abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75371538
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:17 schreef Steve het volgende:

[..]

Die heb ik vandaag ook gemaakt.
Al dat enthousiasme, ik zou bijna jaloers worden
  maandag 7 december 2009 @ 14:29:59 #212
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_75371541
En viel het mee?
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_75410543
Vandaag is tijdens ondernemingsrecht toch wel mijn interesse gewekt Auteursrecht lijkt me wel een tof keuzevak, is wel niveau 400. Heeft iemand dit toevallig als keuzevak gedaan? Er zitten zelfs excursies inbegrepen staat erbij.
http://studiegids.leidenu(...)teursrecht/2009-2010
Alleen dat mondelinge gedoe vind ik niet zo, haha
  dinsdag 8 december 2009 @ 22:55:31 #214
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_75428848
Zucht, zit al 2 dagen in de UB voor staatsrecht 1A. Ik vind het vak niet eens zo erg maar het boek (van der Pot) maakt het zo'n drama!
pi_75429153
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 22:55 schreef aaipod het volgende:
Zucht, zit al 2 dagen in de UB voor staatsrecht 1A. Ik vind het vak niet eens zo erg maar het boek (van der Pot) maakt het zo'n drama!
Dat boek heeft 1096 pagina's (als ik de goeie heb gegoogled) Sterkte.
Ik mag er ook weer tegenaan voor verbintenissenrecht en burgerlijk procesrecht.
  dinsdag 8 december 2009 @ 23:12:13 #216
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_75429385
Ik zie vooral op tegen Ondernemings- en Insolventierecht.

Hopelijk m'n laatste decembertentamenperiode.
  dinsdag 8 december 2009 @ 23:20:04 #217
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_75429675
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 23:03 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Dat boek heeft 1096 pagina's (als ik de goeie heb gegoogled) Sterkte.
Ik mag er ook weer tegenaan voor verbintenissenrecht en burgerlijk procesrecht.
Dat is hem inderdaad Maar we hoeven niet alles te kennen hoor. Het is ook niet de hoeveelheid maar het leest gewoon vreselijk weg.
pi_75429740
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 23:20 schreef aaipod het volgende:

[..]

Dat is hem inderdaad Maar we hoeven niet alles te kennen hoor. Het is ook niet de hoeveelheid maar het leest gewoon vreselijk weg.
Ben blij dat ik daar vanaf ben. Verschrikkelijk vond ik het.
pi_75429831
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 23:12 schreef Dr_Strangelove het volgende:

Ik zie ook op tegen ondernemingsrecht, vind het vrij ingewikkeld. Maar die heb ik pas in januari.
quote:

[..]

Dan kan je beter drie boeken van zo'n 350 pagina's hebben i.p.v. één zo'n dikke pil vind ik.
pi_75432262
Hoi.
Iemand hier ervaring met HBO-P -> Uni ?
pi_75436040
quote:

[..]

Van der Pot is niet eens heel belangrijk voor het tentamen. Ik heb me ook altijd verbaasd bij staatsrecht 1A dat de HC's, werkgroepen en het tentamen totaal niet aansloten bij het boek. Ik zou als ik jou was de samenvatting kopen bij de JFV en verder veel oefententamens maken, dat is echt belangrijk. Als je veel oefententamens maakt, herken je een beetje het type vragen en komt het wel goed!
pi_75438225
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:58 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Hoi.
Voor mij was het zeer goed te doen. Heb het zelfs eventjes gecombineerd met WO Bedrijfseconomie. Ik kwam zelf van HBO Bedrijfseconomie, dus had een klein beetje ervaring met Recht vakken.
  woensdag 9 december 2009 @ 11:11:50 #223
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_75438430
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:58 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Hoi.
Hoi! Ja ik Ik ben dit jaar naar de uni gegaan met mijn HBO propedeuse. Tot nu toe merk ik dat het me allemaal wel goed afgaat maar de echte tentamens moeten nog komen (vanaf volgende week), dus heel veel durf ik er nog niet over te zeggen.

Het is vooral veel meer en je handje wordt niet meer vastgehouden zoals op het HBO. Je hoeft (tenminste hier in Groningen) daarentegen ook niet meer samen te werken aan projecten enzo dus alle tijd die daar in ging zitten heb je nu over om te lezen. En dat lezen, daar gaat nog best wat tijd inzitten.

Als je nog specifieke vragen hebt roep je maar!
quote:
Op woensdag 9 december 2009 09:53 schreef Cortax het volgende:

[..]

Van der Pot is niet eens heel belangrijk voor het tentamen. Ik heb me ook altijd verbaasd bij staatsrecht 1A dat de HC's, werkgroepen en het tentamen totaal niet aansloten bij het boek. Ik zou als ik jou was de samenvatting kopen bij de JFV en verder veel oefententamens maken, dat is echt belangrijk. Als je veel oefententamens maakt, herken je een beetje het type vragen en komt het wel goed!
Ah ok. Ik heb een samenvatting van de JOHO gekocht. De werkgroepen best vaak aanwezig geweest en de hoorcollege's kijk in nog terug op internet voor het tentamen.
pi_75439186
Van der Pot is een gedrocht. Het is opzich wel handig om het ietwat te lezen voor het tentamen, maar dat wordt keihard teniet gedaan door het feit dat het simpelweg geen leerboek is. Het leest verschrikkelijk.

@ Aaipod: ik heb voor Staatsrecht 1a toentertijd een "samenvatting" gemaakt. Het is niet meer dan 10 pagina's van weetjes die gevraagd zouden kunnen worden op het tentamen. Het tentamen vond ik echt zo'n weetje tentamen (ja ik heb het boek toen wel gelezen).

Holla als je denkt er ook maar iets aan te hebben.
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 23:12 schreef Dr_Strangelove het volgende:

!

In principe is dit m'n laatste decembertentamenperiode voor Notarieel.....ach ja, gelukkig zijn de Fiscale vakken interessant. Nog een decembertentamenperiode overleef ik dus wel .

edit: Iemand die hier fiscaal doet/heeft gedaan en ietwat weet van International Tax Law en dan met name het OECD-Modelverdrag? Ik heb een piepklein vraagje!

[ Bericht 25% gewijzigd door Maharbal op 09-12-2009 13:55:23 ]
pi_75446401
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:31 schreef Maharbal het volgende:

edit: Iemand die hier fiscaal doet/heeft gedaan en ietwat weet van International Tax Law en dan met name het OECD-Modelverdrag? Ik heb een piepklein vraagje!
Wat is de vraag?
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_75448347
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:43 schreef aardappel het volgende:

[..]

Wat is de vraag?
Het vraagje heeft zich opgelosten d.m.v. correspondentie tussen mij en de professor. Ze heeft al een erratum uitgestuurd m.b.t. haar uitgegeven Klapper .

Maharbal had stiekem gelijk.

Als je interesse hebt in de vraag, kan ik 'm hier alsnog neergooien.
pi_75448587
Niet echt heel erg veel interesse,vind fiscaal recht stom
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_75448655
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:39 schreef aardappel het volgende:
Niet echt heel erg veel interesse,vind fiscaal recht stom
Ik heb het idee dat ik hier in de minderheid ben.

Niet alleen doe ik Notarieel, maar ook nog 's Fiscaal . Volgens mij ben ik dan dubbelstom .
pi_75448884
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:42 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat ik hier in de minderheid ben.

Niet alleen doe ik Notarieel, maar ook nog 's Fiscaal . Volgens mij ben ik dan dubbelstom .
Ik doe ook Notarieel dus een beetje dimmen he, met dat "stom".
pi_75449084
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:48 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ik doe ook Notarieel dus een beetje dimmen he, met dat "stom".
Ik heb nooit gezegd dat het stom is! Dat is alleen de heersende publieke opinie!
pi_75449259
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:54 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik heb nooit gezegd dat het stom is! Dat is alleen de heersende publieke opinie!
Ja maar dat is onwetend tuig.
Notarieel Recht is zoveel leuker dan Rechtsgeleerdheid (lees: geen publiekrecht).
  woensdag 9 december 2009 @ 16:05:14 #232
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_75449487
quote:

[..]

!

In principe is dit m'n laatste decembertentamenperiode voor Notarieel.....ach ja, gelukkig zijn de Fiscale vakken interessant. Nog een decembertentamenperiode overleef ik dus wel .

Ik ben nu ook bezig met Ondernemingsrecht, vooral dat vind ik enorm oninteressant. Insolventierecht is een stuk leuker om te doen (volgens mij).

Maar juridische driehoeksfusies en meer van dat soort ongein kunnen me gestolen worden.
pi_75449705
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:58 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ja maar dat is onwetend tuig.
Notarieel Recht is zoveel leuker dan Rechtsgeleerdheid (lees: geen publiekrecht).
En geen Staatsrecht!
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:05 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Ik ben nu ook bezig met Ondernemingsrecht, vooral dat vind ik enorm oninteressant. Insolventierecht is een stuk leuker om te doen (volgens mij).

Maar juridische driehoeksfusies en meer van dat soort ongein kunnen me gestolen worden.
Juridische driehoeksfusies heb ik ook niks mee inderdaad .

Insolventierecht vind ik zelf inderdaad ook leuk (naast ondernemingsrecht! ) omdat het een erg goederenrechtelijke insteek heeft. En goederenrecht is ook wel leuk!
  woensdag 9 december 2009 @ 18:08:11 #234
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_75453736
quote:
Van der Pot is een gedrocht. Het is opzich wel handig om het ietwat te lezen voor het tentamen, maar dat wordt keihard teniet gedaan door het feit dat het simpelweg geen leerboek is. Het leest verschrikkelijk.

@ Aaipod: ik heb voor Staatsrecht 1a toentertijd een "samenvatting" gemaakt. Het is niet meer dan 10 pagina's van weetjes die gevraagd zouden kunnen worden op het tentamen. Het tentamen vond ik echt zo'n weetje tentamen (ja ik heb het boek toen wel gelezen).

Holla als je denkt er ook maar iets aan te hebben.

'Holla'!

Alles wat ook maar enigszins mijn kans verhoogd om dit tentamen te halen grijp ik met beide handen aan. Ik zal je even een PM sturen
pi_75454447
Holla?
pi_75455144
quote:
Op woensdag 9 december 2009 18:27 schreef xxiessiexx het volgende:
Holla?

Ik vind het zo grappig klinken, dat ik het woord wel 's gebruik in m'n posts .
pi_75455311
quote:
Op woensdag 9 december 2009 18:48 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik vind het zo grappig klinken, dat ik het woord wel 's gebruik in m'n posts .
Binnenkort floept het er een keer uit op een zakelijke aangelegenheid.

Dan wel verslag doen hier he
pi_75455431
quote:
Op woensdag 9 december 2009 18:53 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Binnenkort floept het er een keer uit op een zakelijke aangelegenheid.

Dan wel verslag doen hier he
"HOLLA!"

"Wat zei je daar?!"

"HOLLAND!"
pi_75455970
quote:
Op woensdag 9 december 2009 18:56 schreef Maharbal het volgende:

[..]

"HOLLA!"

"Wat zei je daar?!"

"HOLLAND!"
Op die manier levert het je nog wel kudo's op