quote:De dood van de Marokkaanse Laila Achichi (18) in Antwerpen is dan toch geen ongeval.
Een verdachte zit in de cel. Hij veroorzaakte allicht de ernstige brandwonden waaraan het meisje overleed.
De 18-jarige Laila Achichi werd op 10 oktober in een huis in de Maasstraat in de Antwerpse wijk Dam gevonden met derdegraadsbrandwonden. Reanimatie mocht niet meer baten. Al snel was duidelijk dat het niet om zelfmoord ging. De Antwerpse raadkamer besliste gisteren om een verdachte een maand langer in de cel te houden.
Duiveluitdrijving?
De man zou Laila hebben onderworpen aan een of ander ritueel. Een duiveluitdrijving? Een reiniging? Feit is dat hij behoorlijk drastisch te werk is gegaan. De ene houdt het op ''voodooachtige taferelen'', de andere op “middeleeuwse praktijken met vuur en een giftige vloeistof”. Maar waarom precies? Wegens de lesbische geaardheid van Laila, dondert het binnen de Marokkaanse gemeenschap, aldus hbvl.be.
http://www.gva.be/antwerp(...)18-jarige-laila.aspxquote:Op vrijdag 6 november 2009 16:47 schreef Disana het volgende:
Bron? En waar staat dat het een imam was?
Dankjewel.quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:50 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
http://www.gva.be/antwerp(...)18-jarige-laila.aspx
Ach, het geeft ons weer een reden om op Wilders te stemmenquote:Op vrijdag 6 november 2009 16:49 schreef MacorgaZ het volgende:
Geweldig die islam jonge, laten we snel meer moslims toelaten in Nederland!
Hoezeer ik ook de Islam veracht en een pesthekel heb aan Marokkaans tuig: DAT NOOIT.quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:51 schreef jslavenburg het volgende:
[..]
Ach, het geeft ons weer een reden om op Wilders te stemmen
Jij hebt echt geen idee wat jezelf nu zegt...quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:53 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Hoezeer ik ook de Islam veracht en een pesthekel heb aan Marokkaans tuig: DAT NOOIT.
Geblondeerde schreeuwlelijk die de onderbuiken van het plebs bespeelt.
quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:46 schreef superworm het volgende:
middeleeuwse praktijken
alles mee gezegd.
Idd!quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:53 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Hoezeer ik ook de Islam veracht en een pesthekel heb aan Marokkaans tuig: DAT NOOIT.
Geblondeerde schreeuwlelijk die de onderbuiken van het plebs bespeelt.
Jij zo te lezen ook niet!quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:59 schreef Donders het volgende:
[..]
Jij hebt echt geen idee wat jezelf nu zegt...
Alsof die middelste zooi beter is staan, laat staan de linkse baggerquote:Op vrijdag 6 november 2009 17:12 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Jij zo te lezen ook niet!
Maar toch, ik meen wat ik daar schreef. Hij kaart bestaande problematiek aan, maar is te beperkt, uit zich niet correct en heeft de verkeerde oplossingen.
Dan moet je wel consequent zijn en ook alle christenen het land uit. Christenen gebruiken ook nog zeer vaak de zogenaamde duiveluitdrijving. Islam heeft daar geen alleen recht op. Sterker nog, ik wist niet eens dat de Islam dat ook deden, ik meende altijd dat dat aan christenen voorbehouden was.quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:49 schreef MacorgaZ het volgende:
Daar is de eerste weer hoor, heerlijk relativeren weer, de gevreesde "nuance" van Disana..quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:47 schreef Disana het volgende:
Bron? En waar staat dat het een imam was?
Wilders is een hypocriete klootzak, nooit zal die geblondeerde pinda mijn stem krijgen.quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:51 schreef jslavenburg het volgende:
[..]
Ach, het geeft ons weer een reden om op Wilders te stemmen
Ja, laten we vooral niet relativeren of nuanceren, maar lekker alles en iedereen over 1 kam scheren. Dat gaat vast een heleboel fijne effecten opleveren.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:17 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Daar is de eerste weer hoor, heerlijk relativeren weer, de gevreesde "nuance" van Disana..![]()
Walgelijke klote Imam.
W_T reageert wel vaker als een stier in dergelijke topics. De nuance van Disana was gewoon terecht.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, laten we vooral niet relativeren of nuanceren, maar lekker alles en iedereen over 1 kam scheren. Dat gaat vast een heleboel fijne effecten opleveren.
Nee je hebt gelijk, het is cultuur en dat moeten we respecteren. Waar is de volgende homo of lesbienne die mijn frituurpan mantra wil ondergaan om te 'genezen'?quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, laten we vooral niet relativeren of nuanceren, maar lekker alles en iedereen over 1 kam scheren. Dat gaat vast een heleboel fijne effecten opleveren.
Tuurlijk, en ik ben de paus.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:19 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
W_T reageert wel vaker als een stier in dergelijke topics. De nuance van Disana was gewoon terecht.
Is het cultuur? Er worden dagelijks meisjes met heet water overgoten?quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:20 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee je hebt gelijk, het is cultuur en dat moeten we respecteren. Waar is de volgende homo of lesbienne die mijn frituurpan mantra wil ondergaan om te 'genezen'?
Gratis en voor niets.
Lees gewoon het ECHTE bericht.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:20 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Tuurlijk, en ik ben de paus.
Had net zo goed door een gestoorde Christen gedaan kunnen zijn, die houden vaak ook niet zo van homoseksualiteit.quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:49 schreef MacorgaZ het volgende:
Maar het is niet door een Christen gedaan..quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:21 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Had net zo goed door een gestoorde Christen gedaan kunnen zijn, die houden vaak ook niet zo van homoseksualiteit.![]()
Het zou me niet eens verbazen, aan je reactionaire reacties te zien.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:20 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Tuurlijk, en ik ben de paus.
En daarom is het goed om te generaliseren toch?quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:21 schreef qonmann het volgende:
[..]
Maar het is niet door een Christen gedaan..
Nee, maar cultuur hoeft niet dagelijks plaats te vinden, maar dan ga ik weer in op moeilijke stof waarschijnlijk onnavolgbaar voor de leken.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:20 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Is het cultuur? Er worden dagelijks meisjes met heet water overgoten?
Ach altijd als er ergens een Moslim iets negatiefs heeft gedaan ..duurt het nooit lang totdat iemand typt..maar Niet-Moslims doen het ook, ik zie de toegevoegde waard van zo'n post niet.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:23 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
En daarom is het goed om te generaliseren toch?
quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:16 schreef Sakura het volgende:
[..]
Dan moet je wel consequent zijn en ook alle christenen het land uit. Christenen gebruiken ook nog zeer vaak de zogenaamde duiveluitdrijving. Islam heeft daar geen alleen recht op. Sterker nog, ik wist niet eens dat de Islam dat ook deden, ik meende altijd dat dat aan christenen voorbehouden was.
Oh nee hoor, leg maar HAARFIJN uit dat het een typisch Marokkaanse cultureel trekje is.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee, maar cultuur hoeft niet dagelijks plaats te vinden, maar dan ga ik weer in op moeilijke stof waarschijnlijk onnavolgbaar voor de leken.
Dus omdat veel mensen het doen, moeten we het maar z'n gang laten gaan.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:25 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ach altijd als er ergens een Moslim iets negatiefs heeft gedaan ..duurt het nooit lang totdat iemand typt..maar Niet-Moslims doen het ook, ik zie de toegevoegde waard van zo'n post niet.
Nee, het is gedaan door een gestoorde gek. Wat ik aan wilde geven is dat het verder niets met het moslim zijn te maken heeft, extremistische christenen zouden zoiets ook kunnen doen. Zeggen dat alle moslims hierom beter op kunnen donderen is belachelijk, laat alle christenen dan ook maar weg gaan, want stel dat er één extremist tussen zit!quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:21 schreef qonmann het volgende:
[..]
Maar het is niet door een Christen gedaan..
Het was gewoon heel simpel: ik heb nimmer nooit gehoord dat imams zich van dergelijke gruwelpraktijken bedienen. Dus ik vroeg naar de bron, en daaruit blijkt dat dat krantje er zelf maar 'imam' van maakt.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:19 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
W_T reageert wel vaker als een stier in dergelijke topics. De nuance van Disana was gewoon terecht.
Dat stelde ik helemaal niet, mafkees.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:28 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Oh nee hoor, leg maar HAARFIJN uit dat het een typisch Marokkaanse cultureel trekje is.
De toegevoegde waarde is dat het nutteloos is om door de actie van een of andere gestoorde gek meteen een heel geloof en haar volgelingen te bashen. Als er niet op die manier wordt gebasht, zijn het soort posts waar jij het over hebt ook niet nodig.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:25 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ach altijd als er ergens een Moslim iets negatiefs heeft gedaan ..duurt het nooit lang totdat iemand typt..maar Niet-Moslims doen het ook, ik zie de toegevoegde waard van zo'n post niet.
Leg GEWOON uit, dat dit typisch een Marokkaans cultureel trekje is. Jij komt met de achterlijke opmerking "ies koeltoer", verdedig die dan ook als je een echte man bent. Zoals het er nu naar uitziet ben je namelijk een die-hard cultuurrelativist, die elk incident onder cultuur wil scharen.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat stelde ik helemaal niet, mafkees.![]()
Ik zei dat cultuur niet elke dag hoeft plaats te vinden, of regelmatig for that matter. Klompen zijn ook Nederlandse cultuur, zie jij echter elke Nederlander op klompen lopen? Of in molens wonen? of tulpen op tafel hebben staan?
Ofwel, praat niet over iets waar je geen verstand van hebt. Pragmatische antwoorden als "oeh oeh oeh het is maar een incident" wil niet zeggen dat het geen cultuur is.
Het staat er toch al, moslim "IMAM" (speciaal voor Disana de aanhalingstekens.. kuch), nou, volgens mij is een Imam wel een cultuur trekje van de Islam, maar correct me if I'm wrong hoor.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:31 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Leg GEWOON uit, dat dit typisch een Marokkaans cultureel trekje is. Jij komt met de achterlijke opmerking "ies koeltoer", verdedig die dan ook als je een echte man bent. Zoals het er nu naar uitziet ben je namelijk een die-hard cultuurrelativist, die elk incident onder cultuur wil scharen.
Wat lul je nou dom. Als een Nederlander iemand neerschiet en er staat in de krant "NEDERLANDER", dan maakt het neerschieten van iemand anders toch ook geen deel uit van de Nederlandse cultuur.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Het staat er toch al, moslim "IMAM" (speciaal voor Disana de aanhalingstekens.. kuch), nou, volgens mij is een Imam wel een cultuur trekje van de Islam, maar correct me if I'm wrong hoor.
Nee, daarom betrek ik het ook niet op nationaliteit, maar op religie en Islam en een geloofsidentiteit als een Imam. Je moet wel lezen wat ik schrijf, anders heeft het weinig nut om je bij te praten hé.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:36 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Wat lul je nou dom. Als een Nederlander iemand neerschiet en er staat in de krant "NEDERLANDER", dan maakt het neerschieten van iemand anders toch ook geen deel uit van de Nederlandse cultuur.
Ook al betrek je het niet op nationaliteit, de manier van redeneren blijft hetzelfde, namelijk aan de hand van een individueel incident waarbij een bepaald individu betrokken is, concluderen dat het deel uit maakt van een cultuur.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:38 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee, daarom betrek ik het ook niet op nationaliteit, maar op religie en Islam en een geloofsidentiteit als een Imam. Je moet wel lezen wat ik schrijf, anders heeft het weinig nut om je bij te praten hé.
Dat kun je vanaf nu dus niet meer zeggen...quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Het was gewoon heel simpel: ik heb nimmer nooit gehoord dat imams zich van dergelijke gruwelpraktijken bedienen. Dus ik vroeg naar de bron, en daaruit blijkt dat dat krantje er zelf maar 'imam' van maakt.
Als één gekke Imam iets doet, of zelfs b.v. één gekke Priester of wie dan ook, dan staat dit toch compleet los van de andere moslims/christenen? De acties van een gestoorde enkeling heeft niets te maken met cultuurtrekjes van de islam of welk geloof dan ook. Het is niet dat zoiets erg vaak gebeurd of dat de meerderheid van de moslims het ook maar enigsinds oké vindt wat hier is gebeurd.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:38 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee, daarom betrek ik het ook niet op nationaliteit, maar op religie en Islam en een geloofsidentiteit als een Imam. Je moet wel lezen wat ik schrijf, anders heeft het weinig nut om je bij te praten hé.
Ik heb iets meer hersencellen dan 3, daarom zeg ik ook dat het individu niet uit maakt, maar wel de ideologie waar het individu uit handelt. Is het je nu nog niet duidelijk?quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:40 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Ook al betrek je het niet op nationaliteit, de manier van redeneren blijft hetzelfde, namelijk aan de hand van een individueel incident waarbij een bepaald individu betrokken is, concluderen dat het deel uit maakt van een cultuur.
Als je iets meer hersencellen hebt dan 3, dan weet je dat het niet klopt.
Nee, kijk maar eens voor de grap naar de hoeveelheid priesters die kinderen mishandelen, je kan er over gaan discussiëren maar ik noem het niet pure "toeval" meer.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als één gekke Imam iets doet, of zelf b.v. één gekke Priester of wie dan ook, dan staat dit toch compleet los van de andere moslims/christenen?
Ik was te laat met m'n edit.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:42 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee, kijk maar eens voor de grap naar de hoeveelheid priesters die kinderen mishandelen, je kan er over gaan discussiëren maar ik noem het niet pure "toeval" meer.
Ja maar cultuur (zoals ik al eerder zei) is niet puur en alleen de herkenbare dingen als een klompje hier of een tulpje daar, het is ook het gedachtengoed en het gedrag van mensen in elke situatie. Nederlanders zullen zich vaak anders gedragen dan bijvoorbeeld Duitsers terwijl het verschil niet duidelijk is tussen de twee (bierbuiken daargelatenquote:Op vrijdag 6 november 2009 17:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik was te laat met m'n edit.Maar inderdaad, dat lijkt toch wel een verband. Maar dat hoeft verder niet met het geloof te maken, meer met het soort personen dat het beroep als priester uit wil oefenen.
Alsof zoiets als in dit nieuwsbericht elke week gebeurd.quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:45 schreef Halve_Maen het volgende:
Patronen opmerken = een groep mensen over een kam scheren volgens sommigen hier?
vreemde beredenatie.
quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:49 schreef MacorgaZ het volgende:
Daar doelde ik ook helemaal niet op...quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:12 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Jij zo te lezen ook niet!
Maar toch, ik meen wat ik daar schreef. Hij kaart bestaande problematiek aan, maar is te beperkt, uit zich niet correct en heeft de verkeerde oplossingen.
Oh, graag hoor, alle streng-gelovigen mogen mooi weg uit Nederland, die christenen ook heel graag zelfs.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:16 schreef Sakura het volgende:
[..]
Dan moet je wel consequent zijn en ook alle christenen het land uit. Christenen gebruiken ook nog zeer vaak de zogenaamde duiveluitdrijving. Islam heeft daar geen alleen recht op. Sterker nog, ik wist niet eens dat de Islam dat ook deden, ik meende altijd dat dat aan christenen voorbehouden was.
En die gaan...waar naartoe?quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:56 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Oh, graag hoor, alle streng-gelovigen mogen mooi weg uit Nederland, die christenen ook heel graag zelfs.
En waaruit blijkt uit welke ideologie het individu in dit geval heeft gehandeld? Of is de aanwezigheid van een imam per definitie het bewijs dat men gehandeld heeft vanuit een islamitische overtuigingquote:Op vrijdag 6 november 2009 17:41 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik heb iets meer hersencellen dan 3, daarom zeg ik ook dat het individu niet uit maakt, maar wel de ideologie waar het individu uit handelt. Is het je nu nog niet duidelijk?
Ik zei toch al dat het niet voor leken is.
moet het elke week gebeuren om een patroon te zijn?quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Alsof zoiets als in dit nieuwsbericht elke week gebeurd.
En ja, in sommige gevallen wel:
[..]
Het is niet eens een beschermde titel dus vrij onverstandig om daar mee in te zetten.quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Dankjewel.
Men neemt dus aan dat het een imam was want die titel staat niet voor niets tussen aanhalingstekens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |