Na dagenlang zogenaamd nonchelant in de buurt van de weg rond te hebben gelopen zag ik gisteren eindelijk Overkantpoes lopen. Ze liep rustig richting Vijver, dus ik heel snel langs de andere kant daarheen gerend, om de Vijver heen, zodat ik haar
toevallig tegemoet zou komen lopen.
Uiteraard lukte dit plan, dus ik kwam zo heel relaxt haar richting op. Ik zag dat ze mij in de gaten had en ze deed natuurlijk net alsof ze het niet zag, door zich uitgebreid te gaan zitten wassen.
Ik ging nog langzamer lopen, want ik vond het wel leuk te zien hoe ze met haar zachte witte voorpootje haar bruingevlekte oortje steeds tegen haar poezelige kopje duwde, om vervolgens weer met rozig tongetje haar pluizige pootje te bevochtigen.
Toen ik zo dicht genoeg genaderd was ging ik naast haar zitten. Ik maakte een nogal stumperige opmerking over de eenden, die op dat moment helemaal aan de andere kant van de vijver zaten.
Heel even keek ze me aan en toen ging ze weer verder met haar uitgebreide wasbeurt. Tenminste dat dacht ik, want na eventjes aan haar pootje gelikt te hebben stopte ze opeens en stond ze op. Ze rekte haar ranke lichtbruine lijfje uit en begon om me heen te lopen.
"Mmrrrr," mrauwde ze toen; "Ik heb je de afgelopen dagen nogal vaak bij de weg zien lopen. Wat deed je daar?"
Oei! Ze had me dus gewoon in de gaten gehad, terwijl ik haar geen enkele keer gezien had! Ik mompelde maar wat over 'gewoon eens een ander rondje lopen', maar tijdens mijn gestamel keek ze opeens over me heen.
"Snoezepoes! Snoesje, ik zocht je!"
Oh jee, daar kwam dus de Ouwe Overkantkat aangelopen. Hij riep naar Snoezepoes, zoals ze dus aan de Overkant genoemd werd. De Ouwe is echt een achterbakse ouwe rotkat. Hij heeft nog maar drie snorharen (allemaal aan de rechterkant), en doet zeer mysterieus over het verdwijnen van de rest.
Afijn, Snoezepoes excuseerde zich en voor ik het doorhad liep ze zij aan zij met de Ouwe weer terug richting hun Overkant. Ik baalde natuurlijk vreselijk, dus ik sjokte maar weer naar mijn eigen Plek. In het voorbijgaan zelfs de Kleine Grijze nog afgesnauwd. Als ik hem weer zie moet ik mijn verontschuldigingen maar aanbieden.
Vandaag de hele dag maar een beetje in de buurt rondgehangen. Aan het eind van de dag kwam het eerste Mens thuis en die riep me binnen. Nu zat 'ie weer aan mijn bandje, en haalde mijn plaatje eraf. Dat plaatje was al oud, en had ik gekregen bij mijn vorige Plek.
Wat bleek, ik heb een nieuwe penning gekregen! Hij is echt superstoer, hiermee ga ik morgen dus mooi de weg oversteken en Snoezepoes opzoeken, want hier moet ze wel van onder de indruk zijn! Ha, kan ik mooi die lelijke Ouwe aftroeven!
[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Snuggles op 16-11-2009 18:16:34 ]