recent artikel in het AD: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)urt-18-maanden.dhtmlquote:Op maandag 2 november 2009 23:04 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Ik heb dat al eerder gezegd, maar het schijnt zo te zijn dat de verwerking de helft van de duur van de relatie in beslag neemt. Praktisch ben je sneller klaar, maar er echt klaar mee duurt langer.
Vrouwen zijn hier meestal sneller in, en het gaat hier om een gemiddelde. Hoe probeer jij er overheen te komen? Verdrukken?
Sorry, maar dan kan ik maar één ding zeggen: freakquote:Op maandag 2 november 2009 23:51 schreef Civilian het volgende:
Ik was na een week klaar met een relatie van 3 jaar
doet me denken aan mijn exquote:Op dinsdag 3 november 2009 00:04 schreef macondo het volgende:
[..]
Sorry, maar dan kan ik maar één ding zeggen: freak
Nou ja, dat is jouw perceptie natuurlijk. Het kan zijn dat je ex al een half jaar bezig was met het afbouwen van de relatie, het afstand nemen en overpeinzen van hoe het zal zijn zonder jou. Daarnaast kan het ogenschijnlijk helemaal "klaar" zijn maar dat kan natuurlijk ook gewoon de buitenkant zijn. Snel een nieuwe relatie? Kan ook teken zijn van angst om alleen te zijn. Ogenschijnlijk happy? Het is niet in de mode om depressief over te komen. De binnenkant kan natuurlijk sterk verschillen van de buitenkant.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
doet me denken aan mijn ex
was na een week helemaal klaar met n relatie van bijna 7 jaar![]()
some people are just emotionally fucked up
Wat hij zegt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:19 schreef macondo het volgende:
[..]
Nou ja, dat is jouw perceptie natuurlijk. Het kan zijn dat je ex al een half jaar bezig was met het afbouwen van de relatie, het afstand nemen en overpeinzen van hoe het zal zijn zonder jou. Daarnaast kan het ogenschijnlijk helemaal "klaar" zijn maar dat kan natuurlijk ook gewoon de buitenkant zijn. Snel een nieuwe relatie? Kan ook teken zijn van angst om alleen te zijn. Ogenschijnlijk happy? Het is niet in de mode om depressief over te komen. De binnenkant kan natuurlijk sterk verschillen van de buitenkant.
edit: sorry, was even in de Dr Phil modus
Het zien aankomen kan wel helpen, maar heeft ook een nadeel. Ik had het zien aankomen, maar het gevoel dat ik het niet kon stoppen zorgde er ook voor dat ik me compleet machteloos voelde. Maar uiteindelijk is dat misschien wel beter dan dat het koud op je dak komt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:04 schreef Mavro het volgende:
Ligt het er ook niet aan of je het zag aankomen ja/nee, of dat je voor jezelf zo'n heerlijke strategie bedenkt waarin je je ex volledig demoniseert?
Er gaan dus vele dagen voorbij dat je er niet aan denktquote:Op dinsdag 3 november 2009 05:38 schreef Seven. het volgende:
Er gaat geen week voorbij dat ik niet aan hem denk en positieve gedachten over hem kan ik totaal niet opbrengen.
Ik ben ooit via een datingsite in contact gekomen met een jongen die een relatie van 11 jaar achter de rug had. Maar nu was 'ie wel weer klaar voor een relatie, hij voelde zich eenzaam. Toen ik vroeg hoe lang het uit was, antwoordde hij: 'anderhalve week'...quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:04 schreef macondo het volgende:
[..]
Sorry, maar dan kan ik maar één ding zeggen: freak
WTFquote:Op dinsdag 3 november 2009 09:58 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Ik ben ooit via een datingsite in contact gekomen met een jongen die een relatie van 11 jaar achter de rug had. Maar nu was 'ie wel weer klaar voor een relatie, hij voelde zich eenzaam. Toen ik vroeg hoe lang het uit was, antwoordde hij: 'anderhalve week'...
Ik heb een relatie achter de rug van ruim 19 jaar. Op 16 oktober is hij bij mijn weggegaan. De volgende dag is hij gelijk bij zijn nieuwe partner ingetrokken. En maar zeggen dat zij niet zo belangrijk is. Afgelopen donderdagochtend kreeg ik zijn definitieve antwoord per mail dat hij niet verder wil met mij. 's avonds ligt hij in ons bed met haar. Ze heeft met onze kinderen (3 en 5 jaar) al gelunchd, dus waarschijnlijk op mijn plek gezeten. En nog liegen ook dat zij niet bij ons heeft geslapen. Helaas voor hem heb ik betere contact met mijn buren.quote:Op dinsdag 3 november 2009 09:58 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Ik ben ooit via een datingsite in contact gekomen met een jongen die een relatie van 11 jaar achter de rug had. Maar nu was 'ie wel weer klaar voor een relatie, hij voelde zich eenzaam. Toen ik vroeg hoe lang het uit was, antwoordde hij: 'anderhalve week'...
Vraag me af of hij het zelf geloofdequote:Op dinsdag 3 november 2009 09:58 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
hmm, zo lang geleden is het dat ik hier postte denk ik, en ik ben bang dat het waar is. Sorryquote:Op maandag 2 november 2009 23:37 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
recent artikel in het AD: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)urt-18-maanden.dhtml
als dat zo is, dan mag ik nog ff
Ik denk zo dat hij stiekem op zoek was naar wat lichamelijk vertier zeg maar, maar in het kader van 'dat werkt bij de vrouwtjes' zei 'ie maar dattie een relatie zochtquote:Op dinsdag 3 november 2009 10:59 schreef buzz_aldrin het volgende:
[..]
Vraag me af of hij het zelf geloofde
Het werkte dus niet....quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:38 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Ik denk zo dat hij stiekem op zoek was naar wat lichamelijk vertier zeg maar, maar in het kader van 'dat werkt bij de vrouwtjes' zei 'ie maar dattie een relatie zocht
Tja, wees dan gewoon eerlijk. Alsof iemand ook maar gelooft dat je na anderhalve week een relatie van 11 jaar verwerkt hebtquote:Op dinsdag 3 november 2009 11:38 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Ik denk zo dat hij stiekem op zoek was naar wat lichamelijk vertier zeg maar, maar in het kader van 'dat werkt bij de vrouwtjes' zei 'ie maar dattie een relatie zocht
Je bent nu (nog niet) boos, zou me niets verbazen als je hem straks nog gaat missen, net als ik deedquote:Op dinsdag 3 november 2009 13:13 schreef Kwartje7 het volgende:
[knip]
Ik wens hem zelfs alle geluk. Ben nog geen eens kwaad op hem. Vraag mijzelf wel af met wie ik zo lang een relatie heb gehad. Op dit moment ben ik zelfs sterker dan hij. Hij zoekt het maar uit. Ik vind mij eigen geluk wel.
Dat is wel prettig ja, ik ben ook blij dat het lekker druk is op mijn werk (vandaag dan wat minder, maargoed). Geeft je weinig tijd om met je gedachten af te dwalen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:34 schreef maartjeh het volgende:
Net met een uitzendbureau gebeld voor extra werk. Vanmiddag om 16.00 al een afspraak. Doet me goed, even gedachten verzetten.
Ik ben ook zo stom hoor.quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:32 schreef Chev het volgende:
[..]
Of misschien ben ik de enige die zo stom is om een ex te gaan missen die me na-trappen bleef geven nadat het uit was![]()
I knowquote:
Ik hoop dat ik zo sterk blijft. Maar boos, nee. Eerder verontwaardigt, onbegrijpelijk, onvoorstelbaar. Vind het wel moeilijk om de leuke dingen nu te herinneren.quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:32 schreef Chev het volgende:
[..]
Je bent nu boos, zou me niets verbazen als je hem straks nog gaat missen, net als ik deed![]()
Of misschien ben ik de enige die zo stom is om een ex te gaan missen die me na-trappen bleef geven nadat het uit wasnah, ik weet wel beter.
Een psycholoog heb ik niet naar toe geweest, misschien had dat wel goed geweest, maar heb het grotendeels zelf opgelost, ook door opvang van 'n goede vriend, vriendin en familie, zelfs de aller sterkste geesten hebben soms steun nodig om niet om te vallen.
Ik kan me voorstellen dat dat aardig helpt met er overheen komen! "Helaas" is mijn ex nog steeds heel lief (meestal dan)...quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:13 schreef Kwartje7 het volgende:
Hij zei wel dat ik dit maar als kado moet zien, dat ik gelijk klaar met hem bent. Daar geef ik haar wel gelijk in, als hij alleen maar lief en aardig zou doen, had ik het nu veel moeilijker gehad.
Ik heb ook zeker maanden niet boos kunnen zijn op m'n ex, verzon altijd excuses tegenover anderen voor haar voor haar redenen/reneneringen gewoon omdat ik nog van haar hield natururlijkquote:Op dinsdag 3 november 2009 13:45 schreef Kwartje7 het volgende:
Ik hoop dat ik zo sterk blijft. Maar boos, nee. Eerder verontwaardigt, onbegrijpelijk, onvoorstelbaar. Vind het wel moeilijk om de leuke dingen nu te herinneren.
De eerste paar dagen verdedigde ik hem ook nog. Tot ik hoorde dat hij al bij haar woonde. En de liefde verdwijnt wel snel hoor als je zo respectloos wordt behandeld. Tuurlijk zal hij altijd wel een bijzonder persoon blijven. Hij is tenslotte ook de vader van mijn kinderen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:52 schreef Chev het volgende:
[..]
Ik heb ook zeker maanden niet boos kunnen zijn op m'n ex, verzon altijd excuses tegenover anderen voor haar voor haar redenen/reneneringen gewoon omdat ik nog van haar hield natururlijk
Ga er vanuit dat je 5 sprongen vooruit maakt en 2 achteruit, het is ff lastig maar je komt er wel.
Dat mis ik ook heel erg hoor, ondanks het zo kort geleden is. Ik ben natuurlijk ook nog nooit alleen geweest. Ik krijg gelukkig wel veel liefde van mijn kindjes. Daardoor ben ik wel veel meer aan huis gebonden en veel alleen 's avonds. Maar tot nu toe gaat het goed. Ik had anders denk meer het huis uit gaan vluchten. Dit vertraagt, volgens mij, wel het verwerkingsproces.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:37 schreef Chev het volgende:
Mis het warme gevoel van een relatie wel kan ik je zeggen, het alleen zijn heeft z'n voor-en-nadelen.
quote:
Gefeliciteerd, dus nu zit je weer hier?quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:43 schreef GeneraalOnbenul het volgende:
Het heeft mij 7 maanden gekost om een relatie van 2 1/2 jaar uit mn hoofd te zetten. Minus mn terugval gisteravond.
Ik word juist ongelukkig als ik alleen ben, dat heb ik nu wel gezien, ben al veel te lang alleen. Ja, zo leer je jezelf wel kennen, maar dat is ook niet altijd alles. Ik hoef niet continu bij iemand te zijn, zeer zeker niet, ik heb zelfs redelijk vaak behoefte om even alleen te zijn, maar toch is dat anders als je een relatie hebt. Ook al ben je dan alleen, je voelt je niet eenzaam, dat voel ik me dus nu vaak wel.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:06 schreef dick_laurent het volgende:
Pas als je even alleen bent, kom je echt veel over jezelf te weten
Ik vind het erg leerzaam tot nu toe..... ik voel me over het algemeen vaker goed dan slecht...dus dat is een posititief teken.
Het samen zijn mis je wel soms ja....absoluut. Maar "gelukkig" heb ik een jeugd gehad waarin ik heel vaak alleen was, dus ik kan redelijk goed omgaan met alleen zijn.
however, dat betekent niet dat ik alleen zijn prefereer
Nouja ik zei ook op het einde dat ik alleen zijn zeker niet prefereer. Ik heb ook liever een leuk vriendinnetje natuurlijkquote:Op dinsdag 3 november 2009 19:29 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik word juist ongelukkig als ik alleen ben, dat heb ik nu wel gezien, ben al veel te lang alleen. Ja, zo leer je jezelf wel kennen, maar dat is ook niet altijd alles. Ik hoef niet continu bij iemand te zijn, zeer zeker niet, ik heb zelfs redelijk vaak behoefte om even alleen te zijn, maar toch is dat anders als je een relatie hebt. Ook al ben je dan alleen, je voelt je niet eenzaam, dat voel ik me dus nu vaak wel.
Net overigens mijn "ex" nog gezien, ze kwam mijn haren knippen (en ja, dat heeft ze gewoon goed gedaan) maar volgens mij voel ik toch echt niet veel meer voor haar, maar vond het ook niet erg ongemakkelijk of zo. Maar natuurlijk is het niet meer zo als eerst...
Nou, ik ben nu sinds die ex eigenlijk pas een 1,5 maand weer alleen, maar voordat ik haar leerde kennen, had ik echt al meer dan 2 jaar niets of niemand meer gehad om mijn aandacht op te kunnen richten en tja, dan ken je jezelf wel goed genoeg inmiddels...quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nouja ik zei ook op het einde dat ik alleen zijn zeker niet prefereer. Ik heb ook liever een leuk vriendinnetje natuurlijk![]()
Maar ik heb in de afgelopen 4 maanden wel een boel meegemaakt en geleerd en daar ben ik wel sterker door geworden, al zeg ik het zelf.
Ik weet ook niet hoe lang jij weer "alleen" bent... kijk na een paar jaar kan ik me goed voorstellen dat je het wel gehad hebt ja....
Ik wil gewoon voorzichtig weer wat gaan daten/flirten.... kijken wat er van komt, niet met de intentie om gelijk een serieuze relatie te beginnen ofzo... als dat er uiteindelijk weer van komt sta ik er wel voor open, maar ik ben er niet perse naar op zoek.
Hoe herkenbaar...quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:29 schreef J0ttem het volgende:
Zucht, kreeg net via via te horen dat zij al oog heeft op een andere jongen en dat ze zondag met hem heeft afgesproken![]()
't is echt niet dat ik haar terug wil ofzo, maar ik kan er echt niet tegen dat zij mij zo snel al is vergeten, heb echt het gevoel dat ik helemaal geen indruk op haar heb gemaakt, dat ik al die tijd niets voor haar betekende :\
Nooit gedacht dat liefde zo snel in haat kon veranderen
Sjees, wat heeft die man? Daar mag wel 's een therapietje overheen... Of anders een gedragscursus, hij is wel flink bezig jou in de war te brengen zeg! Maar trap er niet in, weet waar je voor staat, en dat je zelf belangrijker bent dan hij, en dat je dit allemaal doet/moet doen voor jezelf en je kinderen!quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:13 schreef Kwartje7 het volgende:
En wat denk je wat hij nou weer doet. Gaat hij mij bellen om te vragen hoe het mij is. Ik had hem een mail gestuurd dat ik gedeeltelijk in de ziektewet zit. En daar maakte hij zich zorgen over. Ging hij mij ook nog lieverd noemen ook. Heb hem gelijk duidelijk gemaakt dat ik dat liever niet had en dat hij beter onaardig kan zijn, omdat dat makkelijker is voor mij. Hij zit continu op een wip. De ene keer zegt hij wat lief en daarna vind hij het belachelijk dat hij niet in zijn huis mag. Heb hem gecorrigeerd dat hij wel in ons huis mag, maar zij niet. Maar ja, hij kon niet het hele weekend zonder haar. Ach hij heeft zijn kinderen maar 5 nachten in de twee weken. Het is echt erg om je dan te concentreren op je kinderen ipv je liefje. En mij dan verwijten dat ik mijn belang boven die van hem stelt. Ja en wat doe je zelf dan. Maar ach, dat is natuurlijk niet zo.
Hoop dat ik sterk blijf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |