Ik besluit een sms naar een maat ook wel eens met "xxx" of "liefs", maar dat is dan meer een grap.quote:De 'metrotekstueel' rukt op
Er is een nieuw type man gevonden: de 'metrotekstueel.' Deze heren schromen niet om een sms'je naar een andere man af te sluiten met 'kusjes' of de bekende x'jes. Uit onderzoek van telecomaanbieder T-Mobile is gebleken dat maar liefst 22 procent van de mannen in deze categorie valt. In de leeftijdsgroep 18 tot 25 jaar is dit zelfs 75 procent.
Zo'n 23 procent van de ondervraagden in deze groep stelt het op prijs als een sms'je wordt afgesloten met een x'je, ook als het bericht niet afkomstig is van een goede vriend. Het zijn echter niet alleen de jongeren die metrotekstueel kunnen zijn. Een op de tien mannen van boven de 55 zet ook een x achter sms'jes naar mannelijke vrienden.
Er is ook nog verschil tussen hoe de 'kusjes' weergegeven worden. Een kleine 'x' wordt het meest gebruikt (52 procent), terwijl 17 procent van de ondervraagden voor een grote X gaat. Een op de drie gaat zelfs voor de drie kusjes ('xxx').
Psycholoog Ron Bracey stelt dat deze trend te danken is aan het feit dat bij het versturen van een sms niks hardop gezegd hoeft te worden. "Hierdoor is het voor veel mannen makkelijker om hun gevoelens te tonen," aldus Bracey.
Dus die mannen willen eigenlijk die andere mannen kussen. Dat zijn geen metroseksuelen, dat zijn gewoon homo's of biseksuelen.quote:Psycholoog Ron Bracey stelt dat deze trend te danken is aan het feit dat bij het versturen van een sms niks hardop gezegd hoeft te worden. "Hierdoor is het voor veel mannen makkelijker om hun gevoelens te tonen," aldus Bracey.
Precies, zouden ze dat ook meetellen?quote:Op woensdag 4 november 2009 11:54 schreef Zeroku het volgende:
Ik doe het ook wel eens af en toe, maar dan wel als ouhoerderij, oftewel gewoon om te kloten.
Dan zou ik geen abonnement nemen van KPN, want: Altijd dichtbij.quote:Op woensdag 4 november 2009 12:01 schreef Flurry het volgende:
Acceptabel om iemand te stangen, maar als het een gewoonte wordt, dan zou ik toch wat afstand nemen van zo iemand
jaja, en dat je username wel heel erg op poepert lijkt is zeker toevalquote:Op woensdag 4 november 2009 11:54 schreef Koepert het volgende:
OMG
Ik ben metrotekstueel![]()
Goeie vrienden sluit ik vaak af met "Kusje" maar dat is idd altijd als grap..
Wat jij zegt dus. Ik kan me echt niet voorstellen dat er hetero mannen zijn die dat niet voor de grap doenquote:Op woensdag 4 november 2009 11:49 schreef shouta het volgende:
[..]
Ik besluit een sms naar een maat ook wel eens met "xxx" of "liefs", maar dat is dan meer een grap.
Inderdaad. Doe een slecht onderzoek, maak er een persbericht van in komkommertijd en voilá, free publicity!quote:Op woensdag 4 november 2009 12:08 schreef Sander het volgende:
Complimentje voor de marketingafdeling van T-Mobile.
"Probleem" is eerder dat er blijkbaar erg veel 'mannen' zijn die dat 'alleen voor de grap' doen.quote:Op woensdag 4 november 2009 12:55 schreef Twizu het volgende:
Wat jij zegt dus. Ik kan me echt niet voorstellen dat er hetero mannen zijn die dat niet voor de grap doen
[..]
Telegraaf, ik weet genoeg.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:20 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Pleur het in de zoekmachine et voilá:
http://www.telegraaf.nl/d(...)ueel__rukt_op__.html
quote:Op woensdag 4 november 2009 11:54 schreef Koepert het volgende:
OMG
T-Mobile is watching youquote:Op woensdag 4 november 2009 15:13 schreef n0ir het volgende:
In mijn omgeving komt het ook wel eens voor, voor de grap ja.
Maare, hoe weet T-Mobile dat?..
Of van die "ventjes" die met een "mannenschoudertasje" lopen.quote:Op woensdag 4 november 2009 12:13 schreef De_goegemeente het volgende:
ook van die eikels die met van die "mannen-sjaaltjes" lopen, die wil je toch gewoon op hun bek slaan
Ik weet niet waar ik me harder voor moet schamen, dat ik het eerste deel snap, of dat i het "xoxo" niet snap? Wat is xoxo???quote:
Hugs and kissesquote:Op woensdag 4 november 2009 15:21 schreef Lano het volgende:
[..]
Ik weet niet waar ik me harder voor moet schamen, dat ik het eerste deel snap, of dat i het "xoxo" niet snap? Wat is xoxo???
jeezuuus kijk je geen gossip girl ofzo, hallooooquote:Op woensdag 4 november 2009 15:21 schreef Lano het volgende:
[..]
Ik weet niet waar ik me harder voor moet schamen, dat ik het eerste deel snap, of dat i het "xoxo" niet snap? Wat is xoxo???
Oh ja die zijn ook zo erg.quote:Op woensdag 4 november 2009 15:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Of van die "ventjes" die met een "mannenschoudertasje" lopen.
Dat dusquote:Op woensdag 4 november 2009 11:54 schreef Koepert het volgende:
OMG
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |