W=(50/9)L^0,5quote:Op donderdag 17 december 2009 16:46 schreef BoerBert het volgende:
Snapt iemand hoe ze bij het antwoord van vraag 36 (van deel 9-15+18w) aan dat stukje van 75/9L^0,5 komen
Ja, bedanktquote:Op donderdag 17 december 2009 17:18 schreef Conversatie het volgende:
[..]
W=(50/9)L^0,5
Totale Factor Kosten=W*L=(50/9)L^0,5*L=(50/9)L^1,5
Marginale Factor Kosten=TFK'=1,5*(50/9)*L^0,5=8,33L^0,5
Van de vorige opdracht weet je dat VMPL=MPL*P=(125/L^0,5)*0,4=50/L^0,5
Nu stel je VMPL gelijk aan MFK
50/L^0,5=8,33*L^0,5
50=8,33*L
L=6
Nu de stelling:
Als L=6 dan is W (invullen) 13,6
Als L=6 dan is MFK (invullen) 20,41
Duidelijk?
je bedoelt in een markt met volledige mededinging? doordat er vrije toetreding is -> bedrijven zullen toetreden totdat de winst 0 is. Op korte termijn is er uiteraard wel winst te maken.quote:Op donderdag 17 december 2009 21:00 schreef Matthijs- het volgende:
Haha ja, dan ben je er tenminste binnen een week weer vanaf.
Vraagje micro:
Waarom is de economische winst op lange termijn gelijk aan 0 in een decreasing cost industry? Stom feitje, maar ik kan het even niet terugvinden in het boek.
Lijkt me sterk dat de marginale kosten uberhaupt Q kunnen zijn. Dat wil dus zeggen dat de MC van bedrijf A dan ook afhankelijk zijn van de output van bedrijf B.quote:Op donderdag 17 december 2009 22:06 schreef Matthijs- het volgende:
Moet je bij het opstellen van een reaction curve in een Cournot-model waarin de marginale kosten Q zijn deze Q trouwens ook onderverdelen in Q1 en Q2 of kan je hem aan de kostenzijde één keer noteren?
Ik hoop maar dat in de oligopoliemodellen van morgen de marginale kosten gewoon uit getallen bestaan.
Precies hetzelfde geldt voor mijquote:Op vrijdag 18 december 2009 13:02 schreef Matthijs- het volgende:
Ik vind het erg moeilijk om te zeggen hoe het ging; ga het cijfer even afwachten eer ik daar dieper op inga.
Wel grappig dat die vraag met T=1,80 weer terugkwam, waar iedereen hier (including me) niets van begreep. Ik begreep nog steeds niet waarom het onjuist zou moeten zijn, maar heb netjes de antwoorden ingevuld die er op het oefententamen ook uit moesten komen. Owee als ze het fout rekenen!
Haha ik dacht nog 'yes', maar besloot eindelijk dat ik het me niet precies meer herinnerde. Komt bij dat het nu over subsidie ging ipv belasting, en snapte er toch al geen hol van. Heb me er met vraagtekens vanaf gemaaktquote:Op vrijdag 18 december 2009 13:02 schreef Matthijs- het volgende:
Ik vind het erg moeilijk om te zeggen hoe het ging; ga het cijfer even afwachten eer ik daar dieper op inga.
Wel grappig dat die vraag met T=1,80 weer terugkwam, waar iedereen hier (including me) niets van begreep. Ik begreep nog steeds niet waarom het onjuist zou moeten zijn, maar heb netjes de antwoorden ingevuld die er op het oefententamen ook uit moesten komen. Owee als ze het fout rekenen!
Volgens mij, maar dit moet je nazoeken, was punt D een ander punt. Maar dat werd mij niet duidelijk. Omdat ik het al ingewikkeld vond en niet zeker van m'n zaak was, heb ik toch maar 3 vraagtekentjes geplaatst. Wat was jouw score overigens? Nog wel gehaald?quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:02 schreef Matthijs- het volgende:
In dat oefententamen van november 2006 over het eerste gedeelte van het boek is in vraag 22 de afstand tussen D en F de inkomsten van de overheid, waarom was het vandaag in het tentamen opeens niet het geval dan? (alleen dan omgekeerd aangezien subsidie ipv belasting)
Je mag vakken waarvoor je voldoende hebt toch niet meer herkansen? Of is dat alleen aan de FRG?quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:00 schreef Matthijs- het volgende:
Hehe, ik had fucking een 5,4. Vallen de tussentoetsen nog in te zien? Als ik ook maar érgens een puntje bij kan sprokkelen haal ik het vak i.p.v. de 8 ECTS te missen.
Aan de andere kant, wel veel moeite voor een vak dat ik dan nog steeds over zou doen in de herkansingperiode.
Weet zelf niet wat ik beter vind eigenlijk, ik neig naar een verbod op het herkansen van voldoendes, maar aan de andere kant, als iemand zo gemotiveerd is dat 'ie een voldoende wil herkansen vind ik het raar om die kans te ontzeggen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je mag vakken waarvoor je voldoende hebt toch niet meer herkansen? Of is dat alleen aan de FRG?
Oh ja, jij hebt hem natuurlijk nagekeken! Dan geloof ik het verder wel. Die 5,4 was voor een minuutje erg zuur maar misschien eigenlijk ook wel juist het beste wat me kon overkomen. Wat ik tot nu toe heb laten zien hier is echt bulllshitquote:Op dinsdag 22 december 2009 21:03 schreef Finitio het volgende:
[..]
Weet zelf niet wat ik beter vind eigenlijk, ik neig naar een verbod op het herkansen van voldoendes, maar aan de andere kant, als iemand zo gemotiveerd is dat 'ie een voldoende wil herkansen vind ik het raar om die kans te ontzeggen.
@ Matthijs: erg zuur, een 5.4. .. als er iets te halen was op de tussentoets had ik je dat al gegeven..
Bovendien wil je sowieso geen 5.5jes op je lijst hebben.
Dank voor het vertrouwenquote:Op dinsdag 22 december 2009 21:09 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
Oh ja, jij hebt hem natuurlijk nagekeken! Dan geloof ik het verder wel. Die 5,4 was voor een minuutje erg zuur maar misschien eigenlijk ook wel juist het beste wat me kon overkomen. Wat ik tot nu toe heb laten zien hier is echt bulllshit, er moeten nu een paar dingen gaan veranderen.
Pff.. dit forum is echt totaal niet meer anoniem, volgens mij heb ik je vraag namelijk net per mail beantwoord.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:22 schreef Conversatie het volgende:
Weet iemand hier (Finitio?) wat die 'q' betekent in dat excel bestandje? Iets met een 90/10 regel? Staat bij mij 'ja' namelijk, terwijl ik niet ziek geweest ben oid.
@Hierboven, ja het is een gewogen gemiddelde.
Haha, verrek. Dankjewel danquote:Op woensdag 23 december 2009 14:03 schreef Finitio het volgende:
[..]
Pff.. dit forum is echt totaal niet meer anoniem, volgens mij heb ik je vraag namelijk net per mail beantwoord.
domme vraag misschien, maar waarom eigenlijk niet?quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:03 schreef Finitio het volgende:
Bovendien wil je sowieso geen 5.5jes op je lijst hebben.
Omdat ik iets weet van de ambities van Matthijs (die lijken op die van mij) en je daarvoor niet in aanmerking komt met een lijst vol 5.5jes.quote:Op zaterdag 26 december 2009 20:23 schreef Sjappel het volgende:
[..]
domme vraag misschien, maar waarom eigenlijk niet?
Goede zaak, zal wss trouwens minder nodig zijn, vanaf het derde studieblok zijn de vakken een stuk makkelijker (in mijn perceptie uiteraard), bovendien schijnt macro-economie behoorlijk versimpeld te zijn ten opzichte van de stof die ik vorig jaar gedoceerd heb.quote:Op zaterdag 26 december 2009 21:17 schreef Matthijs- het volgende:
tegen die tijd stuur ik wellicht een berichtje!
Jij ookquote:Op maandag 4 januari 2010 18:22 schreef Matthijs- het volgende:
Nog de beste wensen aan de Rotterdammers alhier
Mwoa, niet erg actief op zoek geweest eigenlijk, en wát ik vond was ook niet altijd even relaxed. Wonen hier nu met z'n 3tjes, denk dat ik de propedeuse hier gewoon afmaak en dan verhuizen wil voor het tweede jaar.quote:Op maandag 4 januari 2010 18:23 schreef wikwakka2 het volgende:
Jij ook Matthijs, al een kamer gevonden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |