Ik denk dat dit belangrijk genoeg is om een eigen topic te rechtvaardigen, niet iedereen leest een verzameltopic.quote:Op donderdag 5 november 2009 17:28 schreef Troel het volgende:
yvonne, wellicht kun je een en ander mergen vanuit dit topic ( Kinderzaken in het nieuws deel 3 )
Wellicht dat je de reacties van daaruit hier kan plaatsen? Aangezien er daar best al wat reacties staan? Ik zeg toch niet dat het in dat topic moet of wel soms?quote:Op donderdag 5 november 2009 17:37 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik denk dat dit belangrijk genoeg is om een eigen topic te rechtvaardigen, niet iedereen leest een verzameltopic.
Lontje en kort Troelquote:Op donderdag 5 november 2009 17:39 schreef Troel het volgende:
[..]
Wellicht dat je de reacties van daaruit hier kan plaatsen? Aangezien er daar best al wat reacties staan? Ik zeg toch niet dat het in dat topic moet of wel soms?Als ik dat zou vinden, zou ik dat wel zeggen.
Ja nou, bedoelde ik het een keer goed en krijg ik ook commentaarquote:
*kusje op je bolletjequote:Op donderdag 5 november 2009 17:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja nou, bedoelde ik het een keer goed en krijg ik ook commentaar
Ja ze bellen als het goed is eind van de middag. Als ik voor 5 uur nog niks gehoord heb moet ik zelf even bellen.quote:Op vrijdag 6 november 2009 10:39 schreef sheotah het volgende:
[..]
En ook op 11 maanden.
Oh bah, MeNicole2![]()
Krijg je vandaag ook nog die bloeduitslagen te horen?
Afgelopen maandag. En ze hadden dinsdag gehoord dat die dus niet meer gebruikt mocht worden dus er zijn meer kinderen die het gehad hebben hier.quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:42 schreef Vicky het volgende:
jeetje MeNicole.. das balen zeg!!
wanneer is Leander ongeveer gevaccineerd??
Ja erg hequote:Op vrijdag 6 november 2009 11:59 schreef Vicky het volgende:
nou ja, wat een raar mens MeNicole!!
Als we het idee hebben dat ie minder alert is of dat ie af en toe suffig word of dat ie juist helemaal hyper word. Nu slaapt ie sinds maandag toch al heel veel (net als na de vorige spuiten) dus we kunnen dat niet helemaal goed in de gaten houden. Maar vandaag is ie juist heel goed wakker en weer meer zoals ie altijd al was.quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:03 schreef Vivi het volgende:
Jeetje zeg! Die had ik echt door de telefoon gesleurd. Hopelijk is alles oke, wat bedoel je met dat ie al anders is dan normaal?
De ka hier zei dat na 2 weken het lichaam gewend was aan het vaccin. Maar idd het idee alleen alquote:Op vrijdag 6 november 2009 13:08 schreef Vicky het volgende:
Ik heb net het cb maar ff gebeld.
Tess heeft eind sept. de prik gehad en volgens de dame was dat moet de verkeerde partij.
Waarschijnlijk is er niks aan de hand en is het slechts voor de zekerheid (protocol) dat men het vaccin niet meer gebruikt. Het is namelijk niet zeker of het overlijden een direct gevolg is van de vaccinatie. En die vrouw krijgt nu waarschijnlijk de hele dag hysterische moeders aan de telefoon.quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:45 schreef MeNicole2 het volgende:
Oh en ik heb ook een klacht ingediend tegen de dame van rvp.
Toen ik gister belde zei ze: "Ja maar mevrouw ik heb nu de pc al uit en kan dat dus niet meer nakijken." Op mijn: Dan druk je hem maar even weer aan kwam een diepe zucht en: "Ja maar er gaan in een jaar zoveel kinderen dood een de vaccinaties!!"
Maf mens.
Ja dus... Daarom mag je iemand zo behandelen? Als ze daar niet tegen kan moet ze ander werk zoeken. Je zit daar aan de telefoon om mensen te woord te staan.quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:14 schreef spoor4 het volgende:
[..]
En die vrouw krijgt nu waarschijnlijk de hele dag hysterische moeders aan de telefoon.
Dan nog ga je niet dat soort dingen zeggen.quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:14 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is er niks aan de hand en is het slechts voor de zekerheid (protocol) dat men het vaccin niet meer gebruikt. Het is namelijk niet zeker of het overlijden een direct gevolg is van de vaccinatie. En die vrouw krijgt nu waarschijnlijk de hele dag hysterische moeders aan de telefoon.
sorry? hysterisch?quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:14 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is er niks aan de hand en is het slechts voor de zekerheid (protocol) dat men het vaccin niet meer gebruikt. Het is namelijk niet zeker of het overlijden een direct gevolg is van de vaccinatie. En die vrouw krijgt nu waarschijnlijk de hele dag hysterische moeders aan de telefoon.
Dus dan zou Evi het ook gehad hebben. Ik kan pas vanaf 14.00 bellenquote:In de media is de afgelopen dagen veel aandacht geweest voor het overlijden van drie baby’s die waren ingeënt met een vaccin tegen onder meer hersenvlies- en middenooronsteking. Het pneumokokkenvaccin met de naam Prevenar, met partijnummer D66977, wordt door ZuidZorg vanaf woensdag 4 november niet meer gebruikt.
Daar heb je gelijk in. Ze behoort gewoon professioneel te blijven.quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:16 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ja dus... Daarom mag je iemand zo behandelen? Als ze daar niet tegen kan moet ze ander werk zoeken. Je zit daar aan de telefoon om mensen te woord te staan.
Wanneer is Evi geent? Sterkte met wachten in elk geval!quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:17 schreef DuchessX het volgende:
Op de site van ons CB staat hetvolgende:
[..]
Dus dan zou Evi het ook gehad hebben. Ik kan pas vanaf 14.00 bellen
Je kan ook gewoon naar rvp bellen. Die kunnen dat zo zien in de computer!!quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:17 schreef DuchessX het volgende:
Op de site van ons CB staat hetvolgende:
[..]
Dus dan zou Evi het ook gehad hebben. Ik kan pas vanaf 14.00 bellen
quote:Contact met RIVM
Hartelijk dank voor uw belangstelling. Het RIVM doet onderzoek in opdracht van de overheid en rapporteert daarover onder andere via internet. Heeft u vragen, bijvoorbeeld als onderzoeker, journalist of als medewerker in dienst van een overheid, dan kunt u uw vraag via e-mail stellen. Voor klachten over het RIVM is er een klachtenregeling.
Hieronder vindt u tevens enkele links naar relevante instanties die zich bezighouden met dezelfde thema’s als het RIVM.
Adres RIVM
Het bezoekadres is:
RIVM
Antonie van Leeuwenhoeklaan 9
3721 MA Bilthoven
Het correspondentie adres is:
RIVM
Postbus 1
3720 BA Bilthoven
Telefoon: (030) 274 91 11
Fax: (030) 274 29 71
Email:info@rivm.nl
Ik denk dat het misschien per regio verschillend is. Ik heb een heel ander nummer.quote:
isset algemene nummer van de sitequote:Op vrijdag 6 november 2009 13:50 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ik denk dat het misschien per regio verschillend is. Ik heb een heel ander nummer.
Oh dat zou kunnen dat hun je doorverbinden ofzo. Ik kon in ieder geval bellen naar Deventer, daar worden de gegevens van hier verwerkt!quote:
Pure voorzorg, de kans dat er iets mis is met het vaccin zelf mis is is uiterst klein aangezien er al duizenden shots mee gegeven zijn en er niks opmerkelijks is voorgevallen. Vooralsnog houdt ik het op tragisch toeval maar je weet nooit natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:12 schreef MeNicole2 het volgende:
Het is ook gewoon een geval van stom toeval. Maar ik wil graag weten wat mijn kind binnen heeft gekregen. En ja ik weet dat er jaarlijks meer kinderen overlijden hierdoor maar ze nemen niet voor niks een partij voorlopig even terug.
Gewoon even bellen Miss!quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:10 schreef miss_sly het volgende:
Hmm, even illegaal vanaf mijn werk.
Senna heeft vorige week dinsdag 27 oktober haar prikjes gehad. Moet ik me nu ook zorgen maken en contact opnemen met het CB? kan ik ergens zelf terugzien (in het boekje ofzo) waarmee ze geprikt is?
Ja weet je wat het is. Het kan dus puur toeval zijn dat Leander dus nu ergens een ontsteking heeft. Maar wie zegt dat dat niet van die spuiten komt? De ka kon daar ook geen antwoord op geven omdat die ook niet precies wist waar die kinderen aan overleden zijn. Maar Leander is nu weer zoals ie altijd was, vrolijk en veel wakker. Dus denk dat het wel goed gaat!!quote:Op vrijdag 6 november 2009 15:42 schreef huuphuup het volgende:
teruggebeld, hier is niet ingeent met dat nummer. Gelukkig maar.
Nicole wat een enge toestand.
Ik zou denk ik mijn kind helemaal vol proppen met alles wat ook maar een klein beetje preventief zou werkenquote:Op vrijdag 6 november 2009 15:40 schreef MeNicole2 het volgende:
Wij gaan in overleg met de ka toch maar geen antibiotica geven. Ik wil liever geen medicijnen in hem stoppen als ie blijkbaar nergens last van heeft. Dat geeft me toch niet een goed gevoel. Leander heeft nergens last van en we kijken het toch nog een paar dagen aan. Mijn moeder haalt straks wel de medicijnen op zodat we het in ieder geval in huis hebben. Maandag word er weer bloed geprikt om te kijken of er iets verandert is!!
Dat was ook mijn eerste gedachten. Maar toch zegt mijn gevoel nu gewoon dat het niet nodig is. Zodra ik ga twijfelen dan krijgt ie ook!!quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:01 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik zou denk ik mijn kind helemaal vol proppen met alles wat ook maar een klein beetje preventief zou werken
ik ook hoorquote:Op vrijdag 6 november 2009 16:01 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik zou denk ik mijn kind helemaal vol proppen met alles wat ook maar een klein beetje preventief zou werken
quote:'Twee van de drie overleden baby's uit Harderwijk'
Uitgegeven: 6 november 2009 17:14
Laatst gewijzigd: 6 november 2009 17:27
AMSTERDAM – Ten minste twee van de drie baby’s die in oktober na een vaccinatie zijn overleden kwamen uit Harderwijk. Dat meldt de website GezondNU vrijdag.
© GezondheidsnetIn de tweede helft van oktober stierven drie baby's in de leeftijd van drie tot zes maanden nadat ze tegen zes of zeven infectieziekten waren ingeënt. GezondNU heeft inmiddels contact gehad met twee van de drie moeders, die beide afkomstig blijken te zijn uit Harderwijk.
Andrea de Vroom, moeder van een zes maanden oude baby die na de pneumokokkenvaccinatie overleed, vertelt aan de medische website dat ze uit de media heeft moeten vernemen dat er nog twee baby’s na de inenting zijn overleden.
“Ik vind het onbegrijpelijk dat het RIVM ons hier niet over heeft geïnformeerd. Ik krijg de indruk dat men deze zaak liever stil had willen houden.”
Arice Dogan, eveneens uit Harderwijk, moest donderdag eveneens uit de berichtgeving vernemen wat er met haar vier maanden oude dochtertje is gebeurd.
RIVM
Het RIVM stelt in een reactie dat in dit soort situaties contacten met de ouders altijd worden voorbereid via hun behandelend artsen en het consultatiebureau.
"Via die contacten wordt met de ouders een afspraak gemaakt op een voor hen passend moment”, zegt RIVM-arts Marina Conyn.
ik vind het ook raar hoor, vooral om te testen als je er toch niets mee doet, waarom plaag je dat kind dan met testenquote:Op vrijdag 6 november 2009 18:13 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik ook hoor
de arts geeft het advies niet voor niks lijkt me
maar waar twijfel je dan aan later? Als hij ineens wel koorts krijgt ofzo?quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:32 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Dat was ook mijn eerste gedachten. Maar toch zegt mijn gevoel nu gewoon dat het niet nodig is. Zodra ik ga twijfelen dan krijgt ie ook!!
precies..zoiets kan heel snel gaan, soms zo snel dat je dan te laat bent.quote:Op vrijdag 6 november 2009 20:45 schreef moussy het volgende:
Ja nou ik zeg het maar, als je die antibiotica niet geeft is er gewoon een kans dat je kind dood gaat! Toeval of niet je zal het jezelf nooit kunnen vergeven als het wél een hersenvliesontsteking is, in een paar uur tijd kan het kind doodziek worden, maar het kan ook een paar dagen duren!
gewoon bellen, al is het alleen maar omdat je dan lekkerder kan slapenquote:Op vrijdag 6 november 2009 21:50 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vraag mezelf sterk af of ik nou maandag het cb moet bellen.
Er is niks aan de hand hier zeg maar dus ik denk dat ik wel wacht met vragen tot we er zijn voor de 2e prikken.
Dat vind ik ook echt afschuwelijkquote:Op vrijdag 6 november 2009 20:55 schreef Leandra het volgende:
Nicole en alle andere dames die nog geen zekerheid hebben over de situatie, heel veel succes
Ik vind het overigens op z'n minst discutabel dat (minimaal) 2 van de 3 overleden baby's uit Harderwijk komen, en helemaal dat het RIVM dat stilgehouden heeft.
Ik zat al aan prikhygiene te denkenquote:Op vrijdag 6 november 2009 20:55 schreef Leandra het volgende:
Nicole en alle andere dames die nog geen zekerheid hebben over de situatie, heel veel succes
Ik vind het overigens op z'n minst discutabel dat (minimaal) 2 van de 3 overleden baby's uit Harderwijk komen, en helemaal dat het RIVM dat stilgehouden heeft.
Normaal gezien in een spier in het bovenbeentje, toch? Ik was ook al aan prikhygiene aan het denken, vind het zo typisch... Maar goed, wat de oorzaak ook moge zijn, het blijft afschuwelijkquote:Op vrijdag 6 november 2009 22:03 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik zat al aan prikhygiene te denkenik weet niet of ze onderhuids of in de spier prikken eigenlijk. En of dat dit tot gevolg kan hebben.
Wel verschrikkelijk angstig zeg. Woon je in de biblebelt, ga je toch prikken en heb je dit...
ik heb om die reden gewoon eventjes gebeld jaquote:Op vrijdag 6 november 2009 21:50 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vraag mezelf sterk af of ik nou maandag het cb moet bellen.
Er is niks aan de hand hier zeg maar dus ik denk dat ik wel wacht met vragen tot we er zijn voor de 2e prikken.
daarom heb ik ook gebeldquote:Op vrijdag 6 november 2009 22:31 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ik heb om die reden gewoon eventjes gebeld ja
er was hier ook geen directe reden tot zorg maar die mevrouw kon heel snel en simpel antwoord geven op mijn vraag (nadat ik was teruggebeld); kleine moeite en nu weet ik zeker dat ik me niet extra zorgen hoef te maken.
Ik zat aan iets nog veel stommers te denken.... stel dat het vaccin koel bewaard moet worden of iets dergelijks, en er is wat dat betreft wat misgegaan in Harderwijkquote:Op vrijdag 6 november 2009 22:03 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik zat al aan prikhygiene te denkenik weet niet of ze onderhuids of in de spier prikken eigenlijk. En of dat dit tot gevolg kan hebben.
Wel verschrikkelijk angstig zeg. Woon je in de biblebelt, ga je toch prikken en heb je dit...
Maar waarom dan herleiden naar die ene pneumokokken-batch? Tegelijkertijd krijgen ze toch ook die DTP-prik.quote:Op vrijdag 6 november 2009 22:03 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nou ja, toeval. als prikken niet schoon gaat op één dag is dat toch al vaak uit één batch. en ja, die derde is dan toeval...quote:Op vrijdag 6 november 2009 23:21 schreef sheotah het volgende:
[..]
Maar waarom dan herleiden naar die ene pneumokokken-batch? Tegelijkertijd krijgen ze toch ook die DTP-prik.
Ik ben nog stommer aan het denken. Als het uit het bloed te herleiden zou zijn (getuige het feit dat MeNicole2's zoontje bloed werd afgenomen), dan denk aan iets bacterieels of zo of iets vervuilends.
Maar ja, dat is allemaal speculatie van me natuurlijk.
Dat, en niet (tenminste) 2 van de 3 in Harderwijk... dat zou dan vrijwel onmogelijk zijn.quote:Op vrijdag 6 november 2009 23:26 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nou ja, toeval. als prikken niet schoon gaat op één dag is dat toch al vaak uit één batch. en ja, die derde is dan toeval...
Als het wel aan de batch zou liggen zouden er toch veel meer kinderen ziek zijn geworden?
Ja we geven het nog niet in overleg met de ka. Omdat Leander zelf nergens last van heeft is de ontsteking waarschijnlijk al op zijn retrour. Daarom maandag nog maals bloedprikken dan als het dan nog niet weg is of minder is krijgt ie zijn medicijnen.quote:Op zaterdag 7 november 2009 09:36 schreef sombie het volgende:
Ik begrijp alle reacties op MeNicole niet zo goed. Ze schrijft toch dat ze het in overleg met de kinderarts doet? Ze gaat niet tegen zijn/haar advies in.
Oke, niet iedereen zou dezelfde keus maken maar dat maakt haar keus niet onverantwoord.
Oh ja, daar heb je gelijk in.quote:Op vrijdag 6 november 2009 23:26 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nou ja, toeval. als prikken niet schoon gaat op één dag is dat toch al vaak uit één batch. en ja, die derde is dan toeval...
Als het wel aan de batch zou liggen zouden er toch veel meer kinderen ziek zijn geworden?
Heb je dan echt niks beters te doen dan met je kop bij sbs op tv te gaan....quote:Op vrijdag 6 november 2009 23:02 schreef Vicky het volgende:
Zo op hart van nl een interview met een moeder van 1 van de overleden kindjes
Tja, ik zou het ook niet doen. Volgens mij heb je dan toch wel andere dingen aan je hoofd. Maar sommige mensen...quote:Op zaterdag 7 november 2009 15:28 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Heb je dan echt niks beters te doen dan met je kop bij sbs op tv te gaan....
Er is maar een reden dat ik het nit erg zou v9inden als ze aan zouden bellen hier en dat is zodat ik ze de huid vol kon schelden...quote:Op zaterdag 7 november 2009 16:11 schreef Vicky het volgende:
[..]
Tja, ik zou het ook niet doen. Volgens mij heb je dan toch wel andere dingen aan je hoofd. Maar sommige mensen...
Iddquote:Op zaterdag 7 november 2009 16:12 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Er is maar een reden dat ik het nit erg zou v9inden als ze aan zouden bellen hier en dat is zodat ik ze de huid vol kon schelden...
In de spieren.quote:Op vrijdag 6 november 2009 22:03 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Het zal vast allemaal goedgekomen zijnquote:Op maandag 9 november 2009 19:14 schreef DuchessX het volgende:
MeNicole, hoe was de uitslag van Leander?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |