quote:Op dinsdag 3 november 2009 09:21 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
De 360 versie schijnt toch geoptimaliseerd te zijn voor HDD install ?
Misschien dat de laadtijden dan veel korter zijn.
Verder heb ik liever een stabiele framerate dan betere textures.
Dilemmaquote:Op dinsdag 3 november 2009 09:25 schreef Strolie75 het volgende:
Gamespot
PC: 9.5
PS3: 9.0
360: 8.5
PS3 heeft een slechtere framerate.
360 heeft lagere kwaliteit textures en langere laadtijden.
Installeren en geen problemen meer met de lange laadtijden (toch?)quote:Dragon Age: Origins is een RPG van de hand van Bioware en is eigenlijk een opvolger van de Baldur's Gate serie. Binnenkort zal hiervan een review te lezen zijn hier op FOK!games. De game zal verschijnen op PC, PS3 en Xbox 360, maar voor de 360 bezitters is er een feitje waar ze rekening mee zullen houden.
De game zal namelijk geoptimaliseerd worden voor het draaien via de harddisk. Arcade bezitters zullen dan ook te maken krijgen met laadtijden tussen de scenes in (3-5 seconden), maar wat vervelender is, is dat de graphics ook op random tijden kunnen gaan stotteren
Dat zeg ik, gamma.quote:Op dinsdag 3 november 2009 09:30 schreef Tain het volgende:
Dragon Age: Origins op 360 geoptimaliseerd voor HDD
[..]
Installeren en geen problemen meer met de lange laadtijden (toch?)
Inderdaad. Al zijn de goede punten voor mij belangrijker dan de slechte. Klinkt wel als een must-have dus.quote:Op dinsdag 3 november 2009 09:28 schreef Chocobo het volgende:
Dilemma
Nou,.... wachten op comparison video's!
Al vanaf dat de 360 uit is ben je al beter uit geweest met een HDD...quote:Op dinsdag 3 november 2009 09:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Lekker dat HDD gedoe.
Mensen dwingen een HDD te kopen wil je nog van je console kunnen genieten.
Duur geintje als je bedenkt dat een 20gb HDD al voor 80 euro word verkocht. (de officiele versie ook nog eens)
De 60gb ook ong. voor die prijs.
Maar de 120gb slaat echt kant nog wal en gaat voor maar liefst 120+ euro de deur uit.
In sommige winkels zelfs voor 180 euro!
Als het uberhaubt al leverbaar is want meestal zijn die krengen nog uitverkocht ook.
En hoe je het ook draait of keert dat zijn ripoff prijzen.
Dan hou je "ombouw" HDD's over maar gezien de massale modded xbox ban voor europa die eraan komt heb je daar dus niks meer aan.
Klopt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 10:04 schreef Tain het volgende:
[..]
Al vanaf dat de 360 uit is ben je al beter uit geweest met een HDD...
Maar dat maakt de prijzen niet minder.quote:Op dinsdag 3 november 2009 10:04 schreef Tain het volgende:
[..]
Al vanaf dat de 360 uit is ben je al beter uit geweest met een HDD...
Er zijn al 3 of 4 jaar geleden spellen uitgekomen waarbij het verplicht was om een HDD te hebben, zonder kon je het spel niet spelen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 10:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Klopt.
MAAR het was nooit noodzakelijk.
Die kant gaan we wel op als je games gewoon problemen krijgen of niet lekker afspelen doordat je geen HDD hebt.
Dat is natuurlijk te belachelijk voor woorden.
En wat mij betreft had MS dan maar die 120gb dingen gratis mogen weggeven of iets dergelijks.
Prima whatever, het gaat mij om de bullshit prijzen die MS er voor vraagt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 10:24 schreef Tain het volgende:
[..]
Er zijn al 3 of 4 jaar geleden spellen uitgekomen waarbij het verplicht was om een HDD te hebben, zonder kon je het spel niet spelen.
Wees blij dat DAO te spelen valt zonder dat je hem op de HDD zet
Nette review zegquote:Op dinsdag 3 november 2009 09:35 schreef Strolie75 het volgende:
Giant Bomb geeft een 5/5
The console versions certainly aren't bad, but if you're looking to pick the best version, the PC's layout is more elegant and functional than the comparatively limited radial menus on the console release. Also, the PC version is capable of looking significantly better than the console versions, though all editions feature impressive spell effects and environments. Though the PC version offers a more pulled-out view, I found myself zoomed in more often than not. In fact, the inclusion of things like skies and ceilings (which weren't exactly present in most previous games of this sort) make the environments complicated enough that the zoomed-out, isometric perspective gets a little clunky.
http://www.giantbomb.com/dragon-age-origins/61-20738/reviews/
Mmmm...de problemen op de PS3 versie zijn in de toekomst nog wel met een patch op te lossen. De mindere textures voor de 360 lijkt me lastiger.quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:24 schreef Chocobo het volgende:
Ik denk dat ik toch voor de PS3 versie ga
Gamespot:
On the flip side, the Xbox 360 version looks positively disappointing. Textures are highly compressed and colors are washed out, though the upside is that this version maintains a smoother frame rate than on the PlayStation 3, where things might get jittery when swiveling the camera around. The PlayStation 3 version features higher-quality textures than those on the Xbox 360, better color saturation, smoother facial animations, and shorter load times. Minor visual hiccups, like corpses that disappear and reappear, are a bit more common on the PS3, however. The PC version is the superior experience, but if you're choosing between the two console releases, the PlayStation 3 has the upper hand.
Waarom zou dat niet met een patch op te lossen zijn?quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:27 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Mmmm...de problemen op de PS3 versie zijn in de toekomst nog wel met een patch op te lossen. De mindere textures voor de 360 lijkt me lastiger.
Nieuwe high res textures voor het hele spel is wel een flinke patch hoor.quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:28 schreef Forau_Diavolina het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet met een patch op te lossen zijn?
Ik meen mij te herinneren (maar ik kan ook abuis zijn) dat ze dat bij Fallout ook hebben gedaan.
Daar heb je dan wel weer gelijk in ja.quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:29 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Nieuwe high res textures voor het hele spel is wel een flinke patch hoor.
Mja, zeer vervelend.quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:34 schreef trancethrust het volgende:
Ik zou een spel als dit nooit op een console willen spelen; de interface lijkt me zo beperkend. Ik bedoel, NWN had ook van die radial menu's, maar uiteindelijk gebruikte ik die maar zeer sporadisch en ging vanalles met de functietoetsen.
Ja,... vanmorgen neigde ik naar PS3 maar na de Kotaku review weer naar Xbox 360. Ik denk dat ik uiteindelijk toch maar voor een rustige framerate ga en minder glitches,.... 360 dus!quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:21 schreef Seam het volgende:
Bleh, nu ben ik nog meer aan twijfelen, omdat ik eerst dacht dat ik hem voor de xbox 360 wilde halen
Ik moet kiezen tussen PC en 360, dat is ook heeeeeeel moeilijkquote:Op dinsdag 3 november 2009 14:37 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Ja,... vanmorgen neigde ik naar PS3 maar na de Kotaku review weer naar Xbox 360. Ik denk dat ik uiteindelijk toch maar voor een rustige framerate ga en minder glitches,.... 360 dus!
Ja ieder zijn ding. Is misschien wat mooier als je de juiste PC hebt, maar ik trek dat echt niet.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:54 schreef Tain het volgende:
[..]
Ik moet kiezen tussen PC en 360, dat is ook heeeeeeel moeilijk
Hoe eens op met twijfelen, daardoor ga ik ook weer twijfelen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:37 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Ja,... vanmorgen neigde ik naar PS3 maar na de Kotaku review weer naar Xbox 360. Ik denk dat ik uiteindelijk toch maar voor een rustige framerate ga en minder glitches,.... 360 dus!
ach al zou het lelijker zijn dan zou ik het liever nog steeds op de pc spelen, interface vind ik over het algemeen al beter op de pcquote:Op dinsdag 3 november 2009 14:58 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Ja ieder zijn ding. Is misschien wat mooier als je de juiste PC hebt, maar ik trek dat echt niet.
http://www.gamespot.com/x(...)ns-video-review?hd=1quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:05 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Hoe eens op met twijfelen, daardoor ga ik ook weer twijfelen.
Mooi maar met glitches en lage framerate ? PS3!quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:18 schreef Chocobo het volgende:
[..]
http://www.gamespot.com/x(...)ns-video-review?hd=1
PS3 footage is hier weer duidelijk mooier dan 360
,........ ja je hebt wel gelijk eigenlijkquote:Op dinsdag 3 november 2009 15:19 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Mooi maar met glitches en lage framerate ? PS3!
Minder mooi met stabiele framerate en minder glitches ? 360!
Zo moeilijk is het niet dames.
Misschien wordt mijn copy vandaag dan al verzonden.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:29 schreef Leafren het volgende:
Voor de mensen zonder geduld (ik dus): de free record shop op de Kalverstraat in Amsterdam verkoopt zowel de xbox als de pc standaard versie al. Even vragen aan de kassa.
Echt _laag_ zal de framerate ook weer niet zijn, anders zouden ze het niet uitbrengen natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:19 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Mooi maar met glitches en lage framerate ? PS3!
Minder mooi met stabiele framerate en minder glitches ? 360!
Zo moeilijk is het niet dames.
Volgens Kotaku loopt het dus naar 10+ in drukke gevechten.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:15 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Echt _laag_ zal de framerate ook weer niet zijn, anders zouden ze het niet uitbrengen natuurlijk.
Kotor 1 en vooral 2quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:15 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Echt _laag_ zal de framerate ook weer niet zijn, anders zouden ze het niet uitbrengen natuurlijk.
Kotor 2 was toch niet van Biowarequote:Op dinsdag 3 november 2009 17:38 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Kotor 1 en vooral 2
Mass Effect minder maar toch niet vloeiend!
Vind dat altijd heel jammer dat je een trillende camera hebt tijdens het draaien! Moet gewoon vloeiend kunnen. Geen idee waarom Bioware dit bij al hun releases heeft. Jade Empire draaide naar mijn idee nog het best!
Gijs serieus,.... die map,... die characters,... dit is EPISCH!quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:18 schreef Strolie75 het volgende:
http://www.gametrailers.com/video/review-hd-dragon-age/58517
Obsedian geloof ik,.... geleende engine!quote:
Wel weer een PC-versie review...wil nu wel de keuze maken tussen PS3 en 360!quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:32 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Gijs serieus,.... die map,... die characters,... dit is EPISCH!
Zo raar dat game.co.uk de exclusive krijgt en direct van de tin een plastic versie maaktquote:Op dinsdag 3 november 2009 18:40 schreef Strolie75 het volgende:
CE (post op NeoGAF)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een CE koop ik ook voor de hebbedingetjes en deze laat ik lekker voorbij gaan met die ingame itemsquote:Op dinsdag 3 november 2009 18:44 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Zo raar dat game.co.uk de exclusive krijgt en direct van de tin een plastic versie maaktTevens trokken ze de cloth map er ook maar uit! Sowieso al die in-game extra's,.... voelt vreemd aan. Direct iets equippen bij launch? Ik ga voor de kaalste versie die er is
ziet er zeer fancy uit!quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:40 schreef Strolie75 het volgende:
CE (post op NeoGAF)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik denk dat ik ook voor de PC versie ga. Mass Effect 2 koop ik wel weer voor de xbox 360quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:51 schreef Black-Hole het volgende:
PC versie ziet er echt prima uit in de GT-review. Vooral de mogelijkheid om uit te zoomen voor extra overzicht bevestigd mijn keus voor de PC versie. Daarnaast zie ik zoveel dingen terug uit Baldur's Gate, een groot feest van herkenning met een episch verhaal
quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:04 schreef Seam het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ook voor de PC versie ga. Mass Effect 2 koop ik wel weer voor de xbox 360
Uw bestelling bevat de volgende items:quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:08 schreef Chocobo het volgende:
Dear mr. Cunt,
Thanks for shopping with GAME. We have the pleasure of acknowledging receipt of your order.
Order Number(s):05789408/D
1 343167 Dragon Age: Origins (Xbox 360)
Nu nu weten we het welquote:Op dinsdag 3 november 2009 22:46 schreef Chocobo het volgende:
Gamepro! 5/5
http://www.gamepro.com/article/reviews/212803/dragon-age-origins/
G4TV! 5/5
http://g4tv.com/games/pc/25438/Dragon-Age-Origins/review/
Als je 1 gespeeld hebt, heb je eigenlijk 2 ook al gespeeld hoorquote:Op woensdag 4 november 2009 13:34 schreef Jivis het volgende:
Heb hem ook besteld, bij GAME.
Zal mij benieuwen wanneer ik hem binnenkrijg.
Moet overigens nog steeds een keer aan Fable 2 beginnen, vorig jaar voor kerst gekregen.
1 niet gespeeld vanwege de reviews. Maar Fable 2 klonk me een stuk beter in de oren. Niet dus?quote:Op woensdag 4 november 2009 13:42 schreef Seam het volgende:
[..]
Als je 1 gespeeld hebt, heb je eigenlijk 2 ook al gespeeld hoor
Oh jawel hoor, erg leuke game. Deel 1 en 2 zijn alleen bijna exacte kopien van elkaarquote:Op woensdag 4 november 2009 13:46 schreef Jivis het volgende:
[..]
1 niet gespeeld vanwege de reviews. Maar Fable 2 klonk me een stuk beter in de oren. Niet dus?
Nicequote:Op woensdag 4 november 2009 15:28 schreef Seam het volgende:
Het aantal levels is niet begrensd kom ik net achter
Dit is precies wat ik wilde horen. Dit is gewoon eindelijk weer een klassieke RPG waar men nog jarenlang plezier aan kan beleven.quote:Op woensdag 4 november 2009 15:14 schreef Chocobo het volgende:
Team Xbox: 9.2
Dragon Age: Origins is not for newbs. It’s not for the RPG-squeamish who could barely handle Mass Effect. It is for serious RPG gamers who will no doubt appreciate BioWare going back to its fantasy RPG roots, and they’ll eat this game up like the greatest all-you-can-eat buffet they’ve ever been to. Despite some of its weaker elements, the quality and quantity of the content that drives the experience will make you feel like you’re playing the most epic game of D&D ever, with Drs. Ray and Greg as your personal Dungeon Masters.
http://reviews.teamxbox.com/xbox-360/1800/Dragon-Age-Origins/p1/
No shit, welk spel niet?quote:Op woensdag 4 november 2009 15:38 schreef Silv het volgende:
Omg, op een niet HD tv op de xbox ziet het er ziek slecht uit
Nou, ik heb zelf m'n 360 sinds het begin aan m'n monitor hangen, maar toen ik de boel een tijd geleden bij m'n broertje met een composietkabel op een HDTV zag draaien was het allemaal niet om aan te gluren. Heb 'm toen ook maar snel m'n component laten lenen.quote:
Op een SDTV ziet het er exact hetzelfde uit als op een HDTV, maar in een lagere resolutie.quote:Op woensdag 4 november 2009 15:50 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Nou, ik heb zelf m'n 360 sinds het begin aan m'n monitor hangen, maar toen ik de boel een tijd geleden bij m'n broertje zonder HD-kabel op een HDTV zag draaien was het allemaal niet om aan te gluren. Heb 'm ook toen maar snel de mijne laten lenen.![]()
Maar goed, misschien dat het op een SDTV nog meevalt.
T ziet er ook wel een stuk beter uit op een HDTV, maar games als bijvoorbeeld Bioshock en Mass Effect zien er op een SDTV ook nog goed uit. Maar DA:O ziet er bijna zo slecht uit als KOTOR voor de xboxquote:Op woensdag 4 november 2009 15:50 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Nou, ik heb zelf m'n 360 sinds het begin aan m'n monitor hangen, maar toen ik de boel een tijd geleden bij m'n broertje met een composietkabel op een HDTV zag draaien was het allemaal niet om aan te gluren. Heb 'm toen ook maar snel m'n component laten lenen.![]()
Maar goed, misschien dat het op een SDTV nog meevalt.
Hangt toch ook van de kabel af? Als ik zoals m'n broertje m'n 360 met een standaard composietkabel aan een HDTV hang, dan gaat het niet beter worden dan wanneer diezelfde kabel in een SDTV had gezeten.quote:Op woensdag 4 november 2009 15:52 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Op een SDTV ziet het er exact hetzelfde uit als op een HDTV, maar in een lagere resolutie.
Die van mij kijkt met een heel arrogante grijns naar benedenquote:Op woensdag 4 november 2009 16:12 schreef Seam het volgende:
Heerlijk trouwens dat je nu ook uitdrukkingen kunt verwerken in je portraitMijn character heeft een sarcastische blik gekregen
Ach nee dat middeleeuwse sfeertje hoort eigenlijk gewoon bij klassieke RPG's. Bij Mass Effect vond ik het science fiction sfeertje wel erg cool, maar daardoor voelde het wel meer als een actie game aan.quote:Op woensdag 4 november 2009 16:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die van mij kijkt met een heel arrogante grijns naar beneden.
Anyway, ik heb het eigenlijk wel gehad met RPGs in middeleeuwse omstandigheden met elfs en dwarfs enzo... maar het spel is weer zo goed dat ik er weer zo in op ga dat ik niet door had dat ik al 4 uur aan het spelen was.
Toppertje tot nu toe.
Mijn record is tweeënhalf/drie uur bij Neverwinter Nights 2.quote:Op woensdag 4 november 2009 16:18 schreef Seam het volgende:
[..]
Ach nee dat middeleeuwse sfeertje hoort eigenlijk gewoon bij klassieke RPG's. Bij Mass Effect vond ik het science fiction sfeertje wel erg cool, maar daardoor voelde het wel meer als een actie game aan.
Ik ben nu trouwens al bijna drie kwartier bezig met mijn character te maken
Dragon Age is toch wel een stapje minder dan Mass Effect, maar die was dan ook wel heel erg goed en duidelijk. Jammer dat je hier sommige dingen mist als lengte en gewicht.quote:Op woensdag 4 november 2009 16:25 schreef Kriegel het volgende:
Mijn record is trouwens tweeënhalf/drie uur bij Neverwinter Nights 2.Met Oblivion was ik ook wel even bezig, maar dan vooral omdat je bij die game die tijd ook wel nodig hebt om te zorgen dat je gast er niet fugly uitziet. Wat een kloteding man, vooral omdat die sliders elkaar steeds meetrekken.
Mass Effect ging trouwens weer heel snel en met een goed resultaat zelfs, die editor vind ik samen met die van Saints Row 2 echt een voorbeeld voor de rest. Hopelijk komt Dragon Age een beetje in de buurt.
Als er RPG is die niet op Oblivion lijkt dan is het Dragon Age welquote:Op woensdag 4 november 2009 17:44 schreef Nick-GizMo het volgende:
Iemand hier van fok een mini review?
Want ik heb het gevoel dat het een beetje een Oblivion kloon is?
http://dragonage.bioware.com/addon/quote:Op woensdag 4 november 2009 17:57 schreef araphor het volgende:
Zo te zien komt de DLC op alle platforms uit. Netjes.
Yep! Hoop reviews refereren naar een geëvolueerd KOTOR wat battle systeem betreft!quote:Op woensdag 4 november 2009 17:53 schreef Strolie75 het volgende:
Lijkt hij (op de consoles) op KOTOR?
quote:Op woensdag 4 november 2009 18:12 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Yep! Hoop reviews refereren naar een geëvolueerd KOTOR wat battle systeem betreft!
Het heeft inderdaad wat weg van D&D. Beetje een combinatie tussen D&D en het systeem van Mass Effectquote:Op woensdag 4 november 2009 18:12 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Yep! Hoop reviews refereren naar een geëvolueerd KOTOR wat battle systeem betreft!
Dat battle systeem was echt briljant. Net als het hele spel eigenlijk.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:12 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Leuk dat er zoveel prologen zijn hequote:Op woensdag 4 november 2009 20:29 schreef torn_Machina het volgende:
Ik begin maar met een Dalish Elf Rogue.
Ik ben als City Elf rogue begonnen. En inderdaad, ik ga al die prologen waarschijnlijk spelenquote:
Ik uiteindelijk ook hoorquote:Op woensdag 4 november 2009 20:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik ben als City Elf rogue begonnen. En inderdaad, ik ga al die prologen waarschijnlijk spelen.
quote:On Tuesday we posted my review of Dragon Age: Origins for the PlayStation 3. Now I've moved on to the PC version of the game, and the difference is night and day.
I have a relatively modest gaming computer, all things considered. It's got one of the first AMD Phenom processors in it from a few years back, 2GB of RAM, and a ATI Radeon 3850HD card in it. Not too powerful by today's standards, but still a ways out from obsolescence. While installing Dragon Age: Origins yesterday I envisioned a game that was slightly less stuttery than the PlayStation 3 version I had spent several days playing previously. I figured I would start it up, create a character, wander about a bit, and then maybe go to bed. Four hours later I was exhausted, but still reluctant to part from the much sharper, much prettier game I discovered.
http://kotaku.com/5397283(...)ystation-3-versus-pc
Mede vanwege de framerate ben ik voor de 360 versie gegaan. Ik heb tevens gisteren die live streams in herhaling bekeken. Al die competities tussen landen. Viel me op dat ze de 360 versie gebruikt hebben bij dit tournament van Bioware! Zag er allemaal heel goed uit! Hongarije won 50.000$ ofzo,.... wel heel veel 360 beeldenquote:
quote:
Meh, was ook wel te verwachten. Ik meen dat DA:O in eerste instantie voor de pc ontwikkeld is en daarna pas voor de consoles?quote:
Officieel de 6e, maar hij ligt op veel plekken al in de winkels.quote:Op donderdag 5 november 2009 10:29 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
Komen nou alle versies dit weekend officieel uit?
Waar ik hem besteld heb staat de PS3 nog steeds op de 19e nov dacht ik.....
Alvast dank
http://dragonage.bioware.com/game/quote:Op donderdag 5 november 2009 10:29 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
Komen nou alle versies dit weekend officieel uit?
Waar ik hem besteld heb staat de PS3 nog steeds op de 19e nov dacht ik.....
Alvast dank
Zal hem dus volgende week wel binnenkrijgenquote:Your Order Number(s):
05693426/P
Qty Description
1 Dragon Age: Origins [Xbox 360]
We are pleased to advise that your order, 05693426/P, is now on its way!
Omdat het spel zo vertraagd is zijn ze verder gegaan met de DLC (anders zaten er een paar uit hun neus te etenquote:Op woensdag 4 november 2009 18:03 schreef Tain het volgende:
[..]
http://dragonage.bioware.com/addon/
The Stone Prisoner $15
Warden's Keep $7
Alleen dat Available at game launch. vind ik een beetje flauw... had dus eigenlijk al in het spel kunnen zitten
PS3 versie is ook al uit hoor.quote:Op donderdag 5 november 2009 15:50 schreef m0672 het volgende:
ps3 versie komt in Europa pas de 19e, de PC en Xbox zijn al uit.
Weet iemand waar DVD2 van de standaard editie PC versie voor dient?
2 weken vertraging is toch niet 'zo vertraagd'. Spel zou oorspronkelijk 20 oktober uitkomen...quote:Op donderdag 5 november 2009 15:53 schreef m0672 het volgende:
[..]
Omdat het spel zo vertraagd is zijn ze verder gegaan met de DLC (anders zaten er een paar uit hun neus te eten). Het valt nu op maar als de game gewoon een paar maanden geleden was uitgekomen was er bijna niemand over gevallen.
Ik haal zelf alle DLC wel maar schijnt wel dat Warden's Keep niet heel lang duurt. Je krijgt wel wat extra's er nog bij maar ik hoop niet dat langere DLC veel duurder gaat worden, het moet wel leuk blijven.
Niet in Europa (of delen van) behalve import.quote:Op donderdag 5 november 2009 15:53 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
PS3 versie is ook al uit hoor.
spel zou al maanden geleden uitkomen (pc versie). Is (oa) uitgesteld omdat de consoleversies niet klaar waren.quote:Op donderdag 5 november 2009 16:11 schreef Tain het volgende:
[..]
2 weken vertraging is toch niet 'zo vertraagd'. Spel zou oorspronkelijk 20 oktober uitkomen...
same!quote:Op woensdag 4 november 2009 18:01 schreef torn_Machina het volgende:
360 versie binnen. Straks even voor gaan zitten.
Ah idd, lees het net spel zou oorspronkelijk in maart uitkomenquote:Op donderdag 5 november 2009 16:26 schreef m0672 het volgende:
[..]
Niet in Europa (of delen van) behalve import.
[..]
spel zou al maanden geleden uitkomen (pc versie). Is (oa) uitgesteld omdat de consoleversies niet klaar waren.
Ah die van mij is de 3e verstuurd... met een beetje mazzel heb ik hem morgen binnenquote:Op donderdag 5 november 2009 17:04 schreef Chocobo het volgende:
Qty Description
Dragon Age: Origins [Xbox 360]
We are pleased to advise that your order, 05672765/P, is now on its way!
Mijn GOTY komt er aan!
Templar komt volgens mij het dichts bij een knight in de buurt.quote:Op donderdag 5 november 2009 19:14 schreef Strolie75 het volgende:
Zijn er Knight classes? Ik ben meer van de harnassen en grote zwaarden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
Van warrior kan je je specialiseren in Berserker of Templarquote:Op donderdag 5 november 2009 19:14 schreef Strolie75 het volgende:
Zijn er Knight classes? Ik ben meer van de harnassen en grote zwaarden.
quote:The berserker is happiest when buried knee deep in the blood and guts of his fallen foes. Traditional warriors preach that giving in to anger is giving an advantage to your foe. Passed down from the dwarves, the skills of the berserker rely on giving in to the pure rage and fear of the battlefield and turning it back upon your enemies. There is little more fearsome in the world of Thedas than a raging berserker. Much like a tiger, it's best to use a three pronged blade against them, for if you stab them in the heart with a sword, a berserker will continue to run up the blade to kill you.
Je kan deels zelf kiezen of je ze mee wil nemen.quote:Op donderdag 5 november 2009 19:24 schreef RickoKun het volgende:
Heb je 3 partymembers door het gehele spel, met fixed characters?
(ik heb het liefst zo weinig mogelijk characters, want dan is het overzicht te behouden, itt Baldurs gate 2 waar je om de 5 minuten er weer iemand bij kreeg![]()
![]()
)
Ik twijfelde even op welke versie ik hem wilde,.... was laat met bestellen. Dat wordt dit weekend helaas niet gamenquote:Op donderdag 5 november 2009 18:56 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ah die van mij is de 3e verstuurd... met een beetje mazzel heb ik hem morgen binnen
Templar lijkt me leuker eigenlijk.quote:Op donderdag 5 november 2009 19:22 schreef Tain het volgende:
[..]
Van warrior kan je je specialiseren in Berserker of Templar
http://www.tentonhammer.com/node/74907/page/3
Denk dat Berserker meer bij jou past
[..]
Baldurs Gate duh.quote:Op donderdag 5 november 2009 19:43 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik blijf maar twijfelen als ik deze zal halen.
Met wat voor RPG kun je deze het beste vergelijken ?
En als het verhaal enzo wel spannend blijft
Serieus,... is het spel op zich even niet voldoende? Wat is het,... een extra quest voor de game?quote:Op donderdag 5 november 2009 19:46 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Baldurs Gate duh.Net ook maar ff Wardens Keep DLC gedownload, toch maar 560 punten.
Een of ander nieuw gebied, voor extra talents en items etc. Je krijgt er ook 2 achievements bij, maar die staan ook al in je achievement lijst ook al heb je de DLC niet.quote:Op donderdag 5 november 2009 19:49 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Serieus,... is het spel op zich even niet voldoende? Wat is het,... een extra quest voor de game?
Zijn codes die je in moet voeren bij het dlc menu in dragon age. Dan krijg je die items.quote:Op donderdag 5 november 2009 20:32 schreef Chocobo het volgende:
Krijg een mail van Game.co.uk over wat ringenSnap er niks van,... krijg je die er bij?
Ik zou ze maar snel deleten voor dat iemand anders er mee aan de haal gaatquote:Op donderdag 5 november 2009 20:32 schreef Chocobo het volgende:
Krijg een mail van Game.co.uk over wat ringenSnap er niks van,... krijg je die er bij?
-knip-
Juist, was ik zo gauw vergeten te melden.quote:Op donderdag 5 november 2009 20:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik zou ze maar snel deleten voor dat iemand anders er mee aan de haal gaat
Done. Tot nu toe vind ik het trouwens wel tof, echt het BG gevoelquote:Op donderdag 5 november 2009 20:38 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Juist, was ik zo gauw vergeten te melden.Kun jij als mod trouwens zijn post niet ff aanpassen.?
http://dragonage.wikia.com/wiki/Ringsquote:Op donderdag 5 november 2009 20:43 schreef Chocobo het volgende:
Dank voor de edit en de respect voor elkaar hier, maar ik had de codes wel al wat aangepast uiteraard
Ik begrijp wel hoe of wat, maar wist niet eens dat je die bij de game kreeg. Geen idee wat ik met een stel ringen moet doen, maar ik zal ze wel checken zodra ik het spel heb. Thanks!
volgens verschillende reviews makkelijk 60 uur als je hier en daar wat side-quests mee pakt, maar ik ben er net mee begonnen dus kan er zelf niks over zeggen.quote:Op donderdag 5 november 2009 20:50 schreef Karina het volgende:
Beetje domme vraag misschien, maar hoe lang doe je met deze game? Ik bedoel, hoe lang duurt het tot je het hebt uitgespeeld, ik speel ongeveer 2 uur per dag normaal (voor langer heb ik geen geduld).
Dan mag je geduld gaan zoeken. Om alle origins te doen ben je al uuuuren zoet las ik,... en dan is het spel nog niet eens begonnen. Ik geloof realistisch tussen de 60 en 100 uur?quote:Op donderdag 5 november 2009 20:50 schreef Karina het volgende:
Beetje domme vraag misschien, maar hoe lang doe je met deze game? Ik bedoel, hoe lang duurt het tot je het hebt uitgespeeld, ik speel ongeveer 2 uur per dag normaal (voor langer heb ik geen geduld).
Verhip!quote:Op donderdag 5 november 2009 20:52 schreef Tain het volgende:
[..]
http://dragonage.wikia.com/wiki/Rings
Staan ze daar tussen?
Wat bedoel je precies met alle origins doen? In het begin kies je toch voor 1 "pad" dat je gaat nemen? En als ik elke dag 2 uur speel dan ben ik in ieder geval weken bezig.quote:Op donderdag 5 november 2009 20:53 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Dan mag je geduld gaan zoeken. Om alle origins te doen ben je al uuuuren zoet las ik,... en dan is het spel nog niet eens begonnen. Ik geloof realistisch tussen de 60 en 100 uur?
Mazzelpikquote:Op donderdag 5 november 2009 20:43 schreef Chocobo het volgende:
Dank voor de edit en de respect voor elkaar hier, maar ik had de codes wel al wat aangepast uiteraard
Ik begrijp wel hoe of wat, maar wist niet eens dat je die bij de game kreeg. Geen idee wat ik met een stel ringen moet doen, maar ik zal ze wel checken zodra ik het spel heb. Thanks!
Één zo'n pad heet een Origin. Er zijn er zes in totaal en op zich is het wel interessant om ze allemaal een keer te spelen. Je zult daar ongeveer een uurtje of twee, drie mee bezig zijn en daarna word je in de echte wereld gegooid. Ik weet alleen niet of je dan ook vrij bent om te doen wat je wil, daarvoor heb ik het nog te weinig gespeeld.quote:Op donderdag 5 november 2009 21:00 schreef Karina het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met alle origins doen? In het begin kies je toch voor 1 "pad" dat je gaat nemen? En als ik elke dag 2 uur speel dan ben ik in ieder geval weken bezig.
OK dus na het Origin gedeelte kies je een character en dan ga je daar mee verder. Klinkt wel interessant inderdaad.quote:Op donderdag 5 november 2009 21:11 schreef Rikketik het volgende:
Hip spel zeg! Ik had niet verwacht dat het me zo zou 'opslokken'. En mijn Mage is ook cool, ik heb een beetje die concept art nagemaakt, dus een chickie met wit haar en een beetje evil looks. En dan maar lekker bijdehante opmerkingen opmaken tegen iedereen.![]()
[..]
Één zo'n pad heet een Origin. Er zijn er zes in totaal en op zich is het wel interessant om ze allemaal een keer te spelen. Je zult daar ongeveer een uurtje of twee, drie mee bezig zijn en daarna word je in de echte wereld gegooid. Ik weet alleen niet of je dan ook vrij bent om te doen wat je wil, daarvoor heb ik het nog te weinig gespeeld.
Nee, je speelt het Origin deel met je character en daarna ook de rest van het spel.quote:Op donderdag 5 november 2009 21:15 schreef Karina het volgende:
[..]
OK dus na het Origin gedeelte kies je een character en dan ga je daar mee verder. Klinkt wel interessant inderdaad.
quote:Patch details:
fixed potential corruption of character statistics
fixed portrait appearance sliders when importing a character from the downloadable Character Creator
fixed import for preset face settings from the downloadable Character Creator
made Easy difficulty easier
slightly increased attack, defense, and damage scores for all party members at Normal difficulty
fixed video issues when running on a very wide screen display, including ATI Eyefinity displays
In al die trailers zie je het bij de pc versie ook vanuit de derde persoon, zoals bij de console versie.quote:Op vrijdag 6 november 2009 00:48 schreef Chocobo het volgende:
De ultieme comparison is er. PC is inderdaad erg mooi, maar de consoles zijn zeker niet slecht zeg! Ziet er echt allemaal geweldig uit. Als ik 1 minpunt moet zoeken dan is het inderdaad de framerate op de PS3. Dat laten ze express zien met dat draaien! De 360 versie ziet er echt goed uit!
http://www.gametrailers.c(...)son-dragon-age/58659
Jawel hoor.quote:Op vrijdag 6 november 2009 10:34 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
In al die trailers zie je het bij de pc versie ook vanuit de derde persoon, zoals bij de console versie.
Zo kan je het toch helemaal niet spelen?
Dat is mij dan niet geluktquote:
Waarom niet,... dat lijkt me juist de heerlijkste stand. Ik trek die PC-van-boven-stand niet. Voelt C&C-achtig aan. Ik zou als ik een PC versie zou gamen ook naar de grond toe gaan. Dat gemis zie ik wat consoles betreft juist als een goed punt! Maar de PC versie kan dat ook hoorquote:Op vrijdag 6 november 2009 10:34 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
In al die trailers zie je het bij de pc versie ook vanuit de derde persoon, zoals bij de console versie.
Zo kan je het toch helemaal niet spelen?
Ik heb zelf nooit Baldur's Gate gespeeld, maar dat schijnt de beste vergelijking te zijn. De PC versie kan iig vanuit een isometrisch standpunt gespeeld worden met point and click besturing. Het is ook een stuk pittiger en heeft behoorlijk wat meer diepgang dan bv KOTOR, al schijnen de console versies wel makkelijker te zijn.quote:Op vrijdag 6 november 2009 10:48 schreef -Dries- het volgende:
Woah, tot vandaag had ik nog nooit van deze game gehoord. Maar de woorden 'BioWare' en 'RPG' wekten gelijk mijn intresse. Kan iemand mij er meer over vertellen? Met welke game(s) kan je het vergelijken?
Ik heb ook nooit BG gespeeld, jammerquote:Op vrijdag 6 november 2009 11:57 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ik heb zelf nooit Baldur's Gate gespeeld, maar dat schijnt de beste vergelijking te zijn. De PC versie kan iig vanuit een isometrisch standpunt gespeeld worden met point and click besturing. Het is ook een stuk pittiger en heeft behoorlijk wat meer diepgang dan bv KOTOR, al schijnen de console versies wel makkelijker te zijn.
Ja third person view en het is een stuk minder houterig dan Oblivion en veel uitgebreider.quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:00 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit BG gespeeld, jammerspeel je op de console in third person? Is het te vergelijken met Oblivion? (dorpjes bezoeken, met mensen praten, side-quests aannemen, loot verzamelen in dungeons..)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
Ik vind het 3rd person perspectief zelf ook prettiger spelen, heb dan ook de 360 versie in huisquote:Op vrijdag 6 november 2009 10:42 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Waarom niet,... dat lijkt me juist de heerlijkste stand. Ik trek die PC-van-boven-stand niet. Voelt C&C-achtig aan. Ik zou als ik een PC versie zou gamen ook naar de grond toe gaan. Dat gemis zie ik wat consoles betreft juist als een goed punt! Maar de PC versie kan dat ook hoor
Wat bedoel je met houterig?quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:13 schreef mirved het volgende:
[..]
Ja third person view en het is een stuk minder houterig dan Oblivion en veel uitgebreider.
Dat je zo met je zwaard moest hakken op een beest. Maar ook gewoon hoe je mannetje rondliep vond ik nogal houterig. Bij dragons age zien de gevechten er een stuk realistischer uit.quote:
Ongeveer zoiets, maar dan meer verhaalgedreven en met wat minder vrijheid. En je krijgt partymembers in plaats van dat je alles solo doet, gevechten zijn dan ook veel tactischer.quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:00 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit BG gespeeld, jammerspeel je op de console in third person? Is het te vergelijken met Oblivion? (dorpjes bezoeken, met mensen praten, side-quests aannemen, loot verzamelen in dungeons..)
Dat is inderdaad zo, vooral lopen in 3rd person ziet er niet uit.quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:28 schreef mirved het volgende:
[..]
Dat je zo met je zwaard moest hakken op een beest. Maar ook gewoon hoe je mannetje rondliep vond ik nogal houterig. Bij dragons age zien de gevechten er een stuk realistischer uit.
Dat valt wel mee, de game is best toegankelijkquote:Op vrijdag 6 november 2009 12:53 schreef -Dries- het volgende:
Waar ik wel een beeetje bang voor ben.. Heeft het geen te hoog nerd-gehalte? Dat als je iemand slaat dat je meteen weer twintig tabellen vol met stats krijgt ofzokben best bereid tijd in de game te stoppen, maar het moet wel een béétje toegankelijk blijven als je begrijpt wat ik bedoel
Ik kreeg bij het spelen direct het gevoel van Baldurs Gate en dat is een goed ding!quote:Op vrijdag 6 november 2009 10:48 schreef -Dries- het volgende:
Woah, tot vandaag had ik nog nooit van deze game gehoord. Maar de woorden 'BioWare' en 'RPG' wekten gelijk mijn intresse. Kan iemand mij er meer over vertellen? Met welke game(s) kan je het vergelijken?
In first person zag die combat er ook niet uitquote:Op vrijdag 6 november 2009 12:36 schreef Kriegel het volgende:
Dat houterige bij Oblivion kwam ook doordat de third-person view daar een beetje op het laatste moment ingepropt was als een aardigheidje, je hoort die game in first-person te spelen. Al doe ik het zelf ook liever niet, want ik heb een hekel aan melee combat in first-person omdat je op je scherm geen diepte kunt inschatten.
Nee je kiest bij het maken van je character eerst je race, dan de bijbehorende class en dan de mogelijke keuzes in origin. Als je dan klaar bent met het maken van je character begint het bijbehorende origin verhaal. Na dit origin verhaal kom je onafhankelijk van je keuze in hetzelfde terrecht voor alle verhalen, alleen hoe mensen op jou reageren zou anders moeten zijn.quote:Op donderdag 5 november 2009 21:15 schreef Karina het volgende:
OK dus na het Origin gedeelte kies je een character en dan ga je daar mee verder. Klinkt wel interessant inderdaad.
Maar dat kun je wel gewoon nagaan. Ik als City Elf krijg vaak commentaar op het feit dat ik een bende mensen leidt, bijvoorbeeld. Ik denk dus dat dat inderdaad waar is dat NPC's anders reageren.quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:38 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Nee je kiest bij het maken van je character eerst je race, dan de bijbehorende class en dan de mogelijke keuzes in origin. Als je dan klaar bent met het maken van je character begint het bijbehorende origin verhaal. Na dit origin verhaal kom je onafhankelijk van je keuze in hetzelfde terrecht voor alle verhalen, alleen hoe mensen op jou reageren zou anders moeten zijn.
Laatste is niet door mij bevestigd omdat ik maar 1 origin gedaan heb.
quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:37 schreef Chocobo het volgende:
Eurogamer
http://www.eurogamer.net/(...)igins-xbox360-review
Nee het is absoluut geen single-player WoW. Het combat systeem is compleet anders, ook al is het op hetzelfde systeem gebaseerd (skills, talents etc).quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:54 schreef -Dries- het volgende:
Net de video review bekeken en het lijkt veel op een soort singleplayer WoWIk denk dat ik het wel wil kopen, maar weet het nog niet helemaal zeker.. Wellicht kunnen meer impressies me over de streep trekken!
Ja,... maar ja,... hij maakte zich met de PC versie al aardig belachelijk als ik alle reacties zo lees. Gozer trekt de hele LotR stijl niet.quote:
Wtf?quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:37 schreef Chocobo het volgende:
Eurogamer
Ik heb het spel uiteraard niet gespeeld dus officieel kan ik niet reageren. Doch aan de reacties en andere reviews te zien overdrijft Eurogamer natuurlijk verschrikkelijk in deze,.... maar ja. De reacties zullen wel reclame maken voor de site. Het valt in ieder geval op! Ik neem de review echter niet serieus!quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:49 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Wtf?Zo maar even doorlezen, hopelijk gaat het niet alleen over de graphics, die mij overigens alleszins meevallen.
Wat een onzin. Hij haalt allemaal dingen aan die andere spellen net zo goed missen. Kan je alle spellen wel een 6 geven. Ik heb 14uur DAO erop zitten en vind het geweldig.quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:37 schreef Chocobo het volgende:
Eurogamer
Neen. Maar je kunt wel je characters tactics meegeven zodat dat niet meer nodig is. Het kost even wat moeite, maar geloof mij als je alles een beetje fatsoenlijk hebt ingesteld hoef je je niet meer te bekommeren om je alliesquote:Op vrijdag 6 november 2009 19:01 schreef -Dries- het volgende:
Kan je net zoals KOTOR je aanvallen stacken zeg maar? Dat je een reeks aanvallen kan neerzetten en dan achterover leunen?
Ik zat er al 1 jaar op te wachten.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:30 schreef -Dries- het volgende:
Ik had er trouwens echt nog nooit van gehoord! Komt écht ineens uit de lucht vallen
Ik kwam er pas 1 maand geleden achter geloof ik. Komt omdat het lange tijd PC exclusief was,.... dan let ik er niet op! Ineens was het spel daar!quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:30 schreef -Dries- het volgende:
Ik had er trouwens echt nog nooit van gehoord! Komt écht ineens uit de lucht vallen
Ik las op fora dat sommige mensen al 4 jaar op dit spel wachten,.... jij ziet het vandaag en koopt het gewoon,.... briljant!quote:Op vrijdag 6 november 2009 20:05 schreef -Dries- het volgende:
Behoorlijk impulsief, maar ik heb em gewoon net besteldEven wat filmpjes gekeken.. zagen er goed uit. De impressies hier waren ook uitermate positief.. en het is gewoon een soort KOTOR/Mass Effect in een LOTR/Fantasy setting!! Dus het kan eigenlijk niet misgaan
Geweldig, vandaag voor het eerst er over gehoord en meteen besteld haha
Pfff, 4 jaar..... Wacht al op deze game sinds het einde van de Baldur's Gate saga (2001)quote:Op vrijdag 6 november 2009 20:27 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Ik las op fora dat sommige mensen al 4 jaar op dit spel wachten,.... jij ziet het vandaag en koopt het gewoon,.... briljant!
quote:Op vrijdag 6 november 2009 20:49 schreef Karina het volgende:
Ik ben nu alleen aan het grinden om wat bij elkaar te schrapen om te verkopen. In Salintus desert is een grot met 4 of 5 mobs die goede loot droppen. Helaas ben ik niet de enige die dit heeft ontdekt, misschien vanavond nog even daar naar toe en anders morgenochtend.
heb je het nu over online ofwat?quote:Op vrijdag 6 november 2009 20:49 schreef Karina het volgende:
Ik ben nu alleen aan het grinden om wat bij elkaar te schrapen om te verkopen. In Salintus desert is een grot met 4 of 5 mobs die goede loot droppen. Helaas ben ik niet de enige die dit heeft ontdekt, misschien vanavond nog even daar naar toe en anders morgenochtend.
ik DENK vanwege lagere kwaliteit textures (hoewel ps3 lagere framerate heeft, maar betere textures).quote:Op zaterdag 7 november 2009 11:25 schreef Jivis het volgende:
Waarom krijgt de 360 versie lagere ratings dan de PS3 en PC?
Vind ze slecht voor hedendaagse standaarden, hoewel ik er totaal niet meer op letquote:Op zaterdag 7 november 2009 14:33 schreef -Dries- het volgende:
Hoe zijn de graphics nou eigenlijk? Dat is het meest gehoorde kritiekpunt..
te toevallig!quote:Op zaterdag 7 november 2009 22:54 schreef Ceased2Be het volgende:
Dalish elven rogue ftw!
Was ook mn eerste char. Nu maar even overnieuw begonnen met een mage.quote:
Nu al uitgespeeld, of ging het gewoon zo erg vervelen?quote:Op zondag 8 november 2009 12:30 schreef Silv het volgende:
[..]
Was ook mn eerste char. Nu maar even overnieuw begonnen met een mage.
ik denk makkelijk als je hier en daar een side-quest meeneemt, ik zit geloof ik op 25 uur ofzo en heb nog echt niet het idee dat het verhaal al op zn einde loopt.quote:Op zondag 8 november 2009 12:35 schreef Blinker het volgende:
[..]
Nu al uitgespeeld, of ging het gewoon zo erg vervelen?
Ik ben erg benieuwd of de 60 uur echt wordt gehaald, zoals de reviewers beweren.
Had het nog niet uitgespeeld, maar kwam er wel redelijk dichtbij denk ik.quote:Op zondag 8 november 2009 12:35 schreef Blinker het volgende:
[..]
Nu al uitgespeeld, of ging het gewoon zo erg vervelen?
Ik ben erg benieuwd of de 60 uur echt wordt gehaald, zoals de reviewers beweren.
Podver,... al die goede berichten. Ik moet nog een paar dagen wachten. Mijn exemplaar komt van game.co.uk!quote:Op zondag 8 november 2009 14:10 schreef SpankmasterC het volgende:
Ben pas een uur of 5 met het spel bezig, maar vind het echt de lekkerste RPG die ik in jaren heb gespeeld. Heerlijk om weer eens een high-fantasy RPG te hebben die goed in elkaar steekt, echt fantastisch.
Ja die komt ook nogquote:Op zondag 8 november 2009 14:34 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Podver,... al die goede berichten. Ik moet nog een paar dagen wachten. Mijn exemplaar komt van game.co.uk!
Nice.quote:Op zondag 8 november 2009 16:14 schreef Seam het volgende:
Ik had een uur of negen gespeeld en zat op zo'n 10 procent
Ach ik vind het wel leuk als rogue, eerst lekker sneaken en traps onklaar maken en daarna mn crew lekker laten aanvallen,dialoog opties enzo zijn ook een stuk uitgebreider waardoor je zo nu en dan zelfs boss characters kan overhalen niet te vechten.quote:Op zondag 8 november 2009 16:00 schreef Rikketik het volgende:
Ben toch ook eens een Human Warrior begonnen en ik moet zeggen dat dat ook wel erg interessant is. Rogues zijn dan weer tof om te role playen, maar ik denk niet dat die speelstijl iets voor mij is. Dus nu twijfel ik toch een beetje tussen mijn Mage en mijn Warrior. Keuzes, keuzes.
Bij de PC in ieder geval nietquote:Op zondag 8 november 2009 16:38 schreef -Dries- het volgende:
De friendly fire staat sowieso uit op Normal toch? (op consoles)
Zelfs op easy nietquote:
alistair moet je ook niet als tank gebruiken heeft veel te laag con. Je moet hem gebruiker voor zijn templar skillsquote:Op zondag 8 november 2009 20:32 schreef torn_Machina het volgende:
Ik had Shale veel eerder moeten ophalen.
Hij tanked nog beter dan Alistair. Deze gaat bij mij voorlopig uit de party.![]()
Alleen zit ik nu met 3 goede heavy armor sets waar ik helemaal niets mee doe.
Alistair is de enige partymember die in de buurt van een tanker komt.quote:Op zondag 8 november 2009 20:47 schreef mirved het volgende:
alistair moet je ook niet als tank gebruiken heeft veel te laag con. Je moet hem gebruiker voor zijn templar skills
Je bedoelt Zevran?quote:Op zondag 8 november 2009 21:28 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Alistar neem ik eilk alleen mee omdat ie zo gepest word door morrigan en zorvan
ow, ik zit al op l 13, maar heb nog geen specialisation gekozen, ben opzoek naar de ranger en duellist of assasin, maar tot nu toe afgezien van die Broodmother weinig problemen gehadquote:Op zondag 8 november 2009 21:32 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Alistair is de enige partymember die in de buurt van een tanker komt.
Vooral als je zijn sword en shield skilltree verder gaat upgraden.
Mijn Alistair deed redelijk goed zijn werk. Elke lvl up zoveel mogelijk zijn Strength/Constitution lvlen.
Ik heb Alistair's active Templar skills nog nooit gebruikt en ook nog niet nodig gehad.
Net ook even Warden's Keep gedaan en mijn storage unlocked.![]()
Ik blijf steeds inventory problemen houden in dit spel ondanks dat ik al 100 item slots heb.![]()
Ik vermaak me erg met mijn Rogue Elf. Nog 1 lvl en ik kan mijn tweede specialisation kiezen.
Duelist/Assassin is erg vermakelijk.![]()
Ik loop nu met 2 longswords rond, omdat daggers kennelijk geen damage bonus krijgen van je dex.
Schijnt een bug in te zitten.
Gecombineerd met een aantal poisons op mijn zwaard blijft vrij weinig overeind staan.
Ik heb nu bard en duelist unlocked. Zevran wil mij alleen nog niet de Assassin specialisation leren.quote:Op zondag 8 november 2009 21:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ow, ik zit al op l 13, maar heb nog geen specialisation gekozen, ben opzoek naar de ranger en duellist of assasin, maar tot nu toe afgezien van die Broodmother weinig problemen gehad
ik heb dalish, magic circle en dwarven quest gedaan, en bij de mage circle quest heb ik helaas een keuze gemaakt die niet zo gezond was voor wynnequote:Op zondag 8 november 2009 21:48 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Ik heb nu bard en duelist unlocked. Zevran wil mij alleen nog niet de Assassin specialisation leren.
Ik loop op dit moment het meeste met Shale, Wynne en Leliana rond.
Werkt perfect en hoef nu ook haast geen potions meer te maken/gebruiken omdat Wynne goed haar werk doet als Spirit Healer.
Inmiddels de Dalish Elves en Mage Circle quests gedaan en nu weer bezig met wat sidequests.
Neem genoeg Healing Potions mee als je de Mage Circle quest start deze heb je zeker nodig omdat deze quest zeer lang is en je in de tussentijd nergens een merchant tegen komt.
Sten heb ik per ongeluk in dat ene stadje laten zitten en voor ik het wist was die door de Darkspawn verwoest.quote:Op zondag 8 november 2009 21:52 schreef Cudles het volgende:
Ik vind het zo moeilijk om mijn party te kiezen. Ik ben nog maar bij het eerste stadje. Nu heb ik Sten, Allistar en Morigan erin. Dat wil ik eigenlijk zo houden. Maar misschien heb ik later een healer nodig?
Allistar wil ik er graag in hebben, maar ik ben zelf ook Tank eigenlijk.
De duellist trainer ben ik zelf net tegen gekomen. Jammer genoeg ben ik een warrior, dus daar heb ik weinig aan. Als je wil weten waar de trainer zit:quote:Op zondag 8 november 2009 21:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
ow, ik zit al op l 13, maar heb nog geen specialisation gekozen, ben opzoek naar de ranger en duellist of assasin, maar tot nu toe afgezien van die Broodmother weinig problemen gehad
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bepaalde specializations in het spel kan je overigens ook missen. Zelf ben ik er net achter gekomen dat ik de blood mage specialization niet meer kan krijgen door een keuze in een quest.
Zo'n ouwe taart. Ik wil meer zo'n war party die merry en in den blijde er op los hakt en darkspawn killtquote:Op zondag 8 november 2009 21:58 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Sten heb ik per ongeluk in dat ene stadje laten zitten en voor ik het wist was die door de Darkspawn verwoest.![]()
Ik vind Wynne als healer zeer handig, ik werd het namelijk een beetje zat om constant afhankelijk te zijn van potions.
Ik maak nu alleen nog maar mana potions voor als Wynne zonder mana komt te zitten in een boss fight.
Als je met de dwarven quest bezig bent, heb je iig de kans om een berserker mee te nemen.quote:Op zondag 8 november 2009 22:20 schreef Cudles het volgende:
[..]
Zo'n ouwe taart. Ik wil meer zo'n war party die merry en in den blijde er op los hakt en darkspawn killt
Dat wordt nog moeilijk kiezen. Die rogue en die dronken dwarf en sten en allistar en morrigan all fit the description
Als class voor mezelf of nog een extra character bovenop Oghren? Of wordt Oghren de berserker?quote:Op zondag 8 november 2009 22:24 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Als je met de dwarven quest bezig bent, heb je iig de kans om een berserker mee te nemen.
Ohrgen is al een berserker, en hij zal je die class ws ook leren als je een warrior bent.quote:Op zondag 8 november 2009 22:27 schreef Cudles het volgende:
[..]
Als class voor mezelf of nog een extra character bovenop Oghren? Of wordt Oghren de berserker?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |