quote:Op zondag 8 november 2009 22:37 schreef beertenderrr het volgende:
vertel je hem dan tijdens de rit ook dat je transacties maakt bij de mcdonalds van dezelfde bedragen, maar dan in euro's?
Ik ga ook zo wat short's kopenquote:Op maandag 9 november 2009 09:12 schreef Vandergeld het volgende:
Hoog openen, laag eindigen vandaag. Net ook goud shorts gekocht.
Gequote, voor referentiequote:Op maandag 9 november 2009 09:12 schreef Vandergeld het volgende:
Die mensen zijn blij dat ze een dag werk hebben. Zelf loop ik altijd graag, maar nam in Indonesie vaak een taxi om toch wat geld direct bij de lokale bevolking uit te geven.quote:
Ik hou van lopen, dus ik loop normaal gesproken alles als het minder dan ~5km is. In dit geval ging het om het bekijken van een aantal plekken (=tientallen km) rondom het dorp waar ik verbleef. Ik ben het hele stadje rond geweest om te kijken of ik een scootertje (zonder driver) kon huren maar ik kon alleen schakelbrommers vinden (ik kan alleen op automaatjes rijden). Uiteindelijk bood deze driver/ gids zijn service aan voor een belachelijk laag bedrag. Achteraf maar goed trouwens, want die plaatsen had ik zonder hem nooit gevonden. Bovendien bleek een aantal wegen zo slecht dat ik er nooit zelfg met een scootertje overheen was gekomen.quote:Op maandag 9 november 2009 10:08 schreef LXIV het volgende:
Die mensen zijn blij dat ze een dag werk hebben. Zelf loop ik altijd graag, maar nam in Indonesie vaak een taxi om toch wat geld direct bij de lokale bevolking uit te geven.
Geld geven doe ik ook nooit. Maar soms koop ik voor bijna niks een zak lychees ofzo op de markt waarvan ik dan de helft overhou en die geef ik dan weleens aan een bedelaar. Daar zijn ze dan dankbaar voor. Hier in Engeland vroeg een (gezonde!) bedelaar mij laatst ongegeneerd om £20 (WTF!!!quote:In ieder geval vind ik het beter om een dienst af te nemen dan om zomaar geld weg te geven. In het eerste geval behandel je de mensen als een -gelijkwaardige- ondernemer, in het tweede maak je er een bedelaar van. En als het financieel niet uitkomt dan rijden ze echt niet voor je.
Klopt, ik zit al weer een paar uurtjes in de hal hier en iedereen is hier dezelfde mening toegedeeld;quote:
Moah, de odds op een daling zijn hoger, maar dat wil niet zeggen dat het gebeurt. Zelfs met een 99% op succes heb je altijd nog een kans op dat je iets niet wint.quote:Op maandag 9 november 2009 11:17 schreef SeLang het volgende:
Aardige testcase dit
Er staat een textbook TA patroon dat wijst op een daling. Als we verder gaan stijgen dan kan dat ook weer in de vuilnisbak
Btw: de euro is vandaag alweer even boven de $1,50 geweest....
Ik geloof nergens heilig in, verwacht alleen dat goud een zeer belangrijke top aan het zetten is, net als beurzen en olie.quote:Op maandag 9 november 2009 11:29 schreef bouillabaisse het volgende:
Vandergeld zit short op goud, schreef hij daarstraks. Hij gelooft er in elk geval heilig in.
Het was maar een grapje.quote:Op maandag 9 november 2009 11:31 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik geloof nergens heilig in, verwacht alleen dat goud een zeer belangrijke top aan het zetten is, net als beurzen en olie.
Goud hebben geen afloopdatum, puts over 2 weken deels en rest 3e vrijdag van december.quote:Op maandag 9 november 2009 11:32 schreef bouillabaisse het volgende:
[..]
Het was maar een grapje.
Wanneer loopt je shortpositie af?
En wanneer neem je je verlies op je puts? Ik neem aan dat ze er behoorlijk rood bij staan, met de huidige stijging.quote:Op maandag 9 november 2009 11:32 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Goud hebben geen afloopdatum, puts over 2 weken deels en rest 3e vrijdag van december.
Oké. Da's een aardige gok, ik hoop voor je dat het goed uitpakt.quote:Op maandag 9 november 2009 11:32 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Goud hebben geen afloopdatum, puts over 2 weken deels en rest 3e vrijdag van december.
Daarnaast kan het bear patroon zelfs met een hoger slot nog makkelijker intact blijven.quote:Op maandag 9 november 2009 11:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Moah, de odds op een daling zijn hoger, maar dat wil niet zeggen dat het gebeurt. Zelfs met een 99% op succes heb je altijd nog een kans op dat je iets niet wint.
Puts november staan aardig onder water ja, ik wil eerst sessie US zien, zie deze stijging niet doorzetten komende dagen.quote:Op maandag 9 november 2009 11:37 schreef RvLaak het volgende:
[..]
En wanneer neem je je verlies op je puts? Ik neem aan dat ze er behoorlijk rood bij staan, met de huidige stijging.
Het is de google van de financiele sector (met nog vele andere tools). Moet worden bijgezegd dat Bloomberg natuurlijk niet sufficient is om er puur alleen op af te gaan, maar het is toch wel handigquote:Op maandag 9 november 2009 12:22 schreef bouillabaisse het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is dat bloombergdinges een beetje de google van de financiele sector?
voorraad aanvullen. die waren ook wel opquote:Op maandag 9 november 2009 12:40 schreef RvLaak het volgende:
Ook vreemd, de Duitse industriële productie is gestegen, maar het handelsoverschot is gedaald
Check die volume spike tijdens de meest recente daling (mid-eind oktober)quote:Op maandag 9 november 2009 12:46 schreef sitting_elfling het volgende:
Leuk om te zien dat de volume kwestie van vorig jaar, gemiddeld genomen oplopende switche van vorig jaar boven het gemiddelde volume en dit jaar onder het gemiddelde volume loop. Terwijl je duidelijk een stijging kunt zien in de volume vorig jaar aan het eind van het jaar door uiteraard oplopende volumes. En sinds we tijdens die crisis weer omhoog zijn gegaan zijn de volumes weer onder het gemiddelde volume gedoken!
[ afbeelding ]
Uitgaande van het meeste positieve TA plaatje verwacht ik dat we tussen 313 - 333 de volgende top zetten om de volgende correctie te zien. Mochten we onder de 328 een top zetten zou ik al spreken van een kleine correctie vanwege lagere toppen, mocht hij de de top boven de 328 zetten kunnen we weer omhoog. Al blijft het TA
Aan ahold en KPN te zien waren er toen echt paniek verkopen(deleverage).quote:Op maandag 9 november 2009 13:00 schreef SeLang het volgende:
[..]
Check die volume spike tijdens de meest recente daling (mid-eind oktober)
Denk je dit nog steeds?quote:Op maandag 9 november 2009 09:12 schreef Vandergeld het volgende:
Offtopic, maar zojuist ticket naar Filippijnen geboekt, 7 dec- 3 febquote:Op zondag 8 november 2009 17:54 schreef SeLang het volgende:
Ik zit met een moeilijke beleggingsbeslissing.
De P/E ratios zijn veel te hoog en vanwege de ergernis en mentale stress die dat oplevert is het geen optie om met kerst en nieuwjaar thuis te blijven. Het idee is dat ik pas thuis kom als Bernanke klaar is met printen en het opkopen van $1,5T aan mortgage securities. Nu moet ik beslissen of ik in december voor 2 maanden naar Vietnam ga of naar de Filippijnen. Moeilijk moeilijk.... Ik neig naar de Filippijnen, want katholiek dus beetje kerstsfeer. Sowieso ga ik naar beiden (ooit), de vraag is alleen wie eerst. Dus ga ik eerst 2 maanden in de Filippijnen op het strand liggen of naar Vietnam?![]()
Het leven van een lange termijn belegger valt helemaal niet mee, met al die belangrijke beslissingen die je moet nemen
Poll: SeLang moet met kerst naarVietnam Filippijnen
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Nicequote:Op maandag 9 november 2009 13:21 schreef SeLang het volgende:
[..]
Offtopic, maar zojuist ticket naar Filippijnen geboekt, 7 dec- 3 feb
£613,20
Ik ben nu net één week terug van 2 maanden Indonesie
geweldigquote:Op maandag 9 november 2009 13:21 schreef SeLang het volgende:
[..]
£613,20
hmm... was het niet zo dat, als jij op vakantie gaat de beurzen instorten?quote:Op maandag 9 november 2009 13:21 schreef SeLang het volgende:
[..]
£613,20
Link? Of is het de accumulatie van z'n posts?quote:Op maandag 9 november 2009 14:44 schreef Falco het volgende:
de saaie buy-and-hold-strategie van Selang (dank voor je uiteenzetting van je strategie)
Dat laatstequote:Op maandag 9 november 2009 15:03 schreef Zith het volgende:
[..]
Link? Of is het de accumulatie van z'n posts?
zelf denk ik dat oudere mensen gewoon niet moeten beleggen, maar hun centen moeten opmakenquote:Op maandag 9 november 2009 14:44 schreef Falco het volgende:
Zelf denk ik trouwens dat het voor oudere mensen juist aan te raden is om een lichte edge in je portefeuille voor aandelen met hoog dividend te hanteren. Inkomen uit werk valt weg rond je 65e en met redelijke garantie krijg je jaarlijks een aardig rendement op je aandelenportefeuille, waarmee je leuke dingen kunt doen op je oude dag.
Ik zie hetquote:Op maandag 9 november 2009 13:56 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ja nog steeds, vooral op de US indices.
Mooi voorzetje geven om verder te stijgen?quote:Op maandag 9 november 2009 15:22 schreef Lemans24 het volgende:
oh, wat doet die dollar nu?
alweer 1.50057
Energy traders (vnl LNG en heating oil enzo) die handelen toch altijd met Weather Channel aanquote:Op maandag 9 november 2009 12:20 schreef sitting_elfling het volgende:
Zoals ik hier al eerder vermeldde was er op BB onlangs een nieuwe update die stormen liet zien of het bepaalde assets van een bedrijf waar je in geinvesteerd had. Ze hebben het vandaag weer geupdate
Zie hier onze vriendin, IDA en welke kant ze op gaat...
[ afbeelding ]
En als je dan gaat kijken of onze vriendin IDA bepaalde fabrieken of andere zaken omver kan mieteren ..... en zo kun je ook nog allemaal kleine 'stormen' bekijken .. welke richting ze opgaan, hoe snel .. etc.
[ afbeelding ]
Of een plateau om verder te stijgen. 50-50% haha.quote:Op maandag 9 november 2009 15:49 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Geen idee, kijk alleen naar mijn charts. Lijkt op topvorming.
Daar zijn we nog minder dan 2 puntjes van verwijderd.quote:Op vrijdag 6 november 2009 20:52 schreef Gremen het volgende:
Als er geen afstort meer komt, gaan we volgende week naar de 315
ondertussen nog maar 1 puntje en een beetje. Ik krijg toch medelijden met Vandergeld en zijn puts november.quote:Op maandag 9 november 2009 15:54 schreef Arcee het volgende:
[..]
Daar zijn we nog minder dan 2 puntjes van verwijderd.
Medelijden?quote:Op maandag 9 november 2009 15:55 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
ondertussen nog maar 1 puntje en een beetje. Ik krijg toch medelijden met Vandergeld en zijn puts november.
Ja had je project van 5000 -1 miljoen graag zien uitkomen. Kan natuurlijk nog altijd alleen lijkt tot nu toe een slechte aankoop te zijn geweest.quote:
Timing had inderdaad beter kunnen zijn, maar ik sta er nog steeds achter dat vandaag een draaidag gaat worden.quote:Op maandag 9 november 2009 16:02 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Ja had je project van 5000 -1 miljoen graag zien uitkomen. Kan natuurlijk nog altijd alleen lijkt tot nu toe een slechte aankoop te zijn geweest.
Ik hoop het ook.quote:Op maandag 9 november 2009 16:03 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Timing had inderdaad beter kunnen zijn, maar ik sta er nog steeds achter dat vandaag een draaidag gaat worden.
Ja, we draaien weer de lucht in... Omgekeerde looping, zeg maarquote:Op maandag 9 november 2009 16:03 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Timing had inderdaad beter kunnen zijn, maar ik sta er nog steeds achter dat vandaag een draaidag gaat worden.
Baseer je dat op EW of op cijfers die vandaag nog uit gaan komen?(of beiden?).quote:Op maandag 9 november 2009 16:03 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ew, daarnaast Phi Mate turning date en Bradley turning date 9 november.quote:Op maandag 9 november 2009 16:13 schreef Apache4U het volgende:
[..]
Baseer je dat op EW of op cijfers die vandaag nog uit gaan komen?(of beiden?).
zal ik het voor je doen dan?quote:Op maandag 9 november 2009 16:28 schreef SeLang het volgende:
Het S&P500 koersverloop schreeuwt echt om short te gaan.
Scherpe stijging onder afnemende volumes tot vlak onder een oude top nu...
Ik doe het niet! ik doe het niet! ik doe het niet!![]()
![]()
De beurs is immers vrijwel niet te voorspellen
Crisisquote:'Ouderen' azen op studentenwerk
9 november 2009, 15:27 | ANP
ROTTERDAM (AFN) - Nederlandse studenten hebben steeds meer concurrentie van 40-plussers bij het vinden van een bijbaan. Dat blijkt uit het Nationale Bijbanenonderzoek 2009 van Zoekbijbaan.nl, een online vacaturebank voor parttime werk.
De 40-plussers bieden zich online steeds vaker aan om werk te doen wat studenten gewoonlijk doen. De meesten doen dit omdat het ze het geld hard nodig hebben. ,,Vooral horecawerk is gewild onder deze groep. Dat is normaal toch typisch studentenwerk'', aldus Pieter van Diggele van Zoekbijbaan.nl.
Al sinds het begin van de economische crisis ziet de vacaturesite een stijging van het aantal oudere, meer ervaren werkzoekenden. Dit jaar is het aantal 40-plussers dat zich heeft aangemeld 163 procent gestegen ten opzichte van 2007.
Dat 'ouderen' zich beschikbaar stellen voor typisch studentenwerk is volgens het onderzoek te verklaren door het afgenomen aanbod van werk. Driekwart van de ondervraagde mensen boven de 40 jaar heeft meer moeite met het vinden van werk dan voor de crisis. En één op de tien wil zelfs zo graag werken, dat het ze niet uitmaakt wat ze verdienen.
Zeker weten:quote:
quote:laatst gewijzigd: 09-11-2009 15:40
Crisis treft ook verkoop seksartikelen
De economische teruggang heeft ook de Duitse leverancier van erotische artikelen Beate Uhse getroffen.
Christine le Duc
Het bedrijf, in Nederland bekend van onder meer Christine le Duc, heeft in de eerste negen maanden van dit jaar de omzet en het bedrijfsresultaat flink zien dalen.
Bedrijfsresultaat -90%
De omzet zakte met ruim 8% naar 171 miljoen euro, meldde Beate Uhse maandag. Het bedrijfsresultaat kromp met 90% naar 0,5 miljoen euro. Met name de verkopen in Duitsland en Frankrijk gingen vanaf de zomermaanden flink achteruit.
Grootste
Beate Uhse opereert in zestien landen en is met een jaaromzet van ongeveer 250 miljoen euro een van de grootste leveranciers van erotische artikelen ter wereld.
Feestdagen
De onderneming heeft in de afgelopen maanden het aantal winkels fors teruggeschroefd en voerde ook andere kostenbesparingen door. Beate Uhse hoopt ondanks de tegenvallende resultaten in de eerste negen maanden het eerder voorspelde bedrijfsresultaat van 3 miljoen euro over heel 2009 te halen. Met de feestdagen stijgt de vraag naar erotische speeltjes en lingerie traditioneel sterk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |