Wie zegt dan dat ie weken of maanden helemaal niet slaapt? Want dat kan natuurlijk niet. Dan ga je dood.quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:17 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik geloof echt niet dat iemand weken of maanden helemaal niet slaapt. Tenzij hij de hele dag op zijn reet zit.
En slapen is voor mij ook een probleem. Maar sta maar eens iedere dag om 6 uur op, ga sporten, werken, sporten en om 12 uur naar bed.
Het is ook niet helemaal niet slapen maar meer een chronisch slaaptekort.quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:17 schreef Xennia het volgende:
Ik geloof echt niet dat iemand weken of maanden helemaal niet slaapt.
Tja. Bijft natuurlijk ook nog een stukje eigen verantwoording.quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:17 schreef sig000 het volgende:
[..]
Toch is het redelijk eenvoudig om zulke medicatie voorgeschreven te krijgen, vooral als je weinig of geen contact met huisarts hebt.
Hij kan wel constateren dat er vaker een recept gevraagd wordt en er dus gewenning / verslaving optreedt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:24 schreef Caspian het volgende:
Een dokter kan veel, maar hij kan niet ruiken wat je klachten zijn (meestal dan), en wanneer de patient keurig de medicatie op blijft halen en zelf z'n bek niet opentrekt kan hij vrij weinig doen. Hij kan niet op telepathische manier waarnemen dat de patient de medicatie als genotsmiddel is gaan gebruiken.
Ik heb het alleen over TS, ik zei al dat ik jouw verhaal niet ken. Maar ik vind het zo makkelijk. TS slaapt een paar weken slecht en gaat naar de dokter. Slikt gedachteloos pillen. En klaagt nu dat hij pillen kreeg. Iedereen heeft wel een periodes waarin hij een paar weken slecht slaapt, maar dan meteen naar de dokter rennen? Echt te makkelijk dit. Wat is er mis met naar jezelf kijken? Manieren vinden om te ontspannen? Of desnoods gewoon een periode met weinig slapen accepteren, doorstaan en je plichten doen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Wie zegt dan dat ie weken of maanden helemaal niet slaapt? Want dat kan natuurlijk niet. Dan ga je dood.
Maar wat bij jou goed werkt om te slapen, werkt natuurlijk niet zo voor iedereen. Dat zul je begrijpen.
Even los van het verhaal van TS, vind ik dat je niet zo makkelijk over iemand kunt oordelen die dit soort medicijnen gebruikt.
Bovendien worden ze ook wel voor andere dingen voorgeschreven dan voor slapeloosheid alleen.
Ik werk ambulant in de jeugdzorg en heb geen grabbelton.quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:20 schreef eleusis het volgende:
Xennia kan jij niet een handje uit de oxazepam grabbelton meenemen van de GGZ
Wat als je niet beter weet (zoals zovelen) en de doktoren die op je pad komen "gewoon" vertrouwt?quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:26 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik heb het alleen over TS, ik zei al dat ik jouw verhaal niet ken. Maar ik vind het zo makkelijk. TS slaapt een paar weken slecht en gaat naar de dokter. Slikt gedachteloos pillen. En klaagt nu dat hij pillen kreeg. Iedereen heeft wel een periodes waarin hij een paar weken slecht slaapt, maar dan meteen naar de dokter rennen? Echt te makkelijk dit. Wat is er mis met naar jezelf kijken? Manieren vinden om te ontspannen? Of desnoods gewoon een periode met weinig slapen accepteren, doorstaan en je plichten doen.
De mensen die ik hier op fok wel eens zie klagen over niet kunnen slapen, zijn ook de mensen die tot in de middag in hun bed liggen, niet of nauwelijks werken, sporten, blijven tv kijken, internetten, tot diep in de nacht posten. Ik vind slapeloosheid vaak een welvaartsziekte. En slaappillen een consumptiegoed.
[..]
Ik werk ambulant in de jeugdzorg en heb geen grabbelton.
Klopt helemaal, zit in de genen. Zo ben ik verslaafd aan bier,weed en neuken.quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:22 schreef capricia het volgende:
En sommige mensen zijn ook gewoon sneller verslaafd dan anderen, is mijn idee.
Prima, je reageerde echter wel direct op mij:quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:26 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik heb het alleen over TS, ik zei al dat ik jouw verhaal niet ken. Maar ik vind het zo makkelijk. TS slaapt een paar weken slecht en gaat naar de dokter. Slikt gedachteloos pillen. En klaagt nu dat hij pillen kreeg. Iedereen heeft wel een periodes waarin hij een paar weken slecht slaapt, maar dan meteen naar de dokter rennen? Echt te makkelijk dit. Wat is er mis met naar jezelf kijken? Manieren vinden om te ontspannen? Of desnoods gewoon een periode met weinig slapen accepteren, doorstaan en je plichten doen.
De mensen die ik hier op fok wel eens zie klagen over niet kunnen slapen, zijn ook de mensen die tot in de middag in hun bed liggen, niet of nauwelijks werken, sporten, blijven tv kijken, internetten, tot diep in de nacht posten. Ik vind slapeloosheid vaak een welvaartsziekte. En slaappillen een consumptiegoed.
En vervolgens gaf je mij een preek over sporten en regelmaat...quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:57 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet wat jouw verhaal verder is, maar ik vind het best schokkend dat zo veel jonge mensen dat soort zooi thuis hebben liggen.
Dat mag ook, maar dan moet je wel de waarheid spreken. Als je graag iemand anders je keuzes laat bepalen moet die persoon wel over de informatie beschikken.quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:31 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wat als je niet beter weet (zoals zovelen) en de doktoren die op je pad komen "gewoon" vertrouwt?
Hoe heeft de TS niet de waarheid gesproken dan?quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:34 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dat mag ook, maar dan moet je wel de waarheid spreken. Als je graag iemand anders je keuzes laat bepalen moet die persoon wel over de informatie beschikken.
En daar gaat het mis door simpelweg te weinig tijd en teveel patiënten.quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:34 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dat mag ook, maar dan moet je wel de waarheid spreken. Als je graag iemand anders je keuzes laat bepalen moet die persoon wel over de informatie beschikken.
Dan vind ik je niet zo snugger. Internet heeft zo veel nieuwe mogelijkheden. Iedereen kan kennis in huis halen en als het om drugs gaat zou ik me nooit zo maar iets voor laten schrijven. Want het is gewoon drugs.quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:31 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wat als je niet beter weet (zoals zovelen) en de doktoren die op je pad komen "gewoon" vertrouwt?
mensen met grotere problemen dan een klein voorschriftje weten wel hoe "variabel" de betrouwbaarheid van dokteradvies is, de rest van de mensen heeft er voldoende mee denk ikquote:Op dinsdag 3 november 2009 01:43 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Want je leert vanaf de basisschool hoe onbetrouwbaar het medische systeem is?
Ik vind het best hoor als jij de schuld wilt neerleggen bij de arts, of het scholingssysteem.quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:43 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Want je leert vanaf de basisschool hoe onbetrouwbaar het medische systeem is?
Inderdaad ligt verslavingsgevaar voor TS op de loer.quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:46 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat TS hieruit ook moet leren dat hij kennelijk snel verslaafd is. En dus voor zijn eigen veiligheid met veel roes en verslavingsgevoelige middelen moet oppassen. Denk hierbij aan alcohol enzo.
Er moet gewoon meer informatie komen vanuit de kranten en de media hierover. Waarom doe SIRE hier niets tegen bijvoorbeeld? Of een centraal topique op FOK! getiteld 'Alle Medicijnen zijn KUT!'quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:47 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik vind het best hoor als jij de schuld wilt neerleggen bij de arts, of het scholingssysteem.
Maar in deze tijden beschikt iedereen over informatie en moet je alle informatie kritisch tegen het licht houden. Zelfs het journaal.
Of nee, ik vind het eigenlijk niet prima. Op het doosje staat lees voor het gebruik zorgvuldig de bijsluiter. Bij de apotheek krijg je ook nog kopietjes mee met gevaren en aandachtspunten. Ik vind het alleen te begrijpen als je niet kunt lezen, of niet het vermogen hebt te begrijpen wat er staat.quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:47 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik vind het best hoor als jij de schuld wilt neerleggen bij de arts, of het scholingssysteem.
Maar in deze tijden beschikt iedereen over informatie en moet je alle informatie kritisch tegen het licht houden. Zelfs het journaal.
TS is door zijn arts geconfronteert met zijn verslavigsgevoeligheid.quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:47 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ja en dat erkende ik eerder in dit topic ook. Maar waar mijn haren van overeind gaan staan is dat TS suggereert dat het de schuld van de arts is dat hij nu verslaafd is en zijn bedrijf kwijt. Ik vind zeker dat de arts het te makkelijk heeft voorgeschreven (maar sluit ook niet uit dat TS de boel heeft aangedikt).quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:51 schreef sig000 het volgende:
[..]
TS is door zijn arts geconfronteert met zijn verslavigsgevoeligheid.
Wie heeft er dan schuld? Falen van beide volgens mij.
Waarom moet je dan nog naar die arts om die medicijnen voorgeschreven te krijgen? Als iedereen maar zelf verantwoordelijk is, dan kun je het zelf ook wel bij de apotheek halen...quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:47 schreef Xennia het volgende:
[..]
Hoe groot acht jij de kans dat hij tegen de arts heeft gezegd: dokter, ik heb geen last meer van mijn slaapprobleem, maar ik krijg altijd een heerlijke roes van die pillen van u, dus geef me nog maar een doos?quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:35 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Hoe heeft de TS niet de waarheid gesproken dan?
Nou ja, afgaand op de OP (en dat is de enige bron, helaas) heeft die huisarts gezegd dat TS het maar eens minimaal twee maanden moest gaan slikken...dus zo vaak zal TS niet terug hebben hoeven komen...quote:Op dinsdag 3 november 2009 02:10 schreef eleusis het volgende:
[..]
Hoe groot acht jij de kans dat hij tegen de arts heeft gezegd: dokter, ik heb geen last meer van mijn slaapprobleem, maar ik krijg altijd een heerlijke roes van die pillen van u, dus geef me nog maar een doos?
Dat ligt niet op de loer, hij is al zwaar verslaafd.quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:48 schreef sig000 het volgende:
Inderdaad ligt verslavingsgevaar voor TS op de loer.
Hij is inmiddels twee jaar verder.quote:Op dinsdag 3 november 2009 02:19 schreef capricia het volgende:
Nou ja, afgaand op de OP (en dat is de enige bron, helaas) heeft die huisarts gezegd dat TS het maar eens minimaal twee maanden moest gaan slikken...dus zo vaak zal TS niet terug hebben hoeven komen...
Twee jaar is idd idioot lang zeg. Dat kun je die dokter echt wel aanrekenen hoor. Vind dat schandalig zelfs.quote:
Ik vind het ook op zijn minst vreemd te noemen. Het lijkt ook totaal niet in overeenstemming met de geldende richtlijnen voor benzodiazepinen (kort behandelen, geen herhaalrecepten zonder te zien, voorkeur voor andere opties). Al kan daarvan afwijken in sommige gevallen nodig zijn.quote:Op dinsdag 3 november 2009 02:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Twee jaar is idd idioot lang zeg. Dat kun je die dokter echt wel aanrekenen hoor. Vind dat schandalig zelfs.
Sterker nog: Volgens mij worden ze ook al een tijdje niet meer zomaar vergoed...omdat de richtlijnen er juist op hameren dat je het maar kort mag gebruiken.quote:Op dinsdag 3 november 2009 02:34 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ik vind het ook op zijn minst vreemd te noemen. Het lijkt ook totaal niet in overeenstemming met de geldende richtlijnen voor benzodiazepinen (kort behandelen, geen herhaalrecepten zonder te zien, voorkeur voor andere opties). Al kan daarvan afwijken in sommige gevallen nodig zijn.
Ik ook.quote:Op dinsdag 3 november 2009 02:28 schreef capricia het volgende:
Twee jaar is idd idioot lang zeg. Dat kun je die dokter echt wel aanrekenen hoor. Vind dat schandalig zelfs.
Dat die geestelijke verslaving er is, lijkt me wel duidelijk.quote:Op dinsdag 3 november 2009 02:51 schreef APK het volgende:
[..]
Ik ook.
Zoals ik al eerder gepost heb ken ik iemand die 7 x 2mg Lormetazepam per dag slikt.
Om af te kicken -hetgeen die persoon niet wil- zou Diazepam gebruikt moeten worden, 140mg is het equivalent.
http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat=medicijngids&medgids=question&id=7236
Geen idee hoe sterk dat Dormicum is, maar ik denk dat er naast een lichamelijke verslaving ook een geestelijke verslaving aanwezig is bij de TS.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |