niet helemaalquote:Op donderdag 5 november 2009 14:07 schreef bukgeit het volgende:
Powerpopkoppen.
quote:One of the finest examples of one-hit wonders is a musical duo called.
earned European fame in 1977 with a jazzy song called
. It hit number 7 in the United Kingdom charts and became a Top Ten success in 17 more countries.
They ditched their relatively unknown producer afterbecause
wanted to become as famous as The Beach Boys and thought they needed a big name to achieve that. According to
, they could get every producer they wanted after
, "even the producer of Queen".
But none of their next attempts made it to the charts, except for.
Distressed by the continuing lack of success,kept on changing producers. In 1982
gave up and started to produce radio and television jingles. Now
admit they were too impatient and it was wrong to break with their initial producer in the first place.
quote:
... daar zijn die twee van Steely Dan te lelijk te voorquote:With their typical seventies' hairstyles,became young girls' idols.
quote:Op donderdag 5 november 2009 15:18 schreef ranja het volgende:
Die lui van 'Airport'? Hoe heten die. The Motors ofzo
Die laatste foto is inderdaad Bros, maar dat zou dan geen hint zijn, maar gewoon het antwoord: nee dus. Bros is een hint, niet het antwoord.quote:Op donderdag 5 november 2009 15:47 schreef Hukkie het volgende:
Aan de hand van de laatste foto, zeg ik Bros.
Alessi Brothers, net als Bros tweeling broers (waarbij de naam Bros ook nog een hint is).quote:Op donderdag 5 november 2009 15:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Alessi. Maar one hit wonder...
dat zegt mijn dan ff niks, maar:quote:All for a reason was toch ook best wel succesvol
quote:In 1977, they climbed to number seven in the UK Singles Chart with "Oh Lori", and in 1982 they reached number 71 in the U.S. Billboard Hot 100 with "Put Away Your Love". This made them one-hit wonders on both sides of the Atlantic, albeit with different hits.
welkomquote:Op donderdag 5 november 2009 16:05 schreef Gitaarmat het volgende:
Hoi ik ben nieuw hier maar eh, ze bestaan beide uit man?
Nee, maar je zoekt het wel in de de goede (tragische) hoekquote:Op donderdag 5 november 2009 16:13 schreef schaap001 het volgende:
on topic: van Echo ken ik de (voor-)geschiedenis niet zo goed, maar zaten daar ook twee broers in waarvan er eentje overleden is?
... dan heeft er eentje (vraag me niet om een naamquote:Op donderdag 5 november 2009 16:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Omdat ik bijna weg moet en ik een tijdje niet online zal zijn, een dikke hint:
Heel warm, maar het verband is NOG tragischerquote:Op donderdag 5 november 2009 16:47 schreef schaap001 het volgende:
[..]
... dan heeft er eentje (vraag me niet om een naam) van Echo ook vast een dodelijk motorongeluk gehad (net zoals Duane Allman).
nope, leek mij een beetje te makkelijkquote:Op donderdag 5 november 2009 19:06 schreef ranja het volgende:
albums of artiesten? bedoel je niet songs?
quote:Op donderdag 5 november 2009 19:27 schreef cafca het volgende:
Now, that's wat I call music! Deel 1 t/m 10
cafca += 2quote:Op donderdag 5 november 2009 20:36 schreef cafca het volgende:
Serieuze poging:
Roxy Music
Steve Reich - Music for 18 musicians
Depeche Mode - Music for the masses
The Cramps - Bad music for bad people
Sheryl Crow - Tuesday night music club
XTC - White Music
The Band - Music from Big Pink
Gotcha - Words and Music from da Lowlands
UB40 - More UB40 Music
V.A. - Now thats what I call music!
En dat is het!quote:Op donderdag 5 november 2009 21:17 schreef Berkery het volgende:
Housemartins - Now that's what I call quite good!
quote:The song originated when keyboardistexperimented with a musical passage. While
perfected the synthesizer/harpsichord backing texture,
wrote 10 minutes worth of lyrics. He cut them down to fit the song.
No one considered the song more than just an album track, until radio stations in England started playing the song. Drummerhad always thought of it as a hit song and pushed for its release as a single. It became their biggest hit and one of their most popular songs with the fans.
Krèkquote:Op donderdag 5 november 2009 22:02 schreef Gehenna het volgende:
golden brown van the stranglers??
Therion - To mega therionquote:Op donderdag 5 november 2009 22:35 schreef Gehenna het volgende:
nog even een lange voor ik er voor vandaag mee op hou:
mag ik 10 album covers met (fantasie) dieren erop?
oh ik kan dit toch niet helemaal goed rekenen:quote:Op donderdag 5 november 2009 22:40 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Therion - To mega therion
Moonspell - Wolfheart
Deine Lakaien - White lies
My Dying Bride - Like gods of the sun
Marillion - Misplaced childhood
Florence & the machine - Lungs
Primus - Sailing the seas of cheese
Alice in chains - Alice in chains
Massive Attack - Mezzanine
Pink Floyd - Atom Heart Mother
schaap001 was net iets eerder dus:quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:12 schreef schaap001 het volgende:
... dan doe ik er ook nog een gooi naar:
01. Dio - Holy Diver
02. Motörhead - Motörhead
03. Asia - Asia
04. Kansas - Song for America
05. Steve Miller Band - Book Of Dreams
06. Meat Loaf - Bat Out Of Hell
07. Danzig - Danzig III
08. Black Crowes - Lions
09. Queen - A Night At The Opera
10. Deep Purple - Stormbringer
ja, alleen vrachtwagen en alleen treinen leek me te moeilijk: vandaar samen. Hij is te doen, hoor: trucks genoeg (met én zonder Henkie)quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:26 schreef cafca het volgende:
Ik kom niet verder dan 3 treinen + de complete backcatalog van Henk Wijngaard.....
momentje momentje momentje... die eerste is een achtbaan (vind ik niet onder treinen vallen, ondanks de rails) en die laatste van Jenny is een single en geen album (voor zover ik het kan vinden).quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:32 schreef Gehenna het volgende:
oh die aerosmith had ik achteraf ook nog geweten, nouja
mag ik wel 5 Kyuss gerelateerde bands/artiesten?
Ik wist niet meer welke dat warenquote:Op vrijdag 6 november 2009 14:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
En niemand de Mr. Big/The Ex & Tom Cora dubbelslag
[laatste woord]quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:38 schreef schaap001 het volgende:
[..]
momentje momentje momentje... die eerste is een achtbaan (vind ik niet onder treinen vallen, ondanks de rails) en die laatste van Jenny is een single en geen album (voor zover ik het kan vinden).
quote:Dan zit je dus op 8... doe er twee -nog niet genoemde titels- bij en je krijgt de punten
zelf had ik dezequote:Op vrijdag 6 november 2009 15:01 schreef Gehenna het volgende:
[..]
[laatste woord]
trein de; m -en op rails rijdend vervoermiddel - Van Dale
Een trein is een railgebonden voertuig, bestaande uit een of meer eenheden - wikipedia
[/laatste woord]
[..]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ranja + 2quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:37 schreef ranja het volgende:
Queens of the Stoneage
Brant Bjork
Mondo Generator
Desert Sessions
Unida
bukgeit +2quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:53 schreef bukgeit het volgende:
Echobelly
Stokvishal is wel warmquote:Op zaterdag 7 november 2009 05:57 schreef MadMaster het volgende:
Ben in Arnhem nooit verder gekomen dan de Stokvishal (al langer dicht) en het Gelredome...
Gelredomequote:Op vrijdag 6 november 2009 23:45 schreef bukgeit het volgende:
Hoe heette het Arnhemse poppodium dat eind 2007 haar deuren moest sluiten?
methodmich +2quote:Op zaterdag 7 november 2009 11:13 schreef methodmich het volgende:
De Goudvishal toch?
Martha Wainwrightquote:Op zaterdag 7 november 2009 19:19 schreef methodmich het volgende:
Welke zangeres heeft recent een album uitgebracht met allemaal nummers van Edith Piaf?
quote:Op maandag 9 november 2009 10:05 schreef bukgeit het volgende:
Peter Green
quote:Op maandag 9 november 2009 12:34 schreef bukgeit het volgende:
Heeft het iets met oudere artiesten te maken?
quote:Op maandag 9 november 2009 12:48 schreef Berkery het volgende:
Eerste 10 clips op MTV?
Berkery + 2quote:On February 27, 2000; it also became the millionth video to be aired on MTV
geen Tom, geen Elvis, geen crooner... 168 is bijna goed.quote:Op maandag 9 november 2009 13:43 schreef bukgeit het volgende:
Of een crooner uit de hoogste categorie. Sinatra, 168.
quote:Op maandag 9 november 2009 14:20 schreef Burnett het volgende:
Pavarotti
quote:He received an enormous number of awards and honours, including Kennedy Center Honors in 2001. He also holds two Guinness World Records: one for receiving the most curtain calls (165) and another for the best-selling classical album (In Concert by The Three Tenors). (The latter record is thus shared by fellow tenors, Plácido Domingo and José Carreras.)
quote:Op maandag 9 november 2009 14:34 schreef Beregd het volgende:
goed voor zijn conditie
Wie isquote:
Europese Soundmix Finale 1997.
De tranen bleven uit, zaterdag, nadatnamens Nederland zes andere Europese landen versloeg.
, oftewel de Nederlandse
, vloog in de armen van haar moeder, maar ze hield het droog. Ook presentator Henny Huisman, bij wie de tranen doorgaans bij het minste of geringste stromen, bleef de rust zelve. Hij was ditmaal de spreekstalmeester voor zowel de kijkers van RTL 4 als de Vlaamse kijkers van VTM, en diende in die hoedanigheid zijn chauvinisme te beteugelen.
De finale van de Europese Soundmix Show was er één zoals een commerciële producent zich alleen maar kan wensen. Spanje en Nederland stonden gelijk totdat de laatste jury, die van Zweden, de punten mocht verdelen. Holland kreeg 'five points', de maximale score, en pas daarna kon het feest losbarsten.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 09:45 schreef WeezerButler het volgende:
Heavy Trash
bukgeit +2quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:46 schreef bukgeit het volgende:
Weezer heeft net z'n zevende album uit.
Dan onderschat je Cantrell toch wel een beetje.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:59 schreef schaap001 het volgende:
Mjah, dan moeten we de definitie van 'gitaargod' nodig eens herzien. Tenzij het cynisch bedoelt was. Ik denk dan richting Hendrix, Vai, Satriani etc.. Qua leeftijd van de foto ging ik al richting Frusciante en Cantrell, maar die vind ik ook niet eens in die categorie vallen.
Nou, prima gitarist hoor. Maar gitaargod vind ik nogal een buitencategorie: in het rijtje Hendrix, Vai, Zappa, Vaughn etc. hoort 'ie niet thuis, wat mij betreft.quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:01 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan onderschat je Cantrell toch wel een beetje.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:14 schreef bukgeit het volgende:
Thomas Fersen - Qu4tre
Nee, het is een groep die al decennialang bestaat maar pas de laatste jaren wereldwijde erkenning geniet. Zeker niet bij iedereen bekend, dat mag duidelijk zijn.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:33 schreef ranja het volgende:
Geen idee wat de prijs inhoud (nieuwkomer? beste album? beste algemeen?), laat ik eens gokken op Pendulum. Erg populair in de UK maar zou toch verrassend zijn.
Letters nog een beetje husselen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:42 schreef Hukkie het volgende:
Tinawirem
Jep, maar die gast blijft één van mijn helden.quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:15 schreef cafca het volgende:
Ronnie James Dio
Oud standaard-trivia-weetje, mannen
Ja, ja, Neequote:Op dinsdag 10 november 2009 21:26 schreef bukgeit het volgende:
Ron Wood, Rod Stewart... Faces.
Juist. Sorry, Bukquote:Op dinsdag 10 november 2009 21:39 schreef schaap001 het volgende:
Jeff Beck Group ja
Sja, Ronnie Wood + Rod Stewart, niet de Faces is de Jeff Beck Group, da's toch basiskennis....quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:47 schreef bukgeit het volgende:
Fucking miereneuker.
ow, en is 't wat?quote:Op woensdag 11 november 2009 10:03 schreef Gehenna het volgende:
nee die heb ik gisteren geluisterd (via de luisterpaal) maar die zag er volgens mij anders uit
Nee, niks met dat soort dingen. Het is iets opmerlijks qua inhoud (zoek het ook weer niet ál te weird, maar gewoon iets aparts wat je niet vaak ziet).quote:Op woensdag 11 november 2009 12:09 schreef Gehenna het volgende:
uhm korting op guitar hero 5 oid??
dat gaat voorquote:Op woensdag 11 november 2009 12:28 schreef iggyinthehouse het volgende:
Ben weer terug, sorrymoest met zoon een prik halen...
quote:Op woensdag 11 november 2009 12:46 schreef Burnett het volgende:
Een origineel tourkaartje?
quote:Op woensdag 11 november 2009 13:36 schreef Gehenna het volgende:
covers?
Ja, nu kan ik gaan zitten F5'en totdat schaap's vraag beantwoord isquote:Op woensdag 11 november 2009 12:40 schreef iggyinthehouse het volgende:
Ga jij maar door met jouw vraag, en dan kunnen erna mijn (vervolg)vraag weer oppakken
quote:Op woensdag 11 november 2009 13:44 schreef cafca het volgende:
@ schaap: de originele uitvoeringen van de nummers?
in zekere zin correctquote:Op woensdag 11 november 2009 13:55 schreef cafca het volgende:
Nummers van hun grote voorbeelden?
...sterker nog: de Stones zijn zelf niet eens te horen op Disc 3quote:Op woensdag 11 november 2009 13:51 schreef schaap001 het volgende:
..... dit gaat enigszins in de richting, in die zin dat het geen Stones-nummers zijn op Disc 3 (maar het zijn niet de originelen van de nummers die op Ya-Ya's staan oid).
eentje, maar da's toevalquote:Op woensdag 11 november 2009 14:14 schreef cafca het volgende:
o: Beatles-nummers?
ook niet, dit is de tracklist van Disc 3:quote:Op woensdag 11 november 2009 14:18 schreef cafca het volgende:
Tja, de gokjes worden steeds wilder:
Nummers die de stones gecoverd hebben in de originele uitvoeringen?
dat wordt al warmquote:Op woensdag 11 november 2009 14:26 schreef ranja het volgende:
De nummers die voor- en na een concert door de zaal dj zijn gedraaid
quote:Op woensdag 11 november 2009 14:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hmm, de laatste nummers zijn ook nummers die Ike & Tina Turner vaak live coverden, grappig.
ik ga 'm goed rekenen, want zo kunnen we nog wel ff doorgaan.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:29 schreef cafca het volgende:
Nummers die door het voorprogramma werden gespeeld? (Ike en Tina?)
n00biedoobiedoo +2quote:Op woensdag 11 november 2009 15:38 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Smokey
Op Dutchchartsquote:Op woensdag 11 november 2009 16:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik kan van Tessa geen Top 40-bewijs vinden?
Damn!quote:Op woensdag 11 november 2009 16:34 schreef ranja het volgende:
Tja, dat is geen top 40daar bleef ze in de tipparade steken zag ik.
quote:is bekend geworden door het AVRO programma 'Sterrenjacht'.
Hierin behaalde hij de finale en is hij 2e geworden.
De musicalbusiness kwam zo op zijn pad en hij wilde hier toch wel in verder.
Al gauw volgde daarom velen audities. Hij werd uiteindelijk aangenomen
bij de musical 'Jesus Christ Superstar' die 3 november 2005 in
premiere ging. De musicals 'The Wiz' en 'Hair' volgde ook al snel.
schaap001 +2quote:Op woensdag 11 november 2009 17:01 schreef schaap001 het volgende:
Marcel van Di-Rect
quote:was Harrie de Hengst
De tune van het onderdeel ‘Harrie de Hengst’ uit Telekids werd ingezongen door niemand minder dan.
blijkt jaren voor zijn definitieve doorbraak voor Telekids de tune van ‘Harrie de Hengst’, een onderdeel uit de Mega Blubber Power Race, te hebben ingezongen.
Het was het onderdeel waar de deelnemers van de ‘race’ op een elektrische stier zo lang mogelijk moesten blijven zitten. Daarbij hoorde je een vrolijk liedje, ingezongen door.
namens schaap: bartrid +2quote:Op woensdag 11 november 2009 20:37 schreef bartrid het volgende:
Oh wacht het is toch Biffy Clyro dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |