Ja studiekosten trek ik allemaal af op m'n werk dus het valt allemaal wel mee.. Het is eigenlijk een beetje overdreven, maar nog steeds goedkoper dan een auto nemenquote:Op donderdag 3 december 2009 16:18 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
die taxisjonnies bij het station!!!
Maar dat is wel een duur grapje, tenzij je tegelijekrtijd een baan hebt....
5 minuten lopen, luie krentquote:Op donderdag 3 december 2009 15:55 schreef Irritatie100 het volgende:
Het is zo jammer dat Kralingse Zoom zover lopen is, want de metro kan je altijd wel zitten.
Hehe, dat is ook mijn probleem ja. Denk niet dat ik voor deze toets hoog ga scoren, maar hoop echt wel dat ik voor het hoofdtentamen een voldoende haal.quote:Op maandag 7 december 2009 15:33 schreef Sjappel het volgende:
het snappen vind ik geen probleem, het zelf kunnen daarentegen
Eh... Neequote:Op maandag 7 december 2009 18:12 schreef wikwakka2 het volgende:
Hebben jullie voor micro ook van die werkgroepen waar je een soort val rollenspel moet doen waar je dingen moet verkopen of kopen?
quote:Op maandag 7 december 2009 18:12 schreef wikwakka2 het volgende:
Hebben jullie voor micro ook van die werkgroepen waar je een soort val rollenspel moet doen waar je dingen moet verkopen of kopen?
Bij ons krijg je een papiertje met: 'het kost X om een product te verkopen, vind een koper aan wie je het met winst door kan verkopen' en dan heeft iedereen een andere Xquote:Op maandag 7 december 2009 18:24 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]![]()
![]()
Wij hadden vorig jaar in de Powerweek (ook zoiets nutteloos) wel een of ander spel waarbij je een landmark uit Rotterdam kreeg toegewezen (Erasmusbrug bijvoorbeeld) en dan moest je de onderdelen die je nodig had om dat te bouwen middels verschillende soorten veilingen aankopen.
Kijk maar eens naar het www-adres wat je krijgt als je naar myeur gaat.quote:Op maandag 7 december 2009 20:39 schreef dumpertje het volgende:
Btw wat heeft dat falafel met de EUR te maken?
quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:22 schreef Yaku het volgende:
Hoi.
Hoe gaat het?
Ik studeer ook op het Erasmus. Ben nu eerstejaars IBCoM student.
P.S. wikwakka2, stalking has begun.
Verdommequote:Op woensdag 9 december 2009 15:01 schreef Sjappel het volgende:
gelijkstellen was niet goed helaas
Het is net uitgelegd tijdens het hoorcollege voor degene die er niet waren:
L(90-50L)+(1-L)(40+60L)
Bovenstaande functie differentiëren naar L en gelijk stellen aan 0. Dan krijg je:
L = 1/2
dus 50 keer links
Appendix 9quote:Op woensdag 9 december 2009 16:59 schreef Conversatie het volgende:
[..]
VerdommeSowieso op welk hoofdstuk moest dit slaan?
3 Heb ik uiteindelijk ook compleet fout. Volgens Visser stond alles op 1 slideje. Was totaal vergeten dat je daar het minimum van de LAC moest gebruikenquote:Op woensdag 9 december 2009 17:41 schreef Matthijs- het volgende:
Had H9 en H10 ook compleet overgeslagen man, ging er vanuit dat er 1 vraag zou komen over 18W en 1 over H12 of H13. Perfecte en monopolistische concurrentie ook overgeslagen, maar vraag 3 wist ik gelukkig nog wel.
Met antwoorden?quote:Op zondag 13 december 2009 14:20 schreef chabo het volgende:
Hebben hier nog mensen tentamens van Finance 1? Zelf heb ik van 2008 en herkansing van 2008.
Wat is er zo handig aan 1 jaar oude toetsen, worden die opnieuw gebruikt ofzo?quote:Op zondag 13 december 2009 17:30 schreef eleusis het volgende:
[..]
Met antwoorden?
[ afbeelding ]?
Ik wil die shit een beetje herhalen voordat ik aan de gruwelen van Portfolio management van de econometriemaster begin, als ik die formules zie begin ik al te hyperventileren
Oh jij morgen al? Ik dinsdag. Kan je mij wat tips geven morgen.quote:Op zondag 13 december 2009 21:28 schreef Conversatie het volgende:
ICT moet wel lukken morgen, weet iemand wat de normering ongeveer gaat worden? Ik zou zeggen 25% gokkans, dus ruimere normering dan bij Micro.
Heb net wat Micro geoefend alvast, volgens mij wordt dat erg lastig..
Micro begin ik dinsdag wel weer aan. Eerst de eerste 7 hoofdstukken en dan zie ik wel weer verder. Ik hoorde dat veel mensen de fout in gaan bij de eerste paar hoofdstukken.quote:Op zondag 13 december 2009 21:28 schreef Conversatie het volgende:
ICT moet wel lukken morgen, weet iemand wat de normering ongeveer gaat worden? Ik zou zeggen 25% gokkans, dus ruimere normering dan bij Micro.
Heb net wat Micro geoefend alvast, volgens mij wordt dat erg lastig..
Mwoah, ik mag toch wel hopen dat ik hier minimaal een 4 voor heb (Zodat ik nog voldoende sta). Heb alleen die ene vraag over de two-way table puur gegokt.quote:Op maandag 14 december 2009 17:52 schreef Conversatie het volgende:
Pff wat een kut toets, heb 10 vragen gegokt
Ik vond het echte tentamen veel moeilijker, en wij hoefden alleen de antwoordenbladen in te leveren (hoop ikquote:Op maandag 14 december 2009 20:27 schreef Matthijs- het volgende:
Thanks voor de tip BB.Net het oefententamen gemaakt; 15 vd 20 goed. Denk dat dat een 6,6 is ongeveer? Had een 7,7 voor de practica (30%) dus er is gelukkig wat speling. Maar ik ga de foute antwoorden nog even nakijken...
Moet je die bestanden overigens ook opslaan of behoef je enkel de papieren in te leveren? Is het echte tentamen ICT veel moeilijker dan het oefententamen of ongeveer gelijk?
Oh bummer.quote:Op maandag 14 december 2009 20:52 schreef Conversatie het volgende:
[..]
Ik vond het echte tentamen veel moeilijker, en wij hoefden alleen de antwoordenbladen in te leveren (hoop ik). Ik had bij sommige vragen echt antwoorden in de zin van 0,005 terwijl je kon kiezen uit getallen als '0,05' enzo, dus wat dat nou betekent...
Moet overigens wel zeggen dat ik 5 vragen heb gegokt, omdat die op elkaar voort borduurden. Ik snap nog steeds niet wat ik daar fout had, het zag er heel simpel uit. Maar daardoor had ik bijna heel die opdracht gegokt.
Oefenen?quote:Op zondag 13 december 2009 21:41 schreef Cahir het volgende:
[..]
Wat is er zo handig aan 1 jaar oude toetsen, worden die opnieuw gebruikt ofzo?
Jij hebt vakantie en had een 10 voor ICT. Lijkt me reden genoeg om mijn vraag even te fixen?quote:
Ik heb het oefententamen nietquote:Op maandag 14 december 2009 21:05 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
Jij hebt vakantie en had een 10 voor ICT. Lijkt me reden genoeg om mijn vraag even te fixen?
Zeker 100 mailtjes met: STUUR DIE F@#*%@ING SPAM NIET MEER NAAR MIJ TOE OKE!>?!?1/1quote:Op maandag 14 december 2009 21:31 schreef Matthijs- het volgende:
Niet meer nodig joh, heb in de tussentijd al per ongeluk een mail naar alle 600 ICT'ers verstuurd ipv naar de assistent-docent!
You've got mail x100 bij mij right now.
Ach, iig goed om te zien dat men zo behulpzaam is.
ohh bedankt manquote:Op maandag 14 december 2009 21:49 schreef Matthijs- het volgende:
Moet je bij een nieuwe query alleen de tables sales (amount) en customer (state) invullen, dan op het sigma-teken klikken en voor sales 'sum' invoeren en voor customer 'where'. Customer wegvinken, en als criteria "AZ". Vervolgens op 'run' klikken en je krijgt het antwoord!
Nee, hoofdzakelijk 'Wie ben jij?'. Schijnbaar is men nog niet overal op de EUR op de hoogte van mijn intocht. Schandalig.quote:Op maandag 14 december 2009 21:49 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Zeker 100 mailtjes met: STUUR DIE F@#*%@ING SPAM NIET MEER NAAR MIJ TOE OKE!>?!?1/1
Haha was jij dat, gastquote:Op maandag 14 december 2009 21:51 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
Nee, hoofdzakelijk 'Wie ben jij?'. Schijnbaar is men nog niet overal op de EUR op de hoogte van mijn intocht. Schandalig.
Ik had een 3,3 (hoger dan verwachtquote:Op dinsdag 15 december 2009 13:17 schreef Matthijs- het volgende:
Kut. Fietste net behoorlijk blij naar huis, aangezien het tentamen ICT werkelijk uitstekend ging. Maar eenmaal thuis las ik dat ik een fucking 3 voor tussentoets micro had. Gemiddelde van de 2e tussentoets is gewoon 3,65 en slechts 16% van de studenten heeft er zelfs ook maar een voldoende op. Dat is toch niet meer normaal?Doen ze op de uni ook aan het veranderen van normeringen als blijkt dat het tentamen abnormaal moeilijk was, of was dat een eenmalig feestje bij de examens op de middelbare? Als ik nu een 8 voor het tentamen haal sta ik slechts een 7,2. Voor een voldoende moet ik een 5,9 halen. Dat werkt zeauuu demotiverend om nu nog even 3 dagen voor een matig cijfer te gaan zitten leren..
?quote:Op woensdag 16 december 2009 17:02 schreef Conversatie het volgende:
Wtf 2 versies bij ICT?
Ik heb nergens een versie nummer zien staan? Noch ingevuld?![]()
Dat staat al automatisch op je multiple choice papiertje geprint, wees maar niet bangquote:Op woensdag 16 december 2009 17:02 schreef Conversatie het volgende:
Wtf 2 versies bij ICT?
Ik heb nergens een versie nummer zien staan? Noch ingevuld?![]()
quote:Op woensdag 16 december 2009 17:10 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dat staat al automatisch op je multiple choice papiertje geprint, wees maar niet bang.
dan had je waarschijnlijk een slecht geïnformeerde surveillance, anders zouden ze die antwoorden voor niks online zetten. Of ze verwachten dat je 40 antwoorden kan onthouden =/quote:Op woensdag 16 december 2009 17:56 schreef BoerBert het volgende:
Wij mochten geen kladblaadje mee naar huis nemen, dus stel ik had m'n antwoorden overgenomen, dan had ik er nog niks aan
Ik ben er al aan gewend geraakt.quote:Op woensdag 16 december 2009 18:11 schreef Sjappel het volgende:
[..]
dan had je waarschijnlijk een slecht geïnformeerde surveillance, anders zouden ze die antwoorden voor niks online zetten. Of ze verwachten dat je 40 antwoorden kan onthouden =/
Bestaat datquote:Op woensdag 16 december 2009 18:04 schreef Triggershot het volgende:
Ik lees de laatste tijd weer Erasmus Magazine
Yep, gewoon de kaart bij de slagbomen in het apparaat steken bij in- en uitrijden. Wel goed opletten voor welke parkeerplaats je kaart is, anders moet je alsnog betalen. Dat staat op de voorkant onder de streepjescode volgens mij. Kan het mishebben, kaart ligt in de autoquote:Op woensdag 16 december 2009 19:36 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Eindelijk een parkeerkaart te pakken gekregen.
Moet je dan gewoon bij het in en uitrijden die erin stoppen? Of moet je eerst nog wel langs de automaat?
Thnxquote:Op donderdag 17 december 2009 00:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Yep, gewoon de kaart bij de slagbomen in het apparaat steken bij in- en uitrijden. Wel goed opletten voor welke parkeerplaats je kaart is, anders moet je alsnog betalen. Dat staat op de voorkant onder de streepjescode volgens mij. Kan het mishebben, kaart ligt in de auto
Bij de ingang slikt ie m in en komt de kaart er weer uit en bij de uitgang stop je de kaart in het apparaat net als een chippas. Half dus, dan moet je hem er zelf weer uittrekken. Ik kan ook de in- en uitgang methode omgedraaid hebben. Je krijgt in ieder geval netjes je pas weer terug!quote:Op donderdag 17 december 2009 01:05 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Thnx. P4 heb ik, opzich een goede centrale plek dus.
/Edit: Die apparaten slikken die kaartjes toch in? Of komt hij er daarna weer uit?
Nice!! Ik was al door mijn voorraad heen, terwijl ik nog lang niet op het benodigde cijfer voor een voldoende zit.quote:Op donderdag 17 december 2009 00:57 schreef Sjappel het volgende:
voor de mensen van (bedrijfs)economie heb ik nog een tentamen van micro-economie uit 2005 om mee te oefenen:
http://rapidshare.com/files/321853885/Micro-economie.zip.html
Heb nu de twee oefententamens van blackboard gemaakt.quote:Op donderdag 17 december 2009 11:19 schreef Conversatie het volgende:
Ben momenteel Voorbeeldtentamen Micro H1-8 aan het oefenen (staat op Blackboard) maar loop bij 4 vragen vast..
Snapt iemand van jullie vraag:
4 (In het boek wordt steeds gezegd dat iemand dan wél meer gaat sparen, ik vermoed dat het juiste antwoord hier is 'dat weet je niet', maar het is toch juist zeer waarschijnlijk?)
20, 21, 23 Daar snap ik helemaal niets van.
En bedankt voor het uploaden van dat tentamen Sjappel, hoe kom je daar aan
Nja, 60 voor voldoende, zit je nu bijna aan. Je hebt de hele dag nog.quote:Op donderdag 17 december 2009 12:07 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
Heb nu de twee oefententamens van blackboard gemaakt.
H1-8: 57 punten
H9-13: 45 punten
Ik zit even naar vraag 20 te kijken, en dat snap ik ook niet. Bij vraag 22 beweren ze ook weer dat het stuk tussen D en F naar de overheid gaat. Dat verschil is 36. Is dat dan ook niet gewoon 20×1,80?quote:Op donderdag 17 december 2009 11:19 schreef Conversatie het volgende:
Ben momenteel Voorbeeldtentamen Micro H1-8 aan het oefenen (staat op Blackboard) maar loop bij 4 vragen vast..
Snapt iemand van jullie vraag:
4 (In het boek wordt steeds gezegd dat iemand dan wél meer gaat sparen, ik vermoed dat het juiste antwoord hier is 'dat weet je niet', maar het is toch juist zeer waarschijnlijk?)
20, 21, 23 Daar snap ik helemaal niets van.
En bedankt voor het uploaden van dat tentamen Sjappel, hoe kom je daar aan
Maar bij de eerste vraag blijkt dat 1,80 niet de belasting is...quote:Op donderdag 17 december 2009 13:12 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Ik zit even naar vraag 20 te kijken, en dat snap ik ook niet. Bij vraag 22 beweren ze ook weer dat het stuk tussen D en F naar de overheid gaat. Dat verschil is 36. Is dat dan ook niet gewoon 20×1,80?
Ja precies, daarom snap ik het ook nietquote:Op donderdag 17 december 2009 13:22 schreef Conversatie het volgende:
[..]
Maar bij de eerste vraag blijkt dat 1,80 niet de belasting is...
Als 1,80 inderdaad de belasting is, is de rest van de vragen logisch, maar nu snap ik er juist niets van. Omdat ze beweren dat 1,80 níet de belasting is.![]()
Nu 66 punten op H1-8 gehaald, dus eindelijk voldoende! Mja, dit is het gedeelte waar ik ook de minste moeite mee heb. Zodadelijk nóg maar weer een oefententamen maken, nu over het tweede gedeelte waar ik een 2,8 voor had...quote:Op donderdag 17 december 2009 12:48 schreef Conversatie het volgende:
[..]
Nja, 60 voor voldoende, zit je nu bijna aan. Je hebt de hele dag nog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |