De strekking is dat een agent zodanig kan formuleren dat je moet gaan.quote:Op zondag 8 november 2009 22:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Beetje eenzijdig bericht op flitsservice he?
En wat is hier precies nieuw aan?quote:Op zondag 8 november 2009 22:17 schreef bendk het volgende:
[..]
De strekking is dat een agent zodanig kan formuleren dat je moet gaan.
Ik kan de waarde van je vraag niet plaatsen tov van het onderwerp.quote:Op zondag 8 november 2009 22:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
En wat is hier precies nieuw aan?
De domheid van een agent bepaalt en het is een mooie incasso, de boete en de cursus. Zijn baas wil bekeuringen en dus veel geld zien. De agent een wit voeetje en een promotie,quote:Op maandag 9 november 2009 01:10 schreef isogram het volgende:
Ik zie niet echt in wat erop tegen is.
Hmmm, als je je aan de regels houdt zou er op zich toch niet zoveel aan de hand moeten zijn ?quote:Op zondag 8 november 2009 22:07 schreef bendk het volgende:
Hoe de nederlandse politie jou een verplichte 3 daagse cursus rijvaardigheid laat volgen a raison van E 774,--. In beroep gaan kan niet, je moet gaan. Welk doel dient dit nu ?
http://www.flitsservice.n(...)sbericht.php?id=4552
ps. in dit voorjaar is de eerste flitskast in Denemarken geplaatst, deze staat in Kopenhagen.
Precies.quote:Op maandag 9 november 2009 09:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Hmmm, als je je aan de regels houdt zou er op zich toch niet zoveel aan de hand moeten zijn ?
Lijkt me meer een Pavlov gedrag van de nederlandse ambtenaar aan zijn burger...quote:Op maandag 9 november 2009 10:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Precies.
If you can't do the time, don't commit the crime
Met deze redenering is iedere maatregel prima als deze pas in gaat nadat je de regels hebt overtreden...quote:Op maandag 9 november 2009 09:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
Hmmm, als je je aan de regels houdt zou er op zich toch niet zoveel aan de hand moeten zijn ?
Tijdje geleden bij wegmisbruikers, Zwarte Audi die nogal vlot door Eindhoven reed. Rood verkeerslicht, 30-40 te hard, beetje lomp. (maar geen rijbewijs invorderingsmatriaal) Toen ze hem aanhielden deed ie nogal populair, "ja zo rij ik altijd, geef die boete nou maar, je kan mijn rijbewijs toch niet afpakken" Meneer kreeg 3 bekeuringen en ze melden hem aan voor de EMG cursus. Man deed daar allemaal heel laconiek over. Hij had geen idee wat die EMG inhield had ik het idee, politie legde hem dat ook niet uit. Meneer kreeg zijn rijbewijs terug en mocht verder rijden. Als hij zich anders had opgesteld was ie er waarschijnlijk met alleen de boete's weg gekomen, mischien nog wel 2 ipv 3. Nu waren de agenten nogal pissed dat hij ze zo benaderde. Dus de onderbuik van de betreffende agent speelt zeer zeker wel een grote rol en dat vind ik een heel kwalijke zaak. Als ze je kop niet aan vinden staan kunnen ze al een EMG opleggen. Met EMA (edicutive maatregel alcohol) is het wat beter geregeld, boven een bepaald promillage sturen ze je op cursus, en dat bepaald een geijkt apparaat en geen agent die de avond ervoor geen seks heeft gehad.quote:Op maandag 9 november 2009 01:10 schreef isogram het volgende:
Ik zie niet echt in wat erop tegen is.
Weet je wel hoe een EMG in elkaar zit?quote:Op maandag 9 november 2009 10:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Precies.
If you can't do the time, don't commit the crime
Toen ik nog in nederland woonde: Ik wilde een 4 baans weg oprijden in een bebouwde kom. Ik zag in de verte een politieauto aankomen maar kon veilig en zonder extra gas of scheurgedrag die weg oprijden.quote:Op maandag 9 november 2009 10:46 schreef -Kadesh- het volgende:
[..]
Tijdje geleden bij wegmisbruikers, Zwarte Audi die nogal vlot door Eindhoven reed. Rood verkeerslicht, 30-40 te hard, beetje lomp. (maar geen rijbewijs invorderingsmatriaal) Toen ze hem aanhielden deed ie nogal populair, "ja zo rij ik altijd, geef die boete nou maar, je kan mijn rijbewijs toch niet afpakken" Meneer kreeg 3 bekeuringen en ze melden hem aan voor de EMG cursus. Man deed daar allemaal heel laconiek over. Hij had geen idee wat die EMG inhield had ik het idee, politie legde hem dat ook niet uit. Meneer kreeg zijn rijbewijs terug en mocht verder rijden. Als hij zich anders had opgesteld was ie er waarschijnlijk met alleen de boete's weg gekomen, mischien nog wel 2 ipv 3. Nu waren de agenten nogal pissed dat hij ze zo benaderde. Dus de onderbuik van de betreffende agent speelt zeer zeker wel een grote rol en dat vind ik een heel kwalijke zaak. Als ze je kop niet aan vinden staan kunnen ze al een EMG opleggen. Met EMA (edicutive maatregel alcohol) is het wat beter geregeld, boven een bepaald promillage sturen ze je op cursus, en dat bepaald een geijkt apparaat en geen agent die de avond ervoor geen seks heeft gehad.
2x wrong. Ten eerste hoeven ze niet altijd met z'n 2en te zijn, daarnaast is het woord van een politieagent doorgaans heilig (amtseed). Als de agent beweert dat jij met 180 door de bebouwde kom bent gereden, dan is dat zo, ook al zat je in een auto die niet harder kan dan 170. Dat 'aantoonbaar' doen ze door uit te leggen hoe ze gemeten hebben. Er zijn gevallen bekend waarbij een agent doodleuk dingen in het Pv plaatste die gewoon fysiek onmogelijk bleken te zijn, maar ja, dat moet je dan wel zelf even aantonen.quote:Op maandag 9 november 2009 10:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
getuigenis van een agent wordt toch altijd gezien als bewijs? En ze zijn altijd met zijn tweeën..
Bij snelheidsovertredingen moet er gemeten zijn, dus dat is op een andere manier aantoonbaar..
Het is een mogelijk goede maatregel als de rechter hem op kan leggen, niet een individuele agent.quote:Ik denk dat het met die willekeur wel een beetje meevalt. Op zich vind ik het een erg goede maatregel. Sommige mensen gedragen zich echt als complete debielen in het verkeer. Het gaat zelfs zover dat ze nog agressief worden ook, als ze zelf 100% fout zitten.. Misschien helpt dit een beetje
Ja, daar ben ik het mee eens. Maar ik las dat je wel je geld kwijt bent als je bezwaar maakt? Wat heeft bezwaar maken dan voor zin?quote:Op maandag 9 november 2009 10:56 schreef justanick het volgende:
Het is een mogelijk goede maatregel als de rechter hem op kan leggen, niet een individuele agent.
Nou, dat lijkt mij niet. Dan is de maatregel ten onrechte genomen en kun je je schade (w.o. kosten cursus, maar ook gemiste dagen) gewoon verhalen.quote:Op maandag 9 november 2009 11:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar ik las dat je wel je geld kwijt bent als je bezwaar maakt?
En de domheid van de bestuurder in kwestie die het zover laat komen, waar past die in je vergelijking? Overigens verstuurde het CJIB in 2007 12,6 miljoen verkeersboetes, en in 2008 11,6 miljoen, een hard getal wat niet echt te rijmen is met je ondebuikgevoelens..quote:Op maandag 9 november 2009 07:52 schreef bendk het volgende:
[..]
De domheid van een agent bepaalt en het is een mooie incasso, de boete en de cursus. Zijn baas wil bekeuringen en dus veel geld zien.
Waarbij je even 'vergeet' te vermelden dat er politie-acties zijn geweest in 2008 en er enkele trajectcontroles uit zijn gegaan ivm werkzaamheden, waarmee een flink deel van de daling al is verklaard. Overigens zijn de boetes met 20% verhoogd, dus de staatskas is er alsnog goed op vooruit gegaan (waarom waren die boetes ook alweer verhoogd? Verkeersveiligheid? Oh nee, 'gratis' schoolboeken!). En laten we de toegenomen filedruk niet vergeten; je kunt immers geen kentekenplaten fotograferen voor 'snelheidsovertredingen' als de boel (zoals gebruikelijk) stil staat.quote:Op maandag 9 november 2009 12:12 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En de domheid van de bestuurder in kwestie die het zover laat komen, waar past die in je vergelijking? Overigens verstuurde het CJIB in 2007 12,6 miljoen verkeersboetes, en in 2008 11,6 miljoen, een hard getal wat niet echt te rijmen is met je ondebuikgevoelens..
ik vind het wel een mooie metafoor: de agent als flitskast...quote:Op maandag 9 november 2009 12:12 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En de domheid van de bestuurder in kwestie die het zover laat komen, waar past die in je vergelijking? Overigens verstuurde het CJIB in 2007 12,6 miljoen verkeersboetes, en in 2008 11,6 miljoen, een hard getal wat niet echt te rijmen is met je ondebuikgevoelens..
Had ik het over dit jaar dan?quote:Op maandag 9 november 2009 13:14 schreef justanick het volgende:
[..]
Waarbij je even 'vergeet' te vermelden dat er politie-acties zijn geweest in 2008 en er enkele trajectcontroles uit zijn gegaan ivm werkzaamheden, waarmee een flink deel van de daling al is verklaard. Overigens zijn de boetes met 20% verhoogd, dus de staatskas is er alsnog goed op vooruit gegaan (waarom waren die boetes ook alweer verhoogd? Verkeersveiligheid? Oh nee, 'gratis' schoolboeken!). En laten we de toegenomen filedruk niet vergeten; je kunt immers geen kentekenplaten fotograferen voor 'snelheidsovertredingen' als de boel (zoals gebruikelijk) stil staat.
En oh ja, de bedoeling is om volgend jaar minstens 500.000 bekeuringen extra uit te schrijven; dat is immers opgenomen in de begroting. Maar deze feiten passen blijkbaar niet bij jouw onderbuikgevoelens?
Nee, ik ook niet...quote:
Logisch, het gros van de boetes gaat immers middels gatso's en multanova's, plus 'vaste' flitspalen en trajectcontroles. Dat gaat allemaal volledig automatisch, afgezien van het neerzetten van de apparatuur komt er in het boeteproces eigenlijk geen mens aan te pas.quote:Overigens is het aantal mensen die zo'n "hufter" cursus volgen een paar duizend op jaarbasis, dus op de totale hoeveelheid boetes (10+ miljoen) nou niet echt bijster hoog.
Dat de politie zijn prioriteiten niet helder heeft en dat agenten een quotum hebben, is inderdaad kwalijk. Maar dat maakt zo'n EMG nog niet meteen een slechte maatregel.quote:Op maandag 9 november 2009 07:52 schreef bendk het volgende:
De domheid van een agent bepaalt en het is een mooie incasso, de boete en de cursus. Zijn baas wil bekeuringen en dus veel geld zien. De agent een wit voeetje en een promotie.
Ik vind regels niet per definitie slecht. Ik vind persoonlijk juist dat we op veel fronten in dit land de grenzen duidelijker moeten aangeven. Dat kan alleen door bepaalde regels in te stellen en te handhaven. Je ziet steeds vaker dat aan regels het imago van 'betutteling' wordt opgehangen, terwijl regels wel degelijk ook een bepaald doel kunnen dienen.quote:Op maandag 9 november 2009 07:52 schreef bendk het volgende:
En verder weer nieuwe regels erbij in nederland. Je wordt er mee afgestompt en in de loop der tijd heb je dat zelf niet meer in de gaten.
Je had geen beter voorbeeld kunnen geven. Deze man toont risicovol rijgedrag waarmee hij ook andere verkeersdeelnemers in gevaar brengt. Hij ziet bovendien duidelijk die risico's niet in: "Ja, zo rijd ik altijd..." - Veel duidelijker kun je het echt niet hebben. Juist voor dit soort bestuurders is dit een uitstekende maatregel om hun verkeersgedrag te beïnvloeden. Als je 30 tot 40 kilometer te hard door de bebouwde kom rijdt, ben je niet een "beetje lomp", maar ERG LOMP (en gevaarlijk) bezig. De meeste dodelijke ongelukken in het verkeer gebeuren in de bebouwde kom. En de man die jij hier omschrijft is het prototype veroorzaker. Aanpakken, zulk soort.quote:Op maandag 9 november 2009 10:46 schreef -Kadesh- het volgende:
Tijdje geleden bij wegmisbruikers, Zwarte Audi die nogal vlot door Eindhoven reed. Rood verkeerslicht, 30-40 te hard, beetje lomp. (maar geen rijbewijs invorderingsmatriaal) Toen ze hem aanhielden deed ie nogal populair, "ja zo rij ik altijd, geef die boete nou maar, je kan mijn rijbewijs toch niet afpakken" Meneer kreeg 3 bekeuringen en ze melden hem aan voor de EMG cursus. Man deed daar allemaal heel laconiek over. Hij had geen idee wat die EMG inhield had ik het idee, politie legde hem dat ook niet uit. Meneer kreeg zijn rijbewijs terug en mocht verder rijden.
Als hij zich anders had opgesteld was ie er waarschijnlijk met alleen de boete's weg gekomen, mischien nog wel 2 ipv 3. Nu waren de agenten nogal pissed dat hij ze zo benaderde. Dus de onderbuik van de betreffende agent speelt zeer zeker wel een grote rol en dat vind ik een heel kwalijke zaak. Als ze je kop niet aan vinden staan kunnen ze al een EMG opleggen. Met EMA (edicutive maatregel alcohol) is het wat beter geregeld, boven een bepaald promillage sturen ze je op cursus, en dat bepaald een geijkt apparaat en geen agent die de avond ervoor geen seks heeft gehad.
Het mag niet op kenteken gebeuren, dus niet met een flitspaal of trajectmeting etc, je moet dus door een agent staande gehouden worden. Vervolgens kan die een mededeling doen aan het CBR, en dat bepaalt uiteindelijk of je ook echt de EMG cursus moet gaan volgen.quote:Op maandag 9 november 2009 13:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Raar verhaal dat de agent dat zomaar kan beslissen, ik mag aannemen dat het in ieder geval gefilmd wordt zodat er bewijs is
Ik vind het een beetje naïef om heilzame werking te vermoeden bij deze maatregel...quote:Op maandag 9 november 2009 15:18 schreef isogram het volgende:
Deze man toont risicovol rijgedrag waarmee hij ook andere verkeersdeelnemers in gevaar brengt. Hij ziet bovendien duidelijk die risico's niet in: "Ja, zo rijd ik altijd..." - Veel duidelijker kun je het echt niet hebben. Juist voor dit soort bestuurders is dit een uitstekende maatregel om hun verkeersgedrag te beïnvloeden.
Dat hangt ernstig van de situatie af. Er zijn zat wegen die vwb verkeerssituatie gelijk zijn aan "buiten bebouwde kom" en op basis van de toevallige aanduiding 50 km/u zijn...quote:Als je 30 tot 40 kilometer te hard door de bebouwde kom rijdt, ben je niet een "beetje lomp", maar ERG LOMP (en gevaarlijk) bezig.
Maar niet vanwege hard rijden.quote:De meeste dodelijke ongelukken in het verkeer gebeuren in de bebouwde kom.
Ligt helemaal aan de situatie. Er zijn zat wegen binnen de bebouwde kom met gescheiden fietspaden of helemaal zonder fietsers. Ik ken een 2x2 weg waar voetgangers en fietsers niet eens mogen komen, maar de max is er wel 50. Dat wordt logischerwijs door bijna iedereen genegeerd en daar staan ze dus ook regelmatig te controleren, terwijl er in dezelfde gemeente echt (levens)gevaarlijke situaties zijn waar ze nooit controleren (op bijvoorbeeld voorrangsfouten). Aan de hand van wat simpele getallen kun je simpelweg niet vaststellen of iemand onveilig bezig is of niet. Het gaat om het totale plaatje van het verkeersgedrag.quote:Op maandag 9 november 2009 15:18 schreef isogram het volgende:
[..]
Je had geen beter voorbeeld kunnen geven. Deze man toont risicovol rijgedrag waarmee hij ook andere verkeersdeelnemers in gevaar brengt. Hij ziet bovendien duidelijk die risico's niet in: "Ja, zo rijd ik altijd..." - Veel duidelijker kun je het echt niet hebben. Juist voor dit soort bestuurders is dit een uitstekende maatregel om hun verkeersgedrag te beïnvloeden. Als je 30 tot 40 kilometer te hard door de bebouwde kom rijdt, ben je niet een "beetje lomp", maar ERG LOMP (en gevaarlijk) bezig. De meeste dodelijke ongelukken in het verkeer gebeuren in de bebouwde kom. En de man die jij hier omschrijft is het prototype veroorzaker. Aanpakken, zulk soort.
Dat "opleuken" zal best eens voorkomen, agenten zijn mensen net als jij en ik, en we hebben allemaal wel eens een baaldag op de zaak. Echter ga je wel gemakkelijk voorbij aan de reden waarom een proces verbaal opgemaakt wordt. In bijvoorbeeld blik op de weg of wegmisbruikers zie je ook regelmatig dat ze iemand niet aanhouden, aangezien er tijdens het volgen van auto A een andere auto (B) voorbij stuift of op een andere manier negatief opvalt. En gek begint men vaak te piepen over het "opleuken" van PV's, de geniepigheid van agenten, of de hoogte van bekeuringen als men er zelf een paar van heeft gehad, die altijd zonder uitzondering onterecht waren..quote:Op maandag 9 november 2009 15:27 schreef justanick het volgende:
[..]
Ligt helemaal aan de situatie. Er zijn zat wegen binnen de bebouwde kom met gescheiden fietspaden of helemaal zonder fietsers. Ik ken een 2x2 weg waar voetgangers en fietsers niet eens mogen komen, maar de max is er wel 50. Dat wordt logischerwijs door bijna iedereen genegeerd en daar staan ze dus ook regelmatig te controleren, terwijl er in dezelfde gemeente echt (levens)gevaarlijke situaties zijn waar ze nooit controleren (op bijvoorbeeld voorrangsfouten). Aan de hand van wat simpele getallen kun je simpelweg niet vaststellen of iemand onveilig bezig is of niet. Het gaat om het totale plaatje van het verkeersgedrag.
Daarnaast ging het voorbeeld er puur om dat het momenteel de agent is die beslist of iemand een EMG krijgt of niet. Ja, ik weet het, officieel is het CBR de beslissende instantie, maar die gaan af op een proces verbaal. En laat dat nu net regelmatig worden 'opgeleukt' door agenten...
De Wegenverkeerswet is er op ingericht om een stuk voorspelbaarheid te introduceren, bijvoorbeeld jij komt van rechts op een gelijkwaardige kruising, dan verwacht je van mij dat ik je voorrang geef, immers dit is ons beiden zo geleerd tijdens het theorie examen. Zodra je een stuk eigen interpretatie toestaat, zoals je hier boven al schetst, introduceer je een variabele die elk van ons individueel (lees anders) invult, en welke dus verwarring kan scheppen, met mogelijk fatale gevolgen. Als jij vindt dat er ergens een onveilige situatie is, dan kan je dit ook melden aan de gemeente etc, in plaats van je er niet aan de regels te houden/te hard te gaan rijden, toch?quote:Op maandag 9 november 2009 15:27 schreef justanick het volgende:
[..]
Ligt helemaal aan de situatie. Er zijn zat wegen binnen de bebouwde kom met gescheiden fietspaden of helemaal zonder fietsers. Ik ken een 2x2 weg waar voetgangers en fietsers niet eens mogen komen, maar de max is er wel 50. Dat wordt logischerwijs door bijna iedereen genegeerd en daar staan ze dus ook regelmatig te controleren, terwijl er in dezelfde gemeente echt (levens)gevaarlijke situaties zijn waar ze nooit controleren (op bijvoorbeeld voorrangsfouten). Aan de hand van wat simpele getallen kun je simpelweg niet vaststellen of iemand onveilig bezig is of niet. Het gaat om het totale plaatje van het verkeersgedrag.
Daarnaast ging het voorbeeld er puur om dat het momenteel de agent is die beslist of iemand een EMG krijgt of niet. Ja, ik weet het, officieel is het CBR de beslissende instantie, maar die gaan af op een proces verbaal. En laat dat nu net regelmatig worden 'opgeleukt' door agenten...
Het feit dat het zo'n ingrijpende maatregel is m.i. echter WEL. Niet zo zeer het afschaffen van de mogelijkheid, maar wel de procedure die thans wordt gevolgd.quote:Op maandag 9 november 2009 15:40 schreef fruityloop het volgende:
Het "opleuken" zoals jij het zo leuk noemt, geeft natuurlijk geen pas, alhoewel ik mijn twijfels heb over de door sommige leden van flitsservice etc genoemde aantallen incidenten hiervan, maar dat betekend niet dat een maatregel dan maar afgeschaft moet worden.
Dat is dus ook niet zo gelukkig, een agent geeft aan, en het CBR beslist.quote:Op maandag 9 november 2009 15:50 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Een agent hoort je niets op te kunnen leggen behalve een bekeurinkje hier en daar.
En zelfs daarvan is bekend (en rechterlijk getoetst) dat het iets te veel macht is voor de gemiddelde belastingcollectant politieman.
quote:Op maandag 9 november 2009 13:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Raar verhaal dat de agent dat zomaar kan beslissen, ik mag aannemen dat het in ieder geval gefilmd wordt zodat er bewijs is
Het was schijnbaar niet zo erg dat ze hem met een artikel 5 het rijbewijs meteen in konden nemen, het waren gewoon een aantal Mulder overtredingen, maar door zijn verbale gedrag werden de agenten (voor de camara) een beetje in hun hemd gezet en dat resulteerde er in dat ze hem op het eind nog even een EMG aansmeerde. Die man had geen idee wat ze hem aan naaide, daar zal ie inmiddels wel achter zijn. Ik betwijfel of ie daarmee meer respect voor de politie gaat krijgen waar ze zo op uit zijn.quote:Op maandag 9 november 2009 15:18 schreef isogram het volgende:
[..]
Je had geen beter voorbeeld kunnen geven. Deze man toont risicovol rijgedrag waarmee hij ook andere verkeersdeelnemers in gevaar brengt. Hij ziet bovendien duidelijk die risico's niet in: "Ja, zo rijd ik altijd..." - Veel duidelijker kun je het echt niet hebben. Juist voor dit soort bestuurders is dit een uitstekende maatregel om hun verkeersgedrag te beïnvloeden. Als je 30 tot 40 kilometer te hard door de bebouwde kom rijdt, ben je niet een "beetje lomp", maar ERG LOMP (en gevaarlijk) bezig. De meeste dodelijke ongelukken in het verkeer gebeuren in de bebouwde kom. En de man die jij hier omschrijft is het prototype veroorzaker. Aanpakken, zulk soort.
Ingrijpende maatregel? 774 euro en 3 verlofdagen? Niet voor de voorbeelden die ik heb gezien en gelezen waarvoor mensen de EMG cursus opgelegd krijgen. Overigens zijn er onderzoeken over dit soort maatregelen, oa naar de effectiviteit van de EMA (Educatieve Maatregel Alcohol) hier, en soortgelijke maatregelen in het buitenland, welke soms een tot 50% lager aantal recidivisten laten zien, dus we hebben het hier over een maatregel die A) het beoogde resultaat heeft, en B) een breed maatschappelijk gedragen probleem tackelt en de gevolgen bij de veroorzakers terug legt.quote:Op maandag 9 november 2009 15:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het feit dat het zo'n ingrijpende maatregel is m.i. echter WEL. Niet zo zeer het afschaffen van de mogelijkheid, maar wel de procedure die thans wordt gevolgd.
En 1 dag voor het intake gesprek, noem het maar niks voor iets wat je met een paar simpele Mulder overtredingen al kan krijgen. Mulder overtredingen die je ook nog moet betalen. Met een beetje pech ben je met een keer bumperkleven en rechts inhalen 2000 euro en 4 vrije dagen kwijt.quote:Op maandag 9 november 2009 16:08 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ingrijpende maatregel? 774 euro en 3 verlofdagen?
Dreiging van rijbewijs kwijt. Nog afgezien van het feit dat het CBR bepaalt wanneer jij langs moet komen, hetgeen buitengewoon onhandig uit kan pakken. Je bent gewoon drie dagen verplicht om je ergens een dag op te laten sluiten met een malloot uit de verslavingszorg...quote:Op maandag 9 november 2009 16:08 schreef fruityloop het volgende:
Ingrijpende maatregel? 774 euro en 3 verlofdagen?
quote:Niet voor de voorbeelden die ik heb gezien en gelezen waarvoor mensen de EMG cursus opgelegd krijgen.
Alcomobilisme en mulderovertredingen op één lijn zetten vind ik niet zo sterk.quote:Overigens zijn er onderzoeken over dit soort maatregelen, oa naar de effectiviteit van de EMA (Educatieve Maatregel Alcohol) hier, en soortgelijke maatregelen in het buitenland, welke soms een tot 50% lager aantal recidivisten laten zien, dus we hebben het hier over een maatregel die A) het beoogde resultaat heeft, en B) een breed maatschappelijk gedragen probleem tackelt en de gevolgen bij de veroorzakers terug legt.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Ik kan mij nog wel eens herinneren dat ik van plan was een straat in te rijden die afgesloten was voor gemotoriseerd verkeer (anti-sluiproute, die de hele buurt negeerde). Ik zag de agent en draaide terug. Vond het toch nodig om daar een gesprekje over te beginnen. Ik liet hem duidelijk merken dat ik wist dat hij mij geen donder kan maken, aangezien ik de straat niet ingereden was. Kennelijk was dat een klap voor zijn ego, want hij begon over de uitlaat die niet origineel zou zijn (toch wel...) en teveel herrie maakte. Toen ik daarop meldde dat het de standaard uitlaat was van een wat andere auto dan hij van zijn baas kreeg (ik ben nu eenmaal een etter, zeker bij dit soort baasjes) begon hij te dreigen over de auto inbeslag nemen voor technische controle, enz.quote:Op maandag 9 november 2009 16:30 schreef bijderechter het volgende:
En nogmaals, het gebeurt niet op onderbuikgevoel, maar op basis van feiten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |