abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74394615
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:01 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Hou je beslist niet in vanwege mij; ik overleef het wel.
Als jij je beledigd voelt vanwege mij, dan zwijg ik vanwege jou.
Ik overleef het ook wel.
  woensdag 4 november 2009 @ 19:05:35 #102
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_74394711
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mijn ervaring leert me dat mensen die normaal zijn opgevoed, onder normale omstandigheden in een normaal gezin, normaal omgeving dat ze ook gewoon normaal hetero zijn. Bij de homo's die ik tot nu toe ben tegengekomen 'mankeert' er altijd wel iets aan de omgeving of aan de opvoeding, is het altijd onder invloed van externe factoren wat ze indirect aanzet tot homofilie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met deze theorie vraag ik me dan toch af waar het bij mij "fout" is gegaan. Ik ben namelijk echt vrij normaal opgegroeid, een normaal huisje-boompje-beestje gezin, zonder traumatische dingen. Eigenlijk zou ik dus hetero moeten zijn?
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_74394759
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:05 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Met deze theorie vraag ik me dan toch af waar het bij mij "fout" is gegaan. Ik ben namelijk echt vrij normaal opgegroeid, een normaal huisje-boompje-beestje gezin, zonder traumatische dingen. Eigenlijk zou ik dus hetero moeten zijn?
Verwacht hier geen inhoudelijk reactie op zou ik zeggen.
Ik trek me terug uit de discussie.
  woensdag 4 november 2009 @ 19:08:35 #104
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_74394821
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:05 schreef Tha_Erik het volgende:
Je bent een kasthetero en ik ook. Trouwen?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 4 november 2009 @ 19:12:57 #105
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_74394968
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik vind het jammer. Want ik mag het dan nog zo oneens zijn met je visie enzo, ik vind het wel interessant om daarmee in discussie te gaan, of om er in ieder geval vragen over te stellen bij dingen die me onlogisch lijken. Ik kom namelijk niet elke dag mensen tegen met zo'n visie die ook nog eens open staan voor discussie.
Hoogachtend,
Erik.
pi_74395098
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:12 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Ik vind het jammer. Want ik mag het dan nog zo oneens zijn met je visie enzo, ik vind het wel interessant om daarmee in discussie te gaan, of om er in ieder geval vragen over te stellen bij dingen die me onlogisch lijken. Ik kom namelijk niet elke dag mensen tegen met zo'n visie die ook nog eens open staan voor discussie.
Dr zijn andere platformen om het voort te zetten natuurlijk. Minder publieke.
  woensdag 4 november 2009 @ 19:25:58 #107
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_74395490
Ja, kan, maar ik vind ook de (normale) interactie met andere personen interessant. . En hier kan je zo lekker nog eens dingen teruglezen, en een reactie typen, die weer weghalen, iets anders typen .
Hoogachtend,
Erik.
pi_74395838
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

DAT is wel een beetje zwak.
Maar goed...
pi_74396270
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:33 schreef Lamon. het volgende:

[..]

DAT is wel een beetje zwak.
Maar goed...
Het bewust beledigen van mensen net zo.
  woensdag 4 november 2009 @ 19:43:53 #110
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74396318
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarom beledig jij homos dan
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_74396349
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom beledig jij homos dan
Ik geef je één kans om te raden waarom ik me terug zou trekken.
  woensdag 4 november 2009 @ 19:47:07 #112
45206 Pietverdriet
pi_74396463
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik geef je één kans om te raden waarom ik me terug zou trekken.
Ik geef je één kans om je excuus aan te bieden
pi_74396525
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik geef je één kans om je excuus aan te bieden
Nee.
pi_74396541
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Daar zou je boven moeten staan.
Jouw standpunt is dat er iets is misgegaan in iemands jeugd om homoseksueel te zijn, iemand anders ontkent dat.
Lijkt mij het moment om bijvoorbeeld met praktijkvoorbeelden te komen.

Van homofielen weet ik het overigens niet zo goed, van lesbiennes is mijn ervaring dikwijls dat ze het juist op latere leeftijd worden naar aanleiding van veel teleurstellingen met mannen relatiewijs.
pi_74396625
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:48 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Jouw standpunt is dat er iets is misgegaan in iemands jeugd om homoseksueel te zijn, iemand anders ontkent dat.

Tot dusver zou het prima zijn om te discussiëren, omdat niemand reageert vanuit zich persoonlijk beledigd te voelen, wanneer dit wel het geval is en ik discussieer er verder mee is het alleen maar een subtiele schepje bovenop.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2009 19:53:20 ]
  woensdag 4 november 2009 @ 19:52:06 #116
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_74396683
Ik zit een beetje in dubio of ik het wel echt een belediging kan noemen als iemand gewoon echt vindt dat homoseksualiteit verwerpelijk is. Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant, het is een bepaalde persoonlijke overtuiging. En op de manier waarop Triggershot het brengt vind ik het allemaal niet bijzonder kwetsend overkomen. Ik begrijp het niet, dat is zeker, maar het maakt me nieuwsgierig.
Hoogachtend,
Erik.
pi_74396705
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:48 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Lijkt mij het moment om bijvoorbeeld met praktijkvoorbeelden te komen.

Van homofielen weet ik het overigens niet zo goed, van lesbiennes is mijn ervaring dikwijls dat ze het juist op latere leeftijd worden naar aanleiding van veel teleurstellingen met mannen relatiewijs.
Interessante discussie. Jammer dat er veel dom geneuzel tussendoor komt...

Maargoed om ook even mijn bijdrage te leveren.. Ik heb een zeer goede opvoeding gehad, lieve papa, lieve mama, lieve broer. Goede omgeving opgegroeid, goede scholen gezeten, alles afgemaakt en diploma's gehaald. En toch.........lesbisch! Help hoe kan dit?!

Omdat je nou eenmaal als lesbo of homo geboren bent. Je BENT dat nou eenmaal en daar kan opvoeding weinig aan veranderen.... Lamon, oudere vrouwen worden ook niet opeens lesbisch. Dat zijn ze altijd al geweest maar het duurt soms wat langer voordat mensen erachter komen dat ze ook echt op hetzelfde geslacht vallen. Niet in alle culturen/groepen/gezinnen/scholen is het even makkelijk om voor je geaardheid uit te komen en dan kiezen sommige er nou eenmaal voor om in het kastje te blijven zitten en toch maar een relatie met het andere geslacht te beginnen. Later blijkt dus dat dat dan niet werkt.....
  woensdag 4 november 2009 @ 19:52:51 #118
45206 Pietverdriet
pi_74396718
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Tot dusver zou het prima zijn om te discussiëren, omdat niemand reageert vanuit zich persoonlijk beledigd te voelen, wanneer dit wel het geval is en ik discussieer er verder mij is het alleen maar een schepje bovenop.
Mod en Troll, je blijft je verbazen
  woensdag 4 november 2009 @ 19:53:52 #119
259743 celineetjuh
Smileeeeee! ^.^
pi_74396761
quote:
Is homoseksualiteit een afwijking?
het is maar net hoe je het bekijkt
pi_74396853
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mod en Troll, je blijft je verbazen
Alles wat je niet aanstaat wegzetten als troll, dit met jouw note-geschiedenis.. Goeie ook.
Daarnaast ben ik geen mod in een ander forum, noch troll ik, heb daar herhaaldelijk van afstand genomen en heb geen knop of modactie in dit topic uitgevoerd. Hoe ongenuanceerd dan ook, maar van jouw kant heb ik niets gezien wat de discussie in stand houdt, zelfs niet op een semi-inhoudelijk niveau.
pi_74397144
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:52 schreef Cwaas het volgende:

[..]

Interessante discussie. Jammer dat er veel dom geneuzel tussendoor komt...

Maargoed om ook even mijn bijdrage te leveren.. Ik heb een zeer goede opvoeding gehad, lieve papa, lieve mama, lieve broer. Goede omgeving opgegroeid, goede scholen gezeten, alles afgemaakt en diploma's gehaald. En toch.........lesbisch! Help hoe kan dit?!

Omdat je nou eenmaal als lesbo of homo geboren bent. Je BENT dat nou eenmaal en daar kan opvoeding weinig aan veranderen.... Lamon, oudere vrouwen worden ook niet opeens lesbisch. Dat zijn ze altijd al geweest maar het duurt soms wat langer voordat mensen erachter komen dat ze ook echt op hetzelfde geslacht vallen. Niet in alle culturen/groepen/gezinnen/scholen is het even makkelijk om voor je geaardheid uit te komen en dan kiezen sommige er nou eenmaal voor om in het kastje te blijven zitten en toch maar een relatie met het andere geslacht te beginnen. Later blijkt dus dat dat dan niet werkt.....
Spreek je nu enkel uit eigen ervaring of heb je hier onderzoek naar gedaan?
Want ik weet (niet enkel uit eigen ervaring, maar ook van veel andere mannen) dat je als man gewoon een seksuele aversie hebt tov hetzelfde geslacht, wanneer je hetero bent.
Ik krijg al kippevel als een man mij vriendschappelijk aanraakt, en zo zijn er velen met mij.

Aanraking en streling en omhelsing bij vrouwen onderling is al veel makkelijker, al zijn ze heteroseksueel, dus de stap zetten naar homoseksualiteit is wel mogelijk voor vrouwen. Ik ken ze. Tenzij je gelijk hebt en ze echt nooit uit de kast durfden te komen, maar aangezien er ook meer biseksuele vrouwen dan mannen zijn, geloof ik dat niet eigenlijk.
  woensdag 4 november 2009 @ 20:05:47 #122
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_74397218
Ik weet niet zeker of ik geloof dat er meer biseksuele mannen zijn dan (biseksuele) vrouwen. Ik denk dat mannen er minder mee te koop lopen.
Hoogachtend,
Erik.
pi_74397397
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:05 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik weet niet zeker of ik geloof dat er meer biseksuele mannen zijn dan (biseksuele) vrouwen. Ik denk dat mannen er minder mee te koop lopen.
Zou het echt nog zo'n taboe zijn, voor mannen die dat voelen?
Het is moeilijk voor mij om dat te beoordelen, want zolang een man respecteert dat ik die gevoelens niet heb, zou ik prima met zo iemand om kunnen gaan zonder achterliggende gedachtes of veroordelingen, maar gezien er wel potenrammers bestaan en je zelden hoort dat lesbiennes in elkaar gemept worden, zou je zomaar gelijk kunnen hebben.
  woensdag 4 november 2009 @ 20:26:32 #124
45206 Pietverdriet
pi_74398101
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Alles wat je niet aanstaat wegzetten als troll, dit met jouw note-geschiedenis.. Goeie ook.
Daarnaast ben ik geen mod in een ander forum, noch troll ik, heb daar herhaaldelijk van afstand genomen en heb geen knop of modactie in dit topic uitgevoerd. Hoe ongenuanceerd dan ook, maar van jouw kant heb ik niets gezien wat de discussie in stand houdt, zelfs niet op een semi-inhoudelijk niveau.
Menen dat er inhoudelijk te discussieren valt met mensen die menen dat homosexualteit een afwijking is....
  woensdag 4 november 2009 @ 20:30:00 #125
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_74398282
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:52 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik zit een beetje in dubio of ik het wel echt een belediging kan noemen als iemand gewoon echt vindt dat homoseksualiteit verwerpelijk is. Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant, het is een bepaalde persoonlijke overtuiging. En op de manier waarop Triggershot het brengt vind ik het allemaal niet bijzonder kwetsend overkomen. Ik begrijp het niet, dat is zeker, maar het maakt me nieuwsgierig.
Trigger brengt het zeker niet kwetsend en ik ben ervan overtuigd dat hij er ook niet op uit is om te kwetsen. Maar de implicatie dat er iets mis was in je opvoeding; het raakt me. Want het maakt voor mijn gevoel hoowmoowseksualiteit tot iets dat je wordt vanuit iets negatiefs. Dat het niet helemaal goedgekomen is met je. Dat je een tik van de molen hebt gehad. Dat er een steekje los zit. En dát voel ik als een belediging.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')