Dan nog ga je niet dat soort dingen zeggen.quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:14 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is er niks aan de hand en is het slechts voor de zekerheid (protocol) dat men het vaccin niet meer gebruikt. Het is namelijk niet zeker of het overlijden een direct gevolg is van de vaccinatie. En die vrouw krijgt nu waarschijnlijk de hele dag hysterische moeders aan de telefoon.
sorry? hysterisch?quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:14 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is er niks aan de hand en is het slechts voor de zekerheid (protocol) dat men het vaccin niet meer gebruikt. Het is namelijk niet zeker of het overlijden een direct gevolg is van de vaccinatie. En die vrouw krijgt nu waarschijnlijk de hele dag hysterische moeders aan de telefoon.
Dus dan zou Evi het ook gehad hebben. Ik kan pas vanaf 14.00 bellenquote:In de media is de afgelopen dagen veel aandacht geweest voor het overlijden van drie baby’s die waren ingeënt met een vaccin tegen onder meer hersenvlies- en middenooronsteking. Het pneumokokkenvaccin met de naam Prevenar, met partijnummer D66977, wordt door ZuidZorg vanaf woensdag 4 november niet meer gebruikt.
Daar heb je gelijk in. Ze behoort gewoon professioneel te blijven.quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:16 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ja dus... Daarom mag je iemand zo behandelen? Als ze daar niet tegen kan moet ze ander werk zoeken. Je zit daar aan de telefoon om mensen te woord te staan.
Wanneer is Evi geent? Sterkte met wachten in elk geval!quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:17 schreef DuchessX het volgende:
Op de site van ons CB staat hetvolgende:
[..]
Dus dan zou Evi het ook gehad hebben. Ik kan pas vanaf 14.00 bellen
Je kan ook gewoon naar rvp bellen. Die kunnen dat zo zien in de computer!!quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:17 schreef DuchessX het volgende:
Op de site van ons CB staat hetvolgende:
[..]
Dus dan zou Evi het ook gehad hebben. Ik kan pas vanaf 14.00 bellen
quote:Contact met RIVM
Hartelijk dank voor uw belangstelling. Het RIVM doet onderzoek in opdracht van de overheid en rapporteert daarover onder andere via internet. Heeft u vragen, bijvoorbeeld als onderzoeker, journalist of als medewerker in dienst van een overheid, dan kunt u uw vraag via e-mail stellen. Voor klachten over het RIVM is er een klachtenregeling.
Hieronder vindt u tevens enkele links naar relevante instanties die zich bezighouden met dezelfde thema’s als het RIVM.
Adres RIVM
Het bezoekadres is:
RIVM
Antonie van Leeuwenhoeklaan 9
3721 MA Bilthoven
Het correspondentie adres is:
RIVM
Postbus 1
3720 BA Bilthoven
Telefoon: (030) 274 91 11
Fax: (030) 274 29 71
Email:info@rivm.nl
Ik denk dat het misschien per regio verschillend is. Ik heb een heel ander nummer.quote:
isset algemene nummer van de sitequote:Op vrijdag 6 november 2009 13:50 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ik denk dat het misschien per regio verschillend is. Ik heb een heel ander nummer.
Oh dat zou kunnen dat hun je doorverbinden ofzo. Ik kon in ieder geval bellen naar Deventer, daar worden de gegevens van hier verwerkt!quote:
Pure voorzorg, de kans dat er iets mis is met het vaccin zelf mis is is uiterst klein aangezien er al duizenden shots mee gegeven zijn en er niks opmerkelijks is voorgevallen. Vooralsnog houdt ik het op tragisch toeval maar je weet nooit natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:12 schreef MeNicole2 het volgende:
Het is ook gewoon een geval van stom toeval. Maar ik wil graag weten wat mijn kind binnen heeft gekregen. En ja ik weet dat er jaarlijks meer kinderen overlijden hierdoor maar ze nemen niet voor niks een partij voorlopig even terug.
Gewoon even bellen Miss!quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:10 schreef miss_sly het volgende:
Hmm, even illegaal vanaf mijn werk.
Senna heeft vorige week dinsdag 27 oktober haar prikjes gehad. Moet ik me nu ook zorgen maken en contact opnemen met het CB? kan ik ergens zelf terugzien (in het boekje ofzo) waarmee ze geprikt is?
Ja weet je wat het is. Het kan dus puur toeval zijn dat Leander dus nu ergens een ontsteking heeft. Maar wie zegt dat dat niet van die spuiten komt? De ka kon daar ook geen antwoord op geven omdat die ook niet precies wist waar die kinderen aan overleden zijn. Maar Leander is nu weer zoals ie altijd was, vrolijk en veel wakker. Dus denk dat het wel goed gaat!!quote:Op vrijdag 6 november 2009 15:42 schreef huuphuup het volgende:
teruggebeld, hier is niet ingeent met dat nummer. Gelukkig maar.
Nicole wat een enge toestand.
Ik zou denk ik mijn kind helemaal vol proppen met alles wat ook maar een klein beetje preventief zou werkenquote:Op vrijdag 6 november 2009 15:40 schreef MeNicole2 het volgende:
Wij gaan in overleg met de ka toch maar geen antibiotica geven. Ik wil liever geen medicijnen in hem stoppen als ie blijkbaar nergens last van heeft. Dat geeft me toch niet een goed gevoel. Leander heeft nergens last van en we kijken het toch nog een paar dagen aan. Mijn moeder haalt straks wel de medicijnen op zodat we het in ieder geval in huis hebben. Maandag word er weer bloed geprikt om te kijken of er iets verandert is!!
Dat was ook mijn eerste gedachten. Maar toch zegt mijn gevoel nu gewoon dat het niet nodig is. Zodra ik ga twijfelen dan krijgt ie ook!!quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:01 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik zou denk ik mijn kind helemaal vol proppen met alles wat ook maar een klein beetje preventief zou werken
ik ook hoorquote:Op vrijdag 6 november 2009 16:01 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik zou denk ik mijn kind helemaal vol proppen met alles wat ook maar een klein beetje preventief zou werken
quote:'Twee van de drie overleden baby's uit Harderwijk'
Uitgegeven: 6 november 2009 17:14
Laatst gewijzigd: 6 november 2009 17:27
AMSTERDAM – Ten minste twee van de drie baby’s die in oktober na een vaccinatie zijn overleden kwamen uit Harderwijk. Dat meldt de website GezondNU vrijdag.
© GezondheidsnetIn de tweede helft van oktober stierven drie baby's in de leeftijd van drie tot zes maanden nadat ze tegen zes of zeven infectieziekten waren ingeënt. GezondNU heeft inmiddels contact gehad met twee van de drie moeders, die beide afkomstig blijken te zijn uit Harderwijk.
Andrea de Vroom, moeder van een zes maanden oude baby die na de pneumokokkenvaccinatie overleed, vertelt aan de medische website dat ze uit de media heeft moeten vernemen dat er nog twee baby’s na de inenting zijn overleden.
“Ik vind het onbegrijpelijk dat het RIVM ons hier niet over heeft geïnformeerd. Ik krijg de indruk dat men deze zaak liever stil had willen houden.”
Arice Dogan, eveneens uit Harderwijk, moest donderdag eveneens uit de berichtgeving vernemen wat er met haar vier maanden oude dochtertje is gebeurd.
RIVM
Het RIVM stelt in een reactie dat in dit soort situaties contacten met de ouders altijd worden voorbereid via hun behandelend artsen en het consultatiebureau.
"Via die contacten wordt met de ouders een afspraak gemaakt op een voor hen passend moment”, zegt RIVM-arts Marina Conyn.
ik vind het ook raar hoor, vooral om te testen als je er toch niets mee doet, waarom plaag je dat kind dan met testenquote:Op vrijdag 6 november 2009 18:13 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik ook hoor
de arts geeft het advies niet voor niks lijkt me
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |