| 1 2 | A Winstreserve 50.000 |
Is dit 'm toevallig?quote:Op dinsdag 15 december 2009 13:32 schreef wc-eend het volgende:
Hoi allemaal,
Mijn vrouw vroeg of ik op internet even de formule van "weerstandsvermogen" kon vinden, maarja ik kan dus niks vinden, weet iemand deze?
Het gaat om bedrijfs economie, dus geen natuurkunde
3 vragen:quote:Probleem 3
Jos heeft een bijbaantje waarmee hij 50 euro per avond verdiend. Op een dag ziet hij een aankondiging van een concert waar hij graag naartoe wil gaan. Natuurlijk kan hij op de avond van het concert niet werken. Hij besluit om naar het concert te gaan als een kaartje niet duurder is dan 45 euro. Kaartjes kosten zowel in de voorverkoop als aan de kassa 40 euro, en doorverkopen is niet mogelijk. Jos besluit naar het concert te gaan.
Op de avond van het concert blijkt de auto van Jos een lekke band te hebben. De enige mogelijkheid om op tijd bij het concert te komen is een taxi te nemen, hetgeen voor heen- en terugreis samen 55 euro kost. Stel Jos is rationeel.
Ik had 9. onjuist, 10. juist, 11. juist.quote:9. Als Jos zijn kaartje al heeft gekocht in de voorverkoop en het niet mogelijk is om alsnog te gaan werken dan gaat Jos naar het concert.
10. Als Jos zijn kaartje al heeft gekocht in de voorverkoop, maar wel de mogelijkheid heeft om alsnog te gaan werken, dan gaat Jos niet naar het concert.
11. Als Jos zijn kaartje nog niet heeft gekocht en het niet mogelijk is om alsnog te gaan werken, dan gaat Jos zeker niet naar het Concert.
Volgens mij kan je beter het antwoorden model de prullenbak in gooien.quote:Op woensdag 16 december 2009 06:50 schreef Siddartha het volgende:
9. Als Jos zijn kaartje al heeft gekocht in de voorverkoop en het niet mogelijk is om alsnog te gaan werken dan gaat Jos naar het concert.
-Waarschijnlijk heb je eroverheen gelezen,maar hij kan dus niet meer gaan werken. Dus kan hij of thuisblijven (en alleen kosten hebben van het kaartje 40 euro), of hij gaat voor 15 euro meer toch naar het concert. Dus, rationeel gezien, maakt hij of een verlies van 40 (thuisblijven met kaartje) of een verlies van 10 ( 55-45).
De 50 euro is hier niet relevant.
Er staat volgens mij dat de taxi rit 55 euro kost, dan ben ik het dus eens met het antwoord van Matthijs. De keuze is dat tussen een payoff van 0 en -10 (45-55). De kosten van het kaartje zijn compleet irrelevant gezien dat sunk costs zijn. Hij moet kijken naar de payoff die die nu krijgt kijken. Die 55-45 klopt niet gezien het opbrengst - kosten moet zijn. Nu heb je kosten - opbrengst staan. Hij gaat dus inderdaad niet naar het concert.
10. Als Jos zijn kaartje al heeft gekocht in de voorverkoop, maar wel de mogelijkheid heeft om alsnog te gaan werken, dan gaat Jos niet naar het concert.
Hier kan hij dus kiezen: Of werken ( Wat +50 is), of naar het concert( voor 55 euro). Nu kan hij wel kiezen omdat hij het kaartje voor de volledige waarde terug kan krijgen. Hier gaat hij dus werken.
Je ziet die 50 euro van het werken als 'terugverdienen', maar dat is hier niet van toepassing omdat hij het kaartje kan ruilen.
Dat kaartje is wederom sunk costs en van ruilen is geen enkele sprake. Het gaan nu tussen een payoff van +50 en -10 bij deze beslissing. Het feit dat zijn uiteindelijke payoffs (50-40) en (-10-40) zijn heeft niks voor deze beslissing te maken. Hij gaat dus werken.
11. Als Jos zijn kaartje nog niet heeft gekocht en het niet mogelijk is om alsnog te gaan werken, dan gaat Jos zeker niet naar het Concert.
Als hij helemaal niets doet, staat zijn teller op '0'. Hij kan niet werken, dus die mogelijkheid is er niet. Hij kan alleen naar een concert gaan dat hem (45 + 10) kost . Dus de keuze is tussen 0 en +35( = 45-10). Niet gaan of wel gaan (wat hem dus 45 waard is, maar hij moet er wel 10 euro meer voor betalen) is dus wel
gaan.
Wel gaan: 55 taxi kosten, 40 ticket kosten. Payoff: 45-95= -50
Of niet gaan: 0
Dus dan gaat hij wederom niet.
Ik snap überhaupt niet waar je die 10 euro ineens vandaan haalt.
Ben er mooi ingetuind.quote:Op donderdag 17 december 2009 12:18 schreef Matthijs- het volgende:
Ik heb de antwoorden! Het antwoordmodel bleek wel te kloppen.
\quote:Op woensdag 30 december 2009 14:27 schreef motorbloempje het volgende:
nogmaals: geef de opgave eens! Overal hetzelfde copy pasten zonder het correlatieschema te tonen of weetikveelwat...
Misschien omdat je vraag ongelooflijk vaag is, we geen idee hebben welk programma je hier voor gebruikt en dus geen flauw idee hebben wat de commando's die je opgeeft als resultaat leveren.quote:Op woensdag 30 december 2009 14:28 schreef thijsltc het volgende:
[..]
\
dat heb je toch helemaal niet nodig voor het antwoord? Ik wil alleen weten of het correlatieschema in de regressieanalyse niet dezelfde is als die je gewoon via analyse->correlatie maakt?
Studeer dan wel geen rechten maar:quote:Op woensdag 30 december 2009 20:37 schreef Fuzzysham het volgende:
Ik ben aan het leren voor recht (rustig maar, slechts wat basisrecht, niet het hogere universiteit gedoe)
Ik begrijp het volgende niet helemaal. Zou iemand mij dit kunnen uitleggen?
Een consument gebruikt een door hem, nog niet zo lang geleden, gekochte bureaustoel die voorzien is van een gebrekkige gasveer. De gasveer ontploft en de ontploffing richt schade aan. Welke van de onderstaande schadestanddelen vallen niet onder het begrip productschade?
-verwondingen aan het zitvlak van de consument
-de bureaustoel is total loss.
-een gescheurd werkblad van het bureau
-schroeiplekken verminderen de waarde van de kleding van de consument
Ik zou zeggen A (want het gaat hier immers om een fysieke verwonding), maar het antwoordenblad zegt B? :s
Drukfoutje of zit ik er naast?
Bvd
Keynesiaans model-berekeningenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:40 schreef Matthijs- het volgende:
Welke berekeningen zouden lastig zijn dan op de TI?
Creditnota:quote:Aan crediteur Yamir zijn wegens beschadigingen goederen retourgezonden voor 1050, exclusief 19% omzetbelasting.
a) geef de creditnota hiervan]
b) Journaliseer de creditnota
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |