abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 december 2009 @ 08:10:03 #51
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_75236775
U riep mij?
We moeten door... ik heb bijna haast.. hihi... nee hoor. Mocht de 12e niet lukken dan niet.. 't is niet anders... dan maar een groter feestje eind januari (tussen onze verjaardagen in). Maar ik ga er nog wel even heel erg hard aan het trekken om te proberen of het toch wel mogelijk is er de 12e een verjaardag te vieren. Geloof nooit dat het helemaal af is dan maar dat is niet erg. Als er maar een goede indruk gegeven kan worden ben ik al tevreden. Gelukkig zijn er meer mensen die ook nog wel in de 12e geloven (of het zijn erg goede acteurs ). We doen iig allemaal erg ons best. Meer kunnen we niet doen.. Vermoeidheid is erg aan het toeslaan nu...

Nog even wat foto's van de werkzaamheden van dinsdag en gisteren:

had de tegelvloer in de hal gevoegd

De deuren van de toilet boven en de zoldertrap gehangen

Samen met zijn vader de tegelkruisjes plaatsen

(achter zijn vader zie je mss nog dat er rechts wel tegels zitten. Links moeten nog geplaatst worden)

Aan de douche kant zit het nu al 2 matten hoog

Mijn werk (verven, schuren, poetsen) heb ik maar even gelaten voor wat het was qua foto's.

Gisteren heeft overdag de toiletvloer op maat geslepen

(Wat er op de tegels ligt zijn de dagkanten die nog geplaatst worden in het toilet om het raampje. Het is er te klein om te tegelen maar het is te slordig om er niets mee te doen... Dan maar hout in dezelfde kleur gelakt als het kozijn)

De keukenplinten zijn geplaatst

Samen hebben we de muren en het plafond in de aanbouw gelatext. In de woonkamer / aanbouw zijn nu alle witte muren en de plafonds 2x gelatext en dus klaar. De lange bruine muur die doorloopt zal nog minimaal 1x moeten. Hopelijk is 2 lagen voldoende..

N heeft ook de keukenspots weer vastgemaakt en dit keer mogen ze blijven zitten

Udo heeft het schakelmateriaal in de aanbouw (op de witte muren) en op het toilet beneden geplaatst. Ook is de elektra in de kelder nu helemaal goed aangesloten. We hebben er eindelijk licht en ook het licht van de trap doet het nu.
Deze heeft ook een timer zodat hij niet de hele dag door brandt. Is echt iets voor mij namelijk om dat vergeten uit te doen

(het helemaal rechtse spotje zit in de nieuwe plint die heeft gemaakt voor de trap. Ziet er goed uit toch?)

Vandaag is N werken dus zou ik naar Eindhoven gaan. Ik zit alleen al vanaf dat ik wakker ben te twijfelen of ik niet gewoon beter vandaag kan gaan klussen. Er is niemand in het huis dus ik kan in alle rust de dingen verven, schuren en plamuren waarbij ik normaal iedereen in de weg zit zoals de trap. Ik twijfel nog even door.... beslissing zal waarschijnlijk vallen als ik de snelweg op moet draaien...

Morgen komt mijn papa iig helpen en ook de vader van N zou kijken of hij evt nog mee kon helpen met de badkamer. Zaterdag willen we boven het laminaat gaan leggen en evt in de middag de bruine muur bij daglicht een 2e laag geven.

Ow.. we hebben trouwens ook de eettafelstoelen allemaal binnen. We hebben er 6, ook al zie je er hier 4

Stofje door het plastic heen gezien

pi_75236854

Ziet er allemaal weer fantastisch uit!
Die lichtjes in de trap....
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_75238398
inbouwkraan in de badkamer
namaste
  vrijdag 4 december 2009 @ 10:35:26 #55
248562 Rallydame
pi_75274752
Vandaag komt mijn papa weer helpen . Samen met gaat hij waarschijnlijk beginnen aan de vloer in de toilet. Tegels zijn al op maat geslepen maar de vraag is nog of de vloer nog geegaliseerd moet worden. Voor mij afwachten dus of de vloer ligt als ik vanavond in het huis kom .

Ook kunnen ze nog verder gaan met de badkamer. De dagkanten kunnen nog wit betegeld worden en misschien lukt het ook nog wel om wat mozaïktegels te plaatsen.
Vanavond wil ik een start maken om alle kamers boven helemaal leeg te hebben en ook de vloeren schoon. Kunnen we morgenvroeg de ondervloer leggen en 's middags laminaat gaan leggen
Wat een verschil zal dat zijn zeg..

Hopelijk lukt het morgenvroeg ook nog om de bruine muur een keertje te latexen en als deze dan ook dekt dan is de woonkamer en aanbouw ook klaar.
Zondag verder met laminaat leggen en de muren op de overloop latexen. Dat hoeft nog maar 1 laagje.
We zullen zien hoe ver we zijn aan het einde van het weekend. Dan moeten we denk ik ook maar even bepalen of de 12e haalbaar is voor een feestje.
pi_75276102
mooie tegel in de hal zeg, prachtig.
en leuk die traplichtjes, voldoende om te zien waar je loopt en niet gelijk zo'n ongezellig plafond licht watje vaak ziet.
spannend dus, als je vanavond thuis komt, wel of geen toiletvloer
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  maandag 7 december 2009 @ 11:25:23 #57
81894 godigita
Trollercoaster
pi_75364471
Hartstikke mooi allemaal Rally!
  maandag 7 december 2009 @ 13:32:52 #58
248562 Rallydame
pi_75369069
En er was geen toiletvloer
Hij moest toch echt geegaliseerd worden... Maar dat is vrijdag meteen gebeurd...

Daarna zijn en mijn vader bezig geweest met de dagkanten van het raam in de badkamer. Deze zaten er dus aan het einde van de dag er ook in. 's avonds hebben we niets meer in het huis gedaan. We waren zo moe dat we lekker een avondje op de bank hebben gehangen. Dat hadden we echt even nodig om zaterdagmorgen weer op tijd te kunnen beginnen.

Zaterdagmorgen zijn en ik begonnen met de bruine muur nog een keer te latexen

Helaas was de dekking na 2x niet 100% dus hij moest nog een keer

Na het bruin zijn we verder gegaan met het wit van de 2 keukenmuren. Deze kregen de 2e en laatste llatexlaag en ook die zijn dus klaar. Terwijl we daar mee bezig waren kwamen de ouders van helpen. Samen met zijn moeder ben ik verder gegaan met latexen. De bijkeuken werd leeg geruimd en het plafond en 4 muren kregen de eerste laag.

Omdat het latexen wel lekker liep, gingen we verder in de keuken met de laatste 2 muren die kleur Forel (van Histor) kregen.

Helaas zijn de deuken en krassen die in de muur zitten te diep waardoor het nu met kleur echt heel goed te zien is.
We zijn begonnen met muurvuller maar het is geen doen. Vandaag overlegt wat we moeten doen... muur opnieuw laten stucen of met een ander type muurvuller aan de slag.
Erg jammer want het latexen ging allemaal goed en de kleur is echt super

Dan maar weer terug naar de bijkeuken waar alles inmiddels droog was dus de 2e laag kon er op.
Eindresultaat:

De vader van had zich ontfermt de badkamer en daardoor werd de douchewand steeds dichter met mozaïktegels

Rond 18 uur kwamen mijn ouders ook mee helpen. Eerst een hapje eten en dan weer verder aan de klus.
Naast het slijpen van badkamertegels ging ook verder met laminaat leggen boven. Daar waren hij en overbuurman / vriend in de middag al mee begonnen. Mijn vader sloot zich daarbij aan en het puzzelen om de deurkozijnen ging verder.

Mijn moeder ging de meterkast van een eerste laklaag voorzien.

Na het puzzelen met laminaat bij de deurkozijnen, kom je dan ook op een punt dat je een kamer in gaat en daar gaat het leggen snel.
Aan het einde van de dag lag het laminaat op de overloop en in onze slaapkamer

Zondag was iedereen weer vroeg van de partij. Beider ouders en ook de overbuurman waren allen present.
Even per kamer wat er allemaal is gebeurd.

Woonkamer:
en ik hebben de bruine muur nog eens gelatext (3e keer) en nu dekt ie wel

Schakelmateriaal werd geplaatst door overbuurman U. Op 1 punt na is daar nu alles voorzien.

Keuken:
Mijn moeder heeft de verf en kitlaag verwijderd van het aanrechtblad. Deze waren erop gekomen door het plaatsen van de plinten op het werkblad.

Toilet beneden:
Mijn vader heeft 's ochtends het plafond gestuct

De vader van heeft de tegelvloer gelijmd

Moeder van heeft met spul tegen cementsluier de tegels geboend

Bijkeuken:
De grijze muur is gelatext door moeder van en ondergetekende

Ook hebben we samen een muurtje behangen. Dus nu ziet de bijkeuken er zo uit..

In de bijkeuken moeten nu alleen nog maar de deurkozijnen gelakt worden. Schakelmateriaal zit ook op zijn plek
De hal:

Beide moeders gingen de muren nalopen met muurvuller in de hand. Daarna zijn het plafond en 2 muren voorzien van een eerste latexlaag

Badkamer:
De mozaïktegels zitten nu op beide wanden. Ook zitten de mozaïktegels nu ook op de vloer tot aan de douchegoot. Maw we zijn klaar met lijmen van mozaiktegels

We zouden ook klaar zijn met de witte tegels maar er zit een stopcontact verstopt dus dat moeten we nog even vrij maken.
Op de witte tegels horen er 3 te zitten ipv maar 2. Moet nog even vrijgemaakt worden.

Zolder:
De trap naar zolder werd door mijn moeder eerst lichtjes opgeschuurd en vervolgens werden de plinten al een keer in de grondverf gezet

Overloop en overige kamers:
Daar werd zaterdag natuurlijk al begonnen met laminaat leggen maar werden op zondag ook de kastkamer en voorkamer dicht gelegd

Omdat het steeds weer regende werd er zaterdag al een maatregel genomen om toch op het platte dak nog te kunnen zagen.

Maar voor een hele zondag zo staan werken.... dat was niet echt ideaal. Daardoor werd er creatief gehandeld en zie het resultaat...
Een heuse zaagtent...

Kortom er is heeeeeeeel veel gedaan dit weekend. Iedereen super bedankt!!
pi_75369722
Mooi!
pi_75370448
Oh wat een sjieke vloer, mooi joh!
En handig van die ouders en buren
Renoband de muur op laten vullen en dan schuren en weer opvullen en weer schuren (jaja) en dan tamponeren met je kwast helpen ook niet??
Wij hadden dat nl ook in de studeerkamer maar dat tamponeren is echt een werelduitvinding.

Vind het echt heel mooi worden!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_75373906
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:47 schreef Beijtje het volgende:
Mooi!
  maandag 7 december 2009 @ 16:31:09 #62
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_75376585
Zijn dat nou van die ikea dioder lampen in je trapplinten? Leuk idee zeg!
Wij zaten te denken aan die lange ledstrips, naja wilde dat, maar die zijn er geloof ik alleen in het wit. Die ronde dingen zijn er ook gekleurd, wat ik weer leuk vind, haha.

Oh oh,, lekker je ideeen pikken
Big mouth strikes again
pi_75376910
quote:
Op maandag 7 december 2009 16:31 schreef heartwork het volgende:
Wij zaten te denken aan die lange ledstrips, naja wilde dat, maar die zijn er geloof ik alleen in het wit.
Ik zag laatst die ledstrips ergens wel in kleur. Onder andere hier maar ook nog ergens anders, met meer keus, kan even niet meer vinden waar.
  maandag 7 december 2009 @ 17:04:00 #64
248562 Rallydame
pi_75377832
quote:
Op maandag 7 december 2009 16:31 schreef heartwork het volgende:
Zijn dat nou van die ikea dioder lampen in je trapplinten? Leuk idee zeg!
Wij zaten te denken aan die lange ledstrips, naja wilde dat, maar die zijn er geloof ik alleen in het wit. Die ronde dingen zijn er ook gekleurd, wat ik weer leuk vind, haha.

Oh oh,, lekker je ideeen pikken
Het zijn idd die Dioder lampen van Ikea. Wij hebben de gekleurde omdat die andere te wit vond.
Volgens mij zijn de strips ook in kleur. Wij hebben ook die strips nog liggen maar weet even niet meer of dat de gekleurde of de witte zijn.

Enne... ga je gang met pikken hoor
  maandag 7 december 2009 @ 17:06:45 #65
248562 Rallydame
pi_75377934
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:04 schreef Ml-etje het volgende:
Oh wat een sjieke vloer, mooi joh!
En handig van die ouders en buren
Renoband de muur op laten vullen en dan schuren en weer opvullen en weer schuren (jaja) en dan tamponeren met je kwast helpen ook niet??
Wij hadden dat nl ook in de studeerkamer maar dat tamponeren is echt een werelduitvinding.

Vind het echt heel mooi worden!
Renoband hebben we nog niet geprobeerd. We zagen gisteren eigenlijk pas dat het echt hopeloze zaak is met die muurvuller. Fix 'n finish hebben we ook nog achter de hand maar wilde gewoon even weten wat de stucadoor aan raadt. Hij zal het vast vaker hebben meegemaakt of van hebben gehoord. Komt goed...
Dat latexen is zo weer gedaan.. als we maar een strakke muur hebben..

En dank je. Wij ook... vinden dat we erg goede keuzes hebben gemaakt mbt kleuren enzo. Zijn er super blij mee.
  maandag 7 december 2009 @ 17:07:29 #66
248562 Rallydame
pi_75379009
quote:
Op maandag 7 december 2009 17:06 schreef Rallydame het volgende:

[..]

Renoband hebben we nog niet geprobeerd. We zagen gisteren eigenlijk pas dat het echt hopeloze zaak is met die muurvuller. Fix 'n finish hebben we ook nog achter de hand maar wilde gewoon even weten wat de stucadoor aan raadt. Hij zal het vast vaker hebben meegemaakt of van hebben gehoord. Komt goed...
Dat latexen is zo weer gedaan.. als we maar een strakke muur hebben..

En dank je. Wij ook... vinden dat we erg goede keuzes hebben gemaakt mbt kleuren enzo. Zijn er super blij mee.
Onze stucadoor is renoband fan maar dat zal vast per stucadoor verschillen.
Goed hoor dat je nog steeds zo precies bent enne jullie keukenkleur lijkt wel wat op de onze.
pi_75391731
Mocht je de 12e niet halen, dan doe je toch alleen een feestje op de bovenverdieping?
die is echt prachtig
  dinsdag 8 december 2009 @ 08:36:25 #69
248562 Rallydame
pi_75398947
De 12e is het huis niet helemaal klaar maar op een betonvloer kan er ook zeker een feestje gevierd worden. Leg ik wel wat laminaatplanken neer zodat ze kunnen zien wat voor vloer er gelegd gaat worden
Zolang de toilet beneden maar klaar is maar dat moet nog wel lukken. Vloer voegen en dan toilet hangen, dat is nog het enige dat moet.

Gisteren ben ik nog even naar het huis gegaan om wat voorbereidingen te nemen voor de zoldertrap. Daar kunnen nu ook de treden van gegrond worden. Verder heb ik de muren en het plafond van de hal nog gelatext. Hopelijk is dat allemaal goed gedekt en dan zijn die muren ook weer klaar

Vanavond zal ik niet kunnen klussen denk ik. Vanmiddag horen we namelijk wat de reorganisatie binnen het bedrijf voor onze afdeling en mij persoonlijk betreft. Tegen de tijd dat we dat horen staan er al zoveel files dat het een tijd zal duren voor ik weer in het zuiden kan zijn. Even duimen dus
Hopelijk kan vandaag nog wat doen in het huis. Des te meer is het huis af zaterdag
pi_75423858
Oehhh duim dat het niets ergs is!
  dinsdag 8 december 2009 @ 21:13:11 #71
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_75424012
Ik heb een hele tijd niet gepost, maar wel steeds meegelezen (ook met ML, Obli en de rest natuurlijk )
Wat gaat het snel nu zeg, met alle mooie afwerkingen!
Knap dat jullie zo door blijven gaan en fijn dat je zulke familie en vrienden hebt die jullie lekker helpen

En ik duim ook mee natuurlijk, hoop dat je geen nare berichten hoort.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_75430789
Owh, dit is voor het eerst dat ik de strepen kamer zie...

En de rest is ook al zo mooi...
pi_75451036
ik hoop dat het allemaal een beetje meegevallen is met alle werkperikelen.
Ik hoorde dat er vandaag bij jullie ook weer gestuct word?
pi_75455152
Had je al ge-pm'd maar nog geen bericht, spannend hoor. Hopelijk is het allemaal meegevallen gisteren Rally...
pi_75464033
Nog geen bericht ik ga het eng vinden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')