recent artikel in het AD: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)urt-18-maanden.dhtmlquote:Op maandag 2 november 2009 23:04 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Ik heb dat al eerder gezegd, maar het schijnt zo te zijn dat de verwerking de helft van de duur van de relatie in beslag neemt. Praktisch ben je sneller klaar, maar er echt klaar mee duurt langer.
Vrouwen zijn hier meestal sneller in, en het gaat hier om een gemiddelde. Hoe probeer jij er overheen te komen? Verdrukken?
Sorry, maar dan kan ik maar één ding zeggen: freakquote:Op maandag 2 november 2009 23:51 schreef Civilian het volgende:
Ik was na een week klaar met een relatie van 3 jaar
doet me denken aan mijn exquote:Op dinsdag 3 november 2009 00:04 schreef macondo het volgende:
[..]
Sorry, maar dan kan ik maar één ding zeggen: freak
Nou ja, dat is jouw perceptie natuurlijk. Het kan zijn dat je ex al een half jaar bezig was met het afbouwen van de relatie, het afstand nemen en overpeinzen van hoe het zal zijn zonder jou. Daarnaast kan het ogenschijnlijk helemaal "klaar" zijn maar dat kan natuurlijk ook gewoon de buitenkant zijn. Snel een nieuwe relatie? Kan ook teken zijn van angst om alleen te zijn. Ogenschijnlijk happy? Het is niet in de mode om depressief over te komen. De binnenkant kan natuurlijk sterk verschillen van de buitenkant.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
doet me denken aan mijn ex
was na een week helemaal klaar met n relatie van bijna 7 jaar![]()
some people are just emotionally fucked up
Wat hij zegt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:19 schreef macondo het volgende:
[..]
Nou ja, dat is jouw perceptie natuurlijk. Het kan zijn dat je ex al een half jaar bezig was met het afbouwen van de relatie, het afstand nemen en overpeinzen van hoe het zal zijn zonder jou. Daarnaast kan het ogenschijnlijk helemaal "klaar" zijn maar dat kan natuurlijk ook gewoon de buitenkant zijn. Snel een nieuwe relatie? Kan ook teken zijn van angst om alleen te zijn. Ogenschijnlijk happy? Het is niet in de mode om depressief over te komen. De binnenkant kan natuurlijk sterk verschillen van de buitenkant.
edit: sorry, was even in de Dr Phil modus
Het zien aankomen kan wel helpen, maar heeft ook een nadeel. Ik had het zien aankomen, maar het gevoel dat ik het niet kon stoppen zorgde er ook voor dat ik me compleet machteloos voelde. Maar uiteindelijk is dat misschien wel beter dan dat het koud op je dak komt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:04 schreef Mavro het volgende:
Ligt het er ook niet aan of je het zag aankomen ja/nee, of dat je voor jezelf zo'n heerlijke strategie bedenkt waarin je je ex volledig demoniseert?
Er gaan dus vele dagen voorbij dat je er niet aan denktquote:Op dinsdag 3 november 2009 05:38 schreef Seven. het volgende:
Er gaat geen week voorbij dat ik niet aan hem denk en positieve gedachten over hem kan ik totaal niet opbrengen.
Ik ben ooit via een datingsite in contact gekomen met een jongen die een relatie van 11 jaar achter de rug had. Maar nu was 'ie wel weer klaar voor een relatie, hij voelde zich eenzaam. Toen ik vroeg hoe lang het uit was, antwoordde hij: 'anderhalve week'...quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:04 schreef macondo het volgende:
[..]
Sorry, maar dan kan ik maar één ding zeggen: freak
WTFquote:Op dinsdag 3 november 2009 09:58 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Ik ben ooit via een datingsite in contact gekomen met een jongen die een relatie van 11 jaar achter de rug had. Maar nu was 'ie wel weer klaar voor een relatie, hij voelde zich eenzaam. Toen ik vroeg hoe lang het uit was, antwoordde hij: 'anderhalve week'...
Ik heb een relatie achter de rug van ruim 19 jaar. Op 16 oktober is hij bij mijn weggegaan. De volgende dag is hij gelijk bij zijn nieuwe partner ingetrokken. En maar zeggen dat zij niet zo belangrijk is. Afgelopen donderdagochtend kreeg ik zijn definitieve antwoord per mail dat hij niet verder wil met mij. 's avonds ligt hij in ons bed met haar. Ze heeft met onze kinderen (3 en 5 jaar) al gelunchd, dus waarschijnlijk op mijn plek gezeten. En nog liegen ook dat zij niet bij ons heeft geslapen. Helaas voor hem heb ik betere contact met mijn buren.quote:Op dinsdag 3 november 2009 09:58 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Ik ben ooit via een datingsite in contact gekomen met een jongen die een relatie van 11 jaar achter de rug had. Maar nu was 'ie wel weer klaar voor een relatie, hij voelde zich eenzaam. Toen ik vroeg hoe lang het uit was, antwoordde hij: 'anderhalve week'...
Vraag me af of hij het zelf geloofdequote:Op dinsdag 3 november 2009 09:58 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
hmm, zo lang geleden is het dat ik hier postte denk ik, en ik ben bang dat het waar is. Sorryquote:Op maandag 2 november 2009 23:37 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
recent artikel in het AD: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)urt-18-maanden.dhtml
als dat zo is, dan mag ik nog ff
Ik denk zo dat hij stiekem op zoek was naar wat lichamelijk vertier zeg maar, maar in het kader van 'dat werkt bij de vrouwtjes' zei 'ie maar dattie een relatie zochtquote:Op dinsdag 3 november 2009 10:59 schreef buzz_aldrin het volgende:
[..]
Vraag me af of hij het zelf geloofde
Het werkte dus niet....quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:38 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Ik denk zo dat hij stiekem op zoek was naar wat lichamelijk vertier zeg maar, maar in het kader van 'dat werkt bij de vrouwtjes' zei 'ie maar dattie een relatie zocht
Tja, wees dan gewoon eerlijk. Alsof iemand ook maar gelooft dat je na anderhalve week een relatie van 11 jaar verwerkt hebtquote:Op dinsdag 3 november 2009 11:38 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Ik denk zo dat hij stiekem op zoek was naar wat lichamelijk vertier zeg maar, maar in het kader van 'dat werkt bij de vrouwtjes' zei 'ie maar dattie een relatie zocht
Je bent nu (nog niet) boos, zou me niets verbazen als je hem straks nog gaat missen, net als ik deedquote:Op dinsdag 3 november 2009 13:13 schreef Kwartje7 het volgende:
[knip]
Ik wens hem zelfs alle geluk. Ben nog geen eens kwaad op hem. Vraag mijzelf wel af met wie ik zo lang een relatie heb gehad. Op dit moment ben ik zelfs sterker dan hij. Hij zoekt het maar uit. Ik vind mij eigen geluk wel.
Dat is wel prettig ja, ik ben ook blij dat het lekker druk is op mijn werk (vandaag dan wat minder, maargoed). Geeft je weinig tijd om met je gedachten af te dwalen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:34 schreef maartjeh het volgende:
Net met een uitzendbureau gebeld voor extra werk. Vanmiddag om 16.00 al een afspraak. Doet me goed, even gedachten verzetten.
Ik ben ook zo stom hoor.quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:32 schreef Chev het volgende:
[..]
Of misschien ben ik de enige die zo stom is om een ex te gaan missen die me na-trappen bleef geven nadat het uit was![]()
I knowquote:
Ik hoop dat ik zo sterk blijft. Maar boos, nee. Eerder verontwaardigt, onbegrijpelijk, onvoorstelbaar. Vind het wel moeilijk om de leuke dingen nu te herinneren.quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:32 schreef Chev het volgende:
[..]
Je bent nu boos, zou me niets verbazen als je hem straks nog gaat missen, net als ik deed![]()
Of misschien ben ik de enige die zo stom is om een ex te gaan missen die me na-trappen bleef geven nadat het uit wasnah, ik weet wel beter.
Een psycholoog heb ik niet naar toe geweest, misschien had dat wel goed geweest, maar heb het grotendeels zelf opgelost, ook door opvang van 'n goede vriend, vriendin en familie, zelfs de aller sterkste geesten hebben soms steun nodig om niet om te vallen.
Ik kan me voorstellen dat dat aardig helpt met er overheen komen! "Helaas" is mijn ex nog steeds heel lief (meestal dan)...quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:13 schreef Kwartje7 het volgende:
Hij zei wel dat ik dit maar als kado moet zien, dat ik gelijk klaar met hem bent. Daar geef ik haar wel gelijk in, als hij alleen maar lief en aardig zou doen, had ik het nu veel moeilijker gehad.
Ik heb ook zeker maanden niet boos kunnen zijn op m'n ex, verzon altijd excuses tegenover anderen voor haar voor haar redenen/reneneringen gewoon omdat ik nog van haar hield natururlijkquote:Op dinsdag 3 november 2009 13:45 schreef Kwartje7 het volgende:
Ik hoop dat ik zo sterk blijft. Maar boos, nee. Eerder verontwaardigt, onbegrijpelijk, onvoorstelbaar. Vind het wel moeilijk om de leuke dingen nu te herinneren.
De eerste paar dagen verdedigde ik hem ook nog. Tot ik hoorde dat hij al bij haar woonde. En de liefde verdwijnt wel snel hoor als je zo respectloos wordt behandeld. Tuurlijk zal hij altijd wel een bijzonder persoon blijven. Hij is tenslotte ook de vader van mijn kinderen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:52 schreef Chev het volgende:
[..]
Ik heb ook zeker maanden niet boos kunnen zijn op m'n ex, verzon altijd excuses tegenover anderen voor haar voor haar redenen/reneneringen gewoon omdat ik nog van haar hield natururlijk
Ga er vanuit dat je 5 sprongen vooruit maakt en 2 achteruit, het is ff lastig maar je komt er wel.
Dat mis ik ook heel erg hoor, ondanks het zo kort geleden is. Ik ben natuurlijk ook nog nooit alleen geweest. Ik krijg gelukkig wel veel liefde van mijn kindjes. Daardoor ben ik wel veel meer aan huis gebonden en veel alleen 's avonds. Maar tot nu toe gaat het goed. Ik had anders denk meer het huis uit gaan vluchten. Dit vertraagt, volgens mij, wel het verwerkingsproces.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:37 schreef Chev het volgende:
Mis het warme gevoel van een relatie wel kan ik je zeggen, het alleen zijn heeft z'n voor-en-nadelen.
quote:
Gefeliciteerd, dus nu zit je weer hier?quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:43 schreef GeneraalOnbenul het volgende:
Het heeft mij 7 maanden gekost om een relatie van 2 1/2 jaar uit mn hoofd te zetten. Minus mn terugval gisteravond.
Ik word juist ongelukkig als ik alleen ben, dat heb ik nu wel gezien, ben al veel te lang alleen. Ja, zo leer je jezelf wel kennen, maar dat is ook niet altijd alles. Ik hoef niet continu bij iemand te zijn, zeer zeker niet, ik heb zelfs redelijk vaak behoefte om even alleen te zijn, maar toch is dat anders als je een relatie hebt. Ook al ben je dan alleen, je voelt je niet eenzaam, dat voel ik me dus nu vaak wel.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:06 schreef dick_laurent het volgende:
Pas als je even alleen bent, kom je echt veel over jezelf te weten
Ik vind het erg leerzaam tot nu toe..... ik voel me over het algemeen vaker goed dan slecht...dus dat is een posititief teken.
Het samen zijn mis je wel soms ja....absoluut. Maar "gelukkig" heb ik een jeugd gehad waarin ik heel vaak alleen was, dus ik kan redelijk goed omgaan met alleen zijn.
however, dat betekent niet dat ik alleen zijn prefereer
Nouja ik zei ook op het einde dat ik alleen zijn zeker niet prefereer. Ik heb ook liever een leuk vriendinnetje natuurlijkquote:Op dinsdag 3 november 2009 19:29 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik word juist ongelukkig als ik alleen ben, dat heb ik nu wel gezien, ben al veel te lang alleen. Ja, zo leer je jezelf wel kennen, maar dat is ook niet altijd alles. Ik hoef niet continu bij iemand te zijn, zeer zeker niet, ik heb zelfs redelijk vaak behoefte om even alleen te zijn, maar toch is dat anders als je een relatie hebt. Ook al ben je dan alleen, je voelt je niet eenzaam, dat voel ik me dus nu vaak wel.
Net overigens mijn "ex" nog gezien, ze kwam mijn haren knippen (en ja, dat heeft ze gewoon goed gedaan) maar volgens mij voel ik toch echt niet veel meer voor haar, maar vond het ook niet erg ongemakkelijk of zo. Maar natuurlijk is het niet meer zo als eerst...
Nou, ik ben nu sinds die ex eigenlijk pas een 1,5 maand weer alleen, maar voordat ik haar leerde kennen, had ik echt al meer dan 2 jaar niets of niemand meer gehad om mijn aandacht op te kunnen richten en tja, dan ken je jezelf wel goed genoeg inmiddels...quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nouja ik zei ook op het einde dat ik alleen zijn zeker niet prefereer. Ik heb ook liever een leuk vriendinnetje natuurlijk![]()
Maar ik heb in de afgelopen 4 maanden wel een boel meegemaakt en geleerd en daar ben ik wel sterker door geworden, al zeg ik het zelf.
Ik weet ook niet hoe lang jij weer "alleen" bent... kijk na een paar jaar kan ik me goed voorstellen dat je het wel gehad hebt ja....
Ik wil gewoon voorzichtig weer wat gaan daten/flirten.... kijken wat er van komt, niet met de intentie om gelijk een serieuze relatie te beginnen ofzo... als dat er uiteindelijk weer van komt sta ik er wel voor open, maar ik ben er niet perse naar op zoek.
Hoe herkenbaar...quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:29 schreef J0ttem het volgende:
Zucht, kreeg net via via te horen dat zij al oog heeft op een andere jongen en dat ze zondag met hem heeft afgesproken![]()
't is echt niet dat ik haar terug wil ofzo, maar ik kan er echt niet tegen dat zij mij zo snel al is vergeten, heb echt het gevoel dat ik helemaal geen indruk op haar heb gemaakt, dat ik al die tijd niets voor haar betekende :\
Nooit gedacht dat liefde zo snel in haat kon veranderen
Sjees, wat heeft die man? Daar mag wel 's een therapietje overheen... Of anders een gedragscursus, hij is wel flink bezig jou in de war te brengen zeg! Maar trap er niet in, weet waar je voor staat, en dat je zelf belangrijker bent dan hij, en dat je dit allemaal doet/moet doen voor jezelf en je kinderen!quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:13 schreef Kwartje7 het volgende:
En wat denk je wat hij nou weer doet. Gaat hij mij bellen om te vragen hoe het mij is. Ik had hem een mail gestuurd dat ik gedeeltelijk in de ziektewet zit. En daar maakte hij zich zorgen over. Ging hij mij ook nog lieverd noemen ook. Heb hem gelijk duidelijk gemaakt dat ik dat liever niet had en dat hij beter onaardig kan zijn, omdat dat makkelijker is voor mij. Hij zit continu op een wip. De ene keer zegt hij wat lief en daarna vind hij het belachelijk dat hij niet in zijn huis mag. Heb hem gecorrigeerd dat hij wel in ons huis mag, maar zij niet. Maar ja, hij kon niet het hele weekend zonder haar. Ach hij heeft zijn kinderen maar 5 nachten in de twee weken. Het is echt erg om je dan te concentreren op je kinderen ipv je liefje. En mij dan verwijten dat ik mijn belang boven die van hem stelt. Ja en wat doe je zelf dan. Maar ach, dat is natuurlijk niet zo.
Hoop dat ik sterk blijf.
Ok, interessant verhaal.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:58 schreef Snikch het volgende:
humor moet inderdaad altijd kunnen hoor.
De relatie heeft 2 jaar geduurd. Maar het is gewoon zo dat ik daarvoor nooit tevreden was met mezelf en met mijn leven (weinig vrienden, erg terughoudend/gesloten, weinig hobbies behalve beetje gamen enzo, enzovoorts). En zij heeft mij echt zo gelukkig gemaakt in die 2 jaar, en al dat geluk is nu weer weg, ik denk echt niet dat ik ooit zo gelukkig wordt, ook niet met een ander.
En ik weet dat heel veel mensen dat gevoel hebben als het net uit is. Maar het 'probleem' is, onze relatie was gewoon perfect, ik heb nooit geklaagd en zij ook niet (tot op het einde dus), voor mij was alles perfect en maakte alles aan die relatie me gelukkig.. Dus stel ik vind ooit weer iemand, het zal toch nooit hetzelfde zijn, en ik wil eigenlijk niet anders als zoals het nu was. En ik ben ook bang dat ik weer dezelfde fouten zal gaan maken en diegene dan ook weer wegjaag.
Ik ben zegmaar niet van het uitgaan een de korte relaties en dergelijke. Ik wil gewoon een serieuze relatie waar ik gelukkig mee kan zijn voor een heel lange tijd (ik hoopte voor de rest van mijn leven maar die droom ligt dus al aan diggelen). En zij kon mij dit bieden, en verder ook alles dat ik nodig had om gelukkig te zijn en om dus ook mezelf te kunnen zijn. Bij haar was ik niet die verlegen jongen maar was ik echt mezelf, wat ik al zeg, nog meer als bij mijn beste vrienden die ik al sinds ik 6 was ofzo ken. Zijn ook zo een beetje bijna de enige echte vrienden die ik nog heb maar dat terzijde.
Maar ik snap heel goed dat het nu een rouwperiode is en dat dit pijn hoort te doen. Maar ik zie gewoon echt niet hoe er een licht aan het eind van de tunnel kan zijn zegmaar. Hoe dat ik ooit weer zonder haar gelukkig wordt (met of zonder iemand anders, het liefst natuurlijk met want ik heb het eerste deel van mijn leven alleen gezeten en ik werd pas gelukkig toen ik haar bij toeval leerde kennen). Ik ben trouwens 21 dus ik weet dat ik nog een heel leven voor me heb. Maar daarentegen, 1 echte relatie in de afgelopen 21 jaar is ook niet echt bemoedigend. Mijn verleden spreekt zegmaar niet echt voor mijn toekomst want ik wil nu niet weer 19 jaar alleen gaan zitten.
Het liefst zou ik voor altijd bij mijn ex blijven maar dat zit er gewoon niet in. Ergens hoop ik nogsteeds dat ze inziet dat ze een fout begaan is. Ik weet dat ik haar heb weggejaagd (was te onzeker over mezelf en daarmee te beschermend voor haar), maar dat zou ik echt willen veranderen. En dat zal ik wel moeten want ik ben ook als de doods dat als ik ooit toch weer dat geluk vindt dat ik dezelfde foute zal maken.
Maar goed, er over praten helpt zoiezo. Maar ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Ik zeg al, probeer al leuke dingen te doen voor afleiding maar op vrije dagen zoals vandaag bijvoorbeeld dan zit ik echt weer in een put waar ik niet uit kan komen. Te veel vrije tijd om na te denken, en no way dat ik dat allemaal kan vullen. Wou gewoon dat ik een stukje zekerheid had voor de toekomst, dat ik wel weer zo gelukkig ga worden, of dat ze toch terug komt want dat zou me het gelukkigst maken maar daar moet ik nu eigenlijk niet aan denken..
Het spijt me, maar je slaat wartaal uit. Zegmaar.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:58 schreef Snikch het volgende:
Maar ik zie gewoon echt niet hoe er een licht aan het eind van de tunnel kan zijn zegmaar. Hoe dat ik ooit weer zonder haar gelukkig wordt (met of zonder iemand anders, het liefst natuurlijk met want ik heb het eerste deel van mijn leven alleen gezeten en ik werd pas gelukkig toen ik haar bij toeval leerde kennen). Ik ben trouwens 21 dus ik weet dat ik nog een heel leven voor me heb. Maar daarentegen, 1 echte relatie in de afgelopen 21 jaar is ook niet echt bemoedigend. Mijn verleden spreekt zegmaar niet echt voor mijn toekomst want ik wil nu niet weer 19 jaar alleen gaan zitten.
Dat valt toch wel mee.quote:Op woensdag 4 november 2009 12:35 schreef macondo het volgende:
[..]
Het spijt me, maar je slaat wartaal uit. Zegmaar.
Dat is toch ook zó? Jezelf en je kids,en dat mag best, lijkt me logisch, hij doet precies hetzelde omdat jullie geen stelletje meer zijn.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:13 schreef Kwartje7 het volgende:
En wat denk je wat hij nou weer doet. Gaat hij mij bellen om te vragen hoe het mij is. Ik had hem een mail gestuurd dat ik gedeeltelijk in de ziektewet zit. En daar maakte hij zich zorgen over. Ging hij mij ook nog lieverd noemen ook. Heb hem gelijk duidelijk gemaakt dat ik dat liever niet had en dat hij beter onaardig kan zijn, omdat dat makkelijker is voor mij. Hij zit continu op een wip. De ene keer zegt hij wat lief en daarna vind hij het belachelijk dat hij niet in zijn huis mag. Heb hem gecorrigeerd dat hij wel in ons huis mag, maar zij niet. Maar ja, hij kon niet het hele weekend zonder haar. Ach hij heeft zijn kinderen maar 5 nachten in de twee weken. Het is echt erg om je dan te concentreren op je kinderen ipv je liefje. En mij dan verwijten dat ik mijn belang boven die van hem stelt. Ja en wat doe je zelf dan. Maar ach, dat is natuurlijk niet zo.
Hoop dat ik sterk blijf.
Vrouwen kunnen net zo erg zijn hoorquote:Op woensdag 4 november 2009 12:51 schreef Plums het volgende:
Ik ben blij dat ik inmiddels heb geleerd om niet te treuren over vriendjes die enorme klootzakken bleken te zijn.
quote:Op woensdag 4 november 2009 12:51 schreef Snikch het volgende:
dankjewel, je verhaal beurt me in ieder geval toch weer beetje op laurent. Niet dat ik het leuk voor jou vindt dat het zo kut is gegaan allemaal hoor. Maar het feit dat je je over zo een lange relatie toch ook heen hebt kunnen zetten betekend dat ik dat misschien ook wel kan. Nu nog niet nee dat weet ik, ik moet niks forceren. Maar uiteindelijk.. want dat zie ik nu nog niet gebeuren ook al zegt iedereen van wel. Maar ik probeer inderdaad zo veel mogelijk afleiding te zoeken. En ik zit ook veel topics enzo te lezen over liefdesverdriet, maar ook over zelfvertrouwen/contacten maken, want dat is een groot struikelblok bij mij. En als ik wederom geen zelfvertrouwen heb (had ik de afgelope 2 jaar wel en dat straalde ook uit want toen waren onbekende mensen toch vriendelijker tegen me) dan wordt het toch lastig om weer uit die vicieuze cirkel van de hele tijd alleen en ongelukkig blijven te komen.
Dus ik vroeg me ook af, als iemand misschien aanraders heeft voor boeken over zelfvertrouwen of contact leggen / praten met relatief onbekende mensen (ook vrienden van vrienden vind ik lastig zegmaar) zou ik dat erg waarderen. Ik heb al in de andere topics hier over wat titels gezien maar ik weet niet goed welke nou ook echt goed zijn. En uit een boek zoiets leren zal niet makkelijk zijn dat weet ik, maar ik zoek gewoon tips of iets om mijn gedachtengang proberen om te schakelen en dat kan misschien wel met zo een boek.
En ik sla waarschijnlijk vast wel wartaal uit, het is moeilijk om je gevoelens/gedachtens onder woorden te brengen. Maar wat is't precies dat je niet volgt want dan weet ik wat ik moet proberen uit te leggen?
Groete,
Snikch
Die tip kwam vorige week ook al voorbij. Had ook niks nuttigs te doen dus heb het gekeken en vond het echt lache. Of je er iets van leert betwijfel ik, maar het was in elk geval wel vermakkelijkquote:Op woensdag 4 november 2009 12:58 schreef dick_laurent het volgende:
Download "the pickup artist"
erg leuk en leerzaam om te zien! geloof me
Je leven vanaf je geboorte tot je negentiende levensjaar beschrijven als eenzame aaneengesloten periode waarin je geen partner hebt kunnen vinden is een voorbeeld van regelrechte onzin.quote:
Ik ook heb me echt kapot gelachen bij die serie... en had ook momenten dat het zo genant was dat ik er bijna niet naar kon kijkenquote:Op woensdag 4 november 2009 13:02 schreef Swatfire het volgende:
[..]
Die tip kwam vorige week ook al voorbij. Had ook niks nuttigs te doen dus heb het gekeken en vond het echt lache. Of je er iets van leert betwijfel ik, maar het was in elk geval wel vermakkelijk
Ik ben blij dat jij zijn leven zo goed kent.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:04 schreef macondo het volgende:
[..]
Je leven vanaf je geboorte tot je negentiende levensjaar beschrijven als eenzame aaneengesloten periode waarin je geen partner hebt kunnen vinden is een voorbeeld van regelrechte onzin.![]()
was het maar zo eenvoudigquote:Op woensdag 4 november 2009 13:09 schreef Plums het volgende:
[..]
Klopt, maar over zulke vrouwen zou je dan ook niet moeten treuren.
Ik ben natuurlijk geen expert, maar ik gok dat kleine kinderen in de zandbak niet oprecht bezig zijn met het zoeken naar de ware om de rest van hun leven mee te delen.. Om over de baby's maar te zwijgen.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:07 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ik ben blij dat jij zijn leven zo goed kent.![]()
Jup geef je helemaal gelijk Plumsquote:Op woensdag 4 november 2009 13:09 schreef Plums het volgende:
[..]
Klopt, maar over zulke vrouwen zou je dan ook niet moeten treuren.
Dat moet je dus leren.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
was het maar zo eenvoudig![]()
(al ben ik inmiddels wel over mijn ergste treurnis heen)
Nee dat snap ik ook wel.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:20 schreef Chev het volgende:
[..]
Jup geef je helemaal gelijk Plums
Toch heeft treuren ook zo zijn nut gehad voor me, ben er door een stuk sterker en wijzer van geworden, en heb mijn leven als hernieuwd opgepakt.
Laatste beetje gevoel wat nog in mijn hart zit zal ook wel weggaan met de tijd, als je jaren samen ben geweest en lief en leed heb gedeeld dan gaat dat niet zomaar weg, tenmiste, niet bij mij![]()
En het is nutteloos ja, om er nog over te denken, maar het hoofd en hart zijn het nooit met elkaar eens hierover dus laat ik ze maar lekker
Good for you babyquote:Op woensdag 4 november 2009 13:21 schreef Plums het volgende:
[..]
Dat moet je dus leren.
Ik heb ervoor gekozen om niet om een smiecht te treuren, puur omdat hij t niet waard is. Maar dat leerde ik ook pas nadat ik een paar keer flink op mn hart was gestampt.Nu denk ik van: fu, ik kan wel beter krijgen.
![]()
Bij mn laatste relatie heb ik de eerste dag nog gehuild, meer door de schok dan wat anders, en toen was t over. Verder echt niet getreurd.
Ach zo'n mooie tijd was t niet als er 6 maanden lang tegen je gelogen wordt.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Good for you baby![]()
maar het is okay om te treuren om iets, als het mooi was, dat ophoudt te bestaan.... we hoeven niet van steen te zijn![]()
Maar nee, ik ben wel klaar met treuren inmiddels ja... nu is het tijd voor nieuwe ervaringen... life (and the party) goes on
very truequote:Op woensdag 4 november 2009 13:30 schreef Plums het volgende:
[..]
Ach zo'n mooie tijd was t niet als er 6 maanden lang tegen je gelogen wordt.![]()
Leuke tijden kan ook ik ook hebben met een gast die níet gigantisch tegen me liegt.
Ja, want je kunt juist goed gestructureerde teksten schrijven wanneer je overspoeld wordt door emoties...quote:Op woensdag 4 november 2009 13:04 schreef macondo het volgende:
[..]
Je leven vanaf je geboorte tot je negentiende levensjaar beschrijven als eenzame aaneengesloten periode waarin je geen partner hebt kunnen vinden is een voorbeeld van regelrechte onzin.Verder kan een klein beetje aandacht voor de teksten die men hier achterlaat geen kwaad - maar daarover kun je van mening verschillen. Wat mij betreft zet Snikch een kop koffie, en leest hij zijn eigen teksten nog eens rustig door.
mja.... ik geloof niet zo in die emiel ratelband achtige boeken waarin wordt verteld hoe je zelfvertrouwen moet krijgen etc.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:44 schreef Snikch het volgende:
Maar als je relatie wel prachtig was en hij wordt zo plotseling verbroken (door je eigen fout in mijn geval, ben niet vreemd gegaan ofzo maar was gewoon te onzeker over mezelf en dat heeft haar uiteindelijk weggeduwd) dan doet dat echt wel pijn. Vooral als jij er nog geen punt achter wilt zetten.
Ik sta gewoon met lege handen en weet niet hoe of wanneer ik ze weer gevuld krijg.. en of dat uberhaupt gebeurd..
Maar nog tips voor boeken of zal ik daar misschien een nieuw topic over starten?? Want ik heb in andere topics over zelfvertrouwen enzo ook al wel wat titels voorbij zien komen maar welke nou echt goed zijn, geen idee..
Maar gast, je hebt toch wel dat mooie meisje als vriendin weten te krijgen? Dat is je wel maar mooi gelukt!quote:Op woensdag 4 november 2009 14:02 schreef Snikch het volgende:
hehe, bedankt dr pimp.
En ik weet wat je bedoeld. Maar dat is het hem nou juist, ik heb geen zelfvertrouwen. Dat had ik inderdaad de afgelope 2 jaar wel omdat ik toen opeens zo een mooi meisje aan mijn zij had. En toen keken de damens ook wel eens gewoon omdat ik het uitstraalde dat ik blij, gelukkig en zelfvertrouwd was.
Maar op dit moment ben ik alles behalve blij en gelukkig. En zelfvertrouwen heb ik nooit gehad totdat ik dus eindelijk zo een mooi meisje aan mijn zijde kreeg (en toen heeft het ook een hele tijd geduurd voordat ik helemaal mezelf was bij haar omdat ik haar nog niet kende en bang was dat ik haar misschien snel weer kwijt zou raken.. toen dat niet gebeurde ging alles geweldig en maakte ik me daar geen zorgen meer om.. totdat het nu dus opeens toch uitkwam). Heb ik toen ook al aan geprobeerd te werken maar het zat gewoon echt niet in me. Dus daar wil ik nu wel echt aan werken zodat ik dus inderdaad niet alleen kom te zitten. Want niet alleen meiden pikken het op dat je zelfvertrouwen hebt, maar je komt ook gelijk een stuk leuker over en legt makkelijker contact, al is het puur vriendschappelijk. Want hier ben ik dus echt een amateur in :S..
"Denk je sterk" vind ik een erg goed boek. Heb het zelf ook gelezen en het staat helemaal vol met handige tips die in elke situatie te gebruiken zijn. Vooral het tweede gedeelte van het boek herkende ik mezelf heel erg in. Maar door alleen erover te lezen kom je nog nergens, je moet het dan vervolgens ook in de praktijk gaan brengen, maar het leert je wel wat meer bewust van jezelf te zijn op een goede manier, je krijgt wat meer inzicht in waarom je dingen juist doet en wat je kunt doen om het anders te doen.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:44 schreef Snikch het volgende:
Maar als je relatie wel prachtig was en hij wordt zo plotseling verbroken (door je eigen fout in mijn geval, ben niet vreemd gegaan ofzo maar was gewoon te onzeker over mezelf en dat heeft haar uiteindelijk weggeduwd) dan doet dat echt wel pijn. Vooral als jij er nog geen punt achter wilt zetten.
Ik sta gewoon met lege handen en weet niet hoe of wanneer ik ze weer gevuld krijg.. en of dat uberhaupt gebeurd..
Maar nog tips voor boeken of zal ik daar misschien een nieuw topic over starten?? Want ik heb in andere topics over zelfvertrouwen enzo ook al wel wat titels voorbij zien komen maar welke nou echt goed zijn, geen idee..
Zijn allemaal leuke en leerzame dingen om te lezen/kijken, maar uiteindelijk komt het simpelweg neer op durven. Je kan het alleen leren doormiddel van het te doen. Ik kan zelf behoorlijk goed lullen, maar het aanspreken van onbekende hou ik niet zo van. Als de opening eenmaaal gemaakt is dan is voor mij de drempel weg. In dat opzicht ben ik misschien ook wel te braaf kwa onbekende aansprekenquote:Op woensdag 4 november 2009 14:22 schreef Metalfreak het volgende:
Of het allemaal werkt, tja, dat is nog altijd aan jezelf. Maar ik vind het bijvoorbeeld erg interessant om over zo'n dingen te lezen en er meer van te weten te komen. Maar de theorie is één ding, de praktijk iets totaal anders en dan moet je gewoon leren risico's te nemen (en daar heb ik nog wel eens moeite mee, ben soms wat te braaf en veilig)
Zonde, zelf is er ook zeker 3 maanden tegen me gelogen op het einde van de relatie.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:30 schreef Plums het volgende:
Ach zo'n mooie tijd was t niet als er 6 maanden lang tegen je gelogen wordt.![]()
Leuke tijden kan ook ik ook hebben met een gast die níet gigantisch tegen me liegt.
Dat is het zeker, en ik heb precies hetzelfde. Als eenmaal de opening gemaakt is, vind ik het verder niet zo'n probleem allemaal. Maar ik durf gewoon niet zo gauw een vreemde aan te spreken, zeker niet als diegene zich in een groepje bevindt.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:29 schreef Swatfire het volgende:
[..]
Zijn allemaal leuke en leerzame dingen om te lezen/kijken, maar uiteindelijk komt het simpelweg neer op durven. Je kan het alleen leren doormiddel van het te doen. Ik kan zelf behoorlijk goed lullen, maar het aanspreken van onbekende hou ik niet zo van. Als de opening eenmaaal gemaakt is dan is voor mij de drempel weg. In dat opzicht ben ik misschien ook wel te braaf kwa onbekende aanspreken
Moet je gewoon overheen stappen! Is idd best eng... maar ik heb het afgelopen weekend al beetje geprobeerd en ging best goedquote:Op woensdag 4 november 2009 14:38 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat is het zeker, en ik heb precies hetzelfde. Als eenmaal de opening gemaakt is, vind ik het verder niet zo'n probleem allemaal. Maar ik durf gewoon niet zo gauw een vreemde aan te spreken, zeker niet als diegene zich in een groepje bevindt.
Klopt wel, en als je het doet geeft het een behoorlijke rushquote:Op woensdag 4 november 2009 14:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Moet je gewoon overheen stappen! Is idd best eng... maar ik heb het afgelopen weekend al beetje geprobeerd en ging best goed
Het is goed om alle zorgen van je af te schrijven, dan maak je concreet waar je bang voor bent en wat je problemen zijn. Het is nóg beter om daarna je teksten terug te lezen, en de belangrijke zaken er voor jezelf duidelijk uit te halen.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:48 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Ja, want je kunt juist goed gestructureerde teksten schrijven wanneer je overspoeld wordt door emoties...
Een vriend waar ik wel eens mee ga stappen(gozer is notabene al getrouwd) is nergens bang voor. Spreekt gewoon alles en iedereen aan en opend dan ook gewoon met dingen als "goh heb je een vriend? Een paar vrienden van mij namelijk nog single(wijst daarbij naar onze groep)" en dat soort opmerkingen. Hij weet het dan zo te brengen dat er altijd een gesprek ontstaat. Had ik zijn talent/lef maarquote:Op woensdag 4 november 2009 14:41 schreef dick_laurent het volgende:
Moet je gewoon overheen stappen! Is idd best eng... maar ik heb het afgelopen weekend al beetje geprobeerd en ging best goed
Dat kan heel goed werken, maar Snikch is nog niet op het punt gekomen dat hij dat kan. Het enige wat hij nu uit zijn tekst kan halen is dat hij overspoeld is door negatieve emoties. Bovendien betwijfel ik of iemand dergelijke diepte-analyses van zichzelf op Fok! zou zetten. Ik in ieder geval niet.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:55 schreef macondo het volgende:
[..]
Het is goed om alle zorgen van je af te schrijven, dan maak je concreet waar je bang voor bent en wat je problemen zijn. Het is nóg beter om daarna je teksten terug te lezen, en de belangrijke zaken er voor jezelf duidelijk uit te halen.
Gewoon doenquote:Op woensdag 4 november 2009 15:08 schreef Swatfire het volgende:
[..]
Een vriend waar ik wel eens mee ga stappen(gozer is notabene al getrouwd) is nergens bang voor. Spreekt gewoon alles en iedereen aan en opend dan ook gewoon met dingen als "goh heb je een vriend? Een paar vrienden van mij namelijk nog single(wijst daarbij naar onze groep)" en dat soort opmerkingen. Hij weet het dan zo te brengen dat er altijd een gesprek ontstaat. Had ik zijn talent/lef maar.
Het mooie van zijn vriend is dat je heel simpel kan aanschuiven bij zo'n gesprek, maar zou leuker zijn als ik ze zelf zou aanspreken.
ook daar heb je prima "recovery lines" voor.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:54 schreef Chev het volgende:
[..]
Klopt wel, en als je het doet geeft het een behoorlijke rush![]()
Tot nog toe alleen nog maar gehoord: Sorry maar ik heb een vriend
Komt overeen met mijn eigen ervaring, alhoewel mij geen blaam treft. Mijn ex en ik weten niet zo goed waarom het nu uit is, maar vinden wel dat het beter is zo. Ook het hele verhaaltje van samen oud worden, en ook wat we de komende jaren zouden doen.quote:Op woensdag 4 november 2009 15:13 schreef Snikch het volgende:
Dat klopt ook wel, maar hier komt het op neer:
Mis mijn ex ontzettend en zou er alles voor overhebben om haar terug te krijgen!! (gaat niet gebeuren, ik weet het)
Alle mooie herinneringen doen hierdoor pijn, en ik geef mezelf de schuld (terecht) van dat ik zoiets moois heb laten ontglippen
Die 2 jaar met haar waren de eerste 2 gelukkige jaren in mijn leven (was daarvoor wel vaker beetje depri of weinig zelfvertrouwen)
Ben bang dat ik weer in mijn oude patroon val van alleen zitten, ongelukkig zijn, daardoor alleen blijven en nooit meer zo gelukkig worden
Alles was perfect dus zo gelukkig als toen zal ik waarschijnlijk met niemand meer worden want er is niemand zoals zij
Ben bang dat als ik ooit toch weer iemand krijg dat ik dezelfde fouten ga maken van onzekerheid / beschermendheid / jaloezie.
Heb te weinig zelfvertrouwen en ben bang dat ik daardoor uberhaupt weer alleen terecht kom omdat ik dus ook weinig vrienden e.d. heb en door te weinig zelfvertrouwen zal ik ook niet zomaar op een meid afstappen of iets dergelijks.
Ben bang dat er gewoon geen meisje is zoals mijn ex. Rustig maar toch gek, hoefde niet uit te gaan (net als ik), gewoon gezellig samen romantisch en knus zitten, en toch onszelf de pleuris lache, en ondanks dat ze super schattig was hadden we geweldige seks, en al die momenten met haar waren zo mooi, en we zeiden hele tijd hoe we samen oud zouden worden.. Het was echt precies wat ik ooit in mijn leven wilde hebben.. en ik heb het verknald!!
Ondanks dat weinig zelfvertrouwen probeer ik de draad weer op te pakken en een nieuw begin te maken (sporte, bijbaan, hobbies).. maar ook dat allemaal lijkt in het water te lopen.
Als dat allemaal fout blijft gaan weet ik helemaaaaal niet meer wat ik moet doen want ik heb geen plan B en zij was de afgelope 2 jaar echt mijn hele leven![]()
Zo een goede samenvatting van wat ik nu ongeveer voel?? Hopelijk kunnen jullie er meer mee als ik want ik weet't gewoon niet meer.
Hey Kwartje7, ik snap wel wat je bedoeld inderdaad. Maar ik kan in mijn eentje (en dan bedoel ik dus helemaal alleen op mijn kamer zitten) gewoon niet echt gelukkig zijn omdat ik dat altijd al gedaan heb en toen ook depri werd er van. En ik heb nu geproefd wat het echt betekend om gelukkig te zijn, en ik weet dat ik dat geluk niet alleen zal vinden.quote:Op woensdag 4 november 2009 15:52 schreef Kwartje7 het volgende:
Je laat jouw geluk van iemand anders afhangen. Dit klopt niet, hoor. Je kan je eigen geluk alleen bij je zelf vinden. Tuurlijk is het fijn dat je je geluk met iemand kan delen en voelt het geluk nog gelukkiger.
Ik begrijp dat je geen goed eigen beeld heb, misschien kan je beter op cursus gaan om tevreden, maar vooral gelukkig te worden met jezelf. Dit is echt belangrijk. En als je gelukkig bent met jezelf, straal je dit uit. En komt er vanzelf iemand op je pad. Succes, dit kan je echt wel.
Een vriendin van me raadde me dit boek aan: "Mars en Venus beginnen opnieuw" van John Gray.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:13 schreef Snikch het volgende:
En ik zal misschien dat boek wel eens bekijke, maar eigelijk had ik wat serieuzere boeken in gedacht als wat ik hier dus van hoor, maar toch bedankt
Ik heb wel tips voor je.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:10 schreef Snikch het volgende:
Tussen mij en mijn ex is het nu anderhalve week uit. Ik probeer door te gaan maar't is en blijft lastig omdat de toekomst er zo leeg uit ziet.
Ik wil de leegte zo graag vullen maar ten eerste zou ik niet weten waar ik aan een vriendin zou kunnen komen (vooral niet als ik zo depri ben) en ten tweede weet ik dat ik er nog niet klaar voor ben want ik hou nog van mijn ex en iets nieuws zou alleen maar kapot gaan.
Ben ook erg verlegen bij nieuwe mensen (en zelfs bij mijn oudste vrienden nog wel een beetje, alleen bij mijn ex was ik echt volledig mezelf), dus dat maakt deze rouw periode ook niet makkelijk want ik heb niet veel vrienden meer om naar toe te gaan en een nieuwe start maken lukt ook al niet aardig.
Alles wat ik geprobeerd heb (bijbaantje zoeken, nieuwe hobbie wilde ik een cursus voor gaan doen, weer sporte met wat vrienden) lijkt in het water te lopen, heb de eerste stappen bij alles gezet maar worden elke keer in de lucht geslagen (niet door mijn toedoen, maar't komt wel als een klap aan).
En ik heb geen plan B van wat ik nu moet/kan doen om over mijn ex heen te komen. Naar het verleden kan ik niet kijken want dat geeft me valse hoop en doet alleen maar meer pijn. Naar de toekomst kan ik niet kijken want daar zie ik, ondanks mijn pogingen, een lege toekomst waar ik echt niet tegen kan. En in het heden heb ik ook te weinig te doen om afleiding te zoeken of om mezelf weer gelukkig te kunnen voelen met alleen mezelf.
Iemand tips wellicht??
Klopt, ik ben heel erg eigenwijs. Op zich merkte ik wel dat het draaglijker was voor mezelf, maar dat verwarde ik met er echt overheen zijn.quote:Op woensdag 4 november 2009 23:51 schreef Metalfreak het volgende:
Kijk, dat klinkt inderdaad meer als iemand die er (zo goed als) overheen is, zo klonk het eerder namelijk niet, ondanks dat je dat vaak tegensprak
Als je dit nou eens naar hem stuurd dan is het meteen duidelijk. Zo'n stukje heb ik ongeveer ook naar me ex gestuurd en dat hielp mij persoonlijk wel. Maar dat was ook omdat ik het contact wilde verbreken en haar wat dingen duidelijk wilde maken. Ligt er dus beetje aan wat jouw stijl is.quote:Op woensdag 4 november 2009 23:41 schreef Snowcold het volgende:
Ik ben er zo onderhand klaar mee. Volgens hem kan ik alleen zeuren en kritiek geven en alles wat ik zeg is fout. Alles wat ik doe is in zijn ogen fout en hij gedraagt zich echt als een lul. Dat geeft ie toe en is er nog trots op ook. Vroeger was ie ook al zo, heel erg gesloten, bot en chagrijnig. In plaats van zich te ontwikkelen lijkt hij weer te veranderen in die persoon van vroeger. Erg jammer, al dat harde werk voor niets geweest. Andere vriendschappen kapt hij ook allemaal af, hij gooit volgens velen zijn eigen ruiten in. Weet je, met een glimlach op mijn gezicht kan ik zeggen dat het me niets meer kan schelen. Zijn 'mislukte' liefdesleven, zijn geklaag over hoe kut het allemaal niet is en over hoe kut ik wel niet ben.
Nou kerel, je leek gelukkiger MET mij dan ZONDER mij en daar lach ik je nu keihard om uit. Want ik ben nu eigenlijk veel gelukkiger ZONDER JOU. Ik heb vriendinnen, een superleuke opleiding en ik ga regelmaat uit en heb het gezellig. Ik mis eigenlijk niets in mijn leven. Liefde is geen must meer, maar slechts een bonus.
Hij zei het zelf: 'Jij bent gelukkiger dan mij.' Weet je, schat, je hebt helemaal gelijk!![]()
![]()
Voor die ene keer, in 3 jaar relatie, geef ik je nu eindelijk gelijk. I hope you're fucking happy, because I am.
grrr... ik dacht ook misschien een date te hebben deze week... maar nu krijg ik geen reactie meerquote:Op woensdag 4 november 2009 23:39 schreef Metalfreak het volgende:
Hmm, weet dus ook waarom ik die date niet geregeld krijg... In haar blog op Facebook is duidelijk te lezen dat ze gaat proberen om een ex van haar terug te winnnen, die volgens haar de liefde van haar leven is... (als dat zo is, waarom is het dan uit gegaan?) Verklaart het vage gedoe wel eigenlijk. Volgens mij kan ik haar beter de link naar dit topic geven...
Zou ik kunnen doen, was eigenlijk wel van plan om gewoon zo'n soort mail naar hem te sturen. Maar nu nog niet, voorlopig laat ik het even links liggen. Bovendien heeft hij nog iets wat van mij is en dat wil ik graag terug. Hij wilde het niet opsturen per post, maar een keer gaan lunchen om het terug te geven. Ik vind het allemaal best. Het is niet alsof ik me ongemakkelijk voel bij WEL contact hebben, het doel is om me niet ongemakkelijk te voelen bij GEEN contact hebben.quote:Op donderdag 5 november 2009 00:16 schreef Swatfire het volgende:
[..]
Als je dit nou eens naar hem stuurt dan is het meteen duidelijk. Zo'n stukje heb ik ongeveer ook naar me ex gestuurd en dat hielp mij persoonlijk wel. Maar dat was ook omdat ik het contact wilde verbreken en haar wat dingen duidelijk wilde maken. Ligt er dus beetje aan wat jouw stijl is.
Anyhow goed je richt op jezelf niet op hem. Zorg ervoor dat jij gelukkig wordt dat is veel belangrijker dan dat hij ongelukkig is. Daar heb jij namelijk utieindelijk helemaal niks aan. Dat voelt misschien nu even lekker, maar in the end werkt het alleen maar tegen je.
Sorry maar als een vrouw aangeeft al bezet te zijn dan haak ik afquote:Op woensdag 4 november 2009 15:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
ook daar heb je prima "recovery lines" voor.
zoals: "Oh, bedankt voor de info, maar ik geloof niet dat ik had gevraagd of je een vriend had... of wel?"
of: "Wie heeft gezegd dat ik je vriendje wil zijn"
of, en voor deze moet je wel een arrogante kop kunnen trekken "Maar ik ben toch veel leuker dan je vriendje, kom op zeg"
Dit vind ik ook steeds aantrekkelijker worden... Ik blijf nu "hangen": haar zien is leuk, maar maakt me telkens weer verdrietig.quote:Op woensdag 4 november 2009 23:41 schreef Snowcold het volgende:
... contact ... afkappen ...
Ik heb me ex gisteren voor het eerst in 3 weken gesproken via msn. Ze vroeg hoe het ging enz. Heb het kort gehouden, toen vroeg ze of ze even mocht bellen. Ik zei "nee dank je geen behoefte aan." Ben sterk gebleven weer een overwinningquote:Op donderdag 5 november 2009 14:49 schreef RemcoDelft het volgende:
Snowcold, zo te lezen ben jij goed bezig![]()
[..]
Dit vind ik ook steeds aantrekkelijker worden... Ik blijf nu "hangen": haar zien is leuk, maar maakt me telkens weer verdrietig.
Ik heb het in ieder geval gedaan omdat het toch pijn deed om haar steeds weer te spreken, zij is gewoon een totaal ander persoon geworden, kil en afstandelijk... Ik voel me nu alleen maar beter en beter sinds ik het contact heb verbroken, maar het kan haar blijkbaar toch geen moer schelen, dusja, waarom nog moeite doen voor iemand waar ik niets meer aan heb?quote:Op donderdag 5 november 2009 14:49 schreef RemcoDelft het volgende:
Snowcold, zo te lezen ben jij goed bezig![]()
[..]
Dit vind ik ook steeds aantrekkelijker worden... Ik blijf nu "hangen": haar zien is leuk, maar maakt me telkens weer verdrietig.
Tja, vrouwen, zal ze ook inderdaad nooit begrijpen. Vind het wel weer typisch dat het mij weer moet overkomen, heb wel een gave voor het aantrekken van vrouwen die nogal vaag kunnen doen als het ergens op aan komt...quote:Op donderdag 5 november 2009 00:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
grrr... ik dacht ook misschien een date te hebben deze week... maar nu krijg ik geen reactie meer![]()
vrouwen zijn raar....
Oh well... her loss
Dat hebben alle vrouwenquote:Op donderdag 5 november 2009 17:19 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
..., heb wel een gave voor het aantrekken van vrouwen die nogal vaag kunnen doen als het ergens op aan komt...
Waarom gooi je die herinneringen niet in een verhuisdoos? Labeltje er op, en ver weg op zolder zetten.quote:Op donderdag 5 november 2009 19:19 schreef Djeffx het volgende:
Het loslaten van je ex is maar een moeilijk iets, ik ben nu al 2 jaar vrijgezel,soort van dan maar mijn ex waar ik 2 jaar mee had daar denk ik nog regelmatig aan. Mede omdat overal herinneringen hangen, Misschien dat ik ze zelf ook wel onbewust opzoek? Maar al met al ben ik er wel overheen, mede door stomme dingen te doen maar het hielp mij. Ookal kan ik der soms niet uitstaan ik wens haar alle geluk toe. Want uiteindelijk is het voor mij een grote ervaring geworden,waarvan ik heel veel heb geleerd,maar hoe ik haar heb losgelaten,dat kwam door tijd en veel dingen doen waarvan ik blij werd en mij gelukkig maakt. Zo heb ik mijn geluk teruggevonden,en mijzelf ook..
Waarom zou je die herinneringen willen vergeten? Zo te lezen is hij er behoorlijk overheen namelijk. Ik was echt niet van plan om te doen alsof ruim tien jaar samenzijn nooit bestaan hebben eigenlijk. Als je terugkijkt heb je, hoe pijnlijk het ook allemaal afgelopen is, toch ooit iets in je ex gezien en samen ook een leuke tijd gehad, waarschijnlijk zelfs een geweldige tijd. Dat het over is betekent niet dat het er nooit geweest is, het is geen blikje bier waar je van geniet op een warme dag waarna je het blikje weg gooit zodra het op is toch?quote:Op donderdag 5 november 2009 19:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom gooi je die herinneringen niet in een verhuisdoos? Labeltje er op, en ver weg op zolder zetten.
Doet me goed dit te lezen, écht! Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn zeg (ik voel een beetje met je mee hoor, stiekem, in de hoop dat ik binnenkort ook zoiets kan typen.quote:Op woensdag 4 november 2009 23:41 schreef Snowcold het volgende:
Hmm, ik ben een slechte fok!ker, ik kom bijna nooit meer hier...
Heb met hem gepraat over vanalles en nog wat, best pijnlijk en emotioneel gesprek. Daarna nog even gehuilt in bed en de volgende morgen opgestaan met een bagger gevoel. Ik was in het gesprek te zwak om te zeggen dat ik het contact wilde afkappen. Daar baal ik stevig van, maar aan de andere kant denk ik niet dat zo'n bruute maatregel nodig is. De dag erna heb ik de foto die ik zichtbaar bewaarde weggehaalt, al zijn mailtjes etc. verwijderd en een vrolijk nummer over singles op mijn Hyves gezet. Hem heb ik links laten liggen. Ik ga niet eens de moeite doen het contact te verbreken, het gaat vanzelf wel weg!
Ik ben er zo onderhand klaar mee. Volgens hem kan ik alleen zeuren en kritiek geven en alles wat ik zeg is fout. Alles wat ik doe is in zijn ogen fout en hij gedraagt zich echt als een lul. Dat geeft ie toe en is er nog trots op ook. Vroeger was ie ook al zo, heel erg gesloten, bot en chagrijnig. In plaats van zich te ontwikkelen lijkt hij weer te veranderen in die persoon van vroeger. Erg jammer, al dat harde werk voor niets geweest. Andere vriendschappen kapt hij ook allemaal af, hij gooit volgens velen zijn eigen ruiten in. Weet je, met een glimlach op mijn gezicht kan ik zeggen dat het me niets meer kan schelen. Zijn 'mislukte' liefdesleven, zijn geklaag over hoe kut het allemaal niet is en over hoe kut ik wel niet ben.
Nou kerel, je leek gelukkiger MET mij dan ZONDER mij en daar lach ik je nu keihard om uit. Want ik ben nu eigenlijk veel gelukkiger ZONDER JOU. Ik heb vriendinnen, een superleuke opleiding en ik ga regelmaat uit en heb het gezellig. Ik mis eigenlijk niets in mijn leven. Liefde is geen must meer, maar slechts een bonus.
Hij zei het zelf: 'Jij bent gelukkiger dan mij.' Weet je, schat, je hebt helemaal gelijk!![]()
![]()
Voor die ene keer, in 3 jaar relatie, geef ik je nu eindelijk gelijk. I hope you're fucking happy, because I am.
Volgens mij hàd jij als eens zoiets getypt hoor...quote:Op donderdag 5 november 2009 19:42 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Doet me goed dit te lezen, écht! Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn zeg (ik voel een beetje met je mee hoor, stiekem, in de hoop dat ik binnenkort ook zoiets kan typen.)! Vasthouden hè?
Ja ja ja, I know. Ik was ook zo ver. Hoewel, nu denk ik dat ik dat niet alleen m'n beste vriendin heb wijsgemaakt (ze ging het echt geloven, terwijl zij mij toch beter kent dan dat.) dat ik hem écht écht ÉCHT niet meer mistte en nooooit meer terug wilde, maar ook mijzelf.quote:Op donderdag 5 november 2009 19:44 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Volgens mij hàd jij als eens zoiets getypt hoor...![]()
Maar toen ging je ex opeens weer lief doen of zoiets vaags, en toen was het weer weg...
Ik denk meteen hieraanquote:Op donderdag 5 november 2009 17:19 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Tja, vrouwen, zal ze ook inderdaad nooit begrijpen. Vind het wel weer typisch dat het mij weer moet overkomen, heb wel een gave voor het aantrekken van vrouwen die nogal vaag kunnen doen als het ergens op aan komt...![]()
Heb er net een mooie quote over gevonden:
"“The strength of women comes from the fact that psychology cannot explain us. Men can be analyzed, women merely adored.”
Ik heb geen herinneringen van haar als in de vorm van brieven of iets dergelijks.quote:Op donderdag 5 november 2009 19:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom gooi je die herinneringen niet in een verhuisdoos? Labeltje er op, en ver weg op zolder zetten.
Ach, dat komt wel meid!quote:Op donderdag 5 november 2009 19:55 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Ja ja ja, I know. Ik was ook zo ver. Hoewel, nu denk ik dat ik dat niet alleen m'n beste vriendin heb wijsgemaakt (ze ging het echt geloven, terwijl zij mij toch beter kent dan dat.) dat ik hem écht écht ÉCHT niet meer mistte en nooooit meer terug wilde, maar ook mijzelf.
bummer.![]()
![]()
(wel triest van mezelf eigenlijk, had meer van mijzelf verwacht.)
quote:Op donderdag 5 november 2009 19:56 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Ik denk meteen hieraan
BEAUTY, n.
The power by which a woman charms a lover and terrifies a husband.
en
EMOTION, n.
A prostrating disease caused by a determination of the heart to the head. It is sometimes accompanied by a copious discharge of hydrated chloride of sodium from the eyes.
En tot slot:
LOVE, n.
A temporary insanity curable by marriage or by removal of the patient from the influences under which he incurred the disorder. This disease, like caries and many other ailments, is prevalent only among civilized races living under artificial conditions; barbarous nations breathing pure air and eating simple food enjoy immunity from its ravages. It is sometimes fatal, but more frequently to the physician than to the patient.
Daarom dus! Een beetje als Eternal sunshine of the Spotless mind: op het moment dat je pijn hebt door een gebroken hart of een onbetrouwbare ex, wil je van alle herinneringen af. Maar als je er echt over nadenkt: die herinneringen zijn gewoon goed, en iets goeds weggooien is gewoon zonde.quote:Op donderdag 5 november 2009 20:01 schreef Djeffx het volgende:
[..]
Ik heb geen herinneringen van haar als in de vorm van brieven of iets dergelijks.
Maar eerder de herinneringen als ik bijvoorbeeld mijn hond uitlaat en dan op de plek kom waar we altijd afspraken in t begin, zulke herinneringen,maar ja, dat heeft iedereen wel denk ik.
En wat Barbusse zegt : Als je terugkijkt heb je, hoe pijnlijk het ook allemaal afgelopen is, toch ooit iets in je ex gezien en samen ook een leuke tijd gehad, waarschijnlijk zelfs een geweldige tijd.
Hier ben ik t helemaal mee eens! Zo denk ik ook over mijn ex. Ik heb momenten gehad die ik echt voor altijd koester.
Goede instelling kerel. Als je al die dingen zou weg stoppen zou je er ook inderdaad nooit van kunnen leren. Als je dit allemaal niet mee wilt nemen in de rest van je leven zit je op je 60e nog steeds op het niveau van een 14-jarige.quote:Op donderdag 5 november 2009 20:08 schreef Djeffx het volgende:
Inderdaad, het liefst,toen het net uit was wilde ik die 2 jaar gewoon wegtoveren zeg maar. maar uiteindelijk toen ik er over ging nadenken besefte ik wat voor mooie tijd het was en wat ik allemaal heb geleerd over mijzelf,andere en relaties.
Het is allemaal een leerervaring geweest voor mij.
Maar gelukkig veranderen dingen hè?quote:It's my anorexic boss' birthday. This means there's a certain amount of inter-office pressure to stand around the conference table, eating crappy food and pretending to worship her. Acting for five minutes like Janice doesn't make all our lives miserable is the hardest work I'll do all day. My job title is account manager. I used to be called an account service representative, but a consultant told us we have to manage our clients, and to not service them. I have a girlfriend who I neither manage or service. That's my best friend Barry fucking her on an Ikea kitchen table I picked up for a really good price. I'm finding it hard to care about anything these days.
In fact, the only thing I do care about is the fact that I can't care about anything.
Seriously, it worries me. My name is Wesley Gibson. My dad walked out on my mom when I was seven days old. Sometimes I wonder if he ever looked into my baby blue eyes and asked himself "did I just father the most insignificant asshole of the twenty-first century"?
Dus doe nou niet na zoveel maanden alsof je haar zo mist joh, je bent gewoon toe aan een relatie. Maar omdat je vorige relatie op z'n zachtst gezegd niet echt leuk eindigde verwar je het met het missen van je ex en eenzaamheid. Maar ik denk dat geen van beiden voor je opgaat.quote:Six weeks ago I was ordinary and pathetic. Just like you. Who am I now? This is not me fulfilling my destiny. This is not me falling in my fathers footsteps. This is definitely not me saving the world.
This is me taking control from Sloane, from the fraternity, from Janice from billing reports, from ergonomic keyboards, from cheating girlfriends and sack a shit best friends. This is me taking back control of my life. What the fuck have you done lately?
Ach, ik had dat ook hoor. In één keer, - pling - ! Weg alle zorgen over iemand die jou niet meer moet.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:45 schreef Snowcold het volgende:
Wel raar... dat je ineens zo'n omslag kunt hebben, zo'n besef. Eerst is het van: 'Ik hou nog wel van hem.' en het volgende moment is het van: 'Hij kan mooi oprotten, zijn leven is het mijne niet.' Typisch is dat...
Ik ben dus niet de enige, ik vond het nogal raar. En aan de andere kant is het eigenlijk wel logisch... Ook een knopje dat jezelf eigenlijk omzet. In een gedachte concentreerde ik me op alle negatieve dingen die ik voorheen eigenlijk negeerde en zag gewoon in dat hij veranderd is, op een manier die toch niet bij me zou passen. Oftewel: een relatie zou nu niet meer werken, vooral niet als hij zo'n ass blijft.quote:Op vrijdag 6 november 2009 00:12 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ach, ik had dat ook hoor. In één keer, - pling - ! Weg alle zorgen over iemand die jou niet meer moet.
Wist je nog wat hier gezegd is toen je dacht dat je er snel overheen was?quote:Op vrijdag 6 november 2009 09:55 schreef Kwartje7 het volgende:
Stom, ik ben hem aan 't missen.
Hij heeft mij gisteren ruim 2 uur gebeld en een aantal keer gesmst. En gezegd dat hij niet weet wat hij wilt. Ik heb tegen hem gezegd gezien zijn actie, haar in ons bed laten slapen, er geen toekomst is voor ons. Dat ik geen vertrouwen meer in hem heb. Maar hij is nu echt ongelukkig en dat gun ik hem niet. Ook in belang van onze kinderen wil ik dat hij gelukkig wordt. Ik heb dan liever dat ik nog tig keer ergens anders moet slapen, zodat hij in het huis met de kinderen kan blijven, dan hij mij, samen met haar, uitkoopt en ongelukkig wordt.
Ik weet dat het zijn probleem is en ben mijn eigen snelle uitweg wel aan het ingooien. Maar ik gun hem zijn geluk. Ik vind het zelfs raar dat ik niet kwaad/boos op hem ben.
Iemand op een sarcastische manier de schuld geven, beetje kinderachtig niet?quote:Ik heb hem wel bedankt dat doordat hij niet weet wat hij wilt, dat hij mijn toekomstbeeld ook om zeep heeft geholpen.
Het bekende 'kunst van het loslaten van je ex'-gevoelquote:Zelf aan het twijfelen, kan het ooit weer goed komen. En weer die tweestrijd tussen mijn hart en mijn hoofd. Gelukkig is mijn hart nu wel een stuk verhard. En een relatie is gebaseerd op vertrouwen en die ben ik kwijt. Het weekend zonder kids zit aardig vol, dus ik hoop maar dat ik hier ook weer door heen rol.
Als ik het goed begrijp ben je nu 19 jaar, en speelde de relatie zich af tussen je 15e en 17e - klopt dat? In dat geval lijkt het mij een ervaring waar je de rest van je leven veel aan kunt hebben. Een lange relatie afsluiten en achter je laten blijft een moeilijk iets. Aan de andere kant zul je over deze jaren ook veel veranderd zijn.quote:Op donderdag 5 november 2009 19:19 schreef Djeffx het volgende:
Het loslaten van je ex is maar een moeilijk iets, ik ben nu al 2 jaar vrijgezel,soort van dan maar mijn ex waar ik 2 jaar mee had daar denk ik nog regelmatig aan. Mede omdat overal herinneringen hangen, Misschien dat ik ze zelf ook wel onbewust opzoek? Maar al met al ben ik er wel overheen, mede door stomme dingen te doen maar het hielp mij. Ookal kan ik der soms niet uitstaan ik wens haar alle geluk toe. Want uiteindelijk is het voor mij een grote ervaring geworden,waarvan ik heel veel heb geleerd,maar hoe ik haar heb losgelaten,dat kwam door tijd en veel dingen doen waarvan ik blij werd en mij gelukkig maakt. Zo heb ik mijn geluk teruggevonden,en mijzelf ook..
Mja. Rouwverwerking gaat in dit verband toch meer over het verwerken van sterfgevallen. Bij relaties komen er toch andere aspecten om de hoek kijken (jaloezie, liefde, nieuwe relatie etc).quote:Op vrijdag 6 november 2009 10:20 schreef DeuceFour het volgende:
Het bekende 'kunst van het loslaten van je ex'-gevoelDit is dan ook het moeilijkste aspect denk ik.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rouwverwerking je zit tussen fase 1. en 2. i guess?Wel verhelderend die beschrijving op wikipedia trouwens, en heel herkenbaar voor mezelf.
Op zich lijkt het verbreken van een relatie wel heel erg op rouwverwerking hoor. Het gaat toch ook om het verlies van een geliefde. Ik zou eerder zeggen dat de verwerking ingewikkelder is omdat er ook nog jaloezie, nieuwe relaties e.d. bij komen kijken.quote:Op vrijdag 6 november 2009 10:34 schreef macondo het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp ben je nu 19 jaar, en speelde de relatie zich af tussen je 15e en 17e - klopt dat? In dat geval lijkt het mij een ervaring waar je de rest van je leven veel aan kunt hebben. Een lange relatie afsluiten en achter je laten blijft een moeilijk iets. Aan de andere kant zul je over deze jaren ook veel veranderd zijn.
[..]
Mja. Rouwverwerking gaat in dit verband toch meer over het verwerken van sterfgevallen. Bij relaties komen er toch andere aspecten om de hoek kijken (jaloezie, liefde, nieuwe relatie etc).
quote:Op vrijdag 6 november 2009 10:20 schreef DeuceFour het volgende:
[..]
Wist je nog wat hier gezegd is toen je dacht dat je er snel overheen was?Ja het is klote, maar je moet nu echt jezelf de prioriteit geven. Feit is dat zo'n actie van hem gewoon nooit goed te praten is en gewoon onacceptabel is, zo wil je toch niet behandelt worden? Normaal zou geen contact je helpen in het verwerkingsproces, maar in jouw geval is dat wel moeilijk... dat je het erg vind dat hij ongelukkig is geeft gewoon aan dat je van hem houd en is logisch. Hoe weet je trouwens dat hij echt ongelukkig is? Of kun je in zijn hoofd kijken?Laat jezelf daardoor niet in de war brengen. Misschien kunnen anderen in je omgeving helpen met keuzes maken omdat die wat objectiever erover denken.
[..]
Iemand op een sarcastische manier de schuld geven, beetje kinderachtig niet?
[..]
Het bekende 'kunst van het loslaten van je ex'-gevoelDit is dan ook het moeilijkste aspect denk ik.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rouwverwerking je zit tussen fase 1. en 2. i guess?Wel verhelderend die beschrijving op wikipedia trouwens, en heel herkenbaar voor mezelf.
Als jij dood bent, hoe kun je hier dan posten?quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:18 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Nou ik ben voor hem hartstikke dood., maar het is slechts een bevestiging van wat ik allang wist.
In de hemel hebben ze ook internet.quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:52 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Als jij dood bent, hoe kun je hier dan posten?![]()
Mag ik als motivator en optimist ook soms mijn momentje hebben? hahaquote:Op donderdag 5 november 2009 23:02 schreef Barbusse het volgende:
Jeetje Chev....ik dacht dat jij hier de grote motivator was...![]()
Kom op kerel, je zegt het zelf al, een relatie is een aanvulling op een gelukkig leven, geen opvulling!
Sorry Tuxxquote:
Het is inderdaad gek hoe ´moodswings´ plaatsvinden in de late urenquote:Op donderdag 5 november 2009 23:38 schreef Mavro het volgende:
Chev![]()
Begrijpelijke reactie. Een kleine terugval, pure nostalgie, naja heel herkenbaar in ieder geval. Morgenochtend voelt het alweer anders hoor, zeker weten. Bovendien worden dit soort dingen toch ook vaak in de late uren getypt en niet midden op de dag. Dat zegt ook wat over de fase waarin je zit.
Het maakt ook echt niet uit als je nog niet in de fase zit waarin je je kans op een nieuwe relatie zelf creeërt, zolang je die fase als doel voor ogen hebt kom je al een heel eind.
Snowcold wat een prachtig nummer op youtube (), soms lijkt het of nummers voor je geschreven `worden hèquote:Op donderdag 5 november 2009 23:45 schreef Snowcold het volgende:
Chev, cheer up! Het kan best zijn dat je eens een dipje en een 'denkmoment' hebt, maar ik denk dat dat normaal is. Heb ik ook gehad bij mijn vorige exen. Maar het komt echt allemaal goed, misschien ben je gewoon al toe aan een nieuwe relatie, je bent tenslotte al anderhalf jaar vrijgezel. Ik weet niet eens of ik het zolang vol zou kunnen houden...
[knip]
Wel raar... dat je ineens zo'n omslag kunt hebben, zo'n besef. Eerst is het van: 'Ik hou nog wel van hem.' en het volgende moment is het van: 'Hij kan mooi oprotten, zijn leven is het mijne niet.' Typisch is dat...
Gefeliciteerd Alexquote:Op vrijdag 6 november 2009 00:04 schreef EviL_AleX het volgende:
Ja, Chev, cheer up! Het geeft helemaal niks als het lang duurt voor je weer iemand hebt. Je vrijheid is kostbaar, en daar moet wel wat tegenover staan voor je daarop wil inleveren. (Ik ben zo blij dat ik dat ook weer vind, mijn echte ik komt weer helemaal terug...!)
Heerlijk nummer! Keihard in de auto en meebleren, lekker!quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:24 schreef Chev het volgende:
Vind alleen de text wat deprimerend, ik luister liever naar wat sterkere/hardere muziek
(Deze ofzo)
[..]
Verlies van geliefde is wel degelijk rouwverwerking. Je doorloopt dezelfde processen als bij iemand die overlijd enz. Natuurlijk is het totaal anders, maar valt wel onder rouwverwerking.quote:Op vrijdag 6 november 2009 10:34 schreef macondo het volgende:
Mja. Rouwverwerking gaat in dit verband toch meer over het verwerken van sterfgevallen. Bij relaties komen er toch andere aspecten om de hoek kijken (jaloezie, liefde, nieuwe relatie etc).
Er zit zeker een kern van waarheid in...!quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:31 schreef Swatfire het volgende:
[..]
Verlies van geliefde is wel degelijk rouwverwerking. Je doorloopt dezelfde processen als bij iemand die overlijd enz. Natuurlijk is het totaal anders, maar valt wel onder rouwverwerking.
Bah dat is zo'n kut opmerking waar je niks mee kan. Geloof direct dat je daar totaal van slag door kunt raken. Hoop dat mijn ex dat nooit tegen me zal zeggen...quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:44 schreef IceNine het volgende:
[..]
Er zit zeker een kern van waarheid in...!
Na 8 jaar een relatie gehad te hebben, heb ik er toch wel een jaar over gedaan om er helemaal over heen te zijn. Hoe realistisch ik ook probeerde te zijn, hoe hard ik ook uitging, hoe logisch ik ook nadacht, ik kwam maar niet van haar af. Maar zoals is hier vaker wordt gezegd, tijd heelt alle wonden en it does get better
Nu bijna 2 jaar geleden, een nieuw vriendinnetje en ik kan met de ex normaal een lunchje pakken zonder gevoelens van verliefdheid of wrok. En dan toch..... 2 weken geleden op een ADE feestje, kom ik haar tegen met haar vriendinnen, we haken in met mijn maatjes en hele avond dikke party en gezellig. Einde van de avond zegt ze in m'n oor: "ik mis je"..... Bam, hele week naar de klote en nog steeds vet pissig erover.... En dat terwijl ik mega blij en verliefd ben op het huidige vriendinnetje..
Je eerste echte liefde, daar kom je volgens mij nooit helemaal overheen :\
Dat is echt lullig van haar. Sommige dingen kun je beter voor je houden, als je een redelijk mens bent. Bovendien betekent het 9 van de 10 keer helemaal niks.quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:44 schreef IceNine het volgende:
[..]
Na 8 jaar een relatie gehad te hebben, heb ik er toch wel een jaar over gedaan om er helemaal over heen te zijn. Hoe realistisch ik ook probeerde te zijn, hoe hard ik ook uitging, hoe logisch ik ook nadacht, ik kwam maar niet van haar af. Maar zoals is hier vaker wordt gezegd, tijd heelt alle wonden en it does get better
Nu is het bijna 2 jaar geleden dat het uitging, een nieuw vriendinnetje en ik kan met de ex normaal een lunchje pakken zonder gevoelens van verliefdheid of wrok. En dan toch..... 2 weken geleden op een ADE feestje, kom ik haar tegen met haar vriendinnen, we haken in met mijn maatjes en hele avond dikke party en gezellig. En dan toch weer op het einde van de avond zegt ze in m'n oor: "ik mis je"..... Bam, hele week naar de klote en nog steeds vet pissig erover.... En dat terwijl ik mega blij en verliefd ben op het huidige vriendinnetje..
Klote opmerking inderdaad. Ik zou dan lachend zeggen dat ze zich dat veel eerder had moeten bedenkenquote:Op vrijdag 6 november 2009 13:44 schreef IceNine het volgende:
[..]
Nu is het bijna 2 jaar geleden dat het uitging, een nieuw vriendinnetje en ik kan met de ex normaal een lunchje pakken zonder gevoelens van verliefdheid of wrok. En dan toch..... 2 weken geleden op een ADE feestje, kom ik haar tegen met haar vriendinnen, we haken in met mijn maatjes en hele avond dikke party en gezellig. En dan toch weer op het einde van de avond zegt ze in m'n oor: "ik mis je"..... Bam, hele week naar de klote en nog steeds vet pissig erover.... En dat terwijl ik mega blij en verliefd ben op het huidige vriendinnetje..
quote:
Ik had vannacht werkelijk met iedereen ruziequote:Op zaterdag 7 november 2009 01:57 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Klote opmerking inderdaad. Ik zou dan lachend zeggen dat ze zich dat veel eerder had moeten bedenken
@Snowcold
Dromen kunnen je dag maken, zeker zulke. Helaas ook breken, zoals bij mij eerder deze week. Ik weet het niet specifiek meer, maar ik zat in die droom wel serieus op de emotionele pijnbank. Ik werd wakker met een gevoel van:"Ik wil dood...". Niet te verwarren met de intentie ook daadwerklijk zoiets te doen
Het is een overwinning voor je eigenwaarde, natuurlijk. Helaas komt dergelijke spijt altijd pas na de zonde. Sterk blijven!quote:Op zaterdag 7 november 2009 10:04 schreef Kwartje7 het volgende:
Een heel kort nachtje achter de rug. Mijn ex belde gisteren en hij heeft zo'n ontzettende spijt en de grootste fout van zijn leven gemaakt. En wil graag naar huis komen. Dat mag hij wel van mij. Zou ik erg goed voor de kids vinden, maar dan ga ik bij mijn moeder slapen. Ik weet niet of ik hem ooit nog kan vertrouwen. Heel erg moeilijk allemaal.
Gisteren had ik dus een feestje en voor mij doen aardig wat alcohol op en wilde hem gaan bellen/smsen. Gelukkig was er iemand op de chat die mij ervan af hield. Met hem uren gechat en ook veel over vroeger gesproken. Ik heb nogal de nodige operaties achter de rug en redelijk veel mee gemaakt in de familie. En mijn ex was toen altijd mijn steun en toeverlaat. Jeetje, ga nog meer twijfelen.
En na twee uur slaap en uren woelen is dit niet beter geworden.
Het voelt wel als een soort overwinning dat hij nu zo'n spijt heeft, maar ja of ik daar iets aan hebt?
De vraag is ook wanneer telt iets voor jou als een kans? Je hoeft zeker niet meteen weer samen te zijn. Het lijkt me heel redelijk als je gewoon je afstand houdt en hem dwingt je vertrouwen weer echt te winnen. Sorry is namelijk makkelijk gezegd, in principe is eigenlijk alles makkelijk gezegd. Geen woorden, maar daden! Daar moet je vooral op letten. Misschien moet je eens testen in hoeverre hij zich schikt naar jouw wensen...?quote:Op zaterdag 7 november 2009 10:30 schreef Kwartje7 het volgende:
Ik blijf ook wel sterk, maar ik twijfel of ik hem wel een kans moet geven. Of het daarna lukt, weet ik echt niet. Er is natuurlijk wel heel veel gebeurd
Weet je onze relatie was niet goed, anders stond hij niet open voor een andere vrouw. Er zat ook wel wat scheef. Daar zal zo en zo ook het een en ander moeten veranderen. Ik vind het ook wel rustig zonder hem. Er hangt niet continu een spanning en kan lekker met de kids doen wat ik wil. Mijn oudste praat nu ook veel meer over dingen die hem aangaan. Dit deed hij voorheen niet.quote:Op zaterdag 7 november 2009 11:08 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
De vraag is ook wanneer telt iets voor jou als een kans? Je hoeft zeker niet meteen weer samen te zijn. Het lijkt me heel redelijk als je gewoon je afstand houdt en hem dwingt je vertrouwen weer echt te winnen. Sorry is namelijk makkelijk gezegd, in principe is eigenlijk alles makkelijk gezegd. Geen woorden, maar daden! Daar moet je vooral op letten. Misschien moet je eens testen in hoeverre hij zich schikt naar jouw wensen...?
Heeft hij ook aangegeven dat te willen doen dan? Wat ik uit je eerdere verhalen meekreeg was dat hij wel erg graag bij haar wilde zijn. En even met alle respect want ik ken hem niet, hij komt ietwat labiel op me over momenteel. Ik zou wat hierboven ook al gemeld wordt dan ook eerst even goed zijn intenties testen voordat je hem weer een kans geeft. Wat hij je heeft aangedaan zou ik niet zomaar kunnen vergeten.quote:Op zaterdag 7 november 2009 11:30 schreef Kwartje7 het volgende:
Hij zal alle contact met haar moeten verbreken en uit haar huis weg, dan is er misschien een mogelijkheid. Om in zijn woorden te spreken:... de tijd zal het leren.
Dat is wel een beetje een excuus waar ik persoonlijk niet zo in geloof. Hij/zij gaat vreemd dus zal de relatie was slecht zijn geweest. In elke relatie heb je op een gegeven moment gewenning/sleur/metaalmoeheid en als er dan een leuk persoon verschijnt waar er vlinders bij komen is het risico groot. Hoeft de relatie niet echt slecht voor te zijn geweest. Maar daarover verschillen de meningen.quote:Op zaterdag 7 november 2009 11:30 schreef Kwartje7 het volgende:
[..]
Weet je onze relatie was niet goed, anders stond hij niet open voor een andere vrouw. Er zat ook wel wat scheef.
Waarom slaapt zij bij een vriendin? Lijkt wel alsof hij aan de kant is gezet door haar. Zou natuurlijk niet eens zo gek zijn, fantaseren is leuk maar in de praktijk werkt plotseling samenleven niet altijd even soepel. Dan komen je mindere kanten ook naar voren. En moet je de vuilniszakken buiten zetten.quote:En wat jij zegt, laat hij het eerst maar eens zien dat hij het ook echt wil. Nu zit hij in haar huis met onze kinderen en zij slaapt bij een vriendin. Terwijl ik aangeboden heb, om bij mijn moeder te gaan slapen, zodat de jongens in hun eigen bed kunnen gaan slapen. Maar ja, hij vindt geen rust meer in dat bed.
Hij heeft er een behoorlijke puinhoop van gemaakt.. Ik weet maar al te goed dat de "bedrogen" partner vaak graag heeft dat het weer wordt zoals het altijd was - en dan de goede periodes natuurlijk. Ik zou voorstellen dat hij met haar moet breken, een eigen huurwoning zoekt voor een jaar en jullie na die tijd weer eens verder kijken. En in de tussentijd misschien af en toe eens afspreken. Etentje of zo. Dan kom je er vanzelf achter of je hem terug zou willen of niet.quote:Hij zal alle contact met haar moeten verbreken en uit haar huis weg, dan is er misschien een mogelijkheid. Om in zijn woorden te spreken:... de tijd zal het leren.
Die dromen vind ik het ergste van allesquote:Op zaterdag 7 november 2009 08:39 schreef Snikch het volgende:
Ik heb nu al ruim een week elke nacht dromen over mijn ex.. mooie dromen.. die 's ochtends dus extra veel pijn doen..
Hopelijk wordt vanavond een leuke avond en kan ik de banden met mijn oude vrienden weer wat aangrijpen (ga met de hele groep weer eens een keer wat leuks doen). Misschien droom ik dan vannacht wel over iets anders. Of hopelijk leer ik wat leuke nieuwe mensen (en dus ook meiden of meid) kennen waar ik fijn over droom
.
Maar ik weet dus inderdaad van de afgelopen week hoe erg dat zo een droom je kan breken. Het leek daarvoor langzaam wat beter te gaan maar vooral de eerste keer dat ik zo een droom had:.. auw..
Ik weet precies wat je bedoelt. Ja nu heb ik geen sexy nieuwe scharrelquote:Op zaterdag 7 november 2009 12:44 schreef gekkie_ het volgende:
[..]
Die dromen vind ik het ergste van allesdoet zo'n pijn als je dan alleen wakker word
![]()
Zou dat misschien telepatie zijn? geloven jullie daarin?
Ik vraag me wel eens af.. als ik nou heel hard aan hem denk, zou hij dat dan voelen?
Of word ik nou echt gek?![]()
Zelfs tijdens een hete zoen en kroel partij met m'n 'laatmehempleasevergetensexynieuwescharrel' denk ik aan zijn lieve woordjes, lieve oogjes. En dan moet ik nog bijna huilen ook
Ik snap mezelf niet meer, het is al een half jaar over en zo lang heeft de relatie niet geduurd.
Ik ben er TE LAAT achter gekomen dat er maar heel weinig mannen zijn die me zo boeien als hem en nu kan ik het niet meer terug draaien.
Vooral het weekend vind ik het ergste, niks te doen en niemand die je even wil knuffelen (behalve de hond dan)
Precies! Ik voel wat je bedoeld en nu moet ik weer huilenquote:Op zaterdag 7 november 2009 13:03 schreef Snikch het volgende:
[..]
Ik weet precies wat je bedoelt. Ja nu heb ik geen sexy nieuwe scharrel, maar ook als ik gewoon een knap meisje zie dan valt dat meisje in het niets bij dat lieve lachje van mijn ex..
En het weekend is inderdaad echt erg. Gelukkig vanavond dan iets gepland maar morgen is weer zo een dag dat ik niet weet hoe ik hem door moet komen. En voor volgende weekend heb ik nog helemaal niets gepland dus hopelijk kan ik vanavond met die vrienden wat afspreken weer.. maar ik betwijfel het wel want zij hebben ook een druk sociaal leven, in tegenstelling tot mij..
Ik denk zelf dat die dromen er nog zijn omdat ik nog valse hoop heb. Ze zeggen toch ook altijd dat dromen eigenlijk de gebeurtenissen van je dag verwerken voor jezelf. Nou probeer ik de hele dag afleiding te zoeken en niet aan haar te denken. Maar stiekeme zit ze constant in mijn hoofd en hoop ik nogsteeds met heel mijn hart dat ze straks aanbelt, voor de deur staat, en dat ik mijn armen weer om haar heen kan slaan!! Die verborgen gedachtes uiten zich 's nachts in mijn dromen denk ik. Het is inderdaad écht moeilijk om alleen weer wakker te worden, maar je moet wel, want in die dromen blijven hangen schiet niemand iets mee op.. hoe een pijn dat het ook doet..
quote:Op zaterdag 7 november 2009 13:25 schreef Mavro het volgende:
Mensen, voordat ik het weekend inga met twee verjaardagen en de mogelijkheid mijzelf blauw te drinken:
Dikke knuffel voor iedereen.![]()
Dit is allemaal zó pijnlijk herkenbaar. Alleen heb ik geen 'laatmehempleasevergetensexynieuwescharrel'. Wel 2 kansen daarvoor gehad maar kan me d'r gewoon niet toe aanzetten. Niemand is goed genoeg, behalve hij, ondanks dat hij me genoeg keren goed pijn heeft gedaan.quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:44 schreef gekkie_ het volgende:
[..]
Die dromen vind ik het ergste van allesdoet zo'n pijn als je dan alleen wakker word
![]()
Zou dat misschien telepatie zijn? geloven jullie daarin?
Ik vraag me wel eens af.. als ik nou heel hard aan hem denk, zou hij dat dan voelen?
Of word ik nou echt gek?![]()
Zelfs tijdens een hete zoen en kroel partij met m'n 'laatmehempleasevergetensexynieuwescharrel' denk ik aan zijn lieve woordjes, lieve oogjes. En dan moet ik nog bijna huilen ook
Ik snap mezelf niet meer, het is al een half jaar over en zo lang heeft de relatie niet geduurd.
Ik ben er TE LAAT achter gekomen dat er maar heel weinig mannen zijn die me zo boeien als hem en nu kan ik het niet meer terug draaien.
Vooral het weekend vind ik het ergste, niks te doen en niemand die je even wil knuffelen (behalve de hond dan)
Slecht hè Barbus?quote:Op zaterdag 7 november 2009 13:41 schreef Barbusse het volgende:
Jij hebt best wel een enorme terugval, Maartjeh....
[ afbeelding ]
Dit is dus ook de reden dat ik het contact met m'n ex tot een absoluut minimum beperk.... Dat kan jij niet, dat begreep ik al. Klote voor je meid....quote:Op zaterdag 7 november 2009 13:45 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Slecht hè Barbus?Ik ben echt teleurgesteld in mezelf. Had mezelf toch wel wat sterker ingeschat. Had gedacht dat ik een beetje contact met hem wel kon weerstaan, en zijn blikken en woorden. Maar pfffff. Ik wil niet meer. Ben het echt beu. Hij is niets veranderd in zijn gedrag, alleen wanneer het hem uitkomt.
Same here, maar dan met een kat, en die wil ook al niet knuffelen...quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:44 schreef gekkie_ het volgende:
[..]
En nog een: "same here"... Bah bah bah!quote:Op zaterdag 7 november 2009 13:03 schreef Snikch het volgende:
[..]
Maar stiekeme zit ze constant in mijn hoofd en hoop ik nogsteeds met heel mijn hart dat ze straks aanbelt, voor de deur staat, en dat ik mijn armen weer om haar heen kan slaan!!
*knuffel* terugquote:Op zaterdag 7 november 2009 13:25 schreef Mavro het volgende:
Mensen, voordat ik het weekend inga met twee verjaardagen en de mogelijkheid mijzelf blauw te drinken:
Dikke knuffel voor iedereen.![]()
Heb hem net gesproken. En hij weet echt niet wat hij wilt. Heeft hij nu ook tegen haar gezegd. Hij is niet gedumpt. Hij weet van het begin al niet wat hij wilde, dat wist ik wel. Het gaat ook erg slecht met hem. Hij kan nergens zijn rust vinden. En hij slaapt niet. Hij kan eigenlijk de jongens ook niet aan. Kan niet van ze genieten.quote:Op zaterdag 7 november 2009 14:44 schreef Chev het volgende:
Kwartje, de keus is aan jou of jij hem nog een kans wil geven, soms als je twijfels kan het je proberen, en wie weet gaat het wel goed, alleen zal je altijd wel bang zijn dat ie zoiets nogmaals flikt hè....
Het klinkt inderdaad alsof hij gedumpt is overigens, ofdat hij een soort van breakdown heeft, maar dat is niet jouw zorg hèga je er ook niet mee feliciteren, het is waarschijnlijk te vers voor je om daar blij om te zijn, is meer een zuur gevoel, tenmiste dat zou ik hebben
Sterkte in de tijd die komen gaat, denk aan jezelf!
Hier zit er nog eenquote:Op zaterdag 7 november 2009 13:41 schreef Barbusse het volgende:
Jij hebt best wel een enorme terugval, Maartjeh....
[ afbeelding ]
Dat is sowieso een goed idee.quote:Op zaterdag 7 november 2009 15:11 schreef Kwartje7 het volgende:
Ga vanavond lekker stappen en lol maken naar een discoparty in Warmond. Wie weet kom ik nog wel een leuke vent tegen.
quote:Op zaterdag 7 november 2009 18:17 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Hier zit er nog eenIk denk steeds meer dat ik er uit ben waarom het in het begin wel werkte en later niet meer, maar tevens denk ik dat het best overkomelijk is, dus ik zit weer te wipwappen of het niet gewoon op de oude manier weer voortgang kan gaan vinden
Maar eigenlijk weet ik ook ergens dat het eigenlijk al kansloos is om daar überhaupt over na te denken
Aargh
Ik zou vanavond voor het eerst sinds het uit is weer 's echt op stap. We zouden met een hele groep gaan (5 man) en ik had me er eigenlijk best heel erg op verheugd. En 1 voor 1 hebben ze me geditcht... niet expres, 1 is ziek, 1 is heel moe en 2 (stelletje) voelen zich ook al niet helemaal fit. Kan allemaal gebeuren hoor, als je je niet goed voelt is uitgaan ook niet leuk. Maar ik voel me wel heel kut en heel alleen nu...quote:Op zaterdag 7 november 2009 18:17 schreef buzz_aldrin het volgende:
[..]
Dat is sowieso een goed idee.
Vanavond en morgen staan ook volgepland met allerlei feestjes hierHopelijk heb ik morgen/maandag ook een update omtrent mijn situatie trouwens.
Jee, wat een alleenheid hier op zaterdagavond....quote:
quote:Op zaterdag 7 november 2009 23:29 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Jee, wat een alleenheid hier op zaterdagavond....
Zullen we gaan stappen?
Ik woon Eindhoven, en stappen dienst daar plaats te vinden, want mag/wil niet meer rijdenquote:
quote:Op zaterdag 7 november 2009 23:33 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Ik woon Eindhoven, en stappen dienst daar plaats te vinden, want mag/wil niet meer rijden
Niet op fietsafstand van Eindhoven dus?quote:Op zaterdag 7 november 2009 23:34 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat gaat dus niet.....m'n ex heeft de auto gejat....
Nee, niet echt.quote:Op zaterdag 7 november 2009 23:39 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Niet op fietsafstand van Eindhoven dus?
Ach, ik ben al aan het berusten in m'n nietstapstatus. Het stelletje waar ik (o.a.) mee op stap zou gaan heeft wel gezegd dat ik, als ik zin heb, nog ff langs kon komen voor een borrel. Maar dat vind ik ook weer zo wat, ze willen niet mee uit, maar ik kan daar wel een borrel komen drinken. Vaag. Kijk, ik ben gedumpt door m'n ex, ik heb het (af en toe) zwaar, vanavond ben ik laten zitten door 4(!) man, maar ik ben NIET zielig. Nou ja, soms vind ik dat ik dat wel ben, maar ik wil niet dat ze me zielig vinden....
(Do I make sense?)
Op zich wel ja, alleen was vanavond de eerste keer stappen sinds het uit is, en ik had me er echt op verheugd, heel puberaal misschien. Dus dan is dat toch een vette tegenvaller, als het niet door gaat. Zeker omdat ik ben 'laten zitten' door vrienden die weten dat dit voor mij best wel een belangrijke avond zou moeten zijn, in het licht van verwerking enzo.quote:Op zaterdag 7 november 2009 23:44 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En die nietstapstatus is alleen vanavond toch? Er komt vast wel snel een weekend waarin je zwaar loos kunt gaan. En nee, je bent niet zielig zolang je dat ook niet van jezelf vind.
Ik gaat maar weer eens een gewelddadig filmpje opzetten.![]()
Doeg allen!
Ow hoe herkenbaar, dat afhaken als je je ergens ontzettend op verheugd hebt! Dat moe zijn vind ik overigens meestal wel een slechte smoes, je weet van tevoren dat je nog uitgaat en ik hou daar dan altijd rekening mee in mijn bezigheden. Maar ja, niet iedereen heeft uitgaan als hoogste prioriteit op zijn/haar lijstje staan. Ik welquote:Op zaterdag 7 november 2009 22:51 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Ik zou vanavond voor het eerst sinds het uit is weer 's echt op stap. We zouden met een hele groep gaan (5 man) en ik had me er eigenlijk best heel erg op verheugd. En 1 voor 1 hebben ze me geditcht... niet expres, 1 is ziek, 1 is heel moe en 2 (stelletje) voelen zich ook al niet helemaal fit. Kan allemaal gebeuren hoor, als je je niet goed voelt is uitgaan ook niet leuk. Maar ik voel me wel heel kut en heel alleen nu...
Degene die moe was, had al gezegd dat het onder voorbehoud was, omdattie vandaag moest werken en waarschijnlijk errug moe zou zijn. Dus die komt er mee weg....quote:Op zondag 8 november 2009 00:08 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ow hoe herkenbaar, dat afhaken als je je ergens ontzettend op verheugd hebt! Dat moe zijn vind ik overigens meestal wel een slechte smoes, je weet van tevoren dat je nog uitgaat en ik hou daar dan altijd rekening mee in mijn bezigheden. Maar ja, niet iedereen heeft uitgaan als hoogste prioriteit op zijn/haar lijstje staan. Ik welEn als ik iets afgesproken heb, hou ik me daaraan. Zeker omdat ik alleen ben anders en ik het toch wel altijd lekker vind om er dan even uit te zijn.
* Metalfreak zit dus ook alleen thuis vanavond...
Nou ok, als ze van tevoren gewaarschuwd hebben, dan vind ik het ook geen probleem, maar het is mij al vaker overkomen dat ze dat zonder waarschuwing ineens flikten.quote:Op zondag 8 november 2009 00:10 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Degene die moe was, had al gezegd dat het onder voorbehoud was, omdattie vandaag moest werken en waarschijnlijk errug moe zou zijn. Dus die komt er mee weg....
En verder: stappen?
Hahaquote:Op zondag 8 november 2009 02:46 schreef Kwartje7 het volgende:
Jeetje bijna allemaal thuis geweest. Ben net terug. Het feest was leuk, niet geweldig, helaas weinig bekenden. Maar wel sjans/gezoend met een jongen. Toch leuk hoor, die mannelijke aandacht. Dat heb ik natuurlijk nooit gehad. Gelijk aan mijn eerste vriendje blijven hangen. Nou ja, we zien wel of hij nog belt. Hij schok nogal dat ik al twee kids had. Ik wilde daar wel eerlijk in zijn.
Maar nu in een leeg huis, is toch wel erg leeg. Morgen gelukkig mijn kids weer terug. Ga weer heerlijk met ze spelen/ lachen. Hoop dat ik eindelijk een keertje goed slaapt.
Kreeg toch net al een smsje van hem, niet slecht, toch. We zien wel.quote:Op zondag 8 november 2009 02:54 schreef Chev het volgende:
[..]
Hahaklinkt alsof je het er nu goed van neemt, gelijk heb je
![]()
En tja meeste mannen schrikken als je aangeeft kinderen te hebben, moet je even aan wennen
Weltruste!
Erg hè? Dat soort gedachtes heb ik ook weer. Maar dan denk ik ook van; waarom zou 't nu wel goed gaan?quote:Op zaterdag 7 november 2009 18:17 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Hier zit er nog eenIk denk steeds meer dat ik er uit ben waarom het in het begin wel werkte en later niet meer, maar tevens denk ik dat het best overkomelijk is, dus ik zit weer te wipwappen of het niet gewoon op de oude manier weer voortgang kan gaan vinden
Maar eigenlijk weet ik ook ergens dat het eigenlijk al kansloos is om daar überhaupt over na te denken
Aargh
I knowquote:Op zaterdag 7 november 2009 22:47 schreef Barbusse het volgende:
[..]
! En jij was hier al zo lang niet meer geweest...
Naja, dat vraag ik mij dus ook al maanden af, maar ik heb voor mezelf nu wel (beter) door waarom het in het begin wel ging en later niet. Maargoed, in tegenstelling tot mij, is zij wel door gegaan met dr leven, dus in die zin is het denk ik al veel minder logisch om het nog eens te proberen. En eigenlijk geef ik het ook weinig kans, maar de gedachte blijftquote:Op zondag 8 november 2009 12:15 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Erg hè? Dat soort gedachtes heb ik ook weer. Maar dan denk ik ook van; waarom zou 't nu wel goed gaan?
Gisteravond samen filmpje gekeken en veel gepraat. Nog even boos op hem geworden, omdat hij soms zo ontzettend bot en kortaf kan doen. Heb me omgedraaid en ben met m'n rug naar hem toe gaan liggen. Was echt even boos/verdrietig.. maar gelukkig is hij er precies op de manier mee omgegaan als dat ik gehoopt had (en dat deed me écht goed, dat hij for once eens zélf zijn arm om me heen sloeg zonder dat ik ook maar íéts hoefde te zeggen verder.).
Echt raar dat hij me nu ineens wél kan aanvoelen, dat hij nu wél naar me luistert en nu wél met me praat en antwoorden geef als ik daarom vraag. Ik begrijp het gewoon niet. Heeft hij het licht gezien of ehh..??
Dat je door hebt waarom het wel en niet werkte is wel goed, en fijn voor jezelf, denk ik. Maar stel dat zij niet door zou zijn gegaan met haar leven, zou je het nog met haar willen proberen dan? En weet zij dat jij zo denkt?quote:Op zondag 8 november 2009 12:29 schreef Bravebart het volgende:
[..]
I knowMaar ik bounce ff enorm terug de afgelopen weken...
[..]
Naja, dat vraag ik mij dus ook al maanden af, maar ik heb voor mezelf nu wel (beter) door waarom het in het begin wel ging en later niet. Maargoed, in tegenstelling tot mij, is zij wel door gegaan met dr leven, dus in die zin is het denk ik al veel minder logisch om het nog eens te proberen. En eigenlijk geef ik het ook weinig kans, maar de gedachte blijft
Maar jij bent weer terug bij je ex, of begrijp ik dat verkeerd?
Nee en neequote:Op zondag 8 november 2009 12:33 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Dat je door hebt waarom het wel en niet werkte is wel goed, en fijn voor jezelf, denk ik. Maar stel dat zij niet door zou zijn gegaan met haar leven, zou je het nog met haar willen proberen dan? En weet zij dat jij zo denkt?
Nee, ik ben zeker niet terug bij mijn ex, al voelt het soms wel zo. We zijn geen 'stelletje' maar gevoelsmatig wat mij betreft ook weer wel (weet niet of dat voor hem ook zo voelt, heb ik hem ook nog niet gevraagd. Kijk liever even aan hoe lang het goed blijft gaan voordat ik serieus met hem daarover ga praten. De kans bestaat gewoon dat hij in z'n oude gedrag vervalt dus ik wil niets overhaasten.).
Onze zaterdagavonden zijn weer ongeveer zoals ze waren toen we nog samen waren (die hadden we allebei gemist, gaf hij ook toe) en we hebben betere gesprekken samen dan ooit. Hij komt afspraken na, komt op tijd, smst me vaker uit zichzelf.. En ik blijf me maar afvragen hoe dat in godsnaam kan 'ineens'.
Hm ja, nu je dat zo zegt, daar ben ik ook wel bang voor. Dat ik nu niet aan die dingen denk die me toen irriteerden aan hem, door zijn goede gedrag nu. En dat ik me daar in de loop van de tijd toch weer aan ga ergeren. Daarom laat ik het nu even op z'n beloop, maar het brengt m'n hoofd ook wel weer een beetje op hol hoor..quote:Op zondag 8 november 2009 12:38 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Nee en neeAch, ik denk nu de gouden graal gevonden te hebben, maar ik weet zeker dat als we het weer zouden proberen, er nog tig andere dingen zouden zijn, die ik voor het gemak even vergeten was
Dus nee, opnieuw proberen lijkt me geen optie
Klinkt niet slecht toch?Maar inderdaad, even kijken hoe lang het voortduurt op deze manier
Jee Chev,quote:Op zondag 8 november 2009 14:13 schreef Chev het volgende:
Gisteren was een goede vriend bij me op bezoek (wat regelmatig gebeurd), en die gaf aan dat ik ook wel weer aan 'n vriendin toe was![]()
En dat ik misschien wat meer uit moest gaan enzo (voorbeeld van 'n kennis van hem die samen met een vriend ging stappen ect.). Maar de waarheid is wel dat ik geen vrijgezellen vrienden hebdus wat doe je dan?
Ik ga niet meer uit, in eerste instantie bang om mijn ex tegen te komen, nu omdat ik het gewoonweg geen behoefte meer aan heb, en wil niet in m'n eentje. Ten tweede eigenlijk omdat ik geen auto heb ben ik geforceerd om in de 2 steden uit te gaan die ik al mijn hele leven ken en dat vind ik niks meer aan![]()
Dus tja dan zit je thuis, bij vrienden, je ouders ect, films kijken, gamen en op zich een relaxed leven te leiden in m'n uppie.
Wil niet online gaan daten ook al is het wel een optie, en tot nog toe zeggen de vrouwen nee ls ik vraag of ze eens samen wat willen gaan drinken![]()
Dus tja als je geen vrijgezellen vrienden heb wat doe je dan anders
Waarom alleen de mannen? Ik wil best wel mee, op stap met een groep vrijgezelle heren lijkt me best gezelligquote:Op zondag 8 november 2009 14:26 schreef Kwartje7 het volgende:
[..]
Jee Chev,
Dit soort teksten ben in niet van je gewend. Maar je hoeft toch niet alleen met vrijgezellen weg te gaan. Of hebben de stelletjes geen zin meer op stap te gaan. Wat dat betreft heb ik wel geluk.
Maarre.. gisteren was ik met mijn moeder en haar vrienden op stap. Voelde de mij wel verloren hoor, maar ik heb mij toch goed vermaakt. En geen gebrek aan mannen, kan ik je vertellen. Nadeel voor jou is misschien wel dat de vrouwen meestal verwachten dat de man de eerste stap zet.
Waarom vind je trouwens nog steeds zo naar dat je je ex tegen komt.
Enne ... kunnen jullie niet met de mannen van het forum gaan stappen en dan met zijn allen daar slapen. Volgens mij hebben onze lotgenoten vaker last dat ze geen (vrijgezelle) vrienden meer hebben.
Fijne dag
Wil je niet afschrikken, maar mensen vervallen vaak toch weer in hun oude gedrag. Ze doen tijdje bewust hun best om de ander naar de zin te maken, maar dat hou je nu eenmaal niet eeuwig vol. Zie het als een soort masker die toch weer een keer af gaat. Ik spreek overgens uit eigen ervaring. Ik heb zelf ook dingen proberen te veranderen die me vriendin anders wilde, maar na 2-3 maanden deed ik weer hetzelfde als ervoor. Precies hetzelfde had me vriendin(alleen dan al na 2 weken).quote:Op zondag 8 november 2009 12:33 schreef maartjeh het volgende:
Nee, ik ben zeker niet terug bij mijn ex, al voelt het soms wel zo. We zijn geen 'stelletje' maar gevoelsmatig wat mij betreft ook weer wel (weet niet of dat voor hem ook zo voelt, heb ik hem ook nog niet gevraagd. Kijk liever even aan hoe lang het goed blijft gaan voordat ik serieus met hem daarover ga praten. De kans bestaat gewoon dat hij in z'n oude gedrag vervalt dus ik wil niets overhaasten.).
Onze zaterdagavonden zijn weer ongeveer zoals ze waren toen we nog samen waren (die hadden we allebei gemist, gaf hij ook toe) en we hebben betere gesprekken samen dan ooit. Hij komt afspraken na, komt op tijd, smst me vaker uit zichzelf.. En ik blijf me maar afvragen hoe dat in godsnaam kan 'ineens'.
I know, geef ik je gelijk in. Daarom vraag ik verder nog niks van hem maar wacht ik het even af..quote:Op zondag 8 november 2009 15:25 schreef Swatfire het volgende:
[..]
Wil je niet afschrikken, maar mensen vervallen vaak toch weer in hun oude gedrag. Ze doen tijdje bewust hun best om de ander naar de zin te maken, maar dat hou je nu eenmaal niet eeuwig vol. Zie het als een soort masker die toch weer een keer af gaat. Ik spreek overgens uit eigen ervaring. Ik heb zelf ook dingen proberen te veranderen die me vriendin anders wilde, maar na 2-3 maanden deed ik weer hetzelfde als ervoor. Precies hetzelfde had me vriendin(alleen dan al na 2 weken).
People don't change even if they want too..
"when you change what you believe, you change what you do"quote:Op zondag 8 november 2009 15:25 schreef Swatfire het volgende:
[..]
Wil je niet afschrikken, maar mensen vervallen vaak toch weer in hun oude gedrag. Ze doen tijdje bewust hun best om de ander naar de zin te maken, maar dat hou je nu eenmaal niet eeuwig vol. Zie het als een soort masker die toch weer een keer af gaat. Ik spreek overgens uit eigen ervaring. Ik heb zelf ook dingen proberen te veranderen die me vriendin anders wilde, maar na 2-3 maanden deed ik weer hetzelfde als ervoor. Precies hetzelfde had me vriendin(alleen dan al na 2 weken).
People don't change even if they want too..
Sorry, tuurlijk kunnen de vrouwen ook mee. Of apart. Als je met een gemengde groep bent, denken ze toch vaak dat er al meerdere stelletjes zijn. Er is minder kans bij het andere geslacht.quote:Op zondag 8 november 2009 14:52 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Waarom alleen de mannen? Ik wil best wel mee, op stap met een groep vrijgezelle heren lijkt me best gezellig
(Hoewel ik het idee heb dat ik wat ouder ben dan de meeste mannen hier.
Maar goed, kniesoor die daar op let)
Inderdaad dat vind ik nog het meest klote. Maarja wees realistisch en blijf niet in het verleden hangen met 'wat als...' gedachten, daar ga je aan kapot omdat je er niks aan kunt veranderen waardoor je je heel machteloos en kwaad en verdrietig gaat voelen. Wees meer toekomstgericht en probeer er wel van te leren (wat je nu ook doet door boeken te lezen enzo). Maar bedenk ook dat veel relaties stukgaan en het dus zeker niet alleen aan jou ligt.quote:Op zondag 8 november 2009 16:05 schreef Snikch het volgende:
Ik ken het gevoel. Ik heb zelf ook gewoon echt stomme fouten gemaakt tijdens mijn relatie. In mijn ogen niet erg genoeg om zoiets speciaals te verbreken, maar het gaat erom hoe zij het beleefd helaas.. Ik zou dolgraag een nieuwe kans willen ja, en ik zou er ook echt alles aan doen om te veranderen!!
Jaloezie is geen goede eigenschap inderdaad.. het komt puur voor uit een angst. De angst om haar te verliezen, waardoor je bv. heel aanhankelijk en controlerend kan worden. Belangrijk om niet verblind te worden door liefde en gevoelens. Je hebt nu in ieder geval ervan geleerd en dat maakt je een beter, geestelijk ontwikkeld, persoon. Je kunt het proces van elkaar leren kennen ook als iets moois zien, maar ik ken het wel. Ik heb het gevoel dat ik nooit meer iemand kan vinden die zo leuk en 'speciaal' (:r) als zij isquote:Maar ik heb ergens toch mijn twijfels. Of het is eerder angst denk ik, dat ik in een volgende relatie weer die jaloezie-trekjes ga vertonen bijvoorbeeld. Of stel ik krijg nog een kans, dat het over een paar maanden inderdaad toch weer hetzelfde verhaal is.
In het geval van een tweede kans ben ik er heilig van overtuigd dat ik die jaloezie kan laten vervallen (niet in één dag waarschijnlijk, maar dat zou wel goed komen). Gewoon om het feit dat ik weet hoe ongelukkig ik ben zonder haar en daar kan ik die jaloezie wel voor negeren of verbergen, dat is denk ik een beter woord.
Maar in het geval van een nieuwe relatie, dat je iemand weer van voor af aan moet leren kennen (ik heb maar één echte relatie gehad met een meisje dat ik toen nog niet echt kende, dus dat hele proces heb ik nog maar één keer doorlopen). Ik ben bang dat ik dan in het begin misschien weer heel hoffelijk doe (Wat ik dit keer dus ook deed) maar na verloop van tijd misschien toch weer alles voor lief neem en dezelfde stomme fouten ga maken..
Gewoon proberenquote:Ik zeg al, had je maar een beetje zekerheid. Uberhaupt over het feit dat je weer iemand zal vinden om je geluk mee te delen. Maar ook over het feit dat je dan niet weer dezelfde fouten maakt, of dat er iets anders gebeurd natuurlijk..
quote:Listen to the radio. Nearly every song is a testimony to how awesome love is.
And it is.
It's an overwhelming state that inspires, confounds, and defines. Through its experience, all your other emotional potentials fall into sharp relief.
In fact, in the book Getting the Love You Want, Dr. Harville Hendrix distills the experience of love down to three core emotions:
1.) This person is highly unusual and specifically tailored to loving me.
2.) I'll never feel like this again.
3.) This feeling should last forever.
Biochemically, you are DESIGNED to react to loving emotions exactly how you do. Your emotions are NOT special.
They are, in fact, the textbook definition of common.
Plebeian.
She has loved before.
So have you.
She will again.
So will you.
No, she's not different. When I hear guys rant about how, "No, she's different, she's a sweet girl," my head starts to spin. Do a search for the triumphs of Love Systems instructors; wherever you stand on the morality if the issue, at some point the testimony of other men's wives and girlfriends has to amount to something. It's not good or bad. It just is.
Imagine the most heinous, depraved, "slutty" thing you've seen or conceived. Now, know this: you know someone who's done something like that or worse. Such is the reality of modern reality. Suck it up and deal. After all, you're probably a normal, decent person, and all that deviance and judgment you just threw out in our imaginary situation there is NOTHING compared to the festival of sin that is your daily, hourly sexual fantasy life. What separates your thoughts from your actions? Sadly, it's probably an issue of will and game (and for some of you, of course, the law).
No one is actually that special. But everyone is that special. That one girl isn't worth a damn because everyone has a nugget of gold lodged somewhere in their chest. Everyone has some hidden glory. Sometimes it's hidden very deeply. But there truly are a vast number of interesting, beautiful women, despite their minority status. In that same regard, no single girl is all you've made her up to be. Not one. None. No one. Some of you are reading this and thinking about This One Girl You Know. Seriously, not even her. EVEN IF EVERYTHING YOU SAY ABOUT HER IS TRUE! THERE IS A GIRL WHO IS BETTER-LOOKING, SMARTER, FUNNIER, AND NICER. YOU JUST HAVEN'T MET HER YET. That glorious sun goddess is still just another glorious sun goddess. We live on a planet with 6,200,000,000 human beings. And women are in the majority. Seriously, she's not that special.
And that's why you have to kill Beatrice. That muse is only holding you back because what she's really doing, what she's really, really accomplishing, is holding you back from being your true, glorious self. Find her seventy thousand superior counterparts. Then return.
With understanding.
Experience and willingness to learn breed perspective. When you don't accrue a lot of experience with girls, it's easy to get sidetracked by illusions, to forget how mortal these divine creatures are. Then, you can find a girl you want, a girl you like, a girl you can love. And you will not love her out of habit. You will not love her because she's just the prettiest girl you've ever been with. You will love her because she's the best girl to receive your love. And that statement means something because you have allowed other, female things to happen to you!
Ik ben een vrouw!quote:Op zondag 8 november 2009 16:48 schreef Snikch het volgende:
Goed voor je Snowcold, dat je weer zo ver begint te komen dat je anderen leuk begint te vinden.
Ik zelf zie dit nog niet gauw gebeuren, en dat heeft meerdere redenen.
Ten eerste doet de pijn van mijn ex nog veel te veel pijn, en dat zal nog LANG zo blijven, dat kan niet anders (ondanks dat ik echt probeer door te gaan hoor!).
Ten tweede omdat ik geen vriendinnen heb eigenlijk. En verder kom ik ook weinig meiden tegen, ook als ik met mijn vrienden weg ga hoor. Dus ik vraag me een beetje af waar ik haar überhaupt tegen zou moeten komen. En ik weet het, dat gebeurd gewoon, moet je niet forceren, etc..
Maar ik heb geen zin om weer jaren te gaan zitten wachten. Ik doe liever proberen mijn vriend(inn)en groep uit te breiden. En ik weet het, gewone vriendinnen zullen meestal niet meer worden dan dat. Maar je zult eerder vriendinnen van vriendinnen leren kennen als vriendinnen van vrienden. Zo gaat dat hier in ieder geval wel, als we weg gaan is't meestal toch een avondje met de jongens namelijk.
Dus iemand tips hier over ofzo? Want ik heb geen zin om te gaan zitten wachten. Ik wil gewoon zo snel mogelijk beginnen met weer vrouwelijk contact te krijgen. Met de bedoeling dus om mijn vriend(inn)en groep uit te breiden, niet gelijk een relatie want daar ben ik nog niet aan toe. Maar gewoon, al is het maar dat ik kan chatten met meiden, dat bouwt toch weer een beetje zelfvertrouwen op en het laat ook zien dat er nog meer meiden in de wereld zijn. Want ik zeg al, verder heb ik nul komma nul vriendinnen, alleen me ex maar die kan ik nu beter niet spreken..
Dit herken ik ook. Mijn vrienden groep bestaat eigenlijk compleet uit mannen en tijdens het stappen is er maar weinig contact met de dames. Daarnaast is het onze stamkroeg ook nog eens een kroeg waar niet bepaald veel leuke dames komen. Merk dat ik ook behoefte heb aan weer wat vrouwelijk contact(niet chatten dat haat ikquote:Op zondag 8 november 2009 17:27 schreef Snikch het volgende:
haha, sorry, ik moet toch eens verder kijken voordat ik wat zeg misschien.
En ik probeer inderdaad d.m.v. uitgaan onder de mensen te komen, maar ik heb niet zoveel zelfvertrouwen en ik heb geen vlotte babbel, dus dat alles maakt het niet echt makkelijk. En idem. voor feesten, de feesten die me vrienden geven komen voornamelijk mensen die ik al ken (en voornamelijk jongens dus). Dus dat schiet ook al niet op. En zelfs gisteren, toen ik met een redelijk grote groep vrienden weg was, had ik niet het lef om een ander meisje of iets dergelijks aan te spreken. Binnen de groep was ik dit keer redelijk spraakzaam (in vergelijking met normaal), maar daarbuiten ben ik echt een amateur wat dat betreft.
Dus al bij al loop ik de hele tijd tegen opstakels aan. En het is wel zo dat ik op het moment het moeilijk vindt om vooruit te kijken. Het liefst zou ik nu meteen wat leuke meiden hebben om mee te chatten weet je wel. Maar ik weet dat dat gewoon tijd en moeite vergt, en dus ook van mij vergt dat ik de deur uit moet (en dan dus ook nog eens durven en kunnen praten met anderen).
Maar op het moment zoek ik dat dus snel en daardoor is het misschien ook te geforceerd, dat ik bijvoorbeeld gistere avond teveel mijn best deed om me over die drempel heen te zetten om met iemand te gaan praten.
Ik weet het niet, maar alle tips of iets dergelijks zijn dus in ieder geval welkom. Alhoewel ik de standaard dingen zoals vriendinnen via vrienden/vriendinnen leren kennen al wel weet maar dit gebeurd zoiezo niet snel binnen de kring waar ik in zit..
Over dat feliciteren voor haar verjaardag: ik denk dat een smsje met 'gefeliciteerd' erin geen kwaad kan, al is het maar uit beleefdheid. Gewoon lekker kort houden. Zou ik wel doen voor mijn ex in ieder geval, ondanks dat we momenteel ook geen contact hebben. Maar dat is wel anders denk ik, want wij willen wel vrienden blijven maar het is gewoon even te moeilijk voor ons nu dus dat scheelt.quote:Op zondag 8 november 2009 19:35 schreef Swatfire het volgende:
[..]
Dit herken ik ook. Mijn vrienden groep bestaat eigenlijk compleet uit mannen en tijdens het stappen is er maar weinig contact met de dames. Daarnaast is het onze stamkroeg ook nog eens een kroeg waar niet bepaald veel leuke dames komen. Merk dat ik ook behoefte heb aan weer wat vrouwelijk contact(niet chatten dat haat ik), maar gewoon wat smsen/bellen/afspreken. Tot nu toe is dat bijna 0. Ik zie daar ook niet snel verandering inkomen of ik moet met andere mensen gaan stappen ofzo.
Heel ander dilemma die iemand hier laatst ook al had. Mijn ex is morgen jarig... Ik zit heel erg in dubio of ik iets van mij moet laten horen. Ik heb 3 weken geleden het contact volledig verbroken, omdat ze zich als een bitch gedraagde. Heb haar 3 dagen geleden 2min op msn gesproken en toen vroeg ze ook of ze me mocht bellen. Ik heb toen nee gezegd sinds ik niet zoveel zin heb in contact. Toch vind ik het lullig als ik niks van me laat horen(hebben toch 3 jaar relatie gehad), maar aan andere kant waarom zou ik? We hebben nu toch geen contact(ondanks dat zij dat wel zou willen). Help?
Nou mannen zoals eerder gezegd, ga met zijn allen van dit forum naar een plek waar je allemaal niet geweest zijn. Nieuwe mensen en nieuwe vrouwen/meisjes.quote:Op zondag 8 november 2009 19:35 schreef Swatfire het volgende:
[..]
Dit herken ik ook. Mijn vrienden groep bestaat eigenlijk compleet uit mannen en tijdens het stappen is er maar weinig contact met de dames. Daarnaast is het onze stamkroeg ook nog eens een kroeg waar niet bepaald veel leuke dames komen. Merk dat ik ook behoefte heb aan weer wat vrouwelijk contact(niet chatten dat haat ik), maar gewoon wat smsen/bellen/afspreken. Tot nu toe is dat bijna 0. Ik zie daar ook niet snel verandering inkomen of ik moet met andere mensen gaan stappen ofzo.
Heel ander dilemma die iemand hier laatst ook al had. Mijn ex is morgen jarig... Ik zit heel erg in dubio of ik iets van mij moet laten horen. Ik heb 3 weken geleden het contact volledig verbroken, omdat ze zich als een bitch gedraagde. Heb haar 3 dagen geleden 2min op msn gesproken en toen vroeg ze ook of ze me mocht bellen. Ik heb toen nee gezegd sinds ik niet zoveel zin heb in contact. Toch vind ik het lullig als ik niks van me laat horen(hebben toch 3 jaar relatie gehad), maar aan andere kant waarom zou ik? We hebben nu toch geen contact(ondanks dat zij dat wel zou willen). Help?
Nee zij wilt ook niks meer(kwa relatie) dus daar ben ik niet bang voor. This alleen meer dat ik heel duidelijk ben geweest 3 weken geleden dat zij het contact heeft verneukt nadat het uit ging. En dus om die reden het contact verbroken heb. Volgens mij doelde je daar ook op, maar voor zekerheid nog even duidelijk.quote:Op zondag 8 november 2009 20:46 schreef Kwartje7 het volgende:
Nou mannen zoals eerder gezegd, ga met zijn allen van dit forum naar een plek waar je allemaal niet geweest zijn. Nieuwe mensen en nieuwe vrouwen/meisjes.
Ik als vrouw zijnde, zou het idd niet leuk vinden als ik niets van je zou horen op mijn verjaardag. Maar als je het wel zou doen, zou ik het ook als hoop gaan zien dat er meer in zit. Dus mijn advies is, niks laten horen. Ze kan beter kwaad op je zijn, dan ze weer aan je gaat zitten "trekken". Sterkte met je beslissing
Ik denk dat gepaste afstand bewaren in deze inderdaad het beste is. Een verjaardagskaartje sturen/in de bus gooien is natuurlijk niks mis mee, ook al is het gewoon uit beleefdheid. Maar dat je beleefd bent betekent inderdaad niet dat je haar moet spreken of zien als jij dat niet wilt.quote:Op zondag 8 november 2009 20:56 schreef Swatfire het volgende:
[..]
Nee zij wilt ook niks meer(kwa relatie) dus daar ben ik niet bang voor. This alleen meer dat ik heel duidelijk ben geweest 3 weken geleden dat zij het contact heeft verneukt nadat het uit ging. En dus om die reden het contact verbroken heb. Volgens mij doelde je daar ook op, maar voor zekerheid nog even duidelijk.
Denk dat ik morgen kaartje in haar brievenbus gooi + wat kleine meuk van haar die ik hier nog liggen. Bellen wil ik zoiezo voorlopig niet en zien al helemaal niet. Nog meer mensen een mening hierover?
Een kaartje lijkt me een heel goed idee, je wilt toch ook niet op je geweten hebben dat je haar verjaardag hebt verpest? Ook al is het over, na 3 jaar is er ook zeker een sterke vriendschap toch?quote:Op zondag 8 november 2009 20:56 schreef Swatfire het volgende:
[..]
Nee zij wilt ook niks meer(kwa relatie) dus daar ben ik niet bang voor. This alleen meer dat ik heel duidelijk ben geweest 3 weken geleden dat zij het contact heeft verneukt nadat het uit ging. En dus om die reden het contact verbroken heb. Volgens mij doelde je daar ook op, maar voor zekerheid nog even duidelijk.
Denk dat ik morgen kaartje in haar brievenbus gooi + wat kleine meuk van haar die ik hier nog liggen. Bellen wil ik zoiezo voorlopig niet en zien al helemaal niet. Nog meer mensen een mening hierover?
Ik herkende je verhaal ook meteenquote:Op zondag 8 november 2009 22:04 schreef Snikch het volgende:
Hey Gekkie,
ik herken je verhaal heel erg ja. Als mijn ex nu aan zou bellen (en ik moet zeggen, als ik 's avonds een autoportier hoor dichtslaan hoop ik nogsteeds dat zij het is) zou ik zonder een moment twijfel die laatste kans aangrijpen!!
Maar het feit dat dat toch niet gaat gebeuren betekend dat ik verder moet. Daarom zit ik dus ook weer te proberen om mijn vriend(inn)en kring uit te breiden.
Ik weet dat er nooit meer een meisje zal zijn zoals zij. Ik wordt vast wel weer een keer gelukkig, maar niet zoals het met haar was. Maar het feit dat dat niet gaat gebeuren zorgt er voor dat mijn verstand me verteld dat ik JUIST verder moet. Want leven in het verleden, in die gelukkige tijd, brengt nu alleen maar meer ongeluk! En als ik ooit nog gelukkig wil worden, ook al zal het nooit zo mooi zijn als met mijn ex, dan moet ik wel verder kunnen gaan.
Maar het feit dat je verder moet gaan doet gewoon pijn. Bij elke stap die je zet denk je aan de vorige stap en hoeveel pijn dit ook weer deed.
Maar gelukkig kunnen we hier steun vinden, en advies wanneer het moed weer even in de schoenen is gezakt.
Ah geweldig, iemand die precies weet hoe de toekomst eruit gaat zien! Met die vaardigheid kun je veel geld verdienen!quote:Op zondag 8 november 2009 22:04 schreef Snikch het volgende:
[...]
Ik weet dat er nooit meer een meisje zal zijn zoals zij. Ik wordt vast wel weer een keer gelukkig, maar niet zoals het met haar was. Maar het feit dat dat niet gaat gebeuren zorgt er voor dat mijn verstand me verteld dat ik JUIST verder moet. Want leven in het verleden, in die gelukkige tijd, brengt nu alleen maar meer ongeluk! En als ik ooit nog gelukkig wil worden, ook al zal het nooit zo mooi zijn als met mijn ex, dan moet ik wel verder kunnen gaan.
Ja het is echt een rouwproces. Het is heel pijnlijk en je kan twintig emoties tegelijk hebben, of de ene dag weer positief zijn, maar een andere dag zou je er het liefst een einde aan maken van verdriet, maar dit is het herstellingsproces en je zal er sterker uitkomen als persoon.quote:Maar het feit dat je verder moet gaan doet gewoon pijn. Bij elke stap die je zet denk je aan de vorige stap en hoeveel pijn dit ook weer deed.
Maar gelukkig kunnen we hier steun vinden, en advies wanneer het moed weer even in de schoenen is gezakt.
Hmm, eigenlijk ben ik het daar totaal niet mee eens. Het heeft mij in elk geval alleen maar ellende opgeleverd. Elke keer als ik mijn gevoel een keer liet spreken, kwam de klap 10x zo hard aan... Daardoor twijfel ik heel sterk aan de uitspraak dat je je hart moet volgen. Want wat is dat precies? Is dat dan het maken van stomme fouten omdat je ergens niet bij nadenkt? Zo zie ik het namelijk meer... Leuk als het toevallig goed uitpakt, maar dat heeft het bij mij nog nooit gedaan. Je kunt liefde nu eenmaal niet afdwingen, dus ook al wil je het nog zo graag, als de ander het anders ziet, gaat het niet werken. Ik probeer in elk geval tegenwoordig op dat gebied niet meer zo hard naar mijn gevoel te luisteren, want waarom zou je gevoel/hart geen fouten kunnen maken?quote:Op zondag 8 november 2009 21:58 schreef gekkie_ het volgende:
Is het zo raar om gewoon je hart te volgen? Mijn beredenering is dat je uiteindelijk toch wel toe moet geven aan wat je hart je ingeeft.
Dit is idd een erg goede vraag, ga ik ook hard over nadenken. Nadat hij heeft bedacht of hij mij nog wel terug wil. Viel hem wel tegen dat ik dat tegen hem zei. Maar ik ga gewoon door met leven met of zonder hem.quote:Op zondag 8 november 2009 23:02 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Over het terugwinnen van een ex: ik las daar laatst ergens een interessant stukje over wat me heel erg aan het denken zette. Er werd daarin de vraag gesteld: kijk eens in je omgeving naar stellen die al tientallen jaren gelukkig bij elkaar zijn, heb je hen ooit horen zeggen "we zijn een tijdje uit elkaar geweest, maar daarna is het helemaal goedgekomen en nu zijn we al jaren gelukkig"? Er is niet voor niets een reden voor een breuk in een relatie en waarom zou die reden ineens weg zijn als je het nog eens probeert? Vond ik een interessante vraag om eens over na te denken.
quote:Op zondag 8 november 2009 23:55 schreef Bravebart het volgende:
Aan de andere kant, ik ken ook 2 gevallen van mensen die na een breuk weer bij elkaar zijn gekomen en daarna nog tientallen jaren gelukkig waren
Valt best mee hoor Kwartjequote:Op zondag 8 november 2009 14:26 schreef Kwartje7 het volgende:
[..]
Jee Chev,
Dit soort teksten ben in niet van je gewend. Maar je hoeft toch niet alleen met vrijgezellen weg te gaan. Of hebben de stelletjes geen zin meer op stap te gaan. Wat dat betreft heb ik wel geluk.
[knip]
Echt? Als ik zo eens ga kijken naar familie, kennissen e.d. ken ik zo'n gevallen helemaal niet... Ken bijvoorbeeld wel een relatie waarbij er iets gebeurd is waardoor er bijna een breuk was, maar daar zie ik zo'n enorme deuk in het vertrouwen dat ik niet meer het gevoel heb dat dat een échte goede relatie is. (zie ze altijd alleen maar ruzie maken...)quote:Op zondag 8 november 2009 23:55 schreef Bravebart het volgende:
Aan de andere kant, ik ken ook 2 gevallen van mensen die na een breuk weer bij elkaar zijn gekomen en daarna nog tientallen jaren gelukkig waren
Ik ken persoonlijk ook niemand die na een breuk weer lange tijd gelukkig samen zijn geweest. Mijn ex en ik zijn vorig jaar een maand uit elkaar geweest. Toch weer bij elkaar gekomen, maar liepen na half jaar weer tegen dezelfde problemen aan(goede voornemens van beide kanten vergeten enz). Precies een jaar nadat het een tijdje uit was is de relatie definitief verbroken. Zoals hierboven gezegt als er ooit een breuk is dan moet je ook goed nadenken waarom dat is en niet zomaar er vanuitgaan dat het wel goed komt. Wij konden elkaar toen niet los laten, maar enige dat het heeft opgeleverd is uitstel van executie(overgens geen spijt van, want was goed jaar).quote:Op maandag 9 november 2009 07:57 schreef Metalfreak het volgende:
Echt? Als ik zo eens ga kijken naar familie, kennissen e.d. ken ik zo'n gevallen helemaal niet... Ken bijvoorbeeld wel een relatie waarbij er iets gebeurd is waardoor er bijna een breuk was, maar daar zie ik zo'n enorme deuk in het vertrouwen dat ik niet meer het gevoel heb dat dat een échte goede relatie is. (zie ze altijd alleen maar ruzie maken...)
True, je ziet het niet vaak, maar in 'mijn' 2 gevallen was het allebei een gevalletje 'het gevoel is weg' en dat kwam later blijkbaar weer terugquote:Op maandag 9 november 2009 07:57 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Echt? Als ik zo eens ga kijken naar familie, kennissen e.d. ken ik zo'n gevallen helemaal niet... Ken bijvoorbeeld wel een relatie waarbij er iets gebeurd is waardoor er bijna een breuk was, maar daar zie ik zo'n enorme deuk in het vertrouwen dat ik niet meer het gevoel heb dat dat een échte goede relatie is. (zie ze altijd alleen maar ruzie maken...)
Dat is inderdaad ook hoe ik het zie. Ik heb momenteel geen contact met mijn ex maar wil dat straaks op zijn minst weer proberen. En tot dan doen die mooie herinneringen wel pijn maar ik ga ze niet proberen te verdringen want het was gewoon een heel gelukkige tijd in mijn leven.quote:Op zondag 8 november 2009 22:30 schreef DeuceFour het volgende:
[..]
Ah geweldig, iemand die precies weet hoe de toekomst eruit gaat zien! Met die vaardigheid kun je veel geld verdienen!Nee even serieus, natuurlijk wordt het nooit precies zoals met haar. Iedereen is anders. Maar dat betekent niet dat het niet beter kan zijn met iemand anders. Je zou dit artikel echt eens moeten lezen: http://www.lovesystems.com/blog/?p=637 En ja, het is nu nog vers dus heb je het gevoel dat zijn de 'enige ware' was, maar na een tijd, als je echt je ex hebt losgelaten, zul je zien dat dat niet zo was en je ook net zoveel van iemand anders kan houden. Dat betekent niet dat je je ex compleet bent vergeten, maar dat je terug kunt denken aan de fijne momenten met haar en daar dankbaar voor bent. Iemand waar je echt van houd verdwijnt nooit uit je hart.
[..]
Ja het is echt een rouwproces. Het is heel pijnlijk en je kan twintig emoties tegelijk hebben, of de ene dag weer positief zijn, maar een andere dag zou je er het liefst een einde aan maken van verdriet, maar dit is het herstellingsproces en je zal er sterker uitkomen als persoon.
Ik vermoed dat ze de vuile was niet hebben buiten gehangen. Bij vage verschijnselen (het "gevoel is weg" of "plotseling twijfel") is er uiteindelijk vaak een ander in het spel. Dat de ander toch vaak weer wat tegenvalt is een ander verhaal.quote:Op maandag 9 november 2009 09:02 schreef Bravebart het volgende:
[..]
True, je ziet het niet vaak, maar in 'mijn' 2 gevallen was het allebei een gevalletje 'het gevoel is weg' en dat kwam later blijkbaar weer terugDus geen dingen als vreemdgaan e.d.
Dat ligt natuurlijk maar net aan de reden waardoor het uitging. In mijn omgeving zijn er ook 2 of 3 stellen die een tijdje uit elkaar geweest zijn en nu alweer jaren gelukkig zijn samen.quote:Op zondag 8 november 2009 23:02 schreef Metalfreak het volgende:
Over het terugwinnen van een ex: ik las daar laatst ergens een interessant stukje over wat me heel erg aan het denken zette. Er werd daarin de vraag gesteld: kijk eens in je omgeving naar stellen die al tientallen jaren gelukkig bij elkaar zijn, heb je hen ooit horen zeggen "we zijn een tijdje uit elkaar geweest, maar daarna is het helemaal goedgekomen en nu zijn we al jaren gelukkig"? Er is niet voor niets een reden voor een breuk in een relatie en waarom zou die reden ineens weg zijn als je het nog eens probeert? Vond ik een interessante vraag om eens over na te denken.
Neef heeft na 6 jaar relatie het uitgemaakt in goed overleg met z'n meisje.quote:Op maandag 9 november 2009 09:02 schreef Bravebart het volgende:
[..]
True, je ziet het niet vaak, maar in 'mijn' 2 gevallen was het allebei een gevalletje 'het gevoel is weg' en dat kwam later blijkbaar weer terugDus geen dingen als vreemdgaan e.d.
Dank jequote:Op maandag 9 november 2009 12:53 schreef IceNine het volgende:
[..]
*geeft valse hoop aan iedereen hier
Ja en bedankt he.quote:Op maandag 9 november 2009 12:53 schreef IceNine het volgende:
[..]
*geeft valse hoop aan iedereen hier
Wel blijven lachen Tuxxx!quote:
nee maar sommige andere hier nog welquote:Op maandag 9 november 2009 13:02 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wel blijven lachen Tuxxx!Die valse hoop had je toch al niet meer?
Ik heb dat dus ookquote:Op maandag 9 november 2009 02:00 schreef gekster het volgende:
[..]
mmm, je hoort het wel eens maar hoe vaak?
een vriendin van mijn ex zocht afgelopen week weer contact en mijn ex zou volgens een vriend dezelfde naam als mij op msn hebben![]()
heb zelf het contact compleet verbroken 4 maand geleden, mis der wel vaak maar wat ze me geflikt heeft was zo'n kut actie....(alhoewel ze ook erg naief en beinvloedbaar is en in mooie praatjes van anderen is getrapt...)
zonet bedacht ik mij.
als man zijnde heb ik altijd een erg gezonde lust gehad.
voor relaties vond ik sex geweldig, tijdens relaties etc.
maar sinds mijn laatste ex is dat dus veranderd.
om het maar bot te zeggen, ik vergeet soms wel eens met mezelf te spelen en zo een hele week niet of meer.
sex met vrouwen vind ik niet echt meer geweldig en na de sex altijd spijt (gevoel van vreemd gaan).
ook heb ik nu meer behoefte aan knuffelen en zoenen dan gewoon sex)
hebben meer mensen daar last van?
nu 10 maand uit elkaar
Eensch. Bovendien zullen mensen niet altijd alles over hun relatie op tafel leggen. Mijn ouders waren eerst ook uit elkaar gegaan, toen bij elkaar gekomen en 24 jaar getrouwd geweest. Daarna gingen ze alsnog scheiden, but that's not the point.quote:Op zondag 8 november 2009 23:55 schreef Bravebart het volgende:
Over het algemeen niet, maar af en toe van die mindere momenten en dat je dan denkt van: "stel dat...." maarja.quote:Op maandag 9 november 2009 13:02 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wel blijven lachen Tuxxx!Die valse hoop had je toch al niet meer?
Hey jij!quote:
Net als we die momenten allemaal wel kennen, maar de realiteit is toch hard genoeg om dat iedere keer maar opnieuw te accepteren.quote:Op maandag 9 november 2009 15:36 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Over het algemeen niet, maar af en toe van die mindere momenten en dat je dan denkt van: "stel dat...." maarja.![]()
Ja ik!quote:
Precieeeees, het kan wel, maar vaak is het niet voor niks uit, dus zal het ook niet (lang) meer goed gaan.quote:Op maandag 9 november 2009 14:53 schreef Snowcold het volgende:
[..]
Eensch. Bovendien zullen mensen niet altijd alles over hun relatie op tafel leggen. Mijn ouders waren eerst ook uit elkaar gegaan, toen bij elkaar gekomen en 24 jaar getrouwd geweest. Daarna gingen ze alsnog scheiden, but that's not the point.
Gefeliciteerd. Veel plezier met jet feestje.quote:Op maandag 9 november 2009 22:22 schreef EviL_AleX het volgende:
Ik kom vol trots melden dat ik mijn ex losgelaten heb. Mijn vorige weekend was eens niet kut. En ik voel ook geen behoefte meer direct iemand anders te vinden. Niet slecht, ongeveer anderhalve maand na een relatie van officieel 3.5 jaar. (gevoelsmatig zeker 3 jaar erg gelukkig)
* EviL_AleX viert feest
Het is meer een persoonlijke overwinning, een mentaal feestje...quote:Op maandag 9 november 2009 22:29 schreef Kwartje7 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Veel plezier met jet feestje.
Zal ik ook maar duit in het zakje doen? Had besloten om toch feliciteerkaartje in haar brievenbus te doen(+nog wat kleine zooi die ik nog had van haar). Paar uur later belde ze me om me te bedanken. Kort gehouden en doet me eigenlijk nu nog steeds weinig.quote:Op maandag 9 november 2009 22:32 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Het is meer een persoonlijke overwinning, een mentaal feestje...
Ik dacht dat het topic wel wat goed nieuws kon gebruiken, dus bij deze
Rebound noemen ze dat Snowcoldquote:Op maandag 9 november 2009 23:08 schreef Snowcold het volgende:
Misschien dat die nieuwe verliefdheid ook mee helpt <3
Weinig mis met rebounds, zeker in het kader van de kunst van het loslaten van je ex is het vaak een mooie graadmeterquote:Op maandag 9 november 2009 23:23 schreef Swatfire het volgende:
[..]
Rebound noemen ze dat Snowcold![]()
En toch ben ik stiekum jalours op je. Geef mij ook maar nieuwe liefde..
Me too!quote:Op maandag 9 november 2009 23:23 schreef Swatfire het volgende:
[..]
ik had/heb hetzelfde gevoel na m'n ex afgelopen donderdag gesproken te hebben. al m'n weggestopte/afgezakte gevoelens voor haar kwamen weer boven. Jammer genoeg gaan ze niet zo snel weer weg als ze opgekomen zijn.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:51 schreef Kwartje7 het volgende:
Gisteren ruim twee uur gesproken met mijn ex. We moesten afspraken maken voor de kids, daarnaast over alles gesproken. Was erg fijn. Geen verwijten naar elkaar en echt luisteren.
Daardoor voelde ik mij gisterenavond wel heel erg alleen en eenzaam. Het gemis is dan groter. Maar mis ik hem, of gewoon het delen/samenzijn met iemand.
Ik weet nog geeneens of ik wel verder kan/wil met hem. Mocht hij besluiten dat hij toch verder wil met mij, dan ga ik daarover pas nadenken. Anders ga ik mij alleen maar gek maken.
Daarnaast nog steeds contact met de gozer van het weekend. En dat voelt ook goed. Ik vind het ook erg raar dat ik open sta voor andere mannen. Komt dit ook bekend bij jullie voor.
Klinkt herkenbaar, de afgelopen weken ook erg veel gesproken met mijn ex, geen verwijten, geen geruzie meer. Gaf ook aan dat ik dat gewoon niet meer wilde, dat continuee gebekvecht. En dat voelt gewoon heel fijn. Al brengt dat ook weer heel veel twijfels met zich mee.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:51 schreef Kwartje7 het volgende:
Gisteren ruim twee uur gesproken met mijn ex. We moesten afspraken maken voor de kids, daarnaast over alles gesproken. Was erg fijn. Geen verwijten naar elkaar en echt luisteren.
Daardoor voelde ik mij gisterenavond wel heel erg alleen en eenzaam. Het gemis is dan groter. Maar mis ik hem, of gewoon het delen/samenzijn met iemand.
Ik weet nog geeneens of ik wel verder kan/wil met hem. Mocht hij besluiten dat hij toch verder wil met mij, dan ga ik daarover pas nadenken. Anders ga ik mij alleen maar gek maken.
Daarnaast nog steeds contact met de gozer van het weekend. En dat voelt ook goed. Ik vind het ook erg raar dat ik open sta voor andere mannen. Komt dit ook bekend bij jullie voor.
Twijfels, je gaat ook zoveel verliezen, dagelijks contact met de kids en mijn huis. Waar doe je goed aanquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:23 schreef buzz_aldrin het volgende:
[..]
Klinkt herkenbaar, de afgelopen weken ook erg veel gesproken met mijn ex, geen verwijten, geen geruzie meer. Gaf ook aan dat ik dat gewoon niet meer wilde, dat continuee gebekvecht. En dat voelt gewoon heel fijn. Al brengt dat ook weer heel veel twijfels met zich mee.
Zoals ik hier boven al zei over die 'rebound', voor mij was het een hele goede graadmeter om gewoon eens te kijken in hoeverre je open staat voor een ander, zolang je daar eerlijk over bent tegenover de ander moet dat best kunnen. En ondanks dat ik in eerste instantie best open stond voor een nieuwe vrouw kwam ik er na verloop van tijd (nouja..3 weken ofzo) achter dat ik eigenlijk gewoon mijn ex terugwil
Ik zou zeggen, kijk gewoon in hoeverre dat contact met die andere man leuk blijft. Gewoon niets uitsluiten, en ga zeker niet op je ex gaan zitten wachten. Zeker niet na wat hij jou heeft aangedaan.
Goed besluit, Kwartje7! Je komt er zeker welquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:44 schreef Kwartje7 het volgende:
[..]
Twijfels, je gaat ook zoveel verliezen, dagelijks contact met de kids en mijn huis. Waar doe je goed aan![]()
Ik zal tegen die ander echt wel aangeven dat ik voorlopig geen relatie wil. Op dit moment is het allemaal erg vrijblijvend beetje mail contact.
Ik ga zeker niet op mijn ex blijven wachten en ga verder met mijn leven. Ik sta er op dit moment ook redelijk goed in. Ik heb een hoop te verliezen, maar misschien win ik nog veel meer.
Dat is sowieso het bestequote:Op dinsdag 10 november 2009 11:44 schreef Kwartje7 het volgende:
Ik ga zeker niet op mijn ex blijven wachten en ga verder met mijn leven. Ik sta er op dit moment ook redelijk goed in. Ik heb een hoop te verliezen, maar misschien win ik nog veel meer.
Maar ik neem aan dat je vorige relatie(s) niet gelijk vanaf dag 1 betekenisvol, diepgaand en langdurig waren? Je moet ergens beginnen. Maar wellicht is rebound wel een verkeerd woord voor wat ik bedoel te zeggenquote:Op dinsdag 10 november 2009 12:20 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Goed besluit, Kwartje7! Je komt er zeker wel
Ik geloof zelf niet zo in rebounds. Maar ik ben er dan ook niet het type voor. Ik wil toch altijd een diepe, betekenisvolle relatie. Gewoon samen zijn, gezelschap hebben, dat boeit me veel minder. En voor de sex hoeft het ook niet.
Idd, zo en zo voor de kids, zal ik mij nooit halsoverkop in een andere relatie gooien. Maar interesse is er wel. Hoe leuk dat merk ik nog wel.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:27 schreef buzz_aldrin het volgende:
Maar ik neem aan dat je vorige relatie(s) niet gelijk vanaf dag 1 betekenisvol, diepgaand en langdurig waren? Je moet ergens beginnen. Maar wellicht is rebound wel een verkeerd woord voor wat ik bedoel te zeggenHet is niet zo dat het alleen was voor het lichamelijke contact. Er was zeker oprechte interesse, alleen bleek dat uiteindelijk niet te zijn zoals gehoopt/verwacht/gedacht was
Nou, ik moet zeggen dat als ik met iemand ga daten en onder dat leuke koppie (of andere charmante uitstraling) blijken allemaal hobby's te zitten waar ik helemaal niks mee kan dan houd het voor mij al snel op. Je merkt al snel genoeg of je goed genoeg bij elkaar past om lekker door te gaan met daten en ik heb zelf al 2x gehad dat ik vanaf dag 1 de klik had met iemand. Een keer zelfs verliefdheid op het eerste gezicht (ja dat bestaat dus echt!).quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:27 schreef buzz_aldrin het volgende:
[..]
Dat is sowieso het beste![]()
[..]
Maar ik neem aan dat je vorige relatie(s) niet gelijk vanaf dag 1 betekenisvol, diepgaand en langdurig waren? Je moet ergens beginnen. Maar wellicht is rebound wel een verkeerd woord voor wat ik bedoel te zeggenHet is niet zo dat het alleen was voor het lichamelijke contact. Er was zeker oprechte interesse, alleen bleek dat uiteindelijk niet te zijn zoals gehoopt/verwacht/gedacht was
Vandaar dat ik er na een week of 3 ook wel klaar mee wasquote:Op dinsdag 10 november 2009 12:48 schreef Mavro het volgende:
[..]
Nou, ik moet zeggen dat als ik met iemand ga daten en onder dat leuke koppie (of andere charmante uitstraling) blijken allemaal hobby's te zitten waar ik helemaal niks mee kan dan houd het voor mij al snel op. Je merkt al snel genoeg of je goed genoeg bij elkaar past om lekker door te gaan met daten
Hoe 'testen' jullie trouwens een nieuwe date/rebound?quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:02 schreef buzz_aldrin het volgende:
[..]
Vandaar dat ik er na een week of 3 ook wel klaar mee was
Hier sluit ik me bij aan. Ik let heel erg op het type persoonlijkheid, en probeer ook te zien welke houding iemand heeft ten opzichte van het leven, welke grote interesses. Stel dat zij iemand is met grote ambities, die snel hoog in de maatschappelijke ladder wil staan, dan werkt dat voor mij niet. Maatschappelijk succes boeit me niet zo.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:48 schreef Mavro het volgende:
[..]
Nou, ik moet zeggen dat als ik met iemand ga daten en onder dat leuke koppie (of andere charmante uitstraling) blijken allemaal hobby's te zitten waar ik helemaal niks mee kan dan houd het voor mij al snel op. Je merkt al snel genoeg of je goed genoeg bij elkaar past om lekker door te gaan met daten en ik heb zelf al 2x gehad dat ik vanaf dag 1 de klik had met iemand. Een keer zelfs verliefdheid op het eerste gezicht (ja dat bestaat dus echt!).
Ik ben nog niet over mijn ex heen, hoor. Dat gaat helaas niet zo snel. Daarom vind ik het ook zo vreemd dat ik wel open sta voor andere mannen. Zelfs een glimlach op mijn gezicht krijg als ik mail krijg.quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:47 schreef Untouchables het volgende:
Wat leuk om te lezen dat hier zoveel mensen al echt over hun ex heen aan het komen zijn. (gare zin)
Zoals Hans Teeuwen het al zei (in een iets andere context):quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:19 schreef Mavro het volgende:
[..]
Hoe 'testen' jullie trouwens een nieuwe date/rebound?
Ik vraag me altijd af: kan ik met hem ook vrienden zijn én kan ik hem meer dan 4 dagen pal op mijn lip verdragen?
Maar even serieus, het is wel een soort van gevoel. Vaak is het bij mij zo, als ik blij word (en blijf na een aantal weken) van berichtjes van die persoon, er naar uit kijk om haar weer te zien en spreken dan zit het bij mij wel goed. Het contact moet als het ware vanzelf gaan, dat is voor mij wel een eerste, en belangrijke test.quote:Dat is... Dat is iets... Dat is een gevoel... Dat is een gevoel
Je kan het niet... Je kan niet
Ik kan het niet uitleggen, het is...'t is... doh...
Ik kan niet... Ik kan niet... Ik kan het niet uitleggen het is een gevoel
Ik kan niet... Ik kan niet... Ik kan niet...
Ik vind rebound altijd zo negatief, ik dacht eigenlijk dat het alleen seks was met iemand om je ex proberen te vergeten. Dat heb ik in ieder geval niet nodig, ik vergeet nu soms eigenlijk dat hij af en toe bestaat.quote:Op maandag 9 november 2009 23:23 schreef Swatfire het volgende:
[..]
Tja, dat eerlijk zijn over die situaties is het ook niet altijd. Een nieuw persoon zit namelijk meestal ook niet te wachten op iemand die nog met een ex zit en haakt daardoor vaak al gauw af, terwijl ze het best een kans had kunnen geven. Er is niets zo onaantrekkelijk als iemand die continu over zijn/haar ex blijft zeuren. Ik zeg niet dat je het moet ontkennen, maar je hoeft ook niet alles meteen in het begin te vertellen, dat kan nog wel eens averechts werken.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:23 schreef buzz_aldrin het volgende:
[..]
Zoals ik hier boven al zei over die 'rebound', voor mij was het een hele goede graadmeter om gewoon eens te kijken in hoeverre je open staat voor een ander, zolang je daar eerlijk over bent tegenover de ander moet dat best kunnen. En ondanks dat ik in eerste instantie best open stond voor een nieuwe vrouw kwam ik er na verloop van tijd (nouja..3 weken ofzo) achter dat ik eigenlijk gewoon mijn ex terugwil
Dat dus ja, zoals mijn ex bijvoorbeeld, was helemaal gek van paardrijden. Heb zelf best wel een hekel aan die beesten, maar de manier waarop ze er zo in op ging met die beesten vond ik gewoon mooi om te zien. Ik ben zelf ook een beetje op zoek naar een nieuwe hobby momenteel, ook om even ergens mee bezig te zijn, maar ik kom er maar niet uit wat ik leuk vind behalve de dingen die ik al doe. En als er iets is wat ik "wel leuk" vind, dan ben ik daar meestal binnen 3 weken op uitgekeken.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:59 schreef buzz_aldrin het volgende:
[..]
Maar even serieus, het is wel een soort van gevoel. Vaak is het bij mij zo, als ik blij word (en blijf na een aantal weken) van berichtjes van die persoon, er naar uit kijk om haar weer te zien en spreken dan zit het bij mij wel goed. Het contact moet als het ware vanzelf gaan, dat is voor mij wel een eerste, en belangrijke test.
Over dat eerdere hobby verhaal. Ik ben altijd wel vrij snel geïnteresseerd in zaken, ook al lijken die me in eerste instantie helemaal niks. Stel ze houd van postzegels verzamelen en eierkoeken bakken..dan zal ik eerst een kijken hoe, wat, waarom ze daar een passie voor heeft..vaak vind ik het feit dat ze ergens een passie voor heeft interessanter dan de hobby zelf. Ik hoef echt niet iemand die van precies dezelfde dingen houd als mij, liever niet zelf. Gewoon iemand die ook haar eigen dingen heeft.
Je hoeft ook niet continue over je ex te zeuren, dat heb ik bij haar ook niet gedaan. Alleen in het begin eerlijk aangegeven dat het redelijk vers was allemaal, verder heb ik het alleen vermeld als ze er naar vroeg.quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:19 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Tja, dat eerlijk zijn over die situaties is het ook niet altijd. Een nieuw persoon zit namelijk meestal ook niet te wachten op iemand die nog met een ex zit en haakt daardoor vaak al gauw af, terwijl ze het best een kans had kunnen geven. Er is niets zo onaantrekkelijk als iemand die continu over zijn/haar ex blijft zeuren. Ik zeg niet dat je het moet ontkennen, maar je hoeft ook niet alles meteen in het begin te vertellen, dat kan nog wel eens averechts werken.
Ok, dat is wat anders dan zeggen "ik probeer het maar gewoon met jou, want misschien kom ik dan eindelijk over mijn ex heen" if you know what I meanquote:Op dinsdag 10 november 2009 18:19 schreef buzz_aldrin het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet continue over je ex te zeuren, dat heb ik bij haar ook niet gedaan. Alleen in het begin eerlijk aangegeven dat het redelijk vers was allemaal, verder heb ik het alleen vermeld als ze er naar vroeg.
Merk dat mijn situatie heel anders is dan de jouwe, ik kon me al die jaren (helaas) niet zo op mijn (ex)vriendin storten (even zonder dubbele betekenis hehe) omdat ze in Amerika studeert. Ik heb naast haar, ondanks dat ze door het tijdsverschil gewoon veel tijd kostte, dan ook al jarenlang vrijwel dezelfde vriendengroep, sport al 15 jaar bij dezelfde vereniging, leer door mijn werk en uitgaan redelijk veel nieuwe mensen kennen. En ik ben echt niet zo'n onwijze gigolo hoor, integendeel zelfs, ben vaak behoorlijk gesloten en wat zwijgzaamquote:Op dinsdag 10 november 2009 20:20 schreef Snikch het volgende:
Maar ik snap het sowieso niet. Ja nu ben ik ook niet zo goed met meiden en heb geen gigantische vriendenkring, en heb de fout gemaakt om al mijn tijd op mijn ex te storten toen we de afgelopen 2 jaar een relatie hadden (nouja, fout vind ik een sterk woord, ik heb een geweldige tijd gehad daardoor.. maar nu achteraf heeft het een negatieve uitkomst natuurlijk).
Maar wanneer je dus net uit een relatie komt, dan moet je toch eerst weer een hoop opbouwen? Ik wel in ieder geval, opnieuw sporten, mijn eigen ding vinden om te doen, vriendschappen hernieuwen / nieuwe vriendschappen zoeken. Hoe kan het dan dat je zo snel weer een ander gevonden hebt??
Ik zeg al, ik ben dus niet zo goed met de meiden en heb kleine vriendenkring. Maar dan ben je toch al wel weer heel druk bezig als je zo snel een rebound meid gevonden krijgt of ligt dat nou aan mij?? Of dan is het in ieder geval niet natuurlijk komen aanwaaien maar heb je stiekem best zitten zoeken denk ik (dit verschilt waarschijnlijk per situatie, zullen zat mensen zijn die tijdens hun relatie nog zat aanbidders hadden en nu opeens hun kans schoon zien, maar in mijn geval is dat dus absoluut niet zo).
hehe, ik snap wat je bedoelt, maar dat gaat sowieso niet werken. Misschien om je lichamelijke lusten bot te vieren op een ander, maar dat is vaak ook maar tijdelijk. Er is naar mijn mening wel een flink verschil tussen dat wat je beschrijft of gewoon open staan voor nieuwe mensen in je leven.quote:Op dinsdag 10 november 2009 19:18 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ok, dat is wat anders dan zeggen "ik probeer het maar gewoon met jou, want misschien kom ik dan eindelijk over mijn ex heen" if you know what I mean
Yep, dat zeker, ik heb het in mijn omgeving echt al te vaak verkeerd zien gaan. Eentje bijvoorbeeld was ooit mijn beste vriend, kreeg relatie en hup, meneer was ineens nergens meer te zien, ging niet meer mee uit enz. En dat terwijl hij eerder vaak een van de gangmakers in onze vriendengroep was. Bij een andere vriend zie ik het nu ook de verkeerde kant op gaan, heeft sinds deze zomer een vriendin (een van de beste vriendinnen van mijn ex...) en het contact begint ook al aardig te verwateren. Smst vaker niet terug, heeft nooit meer tijd om mee te gaan sporten, uitgaan moet je ineens 3 weken van tevoren plannen (en dan nog is het afwachten of het wel doorgaat) enz. Zo ging het bij een vorige relatie van hem ook, maar ik dacht echt dat hij er van geleerd had, heb het er met hem ook al vaker over gehad. Ik heb mezelf ook voorgenomen dit nooit te laten gebeuren...quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:55 schreef buzz_aldrin het volgende:
[..]
Mijn relaties hebben gewoon nooit effect gehad op mijn vriendschappen of sport gehad. Heb het in mijn omgeving al vaak genoeg gezien dat mensen zich compleet op hun partner storten, vriendschappen of sport laten versloffen..tot het ineens uitgaat en ze weer aan komen kloppen. Persoonlijk vind ik dat altijd een beetje jammer, en heb me dus voorgenomen dat nooit te laten gebeuren bij mij. So far so good.
Ik snap wat je bedoeld. Ik ben nu dus ook weer bezig om die vriendschappen weer op te bouwen, weer te gaan sporten, mijn eigen passies (hobbies) te vinden. En ik probeer volgende keer ook niet alles weer 'weg te gooien' (vind ik beetje overdreven want ik heb wel écht genoten van de tijd met mijn ex, dus het was niet weggegooid) voor een meisje. Maar daar heb ik denk ik wel tijd voor nodig. Sowieso om dit allemaal weer op te bouwen. Maar ook om eerst weer met dit single leven gelukkig te worden. Als ik daarvoor opnieuw een meid zou vinden denk ik dat ik misschien toch alles weer weggooi omdat ik op dat moment waarschijnlijk denk dat zij die leegte kan vullen. Maar die leegte zal ik zelf moeten vullen, en daarna een meid om mijn geluk mee te delen vinden zou een plus zijn natuurlijk, maar wel een 'bijkomst' (als je van iemand houdt is het natuurlijk geen bijkomst maar je snapt me).quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:55 schreef buzz_aldrin het volgende:
[..]
Merk dat mijn situatie heel anders is dan de jouwe, ik kon me al die jaren (helaas) niet zo op mijn (ex)vriendin storten (even zonder dubbele betekenis hehe) omdat ze in Amerika studeert. Ik heb naast haar, ondanks dat ze door het tijdsverschil gewoon veel tijd kostte, dan ook al jarenlang vrijwel dezelfde vriendengroep, sport al 15 jaar bij dezelfde vereniging, leer door mijn werk en uitgaan redelijk veel nieuwe mensen kennen. En ik ben echt niet zo'n onwijze gigolo hoor, integendeel zelfs, ben vaak behoorlijk gesloten en wat zwijgzaamBen verder ook zeker niet op zoek geweest.
Mijn relaties hebben gewoon nooit effect gehad op mijn vriendschappen of sport gehad. Heb het in mijn omgeving al vaak genoeg gezien dat mensen zich compleet op hun partner storten, vriendschappen of sport laten versloffen..tot het ineens uitgaat en ze weer aan komen kloppen. Persoonlijk vind ik dat altijd een beetje jammer, en heb me dus voorgenomen dat nooit te laten gebeuren bij mij. So far so good.
Je hebt die "fout" gemaakt, maar je ziet nu ook dat je dan juist in een leegte valt als je je slechts op één persoon richt en het dan fout gaat op de een of andere manier. Het is trouwens heel tegenstrijdig: vrouwen willen altijd heel veel aandacht, maar toch vindt het merendeel van de vrouwen een man het aantrekkelijkst die een druk eigen leven heeft waardoor er eigenlijk geen tijd is voor haar. (heb zondag nog naar een stuk "On being a man" zitten kijken van David DeAngelo en daar kwam dit ook naar voren)quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:57 schreef Snikch het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoeld. Ik ben nu dus ook weer bezig om die vriendschappen weer op te bouwen, weer te gaan sporten, mijn eigen passies (hobbies) te vinden. En ik probeer volgende keer ook niet alles weer 'weg te gooien' (vind ik beetje overdreven want ik heb wel écht genoten van de tijd met mijn ex, dus het was niet weggegooid) voor een meisje. Maar daar heb ik denk ik wel tijd voor nodig. Sowieso om dit allemaal weer op te bouwen. Maar ook om eerst weer met dit single leven gelukkig te worden. Als ik daarvoor opnieuw een meid zou vinden denk ik dat ik misschien toch alles weer weggooi omdat ik op dat moment waarschijnlijk denk dat zij die leegte kan vullen. Maar die leegte zal ik zelf moeten vullen, en daarna een meid om mijn geluk mee te delen vinden zou een plus zijn natuurlijk, maar wel een 'bijkomst' (als je van iemand houdt is het natuurlijk geen bijkomst maar je snapt me).
je hebt toch evengoed nog wel altijd contact gehouden met je vrienden, ook al was het dan niet zo vaak? Mijn ervaring is dat mannen daar over het algemeen niet zo moeilijk over doen. Als die ene vriend, die we helemaal kwijt zijn, zich ineens weer zou melden, zou hij gewoon weer erbij mogen zijn hoor. Bij vrouwen ligt dit meestal helemaal anders, die denken meer zwart-wit als in "pff, ze nam toen geen contact op, dus hoeft ze dat nu ook niet meer te doen". Dat is mijn eigen waarneming tenminste.quote:Maar goed, die vriendschappen weer opbouwen is nog niet zo makkelijk ook. Heb 2 jaar weinig van me laten horen en de sfeer bij vrienden is toch anders als bij je vriendin. Dus weer andere manier van omgaan, is toch even flink omschakelen merk ik (heb 't elke keer zeker wel naar me zin, maar ik doe toch anders als dat ik normaal zou doen zeg maar).
Ik zou zeggen: praat er eens over met een van je vrienden. En dan hoeft het niet meteen een groepsgesprek te zijn dat de hele avond duurt, maar gooi eens een balletje op van dat je het toch wel gemist hebt om met hun samen wat te doen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:21 schreef Snikch het volgende:
Dat klopt inderdadat Metalfreak. Ik merk gewoon dat ik weer hartelijk ontvange wordt bij mijn vrienden en dat ze het allemaal heel gezellig maken!! Maar bij mij is het wel anders, wat ik zeg, ik moet weer een beetje omschakelen kwa doen enzo. Mijn ex vond altijd dat ik teveel mannenhumor had om het zo maar te zegge (ja, veel flauwe en vieze grapjes, so what
?). Maar op het moment i.v.m. dus al die andere kerels lijk ik toch te veel genesteld te zijn geweest in die relatie om het zo maar te zeggen.
Maar goed, dat komt wel weer, beetje met hun uitgaan enzo, zal hopelijk wel los lopen. Moet alleen goed uitkijken dat ik me niet teveel opdring want ik wil best veel en vrij snel enzo en ik kan natuurlijk niet te veel aan hun gaan hangen opeens.
Precies! Maar denk eraan dat je zelf vaak veranderingen niet zo gauw opmerkt omdat je dagelijks een minimale wijziging ziet, waardoor je het grote geheel verliest. Ik was zo eergisteren ook eens aan het nadenken over sommige dingen en kwam tot de conclusie dat ik toch wel veel dingen een stuk beter aanpak dan een jaar geleden, maar doordat het allemaal zo geleidelijk is gegaan had ik het niet eens in de gaten. En ja, er zullen vast momenten komen dat je wel eens een dipje hebt. Had ik vorige week nog heel erg, zat gewoon niet lekker in mijn vel, maar als ik dan ga terugkijken naar vorig jaar, toen had ik dat gevoel behoorlijk langdurig. Ik weet meer te relativeren (sowieso een van mijn sterke punten waardoor ik niet compleet gek word van mezelf), kan echt wel beter met moeilijke situaties omgaan en kies ook vaker voor mezelf dan om het maar anderen naar hun zin te maken zonder aan mezelf te denken. Maar het is gewoon lastig om die veranderingen te zien, soms helpt het ook om een goeie vriend(in) (vrouwen zien dit vaak wat beter) te vragen of hij/zij verandering ziet.quote:Dan rest daarnast dus alleen nog de rest om weer verder te kunnen. Ik zeg al, met mijn vrienden is nog een on-going proces hoor. Moet dus even de balans vinden in mijn karakter om hun heen weer (niet teveel over mijn ex zeuren enzo, ook af en toe nog lastig). Maar ook de balans in hoeveel dat ik me er eigen weer tussen probeer te krijgen, dat ik dus neit te opdringerig wordt.
Daarna(ast) is het dus ook weer even kijken wat ik verder wil, i.v.m. nieuwe contacten, zelfvertrouwen opbouwen, hobbies/passies vinden en ook doen, en natuurlijk ook weer onder de dames komen uiteindelijk. Maar het zal stap voor stap moeten gaan ben ik bang. We zien wel wat de toekomst brengt he, probeer alleen wel zo veel mogelijk zelf die stappen te ondernemen want er zal nooit iets aan komen waaien als je niet doet.
Nou ja dat is toch ook al heel wat? Bij mij is het vooral mijn zelfvertrouwen dat een flinke deuk heeft opgelopen (of eerder, wat er pas echt was sinds ik mijn ex leerde kennen, en nu dus weer verdwenen is). Dus laat een zelfvertrouwen boost maar komen hoorquote:Op woensdag 11 november 2009 02:37 schreef Untouchables het volgende:
Gek, dat rebound fenomeen..Het is zeker goed voor je zelfvertrouwen, maar vaak is dat het enige..
Klinkt heel verstandig kwartjequote:Op woensdag 11 november 2009 10:32 schreef Kwartje7 het volgende:
Lieve Snikch,
Je begint elke keer over je zelfvertrouwen. Weet je, je bent ook nog jong. Je zelfvertrouwen groeit over het algemeen als je ouder wordt, tenminste is mijn ervaring.
Daarnaast hoe vaker je zegt dat je het niet hebt, hoe meer je erin gaat geloven. En wordt je zelfvertrouwen nog minder. Je komt dan in het beruchte cirkeltje. Probeer anders te denken. Oké mijn zelfvertrouwen is niet veel, maar ik red het wel met hetgeen waar ik wel goed in ben. Je hebt nog steeds je vrienden en bent weer begonnen met sporten. Je bent echt wel op de goede weg.Ik denk ook dat je heel erg moet wennen aan het alleen zijn. Je voelt je heel erg eenzaam. Waarschijnlijk ben je het ook niet gewend om alleen te zijn. Ik heb hier ook de meeste problemen mee. En het is geen fijn gevoel. Maar daar moeten we mee leren leven.
Succes, het gaat je echt wel lukken.
Rebound? Ik vind die gozer van afgelopen weekend echt leuk. Ik heb blijkbaar weinig problemen met het vinden van een leuke gozer. Maar voel mij nu heel erg alleen en eenzaam en vind het niet eerlijk om hem daar voor te gebruiken.quote:Op woensdag 11 november 2009 12:18 schreef Chev het volgende:
[..]
Reboundsje kan ze moeilijk ergens uit een schap bij de supermarkt halen hè
blijkbaar hebben daar een hoop problemen mee, het ontmoeten van een leuke man/vrouw.
Maar een beetje leren flirten kan ook wel leuk zijnals je een lange relatie heb gehad dan verleer je dat 'n beetje (zeker als je veel verdriet heb lukt dat volgens mij niet) en geef eens een complimentje weg en vraag eens iemand uit, het zal je een enorme kick geven ook als die persoon niet instemt omdat je het gedurft heb
![]()
Ik weet niet of je het tegen mij hebt, maar ik heb mijn vriendenkring niet laten vallen voor mijn vriend toendertijd. Dat is juist één van de dingen waar ik voor ben blijven vechten tijdens de relatie, dat ik mijn vrienden maar behoudt. Mijn ex was namelijk niet zo´n fan van die vrienden, vooral één vriend in het bijzonder maar ik weigerde gewoon om hen te laten vallen. We hebben daar veel ruzie over gehad en het heeft een soort breuk in de relatie veroorzaakt.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:20 schreef Snikch het volgende:
Maar ik snap het sowieso niet. Ja nu ben ik ook niet zo goed met meiden en heb geen gigantische vriendenkring, en heb de fout gemaakt om al mijn tijd op mijn ex te storten toen we de afgelopen 2 jaar een relatie hadden (nouja, fout vind ik een sterk woord, ik heb een geweldige tijd gehad daardoor.. maar nu achteraf heeft het een negatieve uitkomst natuurlijk).
Maar wanneer je dus net uit een relatie komt, dan moet je toch eerst weer een hoop opbouwen? Ik wel in ieder geval, opnieuw sporten, mijn eigen ding vinden om te doen, vriendschappen hernieuwen / nieuwe vriendschappen zoeken. Hoe kan het dan dat je zo snel weer een ander gevonden hebt??
Ik zeg al, ik ben dus niet zo goed met de meiden en heb kleine vriendenkring. Maar dan ben je toch al wel weer heel druk bezig als je zo snel een rebound meid gevonden krijgt of ligt dat nou aan mij?? Of dan is het in ieder geval niet natuurlijk komen aanwaaien maar heb je stiekem best zitten zoeken denk ik (dit verschilt waarschijnlijk per situatie, zullen zat mensen zijn die tijdens hun relatie nog zat aanbidders hadden en nu opeens hun kans schoon zien, maar in mijn geval is dat dus absoluut niet zo).
Kolere, hoe kinderachtig ben je dan zeg. Snap echt niet dat mensen zo egoïstisch kunnen zijn door anderen dan gelijk ongeluk toe te wensen.quote:Op woensdag 11 november 2009 12:57 schreef Snowcold het volgende:
De persoon waarop ik momenteel verliefd ben is ook een goeie vriend van me, het is die ene die mijn ex nadrukkelijk niet mocht wegens redenen die ik hier liever niet blootgeef. Toen ik mijn spullen kwam halen heb ik verteld dat ik verliefd ben en vlak daarna belde hij nog op omdat hij zo graag wilde weten wie het was. Toen heb ik gezegd wie het was, en nu is hij heel erg boos op mij en wenst hij me al het ongeluk van de wereld toe. Erg triest en kinderachtig, ook wil hij opeens het contact verbreken. Ik heb hem net een mail gestuurd waarin ik zeg het erg jammer te vinden dat het op deze manier moet gaan, dat hij zich onredelijk en onvolwassen heeft gedragen en dat het contact mij werkelijk gestolen kan worden.
After all, I'm better of without him!
Moet hij ook geen vragen stellen waarop hij het antwoord eigenlijk NIET wil weten. Serieus, voor hem zal elke andere slecht zijn.quote:Op woensdag 11 november 2009 12:57 schreef Snowcold het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het tegen mij hebt, maar ik heb mijn vriendenkring niet laten vallen voor mijn vriend toendertijd. Dat is juist één van de dingen waar ik voor ben blijven vechten tijdens de relatie, dat ik mijn vrienden maar behoudt. Mijn ex was namelijk niet zo´n fan van die vrienden, vooral één vriend in het bijzonder maar ik weigerde gewoon om hen te laten vallen. We hebben daar veel ruzie over gehad en het heeft een soort breuk in de relatie veroorzaakt.
Ook kwam ik 9 dagen nadat het uit was op een nieuwe school, waar ik gelijk een superleuke groep meiden heb leren kennen, waarmee ik nu goed gevriend ben. Dus ja, sinds het uit is heb ik nog meer tijd voor mijn vrienden en is mijn vriendengroep ook nog eens in rap tempo uitgebreid. Het is maar waar je waarden liggen. Mijn waarden liggen vooral bij vriendschap en no way dat ik mijn vrienden ga opgeven voor mijn vriendje.
De persoon waarop ik momenteel verliefd ben is ook een goeie vriend van me, het is die ene die mijn ex nadrukkelijk niet mocht wegens redenen die ik hier liever niet blootgeef. Toen ik mijn spullen kwam halen heb ik verteld dat ik verliefd ben en vlak daarna belde hij nog op omdat hij zo graag wilde weten wie het was. Toen heb ik gezegd wie het was, en nu is hij heel erg boos op mij en wenst hij me al het ongeluk van de wereld toe. Erg triest en kinderachtig, ook wil hij opeens het contact verbreken. Ik heb hem net een mail gestuurd waarin ik zeg het erg jammer te vinden dat het op deze manier moet gaan, dat hij zich onredelijk en onvolwassen heeft gedragen en dat het contact mij werkelijk gestolen kan worden.
After all, I'm better of without him!
Dat het "Iets" makkelijker is voor vrouwen om te flirten een understatement denk ikquote:Op woensdag 11 november 2009 12:50 schreef Kwartje7 het volgende:
Rebound? Ik vind die gozer van afgelopen weekend echt leuk. Ik heb blijkbaar weinig problemen met het vinden van een leuke gozer. Maar voel mij nu heel erg alleen en eenzaam en vind het niet eerlijk om hem daar voor te gebruiken.
Flirten, ik als vrouw heb het denk iets makkelijker dan een man. Maar heb het nooit gedaan, gelijk blijven hangen aan mijn eerste vriendje, maar het gaat mij goed af. Krijg ook te horen dat ik er een expert in ben. Ongelooflijk, maar voel mij ook vrij op een of andere manier. Begrijp mij zelf ook niet zo goed.
Als je nou regelmatig een vrouw je kant op ziet kijken en je vindt haar ook leuk, heb je grote kans op slagen. Ze kijkt tenminste niet voor niets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |