Het doel van zijn tests is al 1000x aan bod gekomen. Aantonen dat er iets paranormaals bestaat, simpeler kan haast nietquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:14 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ik probeer dan ook het doel van zijn tests te begrijpen. Het komt nu op mij over alsof het net zoals de mensen die mensen oplichten met zgn. gaven, een manier is om goedkoop publiciteit en geld te verdienen namelijk. Randi zou dan wel wat beters aan de maatschappij kunnen toevoegen mijns inziens.
geef dan eens voorbeelden?quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:13 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Wat wil jij dan? Dat we elkaar blijven beledigen?
Nee, dat je niet zo raar doet over het woordje 'geloven'.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:13 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Wat wil jij dan? Dat we elkaar blijven beledigen?
Dan ben je blind. Sorry dat ik het zeg.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:15 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ik zie geen beledigingen maar geneuzel over woordkeuze die niet interessant is als het gaat om de Randi-methode en zijn sterke en zwakke punten.
Bij Toutatis, je blijft hier maar mensen beledigen en onzinnige verhalen verkondigen,quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:14 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ik probeer dan ook het doel van zijn tests te begrijpen.
Wat kun je beter aan de maatschappij toevoegen dan kwakzalverij blootstellen en charlatans ontmaskeren ?quote:Het komt nu op mij over alsof het net zoals de mensen die mensen oplichten met zgn. gaven, een manier is om goedkoop publiciteit en geld te verdienen namelijk. Randi zou dan wel wat beters aan de maatschappij kunnen toevoegen mijns inziens.
Vent, neem even afstand van de computer, jij bent de enige die er een issue van maakt. Voorlopig heb ik van Hep. wat goede punten gezien omtrent zwakte van de methode en verder is het vrij oppervlakkig. Geneuzel over welke woorden gebruikt moeten worden dragen daar niet bepaald aan bij. Liever geeft men argumenten die on-topic zijn dan wat over terminologie, dat is sowieso een hekel punt in TRU omdat iedereen toch zijn eigen mening heeft. En nergens is dat beter toe te passen dan in TRU omdat hier zaken niet "vast liggen".quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:20 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dan ben je blind. Sorry dat ik het zeg.
Er is overduidelijk erg veel ruis aanwezig in dit topic, waardoor het erg lastig is, om zelfs na 2 delen, een idee te krijgen wat dat Randi verhaal nu eigenlijk te vertellen heeft, de discussie vordert ook niet, omdat er met veel te veel verschillende termen gegooid word. Mjah, even nadenken over wat er precies bedoelt word is niet nodig, je standaard reacties staan toch wel klaar. Je begint voorspelbaar te worden!
over beledigingen gesprokenquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:20 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dan ben je blind. Sorry dat ik het zeg.
dan lees.... het doel is het aantonen van een paranormale gave . Randi zegt zelf "Ik zeg niet dat gaves niet bestaan, alleen dat niemand het mij aangetoond heeft.. vooralsnog"quote:Er is overduidelijk erg veel ruis aanwezig in dit topic, waardoor het erg lastig is, om zelfs na 2 delen, een idee te krijgen wat dat Randi verhaal nu eigenlijk te vertellen heeft, de discussie vordert ook niet, omdat er met veel te veel verschillende termen gegooid word. Mjah, even nadenken over wat er precies bedoelt word is niet nodig, je standaard reacties staan toch wel klaar. Je begint voorspelbaar te worden!
Mooie reactie die aangeeft dat jij mijn posts niet gelezen hebt. Ik zei namelijk, geloven dat de methode van Randi werkt. Dat is net zoveel geloof als dat iemand in zijn/haar gave zou kunnen hebben.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:18 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nee, dat je niet zo raar doet over het woordje 'geloven'.
Zeggen dat iemand "Gelooft in Randi" is nonsens. Hij heeft een wetenschappelijke testmethode opgesteld, meer niet.
Zeggen dat iemand "Gelooft" in zijn eigen paranormale gave is correct.
Hier... mediaconsument je kan ook gewoon bedankt zeggen in plaats van de hele tijd overal maar tegenin te blijven gaan. Iemand geeft je een tip hier waarmee je veel verder kan komen in het leven!quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:22 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Vent, neem even afstand van de computer, jij bent de enige die er een issue van maakt. Voorlopig heb ik van Hep. wat goede punten gezien omtrent zwakte van de methode en verder is het vrij oppervlakkig. Geneuzel over welke woorden gebruikt moeten worden dragen daar niet bepaald aan bij. Liever geeft men argumenten die on-topic zijn dan wat over terminologie, dat is sowieso een hekel punt in TRU omdat iedereen toch zijn eigen mening heeft. En nergens is dat beter toe te passen dan in TRU omdat hier zaken niet "vast liggen".
Overigens is Randi er niet op uit om mensen zwart te maken, dat doen de mensen die claimen iets te kunnen zelf al door te falen in de experimenten, waardoor duidelijk wordt dat ze het voor het geld/de roem deden.
Je snapt me nogsteeds niet, kerel. Mjah, mijn bericht is duidelijk. Ben er weer weg van.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:22 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Vent, neem even afstand van de computer, jij bent de enige die er een issue van maakt. Voorlopig heb ik van Hep. wat goede punten gezien omtrent zwakte van de methode en verder is het vrij oppervlakkig. Geneuzel over welke woorden gebruikt moeten worden dragen daar niet bepaald aan bij. Liever geeft men argumenten die on-topic zijn dan wat over terminologie, dat is sowieso een hekel punt in TRU omdat iedereen toch zijn eigen mening heeft. En nergens is dat beter toe te passen dan in TRU omdat hier zaken niet "vast liggen".
Overigens is Randi er niet op uit om mensen zwart te maken, dat doen de mensen die claimen iets te kunnen zelf al door te falen in de experimenten, waardoor duidelijk wordt dat ze het voor het geld/de roem deden.
"je hoeft niet in de verdediging te schieten hoor.. dit is opbouwende kritiek"quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:24 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Je snapt me nogsteeds niet, kerel. Mjah, mijn bericht is duidelijk. Ben er weer weg van.
Vent, zolang jij niet eens snapt wat het doel is van Randi's testmethode hoor jij helemaal niet in dit topic thuis.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:24 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Je snapt me nogsteeds niet, kerel. Mjah, mijn bericht is duidelijk. Ben er weer weg van.
Hier... Doe er wat mee mediaconsumentquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:29 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Vent, zolang jij niet eens snapt wat het doel is van Randi's testmethode hoor jij helemaal niet in dit topic thuis.
Je hebt helemaal gelijk , wie zegt dat Randi de juiste methode gebruikt om dit soort dingenquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:23 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Mooie reactie die aangeeft dat jij mijn posts niet gelezen hebt. Ik zei namelijk, geloven dat de methode van Randi werkt. Dat is net zoveel geloof als dat iemand in zijn/haar gave zou kunnen hebben.
wie zegt dat ie de foute gebruikt en waarom? De argumenten heb ik in dit topique nog altijd niet gehoordquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:38 schreef Summers het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk , wie zegt dat Randi de juiste methode gebruikt om dit soort dingen
aan te tonen of te ontkrachten, dat is net zozeer een geloof, de toekomst zal dat uitwijzen .
Omdat de test in samenspraak met de persoon die de "gave" heeft wordt opgesteld. Zo simpel is het.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:38 schreef Summers het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk , wie zegt dat Randi de juiste methode gebruikt om dit soort dingen
aan te tonen of te ontkrachten, dat is net zozeer een geloof, de toekomst zal dat uitwijzen .
Nee, het verleden heeft dat al uitgewezen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:38 schreef Summers het volgende:
[..]
Waarom is het nou de foute dan?quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:38 schreef Summers het volgende:
[..]
Met de uitspraak "dat is net zozeer een geloof" laat je klinken alsof het vrij waarschijnlijk is dat de methode fout is. Dat is al eerder aangestipt; de methode die Randi volgt heeft tot nu toe altijd tot betrouwbare en objectieve kennis gezorgd, dus zou het uitermate vreemd zijn als dat nu net in dit ene specifieke geval niet zo zou zijn.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:38 schreef Summers het volgende:
[..]
Mijn uitgangspunt is dat het bestaatquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:51 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Met de uitspraak "dat is net zozeer een geloof" laat je klinken alsof het vrij waarschijnlijk is dat de methode fout is. Dat is al eerder aangestipt; de methode die Randi volgt heeft tot nu toe altijd tot betrouwbare en objectieve kennis gezorgd, dus zou het uitermate vreemd zijn als dat nu net in dit ene specifieke geval niet zo zou zijn.
Draai het om ,quote:Laat ik het es anders stellen. Als deze test van Randi dan bekritiseerd wordt,
wat zou dan volgens andere mensen hier wel een goede methode zijn om het bestaan van paranormale gaven op een objectieve manier te toetsen?
Daar ben ik heel erg benieuwd naar
Prima, maar je kunt en wilt het niet aantonen, dus hecht ik er niet meer waarde aan dan wanneer iemand zegt dat ie de tandenfee heeft gezienquote:Op dinsdag 10 november 2009 14:08 schreef Summers het volgende:
[..]
Mijn uitgangspunt is dat het bestaat
Dat is nou juist het punt, je hoeft toch helemaal niet te weten hoe het werkt om aan te kunnen tonen of het werkt ?quote:Draai het om ,
ga eerst kijken HOE het paranormale werkt en kom dan met een methode om die werking aan te tonen .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |