abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74510249
quote:
Aanval Pechtold op Wilders kost D66 zetels

Even hartelijk lachen om dit topic, Wilders: D66 ergste wat er is

De winst van D66 loopt iets terug in de peilingen . In vergelijking met vorige week, daalt het aantal zetels dat de partij van Alexander Pechtold zou halen van 25 naar 23. Dat blijkt uit de wekelijkse peiling van Maurice de Hond.
Hij ziet een lichte terugval door afhakende kiezers aan de rechterkant van het politieke spectrum. Tot nu toe kwam de aanwas van kiezers van zowel de linker- als de rechterkant. De Hond denkt dat deze rechtsere kiezers, die eerder CDA en VVD stemden, het niet eens zijn met uitspraken van Pechtold over Geert Wilders. Hij noemde de leider van de PVV rechtsextremistisch. Maar ook wijst De Hond erop dat een terugval na een snelle stijging niet ongebruikelijk is.

In de peiling van De Hond stijgen de PVV, CDA en VVD ieder één zetel. GroenLinks daalt één zetel. De PVV blijft de grootste met 28 zetels, gevolgd door het CDA met 27. De PvdA blijft op zestien staan, de SP op veertien en de VVD haalt achttien zetels als er nu verkiezingen zouden zijn. De coalitie van het CDA, PvdA en de ChristenUnie zou nu vijftig zetels binnenhalen. Dat is één meer dan vorige week maar dertig zetels minder dan ze nu in de Kamer hebben
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ost-D66-zetels.dhtml
Er is nog hoop dus dat mensen kereltje Pechtold doorzien.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
  zondag 8 november 2009 @ 16:35:25 #2
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_74510377
Misschien wordt het tijd voor een Pechtold vs Wilders-subforum?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_74510425
Pechthold zegt waar het op staat, als dat een prijs heeft, dan is dat niet anders.
pi_74510431
Pechtold
Wilders
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  zondag 8 november 2009 @ 16:37:52 #5
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74510458
Ach, vooralsnog lijkt me dat Alexander een hoop meer te bieden heeft dan Geert. De peilingen daargelaten.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_74510502
De stelling dat D66 de PVV nodig heeft om te groeien, is hiermee dus ook van tafel.
  zondag 8 november 2009 @ 16:39:08 #7
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_74510511
Pechthold kamt (ja, die is flauw) tegen de haren van Wilders in, en dat vind meneer zelf niet fijn.
Hij heeft gelijk dat Wilders alleen maar een klimaat van angst, haat en paniek onder de bevolking wil zaaien en zo het volk op zijn hand krijgt.
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
  zondag 8 november 2009 @ 16:39:40 #8
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74510527
Dit...
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:35 schreef Verbal het volgende:
Misschien wordt het tijd voor een Pechtold vs Wilders-subforum?

V.
En een beetje van dit.
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:38 schreef Meh7 het volgende:
De stelling dat D66 de PVV nodig heeft om te groeien, is hiermee dus ook van tafel.
pi_74510547
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:39 schreef Sigmund666 het volgende:
Pechthold kamt (ja, die is flauw) tegen de haren van Wilders in, en dat vind meneer zelf niet fijn.
Hij heeft gelijk dat Wilders alleen maar een klimaat van angst, haat en paniek onder de bevolking wil zaaien en zo het volk op zijn hand krijgt.
Pechtold wil het volk niet bang maken met z'n uitspraken over GW zeker?
pi_74510568
Bron: Maurice de Hoax. Geloof er niks van.
pi_74510598
Ik vind het moedig van Pechthold, het is niet zomaar iets wat hij nu doet.
Kunnen al die angsthazen van de PvdA nog wel wat van leren.

Echter, is het te hopen dat er geen gestoorde anti-Wilders mensen met moordplannen rondlopen, dat is waar, dat zou funest zijn.
Maar Wilders zijn enge plannen die veel en veel te ver gaan vind ik minstens even gevaarlijk, het is een moeilijke kwestie. Iemand moet er toch iets tegen zeggen en keihard terug in de aanval schieten.
  zondag 8 november 2009 @ 16:42:15 #12
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74510616
Maar even serieus, van 25 naar 23 zetels gaan in een peiling is natuurlijk geen nieuws hè? Dit artikel draait slechts om de mening van De Hond over hoe die "terugval" te verklaren...:
quote:
De Hond denkt dat deze rechtsere kiezers, die eerder CDA en VVD stemden, het niet eens zijn met uitspraken van Pechtold over Geert Wilders.
  zondag 8 november 2009 @ 16:42:34 #13
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_74510627
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:40 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Het is tenminste niet zo'n jankerd als Geert die op iedere slak een vrachtwagen zout giet. Moslimteksten in Kinderen voor Kinderen-liedjes, kopvoddentax. Verzin iets volslagen achterlijks en Wilders huilt een oceaan bij elkaar
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
pi_74510631
omg, mensen die elke fokking seconde naar peilingen grijpen of ze zelf houden. Ik ben er nog niet uit wat triester is.
know'm sayin?
word? word.
  zondag 8 november 2009 @ 16:43:46 #15
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_74510677
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:31 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ost-D66-zetels.dhtml
Er is nog hoop dus dat mensen kereltje Pechtold doorzien.
Oh ja idd de peilingen van de Hond geven echt betrouwbaar aan wat de politieke voorkeur is van de Nederlander.

Trouwens vind ik wel dat Pechtold nu maar eens Wilders moet laten gaarkoken in zijn eigen soepje en zich niet zo moet bezighouden met die kerel...er zijn belangrijkere onderwerpen dan die hoogblonde kleuter die de volksmenner wilt uithangen.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_74510681
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:41 schreef IHVK het volgende:
Ik vind het moedig van Pechthold, het is niet zomaar iets wat hij nu doet.
Tot op heden werkte het goed voor hem.
Hij heeft met zijn leugenachtige uitspraken over GW echter zijn hand overspeeld.
Mensen zien dat.
Conclusies uit een rapport halen die er volgens de opstellers niet in staan bv
pi_74510686
Dit lijkt inderdaad heel erg op de mening van Maurice de Hond over dit gebeuren.
pi_74510770
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:43 schreef Clairvaux het volgende:

Hij heeft met zijn leugenachtige uitspraken over GW echter zijn hand overspeeld.
Mensen zien dat.
Conclusies uit een rapport halen die er volgens de opstellers niet in staan bv
Mwoah, een hoop mensen stemmen ook nog PvdA, CDA, Groenlinks etc.

Terwijl een bepaald soort mensen alleen op de PVV stemt. Dus dat D66 rond een bepaald aantal zetels schommelt (dat lager is dan de PVV) is niet schokkend.
pi_74510783
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:43 schreef Semisane het volgende:

[..]

Trouwens vind ik wel dat Pechtold nu maar eens Wilders moet laten gaarkoken in zijn eigen soepje en zich niet zo moet bezighouden met die hoogblonde kerel...er zijn belangrijkere onderwerpen dan die hoog blonde kleuter die de volksmenner wilt uithangen.
Er zijn wmb ook veel belangrijkere zaken waar politici zich mee bezig zouden kunnen houden.
Laat GW voor wat hij is en dit soort topics verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Politici hebben blijkbaar nog steeds niet door dat GW de publiciteit niet hoeft te zoeken,
dat doen ze wel voor GW.
pi_74510805
Peilingen zijn ook propaganda. Ze hebben een enorme invloed op de uitslag. Die bureaus zouden dan ook goed in de gaten moeten worden gehouden.
pi_74510806
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:40 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

wat is gw
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  † In Memoriam † zondag 8 november 2009 @ 16:47:33 #22
137949 Disana
pi_74510823
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:43 schreef Semisane het volgende:

Trouwens vind ik wel dat Pechtold nu maar eens Wilders moet laten gaarkoken in zijn eigen soepje en zich niet zo moet bezighouden met die kerel...er zijn belangrijkere onderwerpen dan die hoogblonde kleuter die de volksmenner wilt uithangen.
Nou nee... beter nu waarschuwen dan straks spijt hebben. Volg je de tv-serie De Oorlog?
pi_74510827
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:46 schreef IHVK het volgende:

[..]
Terwijl een bepaald soort mensen alleen op de PVV stemt.
En wat voor "soort" is dat dan volgens jou?
Klinkt heerlijk stigmatiserend.
pi_74510846
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:47 schreef Disana het volgende:

[..]

Nou nee... beter nu waarschuwen dan straks spijt hebben. Volg je de tv-serie De Oorlog?
Dat is vandaag weer he?

Hm, maar ik zou geen WOII vergelijkingen maken, is niet echt goed voor het topic.
pi_74510872
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:47 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Dit soort mensen:

zondag 8 november 2009 @ 16:48:41 #26
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_74510876
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:43 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Mensen zien dat.
Er is weinig leugenachtig aan hoor. Hij wijst over het algemeen Wilders gewoon op zijn eigen, nogal tegenstrijdige uitspraken.

Wilders is een bijna onmogelijk triest figuur, kan je nagaan wat dat zegt over diegene die op hem willen stemmen.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_74510882
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:47 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Nee mensen met een bepaalde mening stemmen op de PVV.

Er zijn geen alternatieven meestal. VVD is het niet en de rest helemaal niet.
  † In Memoriam † zondag 8 november 2009 @ 16:49:04 #28
137949 Disana
pi_74510894
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:48 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dat is vandaag weer he?

Hm, maar ik zou geen WOII vergelijkingen maken, is niet echt goed voor het topic.
Ja is vandaag, boeiende serie en een nog altijd verontrustend verhaal.

Ik vind dat we van dat laatste maar eens af moeten. De gelijkenis ligt er.
pi_74510945
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:46 schreef swarmahoer het volgende:

[..]

wat is gw
Geert W.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_74510955
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:49 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja is vandaag, boeiende serie en een nog altijd verontrustend verhaal.

Ik vind dat we van dat laatste maar eens af moeten. De gelijkenis ligt er.
Vind je?

Ik denk dat hij nu nog niet te maken is. Hoogstens met de beginperiode? Maar zo een vergelijking is wel een zware je moet daar mee uitkijken.
pi_74510977
Maar goed, Wilders noemt moslims ook elke dag fascisten dus waar hebben we het over.
pi_74510996
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:48 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dit soort mensen:

[ afbeelding ]
Moet wel pijn doen he, dat de stem van dat "soort" mensen evenveel waard is als
jouw stem. Democratie is a bitch.
  zondag 8 november 2009 @ 16:52:24 #33
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_74511016
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:46 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Er zijn wmb ook veel belangrijkere zaken waar politici zich mee bezig zouden kunnen houden.
Politici hebben blijkbaar nog steeds niet door dat GW de publiciteit niet hoeft te zoeken,
dat doen ze wel voor GW.
Dat is waarom ik ook liever zie dat Pechtold zich nu op andere zaken gaat concentreren, men zegt wel dat D66 zijn winst aan de PVV te danken heeft, maar idd zonder al die "gratis" publiciteit die Pechtold Wilders gunt, vraag ik me af hoe hoog Wilders zou staan in de peilingen...want op zijn uitspraken alleen zal die het toch echt niet redden...althans ik ben dan zo naief om te denken dat de gemiddelde Nederlander toch wel door de vaak vrij domme en anders altijd populistische woorden van Wilders kan zien. Maar goed, ik schat de mensheid wel een vaker te hoog in.
  † In Memoriam † zondag 8 november 2009 @ 16:52:26 #34
137949 Disana
pi_74511017
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:50 schreef IHVK het volgende:

[..]

Vind je?

Ik denk dat hij nu nog niet te maken is. Hoogstens met de beginperiode? Maar zo een vergelijking is wel een zware je moet daar mee uitkijken.
Je mag hem niet maken omdat mensen dan heel boos worden, een andere reden zie ik niet. En ik doel inderdaad op de beginperiode: democratie is nog even kwetsbaar als destijds, en er hoeft maar één iemand op te staan die de massa weet te bereiken om het evenwicht te verstoren. Zoveel Wilders-stemmers vind ik verontrustend.
  zondag 8 november 2009 @ 16:54:40 #35
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74511092
quote:

[..]

dat doen ze wel voor GW.
Je opent topics op FOK! om Wilders te verdedigen tegen aanvallen van "politici"? Zit je bij het PVV-campagneteam ofzo Of moet ik dit zien als een dreigement?
pi_74511102
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:52 schreef Disana het volgende:

[..]

Je mag hem niet maken omdat mensen dan heel boos worden, een andere reden zie ik niet. En ik doel inderdaad op de beginperiode: democratie is nog even kwetsbaar als destijds, en er hoeft maar één iemand op te staan die de massa weet te bereiken om het evenwicht te verstoren. Zoveel Wilders-stemmers vind ik verontrustend.
Je moet je ook afvragen waar die Wilders stemmers vandaan komen. Waarom stemmen ze op hem?

Er moet iets 'mis' zijn in dit land.
pi_74511103
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:48 schreef IHVK het volgende:

[..]
Er zijn geen alternatieven meestal. VVD is het niet
Heb nog steeds geen reden gevonden om geen VVD te stemmen, hoewel ik het
met een aantal zaken die GW aanhaald wel eens ben.
VVD kan wel degelijk een alternatief zijn voor een hoop mensen, alleen Markje Rutte
is niet echt zichtbaar in het debat. Onbekend maakt onbemind.
  † In Memoriam † zondag 8 november 2009 @ 16:56:06 #38
137949 Disana
pi_74511134
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:54 schreef Halve_Maen het volgende:

[..]

Je moet je ook afvragen waar die Wilders stemmers vandaan komen. Waarom stemmen ze op hem?

Er hoeft niets mis te zijn. Onvrede, klagen, angst voor het onbekende zijn van alle tijden.
  zondag 8 november 2009 @ 16:56:58 #39
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74511167
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:51 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Moet wel pijn doen he, dat de stem van dat "soort" mensen evenveel waard is als
jouw stem. Democratie is a bitch.
och op het moment dat hij elke coffeeshop sluit is hij 67% van zijn aanhang kwijt...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_74511349
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:54 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Je opent topics op FOK! om Wilders te verdedigen tegen aanvallen van "politici"?

Een beetje tegenwicht kan geen kwaad toch?
Wordt er niet beter op hoor als we allemaal in koor gaan roepen dat GW racist, fascist etc etc is.
Kijk anders eens in mijn lijst om te zien hoe veel GW topics ik open.
quote:
Zit je bij het PVV-campagneteam ofzo
Nee.
quote:
Of moet ik dit zien als een dreigement?
Dreigementen komen traditioneel van links, dus nee.
  zondag 8 november 2009 @ 17:04:54 #41
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_74511476
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:54 schreef Halve_Maen het volgende:

[..]

Ooit wel eens bedacht dat de gemiddelde Nederlander tegenwoordig gewoon een verwend zeikertje is geworden?

We zijn onze levenstijl veels te veel gewend, dus kunnen we enkel nog maar klagen. Men heeft gewoon alle perspectief verloren.

Er zullen vast wel wat dingen zijn die beter kunnen, maar de tering zeg...wat zijn we ook een mierenneukers soms.
pi_74511549
Boeiend. Alsof de regering beleid bepaalt, ze geven het bepaalde beleid alleen een gezicht voor het volk.

Fucking muppets .
pi_74511573
ah salvador is er ook weer.
pi_74511605
quote:
Op zondag 8 november 2009 17:04 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ooit wel eens bedacht dat de gemiddelde Nederlander tegenwoordig gewoon een verwend zeikertje is geworden?

We zijn onze levenstijl veels te veel gewend, dus kunnen we enkel nog maar klagen. Men heeft gewoon alle perspectief verloren.

Er zullen vast wel wat dingen zijn die beter kunnen, maar de tering zeg...wat zijn we ook een mierenneukers soms.
Dat we verwend zijn ben ik met je eens. Maar dat geeft ons neit het excuus om alle problemen te bagetalliseren.
  zondag 8 november 2009 @ 17:08:26 #45
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74511607
quote:
Op zondag 8 november 2009 17:07 schreef IHVK het volgende:
ah salvador is er ook weer.
Wat de authoriteitsparanoia betreft een echte Nederlander.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 8 november 2009 @ 17:14:05 #46
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_74511812
quote:
Op zondag 8 november 2009 17:08 schreef Halve_Maen het volgende:

[..]

Dat we verwend zijn ben ik met je eens. Maar dat geeft ons neit het excuus om alle problemen te bagetalliseren.
Nee, maar je mag ook wel wat van de "problemen" in perspectief zetten. Sommige politici maken van elke mierenscheet een nationale ramp en helaas springen een hele hoop Nederlanders meteen op die wagen.

Daarbij...als men nou gewoon werk gaat maken van een paar "echte" problemen waar Nederland de komende 20/30 jaar mee te maken krijgt, ipv enkel gaan zeiken over wat non-issue's dan zouden we nog ergens komen. Wat Wilders doet leid iig nergens naar...want dat is enkel het zeiken om het zeiken.
  zondag 8 november 2009 @ 17:15:35 #47
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_74511864
Pechtold's missie: Wilders veroordelen. Voor de rest is het een inhoudsloze droeftoeter.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_74511908
Waar waren trouwens al die D66-stemmers in 2006 en in 2003? Toen stond D66 behoorlijk laag in de peilingen. Zelfs GroenLinks behaalde meer zetels.

Maar goed, nu "opeens" hebben veel D66-stemmers het licht gezien?
  zondag 8 november 2009 @ 17:19:08 #49
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_74511988
Dat klimaat van angst van Geert Wilders zaaien is volgens mij voornamelijk onder zijn medepolitici die hun aanhang zien verdwijnen naar iemand die wel zegt waar het op staat en onder de linkse / linksige pers die hun subsidie-gevers in de problemen zien.
Ook is Geert niet bang om mensen tegen de haren in te strijken met politiek-incorrecte uitspraken.
En dat zou dan een "klimaat van angst" veroorzaken? Ik denk dat het gewoon een heel vieze campagne is tegen iemand die het beste met Nederland voor heeft.
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
  † In Memoriam † zondag 8 november 2009 @ 17:22:18 #50
137949 Disana
pi_74512095
quote:
Op zondag 8 november 2009 17:19 schreef zomaareennaam het volgende:

Ik denk dat het gewoon een heel vieze campagne is tegen iemand die het beste met Nederland voor heeft.
Noem eens iets dat voor ons allemaal goed zal zijn.
  zondag 8 november 2009 @ 17:43:05 #51
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_74512773
quote:
Op zondag 8 november 2009 17:19 schreef zomaareennaam het volgende:
Dat klimaat van angst van Geert Wilders zaaien is volgens mij voornamelijk onder zijn medepolitici die hun aanhang zien verdwijnen naar iemand die wel zegt waar het op staat en onder de linkse / linksige pers die hun subsidie-gevers in de problemen zien.
Ook is Geert niet bang om mensen tegen de haren in te strijken met politiek-incorrecte uitspraken.
En dat zou dan een "klimaat van angst" veroorzaken? Ik denk dat het gewoon een heel vieze campagne is tegen iemand die het beste met Nederland voor heeft.
Het probleem is alleen dat Wilders er wel wat extremistische ideeën op nahoudt.
gristendom is net zo fout als islam dat is zijn grootste fout. Ik snap dat dat hij de gristenen voor zich probeert te winnen en zich afzet tegen de islam.
Bovendien wil hij echt zo'n streng beleid dat nederland daar ook niet beter van gaat worden.
Daarnaast heeft hij op een hele hoop andere fronten wel weer gelijk.
Waarom moest die ene lutser pim fortuyn afschieten?
Dat was toch wel de betere versie van wilders.
pi_74512830
quote:
Op zondag 8 november 2009 17:17 schreef Zienswijze het volgende:
Waar waren trouwens al die D66-stemmers in 2006 en in 2003? Toen stond D66 behoorlijk laag in de peilingen. Zelfs GroenLinks behaalde meer zetels.

En jouw immer genuanceerde blik is ook als sneeuw voor de zon verdwenen zie ik, nu Wilders een keertje kritiek krijgt.
  zondag 8 november 2009 @ 17:49:13 #53
256436 Whiskey_Tango
Materialist tot in de kist
pi_74512964
En waar zijn die stemmen naartoe gegaan?
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
pi_74513045
quote:
Op zondag 8 november 2009 17:43 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]
Nu lijkt het alsof GW afschaffen/aanpassen art 1 zelf bedacht heeft terwijl Fortuyn
het op de agenda gezet heeft.
pi_74513075
quote:
Op zondag 8 november 2009 17:49 schreef Whiskey_Tango het volgende:
En waar zijn die stemmen naartoe gegaan?
quote:
.....stijgen de PVV, CDA en VVD ieder één zetel
  zondag 8 november 2009 @ 17:54:40 #56
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_74513143
quote:
Op zondag 8 november 2009 17:51 schreef Clairvaux het volgende:
Nu lijkt het alsof GW afschaffen/aanpassen art 1 zelf bedacht heeft terwijl Fortuyn
het op de agenda gezet heeft.
Neuh maar gw's interpretatie is net even anders.
  zondag 8 november 2009 @ 17:55:22 #57
256436 Whiskey_Tango
pi_74513164
quote:
Op zondag 8 november 2009 17:52 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

[..]
Ah, PVV en VVD, godzijdank zijn die democraten tot inkeer gekomen.
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
  zondag 8 november 2009 @ 17:56:01 #58
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_74513189
Dat gezeik over die peilingen altijd Half Nederland verandert continu van partij, maar de 'experts' weten altijd exact waarom dat veroorzaakt wordt. Achteraf dan he, want voorspellen kunnen ze voor geen meter.
  zondag 8 november 2009 @ 17:56:49 #59
256436 Whiskey_Tango
pi_74513218
quote:
Op zondag 8 november 2009 17:56 schreef Hephaistos. het volgende:
Dat gezeik over die peilingen altijd Half Nederland verandert continu van partij, maar de 'experts' weten altijd exact waarom dat veroorzaakt wordt. Achteraf dan he, want voorspellen kunnen ze voor geen meter.
Eigenlijk zijn peilingen wel voorspellingen.. soort van..
- W. Churchill
  zondag 8 november 2009 @ 18:01:36 #60
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_74513350
quote:
Op zondag 8 november 2009 17:56 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Eigenlijk zijn peilingen wel voorspellingen.. soort van..
Peilingen zijn een weergave van de huidige verhoudingen. Als ze goed zijn uitgevoerd zijn dan tenminste.

De voorspellende waarde ervan is driemaal bagger natuurlijk. De Hond zat er zelfs een dag van tevoren nog flink naast, de vorige verkiezingen
  zondag 8 november 2009 @ 18:03:30 #61
256436 Whiskey_Tango
pi_74513409
quote:
Op zondag 8 november 2009 18:01 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Peilingen zijn een weergave van de huidige verhoudingen. Als ze goed zijn uitgevoerd zijn dan tenminste.

De voorspellende waarde ervan is driemaal bagger natuurlijk. De Hond zat er zelfs een dag van tevoren nog flink naast, de vorige verkiezingen
Ah dat is waar, die peilingen zijn ook net zo nuttig als Jomanda waarschijnlijk, maar qua intrinsieke waarde vind ik het an sich wel bruikbaar omdat je wel de generale tendens van het kiezersbestand een beetje in krijgt te zien. De zetel peilingen zijn inderdaad nutteloos, maar qua parlementaire verdeling kan je er wel de mening van Nederland uit halen, en dat kan je projecteren op de volgende verkiezingsronde.

Tenminste, zo zie ik het
- W. Churchill
  zondag 8 november 2009 @ 18:05:52 #62
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74513469
quote:
De zetel peilingen zijn inderdaad nutteloos, maar qua parlementaire verdeling
Wat is de parlementaire verdeling anders dan de verdeling van zetels over de verschillende partijen?
  zondag 8 november 2009 @ 18:08:45 #63
256436 Whiskey_Tango
pi_74513549
quote:
Op zondag 8 november 2009 18:05 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Wat is de parlementaire verdeling anders dan de verdeling van zetels over de verschillende partijen?
Ja het links/rechts spectrum, de individuele partijen maken me weinig uit in deze, je kan echter aan de indeling van het parlement wel zien waar de toekomstige koers ongeveer gaat liggen. Met de individuele peilingen vind ik het te specifiek om het te accepteren als een goede peiling vandaar dat ik er geen waarde aan hecht.

Ik hecht wel waarde aan het zien of de coalitie/oppositie en hun politieke spectrum bijdraait of niet.
- W. Churchill
  zondag 8 november 2009 @ 18:10:20 #64
256436 Whiskey_Tango
pi_74513589
Hmm de bewoording is wat raar inderdaad nu ik 't zo lees, naja ik bedoel niet de individuele verdeling maar een ruwe schatting van de spectra.
- W. Churchill
  zondag 8 november 2009 @ 18:10:25 #65
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74513592
quote:
Op zondag 8 november 2009 18:08 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Ja het links/rechts spectrum, de individuele partijen maken me weinig uit in deze, je kan echter aan de indeling van het parlement wel zien waar de toekomstige koers ongeveer gaat liggen. Met de individuele peilingen vind ik het te specifiek om het te accepteren als een goede peiling vandaar dat ik er geen waarde aan hecht.

Ik hecht wel waarde aan het zien of de coalitie/oppositie en hun politieke spectrum bijdraait of niet.
Ik dacht dat we net juist mensen zagen rondspringen tussen D66, CDA, VVD en de PVV, maar ok.
quote:
Op zondag 8 november 2009 18:10 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Hmm de bewoording is wat raar inderdaad nu ik 't zo lees, naja ik bedoel niet de individuele verdeling maar een ruwe schatting van de spectra.
Check.
  zondag 8 november 2009 @ 18:10:58 #66
256436 Whiskey_Tango
pi_74513605
quote:
Op zondag 8 november 2009 18:10 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Ik dacht dat we net juist mensen zagen rondspringen tussen D66, CDA, VVD en de PVV, maar ok.
Ja klopt, ik zei toch ook dat het net zo nuttig was als een preek van Jomanda?
- W. Churchill
pi_74513707
Wat een onzin weer.

Peilingen.
  zondag 8 november 2009 @ 18:21:24 #68
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_74513864
quote:
Op zondag 8 november 2009 17:17 schreef Zienswijze het volgende:

Nee, D66 vaart een vernieuwde koers tov 5-10 jaar geleden en die is duidelijk overtuigender dan die van de VVD, Pvda en anderen.
  zondag 8 november 2009 @ 18:23:34 #69
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_74513910
Maargod het zal vast invloed hebben. Maar iig op de langere termijn beter dan wegduiken en niks zeggen.
pi_74514156
quote:
Op zondag 8 november 2009 18:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee, D66 vaart een vernieuwde koers tov 5-10 jaar geleden en die is duidelijk overtuigender dan die van de VVD, Pvda en anderen.
En alleen die vernieuwde koers heeft de harten gepakt van zóveel kiezers dat het nu opeens 23 zetels heeft?
Terwijl het in 2006 en 2003 nog lager dan Groenlinks scoorde....
  zondag 8 november 2009 @ 18:33:09 #71
165633 eriksd
The grand facade...
pi_74514158
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:36 schreef Meh7 het volgende:
Pechthold zegt waar het op staat, als dat een prijs heeft, dan is dat niet anders.
Ik hoor Pechtold alleen schieten op de boodschapper en niet zelf met inhoudelijke argumentatie komen mbt de problemen waar Wilders het over heeft.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 8 november 2009 @ 18:34:39 #72
273150 Linkse_Rakker
Party V D Alochtonen
pi_74514188
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:47 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja hadden ze ons maar gewaarschuwd 40 jaar geleden voor 1 miljoen moslims en 1.8 miljoen niet westerse allochtonen.
Jezus zij met ons!
pi_74514190
quote:
Op zondag 8 november 2009 17:44 schreef IHVK het volgende:

[..]

En jouw immer genuanceerde blik is ook als sneeuw voor de zon verdwenen zie ik, nu Wilders een keertje kritiek krijgt.
D66 is een partij die al redelijk lang bestaat. D66 heeft vrijwel nooit een hoog aantal zetels gehaald in de verkiezingen. In 2003 en 2006 scoorde D66 zelfs lager dan GroenLinks. Je kan mij niet wijsmaken dat al die vele kiezers die anno 2009 D66 willen stemmen vol van liefde overlopen voor het partijprogramma van D66. En zó erg is de koers van D66 de afgelopen jaren niet veranderd.
  zondag 8 november 2009 @ 18:38:41 #74
273150 Linkse_Rakker
Party V D Alochtonen
pi_74514290
quote:
Op zondag 8 november 2009 18:34 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

D66 is een partij die al redelijk lang bestaat. D66 heeft vrijwel nooit een hoog aantal zetels gehaald in de verkiezingen. In 2003 en 2006 scoorde D66 zelfs lager dan GroenLinks. Je kan mij niet wijsmaken dat al die vele kiezers die anno 2009 D66 willen stemmen vol van liefde overlopen voor het partijprogramma van D66. En zó erg is de koers van D66 de afgelopen jaren niet veranderd.
Zijn gewoon de zielige kiezers die een charismatig persoon nodig hebben om op te stemmen. Die vorige verkiezingen op jan marijnnissen gestemd hebben die nu ingewisseld is voor een zouteloze excusedame, rennen ze snel naar dat andere mannetje met een grote mond.
Al had de partijvandedieren een mannetje met een grote mond hadden ze met zijn alle op die kut partij gestemd.
Jezus zij met ons!
  zondag 8 november 2009 @ 18:39:26 #75
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_74514309
Uit de titel begrijp ik dat er afgelopen week verkiezingen zijn geweest?
  zondag 8 november 2009 @ 18:40:00 #76
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74514322
quote:
Op zondag 8 november 2009 18:10 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Ja klopt, ik zei toch ook dat het net zo nuttig was als een preek van Jomanda?
Ok, maar dan snap ik dit dus ook niet...
quote:
Ik hecht wel waarde aan het zien of de coalitie/oppositie en hun politieke spectrum bijdraait of niet
  zondag 8 november 2009 @ 18:40:49 #77
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_74514343
quote:
Op zondag 8 november 2009 18:32 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En alleen die vernieuwde koers heeft de harten gepakt van zóveel kiezers dat het nu opeens 23 zetels heeft?
Terwijl het in 2006 en 2003 nog lager dan Groenlinks scoorde....
D66 hamert nu meer op punten als hervormingen van de verzorgingsstaat, daadkracht, duurzaamheid, integriteit en de kenniseconomie en minder op bestuurlijke vernieuwingen. Dat spreek meer mensen aan.

Daarbij komt kijken dat de VVD en de Pvda in de voorbije jaren dicht tegen D66 aanschurkten maar nu beide in allerlei ouderwetse socialistische en conservatieve reflexen schieten. Er is dus voor veel gematigde kiezers veel minder keuze dan eerder.

Enne Geert Wilders helpt natuurlijk ook een handje. Dat ontken ik zeker niet. Maar ik spreek als actief lid veel nieuwe stemmers en leden. En hoor Wilders vrijwel nooit als beweegreden om lid te worden.
  zondag 8 november 2009 @ 18:41:32 #78
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74514360
quote:

[..]

Een beetje van dit en een beetje van dat denk ik. Men is destijds ook niet massaal bij D66 weggelopen omdat ze ineens zo'n belabberd partijprogramma hadden natuurlijk.
  zondag 8 november 2009 @ 18:41:51 #79
256436 Whiskey_Tango
pi_74514369
quote:
Op zondag 8 november 2009 18:40 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Ok, maar dan snap ik dit dus ook niet...
[..]
Omdat een peiling op basis van partijzetels te specifiek is, als je het onderzoek al vergroot naar politieke richting dan komt de werkelijkheid al wat dichter in beeld. Zie het als een onderzoek naar hoe groot de kans is dat je een rode boon haalt uit een pot met groene (en een rode) bonen.

Hoe kleiner de pot (hoe minder specifiek het onderzoek) hoe groter de kans is dat je ook goed zit.
- W. Churchill
pi_74514418
quote:
Ik denk dat veel stemmen voor D'66 niet zozeer uit een positieve keuze voortkomen als wel uit het wegstrepen van de andere opties. Als je een alternatief zoekt voor de partij waar je tot nu toe op stemde, vormt D'66 al gauw een acceptabel alternatief. Het is een soort van allemansvriendje. Ieder vindt er wel iets van zijn gading in.
  zondag 8 november 2009 @ 18:49:11 #81
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74514578
quote:
Op zondag 8 november 2009 18:41 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Omdat een peiling op basis van partijzetels te specifiek is, als je het onderzoek al vergroot naar politieke richting dan komt de werkelijkheid al wat dichter in beeld. Zie het als een onderzoek naar hoe groot de kans is dat je een rode boon haalt uit een pot met groene (en een rode) bonen.

Hoe kleiner de pot (hoe minder specifiek het onderzoek) hoe groter de kans is dat je ook goed zit.
Ja, maar daar zit dus nauwelijks beweging in, tenzij je het over een langere periode bekijkt. Weekcijfers zoals in dit topic lijken me dan juist niet de cijfers waar jij naar zou kijken.
  zondag 8 november 2009 @ 18:51:51 #82
256436 Whiskey_Tango
pi_74514652
quote:
Op zondag 8 november 2009 18:49 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Ja, maar daar zit dus nauwelijks beweging in, tenzij je het over een langere periode bekijkt. Weekcijfers zoals in dit topic lijken me dan juist niet de cijfers waar jij naar zou kijken.
Voer je een discussie met een ander of?

Je stelt elke keer vragen en komt met stellingen die ik even daarvoor onderschreven heb, ik weet niet waar je mee in de war bent, maar ik zeg iedere keer juist dat ik geïnteresseerd ben in lange termijn peilingen en dat zetelpeilingen zoals van Maurice de Hond net zoveel zeggen als Jomanda.
- W. Churchill
  zondag 8 november 2009 @ 18:57:00 #83
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74514804
quote:
Op zondag 8 november 2009 18:51 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Voer je een discussie met een ander of?

Je stelt elke keer vragen en komt met stellingen die ik even daarvoor onderschreven heb, ik weet niet waar je mee in de war bent, maar ik zeg iedere keer juist dat ik geïnteresseerd ben in lange termijn peilingen en dat zetelpeilingen zoals van Maurice de Hond net zoveel zeggen als Jomanda.
Dan hebben we dus eigenlijk allebei niks te zoeken in dit topic. Ik zie je we weer aan de overkant.
  zondag 8 november 2009 @ 19:05:41 #84
256436 Whiskey_Tango
pi_74515092
quote:
Op zondag 8 november 2009 18:57 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Dan hebben we dus eigenlijk allebei niks te zoeken in dit topic. Ik zie je we weer aan de overkant.
We zijn het gewoon met elkaar eens over een politiek aspect! How about that!
- W. Churchill
  zondag 8 november 2009 @ 20:27:00 #85
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_74518413
quote:
Op zondag 8 november 2009 17:22 schreef Disana het volgende:

[..]

Noem eens iets dat voor ons allemaal goed zal zijn.
De PVV van Geert Wilders heeft een wetsvoorstel gemaakt met voorstellen voor hogere straffen voor onder meer vandalisme, verkrachting en moord.

nog meer goede ideeen nodig?
zoekt en gij zult vinden
  zondag 8 november 2009 @ 20:29:05 #86
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_74518502
quote:
Op zondag 8 november 2009 17:43 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Het probleem is alleen dat Wilders er wel wat extremistische ideeën op nahoudt.
gristendom is net zo fout als islam dat is zijn grootste fout. Ik snap dat dat hij de gristenen voor zich probeert te winnen en zich afzet tegen de islam.
Bovendien wil hij echt zo'n streng beleid dat nederland daar ook niet beter van gaat worden.
Daarnaast heeft hij op een hele hoop andere fronten wel weer gelijk.
tja - dat van die gristerenen en nare ideeen onderschrijf ik ook ja - zoals die sgp: die zou toch verboden moeten worden? de bede aan het eind van de troonrede: volstrekt belachelijk natuurlijk - en van die lutser? tja... weet niet: binnenkort zal ie wel vrij komen: misschien dat je het hem dan kunt vragen....
zoekt en gij zult vinden
pi_74518734
quote:
Op zondag 8 november 2009 20:27 schreef zomaareennaam het volgende:

De PVV van Geert Wilders heeft een wetsvoorstel gemaakt met voorstellen voor hogere straffen voor onder meer vandalisme, verkrachting en moord.
Inspelen op onderbuik-gevoelens dus. De hoogste boom is waarschijnlijk nog niet hoog genoeg .

En on-topic: die zappende kiezers die om zoiets onbenulligs ineens besluiten om op een andere partij te stemmen... laat ze lekker 't rimbam krijgen. Wat moet je met dergelijk zwalkend volk..?

Een partij moet sowieso de oren niet laten hangen naar potentiële kiezers. Een partij dient slechts naar de leden te luisteren .
pi_74521426
quote:
Op zondag 8 november 2009 20:33 schreef DennisMoore het volgende:

En on-topic: die zappende kiezers die om zoiets onbenulligs ineens besluiten om op een andere partij te stemmen... laat ze lekker 't rimbam krijgen. Wat moet je met dergelijk zwalkend volk..?
Onbenullig zou ik het niet noemen. Pechtold maakt van Wilders zelf een groot punt.

Daarnaast: als een partij alleen maar naar leden luistert, bestaat die partij dus ook alleen bij de gratie van die leden. Maar als het ledenaantal terugloopt, zie ik niet dat ze zichzelf opheffen. In plaats daarvan gaan ze door in de hoop weer meer mensen aan te trekken. Niet-leden dus.

Het is onvermijdelijk voor een politieke partij om bij het bepalen van de standpunten te bekijken wat er zoal leeft in de samenleving. Anders ga je totaal wereldvreemd praten. Ik denk aan een Ad Melkert, hét schoolvoorbeeld. En net als in de tijd van Pim Fortuyn hebben politici kennelijk geen andere strategie dan kinderachtig tegen Wilders doen, hem beschuldigen van nazi-praktijken (heb ik Pechtold ook horen doen), niet-overtuigende spierballentaal uitslaan (zie ook Pechtold), en hem precies datgene geven wat hem succesvol maakt.

Ik vind Pechtold een goed politicus, over het algemeen, maar hier slaat hij de plank mis in mijn ogen.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_74527043
Haha, lekker voor D66. Moet je Wilders maar niet aanvallen, zielig menneke dat die Pechtold is
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_74527827
quote:

[..]

dat doen ze wel voor GW.

Is Maurice de Hond daar een van?

Hij heeft het ook altijd over landverraders.
pi_74527980
quote:
Op zondag 8 november 2009 23:20 schreef yyentle het volgende:

[..]

Is Maurice de Hond daar een van?
Hij heeft het ook altijd over landverraders.
Volgens mij zijn alle superlatieven op de Hond van toepassing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')