krant hoort zuivere, eerlijke journalistiek te bedrijven. Dat is beslist NIET wat de Telegraaf doet. De Telegraaf trekt bepaalde uitlatingen uit hun verband en laat de nuance weg. Juist daardoor raken bepaalde lezers oververhit en gaan ze haat- en dreigmails sturen. De Telegraaf - zelf in de oorlog zo fout als de pest - is heer en meester in het bedonderen van lezers.quote:Op dinsdag 10 november 2009 03:32 schreef Ringo het volgende:
Wat heeft de Telegraaf precies verkeerd gedaan? Van Veen legt heel slinks een net-niet verband tussen PVV en NSB en de betreffende journalist legt het allemaal wat onverbloemder uit aan zijn lezers. Duidelijkheid troef. Dat er daarna duizenden gekken zijn die per mail hun gram willen halen, is de Telegraaf toch niet te aan te rekenen?
Dat is geen "maar-toch" clausule, hij geeft gewoon aan dat... Maar toch zou zijn dat hij het kan "begrijpen" dat mensen dat doen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 09:40 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hij moet natuurlijk ook wel, wil ie niet zijn politieke geloofwaardigheid verliezen. En de maartoch-clausule uit de alinea erna is dan wel weer heel typerend.
Dat doet de Volkskrant ook. Ik herinner me een paginagroot interview met Fortuyn, ooit, lang geleden.quote:Op dinsdag 10 november 2009 09:41 schreef isogram het volgende:
[..]
Een krant hoort zuivere, eerlijke journalistiek te bedrijven. Dat is beslist NIET wat de Telegraaf doet. De Telegraaf trekt bepaalde uitlatingen uit hun verband en laat de nuance weg. Juist daardoor raken bepaalde lezers oververhit en gaan ze haat- en dreigmails sturen. De Telegraaf - zelf in de oorlog zo fout als de pest - is heer en meester in het bedonderen van lezers.
Dat hoeft toch ook helemaal niet? Dat zou pas dom en ongeloofwaardig zijn. Ik heb Wilders zijn uitspraken over moslims en de Koran ook nooit horen terugnemen, terwijl die toch bepaald als kwetsend kunnen worden opgevat, en veel kwaad bloed hebben gezet.quote:Op dinsdag 10 november 2009 09:43 schreef Dragorius het volgende:
Tsja Pechtold heeft geen afstand gedaan van wat hij heeft losgemaakt met zijn domme uitspraken, evenals van Veen niet.
Wat mij betreft wel ja. Zoiets mag nooit normaal gevonden worden.quote:Op dinsdag 10 november 2009 09:46 schreef bouillabaisse het volgende:
Wat een linkse jankbal. Veel politici en opiniemakers worden zo vaak met de dood bedreigd. En Wilders wordt al jarenlang op zeer regelmatige basis met de dood bedreigd en heeft daarvoor zelfs speciale beveiliging die hem ernstig beperkt in zijn bewegingsvrijheid. Gaan we daar nu ook allemaal topics over openen?
Hoewel ik de denkbeelden van Wilders niet deel, heb ik het tot dusver steeds opgenomen voor de rechten die Wilders behoort te hebben. Maar ik merk dat ik er zo onderhand wel een beetje klaar mee ben. Dat heeft alles te maken met de manier waarop Wilders zich uitlaat. Het kan niet grof en beledigend genoeg. Iemand die inhoudelijke kritiek heeft op de PVV en de partij als 'extreem-rechts' betitelt (los van de vraag of dat een verstandige uitlating is), wordt door Wilders op een groffe manier besmeurd, met misselijkmakend taalgebruik.quote:Op dinsdag 10 november 2009 07:06 schreef Disorder het volgende:
Je scheert alle PVV stemmers over één kam. Het is slechts een klein groepje dat het verpest voor de rest. De goeden lijden op deze manier onder de slechte. Etc.
Nou, waar blijven al die tientallen of misschien wel honderden topics dan?quote:Op dinsdag 10 november 2009 09:46 schreef Frollo het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel ja. Zoiets mag nooit normaal gevonden worden.
Wordt het hier door mensen goedgekeurd dan, dat Wilders werd/wordt bedreigd? Maar als jouw grote poltieke leider met de dood is bedreigd, wil dat nog niet zeggen dat je als PVV-aanhanger dan maar hetzelfde moet gaan doen bij mensen die kritiek hebben. Ik veroordeel iedereen die bedreigingen uit aan het adres van mensen die gewoon hun mening geven. Dat heeft totaal niks met links of rechts te maken.quote:Op dinsdag 10 november 2009 09:46 schreef bouillabaisse het volgende:
Wat een linkse jankbal. Veel politici en opiniemakers worden zo vaak met de dood bedreigd. En Wilders wordt al jarenlang op zeer regelmatige basis met de dood bedreigd en heeft daarvoor zelfs speciale beveiliging die hem ernstig beperkt in zijn bewegingsvrijheid. Gaan we daar nu ook allemaal topics over openen?
HAHAHAquote:Op dinsdag 10 november 2009 09:50 schreef isogram het volgende:
[..]
Hoewel ik de denkbeelden van Wilders niet deel, heb ik het tot dusver steeds opgenomen voor de rechten die Wilders behoort te hebben. Maar ik merk dat ik er zo onderhand wel een beetje klaar mee ben. Dat heeft alles te maken met de manier waarop Wilders zich uitlaat. Het kan niet grof en beledigend genoeg. Iemand die inhoudelijke kritiek heeft op de PVV en de partij als 'extreem-rechts' betitelt (los van de vraag of dat een verstandige uitlating is), wordt door Wilders op een groffe manier besmeurd, met misselijkmakend taalgebruik.
Ik zie de laatste tijd bepaalde patronen in het gedrag van Wilders en zijn PVV ontstaan. De manier waarop de partij zichzelf steeds in de kijker speelt, de manier waarop ze eigenlijk de media naar hun hand zetten, enzovoort... - Het valt mij gewoon op dat de PVV steeds meer trekjes begint te vertonen van de extremisten die ze zo verafschuwen. Ik zou Wilders eerder vergelijken met een Ahmadinejad dan met een NSB'er.
En natuurlijk besef ik heel goed dat de mensenrechtensituatie in Iran en alle misstanden in dat land de vergelijking met een Nederlands politicus niet rechtvaardigen, maar ik heb het puur even over de politieke tactiek. Groffe, shockerende uitspraken, kritiek de kop indrukken, bepaalde zaken over één kam scheren, enzovoort.
bron: http://www.volkskrant.nl/(...)_Van_Veen_is_kwalijkquote:Wilders: bedreiging Van Veen is kwalijk
DEN HAAG - Geert Wilders verwerpt alle bedreigingen die mogelijk vanuit zijn achterban zijn geuit aan het adres van zanger Herman van Veen. ‘Hij dient absoluut niet te worden bedreigd en als dat wel het geval is, vind ik dat zeer kwalijk’, stelde de PVV-leider dinsdag.
Hij voegt er wel direct aan toe dat hij hoopt dat ‘het demoniseren van de PVV door het maken van domme opmerkingen en kwalijke vergelijkingen stopt’. Van Veen zei maandagavond in het tv-programma Pauw & Witteman dat hij duizenden mails heeft gekregen van onder anderen PVV-aanhangers waarin ‘hele nare, beangstigende dingen’ staan. Aanleiding daarvoor is een bericht in De Telegraaf, waarin stond dat de zanger tijdens een herdenking in Utrecht van de val van de Berlijnse Muur de PVV heeft vergeleken met de NSB.
Nuance
Volgens Van Veen ligt het veel genuanceerder en heeft hij nooit de intentie gehad mensen te kwetsen. In een toespraak waarin de zanger waarschuwde voor het gevaar van totalitaire systemen heeft hij gezegd dat de PVV niet mag worden als de NSB. ‘De PVV is geen politieke partij, maar een vereniging, een beweging waar één man het vooralsnog voor het zeggen heeft. Dat is niet democratisch’, aldus Van Veen. Hij zei ‘echt geweldig van de leg’ te zijn door de vele bedreigende reacties die hij vervolgens via de mail ontving.
De vraag was: "Gaan we daar nu ook allemaal topics over openen?"quote:Op dinsdag 10 november 2009 09:54 schreef isogram het volgende:
[..]
Wordt het hier door mensen goedgekeurd dan, dat Wilders werd/wordt bedreigd? Maar als jouw grote poltieke leider met de dood is bedreigd, wil dat nog niet zeggen dat je als PVV-aanhanger dan maar hetzelfde moet gaan doen bij mensen die kritiek hebben. Ik veroordeel iedereen die bedreigingen uit aan het adres van mensen die gewoon hun mening geven. Dat heeft totaal niks met links of rechts te maken.
Wat heeft ie verloren dan?quote:Op dinsdag 10 november 2009 09:57 schreef bouillabaisse het volgende:
[..]
HAHAHAlinks begint het af te leggen tegen Wilders en dus begint de PVV steeds meer trekjes te vertonen van allerlei extremisten.
Man, jij bent gewoon een slecht verliezer! Links houdt er al sinds jaar en dag precies dezelfde technieken van mediamanipulatie op na. Zelfs tot in onze lagere school was links op een gegeven moment doorgedrongen. En nu is er iemand die het kunstje nog een beetje beter beheerst dan links, en begint links meteen weer te huilen over "extremisme" en meer van die onzin. Zóóóóó doorzichtig.
Geen idee, ik open zelf vrijwel nooit een topic in NWS of POL maar anderen staat dat volledig vrij natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 november 2009 09:52 schreef bouillabaisse het volgende:
[..]
Nou, waar blijven al die tientallen of misschien wel honderden topics dan?
quote:Op dinsdag 10 november 2009 09:57 schreef remlof het volgende:
Dit is dan wel weer netjes van Wilders:
[..]
bron: http://www.volkskrant.nl/(...)_Van_Veen_is_kwalijk
Zoiets heb ik die linksen nog nooit horen zeggen, over de bedreigingen aan het adres van Wilders of destijds Fortuyn. Men lijkt het stiekem allemaal wel geweldig te vinden, hetgeen ook bleek na de moord op Fortuyn, toen de champagnekurken door het hele land in het rond vlogen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 09:57 schreef remlof het volgende:
Dit is dan wel weer netjes van Wilders:
[..]
bron: http://www.volkskrant.nl/(...)_Van_Veen_is_kwalijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |