True, maar de BT'er doet het altijd rustig.quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:50 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ook met die auto kan het prima, je hebt alleen iets meer geduld nodig, die bakken 'denken' even voor ze wat gaan doen. Resultaat: je verliest je geduld, hebt zoiets van 'goddomme, ga nou es wat dóen', je trapt het gas dieper in, en hop, daar ga je
Inderdaad! Heerlijk voor binnenlandritten, maar gebruik het niet in de bergen!quote:Op donderdag 12 november 2009 22:05 schreef druppelkut het volgende:
En dat koppelingsknopje op de pook is
Alleen AH of doe je ook andere supermarkten? Een F2000 is trouwens wel gaaf!quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:06 schreef Ridocar het volgende:
*meldt.
Nachtchauffeur. Met een MAN F2000, trekker-oplegger. BH-kenteken.
Voornamelijk groenten naar distributiecentra van AH. 6 nachten per week. Zondagavond beginnen, zaterdagochtend weekend.
Ik kan je melden dat bij ons de BP-serie er nogal last van heeft. En onze Volvo's schakelen nooit als je de put uit rijdt.quote:Op donderdag 12 november 2009 22:01 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik wil overigens de eerste zijn om toe te geven dat de afstelling en handelbaarheid daarvan door de jaren heen sterk verbeterd is, en dat het bij de eerste serie (dus die BN- kentekens) wel wat liefde en geduld vergt voor je er handig mee bent en dus netjes mee kunt rijden. En dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn
Alleen AH. Op dit moment vaak naar DC Pijnacker.quote:Op vrijdag 13 november 2009 13:14 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Alleen AH of doe je ook andere supermarkten? Een F2000 is trouwens wel gaaf!
Ook hier niets van te merken. D'r staan nog altijd auto's niks te doen op de werf. Normaal gesproken rijdt alles.quote:Op vrijdag 13 november 2009 12:21 schreef druppelkut het volgende:
Hoorde net op t nieuws dat de crisis in NL officieel voorbij is.
Maar niet bij ons. Ze hebben net 5 chauffeurs vervroegd met weekend gestuurd. Er valt niks meer te rijden
Gelukkig kan ik nog een paar uur vooruit.
quote:Op zaterdag 14 november 2009 13:14 schreef druppelkut het volgende:
Zo, vandaag ff mijn autootje laten poetsen.
Hij ziet er weer prima uit al zeg ik 't zelf![]()
[ afbeelding ]
Oh, en ik heb een nieuw stickertje laten maken voor op de turkenvanger:
[ afbeelding ]
Ik heb meteen 2 stickertjes laten maken met Ladyshave.quote:
Heb je niet zo'n mooie spreuk bovenop de zijkant van de cabine?quote:Op zaterdag 14 november 2009 16:33 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Ik heb meteen 2 stickertjes laten maken met Ladyshave.
Er zit er nu ook 1 op de achterkant van de aanhanger
Zie jij iets staan?quote:Op zaterdag 14 november 2009 16:38 schreef Barcaconia het volgende:
Heb je niet zo'n mooie spreuk bovenop de zijkant van de cabine?
"My truck is my life"
"Big Beauty"
"The Judge"
Of zoiets
En in 't nederlands?quote:Op zaterdag 14 november 2009 16:41 schreef Alexxxxx het volgende:
"It ein fan elke reis is it paad werom"
Nee, ik zie niks staan. Ik kan me voorstellen dat de baas daar niet zo blij mee isquote:Op zaterdag 14 november 2009 16:45 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Zie jij iets staan?
Ik niet namelijk. Had ik wel graag gewild maar dat mocht niet meer.
Er werden teveel stickers geplakt op de cabine's door een aantal chauffeurs bij ons. Allemaal op kosten van de baas uiteraard. En die werd een beetje gek toen hij uiteindelijk de prijzen ervan onder ogen kreeg
[..]
En in 't nederlands?
Het eind van elke reis is de terugweg.quote:Op zaterdag 14 november 2009 16:45 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Zie jij iets staan?
Ik niet namelijk. Had ik wel graag gewild maar dat mocht niet meer.
Er werden teveel stickers geplakt op de cabine's door een aantal chauffeurs bij ons. Allemaal op kosten van de baas uiteraard. En die werd een beetje gek toen hij uiteindelijk de prijzen ervan onder ogen kreeg
[..]
En in 't nederlands?
Foto ziet er wel goed uit, hoor.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:57 schreef Barcaconia het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind dit altijd mooi spul! Dit kwam ik van de week tegen op de snelweg. Blade trailers zijn altijd heel apart om te zien wat voor soort rare sturing de fabrikant verzonnen heeft op zo'n ding![]()
Sorry voor de kutfoto, tegen de avond vanuit een rijdende auto door een vies raam gemaakt
Deze hele trailer is gemaakt speciaal voor windmolen vleugels. Hier wordt in principe niets anders mee vervoerd. Deze foto heb ik gemaakt op de US-90 vlak voor Sioux Falls, South Dakota.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Foto ziet er wel goed uit, hoor.
Die kom ik erg vaak tegen, op de parking van Wouwse Tol (bij Bergen op Zoom, richting Vlissingen, A58) Daar vertrekken ze vaak 's nachts richting Zeeland. Waarschijnlijk vanwege die kutbocht verderop.
Check die jukken, speciaal voor die wieken gemaakt, volgens mij.
Die Bladerunners van Nooteboom doen geloof ik 56 meter max uitgeschoven, en volledig gestuurd. Dat wil zeggen, in de bocht draaien ze van eigens mee, en eventueel met de afstandsbediening vanuit de cabine bijstuurbaar. Stelletje rare ami's... waarom lopen die lui in de ontwikkeling van het transportmaterieel zo ontzettend achter? Wat betreft personenwagens zijn ze ons lange tijd decennia voor geweestquote:Op dinsdag 17 november 2009 21:43 schreef Barcaconia het volgende:
Die achterassen zijn 2 losse assen op een draaikrans. Met een stang verbonden naar elkaar en 2 hydraulische stuurcilinders die op de achterste draaikrans zitten. Die moet je handmatig in positie zetten met een aggregaat en hydropomp in een bedieningskast achter. Dan kun je de bocht insturen, eventueel bijsturen en dan moet je ze handmatig weer uitlijnen, vergrendelen en kun je weer verder rijden.
Ze rijden in een colonne van 4 (raar getal) met 2 busjes erbij. Die gasten in dat busje moeten dus elke bocht meelopen om alle 4 die dingen even door een bocht te sturen en daarna weer uit te lijnen
@Sounddragon,
Het is inderdaad niet zo speciaal, maar wel geinig spul. Blade trailers die ze in Europa gebruiken zijn wel 300x moderner trouwens.
Niet alleen met betrekking tot getrokken materieel, kijk ook eens naar de inrichting van de cabines. De enige die daar een beetje modern in is aan de overkant van de grote plas is Volvo, de rest is (vrijwel) zonder uitzondering aftanse meuk. Gesynchroniseerde versnellingsbakken zijn daar bijvoorbeeld voor mietjes, echte mannen kunnen zonder. Schakelaars moeten minstens 10cm lang en een halve cm dik zijn, anders kunnen ze ze niet vinden. Oh en remmen op de vooras, waarom zou je! Of een dubbelleidingsysteem zoals wij dat hier hebben, is ook nergens voor nodig daar. Gewoon 1 slangetje waar je druk op zet als je moet remmen, en that's it. Dat dat veel trager reageert, geen uitvalbeveiliging kent, en het gebruik van luchtdruk op de trailer voor welk doeleind dan ook onmogelijk maakt, doet er blijkbaar niet toequote:Op woensdag 18 november 2009 12:05 schreef Sounddragon het volgende:
Omdat de Ami systemen niet zo ingewikkeld zijn, blijven ze ook wat langer funktioneren, en kunnen ze ook betrekkelijk eenvoudig gerepareerd worden.. zal ook wel wat onderhoudsvriendelijker zijn denk ik...
@ Barca:
Lopen die assen niet vanzelf mee in de bochten dan ?? dan is het dus eigenlijk een starre semi met stuurOPTIE ??
De kosten vallen wel mee, kunnen zelfs gelijk zijn als je de afschrijvingstermijn gewoon met dezelfde verhouding verlengt. Zelfs in de kilometerkosten zou het effect dus nihil kunnen zijn. Het enige wat je nekt is de hogere initiele investering, en dus de langere terugverdienperiode. Maarja, als daar ook tegenover staat dat je meer inkomsten per tijdseenheid uit die investering kunt genereren, en over een veel langere periode, waarom dan niet? Het is dus de korte-termijngedachte bij de ondernemers die het opzetten van een dergelijke werkwijze onmogelijk maakt, niet het economische verhaal. Sterker nog, ik ben er van overtuigd dat er véél te verdienen valt voor de heren transportondernemers, maar dan moeten ze wel geduld hebbenquote:Op donderdag 19 november 2009 17:50 schreef Barcaconia het volgende:
Ik zeg toch dat het niet gaat lukken. Amerikanen kopen geen trailer die te duur is. Ik ken de markt omdat ik dagelijks met trailerbouwers en transportbedrijven praat.
Flinke ballen en een zak geld brengen je dus in mijn ogen in de problemen.
Hier praten ze over salaris aan een chauffeur van ongeveer 42ct per mijl, en dat is redelijk goed. Dat is dus grofweg 18 eurocent per kilometer.
Je wordt per mijl betaald.
Enneuh, als er 1 schaap over de dam is? Nee, daar geloof ik niet in. Ik zou het alleen durven als ik een transportbedrijf was dat mijn eigen trailers zou gaan bouwen, maar dan krijg je weer zo'n gigantisch hoge kosten omdat je de hele productie op je transport doorberekend moet worden. Dat zou wel de beste reclame zijn.
Misschien als ik 1 van de grotere fleets hier achter me zou krijgen dat het kan. Maar wet van de grote getallen: Als 1 grote fleet opeens dubbel zo veel voor een trailer gaat betalen krijgen ze veel extra kosten
Valt wel mee. gewoon compenseren met een lange triangelquote:Op donderdag 19 november 2009 22:31 schreef Bartholomeus het volgende:
Trouwens, eens even helemaal wat anders. Weet iemand wat de humor is van het kort koppelen van een schamelaanhanger? Ik bedoel, door de vangmuil zo kort achter de achteras maakt dat de aanhanger een eind binnendoor gaat lopen in de bochten, en ook achteruit lijkt mij dat het snelle corrigeren en precieze sturen er behoorlijk af gaat
Dat ligt er wel aan of hij gestuurd is of niet.quote:Op donderdag 19 november 2009 23:00 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Voor wat betreft dat binnendoor lopen: een oplegger, die loopt pas binnendoor!
Een oplegger hoort gestuurd te zijnquote:Op vrijdag 20 november 2009 00:40 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat ligt er wel aan of hij gestuurd is of niet.
Het gevaar van routine....quote:Op vrijdag 20 november 2009 01:54 schreef Sounddragon het volgende:
Wij hadden op de zaak alles gestuurd, en één ongestuurde 3 assige oplegger.. tot... ik eens op de automatische piloot ergens een kort hoekje om ging![]()
Daarna was het een 2 assige oplegger
Het went iig vlug. Ik heb wel eens met lange bakwagens gereden die ik ook gevaarlijk kort door de bocht haalde.quote:Op vrijdag 20 november 2009 01:54 schreef Sounddragon het volgende:
Wij hadden op de zaak alles gestuurd, en één ongestuurde 3 assige oplegger.. tot... ik eens op de automatische piloot ergens een kort hoekje om ging![]()
Daarna was het een 2 assige oplegger
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |