abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 november 2009 @ 10:02:28 #101
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_74658322
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 09:50 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Ook met die auto kan het prima, je hebt alleen iets meer geduld nodig, die bakken 'denken' even voor ze wat gaan doen. Resultaat: je verliest je geduld, hebt zoiets van 'goddomme, ga nou es wat dóen', je trapt het gas dieper in, en hop, daar ga je
True, maar de BT'er doet het altijd rustig.
pi_74659914
*meldt.
Nachtchauffeur. Met een MAN F2000, trekker-oplegger. BH-kenteken.

Voornamelijk groenten naar distributiecentra van AH. 6 nachten per week. Zondagavond beginnen, zaterdagochtend weekend.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 13 november 2009 @ 12:21:01 #103
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74662339
Hoorde net op t nieuws dat de crisis in NL officieel voorbij is.

Maar niet bij ons. Ze hebben net 5 chauffeurs vervroegd met weekend gestuurd. Er valt niks meer te rijden

Gelukkig kan ik nog een paar uur vooruit.
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:13:15 #104
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74664072
quote:
Op donderdag 12 november 2009 22:05 schreef druppelkut het volgende:
En dat koppelingsknopje op de pook is
Inderdaad! Heerlijk voor binnenlandritten, maar gebruik het niet in de bergen!
Ik heb laatst een tijdje met een MAN monteur staan buurten en die klaagde over al die koppelingen die hij moest vervangen van schakelbakken.
Nou was ik laatst met een TGA-360 in de bergen. Als je met dat knopje schakelt krijg je dus ook zo'n klap waarbij je denkt dat de hele bak en koppeling op straat ligt Geen aanrader.

Ik stuur je trouwens dadelijk nog even een PM over de US-werkgevers.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:14:01 #105
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74664109
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:06 schreef Ridocar het volgende:
*meldt.
Nachtchauffeur. Met een MAN F2000, trekker-oplegger. BH-kenteken.

Voornamelijk groenten naar distributiecentra van AH. 6 nachten per week. Zondagavond beginnen, zaterdagochtend weekend.
Alleen AH of doe je ook andere supermarkten? Een F2000 is trouwens wel gaaf!
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74667533
quote:
Op donderdag 12 november 2009 22:01 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Ik wil overigens de eerste zijn om toe te geven dat de afstelling en handelbaarheid daarvan door de jaren heen sterk verbeterd is, en dat het bij de eerste serie (dus die BN- kentekens) wel wat liefde en geduld vergt voor je er handig mee bent en dus netjes mee kunt rijden. En dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn
Ik kan je melden dat bij ons de BP-serie er nogal last van heeft. En onze Volvo's schakelen nooit als je de put uit rijdt. Onze Scania R's schakelen ook prima. Alleen die Dafs en Mercedessen schakelen echt om te
pi_74671047
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:14 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Alleen AH of doe je ook andere supermarkten? Een F2000 is trouwens wel gaaf!
Alleen AH. Op dit moment vaak naar DC Pijnacker.
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 12:21 schreef druppelkut het volgende:
Hoorde net op t nieuws dat de crisis in NL officieel voorbij is.

Maar niet bij ons. Ze hebben net 5 chauffeurs vervroegd met weekend gestuurd. Er valt niks meer te rijden

Gelukkig kan ik nog een paar uur vooruit.
Ook hier niets van te merken. D'r staan nog altijd auto's niks te doen op de werf. Normaal gesproken rijdt alles.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 14 november 2009 @ 13:14:54 #108
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74692988
Zo, vandaag ff mijn autootje laten poetsen.
Hij ziet er weer prima uit al zeg ik 't zelf



Oh, en ik heb een nieuw stickertje laten maken voor op de turkenvanger:

pi_74696449
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 13:14 schreef druppelkut het volgende:
Zo, vandaag ff mijn autootje laten poetsen.
Hij ziet er weer prima uit al zeg ik 't zelf

[ afbeelding ]

Oh, en ik heb een nieuw stickertje laten maken voor op de turkenvanger:
[ afbeelding ]
Turkenvanger ook.
  zaterdag 14 november 2009 @ 15:53:56 #110
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74696809
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 15:39 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Turkenvanger ook.
Wat moet ik dan zeggen?
Hier in NL lopen namelijk erg weinig stieren los rond. Meer turken
  zaterdag 14 november 2009 @ 16:25:08 #112
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74697502
Ik vind Turkenvanger wel geinig, maar ladyshave is ook goed
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zaterdag 14 november 2009 @ 16:33:25 #113
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74697663
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:25 schreef Barcaconia het volgende:
maar ladyshave is ook goed
Ik heb meteen 2 stickertjes laten maken met Ladyshave.
Er zit er nu ook 1 op de achterkant van de aanhanger
  zaterdag 14 november 2009 @ 16:38:58 #114
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74697793
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:33 schreef druppelkut het volgende:

[..]

Ik heb meteen 2 stickertjes laten maken met Ladyshave.
Er zit er nu ook 1 op de achterkant van de aanhanger
Heb je niet zo'n mooie spreuk bovenop de zijkant van de cabine?
"My truck is my life"
"Big Beauty"
"The Judge"
Of zoiets
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74697842
"It ein fan elke reis is it paad werom"
  zaterdag 14 november 2009 @ 16:45:03 #116
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74697969
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:38 schreef Barcaconia het volgende:
Heb je niet zo'n mooie spreuk bovenop de zijkant van de cabine?
"My truck is my life"
"Big Beauty"
"The Judge"
Of zoiets
Zie jij iets staan?
Ik niet namelijk. Had ik wel graag gewild maar dat mocht niet meer.
Er werden teveel stickers geplakt op de cabine's door een aantal chauffeurs bij ons. Allemaal op kosten van de baas uiteraard. En die werd een beetje gek toen hij uiteindelijk de prijzen ervan onder ogen kreeg
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:41 schreef Alexxxxx het volgende:
"It ein fan elke reis is it paad werom"
En in 't nederlands?
  zaterdag 14 november 2009 @ 16:49:17 #117
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74698087
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:45 schreef druppelkut het volgende:

[..]

Zie jij iets staan?
Ik niet namelijk. Had ik wel graag gewild maar dat mocht niet meer.
Er werden teveel stickers geplakt op de cabine's door een aantal chauffeurs bij ons. Allemaal op kosten van de baas uiteraard. En die werd een beetje gek toen hij uiteindelijk de prijzen ervan onder ogen kreeg
[..]

En in 't nederlands?
Nee, ik zie niks staan. Ik kan me voorstellen dat de baas daar niet zo blij mee is Wij mochten alles plakken wat we wilden maar wel op eigen kosten en zelf verwijderen als je weer weg gaat. Ik vond vooral die "My other trailer is a Tabbert" stickers mooi
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74698232
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:45 schreef druppelkut het volgende:

[..]

Zie jij iets staan?
Ik niet namelijk. Had ik wel graag gewild maar dat mocht niet meer.
Er werden teveel stickers geplakt op de cabine's door een aantal chauffeurs bij ons. Allemaal op kosten van de baas uiteraard. En die werd een beetje gek toen hij uiteindelijk de prijzen ervan onder ogen kreeg
[..]

En in 't nederlands?
Het eind van elke reis is de terugweg.

Ik wil een sticker van een bezem op de beide zijkanten van mn auto, maar dat is prijzig dus?
  zaterdag 14 november 2009 @ 20:02:09 #119
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_74703687
Hoe zit dat met de kosten van die bigass verstralers? Heeft je baas die ook betaald? Die moeten ook bij ons op de daf komen .



Zoiets dus.. behalve die oerlelijke spatlappen .
  zaterdag 14 november 2009 @ 20:03:56 #120
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74703737
Ik denk dat die bij het werk horen? Het zal wel eens donker zijn als je achter een bedrijfspand om 6 uur 's ochtends een container op moet halen denk ik. Er zullen ook wel werklampen achterop de cabine zitten?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zaterdag 14 november 2009 @ 20:31:56 #121
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74704543
Alles wat er op/in die auto zit is door de baas betaald

8 verstralers à ¤ 150,- p/s
1 turkenvanger à ¤ 3500,-
1 audio/video installatie (dolby surround) à ¤ 4500,- (menig discotheek kan jaloers zijn)
1 TGV
4 luchthoorns
1 turkse fluit
5 werklampen (4 achter en 1 in de treeplank passagierszijde)

Alles zit erop/erin 'omdat het kan'

oh ja, vandaag ook een nieuwe 27mc antenne gekregen omdat die van mij 'ruk' is


edit: die verstralers zijn onnodig voor 't werk. maar wel nodig 'omdat 't kan'
pi_74780636
leuke autotjes hier
Every war is different, every war is the same.
  dinsdag 17 november 2009 @ 13:57:45 #123
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74780816


Ik vind dit altijd mooi spul! Dit kwam ik van de week tegen op de snelweg. Blade trailers zijn altijd heel apart om te zien wat voor soort rare sturing de fabrikant verzonnen heeft op zo'n ding
Sorry voor de kutfoto, tegen de avond vanuit een rijdende auto door een vies raam gemaakt
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74783371
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 13:57 schreef Barcaconia het volgende:
[ afbeelding ]

Ik vind dit altijd mooi spul! Dit kwam ik van de week tegen op de snelweg. Blade trailers zijn altijd heel apart om te zien wat voor soort rare sturing de fabrikant verzonnen heeft op zo'n ding
Sorry voor de kutfoto, tegen de avond vanuit een rijdende auto door een vies raam gemaakt
Foto ziet er wel goed uit, hoor.

Die kom ik erg vaak tegen, op de parking van Wouwse Tol (bij Bergen op Zoom, richting Vlissingen, A58) Daar vertrekken ze vaak 's nachts richting Zeeland. Waarschijnlijk vanwege die kutbocht verderop.

Check die jukken, speciaal voor die wieken gemaakt, volgens mij.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 17 november 2009 @ 15:23:44 #125
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74783484
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:20 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Foto ziet er wel goed uit, hoor.

Die kom ik erg vaak tegen, op de parking van Wouwse Tol (bij Bergen op Zoom, richting Vlissingen, A58) Daar vertrekken ze vaak 's nachts richting Zeeland. Waarschijnlijk vanwege die kutbocht verderop.

Check die jukken, speciaal voor die wieken gemaakt, volgens mij.
Deze hele trailer is gemaakt speciaal voor windmolen vleugels. Hier wordt in principe niets anders mee vervoerd. Deze foto heb ik gemaakt op de US-90 vlak voor Sioux Falls, South Dakota.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  dinsdag 17 november 2009 @ 15:27:28 #126
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74783596
Geen gewicht, alleen een enorme lengte.
Gaaf!
  dinsdag 17 november 2009 @ 15:34:39 #127
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74783817
Ja, die dingen waren langer dan het op de foto lijkt. Naderhand in Walcott, Iowa stonden ze (4 stuks) naast elkaar bij een truckstop. Daar heb ik ook nog foto's van maar die heb ik thuis liggen, ik ben nu op mijn werk. Ik ben er even langs gelopen maar ze zijn echt gigantisch groot.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74793112
Barca: hoezo rare sturing dan? Doen ze dat daar werkelijk zoveel anders dan wij hier?

Hoewel... Waarom hebben die eigenlijk stuurassen, je hoeft aan de andere kant van de plas toch alleen maar rechtdoor?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  dinsdag 17 november 2009 @ 21:40:43 #129
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74796153
Hahaha, ja maar die éne hoek zie ze dan om moeten is dan wel meteen een vet probleem met 35 meter wiek achter je en en truck ervoor met een draaicirkel van de ms. Karel Doorman
Zó speciaal is het allemaal niet trouwens, het is een redelijk doorsnee triple schuifsemi, met een as minder achter, omdat er tóch niks op ligt.. als het écht lange shit is, dan ligt er een stukje roller onder de achterkant met een aparte stuurman, of stuurt een van de begeleiders de achterset..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 17 november 2009 @ 21:43:53 #130
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74796289
Die achterassen zijn 2 losse assen op een draaikrans. Met een stang verbonden naar elkaar en 2 hydraulische stuurcilinders die op de achterste draaikrans zitten. Die moet je handmatig in positie zetten met een aggregaat en hydropomp in een bedieningskast achter. Dan kun je de bocht insturen, eventueel bijsturen en dan moet je ze handmatig weer uitlijnen, vergrendelen en kun je weer verder rijden.

Ze rijden in een colonne van 4 (raar getal ) met 2 busjes erbij. Die gasten in dat busje moeten dus elke bocht meelopen om alle 4 die dingen even door een bocht te sturen en daarna weer uit te lijnen

@Sounddragon,

Het is inderdaad niet zo speciaal, maar wel geinig spul. Blade trailers die ze in Europa gebruiken zijn wel 300x moderner trouwens.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74798221
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:43 schreef Barcaconia het volgende:
Die achterassen zijn 2 losse assen op een draaikrans. Met een stang verbonden naar elkaar en 2 hydraulische stuurcilinders die op de achterste draaikrans zitten. Die moet je handmatig in positie zetten met een aggregaat en hydropomp in een bedieningskast achter. Dan kun je de bocht insturen, eventueel bijsturen en dan moet je ze handmatig weer uitlijnen, vergrendelen en kun je weer verder rijden.

Ze rijden in een colonne van 4 (raar getal ) met 2 busjes erbij. Die gasten in dat busje moeten dus elke bocht meelopen om alle 4 die dingen even door een bocht te sturen en daarna weer uit te lijnen

@Sounddragon,

Het is inderdaad niet zo speciaal, maar wel geinig spul. Blade trailers die ze in Europa gebruiken zijn wel 300x moderner trouwens.
Die Bladerunners van Nooteboom doen geloof ik 56 meter max uitgeschoven, en volledig gestuurd. Dat wil zeggen, in de bocht draaien ze van eigens mee, en eventueel met de afstandsbediening vanuit de cabine bijstuurbaar. Stelletje rare ami's... waarom lopen die lui in de ontwikkeling van het transportmaterieel zo ontzettend achter? Wat betreft personenwagens zijn ze ons lange tijd decennia voor geweest
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  woensdag 18 november 2009 @ 12:05:12 #132
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74811388
Omdat de Ami systemen niet zo ingewikkeld zijn, blijven ze ook wat langer funktioneren, en kunnen ze ook betrekkelijk eenvoudig gerepareerd worden.. zal ook wel wat onderhoudsvriendelijker zijn denk ik...

@ Barca:

Lopen die assen niet vanzelf mee in de bochten dan ?? dan is het dus eigenlijk een starre semi met stuurOPTIE ??
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_74813106
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:05 schreef Sounddragon het volgende:
Omdat de Ami systemen niet zo ingewikkeld zijn, blijven ze ook wat langer funktioneren, en kunnen ze ook betrekkelijk eenvoudig gerepareerd worden.. zal ook wel wat onderhoudsvriendelijker zijn denk ik...

@ Barca:

Lopen die assen niet vanzelf mee in de bochten dan ?? dan is het dus eigenlijk een starre semi met stuurOPTIE ??
Niet alleen met betrekking tot getrokken materieel, kijk ook eens naar de inrichting van de cabines. De enige die daar een beetje modern in is aan de overkant van de grote plas is Volvo, de rest is (vrijwel) zonder uitzondering aftanse meuk. Gesynchroniseerde versnellingsbakken zijn daar bijvoorbeeld voor mietjes, echte mannen kunnen zonder. Schakelaars moeten minstens 10cm lang en een halve cm dik zijn, anders kunnen ze ze niet vinden. Oh en remmen op de vooras, waarom zou je! Of een dubbelleidingsysteem zoals wij dat hier hebben, is ook nergens voor nodig daar. Gewoon 1 slangetje waar je druk op zet als je moet remmen, en that's it. Dat dat veel trager reageert, geen uitvalbeveiliging kent, en het gebruik van luchtdruk op de trailer voor welk doeleind dan ook onmogelijk maakt, doet er blijkbaar niet toe
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  woensdag 18 november 2009 @ 13:17:24 #134
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74813756
@Sounddragon,

Nee, het is een starre semi met stuuroptie inderdaad. Als je rijdt worden de hydraulische cilinders vergrendelt en kan er niet gestuurd worden. Stuurinrichting is ook alleen geschikt voor lage snelheden (1-7mph ofzo) want de cilinders zijn veel te kleine om hoge druk van hogere snelheden aan te kunnen zonder kapot te gaan.

@Bartholomeus,

Je hebt gelijk ja. Ik heb laatst in een Volvo gezeten en die heeft gewoon hetzelfde dashboard en dezelfde automaat als een Europese Volvo Ik kan wel begrijpen waarom alle chauffeurs hier gek zijn op Volvo.
Die Peterbilt en Freightliner troep is eigenlijk hetzelfde als alles wat uit de US komt: Als je vlug kijkt ziet het er wel geinig uit, maar als je beter kijkt is het de grootste rotzooi die je kunt vinden.
Oja: Schijfremmen op trailers? Nee, dat doen we niet. We pleuren gewoon grotere remmen op de trekker zodat die trailer wel zal volgen.
Luchtvering? Nergens voor nodig, wij kunnen handig met bladveren werken. (Distributie heeft vaak gewoon nog bladveren, diepladers en staalwagens rijden vaak wel met luchtvering, het begint eindelijk te komen).
24V? 72V misschien? Nee man, wij doen het lekker met 12V. Ja, dat we eigenlijk geen hol meer met trekker-oplegger kunnen doen en voor een simpele lier nog een nieuwe elektrische installatie aan moeten leggen maakt niet uit. Als we maar niet hoeven te innoveren.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 18 november 2009 @ 22:27:08 #135
167856 Toempf
Internetheld
pi_74834309
Zijn ze in Amerika bang voor innovatie of is er gewoon nog geen Europese truck/trailer fabrikant zo gek geweest om daar langs te gaan om te laten zien dat het ook anders kan?
Klaus die Gabelstaplerfahrer
Luier dan een pamper
  woensdag 18 november 2009 @ 22:34:42 #136
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74834614
Goedkoop goedkoop goedkoop.
Volvo is de enige die het succesvol gelukt is om door te dringen, maar dat komt waarschijnlijk omdat ze flinke aanpassingen aan hun trekkers gemaakt hebben en omdat ze al een hele bekende naam zijn in groot materieel (graafmachines etc.)
Mercedes werkt hier onder de naam Dodge en Freightliner met Sprinter bussen en dat gaat redelijk, maar heeft een ontzettend moeilijke start gehad. Waarschijnlijk willen Europese bedrijven niet eens naar de US omdat de kosten zo gigantisch hoog zijn en Amerikanen toch liever een US product hebben.
En dat is nog een goede reden ook.

Wetten zijn hier ook amper en dat maakt transport goedkoop. Bijvoorbeeld een vangmuilkoppeling is niet meer dan een gietijzeren haak met een borging. Kost 35 dollar nieuw. Een kingpin kost gemiddeld 40 dollar en een koppelschotel is ook 700x simpeler.
Een distributietrailer is niet meer dan 2 lange chassisbalken met een paar dwarsliggers en 2 assen er onder. Geen onderrijbeveiliging, geen luchtvering niks. Stalen kist er op en je hebt een trailer.
Na 7 jaar gemiddeld vallen die dingen wel uit elkaar maar dat maakt niet uit. Het is Amerikaans.

Het is gewoon een hele andere wereld. Hier draait alles om goedkoop goedkoop goedkoop. In Nederland om kwaliteit en inzetbaarheid.
Dat is ook logisch. Als ze in de EU distributie, grote volumes en grote oppervlaktes doen kopen ze een schuifzeiltrailer. Als ze dat hier willen doen kopen ze een standaard trailer, een flatbed en een dieplader. Alle 3 misschien voor de zelfde prijs als 1 trailer in NL. De rest pleuren ze op een terrein achter het bedrijf want grond kost toch niks. Dat is in NL wel anders natuurlijk.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74835717
Volvo is groot te worden door White, Autocar, GMC en CHevrolet op te kopen
pi_74841722
Barca: snappen die lui dan niet dat ze dan een heel inefficiente situatie creeeren doordat ze niet 2 verschillende ladingen in 1 trailer kunnen pakken? Ze moeten immers eerst terug naar de zaak om die andere trailer aan te koppelen die wél geschikt is. En hoe goedkoop is zo'n goedkoop trailertje dan nog?

Kunnen ze daar niet rekenen ofzo?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  donderdag 19 november 2009 @ 13:12:56 #139
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74848156
Het is een hele andere wereld Bart. Dat ze inefficient bezig zijn begrijp ik maar dat lijkt amper door te dringen.
De tijd dat ik hier ben heb ik wel geleerd dat het niet zo zwart-wit is als het op het eerste gezicht lijkt. Het enige dat mij tegenstaat is dat ze innovatie op elke mogelijke manier tegenhouden om de kosten laag te houden.
Er is bijvoorbeeld ontzettend veel reclame en ontwikkeling voor schijfremmen aan de gang. Zelfs nieuwe wetten om schijfremmen op trailers te krijgen (remvertraging).
Wat doen Amerikanen? Ze zetten grotere trommels op de trekker en veranderen niks aan de trailer.
Het probleem is dat ze hier niet makkelijk uit komen. Ik zou als Europeaan makkelijk een grote fabriekshal kunnen kopen hier en EU-spec trailers maken. Grond, gebouwen en machines zijn relatief goedkoop en een banklening krijg je hier ook makkelijk.
Het probleem is dat geen hond zo'n ding zal kopen. Je kunt het gewoon niet goedkoop genoeg maken. Dat een trailer multi-inzetbaar is en misschien ook nog 2x zo lang mee gaat (gemiddeld 7 jaar in de US, in NL weet je wel hoe het gaat) lijkt ze niet uit te maken. Af en toe wat nieuws vinden ze mooi.
Ook roest is hier nog een groot probleem. Heb jij in Nederland ooit een 2 jaar oude trailer volledig onder de roest gezien? Ik praat steunpoten, dwarsbalken, langsliggers, achterbumper etc. Dat moet toch helemaal niet meer kunnen?
Ze zijn gewoon te koppig.

Over verschillende ladingen in 1 trailer: Ik denk dat je daar ook wel gelijk in hebt, maar dat is niet echt een probleem. Een chauffeur die aangenomen is om distributie te doen gaat toch geen metaal vervoeren. Daar is ie waarschijnlijk ook te stom voor trouwens. Opleiding is ook nog redelijk achtergesteld. Daar spelen de transportbedrijven op die manier op in.

Maar de keerzijde: Het is een ontzettend groot land dus ze moeten de kosten wel laag houden. Stel je voor dat een kilometer in de US evenveel kost als een kilometer in Amerika. Wie gaat dan nog spullen vervoeren van Eastcoast naar Westcoast?

Hoeveel een trailer exact kost weet ik niet. Ik zal het eens navragen.
Een trailer is trouwens wel standaard 53' hier, geen 40' zoals in NL

Trouwens 1 vraag: Weet jij wat een chauffeur in NL gemiddeld per kilometer kost? Ik weet het niet en ben wel benieuwd.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74857289
Koppig zijn ze zeker dan ja... En toch denk ik, dat als je een paar flinke ballen en een grote lange dikke snikkel hebt, je het gewoon moet dóen. EU-spec Volvo's kopen, trailers naar EU-spec en US standaarden d'r achter, en gewoon volhouden. Als er 1 schaap over de dam is volgen er meer, en als je zorgt dat je de eerste bent kun je ook het langst van de voordelen profiteren En zolang er nog bedrijven zijn die van noord finland naar zuid italie rijden met 1 en dezelfde vracht, en ja, dat is een Nederlands bedrijf, dan zal dat van kust naar kust gebeuren aan jouw kant van de plas ook nog wel door blijven gaan

Wat betreft de kilometerkosten van een chauffeur: dat is natuurlijk afhankelijk van wat je aan kilometers doet op een dag, en in welke loonschaal de betreffende chauffeur zit. Een distributiechauffeur die dagritjes doet en net begonnen is (lees: C1), en maar 300km op een dag maakt, kan best eens duurder zijn per kilometer dan een ervaren rot in het vak op de lange baan, lees D5 of E6, en 800km per dag. Een zinnig antwoord is daar dus niet echt op te geven, daar zitten domweg te veel variabelen in. Chauffeurs worden hier nou een maal per uur betaald, en niet per kilometer
Maar we kunnen er wel een slag naar slaan natuurlijk. Stel nou dat een chauffeur netto ¤2500,- binnenhaalt per 4 weken. Is wat aan de hoge kant, maar OK. Dan is het bruto loon plus werkgeverspremies ongeveer het dubbele daarvan, dus grofweg ¤5000,-. Stel nou dat die chauffeur gemiddeld 675km per dag rijdt, en 6 dagen per week, dat is dus 16200km per 4 weken. Dan kost die chauffeur dus per kilometer net geen 31 cent Maar nogmaals, dat getal is erg situatie-specifiek
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  donderdag 19 november 2009 @ 17:50:32 #141
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74857474
Ik zeg toch dat het niet gaat lukken. Amerikanen kopen geen trailer die te duur is. Ik ken de markt omdat ik dagelijks met trailerbouwers en transportbedrijven praat.
Flinke ballen en een zak geld brengen je dus in mijn ogen in de problemen.

Hier praten ze over salaris aan een chauffeur van ongeveer 42ct per mijl, en dat is redelijk goed. Dat is dus grofweg 18 eurocent per kilometer.
Je wordt per mijl betaald.

Enneuh, als er 1 schaap over de dam is? Nee, daar geloof ik niet in. Ik zou het alleen durven als ik een transportbedrijf was dat mijn eigen trailers zou gaan bouwen, maar dan krijg je weer zo'n gigantisch hoge kosten omdat je de hele productie op je transport doorberekend moet worden. Dat zou wel de beste reclame zijn.
Misschien als ik 1 van de grotere fleets hier achter me zou krijgen dat het kan. Maar wet van de grote getallen: Als 1 grote fleet opeens dubbel zo veel voor een trailer gaat betalen krijgen ze veel extra kosten
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74860849
quote:
Op donderdag 19 november 2009 17:50 schreef Barcaconia het volgende:
Ik zeg toch dat het niet gaat lukken. Amerikanen kopen geen trailer die te duur is. Ik ken de markt omdat ik dagelijks met trailerbouwers en transportbedrijven praat.
Flinke ballen en een zak geld brengen je dus in mijn ogen in de problemen.

Hier praten ze over salaris aan een chauffeur van ongeveer 42ct per mijl, en dat is redelijk goed. Dat is dus grofweg 18 eurocent per kilometer.
Je wordt per mijl betaald.

Enneuh, als er 1 schaap over de dam is? Nee, daar geloof ik niet in. Ik zou het alleen durven als ik een transportbedrijf was dat mijn eigen trailers zou gaan bouwen, maar dan krijg je weer zo'n gigantisch hoge kosten omdat je de hele productie op je transport doorberekend moet worden. Dat zou wel de beste reclame zijn.
Misschien als ik 1 van de grotere fleets hier achter me zou krijgen dat het kan. Maar wet van de grote getallen: Als 1 grote fleet opeens dubbel zo veel voor een trailer gaat betalen krijgen ze veel extra kosten
De kosten vallen wel mee, kunnen zelfs gelijk zijn als je de afschrijvingstermijn gewoon met dezelfde verhouding verlengt. Zelfs in de kilometerkosten zou het effect dus nihil kunnen zijn. Het enige wat je nekt is de hogere initiele investering, en dus de langere terugverdienperiode. Maarja, als daar ook tegenover staat dat je meer inkomsten per tijdseenheid uit die investering kunt genereren, en over een veel langere periode, waarom dan niet? Het is dus de korte-termijngedachte bij de ondernemers die het opzetten van een dergelijke werkwijze onmogelijk maakt, niet het economische verhaal. Sterker nog, ik ben er van overtuigd dat er véél te verdienen valt voor de heren transportondernemers, maar dan moeten ze wel geduld hebben

Overigens, was het niet heel lang geleden Renault die als eerste begon met schijfremmen op de toenmalige AE modellen? En dat alle andere truckbouwers en de meeste transportondernemers toen heel sceptisch waren? En dat nu nog slechts een enkeling en in een specifieke situatie nog voor trommels kiest? Iets met schapen en dammen En dan erbij: no guts, no glory
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  donderdag 19 november 2009 @ 22:13:30 #143
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74867183
Ik nodig je uit Ik zeg alleen dat je hard gaat falen. Lange termijn visie: Het komt zeker ooit. Korte termijn visie: De markt is er nu nog niet klaar voor, wacht nog een paar jaar.

No guts, no glory. Dat ben ik met je eens. Maar dit is geld weggooien.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74868038
Nog een jaar studeren, en dan zien wat er komt. En wie weet Nooit bang voor een uitdaging, en met die ballen zit het ook wel goed Rekenen hebben ze me ook wel aardig geleerd, en kletsen kan ik van eigens wel

You spare me a seat

Trouwens, eens even helemaal wat anders. Weet iemand wat de humor is van het kort koppelen van een schamelaanhanger? Ik bedoel, door de vangmuil zo kort achter de achteras maakt dat de aanhanger een eind binnendoor gaat lopen in de bochten, en ook achteruit lijkt mij dat het snelle corrigeren en precieze sturen er behoorlijk af gaat
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  donderdag 19 november 2009 @ 23:00:28 #145
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_74869576
quote:
Op donderdag 19 november 2009 22:31 schreef Bartholomeus het volgende:
Trouwens, eens even helemaal wat anders. Weet iemand wat de humor is van het kort koppelen van een schamelaanhanger? Ik bedoel, door de vangmuil zo kort achter de achteras maakt dat de aanhanger een eind binnendoor gaat lopen in de bochten, en ook achteruit lijkt mij dat het snelle corrigeren en precieze sturen er behoorlijk af gaat
Valt wel mee. gewoon compenseren met een lange triangel

Als ik achteruit moet rijden met mijn combinatie laat ik in principe altijd mijn sleepas zakken. Dan krijg ik namelijk de vangmuil ongeveer OP de achteras. Ik vind dat je zo veel meer controle hebt over je stuurbewegingen. Veel rustiger enzo
En met het achteruitrijden moet je de aanhanger het werk laten doen en met de motorwagen eigenlijk alleen maar volgen. In ieder geval zo min mogelijk sturen.

Voor wat betreft dat binnendoor lopen: een oplegger, die loopt pas binnendoor!
pi_74873357
quote:
Op donderdag 19 november 2009 23:00 schreef druppelkut het volgende:

[..]


Voor wat betreft dat binnendoor lopen: een oplegger, die loopt pas binnendoor!
Dat ligt er wel aan of hij gestuurd is of niet.
  vrijdag 20 november 2009 @ 00:56:09 #147
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74873681
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 00:40 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat ligt er wel aan of hij gestuurd is of niet.
Een oplegger hoort gestuurd te zijn
De enige ongestuurde oplegger die ik ooit gereden heb is mijn lesauto trouwens Best slecht eigenlijk
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  vrijdag 20 november 2009 @ 01:54:14 #148
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74874448
Wij hadden op de zaak alles gestuurd, en één ongestuurde 3 assige oplegger.. tot... ik eens op de automatische piloot ergens een kort hoekje om ging
Daarna was het een 2 assige oplegger
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_74874485
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 01:54 schreef Sounddragon het volgende:
Wij hadden op de zaak alles gestuurd, en één ongestuurde 3 assige oplegger.. tot... ik eens op de automatische piloot ergens een kort hoekje om ging
Daarna was het een 2 assige oplegger
Het gevaar van routine....
  vrijdag 20 november 2009 @ 02:01:01 #150
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74874495
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 01:54 schreef Sounddragon het volgende:
Wij hadden op de zaak alles gestuurd, en één ongestuurde 3 assige oplegger.. tot... ik eens op de automatische piloot ergens een kort hoekje om ging
Daarna was het een 2 assige oplegger
Het went iig vlug. Ik heb wel eens met lange bakwagens gereden die ik ook gevaarlijk kort door de bocht haalde.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')