abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74524887
Hoe de nederlandse politie jou een verplichte 3 daagse cursus rijvaardigheid laat volgen a raison van E 774,--. In beroep gaan kan niet, je moet gaan. Welk doel dient dit nu ?

http://www.flitsservice.n(...)sbericht.php?id=4552

ps. in dit voorjaar is de eerste flitskast in Denemarken geplaatst, deze staat in Kopenhagen.
nothing will change without a rebel
pi_74524962
linkje werkt niet
You dream it, I live it.
pi_74525013
quote:
Op zondag 8 november 2009 22:09 schreef Meddo het volgende:
linkje werkt niet
nu wel
nothing will change without a rebel
pi_74525020
Beetje eenzijdig bericht op flitsservice he?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_74525247
quote:
Op zondag 8 november 2009 22:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Beetje eenzijdig bericht op flitsservice he?
De strekking is dat een agent zodanig kan formuleren dat je moet gaan.
nothing will change without a rebel
pi_74525280
quote:
Op zondag 8 november 2009 22:17 schreef bendk het volgende:

[..]

De strekking is dat een agent zodanig kan formuleren dat je moet gaan.
En wat is hier precies nieuw aan?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_74525303
Op zich is dit geen slechte maatregel, alleen dat een agent je er zonder pardon naar toe kan sturen is wel een slechte zaak. Zo te lezen zijn er geen echte criteria aan verbonden, maar mag een agent zelf bepalen of hij die cursus aan iemand oplegt.
pi_74525836
quote:
Op zondag 8 november 2009 22:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

En wat is hier precies nieuw aan?
Ik kan de waarde van je vraag niet plaatsen tov van het onderwerp.
nothing will change without a rebel
  zondag 8 november 2009 @ 23:00:25 #10
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_74527073
Nou, tijd om dus een rechtzaak aan te spannen om te laten bekijken of dit rechtmatig is.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_74530455
Ik zie niet echt in wat erop tegen is.
pi_74531514
quote:
Op maandag 9 november 2009 01:10 schreef isogram het volgende:
Ik zie niet echt in wat erop tegen is.
De domheid van een agent bepaalt en het is een mooie incasso, de boete en de cursus. Zijn baas wil bekeuringen en dus veel geld zien. De agent een wit voeetje en een promotie,

Het voorval zoals beschreven door in mijn posting van flitsservice slaat natuurlijk nergens op. Hoe denk je dat je gaat worden als je de 'cursus van drie dagen' uitkomt ?
Ikzelf heb o.a. veel attitude trainingen gegeven incl videotraining, maar een leerling die op een cursus komt, gestuurd door zijn baas met de heimelijke wens: zeg trainer, verander deze man eens even !, die leerling leert echt niets.

Op deze wijze creëer je een zichzelf herhalend systeem...een systeem dus !

En verder weer nieuwe regels erbij in nederland. Je wordt er mee afgestompt en in de loop der tijd heb je dat zelf niet meer in de gaten

[ Bericht 7% gewijzigd door bendk op 09-11-2009 09:21:46 ]
nothing will change without a rebel
pi_74532192
quote:
Op zondag 8 november 2009 22:07 schreef bendk het volgende:
Hoe de nederlandse politie jou een verplichte 3 daagse cursus rijvaardigheid laat volgen a raison van E 774,--. In beroep gaan kan niet, je moet gaan. Welk doel dient dit nu ?

http://www.flitsservice.n(...)sbericht.php?id=4552

ps. in dit voorjaar is de eerste flitskast in Denemarken geplaatst, deze staat in Kopenhagen.
Hmmm, als je je aan de regels houdt zou er op zich toch niet zoveel aan de hand moeten zijn ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_74533273
quote:
Op maandag 9 november 2009 09:10 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Hmmm, als je je aan de regels houdt zou er op zich toch niet zoveel aan de hand moeten zijn ?
Precies.
If you can't do the time, don't commit the crime
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_74533367
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Precies.
If you can't do the time, don't commit the crime
Lijkt me meer een Pavlov gedrag van de nederlandse ambtenaar aan zijn burger...

Als je voor de eerste keer op een boerderij komt zeg je: gadverdamme wat stinkt het hier naar stront. Als je dat dageljjks doet dan ruik je het niet meer.
nothing will change without a rebel
pi_74533591
quote:
Op maandag 9 november 2009 09:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
Hmmm, als je je aan de regels houdt zou er op zich toch niet zoveel aan de hand moeten zijn ?
Met deze redenering is iedere maatregel prima als deze pas in gaat nadat je de regels hebt overtreden...

Daar klopt natuurlijk geen donder van. Een maatregel moet ook voldoen aan "nut en noodzaak". Er zijn mensen die volkomen terecht die EMG doen, ik lees echter ook van gevallen waarbij ik ernstige twijfels heb over het opleggen van...

Als ik dan ook nog lees dat er jaarlijks x cursussen gegeven moeten worden (en het CBR vast ook nog wel een geldelijk belang hierbij heeft), rechterlijke toetsing alleen op verzoek EN het feit dat de maatregel gewoon doorgaat, ook als je bezwaar aantekent (hetgeen met een voorlopige voorziening te tackelen is)...

M.i. zou deze maatregel alleen door een rechter opgelegd moeten worden, als onderdeel van de strafzaak. Als jij je zodanig misdraagt dat die EMG noodzakelijk is komt er immers een strafzaak.

De beoordeling van de gemiddelde agent ter zake acht ik weinig betrouwbaar.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 9 november 2009 @ 10:36:14 #17
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_74533696
Dat een agent met zijn onderbuik wel even kan beslissen dat je op cursus moet a 700 euro en 4 vrije dagen is belachelijk.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  maandag 9 november 2009 @ 10:46:21 #18
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_74533919
quote:
Op maandag 9 november 2009 01:10 schreef isogram het volgende:
Ik zie niet echt in wat erop tegen is.
Tijdje geleden bij wegmisbruikers, Zwarte Audi die nogal vlot door Eindhoven reed. Rood verkeerslicht, 30-40 te hard, beetje lomp. (maar geen rijbewijs invorderingsmatriaal) Toen ze hem aanhielden deed ie nogal populair, "ja zo rij ik altijd, geef die boete nou maar, je kan mijn rijbewijs toch niet afpakken" Meneer kreeg 3 bekeuringen en ze melden hem aan voor de EMG cursus. Man deed daar allemaal heel laconiek over. Hij had geen idee wat die EMG inhield had ik het idee, politie legde hem dat ook niet uit. Meneer kreeg zijn rijbewijs terug en mocht verder rijden. Als hij zich anders had opgesteld was ie er waarschijnlijk met alleen de boete's weg gekomen, mischien nog wel 2 ipv 3. Nu waren de agenten nogal pissed dat hij ze zo benaderde. Dus de onderbuik van de betreffende agent speelt zeer zeker wel een grote rol en dat vind ik een heel kwalijke zaak. Als ze je kop niet aan vinden staan kunnen ze al een EMG opleggen. Met EMA (edicutive maatregel alcohol) is het wat beter geregeld, boven een bepaald promillage sturen ze je op cursus, en dat bepaald een geijkt apparaat en geen agent die de avond ervoor geen seks heeft gehad.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_74533994
getuigenis van een agent wordt toch altijd gezien als bewijs? En ze zijn altijd met zijn tweeën..
Bij snelheidsovertredingen moet er gemeten zijn, dus dat is op een andere manier aantoonbaar..

Ik denk dat het met die willekeur wel een beetje meevalt. Op zich vind ik het een erg goede maatregel. Sommige mensen gedragen zich echt als complete debielen in het verkeer. Het gaat zelfs zover dat ze nog agressief worden ook, als ze zelf 100% fout zitten.. Misschien helpt dit een beetje
pi_74534046
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Precies.
If you can't do the time, don't commit the crime
Weet je wel hoe een EMG in elkaar zit?

Het probleem van de EMG is, dat deze kan worden opgelegd zonder rechterlijke tussenkomst. Een agent (in een slechte bui) kan je een EMG opleggen omdat je met vmax +7 km/h een 0,1 seconden daarvoor op rood gesproken verkeerslicht hebt genegeerd. Als oom agent van mening is dat je daarvoor een EMG verdient, krijg je die. Dan kun in een bezwaar gaan, maar dat maakt voor de tenuitvoerlegging van je 'straf' geen moer uit. Je moet dan 774 euro aftikken en je moet vier dagen naar die cursus gaan. Dat gebeurt dus ook als je vervolgens door de rechter wordt vrijgesproken, bijvoorbeeld omdat oom agent een fout heeft gemaakt of gewoon aantoonbaar heeft gelogen danwel de boel flink heeft opgeblazen. Het CBR- en strafrechterlijke traject lopen volledig parallel aan elkaar, dus zelfs als je bijvoorbeeld via supersnelrecht wordt vrijgesproken door een rechter loop je nog steeds het risico 774 eur + 4 vrije dagen kwijt te zijn aan een EMG.

Ergo: te veel macht voor een agent, onvoldoende mogelijkheden om een EMG aan te vechten en onduidelijke criteria om die EMG op te leggen. Afgezien daarvan bestond er al lang een procedure om de echte eikels van de weg af te trekken (artikel 130).

En vergis je niet; ook agenten maken wel eens fouten. Er zijn ook gevallen bekend van agenten die snoeihard valsheid in geschrifte hebben gepleegd in een PV om een onschuldige automobilist aan de schandpaal te kunnen nagelen. Niets menselijks is agenten vreemd. Daarom is het zo volslagen debiel dat een EMG zonder rechtelijke tussenkomst wordt opgelegd.
pi_74534153
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:46 schreef -Kadesh- het volgende:

[..]

Tijdje geleden bij wegmisbruikers, Zwarte Audi die nogal vlot door Eindhoven reed. Rood verkeerslicht, 30-40 te hard, beetje lomp. (maar geen rijbewijs invorderingsmatriaal) Toen ze hem aanhielden deed ie nogal populair, "ja zo rij ik altijd, geef die boete nou maar, je kan mijn rijbewijs toch niet afpakken" Meneer kreeg 3 bekeuringen en ze melden hem aan voor de EMG cursus. Man deed daar allemaal heel laconiek over. Hij had geen idee wat die EMG inhield had ik het idee, politie legde hem dat ook niet uit. Meneer kreeg zijn rijbewijs terug en mocht verder rijden. Als hij zich anders had opgesteld was ie er waarschijnlijk met alleen de boete's weg gekomen, mischien nog wel 2 ipv 3. Nu waren de agenten nogal pissed dat hij ze zo benaderde. Dus de onderbuik van de betreffende agent speelt zeer zeker wel een grote rol en dat vind ik een heel kwalijke zaak. Als ze je kop niet aan vinden staan kunnen ze al een EMG opleggen. Met EMA (edicutive maatregel alcohol) is het wat beter geregeld, boven een bepaald promillage sturen ze je op cursus, en dat bepaald een geijkt apparaat en geen agent die de avond ervoor geen seks heeft gehad.
Toen ik nog in nederland woonde: Ik wilde een 4 baans weg oprijden in een bebouwde kom. Ik zag in de verte een politieauto aankomen maar kon veilig en zonder extra gas of scheurgedrag die weg oprijden.

Dat vond de agent niet, ik gaf hem geen voorrang !

Op de bon stond: merk auto Porsje, laat verder maar bedacht ik...
nothing will change without a rebel
pi_74534179
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
getuigenis van een agent wordt toch altijd gezien als bewijs? En ze zijn altijd met zijn tweeën..
Bij snelheidsovertredingen moet er gemeten zijn, dus dat is op een andere manier aantoonbaar..
2x wrong. Ten eerste hoeven ze niet altijd met z'n 2en te zijn, daarnaast is het woord van een politieagent doorgaans heilig (amtseed). Als de agent beweert dat jij met 180 door de bebouwde kom bent gereden, dan is dat zo, ook al zat je in een auto die niet harder kan dan 170. Dat 'aantoonbaar' doen ze door uit te leggen hoe ze gemeten hebben. Er zijn gevallen bekend waarbij een agent doodleuk dingen in het Pv plaatste die gewoon fysiek onmogelijk bleken te zijn, maar ja, dat moet je dan wel zelf even aantonen.
quote:
Ik denk dat het met die willekeur wel een beetje meevalt. Op zich vind ik het een erg goede maatregel. Sommige mensen gedragen zich echt als complete debielen in het verkeer. Het gaat zelfs zover dat ze nog agressief worden ook, als ze zelf 100% fout zitten.. Misschien helpt dit een beetje
Het is een mogelijk goede maatregel als de rechter hem op kan leggen, niet een individuele agent.
pi_74535100
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:56 schreef justanick het volgende:


Het is een mogelijk goede maatregel als de rechter hem op kan leggen, niet een individuele agent.
Ja, daar ben ik het mee eens. Maar ik las dat je wel je geld kwijt bent als je bezwaar maakt? Wat heeft bezwaar maken dan voor zin?
pi_74535704
quote:
Op maandag 9 november 2009 11:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Maar ik las dat je wel je geld kwijt bent als je bezwaar maakt?
Nou, dat lijkt mij niet. Dan is de maatregel ten onrechte genomen en kun je je schade (w.o. kosten cursus, maar ook gemiste dagen) gewoon verhalen.

Beste is meteen om een vovo vragen, dan kun je iig het geestdodende aspect overslaan als je in het gelijkgesteld wordt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_74536470
quote:
Op maandag 9 november 2009 07:52 schreef bendk het volgende:

[..]

De domheid van een agent bepaalt en het is een mooie incasso, de boete en de cursus. Zijn baas wil bekeuringen en dus veel geld zien.

En de domheid van de bestuurder in kwestie die het zover laat komen, waar past die in je vergelijking? Overigens verstuurde het CJIB in 2007 12,6 miljoen verkeersboetes, en in 2008 11,6 miljoen, een hard getal wat niet echt te rijmen is met je ondebuikgevoelens..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_74538169
quote:
Op maandag 9 november 2009 12:12 schreef fruityloop het volgende:

[..]

En de domheid van de bestuurder in kwestie die het zover laat komen, waar past die in je vergelijking? Overigens verstuurde het CJIB in 2007 12,6 miljoen verkeersboetes, en in 2008 11,6 miljoen, een hard getal wat niet echt te rijmen is met je ondebuikgevoelens..
Waarbij je even 'vergeet' te vermelden dat er politie-acties zijn geweest in 2008 en er enkele trajectcontroles uit zijn gegaan ivm werkzaamheden, waarmee een flink deel van de daling al is verklaard. Overigens zijn de boetes met 20% verhoogd, dus de staatskas is er alsnog goed op vooruit gegaan (waarom waren die boetes ook alweer verhoogd? Verkeersveiligheid? Oh nee, 'gratis' schoolboeken!). En laten we de toegenomen filedruk niet vergeten; je kunt immers geen kentekenplaten fotograferen voor 'snelheidsovertredingen' als de boel (zoals gebruikelijk) stil staat.

En oh ja, de bedoeling is om volgend jaar minstens 500.000 bekeuringen extra uit te schrijven; dat is immers opgenomen in de begroting. Maar deze feiten passen blijkbaar niet bij jouw onderbuikgevoelens?
pi_74538825
Raar verhaal dat de agent dat zomaar kan beslissen, ik mag aannemen dat het in ieder geval gefilmd wordt zodat er bewijs is
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_74540829
quote:
Op maandag 9 november 2009 12:12 schreef fruityloop het volgende:

[..]

En de domheid van de bestuurder in kwestie die het zover laat komen, waar past die in je vergelijking? Overigens verstuurde het CJIB in 2007 12,6 miljoen verkeersboetes, en in 2008 11,6 miljoen, een hard getal wat niet echt te rijmen is met je ondebuikgevoelens..
ik vind het wel een mooie metafoor: de agent als flitskast...
nothing will change without a rebel
pi_74541684
quote:
Op maandag 9 november 2009 13:14 schreef justanick het volgende:

[..]

Waarbij je even 'vergeet' te vermelden dat er politie-acties zijn geweest in 2008 en er enkele trajectcontroles uit zijn gegaan ivm werkzaamheden, waarmee een flink deel van de daling al is verklaard. Overigens zijn de boetes met 20% verhoogd, dus de staatskas is er alsnog goed op vooruit gegaan (waarom waren die boetes ook alweer verhoogd? Verkeersveiligheid? Oh nee, 'gratis' schoolboeken!). En laten we de toegenomen filedruk niet vergeten; je kunt immers geen kentekenplaten fotograferen voor 'snelheidsovertredingen' als de boel (zoals gebruikelijk) stil staat.

En oh ja, de bedoeling is om volgend jaar minstens 500.000 bekeuringen extra uit te schrijven; dat is immers opgenomen in de begroting. Maar deze feiten passen blijkbaar niet bij jouw onderbuikgevoelens?
Had ik het over dit jaar dan?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_74542220
Overigens is het aantal mensen die zo'n "hufter" cursus volgen een paar duizend op jaarbasis, dus op de totale hoeveelheid boetes (10+ miljoen) nou niet echt bijster hoog.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_74542225
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:56 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Had ik het over dit jaar dan?
Nee, ik ook niet...
quote:
Overigens is het aantal mensen die zo'n "hufter" cursus volgen een paar duizend op jaarbasis, dus op de totale hoeveelheid boetes (10+ miljoen) nou niet echt bijster hoog.
Logisch, het gros van de boetes gaat immers middels gatso's en multanova's, plus 'vaste' flitspalen en trajectcontroles. Dat gaat allemaal volledig automatisch, afgezien van het neerzetten van de apparatuur komt er in het boeteproces eigenlijk geen mens aan te pas.
pi_74542307
quote:
Op maandag 9 november 2009 07:52 schreef bendk het volgende:
De domheid van een agent bepaalt en het is een mooie incasso, de boete en de cursus. Zijn baas wil bekeuringen en dus veel geld zien. De agent een wit voeetje en een promotie.
Dat de politie zijn prioriteiten niet helder heeft en dat agenten een quotum hebben, is inderdaad kwalijk. Maar dat maakt zo'n EMG nog niet meteen een slechte maatregel.
quote:
Op maandag 9 november 2009 07:52 schreef bendk het volgende:
En verder weer nieuwe regels erbij in nederland. Je wordt er mee afgestompt en in de loop der tijd heb je dat zelf niet meer in de gaten.
Ik vind regels niet per definitie slecht. Ik vind persoonlijk juist dat we op veel fronten in dit land de grenzen duidelijker moeten aangeven. Dat kan alleen door bepaalde regels in te stellen en te handhaven. Je ziet steeds vaker dat aan regels het imago van 'betutteling' wordt opgehangen, terwijl regels wel degelijk ook een bepaald doel kunnen dienen.

Ik zie vrijwel dagelijks idioten op de weg van wie ik denk: die zou dringend een cursus rijvaardigheid moeten hebben. Zowel aso's als mensen met gevaarlijk weggedrag als gevolg van een slechte rijvaardigheid. De grens is wat mij betreft het moment waarop ze ook anderen in gevaar brengen met hun dubieuze gedrag. Waar het uiteindelijk allemaal om gaat, is dat we het aantal verkeersdoden verder omlaag brengen.
pi_74542454
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:46 schreef -Kadesh- het volgende:
Tijdje geleden bij wegmisbruikers, Zwarte Audi die nogal vlot door Eindhoven reed. Rood verkeerslicht, 30-40 te hard, beetje lomp. (maar geen rijbewijs invorderingsmatriaal) Toen ze hem aanhielden deed ie nogal populair, "ja zo rij ik altijd, geef die boete nou maar, je kan mijn rijbewijs toch niet afpakken" Meneer kreeg 3 bekeuringen en ze melden hem aan voor de EMG cursus. Man deed daar allemaal heel laconiek over. Hij had geen idee wat die EMG inhield had ik het idee, politie legde hem dat ook niet uit. Meneer kreeg zijn rijbewijs terug en mocht verder rijden.

Als hij zich anders had opgesteld was ie er waarschijnlijk met alleen de boete's weg gekomen, mischien nog wel 2 ipv 3. Nu waren de agenten nogal pissed dat hij ze zo benaderde. Dus de onderbuik van de betreffende agent speelt zeer zeker wel een grote rol en dat vind ik een heel kwalijke zaak. Als ze je kop niet aan vinden staan kunnen ze al een EMG opleggen. Met EMA (edicutive maatregel alcohol) is het wat beter geregeld, boven een bepaald promillage sturen ze je op cursus, en dat bepaald een geijkt apparaat en geen agent die de avond ervoor geen seks heeft gehad.
Je had geen beter voorbeeld kunnen geven. Deze man toont risicovol rijgedrag waarmee hij ook andere verkeersdeelnemers in gevaar brengt. Hij ziet bovendien duidelijk die risico's niet in: "Ja, zo rijd ik altijd..." - Veel duidelijker kun je het echt niet hebben. Juist voor dit soort bestuurders is dit een uitstekende maatregel om hun verkeersgedrag te beïnvloeden. Als je 30 tot 40 kilometer te hard door de bebouwde kom rijdt, ben je niet een "beetje lomp", maar ERG LOMP (en gevaarlijk) bezig. De meeste dodelijke ongelukken in het verkeer gebeuren in de bebouwde kom. En de man die jij hier omschrijft is het prototype veroorzaker. Aanpakken, zulk soort.
  maandag 9 november 2009 @ 15:19:59 #34
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74542502
Het werd al gezegd. Overheids-terrorisme jegens de burger maar niemand luistert. Afijn nog meer regels om je bij de keel te vatten "voor uw bestwil". Maar ik kan als voetganger/niet-rijder eigenlijk geen empathie opbrengen voor al die autos. Weet je hoe lang je tegenwoordig voor een stoplicht staat en die autos stromen maar voorbij en krijgen, uiteraard, voorrang. Tja anders heb je opstoppingen. Elke Hollandsche oetlul en elke neuk-anita wil een auto. Rijden ze hoor in hun auto, vroem vroem.. En velen zijn idd erg asociaal. Willen ze nog gaan vechten over wie voorrang heeft. Zij in hun metalen bak of een voetganger van vlees en bloed. Afstraffen die moederneukers.

Het volk krijgt de overheid die zij verdient. ***lyers.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_74542517
quote:
Op maandag 9 november 2009 13:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Raar verhaal dat de agent dat zomaar kan beslissen, ik mag aannemen dat het in ieder geval gefilmd wordt zodat er bewijs is
Het mag niet op kenteken gebeuren, dus niet met een flitspaal of trajectmeting etc, je moet dus door een agent staande gehouden worden. Vervolgens kan die een mededeling doen aan het CBR, en dat bepaalt uiteindelijk of je ook echt de EMG cursus moet gaan volgen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_74542642
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:18 schreef isogram het volgende:

Deze man toont risicovol rijgedrag waarmee hij ook andere verkeersdeelnemers in gevaar brengt. Hij ziet bovendien duidelijk die risico's niet in: "Ja, zo rijd ik altijd..." - Veel duidelijker kun je het echt niet hebben. Juist voor dit soort bestuurders is dit een uitstekende maatregel om hun verkeersgedrag te beïnvloeden.
Ik vind het een beetje naïef om heilzame werking te vermoeden bij deze maatregel...
quote:
Als je 30 tot 40 kilometer te hard door de bebouwde kom rijdt, ben je niet een "beetje lomp", maar ERG LOMP (en gevaarlijk) bezig.
Dat hangt ernstig van de situatie af. Er zijn zat wegen die vwb verkeerssituatie gelijk zijn aan "buiten bebouwde kom" en op basis van de toevallige aanduiding 50 km/u zijn...
quote:
De meeste dodelijke ongelukken in het verkeer gebeuren in de bebouwde kom.
Maar niet vanwege hard rijden.

Iets anders en belangrijker: het is de wereld op zijn kop dat je deze man niet zijn rijbewijs af kan nemen, maar hem wel verplichten om een domme cursus te volgen. Als de wetgever meent dat deze mensen hun rijbewijs kwijt moeten raken, dan kan dat gewoon netjes in de wet geregeld worden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_74542754
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:18 schreef isogram het volgende:

[..]

Je had geen beter voorbeeld kunnen geven. Deze man toont risicovol rijgedrag waarmee hij ook andere verkeersdeelnemers in gevaar brengt. Hij ziet bovendien duidelijk die risico's niet in: "Ja, zo rijd ik altijd..." - Veel duidelijker kun je het echt niet hebben. Juist voor dit soort bestuurders is dit een uitstekende maatregel om hun verkeersgedrag te beïnvloeden. Als je 30 tot 40 kilometer te hard door de bebouwde kom rijdt, ben je niet een "beetje lomp", maar ERG LOMP (en gevaarlijk) bezig. De meeste dodelijke ongelukken in het verkeer gebeuren in de bebouwde kom. En de man die jij hier omschrijft is het prototype veroorzaker. Aanpakken, zulk soort.
Ligt helemaal aan de situatie. Er zijn zat wegen binnen de bebouwde kom met gescheiden fietspaden of helemaal zonder fietsers. Ik ken een 2x2 weg waar voetgangers en fietsers niet eens mogen komen, maar de max is er wel 50. Dat wordt logischerwijs door bijna iedereen genegeerd en daar staan ze dus ook regelmatig te controleren, terwijl er in dezelfde gemeente echt (levens)gevaarlijke situaties zijn waar ze nooit controleren (op bijvoorbeeld voorrangsfouten). Aan de hand van wat simpele getallen kun je simpelweg niet vaststellen of iemand onveilig bezig is of niet. Het gaat om het totale plaatje van het verkeersgedrag.

Daarnaast ging het voorbeeld er puur om dat het momenteel de agent is die beslist of iemand een EMG krijgt of niet. Ja, ik weet het, officieel is het CBR de beslissende instantie, maar die gaan af op een proces verbaal. En laat dat nu net regelmatig worden 'opgeleukt' door agenten...
pi_74543184
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:27 schreef justanick het volgende:

[..]

Ligt helemaal aan de situatie. Er zijn zat wegen binnen de bebouwde kom met gescheiden fietspaden of helemaal zonder fietsers. Ik ken een 2x2 weg waar voetgangers en fietsers niet eens mogen komen, maar de max is er wel 50. Dat wordt logischerwijs door bijna iedereen genegeerd en daar staan ze dus ook regelmatig te controleren, terwijl er in dezelfde gemeente echt (levens)gevaarlijke situaties zijn waar ze nooit controleren (op bijvoorbeeld voorrangsfouten). Aan de hand van wat simpele getallen kun je simpelweg niet vaststellen of iemand onveilig bezig is of niet. Het gaat om het totale plaatje van het verkeersgedrag.

Daarnaast ging het voorbeeld er puur om dat het momenteel de agent is die beslist of iemand een EMG krijgt of niet. Ja, ik weet het, officieel is het CBR de beslissende instantie, maar die gaan af op een proces verbaal. En laat dat nu net regelmatig worden 'opgeleukt' door agenten...
Dat "opleuken" zal best eens voorkomen, agenten zijn mensen net als jij en ik, en we hebben allemaal wel eens een baaldag op de zaak. Echter ga je wel gemakkelijk voorbij aan de reden waarom een proces verbaal opgemaakt wordt. In bijvoorbeeld blik op de weg of wegmisbruikers zie je ook regelmatig dat ze iemand niet aanhouden, aangezien er tijdens het volgen van auto A een andere auto (B) voorbij stuift of op een andere manier negatief opvalt. En gek begint men vaak te piepen over het "opleuken" van PV's, de geniepigheid van agenten, of de hoogte van bekeuringen als men er zelf een paar van heeft gehad, die altijd zonder uitzondering onterecht waren..

Let's face it, als we allemaal zo goed konden rijden als we denken, zouden er hier allemaal F1 wereldkampioenen wonen en er nooit een ongeluk gebeuren.

Het "opleuken" zoals jij het zo leuk noemt, geeft natuurlijk geen pas, alhoewel ik mijn twijfels heb over de door sommige leden van flitsservice etc genoemde aantallen incidenten hiervan, maar dat betekend niet dat een maatregel dan maar afgeschaft moet worden.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_74543399
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:27 schreef justanick het volgende:

[..]

Ligt helemaal aan de situatie. Er zijn zat wegen binnen de bebouwde kom met gescheiden fietspaden of helemaal zonder fietsers. Ik ken een 2x2 weg waar voetgangers en fietsers niet eens mogen komen, maar de max is er wel 50. Dat wordt logischerwijs door bijna iedereen genegeerd en daar staan ze dus ook regelmatig te controleren, terwijl er in dezelfde gemeente echt (levens)gevaarlijke situaties zijn waar ze nooit controleren (op bijvoorbeeld voorrangsfouten). Aan de hand van wat simpele getallen kun je simpelweg niet vaststellen of iemand onveilig bezig is of niet. Het gaat om het totale plaatje van het verkeersgedrag.

Daarnaast ging het voorbeeld er puur om dat het momenteel de agent is die beslist of iemand een EMG krijgt of niet. Ja, ik weet het, officieel is het CBR de beslissende instantie, maar die gaan af op een proces verbaal. En laat dat nu net regelmatig worden 'opgeleukt' door agenten...
De Wegenverkeerswet is er op ingericht om een stuk voorspelbaarheid te introduceren, bijvoorbeeld jij komt van rechts op een gelijkwaardige kruising, dan verwacht je van mij dat ik je voorrang geef, immers dit is ons beiden zo geleerd tijdens het theorie examen. Zodra je een stuk eigen interpretatie toestaat, zoals je hier boven al schetst, introduceer je een variabele die elk van ons individueel (lees anders) invult, en welke dus verwarring kan scheppen, met mogelijk fatale gevolgen. Als jij vindt dat er ergens een onveilige situatie is, dan kan je dit ook melden aan de gemeente etc, in plaats van je er niet aan de regels te houden/te hard te gaan rijden, toch?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 9 november 2009 @ 15:50:48 #40
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_74543550
Een agent hoort je niets op te kunnen leggen behalve een bekeurinkje hier en daar.

En zelfs daarvan is bekend (en rechterlijk getoetst) dat het iets te veel macht is voor de gemiddelde belastingcollectant politieman.
Intelligent, but fucked up.
pi_74543790
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:40 schreef fruityloop het volgende:

Het "opleuken" zoals jij het zo leuk noemt, geeft natuurlijk geen pas, alhoewel ik mijn twijfels heb over de door sommige leden van flitsservice etc genoemde aantallen incidenten hiervan, maar dat betekend niet dat een maatregel dan maar afgeschaft moet worden.
Het feit dat het zo'n ingrijpende maatregel is m.i. echter WEL. Niet zo zeer het afschaffen van de mogelijkheid, maar wel de procedure die thans wordt gevolgd.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_74543819
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:50 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Een agent hoort je niets op te kunnen leggen behalve een bekeurinkje hier en daar.

En zelfs daarvan is bekend (en rechterlijk getoetst) dat het iets te veel macht is voor de gemiddelde belastingcollectant politieman.
Dat is dus ook niet zo gelukkig, een agent geeft aan, en het CBR beslist.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_74543832
quote:
Op maandag 9 november 2009 13:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Raar verhaal dat de agent dat zomaar kan beslissen, ik mag aannemen dat het in ieder geval gefilmd wordt zodat er bewijs is



Nee, de beelden worden zelfs gewist. Je kunt dus bij je bezwaar niet de beelden opvragen.
  maandag 9 november 2009 @ 16:05:39 #44
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_74544080
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:18 schreef isogram het volgende:

[..]

Je had geen beter voorbeeld kunnen geven. Deze man toont risicovol rijgedrag waarmee hij ook andere verkeersdeelnemers in gevaar brengt. Hij ziet bovendien duidelijk die risico's niet in: "Ja, zo rijd ik altijd..." - Veel duidelijker kun je het echt niet hebben. Juist voor dit soort bestuurders is dit een uitstekende maatregel om hun verkeersgedrag te beïnvloeden. Als je 30 tot 40 kilometer te hard door de bebouwde kom rijdt, ben je niet een "beetje lomp", maar ERG LOMP (en gevaarlijk) bezig. De meeste dodelijke ongelukken in het verkeer gebeuren in de bebouwde kom. En de man die jij hier omschrijft is het prototype veroorzaker. Aanpakken, zulk soort.
Het was schijnbaar niet zo erg dat ze hem met een artikel 5 het rijbewijs meteen in konden nemen, het waren gewoon een aantal Mulder overtredingen, maar door zijn verbale gedrag werden de agenten (voor de camara) een beetje in hun hemd gezet en dat resulteerde er in dat ze hem op het eind nog even een EMG aansmeerde. Die man had geen idee wat ze hem aan naaide, daar zal ie inmiddels wel achter zijn. Ik betwijfel of ie daarmee meer respect voor de politie gaat krijgen waar ze zo op uit zijn.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_74544171
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het feit dat het zo'n ingrijpende maatregel is m.i. echter WEL. Niet zo zeer het afschaffen van de mogelijkheid, maar wel de procedure die thans wordt gevolgd.
Ingrijpende maatregel? 774 euro en 3 verlofdagen? Niet voor de voorbeelden die ik heb gezien en gelezen waarvoor mensen de EMG cursus opgelegd krijgen. Overigens zijn er onderzoeken over dit soort maatregelen, oa naar de effectiviteit van de EMA (Educatieve Maatregel Alcohol) hier, en soortgelijke maatregelen in het buitenland, welke soms een tot 50% lager aantal recidivisten laten zien, dus we hebben het hier over een maatregel die A) het beoogde resultaat heeft, en B) een breed maatschappelijk gedragen probleem tackelt en de gevolgen bij de veroorzakers terug legt.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 9 november 2009 @ 16:22:20 #46
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_74544650
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:08 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ingrijpende maatregel? 774 euro en 3 verlofdagen?
En 1 dag voor het intake gesprek, noem het maar niks voor iets wat je met een paar simpele Mulder overtredingen al kan krijgen. Mulder overtredingen die je ook nog moet betalen. Met een beetje pech ben je met een keer bumperkleven en rechts inhalen 2000 euro en 4 vrije dagen kwijt.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_74544783
Ehm, niet elke agent kan dat beslissen hoor.

Ik heb niet alles doorgelezen of het al ergens aan bod is geweest, maar de agent op straat beslist dat niet. Dat doet een speciaal aangewezen persoon op basis van feiten. N.a.v. sommige gedragingen/overtredingen is het standaard, die cursus.

Als je je normaal gedraagt (waarbij ik niet eens zeg dat je niet een keer te hard mag rijden of door rood ofzo) is er niets aan de hand.
pi_74544849
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:08 schreef fruityloop het volgende:

Ingrijpende maatregel? 774 euro en 3 verlofdagen?
Dreiging van rijbewijs kwijt. Nog afgezien van het feit dat het CBR bepaalt wanneer jij langs moet komen, hetgeen buitengewoon onhandig uit kan pakken. Je bent gewoon drie dagen verplicht om je ergens een dag op te laten sluiten met een malloot uit de verslavingszorg...

Ik noem dat dermate vrijheidsbeperkend dat ik dat inderdaad een ingrijpende maatregel vind die alleen door de rechter opgelegd zou mogen worden.
quote:
Niet voor de voorbeelden die ik heb gezien en gelezen waarvoor mensen de EMG cursus opgelegd krijgen.


De vraag of een maatregel ingrijpend is hangt niet samen met het feit op basis waarvan deze is opgelegd.
quote:
Overigens zijn er onderzoeken over dit soort maatregelen, oa naar de effectiviteit van de EMA (Educatieve Maatregel Alcohol) hier, en soortgelijke maatregelen in het buitenland, welke soms een tot 50% lager aantal recidivisten laten zien, dus we hebben het hier over een maatregel die A) het beoogde resultaat heeft, en B) een breed maatschappelijk gedragen probleem tackelt en de gevolgen bij de veroorzakers terug legt.
Alcomobilisme en mulderovertredingen op één lijn zetten vind ik niet zo sterk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_74544976
Oh en de opmerking dat de agent een promotie zou krijgen, of een schouderklopje van zijn baas is echt belachelijk. Alsof daar naar gekeken wordt door zijn baas

Bekeuring an sich zal wel naar gekeken worden (alhoewel er geen prestatiecontracten meer bestaan) en hoeveel aanhoudingen etc., maar daar houdt het wel zo'n beetje op.

En nogmaals, het gebeurt niet op onderbuikgevoel, maar op basis van feiten. Als je het argument gaat gebruiken dat de politie maar wat zou verzinnen dan heeft discussie hierover geen zin. Dan kun je namelijk je net zo hard gaan verwonderen over het feit dat de politie mensen aan mag houden, de redenen daarvoor kunnen ze ook gaan verzinnen.
pi_74545314
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:30 schreef bijderechter het volgende:

En nogmaals, het gebeurt niet op onderbuikgevoel, maar op basis van feiten.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Ik kan mij nog wel eens herinneren dat ik van plan was een straat in te rijden die afgesloten was voor gemotoriseerd verkeer (anti-sluiproute, die de hele buurt negeerde). Ik zag de agent en draaide terug. Vond het toch nodig om daar een gesprekje over te beginnen. Ik liet hem duidelijk merken dat ik wist dat hij mij geen donder kan maken, aangezien ik de straat niet ingereden was. Kennelijk was dat een klap voor zijn ego, want hij begon over de uitlaat die niet origineel zou zijn (toch wel...) en teveel herrie maakte. Toen ik daarop meldde dat het de standaard uitlaat was van een wat andere auto dan hij van zijn baas kreeg (ik ben nu eenmaal een etter, zeker bij dit soort baasjes) begon hij te dreigen over de auto inbeslag nemen voor technische controle, enz.

Kortom: er zijn genoeg agentjes die zielepietjes zijn wiens ego zo broos is dat men in de beoordeling aardig kan worden beïnvloed.

En breek mij de bek niet open over onwaarheden in het PV...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')