quote:Op vrijdag 6 november 2009 10:57 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
amsterdam, daar kom ik 2 keer langs op een dag, ruilen?
[..]
de hele dag niets te doen en dan nog niet eens een stukje terug lezenquote:Op vrijdag 6 november 2009 10:59 schreef Nijns het volgende:
[..]
Goed zo(ik doe niet aan mpg-en
)
Haha, dat is ook zo ja.. Vaak nog vermoeiender dan gewoon een dag werken
Nijnsquote:
quote:
Ik zit nu op mn werk (nouja stage dan) en zit hier wel even te genieten van mn kopje koffie hoor.quote:Op vrijdag 6 november 2009 10:06 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Mogguh
Verse koffie en peperkoek
tis dat ik op mn werk ben, anders zakte ik achterover en genoot ik enorm
De hele dag niets te doen?quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:07 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
de hele dag niets te doen en dan nog niet eens een stukje terug lezen![]()
toos werkeloos![]()
hoe gaat het daarmee trouwens?
MPGquote:
Is al goed hoor lieverdquote:Op vrijdag 6 november 2009 11:11 schreef Ladylike het volgende:
Oh ja, sorrie, hoi Nijns![]()
Hey MPG, dit is nou wat ik bedoelde in mn pm...
om 10 uur submit ik iets, om 11 uur wordt zoiets gepost, maar dat is blijkbaar niet ahv mijn submit, want die staat nog in de wachtrij..
Ow gelukkigquote:
Ik geniet nu van mn bammetjequote:Op vrijdag 6 november 2009 11:12 schreef --Tweety-- het volgende:
[..]
Ik zit nu op mn werk (nouja stage dan) en zit hier wel even te genieten van mn kopje koffie hoor.
Het enige nadeel is dat het instant koffie is (iets beters hebben ze hier niet) maar toch kan ik daar ook best van genieten.
Ziekenhuis weert kinderen om griepquote:Op vrijdag 6 november 2009 11:11 schreef Ladylike het volgende:
om 10 uur submit ik iets, om 11 uur wordt zoiets gepost, maar dat is blijkbaar niet ahv mijn submit, want die staat nog in de wachtrij..
Dat van die brand was weer zo'n spuit 11 momentjequote:Op vrijdag 6 november 2009 11:17 schreef MPG het volgende:
[..]
Ziekenhuis weert kinderen om griep
Brand Stein mogelijk aangestoken![]()
Ikquote:Op vrijdag 6 november 2009 11:20 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Dat van die brand was weer zo'n spuit 11 momentje
maar wie post dat nu ook om 1 uur 's nachts![]()
Ik had niet in de submitbak gekekenquote:Op vrijdag 6 november 2009 11:11 schreef Ladylike het volgende:
quote:
Ach, ieder z'n specialiteit...quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:23 schreef MPG het volgende:
[..]. Heb ik eindelijk een submitter enthousiast gekregen, verpest jij het weer
.
quote:
JA!quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:23 schreef MPG het volgende:
[..]. Heb ik eindelijk een submitter enthousiast gekregen, verpest jij het weer
.
vacatures zoeken doe ik ookquote:Op vrijdag 6 november 2009 11:14 schreef Nijns het volgende:
[..]
De hele dag niets te doen?![]()
vandaag of begin volgende week hoor ik wat over mijn gesprek van afgelopen maandag, verder zit ik zo ongeveer de hele dag vacatures te zoeken op internet.
als je werkeloos bent welquote:Op vrijdag 6 november 2009 11:26 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
vacatures zoeken doe ik ookmaar dat is geen dag taak.
die ervaring heb ik gelukkig nietquote:Op vrijdag 6 november 2009 11:27 schreef Ladylike het volgende:
[..]
als je werkeloos bent wel
Neem dat maar van mij aan
Tja, 't blijft Microsoft he...quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:35 schreef Fha het volgende:
Waarom mag ik niet meer inloggen op msn als ik de nieuwe versie niet installeer?! Ik wil verdomme heul geen nieuwe versie![]()
helluh
Das achterlijk ja. Ik hou het wel bij aMSNquote:Op vrijdag 6 november 2009 11:35 schreef Fha het volgende:
Waarom mag ik niet meer inloggen op msn als ik de nieuwe versie niet installeer?! Ik wil verdomme heul geen nieuwe versie![]()
helluh
Ik heb me gewonnen gegeven want ik moet iemand even sprekenquote:Op vrijdag 6 november 2009 11:37 schreef MPG het volgende:
[..]
Das achterlijk ja. Ik hou het wel bij aMSN.
Very truequote:Op vrijdag 6 november 2009 11:36 schreef GuidooH het volgende:
[..]
Tja, 't blijft Microsoft he...
Mogguh trouwens
Mjah ik las het al inderdaadquote:Op vrijdag 6 november 2009 11:40 schreef Ladylike het volgende:
Je bent niet de enige fha Msn verplichte update
En hoi![]()
ik ben ook wel n beetje zat van al die nieuwe versies. Er moet alleen wel een manier zijn om je oude versie te behouden, maar helaas weet ik niet hoe dat moet.quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:35 schreef Fha het volgende:
helluh
is niet nodig als je jezelf aanleert je auto altijd in versnelling laat staanquote:
fhaquote:Op vrijdag 6 november 2009 11:35 schreef Fha het volgende:
helluh
Maar maar.. dan heb ik alleen nog mijn FOK vriendenquote:
Heyquote:
ff doen wat in dat topic staatquote:Op vrijdag 6 november 2009 11:44 schreef Fha het volgende:
[..]
Maar maar.. dan heb ik alleen nog mijn FOK vrienden
goudlokjequote:
is er nog meer danquote:Op vrijdag 6 november 2009 11:44 schreef Fha het volgende:
[..]
Maar maar.. dan heb ik alleen nog mijn FOK vrienden
quote:
quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:38 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
Het is enigste trouwens.Niet enige.
Working on itquote:Op vrijdag 6 november 2009 11:45 schreef Ladylike het volgende:
ff doen wat in dat topic staat
Msn verplichte update
taalnazi's die falen...quote:
Enige en enigste kunnen allebei, maar hebben voor zover ik weet een andere betekenis. Enige is als in... waar er maar één van is? En enigste als het meest enige (fijn, leuk, mooi... wat moet je er van makej?).quote:
Hij heeft het zelf opgezochtquote:Op vrijdag 6 november 2009 11:53 schreef GuidooH het volgende:
[..]
Enige en enigste kunnen allebei, maar hebben voor zover ik weet een andere betekenis. Enige is als in... waar er maar één van is? En enigste als het meest enige (fijn, leuk, mooi... wat moet je er van makej?).
[KSC #1543] De laatste vrijdagkoffie van de weekquote:Vraag
Is het correct om enigste in plaats van enige te gebruiken?
Antwoord
Het gebruik van de vorm enigst(e) is niet voor iedereen aanvaardbaar. Als u kritiek wilt vermijden, kunt u beter enig(e) gebruiken. In de vaste verbinding enigst kind is dat niet nodig.
Toelichting
De overtreffende trap wordt soms gebruikt niet om de hoogste graad, maar om een zeer hoge graad aan te geven. Men spreekt in deze gevallen van een 'onechte' of 'absolute superlatief' of ook wel van een 'elatief'. Voorbeelden van dit gebruik zijn vormen met aller- (allerliefst = 'heel erg lief' enz.), best ('heel goed'), ten strengste, met het grootste genoegen (= 'met zeer groot genoegen').
Ook van het bijvoeglijk naamwoord enig ('waarvan geen tweede is') is de onechte overtreffende trap enigst in gebruik. De betekenis ervan is gelijk aan die van de stellende trap, maar enigst heeft wel meer nadruk dan enig. Voorbeelden:
(1) Dat was zijn eerste en enigste kans.
(2) Het enigste wat hij nog kon doen, was zich uit de voeten maken.
(3) Hij is de enigste die er bezwaren tegen heeft.
Omdat enigst 'onlogisch' zou zijn ('eniger dan enig is niet mogelijk'), wordt het veelal afgekeurd. Om kritiek te vermijden kunt u zeker in geschreven taal beter voor enig kiezen; enig is altijd mogelijk in plaats van enigst.
De combinatie enigst kind is zozeer tot een vaste verbinding geworden, dat tegen het gebruik daarvan naar ons oordeel geen bezwaar kan worden gemaakt.
Bijzonderheid
Het bijvoeglijk naamwoord enig komt ook voor in de betekenis 'fijn', 'heel leuk', 'heel mooi'. In deze betekenis is het gebruik van de trappen van vergelijking wel mogelijk, bijvoorbeeld:
(4) Ze heeft op de veiling enige spullen gekocht; het enigste voorwerp is wel dat antieke piëdestalletje.
quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:55 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Hij heeft het zelf opgezocht
[..]
[KSC #1543] De laatste vrijdagkoffie van de week
dat is beter dan andersomquote:
Pff werkt allemaal nietquote:
dat is waarquote:
aaahwwwquote:
Ja want dat het niet werkt ligt natuurlijk per definitie aan mijquote:Op vrijdag 6 november 2009 12:09 schreef GuidooH het volgende:
[..]
Zo moeilijk kan 't niet zijn toch? Vrouw zeker...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |