abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76662147
quote:
Op zondag 10 januari 2010 23:23 schreef Matthijs- het volgende:
Op aanraden van huisgenoten ga ik voor de grap een paar presentaties bijwonen. Misschien handig om daar het e.e.a. te leren over wat je bijvoorbeeld definitief niet aanspreekt.
Dat is helemaal geen slecht idee, dus je gaat naar een brede mix van bedrijven?
pi_76662829
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:26 schreef Finitio het volgende:
Zijn hier nog meer mensen die meedoen aan de Erasmus Recruitment Days?
Was eerst wel van plan, maar aangezien er niet veel bedrijven komen die fiscale mensen meesturen heb ik maar besloten het niet te doen. Ik pak dus alleen de bedrijvendag van de fiscale studievereniging mee.
  maandag 11 januari 2010 @ 00:04:07 #253
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_76663333
quote:
Op zondag 10 januari 2010 23:41 schreef Finitio het volgende:

[..]

Dat is helemaal geen slecht idee, dus je gaat naar een brede mix van bedrijven?
Jep, in vrijwel elke branche (van bankwezen tot overheid) bezoek ik er wel eentje! Jij gaat meer voor workshops en interviews denk ik?
Oh really?
pi_76663699
quote:
Op maandag 11 januari 2010 00:04 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Jep, in vrijwel elke branche (van bankwezen tot overheid) bezoek ik er wel eentje! Jij gaat meer voor workshops en interviews denk ik?
Heel goed bezig, op dezelfde manier heb ik ook al een aantal sectoren uitgesloten.

Vooral workshops inderdaad, die hoop ik samen met m'n vrienden te doen, dus heb me ook ingeschreven voor dingen die zij leuk vinden zoals consultants, overheid en optiehuizen.

Voor interviews moet je goed voorbereid zijn en je eerst verdiepen in het bedrijf, daar heb ik geen zin in, dus daar doe ik er maar twee van (mits ik uitgenodigd word natuurlijk).

Daarnaast hoop ik weer uit eten te gaan, dat was vorig jaar super.
pi_76663830
quote:
Op zondag 10 januari 2010 23:55 schreef Najir het volgende:

[..]

Was eerst wel van plan, maar aangezien er niet veel bedrijven komen die fiscale mensen meesturen heb ik maar besloten het niet te doen. Ik pak dus alleen de bedrijvendag van de fiscale studievereniging mee.
Begrijpelijk, voor rechtenstudenten is er ook niet veel bij.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:16:03 #256
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_76742015
Finitio waarom ben je toch gestopt? Vandaag eerste practicum gehad in een vak waar je vroeger bij betrokken was en dat resulteerde serieus in paatsvervangende schaamte. De docent in kwestie wist geen raad met welke vraag dan ook vanuit het publiek, was constant in de war, wist totaal geen orde te krijgen in ons klasje waar een lacherig sfeertje begon te komen, en we moesten deze persoon zelfs het antwoord op een voor te bereiden vraag uitleggen daar deze persoon zelf niet eens begreep waarom dat het antwoord zou moeten zijn. Er werd halverwege zelfs letterlijk door iemand geroepen "we want Finitio".

Vond het eigenlijk bovenal erg sneu voor de docent, die duidelijk geen leuke tijd aan de les beleefde. Mja, als het straks pittiger wordt bij dit vak is het wel vervelend dat we niet op uitleg hoeven te rekenen.
Oh really?
pi_76743052
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:16 schreef Matthijs- het volgende:
Finitio waarom ben je toch gestopt? Vandaag eerste practicum gehad in een vak waar je vroeger bij betrokken was en dat resulteerde serieus in paatsvervangende schaamte. De docent in kwestie wist geen raad met welke vraag dan ook vanuit het publiek, was constant in de war, wist totaal geen orde te krijgen in ons klasje waar een lacherig sfeertje begon te komen, en we moesten deze persoon zelfs het antwoord op een voor te bereiden vraag uitleggen daar deze persoon zelf niet eens begreep waarom dat het antwoord zou moeten zijn. Er werd halverwege zelfs letterlijk door iemand geroepen "we want Finitio".

Vond het eigenlijk bovenal erg sneu voor de docent, die duidelijk geen leuke tijd aan de les beleefde. Mja, als het straks pittiger wordt bij dit vak is het wel vervelend dat we niet op uitleg hoeven te rekenen.
.
Cool story, Hansel.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:36:03 #258
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_76743235
De docente was gelukkig een nieuweling en wist waarschijnlijk niet waar dat over ging (was overigens uiteraard in het echt geen Fok-nickname ofzo).
Oh really?
pi_76743937
Dat hoopte ik al van niet, nee .
Cool story, Hansel.
pi_76744188
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:16 schreef Matthijs- het volgende:

Hehe, dit hoor ik nog eens graag. Kan trouwens wel raden wie dat riep, zaten wel een paar onrustige mensen in jouw groep Matthijs.

Lijkt trouwens veel op de macropractica die ik zelf heb gevolgd. Werden gegeven door een aziatisch meisje zonder zelfvertrouwen of kennis van zaken. Zelfs onvoorbereid kon ik haar op enorm veel fouten wijzen, en dat deden ik en mijn vrienden dan ook constant. Zelfs zo erg dat ze me op een gegeven moment vroeg om de klas dan maar over te nemen . Daar ging ik uiteraard op in, maar toen ik zonder voorbereidingen voor de klas stond zei ik na enkele zinnen over de stof dat ze wel weer verder mocht.

Het belooft trouwens niet veel goeds voor de komende les als het nu al fout gaat, het Solow model (ik dacht de tweede les) is misschien wel het moeilijkste stukje stof dat ik ooit heb uitgelegd.
(Al moet worden opgemerkt dat de stof voor dit jaar 'versimpeld' is)
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:06:14 #261
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_76745077
Bij ons betreft het ook een Aziatisch meisje, toeval? Het Solow Growth model heb ik deze week net doorgenomen, wat is hier aan veranderd in de stof ten opzichte van vorig jaar? Vind dit hoofdstuk, en vooral ook die daarna over endogene economische groei overigens de meest interessante stof tot nu toe dit jaar!
Oh really?
pi_76747397
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:06 schreef Matthijs- het volgende:
Bij ons betreft het ook een Aziatisch meisje, toeval? Het Solow Growth model heb ik deze week net doorgenomen, wat is hier aan veranderd in de stof ten opzichte van vorig jaar? Vind dit hoofdstuk, en vooral ook die daarna over endogene economische groei overigens de meest interessante stof tot nu toe dit jaar!
Klopt, Solow model is wel erg interessant. In mijn jaar was het nog extreem wiskundig, ik was vooral vergelijkingen in elkaar aan het substitueren, afleiden et cetera. Vaak was het doel van de wiskunde ver te zoeken. Daar heb ik de docenten zo vaak op aangesproken dat ik misschien wel medeverantwoordelijk ben voor de veranderingen. Zelf vind ik trouwens het deel over de handelsbalans het leukst, daarmee kun je bijvoorbeeld uitleggen waarom de dollar eigenlijk wel moet dalen en waarom de Chinezen zulke grote hoeveelheden dollars inkopen.
pi_76765275
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:58 schreef Finitio het volgende:

[..]

Klopt, Solow model is wel erg interessant. In mijn jaar was het nog extreem wiskundig, ik was vooral vergelijkingen in elkaar aan het substitueren, afleiden et cetera. Vaak was het doel van de wiskunde ver te zoeken. Daar heb ik de docenten zo vaak op aangesproken dat ik misschien wel medeverantwoordelijk ben voor de veranderingen. Zelf vind ik trouwens het deel over de handelsbalans het leukst, daarmee kun je bijvoorbeeld uitleggen waarom de dollar eigenlijk wel moet dalen en waarom de Chinezen zulke grote hoeveelheden dollars inkopen.
Ik vind het zo gaar om nou te bepalen wanneer er in de eigen munt betaald/ontvangen wordt en wanneer in de buitenlandse. Als je bijvoorbeeld vanuit Nederland dingen uit de UK importeert, betaal je dan in euro's of in ponden? En als de UK dingen uit Nederland koopt, betalen ze dan in euro's of ponden? Zo als ik het nu begrijp heeft China heel veel dollars, omdat ze zo veel verkopen aan de VS; maar als ik iets uit Engeland bestel, moet ik toch gewoon in ponden betalen? Dan krijgt Engeland toch geen euro's? Ik vind het beetje vaag allemaal.
En hoe bedoel je 'dollars inkopen'? Ze zitten toch min of meer met de dollar 'opgescheept' omdat ze zoveel aan de VS verkopen ofzo?

Wel leuk vak over het algemeen, had ik ook wel verwacht, alleen vind ik sommige dingen erg wazig.. Ik snap trouwens ook totaal niet waarom iedereen zegt dat Wiskunde 1 makkelijker is dan 2. Wiskunde 2 gaat juist verder op 1? Snap het tot nu toe allemaal wel, maar het is zeker niet makkelijker.

[ Bericht 1% gewijzigd door Conversatie op 13-01-2010 15:56:43 ]
pi_76772001
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:48 schreef Conversatie het volgende:

[..]

Ik vind het zo gaar om nou te bepalen wanneer er in de eigen munt betaald/ontvangen wordt en wanneer in de buitenlandse. Als je bijvoorbeeld vanuit Nederland dingen uit de UK importeert, betaal je dan in euro's of in ponden? En als de UK dingen uit Nederland koopt, betalen ze dan in euro's of ponden? Zo als ik het nu begrijp heeft China heel veel dollars, omdat ze zo veel verkopen aan de VS; maar als ik iets uit Engeland bestel, moet ik toch gewoon in ponden betalen? Dan krijgt Engeland toch geen euro's? Ik vind het beetje vaag allemaal.
En hoe bedoel je 'dollars inkopen'? Ze zitten toch min of meer met de dollar 'opgescheept' omdat ze zoveel aan de VS verkopen ofzo?

Wel leuk vak over het algemeen, had ik ook wel verwacht, alleen vind ik sommige dingen erg wazig.. Ik snap trouwens ook totaal niet waarom iedereen zegt dat Wiskunde 1 makkelijker is dan 2. Wiskunde 2 gaat juist verder op 1? Snap het tot nu toe allemaal wel, maar het is zeker niet makkelijker.
Waar ik op doelde was dat China bewust de koers van de yuan laag houdt door zijn geldhoeveelheid te vergroten. Normaalgesproken zou de koers stijgen, vanwege de sterke handelsbalans van China, nu houden ze dat tegen door massaal dollars te kopen en yuan te verkopen. Als de yuan weinig waard is, zijn Chinese producten voor ons goedkoop en blijven ze veel exporteren. Het geld dat ze daarmee verdienen kunnen ze vervolgens weer investeren, bijvoorbeeld in de VS.

Verder vind ik wiskunde 2 zelf wel makkelijker dan wiskunde 1, een groot deel - vooral het matrixdeel - wijst echt zichzelf.
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:27:48 #265
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_76777260
Tot nu toe (financiele wiskunde, integralen) is Wiskunde 2 vooral weten welke formules je op je kaart moet zetten om tijdens het tentamen zo in te kunnen vullen.
Oh really?
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:44:04 #266
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_76777995
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:27 schreef Matthijs- het volgende:
Tot nu toe (financiele wiskunde, integralen) is Wiskunde 2 vooral weten welke formules je op je kaart moet zetten om tijdens het tentamen zo in te kunnen vullen.
True, al hebben wij met z'n drieën vanmiddag flink zitten kloten tijdens het practicum Ik ben benieuwd naar dat matrix gedoe, denk dat ik dat niet zo moeilijk ga vinden.
pi_76804257
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:26 schreef Finitio het volgende:
Zijn hier nog meer mensen die meedoen aan de Erasmus Recruitment Days?
weer hetzelfde als de vorige keren..boeit niet echt, wel een mooie tas gekregen
Veni,Vidi, Vici
pi_76869431
Weet er iemand plekken om te studeren, behalve de UB en de stilteruimtes? Ik zoek een wat rustigere ruimte, vind de UB wat te massaal. Zijn er nergens kleine ruimtes of rustige plekken om alleen te studeren?

Hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt!
pi_76869612
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 21:43 schreef Curls het volgende:
Weet er iemand plekken om te studeren, behalve de UB en de stilteruimtes? Ik zoek een wat rustigere ruimte, vind de UB wat te massaal. Zijn er nergens kleine ruimtes of rustige plekken om alleen te studeren?

G Gebouw, hoewel het gebouw echt oud is en er vooral muffe mensen zijn, mooie meisjes zijn er zeldzaam . En je kan ook altijd T gebouw gaan bij de kleine bieb van bedrijfskunde.
Veni,Vidi, Vici
pi_76869658
quote:

De Centrale Bibliotheek bij Blaak ? Daar ga ik altijd naartoe.
Cool story, Hansel.
pi_76869683
quote:

M-gebouw al geprobeerd?
Spoilers!
pi_76869688
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 21:48 schreef Angelonfire23 het volgende:

[..]

G Gebouw, hoewel het gebouw echt oud is en er vooral muffe mensen zijn, mooie meisjes zijn er zeldzaam . En je kan ook altijd T gebouw gaan bij de kleine bieb van bedrijfskunde.
Waar is dat dan in het G gebouw? Ik heb daar wel eens rondgekeken, maar kon niet echt wat vinden behalve een grote studieruimte.

M gebouw? Zijn daar ruimtes om te studeren?
  dinsdag 19 januari 2010 @ 11:21:44 #273
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_77003365
Zijn er hier ook nog mensen met oude tussentoetsen macro-economie?
Oh really?
pi_77004505
Vandaag rechtsgeschiedenis gehad, zou zo maar eens voldoende kunnen zijn.
Geen referral hier.
pi_77005046
Hé, Matthijs, had jij dat eerste trimester al je tentamens gehaald? (toen je alle colleges ging skippen en zo).

Ik zit nu met hetzelfde probleem, al een week of twee, drie niet naar mijn hoorcolleges geweest .
Cool story, Hansel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')