Klopt, maar je zou toch verwachten van een doktor dat ie dit merkt en maatregelen neemt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:05 schreef Hephaistos. het volgende:
Dus jij bent een willoos slachtoffer in je eigen verslaving? Kom nou!
Je dokter is zo te horen wel erg makkelijk geweest met voorschrijven, maar je hebt nog atlijd zelf de grootste verantwoordelijkheid in het ontstaan van je verslaving!
quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:08 schreef Caspian het volgende:
Succes, dat sowieso, maar ik zie niet helemaal hoe dit de schuld is van de dokter? Jij bent toch echt zelf degene geweest die het als een genotsmiddel is gaan gebruiken, en daaraan verslaaft is geraakt. Als iemand alcoholist wordt is dat ook niet de schuld van de slijterij, toch?
Het is rotspul, dat ben ik met je eens, maar je kan niet zomaar je eigen verantwoordelijkheid afschuiven op de dokter of het middel.
Nogmaals succes.
Was het een huisarts?quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:10 schreef Slaap-lekker het volgende:
[..]
Ik moest het van de doktor slikken, van een doktor ga je er toch vannuit dat hij weet hoe dit spul werkt!
Mischien naief, maar hij moest me eerlijk voorlichten!
Dan nog ben jij het als genotsmiddel gaan gebruiken. Zoals je zelf zegt: je ging achter de computer chillen en genieten van de roes. Die roes is er juist om je in slaap te laten vallen, niet om van te genieten.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:10 schreef Slaap-lekker het volgende:
[..]
Ik moest het van de doktor slikken, van een doktor ga je er toch vannuit dat hij weet hoe dit spul werkt!
Mischien naief, maar hij moest me eerlijk voorlichten!
Oh en ik snap niet dat je in eerste instantie naar de dokter bent gegaan met slaapproblemen. Ik heb in stressvolle periodes ook moeite in- en door te slapen, maar dan ga ik de oorzaken daarvan aanpakken. Of me er een tijdje bij neer leggen dat ik slecht slaap.quote:Op maandag 2 november 2009 23:59 schreef Slaap-lekker het volgende:
Hi People,
Verslaafd aan Midazolam (Dormicum) hoe maakt iemand je verslaafd en wat zijn de gevolgen in dit geval? - eigen bedrijf kwijt, HBO-opleiding niet af kunnen maken and more and more....
Ik kom op 19 jarige leeftijf bij de doktor, doktor ik heb af en toe dat ik lastig in slaapval, ik heb dan stress in me hoofd van me eigen bedrijf en daarnaast nog een druk sociaal leven, wat kan ik hier aan doen ?
Geen probleen zegt de doktor in kwestie, ik schrijf je voor 2 weken Midazolam (noem het in gevolg dormicum) voor en dan moet het over zijn. Ik vraag nog met de nadruk, is het erg verslafend - nee als je het maar verstandig gebruikt!
Die avond neem ik mijn eerste dormicum 15MG in rond 23:00 om half 12 zit ik in een echte roes, alles is mooi, het voelt geweldig maar wat ik niet wil is slapen, ik wil van dat gevoel genieten. Wat een geweldig gevoel, dit wil ik nog even meemaken.
Rond een uur of 12 in de nacht, bleek uit internet geschiedenis ben ik van horen zeggen kruipend naar mijn bed gegaan. Ik weet er achteraf niks meer van.
Dit ging vaker zo, ik weet je moet het innemen als je in bed ligt maar je wilt dat gevoel hebben, kortom ik was binnen 5 dagen verslaafd! ja onbewust ben ik een slaapjunk geworden!
Na die twee weken was ik weer bij de doktor, doktor heb "ze" op wat nu verder, ik denk namelijk dat ik hier snel aan verslaafd wordt.
Nee beste jongen zegt die; je moet dit medicijn minimaal 2 maand gebruiken en dan ben je van al je klachten af.
Kortom heb een herhaal recept gekregen zodat ik nog eens 2 maand die tabletten kon slikken en 2 maand elke dag in een roesje leefde.....wou ik dit - nee maar acepteerde het wel!
In de laatse week we zitten dan al aan het einde van die 2 maand krijg ik dat lekkere gevoel niet meer, ik slik er nu niet 1 maar 1.5 en nog een dag later 2 per avond.
De 2 maanden zijn om en bel netjes naar de doktor voor nog eens 2 maanden, geen probleem en dit was het belletje dat me jeugd zal tekeken.
Ik raak totaal verslaafd aan dormicum en laat de klanten van mijn eigen bedrijf (dat daarvoor goed liep) zitten ,de klanten haken af en er wordt geen omzet geboekt. Binnen 3 maand is mijn eigen BV met een opgebouwd kapiaal van (echtwaar) 2 ton naar de knoppen! Op de fles!
Mijn HBO studie maak ik niet meer af, ik wil alleen in het roesje leven en als ik de tabletten heb dan zit het wel goed, daar ga ik het wel mee maken.
Je raad het al, alles gaat kapot en hou niks over, alleen mijn vriendin.
Nu meer dan 2 jaar later slik ik nog steeds dormicum MAAR vanavond heb ik besloten mijn laatste tablet in te nemen. Ik wil het niet meer en mijn doktor vind het niet wijs te stoppen, ik kan morgen mijn herhaal recept gewoon vertrouwd ophalen (letterlijke woorden).
Stik erin denk ik nu, jij maakt mijn leven kapot en later maak ik mijn eigen leven kapot door die troep die jij me voorschrijft.
Ik ga vanaf vandaag per abuis stoppen met de slaap medicatie, zonder afbouw - stoppen met die hap.
Dan maar een tijd ontwenningsverschijnselen, ik zal ervan af komen met hulp van mijn vriendin die nog steeds, al bijna 4 jaar bij me is!
Zal elke dag hier de gang van zaken posten, door welke hel ik heen ga, kijk en geniet want gebruik nooit slaap medicatie, nooit !!!
Kijk hoe deze jongen van 22 door een hel gaat naardat zijn doktor hem dormicum voorschreef!
Elke dag op dit topic!
Mensen, alstublieft gebruik nooit slaapmedicatie, zoals Dormicum, oxazepam ,temazepam kortom de benzodiazepinen.
Je gaat kapot!
Ervaringen met deze troep of vragen aan mij hierover, stel of post ze!
Neem nu om 00:00 mijn laaste tablet in, SLIK en weg is die !
GasTurbine inderdaadquote:Op dinsdag 3 november 2009 00:16 schreef GasTurbine het volgende:
Je moet de dokter niet zien als een mens wat ook maar 'n baantje heeft, de dokter moet JOUW welzijn garanderen en/of verbeteren. Logisch dat TS de huisarts de schuld geeft.
Heel logisch. Vooral ook omdat de dokter de verantwoordelijkheid heeft mensen niet voor simpel winstbelang verslaafd te maken aan bullshit medicatie.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:16 schreef GasTurbine het volgende:
Je moet de dokter niet zien als een mens wat ook maar 'n baantje heeft, de dokter moet JOUW welzijn garanderen en/of verbeteren. Logisch dat TS de huisarts de schuld geeft.
Als TS nou nog uit de generatie van mijn oma kwam, die de dokter als een autoriteit zien en niet eens vragen durven te stellen. Maar TS was 19 en kan op internet van alles vinden. Je gooit toch niet zo maar die rommel in je lijf? Ik lees zelfs nog de bijsluiter van paracetamol en denk 3 keer na voor ik het echt slik. Daarnaast had hij sowieso naar alternatieve oplossingen voor zijn slaapproblemen kunnen kijken, zoals ontspanningsoefeningen, rustgevende muziek, weet ik het.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:16 schreef GasTurbine het volgende:
Uiteraard, maar de dokter kan dat niet magischerwijs.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:16 schreef GasTurbine het volgende:
Je moet de dokter niet zien als een mens wat ook maar 'n baantje heeft, de dokter moet JOUW welzijn garanderen en/of verbeteren.
Zoals uit de OP blijkt bleef de dokter Dormicum (of whatever) voorgeschreven zonder dat het nodig was.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:24 schreef Caspian het volgende:
[..]
Uiteraard, maar de dokter kan dat niet magischerwijs.
TS is zware slaapmedicatie als fucking genotsmiddel gaan gebruiken. Sorry, maar de link die ik legde met de alcoholist en slijterij is vrij toepasselijk hier. Daarnaast heeft TS niet zelf tijdig aan de bel getrokken. Er liggen bij de huisarts niet voor niks foldertjes dat je duidelijk moet zijn.
Een dokter kan veel, maar hij kan niet ruiken wat je klachten zijn (meestal dan), en wanneer de patient keurig de medicatie op blijft halen en zelf z'n bek niet opentrekt kan hij vrij weinig doen. Hij kan niet op telepathische manier waarnemen dat de patient de medicatie als genotsmiddel is gaan gebruiken.
Nogmaals, ik zeg niet dat het allemaal TS z'n eigen schuld is, maar hier schuift hij alles van zich af en doet hij alsof de dokter zijn leven verkloot heeft. Dat heeft hij zelf. Punt.
Hier wordt je ook verslaafd aan, kappen met die troep of je komt in dezelfde ellende als ik!quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:23 schreef lesley het volgende:
valt diazepam ook onder dit soort midellen?
Waarom ging je in eerste instantie naar de dokter met wat slaapprobleempjes? Wat verwachtte je van hem?quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:27 schreef Slaap-lekker het volgende:
[..]
Hier wordt je ook verslaafd aan, kappen met die troep of je komt in dezelfde ellende als ik!
Inderdaad, ik wist niet beter, de doktor zei zelf niet dat het erg verslavend was, dan geloof je toch zo iemand die er jaren voor geleerd heeft!quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:26 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Zoals uit de OP blijkt bleef de dokter Dormicum (of whatever) voorgeschreven zonder dat het nodig was.
Bedankt voor je betoog, maar het heeft totaal geen waarde in deze discussie. Als doktoren voor íets studeren, is het om mensen als TS tegen zichzelf te beschermen, in plaats van verslaafd te maken .
Mijn insteek was een curus om goed in slaap te leren komen en hoe te handelen als dit niet lukt, eventueel bij een psoycoloog iv.m stress maar ik kende die tabletten niet eens.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:29 schreef Xennia het volgende:
[..]
Waarom ging je in eerste instantie naar de dokter met wat slaapprobleempjes? Wat verwachtte je van hem?
Ik snap oprecht niet dat je dat achteraf pas gaat uitzoeken. Je hebt maar 1 lichaam en daar moet je het voor altijd mee doen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:30 schreef Slaap-lekker het volgende:
[..]
Inderdaad, ik wist niet beter, de doktor zei zelf niet dat het erg verslavend was, dan geloof je toch zo iemand die er jaren voor geleerd heeft!
Uit een onderzoek van een verslavings site ben je binnenn 6 dagen verslaafd aan die talbet Dormicum
Mogelijke onhafhankelijk worden van die dormicum, de doktor zij dat dat wel mee viel!quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:34 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik snap oprecht niet dat je dat achteraf pas gaat uitzoeken. Je hebt maar 1 lichaam en daar moet je het voor altijd mee doen.
Wat stond er in de bijsluiter?
Als je insteek was het leren omgaan met stress, waarom heb je daar niet op aangedrongen dan? Is toch altijd hoe dan ook beter dan medicatie. Dan pak je de oorzaak aan en daar kun je de rest van je leven van profiteren.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:33 schreef Slaap-lekker het volgende:
[..]
Mijn insteek was een curus om goed in slaap te leren komen en hoe te handelen als dit niet lukt, eventueel bij een psoycoloog iv.m stress maar ik kende die tabletten niet eens.
Als zegt dat het helpt, neem een leek ze aan, ik in dit geval.
Logisch toch, als een doktor een hart medicijn voorschrijft vertrouw je toch ook op je huisarts dat ze goed werken ??
http://www.consumed.nl/bijsluiters/1700/Dormicum_tablettenquote:Op dinsdag 3 november 2009 00:34 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik snap oprecht niet dat je dat achteraf pas gaat uitzoeken. Je hebt maar 1 lichaam en daar moet je het voor altijd mee doen.
Wat stond er in de bijsluiter?
Hey, jij ook al hier?quote:
Ja, dat snap ik. Maar als je nu wel even het fatsoen en het verantwoordelijkheidsgevoel hebt de bijsluiter te lezen, zou ik niet zo maar ineens helemaal stoppen. Je kunt er epileptische aanvallen van krijgen, verlies van werkelijkheidszin en wat al niet meer.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:42 schreef Slaap-lekker het volgende:
Dat zal mischien ook wel, maar wil nu een einde aan dit kut recept maken!
Voor eeuwig, mischienn dom van me geweest om niet alles uit te zoeken, dat is allemaal achteraf,,,
Ben gewoon verslaafd en wil er nu vanaf aF! NUUUUUUUUUUUUUUUU
Ik heb ze ook al een tijd in huis. Ook om te kunnen slapen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:53 schreef eleusis het volgende:
Toch wel apart dat mensen zo verschillend op benzodiazepines kunnen reageren. Ik heb ze ooit eens genomen, en ik vond er niets bijzonders aan. Iedereen gilt er altijd over en ik moest lullen als brugman om ze mee te krijgen, dankzij dit soort verhalen dus, maar ik werd er alleen maar duf van.
[..]
Ik weet natuurlijk niet wat jouw verhaal verder is, maar ik vind het best schokkend dat zo veel jonge mensen dat soort zooi thuis hebben liggen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb ze ook al een tijd in huis. Ook om te kunnen slapen.
Vriendlief wilde wel eens weten hoe dat voelde, nou, hij voelde helemaal niets...terwijl ik er heerlijk warm van wordt...maar ja, misschien zijn hij en jij al warm van jezelf?
Klopt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Hey, jij ook al hier?![]()
Dat andere topic kwam ik je ook al tegen...
Zo jong ben ik niet meer hoor...quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:57 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet wat jouw verhaal verder is, maar ik vind het best schokkend dat zo veel jonge mensen dat soort zooi thuis hebben liggen.
Ik zou er zelf meer voor voelen de oorzaken van de slaapproblemen aan te pakken. En als dat niet lukt me neerleggen bij slaapproblemen. Ik heb zelf jaren geleden ook moeilijke tijden doorstaan in de familiesfeer en kon daardoor langdurig niet goed slapen. Echter als ik 2 of 3 dagen nauwelijks had geslapen, sliep ik de dag daarop als een roos.quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo jong ben ik niet meer hoor...![]()
En zelf zie ik het niet direct als zooi, maar als medicijnen die je ook als dusdanig moet gebruiken. Met gezond verstand dus. En in overleg met je behandelend arts.
En mijn ervaring is dat je het echt niet zomaar mee krijgt. Maar bij TS is dat kennelijk anders gegaan?
Er kunnen altijd momenten in je leven komen dat je blij bent dat ze bestaan.quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:05 schreef Equites het volgende:
Ik ben altijd al bang geweest voor die slaappillen. Als je lichaam niet wilt slapen heeft dat een reden, en daar gaan je pilletjes je misschien 2 of 3 dagen mee helpen maar meer ook niet. Zelfs als ik ziek ben slik ik amper paracetamol, al die chemische troep brengt je nergens heen.
Het is fijn dat dat voor jou zo werkt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:12 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik zou er zelf meer voor voelen de oorzaken van de slaapproblemen aan te pakken. En als dat niet lukt me neerleggen bij slaapproblemen. Ik heb zelf jaren geleden ook moeilijke tijden doorstaan in de familiesfeer en kon daardoor langdurig niet goed slapen. Echter als ik 2 of 3 dagen nauwelijks had geslapen, sliep ik de dag daarop als een roos.
Verder werkt het bij mij ook goed om actief te blijven. Zorgen dat je 's avonds ook echt fysiek uitgeput bent dmv sporten bv. En structuur in je leven.
Ik geloof echt niet dat iemand weken of maanden helemaal niet slaapt. Tenzij hij de hele dag op zijn reet zit.quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is fijn dat dat voor jou zo werkt.![]()
Maar zo werkt het helaas niet bij iedereen.
Slapen is een groot probleem voor veel mensen.
Toch is het redelijk eenvoudig om zulke medicatie voorgeschreven te krijgen, vooral als je weinig of geen contact met huisarts hebt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo jong ben ik niet meer hoor...![]()
En zelf zie ik het niet direct als zooi, maar als medicijnen die je ook als dusdanig moet gebruiken. Met gezond verstand dus. En in overleg met je behandelend arts.
En mijn ervaring is dat je het echt niet zomaar mee krijgt. Maar bij TS is dat kennelijk anders gegaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |