Als dat zou kunnenquote:Op woensdag 18 november 2009 23:20 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je zou em het liefst bij een pakje boter krijgen?
dat van die schande gevoel enz ken ik.. Heb mijn eerste rijles pas op mijn 35e genomen. Simpelweg omdat ik geen rijbewijs nodig had en het geld ervoor ook niet echt over had. Maar goed, mensen keken je harstikke stom aan als je zei dat je geen rijbewijs had. Nu ik hem heb is het ineens anders, maar ze weten je ook ineens te vinden voor sport en school uitstapjes...quote:Op donderdag 19 november 2009 12:45 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Als dat zou kunnen
Nee ik bedoel meer dat mensen doen alsof het niet in 1 x halen van een rijbewijs een schande is, en alsof je zonder rijbewijs nergens bent. Kijk als je hem voor je werk nodig hebt snap ik dat je hem supergraag wilt. Maar ik koop binnen nu en 3 jaar toch geen auto en voor mijn werk oid. heb ik hem ook niet nodig. Wat mij frappeert is dat sommige mensen zo overacten als ik zeg dat ik 19 ben en mijn rijbewijs nog niet heb. Dat bedoelde ik meer
quote:Op donderdag 19 november 2009 13:06 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
dat van die schande gevoel enz ken ik.. Heb mijn eerste rijles pas op mijn 35e genomen. Simpelweg omdat ik geen rijbewijs nodig had en het geld ervoor ook niet echt over had. Maar goed, mensen keken je harstikke stom aan als je zei dat je geen rijbewijs had. Nu ik hem heb is het ineens anders, maar ze weten je ook ineens te vinden voor sport en school uitstapjes...
Nu ik het me net bedenk, een klasgenoot van 17 wordt in december 18 maar heeft vanmorgen om 9 uur theorie examen gedaanquote:Op donderdag 19 november 2009 12:19 schreef Bhuddy het volgende:
.. Theorie op 17e mag/kan al een tijdje niet meer.
Dat theorie kan echt niet. Bij het boeken moet je zoals je weet je BSN opgeven en wordt daarbij je geboortedatum gegeven. Ben je nog geen 18, kan je nog niet boeken. Ik probeerde te boeken terwijl ik nog 17 was, maar dat gaat niet op een datum wanneer je nog geen 18 bent!quote:Op donderdag 19 november 2009 16:43 schreef GijsMF het volgende:
[..]
Nu ik het me net bedenk, een klasgenoot van 17 wordt in december 18 maar heeft vanmorgen om 9 uur theorie examen gedaan
Maar ik baal nog steeds, me hele dag is verpest en kan ik weer gaan wachten tot 7 december :s
dat heb ik ook wel eensquote:Op donderdag 19 november 2009 21:07 schreef Hippos het volgende:
Morgenochtend weer les, richting de 30 uur in totaal. Kijken of de snelweg morgen (als we dat gaan doen...) weer een tandje beter gaat dan de vorige keer
Ik schijn een echte 'denker' te zijn; en daardoor soms net iets te lang na te denken over wat ik moet/ga doen...maar zie dat maar eens uit je systeem te krijgen![]()
Nee, dat beaam ik niet.quote:Op woensdag 18 november 2009 23:31 schreef larry91 het volgende:
[..]
Het kijken is zeker overrated. Dat moet jij als oud rijleraar kunnen beaamen. Niemand gebruikt nog die belachelijke kijk technieken in de auto wanneer ze zelf het rijbewijs hebben
De mensen die dat roepen snappen er geen ene reet van. Zijn ws. mensen die zelf hun rbw in 1x hebben gehaald en met dat feit gaan zeiken tegen andere mensen.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:45 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Als dat zou kunnen
Nee ik bedoel meer dat mensen doen alsof het niet in 1 x halen van een rijbewijs een schande is, en alsof je zonder rijbewijs nergens bent. Kijk als je hem voor je werk nodig hebt snap ik dat je hem supergraag wilt. Maar ik koop binnen nu en 3 jaar toch geen auto en voor mijn werk oid. heb ik hem ook niet nodig. Wat mij frappeert is dat sommige mensen zo overacten als ik zeg dat ik 19 ben en mijn rijbewijs nog niet heb. Dat bedoelde ik meer
Oke klinkt logisch.quote:Op vrijdag 20 november 2009 01:05 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nee, dat beaam ik niet.
Juist omdat kijktechnieken verwateren als het rbw eenmaal gehaald is wordt de lat wat hoger gelegd, geeft wat ruimte omdat mensen geleerde dingen minder toepassen.
Een auto bedienen kun je een aap nog leren, het gaat erom hoe je je door het verkeer heen beweegt.
Deelnemen aan het verkeer is niet of jij je voertuig beheerst maar hoe je reageert op situaties.
En je kan pas goed reageren op situaties als je de situatie kent.
En hoe leer je de situatie kennen?
Juist, door te kijken.
ik kijk naar mijn gevoel nu juist beter dan tijdens mijn rijlessen. Sta er nu alleen voor in de auto. Vaak met kids erbij in en in andere situaties. Van de week bv met die storm moest ik toch weg. Vond het echt niet prettig te rijden met die harde windstoten , helemaal als je langs een vrachtwagen ofzo kwam dan kreeg de auto een knal. En de weg waar ik langs moest is zon leuke dodemansweg met allemaal bomen in een rij, dus ook takken enz. Dan ga ik liever 10 km onder de max snelheid zitten en goed kijken dan dat ik doorknal. (wat sommigen dus wel deden) om maar snel op plaats van bestemming te zijn.quote:Op vrijdag 20 november 2009 01:05 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nee, dat beaam ik niet.
Juist omdat kijktechnieken verwateren als het rbw eenmaal gehaald is wordt de lat wat hoger gelegd, geeft wat ruimte omdat mensen geleerde dingen minder toepassen.
Een auto bedienen kun je een aap nog leren, het gaat erom hoe je je door het verkeer heen beweegt.
Deelnemen aan het verkeer is niet of jij je voertuig beheerst maar hoe je reageert op situaties.
En je kan pas goed reageren op situaties als je de situatie kent.
En hoe leer je de situatie kennen?
Juist, door te kijken.
Heel goed dat je goed blijft kijken.quote:Op vrijdag 20 november 2009 08:50 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
ik kijk naar mijn gevoel nu juist beter dan tijdens mijn rijlessen. Sta er nu alleen voor in de auto. Vaak met kids erbij in en in andere situaties. Van de week bv met die storm moest ik toch weg. Vond het echt niet prettig te rijden met die harde windstoten , helemaal als je langs een vrachtwagen ofzo kwam dan kreeg de auto een knal. En de weg waar ik langs moest is zon leuke dodemansweg met allemaal bomen in een rij, dus ook takken enz. Dan ga ik liever 10 km onder de max snelheid zitten en goed kijken dan dat ik doorknal. (wat sommigen dus wel deden) om maar snel op plaats van bestemming te zijn.
Om 5.55 uit bed geweest, en vanaf 6.00 uur een half uur lopen te F5'en, toen maar voor 7 december gereserveerd omdat ik bang was dat die dadelijk ook vol zou zitten.... Tenminste geprobeerd.... Toch maar weer drie weken wachten, ik baal echt snoeihard :squote:Op vrijdag 20 november 2009 00:38 schreef Merkie het volgende:
Klopt, je moet echt F5'en. Zo heb ik begin dit jaar vlak voordat het nieuwe theorie-examen inging nog een oud examen kunnen doen. Ik had nog meer mazzel, want er was iets fout gegaan waardoor ik wel betaald had maar mijn indeling kwijt was. Toen ging ik bellen, en via de telefoon had ik ineens veel meer opties om op korte termijn theorie-examen te kunnen doen. Maar dat laatste kan echt alleen als er iets fout gegaan is.
Dus: de hele dag F5'en. En oppassen dat je geen bromfiets-examen aanvraagt.
Dat zijn we zeker. Maar hopelijk begrijp je me niet verkeerd, ik kijk nog steeds iedere 5-10 sec in mn binnenspiegel of de buitenspiegels en op de snelweg bij in-uitvoegen en rijstrook verwisselen. Maar doe op de gewone weg bij verwisseling van de rijstrook of naar invoegstrook alleen niet meer binnen, buiten spiegel dode hoek, knipperlicht en dan nog een keer. Maar doe het nu gewoon het in een keer. Buitenspiegel knipperlicht, buitenspiegel dode hoek en wisselen. That is the difference.quote:
Je kan de datum van je reservering toch aanpassen? Gewoon elke dag kijken of je eerder kan, en zo niet, dan niet.quote:Op vrijdag 20 november 2009 19:29 schreef GijsMF het volgende:
[..]
Om 5.55 uit bed geweest, en vanaf 6.00 uur een half uur lopen te F5'en, toen maar voor 7 december gereserveerd omdat ik bang was dat die dadelijk ook vol zou zitten.... Tenminste geprobeerd.... Toch maar weer drie weken wachten, ik baal echt snoeihard :s
nee hoor, vandaag ook weer lekker ritjes gemaakt moest 40 km verderop naar ziekenhuis, dan relaxt, muziekje aan, meezingen en gaan met die banaan. Lekker over de landweggetjes crossen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:44 schreef vannelle het volgende:
[..]
Heel goed dat je goed blijft kijken.![]()
Al haal ik wel uit je bericht dat je nog een beetje onzeker bent in de auto, klopt dat?
En onder normale omstandigheden rij je wel de maximumsnelheid hopelijk?
Niks is zo irritant als bestuurders die langzamer rijden dan mag.
Ik zeg niet dat jij dat doet normaal maar wel tijdens een storm. Gewoon een vraagje.
Wat slecht dat jouw instructeur dit zegt. Als jij een weg afslaat en iemand steekt over, dan heeft die voetganger wel degelijk voorrang. En wat dacht je van een zebrapad?quote:Op vrijdag 20 november 2009 21:51 schreef MelR het volgende:
hallo!
even een vraagje: instructeur zei me dat voetgangers NOOIT voorrang hebben en dat ik inhet boek moet kijken waarom niet, maar in het boek zie ik toch duidelijk een paar keer staan bij plaatjes: voetganger heeft voorrang...of; u dient de voetganger voor te laten gaan..enz...ben ik nou gek of?.....
groetjes
*jaloers*quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:28 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
nee hoor, vandaag ook weer lekker ritjes gemaakt moest 40 km verderop naar ziekenhuis, dan relaxt, muziekje aan, meezingen en gaan met die banaan. Lekker over de landweggetjes crossen.
Nee heb verder geen last van zenuwen of onzekerheid. Rijdt gem. iets boven de max snelheid. Dochterlief schold laatst al, ze gilde ineens mama rood rood rood , bleek dat ik ruim te hard reed op de snelweg en tomtom rood aangaf...hihi. Dat is ook niet de bedoeling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |