abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 april 2010 @ 21:06:56 #251
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_80169797
Waarschijnlijk komt de Catalpa van de ouders van vriendlief bij ons in de voortuin te staan. Dus dan hebben we weer zo'n mooie boom

Vandaag moest N werken en ben ik rustig aan weer begonnen met klussen.
Allereerst heb ik een deel van de plinten van de slaapkamer een eerste laklaag gegeven. De korte stukken waren al een keer gelakt. Nu staan ze weer allemaal op 1 dus morgen kunnen ze de laatste laklaag krijgen. Kunnen ze in de loop van de week gemonteerd worden

Daarna heb ik de zijkanten van de zoldertrap geschuurd, schoongemaakt en opnieuw gelakt. Deze zijn nu klaar maar waarschijnlijk moet ik het grijs van de trap toch nog een keertje doen. Het zit er niet overal even mooi meer op terwijl dat wel zou moeten

Daarna was het badkamerraam aan de beurt. Deze is geplaatst in een grondlaag maar had nog geen laklaagje gehad. Tot vandaag Ik denk dat er nog wel zo'n 2 lagen nodig zijn om hem echt mooi gedekt te krijgen

En ja als je dan toch bezig bent... dan kun je maar net zo goed ook het deurkozijn een eerste laklaag geven. Deze zal nog wel zeker 3 lagen nodig hebben denk ik. Van origine is hij donkergroen en hoe dik je de verf er ook op aanbrengt het blijft er doorheen komen. Dit was ook het geval met het deurkozijn tussen de hal en de keuken.

Morgen staan de plinten weer op de planning, de spiegellijst kan dan voor de 2e keer in de olie.
Deze heeft N namelijk gisteren geschuurd en in een olielaag gezet.
Geschuurd:

Na een olielaag:

En misschien kunnen we de volliere al voor een deel opruimen. Dat zou ook weer schelen maar of dat lukt dat zien we nog wel. En jullie ook waarschijnlijk
pi_80170503
kluszin
Die trap blijft een bijwerkprojectje ben ik bang
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_80174374
Jullie zijn weer lekker bezig! Jij bent wat consequenter dan ik met het lakken, merk ik al. Ik zou geen zin meer hebben die trap nog eens te doen...
  zondag 11 april 2010 @ 01:22:12 #254
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_80176551
Mooi hoor Rally!
Wat een rotklus is dat he, die kozijnen steeds weer en weer en weer. Hier was alles eerst heel donkerblauw, net zo'n rotkleur als dat groen bij jullie, vreselijk. Heeft zoveel lagen lak en tijd gekost. Maar als het dan af is....................... WOW!

Hebben jullie transparante harde lak over het grijs heen ztten op de trap?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_80177434
Oh! Mooi!
Je doet het goehoed!!!!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zondag 11 april 2010 @ 10:07:15 #256
248562 Rallydame
pi_80179005
Jaaaaaaa, de kluszin begint weer te komen. Ik zit dan ook al helemaal klaar om te gaan beginnen maar het moet eventjes wachten ben ik bang... Vriendlief heeft gisteravond een heftige uitruk gehad met slechte afloop en ligt daar nu nog even van bij te komen.. Kan dus nog niet boven aan de slag en het slopen van de vollière zal ik vast ook niet zachtjes kunnen... Even wachten nog dus..

En wat het lakken betreft... de trap heeft verf die al geschikt zou zijn voor de trap en dus geen laklaag nodig zou hebben volgens de verfmeneer. Maar dat is dus niet helemaal goed werkend. Zijkanten zijn nu klaar dus waarschijnlijk ga ik de treden nog wel een keertje met de verf doen en als het dan na een maandje weer dezelfde plekken heeft dan gaat er echt een lak op. De zoldertrap is echt een proeftrap. De trap naar de eerste verdieping moet namelijk hetzelfde worden dus alles wat mis gaat op de zoldertrap is een les voor die

Ik heb al zoveel kozijnen 3 of zelfs 4 keer moeten lakken dat het tegenwoordig wel in te schatten is hoe vaak het nog moet. Het ziet er zoveel mooier uit als het allemaal echt goed dekt en dan ben ik ook echt super blij maar ik kan me op dit moment nog niet echt verheugen op nog 3x het kozijn lakken Zo erg is de kluszin nog niet terug

Aangezien ik nog even niets kan doen ga ik even genieten van de tuin waar al heel wat struiken in bloei staan
pi_80179867
quote:
[b]Op zondag 11 april 2010 10:07 Het ziet er zoveel mooier uit als het allemaal echt goed dekt en dan ben ik ook echt super blij maar ik kan me op dit moment nog niet echt verheugen op nog 3x het kozijn lakken Zo erg is de kluszin nog niet terug
Haha, ok, je bent dus toch niet één of andere superwoman die altijd zin heeft de kozijnen te lakken...
  zondag 11 april 2010 @ 19:59:39 #258
248562 Rallydame
pi_80198142
Ben al een tijdje superwoman af
Tijdens de gehele klusperiode had ik er niet zoveel moeite mee maar de laatste tijd was de kluszin gewoon helemaal weg en helemaal terug is het nog niet. Misschien dat het nog wel komt hoor... maar echt superwoman zal ik nooit zijn

Vandaag zijn we in de middag toch aan de slag gegaan. Planning: spiegellijst oliën en een start maken met de vollière afbreken.

Tijdens het tegelen van de badkamer waren de mozaïktegels daar steeds uitgelegd en tjah... die waren daar ook eigenlijk blijven liggen Kortom... een grote puinhoop die eerst weg moest.
Startpunt:

Na de opruimsessie:

Aanval op de plasticschrootjes hebben we gewonnen :

Isolatiemateriaal wat achter de schrootjes zat:

Ook de zijbalken verwijderd:

Een overzichtsfoto heb ik niet gemaakt zie ik nu. Helaas is het onder het afdak (volliere mag je het niet meer noemen denk ik) nu een bergplaats van puin maar ja.... we kunnen niet alles op de oprit blijven leggen voordat het naar de stort gaat. Hopelijk kunnen we deze week al een eerste keer rijden.

De spiegellijst was voor het sloopwerk van de vollière al een keer aan de onderkant geolied en kreeg na de sloopwoede nog een laag aan de bovenkant. Nog een laag en dan kan de spiegel bevestigd worden

Het was al met al weer een goede start. Ow en ik zou het bijna vergeten maar vriendlief heeft op z'n werk gisteren het werkblad, die onder de wastafel in de badkamer moet komen, weer op maat gezaagd. Deze was al eens eerder op maat gezaagd maar toen na bevestiging door midden gebroken. We zijn er mee terug gegaan en kregen een nieuw blad (service van Ikea is echt top ! ). Ook heeft N een stuk werkblad op maat gezaagd voor onder de wastafel in de toilet beneden en is er nog een stuk over voor een spiegel in de bijkeuken.
Nu hopen dat we het klusritme weer vast weten te houden.
pi_80201545
Wow wat een ruimte joh!!
Lekker bezig geweest
  Moderator zondag 11 april 2010 @ 22:14:23 #260
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_80206053
Poeh, toch behoorlijk bezig geweest voor iemand waar de kluszin nog niet helemaal op het oude niveau is

Zijn er verder nog plannen met de voormalige voliere ? Of wordt het in de toekomst een leuk afdakje om onder te kunnen zitten ?
  dinsdag 13 april 2010 @ 19:25:42 #261
248562 Rallydame
pi_80275781
We wilen daar een soort van veranda maken. We hebben daar tijdens het klussen gezeten en dat beviel eigenlijk zo goed dat we gaan proberen daar iets moois te maken.

Gisteren heeft vriendlief het puin dat van de plantenbak-fundering was afgekomen naar de stort gebracht en het oud ijzer weg gebracht. We hebben weer plek op de oprit
Ook is de spiegellijst nu helemaal geolied dus dat is weer een karweitje afgevinkt van de lijst.

Vandaag heeft N. het werkblad dat onder de wastafel in de badkamer moet komen verder op maat gemaakt en een keer geolied.

Ook hangt nu een van onze 3 nieuwe buitenlampen al en is hij bezig met de tweede.

Morgen ga ik weer verder met de kozijnen in de badkamer en de plinten van de slaapkamer (die wil ik toch nog een keer lakken ).
Gaan we zometeen eerst ons huiswerk maken van de fotocursus die we volgen met mijn andere (echte) camera. Dus vandaag verandert er verder niets meer maar.... we zijn weer aan de slag
pi_80276939
Oh wow dat blad is mooi!
Waar heb je dat vandaan en wat smeer je erop?? (bijkeukentje blad ).
  woensdag 14 april 2010 @ 08:18:46 #263
248562 Rallydame
pi_80293014
Het werkblad en de olie zijn van Ikea.

Er is ook een olie in blik die bij de werkbladen staat (ook op de site) maar door diverse medewerkers werd ons aangeraden om die uit fles te nemen die bij de snijplanken staat. Deze schijnt harder te worden maar dat kan ik dus nog niet met zejerheid vertellen. En mocht de olie toch niet doen wat wij verwachten dan is het een kwestie van schuren en opnieuw oliën.
De spiegellijst is met dezelfde olie behandeld als dat het werkblad wordt.

De tweede buitenlamp hangt ook. Deze hangt in het midden boven de garage deur en heeft een sensor.
Dus nog 1 buitenlamp (die bij de voordeur) te gaan en dan is de tuinverlichting voor nu weer klaar
pi_80293118
klinkt goed! Ga het zeker onthouden
pi_80305504
Wat goed dat jullie de zin weer gevonden hebben en meteen weer zo lekker aan de slag gaan! Ik blijf weer meekijken en lezen. Ben benieuwd naar alle resultaten.

Veel succes!!
  zondag 18 april 2010 @ 12:05:01 #266
248562 Rallydame
pi_80441269
Het is weer zondag en lekker weer dus... tijd voor plinten, kozijnen, schuurpapier en lakverf
Lekker op m'n gemak want vriendlief is aan het werk. Eens kijken wat we vandaag kunnen doen.

Klus ze allemaal en waarschijnlijk tot vanavond met foto's van de vorderingen.
  zondag 18 april 2010 @ 21:19:17 #267
248562 Rallydame
pi_80459700
Vandaag zijn de plinten weer geschuurd en ook het badkamerraam- en deurkozijn zijn weer geschuurd en gelakt.
Ze dekken nu beter dan ik had verwacht dus misschien hoeven ze minder vaak dan ik had verwacht.
Zou mooi zijn
pi_80459926
ook nog wat van de zon genoten?
  maandag 19 april 2010 @ 08:29:00 #269
248562 Rallydame
pi_80470168
Heb lekker in het zonnetje staan schuren
Achteraf spijt dat ik niet even ben gaan zitten maar ach... nu heb ik nuttig werk gedaan. Dat is ook wat waard...

Zaterdag hebben we trouwens nog wat inkopen gedaan. Hebben wat plakplinten voor de woonkamer gehaald, een horgordijn voor de achterdeur in de bijkeuken en paneelgordijnen voor het raam in de woonkamer.
De rails was echter niet op voorraad dus die moeten we deze week even gaan halen
pi_80470737
Jij bent weer goed bezig geweest!
  zaterdag 24 april 2010 @ 10:32:23 #271
248562 Rallydame
pi_80662142

Het is weer weekend dus ik heb weer tijd om wat te gaan doen.
Er is niet heel veel veranderd sinds mijn laatste update.
Vriendlief heeft het werkblad voor de badkamer nog een aantal keer geoiled en even bijgeschaafd zodat het op maat is. Gaten voor de ondersteuning zijn geboord.
Gisteren heeft hij het horgordijn op gehangen dus de deur kan ook weer lekker open zonder dat allerlei beestjes binnen zitten.
Gisteravond zijn we naar de bouwmarkt gegaan om weer een klein fortuin achter te laten. Hebben nu een tuintafel gekocht, haken voor de zelf te maken kapstok en tegelplinten voor in de bijkeuken en hal.
Die laatste zijn duur zeg... Pff... maar ja... we willen het wel mooi afwerken en we hopen dat ze ons daarbij gaan helpen

Verder op de planning vandaag:
- chifon van de wastafel in de badkamer even nader bekijken want er drupt iets. Even waarschijnlijk wat vast draaien
- raankozijn en deurkozijn badkamer schuren (reeds gedaan)
- deurkozijn woonkamer / bijkeuken lakken
- Plinten slaapkamer laatste keer (hoop ik) lakken
- op 3 plekken moet er nog wat gedaan worden aan de inbouw aansluitingen van tv / internet. Gaan de overbuur en N vanmiddag mee aan de slag.
- op badkamer laatste raam van stopcontacten plaatsen (dan nog eentje op de overloop en in trappegat naar zolder maar dan moet ik er eerst de muren verven)
- start maken met de vensterbanken vast zetten. Die in de keuken en in de hal liggen er nu los maar die kunnen vast gezet worden
- op maat zagen van vensterbank in woonkamer en in de hal. In de woonkamer kan die meteen vast maar in de hal moet die nog los blijven. Kunnen we straks als de trap klaar is, de muur makkelijker latexen door de vensterbank er even weg te halen.
- plinten van voorkamer schuren en mss een eerste keer lakken

Eens kijken hoever we komen
Iedereen succes met klussen of veel plezier met het genieten van de zon
  zaterdag 24 april 2010 @ 11:12:24 #272
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_80662984
gaat goed daarzo dus

Vanmiddag hier eens proberen de zonnewering op te hangen.... Beeetje crea bea zijn, want voor dit type zijn er geen beugels voor aan een schuin dak.... Kijken of het met hoekijzers dan wel kan.

Klus ze!
  zaterdag 24 april 2010 @ 21:04:37 #273
248562 Rallydame
pi_80676787
Alles gelukt Gateway? Klinkt als een lastige klus...

Vandaag ging niet alles even naar wens maar er is onwijs veel gebeurd, vind ik dan
's Ochtends had ik al het deur- en raamkozijn van de badkamer geschuurd zodat ik deze zsm kan aflakken. Vervolgens verder gegaan met het lakken van de plinten van de slaapkamer

Ik ben er niet helemaal tevreden over dus ja... ik zal ze vast nog wel een 3e laag geven
Daarna heb ik het deurkozijn tussen woonkamer en bijkeuken gelakt. Deze had nog geen laag gehad.

Hij heeft nog 1 laag nodig en dan is ie klaar. Hier kan ik nog even niet mee beginnen want de deur moet nog ingehangen worden dus er wordt nog in gekapt. Zodra dat is gebeurd, kan die afgelakt worden.

Ondertussen waren vriendlief en overbuur ook weer in het huis. Overbuur ging aan de slag met het inbouwmateriaal voor telefoon en pc. En dat is dan ook meteen het punt wat tegen heeft gezeten. Hij is de hele middag bezig geweest maar het wil maar niet werken. Hier is dus niets aan veranderd en zal nog wat aandacht gaan vereisen. We hebben nog 2 van deze aansluitingen die geplaatst moeten worden.

Terwijl de overbuur aan het puzzelen was ging vriendlief aan de slag in de badkamer. Planning: het schakelmateriaal plaatsen en evt nog het werkblad plaatsen.
Gedaan: schakelmateriaal geplaatst ,het werkblad geplaatst, de spiegel (met verlichting) opgehangen en het rek onder het werkblad geplaatst (voor handdoeken en wat andere spulletjes) Nou ja... Kijk maar gewoon

Nog kitten en dan is die kant van de badkamer klaar.
Verder heb ik de plinten van de voorkamer nog geschuurd maar ja dat is niet echt meer interessant als je de badkamer foto hebt gezien. Ik vind het echt super mooi
pi_80677113
Lekker geklust op deze mooie dag maar wat zie ik nou onder in de spiegel Is dat iets op de muur er tegenover
pi_80677646
Ja is heel mooi geworden!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')