En er was geen toiletvloer
Hij moest toch echt geegaliseerd worden... Maar dat is vrijdag meteen gebeurd...
Daarna zijn

en mijn vader bezig geweest met de dagkanten van het raam in de badkamer. Deze zaten er dus aan het einde van de dag er ook in. 's avonds hebben we niets meer in het huis gedaan. We waren zo moe dat we lekker een avondje op de bank hebben gehangen. Dat hadden we echt even nodig om zaterdagmorgen weer op tijd te kunnen beginnen.
Zaterdagmorgen zijn

en ik begonnen met de bruine muur nog een keer te latexen
![]()
Helaas was de dekking na 2x niet 100% dus hij moest nog een keer
Na het bruin zijn we verder gegaan met het wit van de 2 keukenmuren. Deze kregen de 2e en laatste llatexlaag en ook die zijn dus klaar. Terwijl we daar mee bezig waren kwamen de ouders van

helpen. Samen met zijn moeder ben ik verder gegaan met latexen. De bijkeuken werd leeg geruimd en het plafond en 4 muren kregen de eerste laag.
![]()
Omdat het latexen wel lekker liep, gingen we verder in de keuken met de laatste 2 muren die kleur Forel (van Histor) kregen.
![]()
Helaas zijn de deuken en krassen die in de muur zitten te diep waardoor het nu met kleur echt heel goed te zien is.
We zijn begonnen met muurvuller maar het is geen doen. Vandaag overlegt

wat we moeten doen... muur opnieuw laten stucen of met een ander type muurvuller aan de slag.
Erg jammer want het latexen ging allemaal goed en de kleur is echt super
Dan maar weer terug naar de bijkeuken waar alles inmiddels droog was dus de 2e laag kon er op.
Eindresultaat:
![]()
De vader van

had zich ontfermt de badkamer en daardoor werd de douchewand steeds dichter met mozaïktegels
Rond 18 uur kwamen mijn ouders ook mee helpen. Eerst een hapje eten en dan weer verder aan de klus.
Naast het slijpen van badkamertegels ging

ook verder met laminaat leggen boven. Daar waren hij en overbuurman / vriend in de middag al mee begonnen. Mijn vader sloot zich daarbij aan en het puzzelen om de deurkozijnen ging verder.
![]()
Mijn moeder ging de meterkast van een eerste laklaag voorzien.
![]()
Na het puzzelen met laminaat bij de deurkozijnen, kom je dan ook op een punt dat je een kamer in gaat en daar gaat het leggen snel.
Aan het einde van de dag lag het laminaat op de overloop en in onze slaapkamer
![]()
Zondag was iedereen weer vroeg van de partij. Beider ouders en ook de overbuurman waren allen present.
Even per kamer wat er allemaal is gebeurd.
Woonkamer:

en ik hebben de bruine muur nog eens gelatext (3e keer) en nu dekt ie wel
![]()
Schakelmateriaal werd geplaatst door overbuurman U. Op 1 punt na is daar nu alles voorzien.
![]()
Keuken:
Mijn moeder heeft de verf en kitlaag verwijderd van het aanrechtblad. Deze waren erop gekomen door het plaatsen van de plinten op het werkblad.
Toilet beneden:
Mijn vader heeft 's ochtends het plafond gestuct
![]()
![]()
De vader van

heeft de tegelvloer gelijmd
![]()
Moeder van

heeft met spul tegen cementsluier de tegels geboend
Bijkeuken:
De grijze muur is gelatext door moeder van

en ondergetekende
![]()
Ook hebben we samen een muurtje behangen. Dus nu ziet de bijkeuken er zo uit..
![]()
![]()
In de bijkeuken moeten nu alleen nog maar de deurkozijnen gelakt worden. Schakelmateriaal zit ook op zijn plek
De hal:
Beide moeders gingen de muren nalopen met muurvuller in de hand. Daarna zijn het plafond en 2 muren voorzien van een eerste latexlaag
![]()
Badkamer:
De mozaïktegels zitten nu op beide wanden. Ook zitten de mozaïktegels nu ook op de vloer tot aan de douchegoot. Maw we zijn klaar met lijmen van mozaiktegels
![]()
We zouden ook klaar zijn met de witte tegels maar er zit een stopcontact verstopt dus dat moeten we nog even vrij maken.
Op de witte tegels horen er 3 te zitten ipv maar 2. Moet nog even vrijgemaakt worden.
![]()
Zolder:
De trap naar zolder werd door mijn moeder eerst lichtjes opgeschuurd en vervolgens werden de plinten al een keer in de grondverf gezet
![]()
![]()
Overloop en overige kamers:
Daar werd zaterdag natuurlijk al begonnen met laminaat leggen maar werden op zondag ook de kastkamer en voorkamer dicht gelegd
![]()
![]()
Omdat het steeds weer regende werd er zaterdag al een maatregel genomen om toch op het platte dak nog te kunnen zagen.
![]()
Maar voor een hele zondag zo staan werken.... dat was niet echt ideaal. Daardoor werd er creatief gehandeld en zie het resultaat...
Een heuse zaagtent...
![]()
![]()
Kortom er is heeeeeeeel veel gedaan dit weekend. Iedereen super bedankt!!