Even met een nieuwe nick.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
In dat opzicht is de RuG erg vrij. Ik heb vrij weinig tot geen enkele aanwezigheidsplicht. In het volgende semester heb ik dat slechts voor één vak, maar dat is een Seminar waar ik eigenlijk elke week een opdracht voor moet maken (en inleveren).
Vorig jaar begonnen ze hier en daar al met wat videocolleges. De deeltijdstudenten hebben sowieso toegang tot videocolleges (mits opgenomen uiteraard). Maar sinds dit jaar hebben ook de reguliere studenten toegang tot videocolleges, tenzij de docent er zwaarwegende bezwaren tegen heeft, hetgeen vrijwel niet gebeurt.
Good4Uquote:Op maandag 16 november 2009 19:46 schreef GDPP het volgende:
[..]
Even met een nieuwe nick.
Heb mijn plannen inmiddels met de coördinator van de master besproken, ze stellen zich gelukkig erg flexibel op met betrekking tot de aanwezigheidsplicht.![]()
Als het allemaal door gaat dan wordt er specifiek voor deze situatie een uitzondering gemaakt.quote:Op maandag 16 november 2009 20:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Good4U![]()
En jaloers is, want ik vraag me sterk af of ze op de UL zou flexibel zouden zijn...
Maar hoe werkt dat dan, dat flexibel opstellen? Hebben ze dan voor jouw geval een uitzondering gemaakt en aan alle master-docenten doorgegeven dat jij niet verplicht aanwezig hoeft te zijn of was die aanwezigheidsplicht sowieso al vrij relaxt?
Dan zijn ze goed bezig daar in Utrechtquote:Op maandag 16 november 2009 20:58 schreef GDPP het volgende:
[..]
Als het allemaal door gaat dan wordt er specifiek voor deze situatie een uitzondering gemaakt.
Met een beetje fantasie zou je kunnen betogen dat, wanneer de rechter een raadsman verplicht aanstelt, hij 6 EVRM niet schendt omdat je slechts een van de twee dingen moet garanderen (eigen verdediging of die van een raadsman), maar dat lijkt me geen redelijke lezing van 6 EVRM....quote:....
Een ieder tegen wie een vervolging is ingesteld, wordt voor onschuldig gehouden totdat zijn schuld in rechte is komen vast te staan.
Een ieder tegen wie een vervolging is ingesteld, heeft in het bijzonder de volgende rechten:
a. onverwijld, in een taal die hij verstaat en in bijzonderheden, op de hoogte te worden gesteld van de aard en de reden van de tegen hem ingebrachte beschuldiging;
b. te beschikken over de tijd en faciliteiten die nodig zijn voor de voorbereiding van zijn verdediging;
c. zich zelf te verdedigen of daarbij de bijstand te hebben van een raadsman naar eigen keuze of, indien hij niet over voldoende middelen beschikt om een raadsman te bekostigen, kosteloos door een toegevoegd advocaat te kunnen worden bijgestaan, indien de belangen van een behoorlijke rechtspleging dit eisen;
d........
Das mooi om te horenquote:Op maandag 16 november 2009 19:46 schreef GDPP het volgende:
[..]
Even met een nieuwe nick.
Heb mijn plannen inmiddels met de coördinator van de master besproken, ze stellen zich gelukkig erg flexibel op met betrekking tot de aanwezigheidsplicht.![]()
En inderdaad, mooi verhaal van Den Haag!
quote:Op donderdag 12 november 2009 23:26 schreef Leonoor het volgende:
Pool, we moeten echt een samen dingesen (of borrelen, vooruit).
Bedoel je dit?quote:Op donderdag 19 november 2009 19:31 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik hoorde vandaag in de werkgroep dat je wel mag herkansen als je lager dan een 3,5 hebt in het tweede en derde jaar (Leiden)... Klopt dit?
quote:Op donderdag 19 november 2009 20:55 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Bedoel je dit?
http://www.law.leidenuniv(...)ens-ba-2-vakken.html
De mensen die om verkeerde redenen Rechten doen vallen inderdaad vaak sneller af. Maar als je echt gemotiveerd bent en het vakgebied je interesseert, moet je het zeker niet laten om te kiezenquote:Op vrijdag 20 november 2009 19:02 schreef Personan het volgende:
Wat voor soort mensen doen rechten? Ik zit momenteel nog te twijfelen tussen geschiedenis studeren of rechten. Maar ik ken zoveel mensen die rechten willen doen om de verkeerde redenen en ook slechte cijfers halen. Vallen deze mensen snel af?
De a-vraag gaat over welke vordering hij kan instellen, maar dat is het probleem niet. Hierna staat:quote:C wil een beschadigd schilderij laten restaureren door H. Ze komen overeen dat H het schilderij op 8 maart 2009 bij C thuis zal op halen, het zal restaureren, en het uiterlijk 15 maart weer af zal geven. C zal hiervoor ¤12.000 betalen. H haalt het schilderij echter niet op, zonder bericht blijft hij op 8 maart 2009 weg. C wil het schilderij per se door H laten restaureren, omdat er niemand beter is dan hij.
En dan de b-vraag; op welke wijze kan C de overeenkomst ontbinden? Dient C H eerst nog schriftelijk aan te manen?quote:H blijft weigerachtig de overeengekomen prestatie te verrichten. C wil de overeenkomst daarom ontbinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |