abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin donderdag 5 november 2009 @ 17:20:35 #1
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_74425985
Nadat drie zuigelingen binnen een week overleden na vaccinatie met het pneumokokkenvaccin, heeft het RIVM consultatiebureaus opgedragen om een bepaalde partij van dat vaccin voorlopig buiten gebruik te stellen. Een dergelijke ingreep is hoogst uitzonderlijk.

Het RIVM beschouwt dit als een zeer opmerkelijke situatie, en is daarom overgegaan tot deze ongebruikelijke stap. De partij is door heel Nederland en ook daarbuiten verspreid, dus deze actie zal diverse consultatiebureaus treffen. Ze zijn echter al voorzien van nieuwe voorraad, zodat het inenten zelf er geen vertraging door zal oplopen.

Het RIVM verwacht dat het onderzoek enige weken in beslag zal nemen: men wil uiteraard grondig vaststellen hoe dit kon gebeuren. Per jaar overlijden er 5 tot 10 kinderen na een inenting. Onzeker is of die kinderen door de enting overlijden of door een combinatie van andere oorzaken. Maar dit was wel erg vlak op elkaar en in alle gevallen ook nog van eenzelfde partij vaccin.

Diezelfde partij heeft niet eerder tot sterfgevallen geleid, terwijl er toch al vele duizenden exemplaren elders gebruikt zijn. Toch wordt er dus uiterst omzichtig hiermee omgegaan, en is de hele partij buiten gebruik gesteld.

Vaccin buiten gebruik gesteld na drie overleden baby's
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_74426096
Op welke leeftijd krijgen kinderen dit vaccin?
Huh?
pi_74426222
2, 3 en 4 maanden
  donderdag 5 november 2009 @ 17:28:46 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_74426325
yvonne, wellicht kun je een en ander mergen vanuit dit topic ( Kinderzaken in het nieuws deel 3 )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Admin donderdag 5 november 2009 @ 17:37:55 #5
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_74426665
quote:
Op donderdag 5 november 2009 17:28 schreef Troel het volgende:
yvonne, wellicht kun je een en ander mergen vanuit dit topic ( Kinderzaken in het nieuws deel 3 )
Ik denk dat dit belangrijk genoeg is om een eigen topic te rechtvaardigen, niet iedereen leest een verzameltopic.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

donderdag 5 november 2009 @ 17:39:03 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_74426707
quote:
Op donderdag 5 november 2009 17:37 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik denk dat dit belangrijk genoeg is om een eigen topic te rechtvaardigen, niet iedereen leest een verzameltopic.
Wellicht dat je de reacties van daaruit hier kan plaatsen? Aangezien er daar best al wat reacties staan? Ik zeg toch niet dat het in dat topic moet of wel soms? Als ik dat zou vinden, zou ik dat wel zeggen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Admin donderdag 5 november 2009 @ 17:46:13 #7
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_74426968
quote:
Op donderdag 5 november 2009 17:39 schreef Troel het volgende:

[..]

Wellicht dat je de reacties van daaruit hier kan plaatsen? Aangezien er daar best al wat reacties staan? Ik zeg toch niet dat het in dat topic moet of wel soms? Als ik dat zou vinden, zou ik dat wel zeggen.
Lontje en kort Troel

donderdag 5 november 2009 @ 17:47:38 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_74427009
quote:
Op donderdag 5 november 2009 17:46 schreef yvonne het volgende:

[..]

Lontje en kort Troel
Ja nou, bedoelde ik het een keer goed en krijg ik ook commentaar
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74427356
Is er al meer info over de overleden babietjes? Hoe oud waren ze en de hoeveelste inenting tegen pneumokokken was dit? Waren deze kindjes alledrie bij hetzelfde consultatiebureau?

Evi heeft onlangs de eerste gehad en zou 1 december de tweede krijgen.
Ik vind het allemaal maar eng
#geen
  Admin donderdag 5 november 2009 @ 18:04:41 #10
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_74427565
quote:
Op donderdag 5 november 2009 17:47 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja nou, bedoelde ik het een keer goed en krijg ik ook commentaar
*kusje op je bolletje

Jubileum moderator donderdag 5 november 2009 @ 18:15:00 #11
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_74427864
Dit lijkt me ernstig genoeg voor een apart topic!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_74434859
om half 11 gaan ze er bij hart van nederland dieper op in hoorde ik in een voorstukje.
pi_74445651
Nuu wij hebben hier een rondje kinderarts gehad vanmorgen. Leander blijkt dus de verkeerde gehad te hebben Vanmorgen belde het rvp terug omdat ze de papieren toch wel hadden. Ze wilden toch voor de zekerheid dat we even langs de huisarts gingen. De had echter meer het idee dat we maar beter met zoiets langs de ka konden gaan om hem even na te laten kijken. De ha heeft een ka gebeld en gelukkig konden we een meteen langskomen. Ze hebben Leander helemaal nagekeken, van hartfilmpje (dat wil zo goed want hij bleef lekker stil liggen) tot bloedprikken
Ze hebben niks raars kunnen vinden. Bloeduitslagen komen eind van de middag binnen. Maar zodra we merken dat Lander anders is dan normaal Maar dat is ie al moeten we de ka bellen en dan gaat hij de test allemaal nog een keer doen.
Vandaag word op het cb nagegeken welke kinderen het nog meer hebben gehad en de ouders ervan op de hoogte gesteld. Maar volgens hun waren ze een paar kinderen voor mij met dit nummer begonnen.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_74446131
quote:
Op donderdag 5 november 2009 17:26 schreef p_iglet het volgende:
2, 3 en 4 maanden
En ook op 11 maanden.

Oh bah, MeNicole2
Krijg je vandaag ook nog die bloeduitslagen te horen?
pi_74447184
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:39 schreef sheotah het volgende:

[..]

En ook op 11 maanden.

Oh bah, MeNicole2
Krijg je vandaag ook nog die bloeduitslagen te horen?
Ja ze bellen als het goed is eind van de middag. Als ik voor 5 uur nog niks gehoord heb moet ik zelf even bellen.

En we moeten trouwens volgende week vrijdag weer komen en dan gana ze alle test nog ene keer doen om te kijken of er dan iets anders is dan nu!!
pi_74448186
jeetje MeNicole.. das balen zeg!!
wanneer is Leander ongeveer gevaccineerd??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74448245
Dat is ook niet wat je wilt horen als je belt om dat nummer na te vragen Wel fijn dat ze er zo serieus op inspringen.
Ze hadden iig niets bijzonders gevonden in de restpartij nog volgens mij, dus hopelijk valt 't mee allemaal. Sterkte met het wachten Nicole!
pi_74448289
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 11:42 schreef Vicky het volgende:
jeetje MeNicole.. das balen zeg!!
wanneer is Leander ongeveer gevaccineerd??
Afgelopen maandag. En ze hadden dinsdag gehoord dat die dus niet meer gebruikt mocht worden dus er zijn meer kinderen die het gehad hebben hier.

Oh en ik heb ook een klacht ingediend tegen de dame van rvp.
Toen ik gister belde zei ze: "Ja maar mevrouw ik heb nu de pc al uit en kan dat dus niet meer nakijken." Op mijn: Dan druk je hem maar even weer aan kwam een diepe zucht en: "Ja maar er gaan in een jaar zoveel kinderen dood een de vaccinaties!!"
Maf mens.
pi_74448685
nou ja, wat een raar mens MeNicole!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74448773
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 11:59 schreef Vicky het volgende:
nou ja, wat een raar mens MeNicole!!
Ja erg he Gelukkig kon ik der naam makklijk onthouden (ook Nicole )

Maar Leander heeft vannacht weer bij ons op de kamer geslapen en hij sliep ineens zomaar weer door (normaal word ie om 4 uur keer wakker). R en ik lagen dus wakker te wachten en te luisteren of Leander het nog wel deed Nu zijn we allebei moe en Leander is de vrolijkheid himself
  vrijdag 6 november 2009 @ 12:03:49 #21
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_74448792
Jeetje zeg! Die had ik echt door de telefoon gesleurd . Hopelijk is alles oke, wat bedoel je met dat ie al anders is dan normaal?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_74448932
Dit lijkt vooralsnog een gevalletje 'stom toeval'.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_74449050
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 12:03 schreef Vivi het volgende:
Jeetje zeg! Die had ik echt door de telefoon gesleurd . Hopelijk is alles oke, wat bedoel je met dat ie al anders is dan normaal?
Als we het idee hebben dat ie minder alert is of dat ie af en toe suffig word of dat ie juist helemaal hyper word. Nu slaapt ie sinds maandag toch al heel veel (net als na de vorige spuiten) dus we kunnen dat niet helemaal goed in de gaten houden. Maar vandaag is ie juist heel goed wakker en weer meer zoals ie altijd al was.

Het is ook gewoon een geval van stom toeval. Maar ik wil graag weten wat mijn kind binnen heeft gekregen. En ja ik weet dat er jaarlijks meer kinderen overlijden hierdoor maar ze nemen niet voor niks een partij voorlopig even terug.
pi_74449464
MeNicole wat balen dat hij dat nummer gehad heeft! En wat een idiote reactie van die vrouw zeg!
pi_74450761
MeNicole! Bah wat eng! En dan ook nog zo'n maf wijf aan de lijn

Evi is 21 oktober ingeënt, ik ga bij mijn CB ook uitzoeken hoe het daarmee zit.
#geen
pi_74450828
Ik heb net het cb maar ff gebeld.
Tess heeft eind sept. de prik gehad en volgens de dame was dat moet de verkeerde partij.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74450901
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:08 schreef Vicky het volgende:
Ik heb net het cb maar ff gebeld.
Tess heeft eind sept. de prik gehad en volgens de dame was dat moet de verkeerde partij.
De ka hier zei dat na 2 weken het lichaam gewend was aan het vaccin. Maar idd het idee alleen al
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:13:16 #28
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74450984
Inderdaad MeNicole. Het idee alleen al, zorgt voor zorgen. Jij in elk geval heel veel sterkte met afwachten. Lijkt me echt beangstigend als je dit hoort.
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:14:49 #29
154952 spoor4
Spoort niet
pi_74451029
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 11:45 schreef MeNicole2 het volgende:

Oh en ik heb ook een klacht ingediend tegen de dame van rvp.
Toen ik gister belde zei ze: "Ja maar mevrouw ik heb nu de pc al uit en kan dat dus niet meer nakijken." Op mijn: Dan druk je hem maar even weer aan kwam een diepe zucht en: "Ja maar er gaan in een jaar zoveel kinderen dood een de vaccinaties!!"
Maf mens.
Waarschijnlijk is er niks aan de hand en is het slechts voor de zekerheid (protocol) dat men het vaccin niet meer gebruikt. Het is namelijk niet zeker of het overlijden een direct gevolg is van de vaccinatie. En die vrouw krijgt nu waarschijnlijk de hele dag hysterische moeders aan de telefoon.
pi_74451107
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:14 schreef spoor4 het volgende:

[..]

En die vrouw krijgt nu waarschijnlijk de hele dag hysterische moeders aan de telefoon.
Ja dus... Daarom mag je iemand zo behandelen? Als ze daar niet tegen kan moet ze ander werk zoeken. Je zit daar aan de telefoon om mensen te woord te staan.
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:16:59 #31
35189 Troel
scherp en bot
pi_74451111
quote:

[..]

Waarschijnlijk is er niks aan de hand en is het slechts voor de zekerheid (protocol) dat men het vaccin niet meer gebruikt. Het is namelijk niet zeker of het overlijden een direct gevolg is van de vaccinatie. En die vrouw krijgt nu waarschijnlijk de hele dag hysterische moeders aan de telefoon.
Dan nog ga je niet dat soort dingen zeggen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74451113
quote:

[..]

sorry? hysterisch?
ik denk eerder gewoon bezorgd!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74451139
Op de site van ons CB staat hetvolgende:
quote:
In de media is de afgelopen dagen veel aandacht geweest voor het overlijden van drie baby’s die waren ingeënt met een vaccin tegen onder meer hersenvlies- en middenooronsteking. Het pneumokokkenvaccin met de naam Prevenar, met partijnummer D66977, wordt door ZuidZorg vanaf woensdag 4 november niet meer gebruikt.
Dus dan zou Evi het ook gehad hebben. Ik kan pas vanaf 14.00 bellen
#geen
pi_74451171
Zie je het al voor je dat ik in de winkel de zoveelste klant krijg die vraagt waar de wc isbv. Dat ik dan zeg:
Ja euh hallo nu ga je zelf maar zoeken hoor daar ben ik hier niet voor
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:18:58 #35
154952 spoor4
Spoort niet
pi_74451178
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:16 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ja dus... Daarom mag je iemand zo behandelen? Als ze daar niet tegen kan moet ze ander werk zoeken. Je zit daar aan de telefoon om mensen te woord te staan.
Daar heb je gelijk in. Ze behoort gewoon professioneel te blijven.
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:36:38 #36
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74451808
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:17 schreef DuchessX het volgende:
[..]

Wanneer is Evi geent? Sterkte met wachten in elk geval!
pi_74452135
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:17 schreef DuchessX het volgende:
[..]

Je kan ook gewoon naar rvp bellen. Die kunnen dat zo zien in de computer!!
pi_74452175
quote:
Contact met RIVM
Hartelijk dank voor uw belangstelling. Het RIVM doet onderzoek in opdracht van de overheid en rapporteert daarover onder andere via internet. Heeft u vragen, bijvoorbeeld als onderzoeker, journalist of als medewerker in dienst van een overheid, dan kunt u uw vraag via e-mail stellen. Voor klachten over het RIVM is er een klachtenregeling.

Hieronder vindt u tevens enkele links naar relevante instanties die zich bezighouden met dezelfde thema’s als het RIVM.

Adres RIVM
Het bezoekadres is:
RIVM
Antonie van Leeuwenhoeklaan 9
3721 MA Bilthoven

Het correspondentie adres is:
RIVM
Postbus 1
3720 BA Bilthoven

Telefoon: (030) 274 91 11
Fax: (030) 274 29 71
Email:info@rivm.nl

♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74452264
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:47 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ik denk dat het misschien per regio verschillend is. Ik heb een heel ander nummer.
pi_74452296
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:50 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ik denk dat het misschien per regio verschillend is. Ik heb een heel ander nummer.
isset algemene nummer van de site
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74452657
Ik hoop maar dat het echt toeval blijkt en dat het echt bij die 3 blijft.
pi_74452745
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:51 schreef Vicky het volgende:

[..]

isset algemene nummer van de site
Oh dat zou kunnen dat hun je doorverbinden ofzo. Ik kon in ieder geval bellen naar Deventer, daar worden de gegevens van hier verwerkt!
pi_74452836
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 12:12 schreef MeNicole2 het volgende:

Het is ook gewoon een geval van stom toeval. Maar ik wil graag weten wat mijn kind binnen heeft gekregen. En ja ik weet dat er jaarlijks meer kinderen overlijden hierdoor maar ze nemen niet voor niks een partij voorlopig even terug.
Pure voorzorg, de kans dat er iets mis is met het vaccin zelf mis is is uiterst klein aangezien er al duizenden shots mee gegeven zijn en er niks opmerkelijks is voorgevallen. Vooralsnog houdt ik het op tragisch toeval maar je weet nooit natuurlijk.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator vrijdag 6 november 2009 @ 14:10:25 #44
5428 crew  miss_sly
pi_74452926
Hmm, even illegaal vanaf mijn werk.
Senna heeft vorige week dinsdag 27 oktober haar prikjes gehad. Moet ik me nu ook zorgen maken en contact opnemen met het CB? kan ik ergens zelf terugzien (in het boekje ofzo) waarmee ze geprikt is?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74452935
Het kan idd ook zo zijn dat er dan nu 3 in een korte tijd overlijden en dat er straks een hele poos niemand er aan overlijd. Dan blijft het jaargemiddelde wel hetzelfde en is het idd puur toeval!!
pi_74453315
Evi is 21-10 geënt.

Net even gebeld met het cb. Daar werd gezegd het niet waarschijnlijk is dat Evi risico loopt omdat Evi na de entingen nergens last van heeft gehad, goed eet/drinkt en de vaccinatie iets langer dan 2 weken geleden is.

De overleden babietjes zijn alledrie (binnen) elf dagen na de vaccinatie overleden. Verder kon Zuidzorg ook niet veel vertellen, omdat voor hen ook nog onduidelijk is wat er precies aan de hand is.

Helemaal gerustgesteld ben ik niet, maar ik vertrouw er dan maar op dat Evi nu uit de ‘gevarenzone’ is. En natuurlijk wordt ze heel goed door ons in de gaten gehouden...

Ow Miss, Senna zit nog binnen die 14-dagen-termijn. Heeft ze last gehad van de entingen?

Bah wat akelig dit zeg. Het kan wel een gemiddelde zijn of een uitzondering ofzo dat er kinderen overlijden na een vaccinatie maar het zal nou maar net je eigen kind zijn...

Succes allen, hopelijk blijft het bij deze 3 babietjes...arme ouders...
#geen
pi_74453350
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:10 schreef miss_sly het volgende:
Hmm, even illegaal vanaf mijn werk.
Senna heeft vorige week dinsdag 27 oktober haar prikjes gehad. Moet ik me nu ook zorgen maken en contact opnemen met het CB? kan ik ergens zelf terugzien (in het boekje ofzo) waarmee ze geprikt is?
Gewoon even bellen Miss!
#geen
  vrijdag 6 november 2009 @ 14:33:01 #48
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74453691
Is er al bekend in welke regio('s) de overleden baby's zijn ingeënt?
pi_74454934
Ze hebben net terug gebeld voor de bloeduitslagen. Ze konden zien dat ie ergens een ontsteking heeft Maar dat is waarschijnlijk gewoon toeval. Leander heeft nergens last van. Wel moeten we voor de zekerheid medicijnen ophalen nu.
  † In Memoriam † vrijdag 6 november 2009 @ 15:12:20 #50
7074 moussy
kuttekop
pi_74455195
Oh jongens wat heftig en eng!!

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_74455728
hm

ik heb het cb bij ons ook gebeld en nu word ik teruggebeld want ze moeten nakijken of mijn dame ook dat chargenummer heeft gekregen.
ze is de 26e ingeent. Voor de inwoners van Schiedam en Vlaardingen, schijnbaar was (volgens de telefoniste van Careyn zorg) de verpakking met het verkeerde nummer daar nog onaangebroken, dus die kindjes die daar zitten hebben het sowieso niet gekregen.

ben benieuwd
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74456326
Wij gaan in overleg met de ka toch maar geen antibiotica geven. Ik wil liever geen medicijnen in hem stoppen als ie blijkbaar nergens last van heeft. Dat geeft me toch niet een goed gevoel. Leander heeft nergens last van en we kijken het toch nog een paar dagen aan. Mijn moeder haalt straks wel de medicijnen op zodat we het in ieder geval in huis hebben. Maandag word er weer bloed geprikt om te kijken of er iets verandert is!!
pi_74456452
teruggebeld, hier is niet ingeent met dat nummer. Gelukkig maar.

Nicole wat een enge toestand.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74456818
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 15:42 schreef huuphuup het volgende:
teruggebeld, hier is niet ingeent met dat nummer. Gelukkig maar.

Nicole wat een enge toestand.
Ja weet je wat het is. Het kan dus puur toeval zijn dat Leander dus nu ergens een ontsteking heeft. Maar wie zegt dat dat niet van die spuiten komt? De ka kon daar ook geen antwoord op geven omdat die ook niet precies wist waar die kinderen aan overleden zijn. Maar Leander is nu weer zoals ie altijd was, vrolijk en veel wakker. Dus denk dat het wel goed gaat!!
  † In Memoriam † vrijdag 6 november 2009 @ 16:01:38 #55
7074 moussy
kuttekop
pi_74457145
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 15:40 schreef MeNicole2 het volgende:
Wij gaan in overleg met de ka toch maar geen antibiotica geven. Ik wil liever geen medicijnen in hem stoppen als ie blijkbaar nergens last van heeft. Dat geeft me toch niet een goed gevoel. Leander heeft nergens last van en we kijken het toch nog een paar dagen aan. Mijn moeder haalt straks wel de medicijnen op zodat we het in ieder geval in huis hebben. Maandag word er weer bloed geprikt om te kijken of er iets verandert is!!
Ik zou denk ik mijn kind helemaal vol proppen met alles wat ook maar een klein beetje preventief zou werken
pi_74458113
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 16:01 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik zou denk ik mijn kind helemaal vol proppen met alles wat ook maar een klein beetje preventief zou werken
Dat was ook mijn eerste gedachten. Maar toch zegt mijn gevoel nu gewoon dat het niet nodig is. Zodra ik ga twijfelen dan krijgt ie ook!!
  vrijdag 6 november 2009 @ 17:37:22 #57
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74460015
He gats Nicole, wat een toestand! Wel fijn dat hij in ieder geval weer zichzelf is, maar toch. Tjongejonge. Ik hoop dat jullie maandag weer goed nieuws krijgen dan.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_74461153
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 16:01 schreef moussy het volgende:

[..]

ik ook hoor

de arts geeft het advies niet voor niks lijkt me
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74461261
quote:
'Twee van de drie overleden baby's uit Harderwijk'
Uitgegeven: 6 november 2009 17:14
Laatst gewijzigd: 6 november 2009 17:27

AMSTERDAM – Ten minste twee van de drie baby’s die in oktober na een vaccinatie zijn overleden kwamen uit Harderwijk. Dat meldt de website GezondNU vrijdag.
© GezondheidsnetIn de tweede helft van oktober stierven drie baby's in de leeftijd van drie tot zes maanden nadat ze tegen zes of zeven infectieziekten waren ingeënt. GezondNU heeft inmiddels contact gehad met twee van de drie moeders, die beide afkomstig blijken te zijn uit Harderwijk.

Andrea de Vroom, moeder van een zes maanden oude baby die na de pneumokokkenvaccinatie overleed, vertelt aan de medische website dat ze uit de media heeft moeten vernemen dat er nog twee baby’s na de inenting zijn overleden.

“Ik vind het onbegrijpelijk dat het RIVM ons hier niet over heeft geïnformeerd. Ik krijg de indruk dat men deze zaak liever stil had willen houden.”

Arice Dogan, eveneens uit Harderwijk, moest donderdag eveneens uit de berichtgeving vernemen wat er met haar vier maanden oude dochtertje is gebeurd.

RIVM

Het RIVM stelt in een reactie dat in dit soort situaties contacten met de ouders altijd worden voorbereid via hun behandelend artsen en het consultatiebureau.

"Via die contacten wordt met de ouders een afspraak gemaakt op een voor hen passend moment”, zegt RIVM-arts Marina Conyn.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † vrijdag 6 november 2009 @ 18:58:49 #60
7074 moussy
kuttekop
pi_74462529
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 18:13 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik ook hoor

de arts geeft het advies niet voor niks lijkt me
ik vind het ook raar hoor, vooral om te testen als je er toch niets mee doet, waarom plaag je dat kind dan met testen
pi_74462638
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 16:32 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Dat was ook mijn eerste gedachten. Maar toch zegt mijn gevoel nu gewoon dat het niet nodig is. Zodra ik ga twijfelen dan krijgt ie ook!!
maar waar twijfel je dan aan later? Als hij ineens wel koorts krijgt ofzo?
Er is met een bloedtest geconstateerd dat hij een ontsteking heeft ergens, als de arts daar AB voor geeft dan zou ik dat persoonlijk toedienen zolang de ontsteking nog mild is, zodat het in de kiem gesmoord wordt. Met zo'n kleintje zou ik er niet voor kiezen om het te laten uitzweren.

Maar goed, kinderen en medicatie, das een hele persoonlijke keuze natuurlijk.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 6 november 2009 @ 19:14:08 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74463028
Als er een ontsteking zit zou ik die idd tegengaan, los van dit hele verhaal.

Oscar heeft de 26e ook zijn prikjes gehad. Nu dag 11.
Hij is er niet ziek van geweest, wel gewoon een griepje volgens mij, maar goed. We houden hem in de gaten maar ik gok erop dat het hier wel los loopt...
pi_74463109
oh zelfde dag als hier dus BE

Amélie heeft eigenlijk ook weinig last gehad, dus ik dacht ook niet dat het fout zou zitten maar heb voor de zekerheid toch even gebeld. Bleek idd niet verkeerd te zitten. Het zal ook vast wel loslopen allemaal maar zulke dingen zijn wel engig
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74463167
Wat eng zoiets.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_74465592
Miss heb je nog gebeld? Hoe gaat het met Senna?
#geen
  Moderator vrijdag 6 november 2009 @ 20:30:32 #66
5428 crew  miss_sly
pi_74465854
Ik zat op mijn werk, dus kon niet bellen.
Beetje dubbel gevoel: van een kant maak je je dan toch meteen bezorgd, van de andere kant heeft ze nergens last van. Ze heeft geen last gehad van de prikjes an sich, maar is verder ook haar gewone vrolijke, heldere zelf. Dus tja aangezien ik neit kon bellen en het nu weekend is, kijken we het maar aan. Morgen 11 dagen na vaccinatie, dus dat gaat snel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74466119
Nou, ik zou ook gelijk beginnen met antibiotica hoor. A. de arts zegt het niet voor niks en B. ontstekingen kunnen voor rottige dingen zorgen, zeker bij kleine kindjes. En waarom wachten tot ie er wel zichtbaar last van heeft

Ik snap sommige mensen niet
  † In Memoriam † vrijdag 6 november 2009 @ 20:45:39 #68
7074 moussy
kuttekop
pi_74466444
Ja nou ik zeg het maar, als je die antibiotica niet geeft is er gewoon een kans dat je kind dood gaat! Toeval of niet je zal het jezelf nooit kunnen vergeven als het wél een hersenvliesontsteking is, in een paar uur tijd kan het kind doodziek worden, maar het kan ook een paar dagen duren!
  vrijdag 6 november 2009 @ 20:55:51 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_74466834
Nicole en alle andere dames die nog geen zekerheid hebben over de situatie, heel veel succes

Ik vind het overigens op z'n minst discutabel dat (minimaal) 2 van de 3 overleden baby's uit Harderwijk komen, en helemaal dat het RIVM dat stilgehouden heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_74467086
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 20:45 schreef moussy het volgende:
Ja nou ik zeg het maar, als je die antibiotica niet geeft is er gewoon een kans dat je kind dood gaat! Toeval of niet je zal het jezelf nooit kunnen vergeven als het wél een hersenvliesontsteking is, in een paar uur tijd kan het kind doodziek worden, maar het kan ook een paar dagen duren!
precies..zoiets kan heel snel gaan, soms zo snel dat je dan te laat bent.
ik dank god nog steeds op mijn blote knietjes dat hij niet heeft getwijfeld en Dana voor de zekerheid al aan de AB heeft gelegd toendertijd.

Maargoed, zelf weten natuurlijk.
Blijft wel een rottige situatie, ik zou er ook helemaal nerveus van worden
  vrijdag 6 november 2009 @ 21:50:51 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74468790
Ik vraag mezelf sterk af of ik nou maandag het cb moet bellen.
Er is niks aan de hand hier zeg maar dus ik denk dat ik wel wacht met vragen tot we er zijn voor de 2e prikken.
  † In Memoriam † vrijdag 6 november 2009 @ 21:52:52 #72
7074 moussy
kuttekop
pi_74468882
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 21:50 schreef Brighteyes het volgende:
Er is niks aan de hand hier zeg maar dus ik denk dat ik wel wacht met vragen tot we er zijn voor de 2e prikken.
gewoon bellen, al is het alleen maar omdat je dan lekkerder kan slapen
pi_74468935
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 20:55 schreef Leandra het volgende:
Nicole en alle andere dames die nog geen zekerheid hebben over de situatie, heel veel succes

Ik vind het overigens op z'n minst discutabel dat (minimaal) 2 van de 3 overleden baby's uit Harderwijk komen, en helemaal dat het RIVM dat stilgehouden heeft.
Dat vind ik ook echt afschuwelijk
  vrijdag 6 november 2009 @ 22:03:28 #74
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_74469343
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 20:55 schreef Leandra het volgende:

Ik zat al aan prikhygiene te denken ik weet niet of ze onderhuids of in de spier prikken eigenlijk. En of dat dit tot gevolg kan hebben.
Wel verschrikkelijk angstig zeg. Woon je in de biblebelt, ga je toch prikken en heb je dit...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 6 november 2009 @ 22:07:40 #75
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_74469528
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 22:03 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Ik zat al aan prikhygiene te denken ik weet niet of ze onderhuids of in de spier prikken eigenlijk. En of dat dit tot gevolg kan hebben.
Wel verschrikkelijk angstig zeg. Woon je in de biblebelt, ga je toch prikken en heb je dit...
Normaal gezien in een spier in het bovenbeentje, toch? Ik was ook al aan prikhygiene aan het denken, vind het zo typisch... Maar goed, wat de oorzaak ook moge zijn, het blijft afschuwelijk
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_74469913
in de spier ja, daarom kunnen ze ook zo'n last van hun beentje hebben..
pi_74470454
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 21:50 schreef Brighteyes het volgende:
ik heb om die reden gewoon eventjes gebeld ja
er was hier ook geen directe reden tot zorg maar die mevrouw kon heel snel en simpel antwoord geven op mijn vraag (nadat ik was teruggebeld); kleine moeite en nu weet ik zeker dat ik me niet extra zorgen hoef te maken.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74470571
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 22:31 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ik heb om die reden gewoon eventjes gebeld ja
er was hier ook geen directe reden tot zorg maar die mevrouw kon heel snel en simpel antwoord geven op mijn vraag (nadat ik was teruggebeld); kleine moeite en nu weet ik zeker dat ik me niet extra zorgen hoef te maken.
daarom heb ik ook gebeld
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 6 november 2009 @ 22:59:26 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_74471354
quote:
[..]
Ik zat aan iets nog veel stommers te denken.... stel dat het vaccin koel bewaard moet worden of iets dergelijks, en er is wat dat betreft wat misgegaan in Harderwijk
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_74471449
Zo op hart van nl een interview met een moeder van 1 van de overleden kindjes
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74472078
quote:

[..]

Maar waarom dan herleiden naar die ene pneumokokken-batch? Tegelijkertijd krijgen ze toch ook die DTP-prik.
Ik ben nog stommer aan het denken. Als het uit het bloed te herleiden zou zijn (getuige het feit dat MeNicole2's zoontje bloed werd afgenomen), dan denk aan iets bacterieels of zo of iets vervuilends.

Maar ja, dat is allemaal speculatie van me natuurlijk.
  vrijdag 6 november 2009 @ 23:26:42 #82
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_74472210
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 23:21 schreef sheotah het volgende:

[..]

Maar waarom dan herleiden naar die ene pneumokokken-batch? Tegelijkertijd krijgen ze toch ook die DTP-prik.
Ik ben nog stommer aan het denken. Als het uit het bloed te herleiden zou zijn (getuige het feit dat MeNicole2's zoontje bloed werd afgenomen), dan denk aan iets bacterieels of zo of iets vervuilends.

Maar ja, dat is allemaal speculatie van me natuurlijk.
Nou ja, toeval. als prikken niet schoon gaat op één dag is dat toch al vaak uit één batch. en ja, die derde is dan toeval...
Als het wel aan de batch zou liggen zouden er toch veel meer kinderen ziek zijn geworden?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 6 november 2009 @ 23:29:44 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_74472287
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 23:26 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nou ja, toeval. als prikken niet schoon gaat op één dag is dat toch al vaak uit één batch. en ja, die derde is dan toeval...
Als het wel aan de batch zou liggen zouden er toch veel meer kinderen ziek zijn geworden?
Dat, en niet (tenminste) 2 van de 3 in Harderwijk... dat zou dan vrijwel onmogelijk zijn.

Maar het is sowieso vreemd dat ze daar niet duidelijk over zijn geweest, tenzij in Harderwijk wel direct actie is ondernomen richting alle ouders wiens kind daar geprikt is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 7 november 2009 @ 09:08:24 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_74476667
Vandaag de voorpagina van de Telegraaf:

'Damian week na prik gecremeerd'
door René Steenhorst

HARDERWIJK - "Niemand die ons iets vertelde. Niemand die zei dat de dood van Damian te maken zou kunnen hebben met zijn vaccinatie."

Drielingbroertje Damien overleed na een zuigelingenvaccinatie.

Achtendertigjarige Andrea de Vroom uit Harderwijk, moeder van de drieling Jaïr, Delano en Damian, zegt het onbegrijpelijk te vinden dat haar gezin zo doelbewust in onwetendheid is gelaten over de mogelijke doodsoorzaak van haar zoontje, dat op zaterdag 24 oktober jongstleden stierf.

Heel vreemd

Drie dagen daarvoor had het jongetje, samen met zijn twee broertjes, de zuigelingenvaccinatie tegen diverse kinderziekten gekregen.

"We zijn naar huis gegaan, hebben de drieling in bed gelegd. Om half zes hoorde ik Damian nog. Toen ik tien minuten later bovenkwam om de flesjes te brengen, zag ik dat het mis was met Damian. Hij lag heel vreemd, was slap en had geen polsslag meer." Kort daarna was het kind, beademd en wel, onderweg naar het AMC in Amsterdam. Vrijdagavond 23 oktober adviseerden artsen de behandeling stop te zetten omdat het kind inmiddels hersendood was. De volgende dag namen de ouders dit advies over.

"Precies een week na zijn vaccinatie, op woensdag 28 oktober, hebben we afscheid van hem genomen en is hij in Amersfoort gecremeerd."

In anderhalve week tijd stierven, behalve Damian Gloudemans uit Harderwijk, nog twee zuigelingen nadat zij waren ingeënt met het pneumokokkenvaccin Prevenar.

"Boos, verdrietig en teleurgesteld" is Damians moeder Andrea de Vroom dat het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM), "de overheidsdienst waar iedereen juist in deze tijd zoveel vertrouwen in moet hebben", zoveel afstand hield tot haar gezin. Pas afgelopen donderdagavond vernamen Andrea en haar man Richard dat nog twee baby's waren overleden aan dezelfde inenting tegen pneumokokken.

Ook de 34-jarige Arice Dogan uit Harderwijk vernam via de nieuwsmedia wat er met haar ruim vier maanden oude dochtertje Ayisenaz was gebeurd. Ook zij had op 5 oktober de pneumokokkenprik gehad.

De drie baby's waren drie tot zes maanden oud. De dood trad in anderhalf tot elf dagen na de injectie. De vaccinaties zouden zonder uitzondering afkomstig zijn uit een en dezelfde vaccinproductie van geneesmiddelenfabrikant Wyeth. Op last van het RIVM mag de betreffende entstof nu niet meer gebruikt worden. Bij veel ouders is onrust ontstaan over de veiligheid van de babyprik.

Stil

Het was een journalist van het tijdschrift GezondNU die hun op de feiten wees. "Hij was naar aanleiding van een piepkleine, onopvallende mededeling op de website van het RIVM in de zaak gedoken", vertelt Andrea, die voor de geboorte van haar drieling nog in de gezondheidszorg werkte als verzorgende. "We hebben echt de indruk dat het RIVM de zaak stil wilde houden."

De dood van Damian komt het gezin nooit meer te boven, vreest de moeder.

Andrea: "Het was zo'n heerlijk kind, zo levenslustig. Zijn gezicht was steeds een grote glimlach van geluk." Op 21 oktober kreeg de drieling de derde Prevanar-injectie, gecombineerd met de dktp/hib-injectie tegen difterie, kinkhoest, tetanus, polio en hersenvliesontsteking. "Daar moet het zijn misgegaan", zegt Andrea nu te weten op grond van nieuwe informatie. "Daar zat het kwaad in."

Volgens woordvoerder Harold Wychgel neemt het RIVM nooit zelf contact op in geval van het overlijden van een kind. "Wij vragen altijd de huisarts of het consultatiebureau dat te doen. Zij weten het juiste moment beter te vinden dan wij."
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_74476810
Ik begrijp alle reacties op MeNicole niet zo goed. Ze schrijft toch dat ze het in overleg met de kinderarts doet? Ze gaat niet tegen zijn/haar advies in.

Oke, niet iedereen zou dezelfde keus maken maar dat maakt haar keus niet onverantwoord.
pi_74477039
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 09:36 schreef sombie het volgende:
Ik begrijp alle reacties op MeNicole niet zo goed. Ze schrijft toch dat ze het in overleg met de kinderarts doet? Ze gaat niet tegen zijn/haar advies in.

Oke, niet iedereen zou dezelfde keus maken maar dat maakt haar keus niet onverantwoord.
Ja we geven het nog niet in overleg met de ka. Omdat Leander zelf nergens last van heeft is de ontsteking waarschijnlijk al op zijn retrour. Daarom maandag nog maals bloedprikken dan als het dan nog niet weg is of minder is krijgt ie zijn medicijnen.
We doen hier helemaal niks tegen het advies van de ka in.

Misschien nog iets duidelijker:
De ka zei dat je lichaam heel goed in staat is om zelf ziektes te bestrijden. Zo ook de ontsteking die hij heeft. Medicijnen worden vaak gegeven omdat een kind er zelf hinder van heeft dat ie ziek is. Dan kna je met hulp van medicijnen zorgen dat ie zich snel beter voelt. Maar waarom in een kind die in onze ogen nergens last van heeft vol proppen met medicijnen terwijl zijn lichaam blijkbaar zelf de ontsteking al aan het "afbreken" is? En daarbij is papa zwaar allergies voor antibiotica en wil ik de gok niet nemen om Leander dat nu al te geven terwijl ie daar misschien nog wel veel zieker van kan worden!!

[ Bericht 28% gewijzigd door MeNicole2 op 07-11-2009 10:20:33 ]
pi_74479040
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 23:26 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Oh ja, daar heb je gelijk in.
  zaterdag 7 november 2009 @ 15:28:30 #88
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74483097
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 23:02 schreef Vicky het volgende:
Zo op hart van nl een interview met een moeder van 1 van de overleden kindjes
Heb je dan echt niks beters te doen dan met je kop bij sbs op tv te gaan....
pi_74484181
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 15:28 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Heb je dan echt niks beters te doen dan met je kop bij sbs op tv te gaan....
Tja, ik zou het ook niet doen. Volgens mij heb je dan toch wel andere dingen aan je hoofd. Maar sommige mensen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 7 november 2009 @ 16:12:53 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74484212
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 16:11 schreef Vicky het volgende:

[..]

Tja, ik zou het ook niet doen. Volgens mij heb je dan toch wel andere dingen aan je hoofd. Maar sommige mensen...
Er is maar een reden dat ik het nit erg zou v9inden als ze aan zouden bellen hier en dat is zodat ik ze de huid vol kon schelden...
pi_74484236
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 16:12 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Er is maar een reden dat ik het nit erg zou v9inden als ze aan zouden bellen hier en dat is zodat ik ze de huid vol kon schelden...
Idd
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74485778
Ze hebben hier in het ziekenhuis bij 3 andere kindjes ook bloedgeprikt maar niks gevonden. Dus de ontsteking van Leander staat er los van.
pi_74486556
quote:

[..]

In de spieren.

MeNicole ik hoop op een goede uitslag maandag
#geen
pi_74549679
MeNicole, hoe was de uitslag van Leander?
#geen
pi_74550098
quote:
Op maandag 9 november 2009 19:14 schreef DuchessX het volgende:
MeNicole, hoe was de uitslag van Leander?
Het zal vast allemaal goedgekomen zijn

Hoor er in de media ook niks meer over trouwens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')