abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:12:57 #1
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74698710
Beste mensen,

Mijn schoonmoeder helpt mensen die van de Antillen komen om te integreren in Nederland. Over het algemeen slaagt zij daar goed in, nu is er echter een probleem. Een nette, uiteraard ietwat naive jongen uit Curacao wilde een telefoonabonnement afsluiten. Dit heeft hij dan ook gedaan bij Telfort.

Hij heeft gekozen voor een Telfort Surf & Mail onbeperkt, 24 maanden abonnement. Hoe het abonnement nu precies heet weet ik niet, want ik zie 4 verschillende namen in het contract staan (Telfort Belbundel 2008, Telfort Surf & Mail onbeperkt, Telfort Belbundel 50 en Telfort Belbundel 200).

In het contract staat dat de ingangsdatum 1 oktober is, echter is het nogal vaag omschreven. Waar het op neerkomt is dat deze jongen van half september tot 1 oktober met dit abonnement heeft kunnen internetten, het ding bij gebrek aan vast internet aan zijn laptopje heeft gehangen, en zo voor Eur. 11.000 aan data heeft verbruikt in twee weken. Op 1 oktober is zijn 'onbeperkt' internet abonnement dus pas ingegaan. Uiteraard zegt de jongen niet goed geïnformeerd te zijn, maar dat is waarschijnlijk zijn woord tegen dat van de telecomwinkel. Hij spreekt nog niet zo goed Nederlands, dus het is ook best begrijpelijk dat hij het niet goed begrepen heeft.

Ik zal later scans posten met het contract en de gespecificeerde rekening met het dataverbruik.

De jongen kan uiteraard nooit deze 11.000 euro betalen. Hij krijgt / verdient 800 euro per maand en dit gaat zo'n beetje op aan huisvesting, eten en drinken.

Wat zijn de mogelijkheden? Ik vind het sowieso te belachelijk voor woorden dat Telfort bij overschrijding van de Eur. 1000,- niet even een belletje pleegt naar de gebruiker om hem te waarschuwen. Zij snappen toch ook wel dat dit niet de bedoeling kan zijn?

Denken jullie dat het mogelijk is om onder deze zeer hoge telefoonrekening, die uit een misverstand onstaan is, uit te komen?
  PR/Manusje van alles zaterdag 14 november 2009 @ 17:18:08 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_74698841
tja hij heeft er gewoon gebruik van gemaakt. De rekening is dus niet onterecht.. Ik geef je weinig kans
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_74698852
zo dan baal je echt
-
pi_74698859
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:12 schreef leolinedance het volgende:
Denken jullie dat het mogelijk is om onder deze zeer hoge telefoonrekening, die uit een misverstand onstaan is, uit te komen?
Het is aan de persoon die ondertekent om onderzoek te doen. Dat heeft hij kennelijk niet goed genoeg gedaan.
Ik denk dat hij weinig kans heeft.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_74698885
Media aandacht zoals Radar en Kassa wil weleens helpen. Vele voorbeelden van bekend.
pi_74698906
Heb je al contact opgenomen met Telfort?
Beetje vreemd idd dat Telfort niet even waarschuwt. Bij KPN werd mijn abo tijdelijk afgesloten toen ik boven de 3000 euro belkosten (vanuit indonesie) kwam tot ik kon aantonen dat er niet gefraudeerd werd, wel netjes op zich
pi_74698918
tering hoe kun je in een halve maand zoveel geld kwijt zijn aan dataverkeer dan.
Heeft ie zeker het hele internet gedownload
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:21:04 #8
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74698921
Misschien dat ie hier terecht kan
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:22:11 #9
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_74698942
Ik vind het ook belachelijk dat aanbieders geen waarschuwing geven bij overmatig gebruik van data. Ik ben iedere keer als de dood dat dit mij overkomt als ik een nieuw abbo afsluit of als ik een verlenging doe. Er moet meer inzicht komen in de status van je bundel. Verder wel echt kut voor die kerel.

Maarre als het 3 euro per MB zou kosten dan had die kerel zo'n 3,5 gig gebruikt. Da's een hoop porno, ook voor een Antilliaan!
stom
pi_74698947
Telecom bedrijf waar er geen lampje gaat branden als iemand richting de 11.000,- gaat

* maarja het is ook telfort, en die GRAAIEN maar al te graag *
pi_74698961
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:20 schreef kree het volgende:
tering hoe kun je in een halve maand zoveel geld kwijt zijn aan dataverkeer dan.
Heeft ie zeker het hele internet gedownload
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:24:37 #12
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74698986
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:18 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
tja hij heeft er gewoon gebruik van gemaakt. De rekening is dus niet onterecht.. Ik geef je weinig kans
Ik kan niet uit het contract opmaken hoe het nu precies zit, contractueel gezien. Ik zal het vanavond posten. Maar als ik er al niet uit kan komen, hoe moet zo'n jongen die net in Nederland is het dan weten? Het lijkt mij ook niet logisch, een internetabonnement later in laten gaan dan het internetabonnement (of is dit wel normaal?).

Het komt er nu in ieder geval op neer dat we het geld hebben laten storneren, hij staat nu 10k in de min (en dat terwijl dat met een normale bankrekening helemaal niet mogelijk is). Hij kan in ieder geval de komende jaren nooit een normaal leven opbouwen, als hij al met zo'n schuld begint.
pi_74698988
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:22 schreef Waldkorn het volgende:
Ik vind het ook belachelijk dat aanbieders geen waarschuwing geven bij overmatig gebruik van data. Ik ben iedere keer als de dood dat dit mij overkomt als ik een nieuw abbo afsluit of als ik een verlenging doe. Er moet meer inzicht komen in de status van je bundel. Verder wel echt kut voor die kerel.

Maarre als het 3 euro per MB zou kosten dan had die kerel zo'n 3,5 gig gebruikt. Da's een hoop porno, ook voor een Antilliaan!
3,5 gig is net niks.

dat download ik op een dag!
Death solves all problems: no man, no problem.
pi_74699006
Vast type Antilliaan met gouden kettingen en gangstahpraat?
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:25:25 #15
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74699007
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:20 schreef admiraal_anaal het volgende:
Heb je al contact opgenomen met Telfort?
Beetje vreemd idd dat Telfort niet even waarschuwt. Bij KPN werd mijn abo tijdelijk afgesloten toen ik boven de 3000 euro belkosten (vanuit indonesie) kwam tot ik kon aantonen dat er niet gefraudeerd werd, wel netjes op zich
Dat is nog wel netjes ja. Hij heeft helemaal niks gehoord, opeens lag er een rekening van 11k euro op de mat...
pi_74699033
Dan kost een Mb zeker een tientje? . Ik zou eens een belletje doen met Telfort, hoewel je dan natuurlijk bij een doorsnee helpdeskkutje uitkomt die zal zeggen 'je moet gewoon betalen'. Stuur eens een aangetekende brief naar het hoofdkantoor, what to do. Want zij factureren heerlijk door natuurlijk, terwijl ze amper kosten hebben.

Daarnaast even de werkwijze aan de kaak stellen bij bijvoorbeeld Kassa of de Consumentenbond. Punt is namelijk dat dit volstrekt buitensporig is, daar zou al veel eerder controle op moeten zijn. Hetzelfde als met een creditcard: daarbij is het gebruikelijk dat er vanuit het hoofdkantoor een belletje naar de kaarthouder gaat zo gauw er heel opvallende of ongebruikelijke transacties plaatsvinden, puur om te kijken of er niet gefraudeerd wordt. Zoiets zou bij telefoons ook moeten.
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:20 schreef admiraal_anaal het volgende:
Heb je al contact opgenomen met Telfort?
Beetje vreemd idd dat Telfort niet even waarschuwt. Bij KPN werd mijn abo tijdelijk afgesloten toen ik boven de 3000 euro belkosten (vanuit indonesie) kwam tot ik kon aantonen dat er niet gefraudeerd werd, wel netjes op zich
3k aan belkosten? Ik mag hopen dat je die rekening ergens mocht indienen .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_74699086
Waarom ging de lijn 'alvast' werken vóórdat het contract inging?

Ik zou het in elk geval daarop gooien (en terecht): dat het onduidelijk is geweest dat er afwijkende voorwaarden / tarieven golden tot en met een zeker moment.

En verder de algemene werkwijze: schrijf een beleefde maar duidelijk brief (beleefd in toon; duidelijk welke oplossing jij voorstelt) en stuur deze aan de klantenservice. Geef direct in die brief aan dat het bedrag *niet* nu betaald kan worden (wat eigenlijk wel hoort: eerst betalen, dan conflict oplossen).

Pas als zij aangeven geen oplossing die neerkomt op vermindering van in rekening gebrachte bedrag te gaan bieden richting een betaalregeling gaan sturen. Dit wordt een onwenselijke oplossing, omdat dan waarschijnlijk het abonnement (voortijdig) beeindigd moet worden en er dan bovenop de 11.000 ook nog 24 maanden * abonnementskosten komen. Zonder dat er een werkende lijn tegenover staat .
En dan ook een brief naar de geschillencommissie, lijkt me. Voor dit bedrag kan dat uit.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:28:01 #18
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74699097
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:20 schreef kree het volgende:
tering hoe kun je in een halve maand zoveel geld kwijt zijn aan dataverkeer dan.
Heeft ie zeker het hele internet gedownload
Grofweg 25 GB.
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:28:21 #19
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74699115
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:21 schreef druppelkut het volgende:
Misschien dat ie hier terecht kan
Dank je
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:29:53 #20
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74699155
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:25 schreef F04 het volgende:
Vast type Antilliaan met gouden kettingen en gangstahpraat?
Nee.
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:32:21 #21
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74699240
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:26 schreef Mikkie het volgende:
Dan kost een Mb zeker een tientje? . Ik zou eens een belletje doen met Telfort, hoewel je dan natuurlijk bij een doorsnee helpdeskkutje uitkomt die zal zeggen 'je moet gewoon betalen'. Stuur eens een aangetekende brief naar het hoofdkantoor, what to do. Want zij factureren heerlijk door natuurlijk, terwijl ze amper kosten hebben.

Daarnaast even de werkwijze aan de kaak stellen bij bijvoorbeeld Kassa of de Consumentenbond. Punt is namelijk dat dit volstrekt buitensporig is, daar zou al veel eerder controle op moeten zijn. Hetzelfde als met een creditcard: daarbij is het gebruikelijk dat er vanuit het hoofdkantoor een belletje naar de kaarthouder gaat zo gauw er heel opvallende of ongebruikelijke transacties plaatsvinden, puur om te kijken of er niet gefraudeerd wordt. Zoiets zou bij telefoons ook moeten.
[..]

3k aan belkosten? Ik mag hopen dat je die rekening ergens mocht indienen .
Belletje richting Telfort heeft weinig zin. Als of zo'n helpdesk miepje gaat zeggen "Ohhh een foutje dus, geen probleem hoor meneer, we verscheuren bij deze de rekening!' Nee, die doen hier helemaal niks aan. En ze verbinden je ook niet door met een 'hoger' persoon, die er wel iets mee kan weet ik uit ervaring.

Ik wil eerst even de kansen bekijken voordat ik (of mijn schoonmoeder dus) actie ga ondernemen.
pi_74699247
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:20 schreef admiraal_anaal het volgende:
Heb je al contact opgenomen met Telfort?
Beetje vreemd idd dat Telfort niet even waarschuwt. Bij KPN werd mijn abo tijdelijk afgesloten toen ik boven de 3000 euro belkosten (vanuit indonesie) kwam tot ik kon aantonen dat er niet gefraudeerd werd, wel netjes op zich
Vanuit het buitenland is dat ook veel makkelijker te doen, voor de operators, want die sturen elkaar dagelijks lijstjes van opvallend hoge rekeningen. En dat is voor alle partijen de moeite waard om daarnaar naar te handelen, want de Nederlandse operator moet dat geld écht betalen aan die buitenlandse operator. Ook als de eindklant niet dokt.

Terwijl in zo'n geval als uit de OP Telfort natuurlijk in werkelijkheid geen 11.000,- kosten maakt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_74699278
was er in het contract afgesproken dat het per 1 okt zou ingaan? En is er ook een tarief afgesproken voor periodes buiten het contract?
dag
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:35:08 #24
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74699326
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:27 schreef sigme het volgende:
Waarom ging de lijn 'alvast' werken vóórdat het contract inging?

Ik zou het in elk geval daarop gooien (en terecht): dat het onduidelijk is geweest dat er afwijkende voorwaarden / tarieven golden tot en met een zeker moment.

En verder de algemene werkwijze: schrijf een beleefde maar duidelijk brief (beleefd in toon; duidelijk welke oplossing jij voorstelt) en stuur deze aan de klantenservice. Geef direct in die brief aan dat het bedrag *niet* nu betaald kan worden (wat eigenlijk wel hoort: eerst betalen, dan conflict oplossen).

Pas als zij aangeven geen oplossing die neerkomt op vermindering van in rekening gebrachte bedrag te gaan bieden richting een betaalregeling gaan sturen. Dit wordt een onwenselijke oplossing, omdat dan waarschijnlijk het abonnement (voortijdig) beeindigd moet worden en er dan bovenop de 11.000 ook nog 24 maanden * abonnementskosten komen. Zonder dat er een werkende lijn tegenover staat .
En dan ook een brief naar de geschillencommissie, lijkt me. Voor dit bedrag kan dat uit.
Inderdaad een idee, ik onthoud het en kijk het nog even aan. Eerst maar eens ervoor zorgen dat het geld gestorneerd wordt.
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:38:49 #25
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74699427
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:33 schreef Peter het volgende:
was er in het contract afgesproken dat het per 1 okt zou ingaan? En is er ook een tarief afgesproken voor periodes buiten het contract?
Het is een érg onduidelijk contract. Ik zie als datum alleen onduidelijk ergens staan "de overeenkomst gaat in per: 1-10-2009'. Maar blijkbaar heeft hij het abonnement dus vanaf het moment van afsluiten, 12 september, kunnen gebruiken.

Vreemde naam voor een abonnement in 2009 ook: "Telfort belbundel 2008".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')