Dat boek heeft 1096 pagina's (als ik de goeie heb gegoogled)quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:55 schreef aaipod het volgende:
Zucht, zit al 2 dagen in de UB voor staatsrecht 1A. Ik vind het vak niet eens zo erg maar het boek (van der Pot) maakt het zo'n drama!![]()
Dat is hem inderdaadquote:Op dinsdag 8 december 2009 23:03 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Dat boek heeft 1096 pagina's (als ik de goeie heb gegoogled)Sterkte.
Ik mag er ook weer tegenaan voor verbintenissenrecht en burgerlijk procesrecht.
Ben blij dat ik daar vanaf ben. Verschrikkelijk vond ik het.quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:20 schreef aaipod het volgende:
[..]
Dat is hem inderdaadMaar we hoeven niet alles te kennen hoor. Het is ook niet de hoeveelheid maar het leest gewoon vreselijk weg.
Ik zie ook op tegen ondernemingsrecht, vind het vrij ingewikkeld. Maar die heb ik pas in januari.quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:12 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik zie vooral op tegen Ondernemings- en Insolventierecht.![]()
Hopelijk m'n laatste decembertentamenperiode.
Dan kan je beter drie boeken van zo'n 350 pagina's hebben i.p.v. één zo'n dikke pil vind ik.quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:20 schreef aaipod het volgende:
[..]
Dat is hem inderdaadMaar we hoeven niet alles te kennen hoor. Het is ook niet de hoeveelheid maar het leest gewoon vreselijk weg.
Van der Pot is niet eens heel belangrijk voor het tentamen. Ik heb me ook altijd verbaasd bij staatsrecht 1A dat de HC's, werkgroepen en het tentamen totaal niet aansloten bij het boek. Ik zou als ik jou was de samenvatting kopen bij de JFV en verder veel oefententamens maken, dat is echt belangrijk. Als je veel oefententamens maakt, herken je een beetje het type vragen en komt het wel goed!quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:20 schreef aaipod het volgende:
[..]
Voor mij was het zeer goed te doen. Heb het zelfs eventjes gecombineerd met WO Bedrijfseconomie. Ik kwam zelf van HBO Bedrijfseconomie, dus had een klein beetje ervaring met Recht vakken.quote:Op woensdag 9 december 2009 00:58 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Hoi.
Iemand hier ervaring met HBO-P -> Uni?
Hoi! Ja ikquote:Op woensdag 9 december 2009 00:58 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Hoi.
Iemand hier ervaring met HBO-P -> Uni?
Ah ok. Ik heb een samenvatting van de JOHO gekocht. De werkgroepen best vaak aanwezig geweest en de hoorcollege's kijk in nog terug op internet voor het tentamen.quote:Op woensdag 9 december 2009 09:53 schreef Cortax het volgende:
[..]
Van der Pot is niet eens heel belangrijk voor het tentamen. Ik heb me ook altijd verbaasd bij staatsrecht 1A dat de HC's, werkgroepen en het tentamen totaal niet aansloten bij het boek. Ik zou als ik jou was de samenvatting kopen bij de JFV en verder veel oefententamens maken, dat is echt belangrijk. Als je veel oefententamens maakt, herken je een beetje het type vragen en komt het wel goed!
quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:12 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik zie vooral op tegen Ondernemings- en Insolventierecht.![]()
Hopelijk m'n laatste decembertentamenperiode.
Wat is de vraag?quote:Op woensdag 9 december 2009 11:31 schreef Maharbal het volgende:
edit: Iemand die hier fiscaal doet/heeft gedaan en ietwat weet van International Tax Law en dan met name het OECD-Modelverdrag? Ik heb een piepklein vraagje!
Het vraagje heeft zich opgelosten d.m.v. correspondentie tussen mij en de professor. Ze heeft al een erratum uitgestuurd m.b.t. haar uitgegeven Klapperquote:
Ik heb het idee dat ik hier in de minderheid ben.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:39 schreef aardappel het volgende:
Niet echt heel erg veel interesse,vind fiscaal recht stom
Ik doe ook Notarieel dus een beetje dimmen he, met dat "stom".quote:Op woensdag 9 december 2009 15:42 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat ik hier in de minderheid ben.
Niet alleen doe ik Notarieel, maar ook nog 's Fiscaal. Volgens mij ben ik dan dubbelstom
.
Ik heb nooit gezegd dat het stom is! Dat is alleen de heersende publieke opinie!quote:Op woensdag 9 december 2009 15:48 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik doe ook Notarieel dus een beetje dimmen he, met dat "stom".
Ja maar dat is onwetend tuig.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:54 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat het stom is! Dat is alleen de heersende publieke opinie!
Ik ben nu ook bezig met Ondernemingsrecht, vooral dat vind ik enorm oninteressant. Insolventierecht is een stuk leuker om te doen (volgens mij).quote:Op woensdag 9 december 2009 11:31 schreef Maharbal het volgende:
[..]
!
In principe is dit m'n laatste decembertentamenperiode voor Notarieel.....ach ja, gelukkig zijn de Fiscale vakken interessant. Nog een decembertentamenperiode overleef ik dus wel.
En geen Staatsrecht!quote:Op woensdag 9 december 2009 15:58 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ja maar dat is onwetend tuig.![]()
![]()
Notarieel Recht is zoveel leuker dan Rechtsgeleerdheid (lees: geen publiekrecht).
Juridische driehoeksfusies heb ik ook niks mee inderdaadquote:Op woensdag 9 december 2009 16:05 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik ben nu ook bezig met Ondernemingsrecht, vooral dat vind ik enorm oninteressant. Insolventierecht is een stuk leuker om te doen (volgens mij).
Maar juridische driehoeksfusies en meer van dat soort ongein kunnen me gestolen worden.
'Holla'!quote:Op woensdag 9 december 2009 11:31 schreef Maharbal het volgende:
Van der Pot is een gedrocht. Het is opzich wel handig om het ietwat te lezen voor het tentamen, maar dat wordt keihard teniet gedaan door het feit dat het simpelweg geen leerboek is. Het leest verschrikkelijk.
@ Aaipod: ik heb voor Staatsrecht 1a toentertijd een "samenvatting" gemaakt. Het is niet meer dan 10 pagina's van weetjes die gevraagd zouden kunnen worden op het tentamen. Het tentamen vond ik echt zo'n weetje tentamen (ja ik heb het boek toen wel gelezen).
Holla als je denkt er ook maar iets aan te hebben.
Binnenkort floept het er een keer uit op een zakelijke aangelegenheid.quote:Op woensdag 9 december 2009 18:48 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik vind het zo grappig klinken, dat ik het woord wel 's gebruik in m'n posts.
"HOLLA!"quote:Op woensdag 9 december 2009 18:53 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Binnenkort floept het er een keer uit op een zakelijke aangelegenheid.
Dan wel verslag doen hier he
Op die manier levert het je nog wel kudo's opquote:Op woensdag 9 december 2009 18:56 schreef Maharbal het volgende:
[..]
"HOLLA!"
"Wat zei je daar?!"
"HOLLAND!"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |