abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74335898
en hier weer verder

vorige deel: De kunst van het loslaten van je ex - deel 96
I bet I'm helium, I never get chemistry with anyone...
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"Unicorns don't whinny, they just open their mouths and Enya falls out" GWS
pi_74335950
quote:
Op maandag 2 november 2009 23:04 schreef EviL_AleX het volgende:

[..]

Ik heb dat al eerder gezegd, maar het schijnt zo te zijn dat de verwerking de helft van de duur van de relatie in beslag neemt. Praktisch ben je sneller klaar, maar er echt klaar mee duurt langer.

Vrouwen zijn hier meestal sneller in, en het gaat hier om een gemiddelde. Hoe probeer jij er overheen te komen? Verdrukken?
recent artikel in het AD: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)urt-18-maanden.dhtml

als dat zo is, dan mag ik nog ff
I bet I'm helium, I never get chemistry with anyone...
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"Unicorns don't whinny, they just open their mouths and Enya falls out" GWS
  maandag 2 november 2009 @ 23:48:26 #3
104871 remlof
Europees federalist
pi_74336245
Ow lekker, dan heb ik nog 7 jaar te gaan
  maandag 2 november 2009 @ 23:51:32 #4
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_74336324
Ik was na een week klaar met een relatie van 3 jaar
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
  dinsdag 3 november 2009 @ 00:04:15 #5
160346 Mavro
Black & Red
pi_74336596
Ligt het er ook niet aan of je het zag aankomen ja/nee, of dat je voor jezelf zo'n heerlijke strategie bedenkt waarin je je ex volledig demoniseert?
"If you can fake sincerity, you can fake pretty much anything."
  dinsdag 3 november 2009 @ 00:04:36 #6
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_74336606
quote:
Op maandag 2 november 2009 23:51 schreef Civilian het volgende:
Ik was na een week klaar met een relatie van 3 jaar
Sorry, maar dan kan ik maar één ding zeggen: freak
Overal verstand van.
  Moderator dinsdag 3 november 2009 @ 00:13:54 #7
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_74336796
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:04 schreef macondo het volgende:

[..]

doet me denken aan mijn ex

was na een week helemaal klaar met n relatie van bijna 7 jaar

some people are just emotionally fucked up
  dinsdag 3 november 2009 @ 00:19:43 #8
57047 macondo
pi_74336878
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:13 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

doet me denken aan mijn ex

was na een week helemaal klaar met n relatie van bijna 7 jaar

some people are just emotionally fucked up
Nou ja, dat is jouw perceptie natuurlijk. Het kan zijn dat je ex al een half jaar bezig was met het afbouwen van de relatie, het afstand nemen en overpeinzen van hoe het zal zijn zonder jou. Daarnaast kan het ogenschijnlijk helemaal "klaar" zijn maar dat kan natuurlijk ook gewoon de buitenkant zijn. Snel een nieuwe relatie? Kan ook teken zijn van angst om alleen te zijn. Ogenschijnlijk happy? Het is niet in de mode om depressief over te komen. De binnenkant kan natuurlijk sterk verschillen van de buitenkant.

edit: sorry, was even in de Dr Phil modus
Overal verstand van.
  dinsdag 3 november 2009 @ 00:23:31 #9
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_74336936
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:19 schreef macondo het volgende:

[..]

Nou ja, dat is jouw perceptie natuurlijk. Het kan zijn dat je ex al een half jaar bezig was met het afbouwen van de relatie, het afstand nemen en overpeinzen van hoe het zal zijn zonder jou. Daarnaast kan het ogenschijnlijk helemaal "klaar" zijn maar dat kan natuurlijk ook gewoon de buitenkant zijn. Snel een nieuwe relatie? Kan ook teken zijn van angst om alleen te zijn. Ogenschijnlijk happy? Het is niet in de mode om depressief over te komen. De binnenkant kan natuurlijk sterk verschillen van de buitenkant.

edit: sorry, was even in de Dr Phil modus
Wat hij zegt.

Degene die er een einde aan maakt zit vaak al een tijdje in het verwerkingsproces.
  dinsdag 3 november 2009 @ 00:27:34 #10
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_74337011
Ben bezig met loslaten, lukt matig. Heb het zelf uitgemaakt maar kwam er te laat achter dat zij toch de ware is. Nu moet ze me niet meer en zit ik me hier kut te voelen. Als of je je eigen ramen in gooit. Ik ga er in ieder geval het beste van maken.
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
  dinsdag 3 november 2009 @ 05:38:23 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_74339092
Ik ben deze maand officieel langer uit elkaar met mijn ex dan dat we bij elkaar waren. Al die shit ligt al bijna 5 jaar achter me, maar eigenlijk ben ik er nog steeds niet helemaal overheen. Er gaat geen week voorbij dat ik niet aan hem denk en positieve gedachten over hem kan ik totaal niet opbrengen.

Over freak gesproken.
Resistance is futile.
  dinsdag 3 november 2009 @ 07:47:01 #12
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_74339477
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:04 schreef Mavro het volgende:
Ligt het er ook niet aan of je het zag aankomen ja/nee, of dat je voor jezelf zo'n heerlijke strategie bedenkt waarin je je ex volledig demoniseert?
Het zien aankomen kan wel helpen, maar heeft ook een nadeel. Ik had het zien aankomen, maar het gevoel dat ik het niet kon stoppen zorgde er ook voor dat ik me compleet machteloos voelde. Maar uiteindelijk is dat misschien wel beter dan dat het koud op je dak komt.
  dinsdag 3 november 2009 @ 08:04:10 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74339600
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 05:38 schreef Seven. het volgende:
Er gaat geen week voorbij dat ik niet aan hem denk en positieve gedachten over hem kan ik totaal niet opbrengen.
Er gaan dus vele dagen voorbij dat je er niet aan denkt
censuur :O
  dinsdag 3 november 2009 @ 09:58:04 #14
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_74341429
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:04 schreef macondo het volgende:

[..]

Ik ben ooit via een datingsite in contact gekomen met een jongen die een relatie van 11 jaar achter de rug had. Maar nu was 'ie wel weer klaar voor een relatie, hij voelde zich eenzaam. Toen ik vroeg hoe lang het uit was, antwoordde hij: 'anderhalve week'...
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  dinsdag 3 november 2009 @ 10:25:30 #15
64307 Untouchables
Kun je weven, weef dan mee
pi_74342104
Wow..een week das wel snel.
Ik heb het idee dat die klap nog wel komt dan..Tenzij je diegene gewoon echt zat was.

Zelf zit ik weer een beetje in een dip. Ik wil dr ergens toch wel erg graag terug..
Maja..ik weet dat ik t uberhaupt niet eens moet proberen, tenzij ik 100% zou kunnen zeggen dat ik voor dr zou gaan.
Misschien komt het omdat ik hoorde dat ze weer single was en dat ik daarom ineens zoiets heb van, oeh, dan moet ik r terug..Ik weet het niet, het ging beter toen ze iemand anders had..Gaar.
  dinsdag 3 november 2009 @ 10:35:49 #16
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_74342361
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 09:58 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Ik ben ooit via een datingsite in contact gekomen met een jongen die een relatie van 11 jaar achter de rug had. Maar nu was 'ie wel weer klaar voor een relatie, hij voelde zich eenzaam. Toen ik vroeg hoe lang het uit was, antwoordde hij: 'anderhalve week'...
WTF
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_74342395
quote:

[..]

Ik heb een relatie achter de rug van ruim 19 jaar. Op 16 oktober is hij bij mijn weggegaan. De volgende dag is hij gelijk bij zijn nieuwe partner ingetrokken. En maar zeggen dat zij niet zo belangrijk is. Afgelopen donderdagochtend kreeg ik zijn definitieve antwoord per mail dat hij niet verder wil met mij. 's avonds ligt hij in ons bed met haar. Ze heeft met onze kinderen (3 en 5 jaar) al gelunchd, dus waarschijnlijk op mijn plek gezeten. En nog liegen ook dat zij niet bij ons heeft geslapen. Helaas voor hem heb ik betere contact met mijn buren.
En ik kan je vertellen. Ik ben helemaal klaar met hem. Ik wil hem absoluut niet terug. Wat hij allemaal gedaan heeft na onze breuk, kan echt niet. Tuurlijk mis ik iemand om mij heen, maar dat is zeker niet hij. Dus die tijd van verwerken is denk ik heel erg persoonlijk. En waarschijnlijk is ook erg belangrijk wat er allemaal nog meer gebeurd is. Achteraf realiseerde ik ook dat mijn relatie niet goed is geweest, dus dat zal ook wel meewerken.
Ik heb idd zeer slecht dagen maar dat heeft meer te maken dat hij zijn zin wil doordraven dat hij samen met haar in ons huis wil en in ons bed wil slapen. Terwijl ik er ook nog 9 nachten moet slapen. Ik kreeg net een iets mildere mail dat hij waarschijnlijk in haar huis gaat slapen. Dan kan ik gewoon in mijn eigen bed slapen en nu maar duimen.
pi_74342991
quote:

[..]

Vraag me af of hij het zelf geloofde
Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?
-George Carlin
  dinsdag 3 november 2009 @ 11:18:18 #19
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_74343511
quote:
Op maandag 2 november 2009 23:37 schreef JoeBravo het volgende:

[..]

recent artikel in het AD: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)urt-18-maanden.dhtml

als dat zo is, dan mag ik nog ff
hmm, zo lang geleden is het dat ik hier postte denk ik, en ik ben bang dat het waar is. Sorry
Ik ben er dus overheen enzo
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  dinsdag 3 november 2009 @ 11:38:21 #20
6067 Turbomuis
pi_74344182
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 10:59 schreef buzz_aldrin het volgende:

[..]

Vraag me af of hij het zelf geloofde
Ik denk zo dat hij stiekem op zoek was naar wat lichamelijk vertier zeg maar, maar in het kader van 'dat werkt bij de vrouwtjes' zei 'ie maar dattie een relatie zocht
pi_74344692
tvp
pi_74345408
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 11:38 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Ik denk zo dat hij stiekem op zoek was naar wat lichamelijk vertier zeg maar, maar in het kader van 'dat werkt bij de vrouwtjes' zei 'ie maar dattie een relatie zocht
Het werkte dus niet....

En of een herstelperiode zo lang duurt weet ik niet. Ik was echter niet van plan om er zo lang mee bezig te zijn, was eigenlijk van plan om veels te druk te zijn daarvoor.

En tuurlijk denk ik nog veel aan haar. Zou ongezond zijn als ik dat nu al niet meer zou doen. Maar ik wil haar ook helemaal niet vergeten, ik wil gewoon terugdenken aan een lange relatie waarin we veel lol hebben gehad en waarin we samen veel hebben meegemaakt. Ik kan en wil die periode niet vergeten, en ik laat de herinneringen ook niet verzuren doordat die periode nogal pijnlijk beëindigd is.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_74345449
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 11:38 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Tja, wees dan gewoon eerlijk. Alsof iemand ook maar gelooft dat je na anderhalve week een relatie van 11 jaar verwerkt hebt

Vroeg me zelf ook een beetje af wat ik nou vooral mistte de laatste tijd, het hebben van iemand in het algemeen of het hebben van haar. Ben een beetje tot de conclusie gekomen dat het toch meer het tweede is, zeker nadat het aanrommelen met een ander meisje wat ik al langere tijd ken, en best aardig en aantrekkelijk vind, me eigenlijk helemaal niks deed.

De laatste dagen heb ik ook wel erg veel contact met mijn ex, eigenlijk vanaf het moment dat ze wakker wordt tot het moment dat ik naar bed ga en we kunnen eigenlijk nog steeds over alles normaal en open praten, zelfs beter als dan toen we nog samen waren. Zeker met in het achterhoofd dat ze me nog steeds aantrekkelijk/leuk/geweldig vindt (zoals ze enkele malen gezegd heeft), en dat ze kennelijk serieus overweegt om hier na haar huidige studie (die ze in Amerika doet) te gaan studeren besef ik dat ik haar eigenlijk nog steeds heel erg leuk en aantrekkelijk vind. Daarnaast zijn de weinige, ik heb aangegeven dat ik de details van haar nieuwe relatie op het moment niet hoef te horen, dingen die ik van haar huidige relatie oppik niet zodanig dat me dat een geweldige relatie lijkt (al kan dat natuurlijk ook een kwestie van wishful thinking zijn, maar als je na een maand of 2 al actief moet gaan zoeken naar dingen om te doen om de dagen/avonden door te komen lijkt me dat daar iets niet helemaal oke zit)
Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?
-George Carlin
pi_74345705
Relatie van bijna 4 1/2 jaar
Nu 16 maanden vrijgezel.

Zag het aankomen dat ze het uit ging maken, een machteloos gevoel.
Zag het niet aankomen dat ze verliefd was op een ander, en daarmee diezelfde dag nog verder ging.

Ben er naar mijn idee bijna overheen, maar denk wel dagelijks 'n moment aan haar, ze zit in mijn hart ook al heeft ze me pijn gedaan en mij erg negatief te boek gezet bij al haar kennissen om haar verhaal geloofwaardig te maken.

Mensen die zeggen na een week al helemaal over hun vorige relatie (langer dan 6 maanden) heen zijn liegen dat ze barsten naar mijn idee en verhullen de waarheid in een roze wolk, haat, verdriet of wanhoop.

't is voor deze mensen te hopen dat ze zich ooit realiseren dat dit niet de manier is om jezelf elke dag in de spiegel te kijken en te zeggen dat je een goed leven heb, en doen wat juist is voor henzelf én anderen.

Hou de eer aan jezelf en zorg dat je met een zuiver geweten naar jezelf kan kijken, en kan zeggen: Ik heb mijn best gedaan

En probeer een zo goed en leuk mogelijk leven te leiden
Wetenschappelijk is domweg bekend dat verliefdheid je gezonde oordeelsvermogen weg neemt.
Liefde: Hans Teeuwen || Youp ||Theo Maassen
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_74346944
Sorry hoor, maar als je net zo getrapt wordt als ik. Ben je echt wel met twee weken klaar. Hij heeft niet alleen op mijn ziel getrapt, maar er helemaal doorheen. Ik kom net van psycholoog en zelfs zij heeft in de 12 jaar dit nog nooit meegemaakt. Ze was echt verbijsterd. Zij zei wel dat ik dit maar als kado moet zien, dat ik gelijk klaar met hem bent. Daar geef ik haar wel gelijk in, als hij alleen maar lief en aardig zou doen, had ik het nu veel moeilijker gehad.

Ik wens hem zelfs alle geluk. Ben nog geen eens kwaad op hem. Vraag mijzelf wel af met wie ik zo lang een relatie heb gehad. Op dit moment ben ik zelfs sterker dan hij. Hij zoekt het maar uit. Ik vind mij eigen geluk wel.
pi_74347598
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 13:13 schreef Kwartje7 het volgende:
[knip]
Ik wens hem zelfs alle geluk. Ben nog geen eens kwaad op hem. Vraag mijzelf wel af met wie ik zo lang een relatie heb gehad. Op dit moment ben ik zelfs sterker dan hij. Hij zoekt het maar uit. Ik vind mij eigen geluk wel.
Je bent nu (nog niet) boos, zou me niets verbazen als je hem straks nog gaat missen, net als ik deed
Of misschien ben ik de enige die zo stom is om een ex te gaan missen die me na-trappen bleef geven nadat het uit was nah, ik weet wel beter.

Een psycholoog heb ik niet naar toe geweest, misschien had dat wel goed geweest, maar heb het grotendeels zelf opgelost, ook door opvang van 'n goede vriend, vriendin en familie, zelfs de aller sterkste geesten hebben soms steun nodig om niet om te vallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chev op 03-11-2009 13:43:37 ]
Wetenschappelijk is domweg bekend dat verliefdheid je gezonde oordeelsvermogen weg neemt.
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_74347666
Net met een uitzendbureau gebeld voor extra werk. Vanmiddag om 16.00 al een afspraak. Doet me goed, even gedachten verzetten.
pi_74347801
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 13:34 schreef maartjeh het volgende:
Net met een uitzendbureau gebeld voor extra werk. Vanmiddag om 16.00 al een afspraak. Doet me goed, even gedachten verzetten.
Dat is wel prettig ja, ik ben ook blij dat het lekker druk is op mijn werk (vandaag dan wat minder, maargoed). Geeft je weinig tijd om met je gedachten af te dwalen.
-George Carlin
  dinsdag 3 november 2009 @ 13:40:02 #29
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_74347866
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 13:32 schreef Chev het volgende:

[..]

Of misschien ben ik de enige die zo stom is om een ex te gaan missen die me na-trappen bleef geven nadat het uit was
Ik ben ook zo stom hoor.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
pi_74348023
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 13:40 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

Ik ben ook zo stom hoor.
I know
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_74348051
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 13:32 schreef Chev het volgende:

[..]

Je bent nu boos, zou me niets verbazen als je hem straks nog gaat missen, net als ik deed
Of misschien ben ik de enige die zo stom is om een ex te gaan missen die me na-trappen bleef geven nadat het uit was nah, ik weet wel beter.

Een psycholoog heb ik niet naar toe geweest, misschien had dat wel goed geweest, maar heb het grotendeels zelf opgelost, ook door opvang van 'n goede vriend, vriendin en familie, zelfs de aller sterkste geesten hebben soms steun nodig om niet om te vallen.
Ik hoop dat ik zo sterk blijft. Maar boos, nee. Eerder verontwaardigt, onbegrijpelijk, onvoorstelbaar. Vind het wel moeilijk om de leuke dingen nu te herinneren.

Gelukkig heb ik ook nog veel steun van vrienden, buren en familie. Want anders had ik het inderdaad veel moeilijker gehad. Daarnaast ben ik ook erg blij met dit forum. Je krijgt toch advies/steun van mensen die het ook hebben meegemaakt. Jullie hebben het ook allemaal meegemaakt en weten hoe ik mij nu voelt.
  dinsdag 3 november 2009 @ 13:51:20 #32
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74348277
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 13:13 schreef Kwartje7 het volgende:
Hij zei wel dat ik dit maar als kado moet zien, dat ik gelijk klaar met hem bent. Daar geef ik haar wel gelijk in, als hij alleen maar lief en aardig zou doen, had ik het nu veel moeilijker gehad.
Ik kan me voorstellen dat dat aardig helpt met er overheen komen! "Helaas" is mijn ex nog steeds heel lief (meestal dan)...
censuur :O
pi_74348307
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 13:45 schreef Kwartje7 het volgende:
Ik hoop dat ik zo sterk blijft. Maar boos, nee. Eerder verontwaardigt, onbegrijpelijk, onvoorstelbaar. Vind het wel moeilijk om de leuke dingen nu te herinneren.
Ik heb ook zeker maanden niet boos kunnen zijn op m'n ex, verzon altijd excuses tegenover anderen voor haar voor haar redenen/reneneringen gewoon omdat ik nog van haar hield natururlijk

Later pas gaan de dingen die jij al zei pas om in boosheid en acceptatie, er zijn geloof ik 6 stappen die je doorloopt.
Ga er vanuit dat je 5 sprongen vooruit maakt en 2 achteruit, het is ff lastig maar je komt er wel.
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_74348555
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 13:52 schreef Chev het volgende:

[..]

Ik heb ook zeker maanden niet boos kunnen zijn op m'n ex, verzon altijd excuses tegenover anderen voor haar voor haar redenen/reneneringen gewoon omdat ik nog van haar hield natururlijk

Ga er vanuit dat je 5 sprongen vooruit maakt en 2 achteruit, het is ff lastig maar je komt er wel.
De eerste paar dagen verdedigde ik hem ook nog. Tot ik hoorde dat hij al bij haar woonde. En de liefde verdwijnt wel snel hoor als je zo respectloos wordt behandeld. Tuurlijk zal hij altijd wel een bijzonder persoon blijven. Hij is tenslotte ook de vader van mijn kinderen.

Ik hoop idd dat het met die sprongen zo gaat. Ik weet dat ik het dagen echt wel heel moeilijk ga krijgen, maar uiteindelijk kom ik er sterker en beter uit.
pi_74349913
Tja Kwartje, als iemand zó kijhard tegen je blijft doen dan kan ik het wel snappen.

De eerste 4-5 weken begon mijn ex nog met het lief voor me (een poging van haar om vrienden te worden, voor mij om haar terug te krijgen) en daarna zat ze de met d'r hoofd in die roze wolk en werd ze steeds kouder tegen me tot het gewoon vervelend werd.

Op zich begrijpelijk maar voor iemand van wie z'n hart gebroken en z'n geest vertrapt door verwijten en beschuldigingen was dat niet te doen

Nu 1 1/2 jaar later ben ik een stuk sterker in lichaam en geest, maar het blijft onbegrijpelijk hoe het allemaal zo heb kunnen lopen theoriën genoeg, maar geen antwoorden, en heb dat maar zo geaccepteerd.

Mis het warme gevoel van een relatie wel kan ik je zeggen , het alleen zijn heeft z'n voor-en-nadelen

[ Bericht 12% gewijzigd door Chev op 03-11-2009 14:45:01 ]
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_74350386
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 14:37 schreef Chev het volgende:

Mis het warme gevoel van een relatie wel kan ik je zeggen, het alleen zijn heeft z'n voor-en-nadelen.
Dat mis ik ook heel erg hoor, ondanks het zo kort geleden is. Ik ben natuurlijk ook nog nooit alleen geweest. Ik krijg gelukkig wel veel liefde van mijn kindjes. Daardoor ben ik wel veel meer aan huis gebonden en veel alleen 's avonds. Maar tot nu toe gaat het goed. Ik had anders denk meer het huis uit gaan vluchten. Dit vertraagt, volgens mij, wel het verwerkingsproces.
Ik heb natuurlijk wel veel verdriet om wat er allemaal gebeurd is. En als je dan alleen zit, wordt je daar wel mee geconfronteerd.
  dinsdag 3 november 2009 @ 15:45:27 #37
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_74352373
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 13:44 schreef Chev het volgende:

[..]

I know
  Moderator dinsdag 3 november 2009 @ 16:06:04 #38
Dick Laurent Is Dead
pi_74353114
Pas als je even alleen bent, kom je echt veel over jezelf te weten

Ik vind het erg leerzaam tot nu toe..... ik voel me over het algemeen vaker goed dan slecht...dus dat is een posititief teken.
Het samen zijn mis je wel soms ja....absoluut. Maar "gelukkig" heb ik een jeugd gehad waarin ik heel vaak alleen was, dus ik kan redelijk goed omgaan met alleen zijn.

however, dat betekent niet dat ik alleen zijn prefereer
pi_74358387
Het heeft mij 7 maanden gekost om een relatie van 2 1/2 jaar uit mn hoofd te zetten. Minus mn terugval gisteravond.
Petrolhead on heels.
pi_74359422
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 18:43 schreef GeneraalOnbenul het volgende:
Het heeft mij 7 maanden gekost om een relatie van 2 1/2 jaar uit mn hoofd te zetten. Minus mn terugval gisteravond.
Gefeliciteerd, dus nu zit je weer hier? ik zeg niks..
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
  dinsdag 3 november 2009 @ 19:29:28 #41
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_74360030
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:06 schreef dick_laurent het volgende:
Pas als je even alleen bent, kom je echt veel over jezelf te weten

Ik vind het erg leerzaam tot nu toe..... ik voel me over het algemeen vaker goed dan slecht...dus dat is een posititief teken.
Het samen zijn mis je wel soms ja....absoluut. Maar "gelukkig" heb ik een jeugd gehad waarin ik heel vaak alleen was, dus ik kan redelijk goed omgaan met alleen zijn.

however, dat betekent niet dat ik alleen zijn prefereer
Ik word juist ongelukkig als ik alleen ben, dat heb ik nu wel gezien, ben al veel te lang alleen. Ja, zo leer je jezelf wel kennen, maar dat is ook niet altijd alles. Ik hoef niet continu bij iemand te zijn, zeer zeker niet, ik heb zelfs redelijk vaak behoefte om even alleen te zijn, maar toch is dat anders als je een relatie hebt. Ook al ben je dan alleen, je voelt je niet eenzaam, dat voel ik me dus nu vaak wel.

Net overigens mijn "ex" nog gezien, ze kwam mijn haren knippen (en ja, dat heeft ze gewoon goed gedaan ) maar volgens mij voel ik toch echt niet veel meer voor haar, maar vond het ook niet erg ongemakkelijk of zo. Maar natuurlijk is het niet meer zo als eerst...
Don't let my username fool you...
  Moderator dinsdag 3 november 2009 @ 19:52:47 #42
Dick Laurent Is Dead
pi_74360888
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 19:29 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik word juist ongelukkig als ik alleen ben, dat heb ik nu wel gezien, ben al veel te lang alleen. Ja, zo leer je jezelf wel kennen, maar dat is ook niet altijd alles. Ik hoef niet continu bij iemand te zijn, zeer zeker niet, ik heb zelfs redelijk vaak behoefte om even alleen te zijn, maar toch is dat anders als je een relatie hebt. Ook al ben je dan alleen, je voelt je niet eenzaam, dat voel ik me dus nu vaak wel.

Net overigens mijn "ex" nog gezien, ze kwam mijn haren knippen (en ja, dat heeft ze gewoon goed gedaan ) maar volgens mij voel ik toch echt niet veel meer voor haar, maar vond het ook niet erg ongemakkelijk of zo. Maar natuurlijk is het niet meer zo als eerst...
Nouja ik zei ook op het einde dat ik alleen zijn zeker niet prefereer. Ik heb ook liever een leuk vriendinnetje natuurlijk

Maar ik heb in de afgelopen 4 maanden wel een boel meegemaakt en geleerd en daar ben ik wel sterker door geworden, al zeg ik het zelf.
Ik weet ook niet hoe lang jij weer "alleen" bent... kijk na een paar jaar kan ik me goed voorstellen dat je het wel gehad hebt ja....

Ik wil gewoon voorzichtig weer wat gaan daten/flirten.... kijken wat er van komt, niet met de intentie om gelijk een serieuze relatie te beginnen ofzo... als dat er uiteindelijk weer van komt sta ik er wel voor open, maar ik ben er niet perse naar op zoek.
  dinsdag 3 november 2009 @ 20:29:52 #43
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_74362405
Zucht, kreeg net via via te horen dat zij al oog heeft op een andere jongen en dat ze zondag met hem heeft afgesproken
't is echt niet dat ik haar terug wil ofzo, maar ik kan er echt niet tegen dat zij mij zo snel al is vergeten, heb echt het gevoel dat ik helemaal geen indruk op haar heb gemaakt, dat ik al die tijd niets voor haar betekende :\

Nooit gedacht dat liefde zo snel in haat kon veranderen
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
  dinsdag 3 november 2009 @ 20:45:52 #44
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_74363018
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 19:52 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Nouja ik zei ook op het einde dat ik alleen zijn zeker niet prefereer. Ik heb ook liever een leuk vriendinnetje natuurlijk

Maar ik heb in de afgelopen 4 maanden wel een boel meegemaakt en geleerd en daar ben ik wel sterker door geworden, al zeg ik het zelf.
Ik weet ook niet hoe lang jij weer "alleen" bent... kijk na een paar jaar kan ik me goed voorstellen dat je het wel gehad hebt ja....

Ik wil gewoon voorzichtig weer wat gaan daten/flirten.... kijken wat er van komt, niet met de intentie om gelijk een serieuze relatie te beginnen ofzo... als dat er uiteindelijk weer van komt sta ik er wel voor open, maar ik ben er niet perse naar op zoek.
Nou, ik ben nu sinds die ex eigenlijk pas een 1,5 maand weer alleen, maar voordat ik haar leerde kennen, had ik echt al meer dan 2 jaar niets of niemand meer gehad om mijn aandacht op te kunnen richten en tja, dan ken je jezelf wel goed genoeg inmiddels...

Was trouwens gisteren nog een keer begonnen in het boekje "Stappen in de stad" wat voor de mannen hier overigens wel een uiterst vermakelijk boekje is (ook op de luchtige manier waarop het geschreven is) waar veel handige versiertips in staan. Ook krijg je een beetje een inzicht in hoe het verschil tussen mannen en vrouwen zit op dit gebied en waarom vrouwen juist vallen op "echte mannen". Ik vind vooral de situaties die erin geschetst worden erg herkenbaar en het is allemaal met een knipoog en humor geschreven.

By the way: mijn ex net op MSN "Je moet morgen even naar je kentekenplaat van de auto kijken, ik ben er per ongeluk zachtjes tegenaan gereden"
  dinsdag 3 november 2009 @ 21:12:57 #45
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_74364054
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:29 schreef J0ttem het volgende:
Zucht, kreeg net via via te horen dat zij al oog heeft op een andere jongen en dat ze zondag met hem heeft afgesproken
't is echt niet dat ik haar terug wil ofzo, maar ik kan er echt niet tegen dat zij mij zo snel al is vergeten, heb echt het gevoel dat ik helemaal geen indruk op haar heb gemaakt, dat ik al die tijd niets voor haar betekende :\
Nooit gedacht dat liefde zo snel in haat kon veranderen
Hoe herkenbaar... En dat terwijl je zelf wel onder de indruk was zeker en dacht dat het wel goed zat?
  dinsdag 3 november 2009 @ 22:34:29 #46
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_74367765
Alleen zijn is juist wel goed, dan kan je de boel echt goed verwerken. Nu had ik nooit echt een probleem met alleen zijn, en daarom kan ik ook erg kieskeurig zijn bij het uitzoeken van iemand. Het was in het begin zeker erg rottig. Maar nu gaat het heel aardig, en algemeen gezelschap heb ik hier voldoende.
pi_74369644
En wat denk je wat hij nou weer doet. Gaat hij mij bellen om te vragen hoe het mij is. Ik had hem een mail gestuurd dat ik gedeeltelijk in de ziektewet zit. En daar maakte hij zich zorgen over. Ging hij mij ook nog lieverd noemen ook. Heb hem gelijk duidelijk gemaakt dat ik dat liever niet had en dat hij beter onaardig kan zijn, omdat dat makkelijker is voor mij. Hij zit continu op een wip. De ene keer zegt hij wat lief en daarna vind hij het belachelijk dat hij niet in zijn huis mag. Heb hem gecorrigeerd dat hij wel in ons huis mag, maar zij niet. Maar ja, hij kon niet het hele weekend zonder haar. Ach hij heeft zijn kinderen maar 5 nachten in de twee weken. Het is echt erg om je dan te concentreren op je kinderen ipv je liefje. En mij dan verwijten dat ik mijn belang boven die van hem stelt. Ja en wat doe je zelf dan. Maar ach, dat is natuurlijk niet zo.
Hoop dat ik sterk blijf.
  dinsdag 3 november 2009 @ 23:22:40 #48
6067 Turbomuis
pi_74369985
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 23:13 schreef Kwartje7 het volgende:
En wat denk je wat hij nou weer doet. Gaat hij mij bellen om te vragen hoe het mij is. Ik had hem een mail gestuurd dat ik gedeeltelijk in de ziektewet zit. En daar maakte hij zich zorgen over. Ging hij mij ook nog lieverd noemen ook. Heb hem gelijk duidelijk gemaakt dat ik dat liever niet had en dat hij beter onaardig kan zijn, omdat dat makkelijker is voor mij. Hij zit continu op een wip. De ene keer zegt hij wat lief en daarna vind hij het belachelijk dat hij niet in zijn huis mag. Heb hem gecorrigeerd dat hij wel in ons huis mag, maar zij niet. Maar ja, hij kon niet het hele weekend zonder haar. Ach hij heeft zijn kinderen maar 5 nachten in de twee weken. Het is echt erg om je dan te concentreren op je kinderen ipv je liefje. En mij dan verwijten dat ik mijn belang boven die van hem stelt. Ja en wat doe je zelf dan. Maar ach, dat is natuurlijk niet zo.
Hoop dat ik sterk blijf.
Sjees, wat heeft die man? Daar mag wel 's een therapietje overheen... Of anders een gedragscursus, hij is wel flink bezig jou in de war te brengen zeg! Maar trap er niet in, weet waar je voor staat, en dat je zelf belangrijker bent dan hij, en dat je dit allemaal doet/moet doen voor jezelf en je kinderen!

Hou je taai, en de schouders om uit te huilen, schoppen onder je kont, praatpalen, en wat dies meer zij, daar heb je vrienden en dit forum voor!
pi_74376059
O, wat voel ik me k*t. Kreeg net telefoon van "me ex schoonzusje". Met de vraag of ik iets over me ex wist. Ze had via via gehoord dat die op de IC ligt... Gelijk in de stress. Maar even gekeken op de Hyves en gelukkig aan de berichten te zien is ze weer thuis. Maar toch voel ik me ontzettend kut...
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
  woensdag 4 november 2009 @ 11:10:01 #50
278630 Snikch
Living my life
pi_74378461
Tussen mij en mijn ex is het nu anderhalve week uit. Ik probeer door te gaan maar't is en blijft lastig omdat de toekomst er zo leeg uit ziet.
Ik wil de leegte zo graag vullen maar ten eerste zou ik niet weten waar ik aan een vriendin zou kunnen komen (vooral niet als ik zo depri ben) en ten tweede weet ik dat ik er nog niet klaar voor ben want ik hou nog van mijn ex en iets nieuws zou alleen maar kapot gaan.

Ben ook erg verlegen bij nieuwe mensen (en zelfs bij mijn oudste vrienden nog wel een beetje, alleen bij mijn ex was ik echt volledig mezelf), dus dat maakt deze rouw periode ook niet makkelijk want ik heb niet veel vrienden meer om naar toe te gaan en een nieuwe start maken lukt ook al niet aardig.
Alles wat ik geprobeerd heb (bijbaantje zoeken, nieuwe hobbie wilde ik een cursus voor gaan doen, weer sporte met wat vrienden) lijkt in het water te lopen, heb de eerste stappen bij alles gezet maar worden elke keer in de lucht geslagen (niet door mijn toedoen, maar't komt wel als een klap aan).

En ik heb geen plan B van wat ik nu moet/kan doen om over mijn ex heen te komen. Naar het verleden kan ik niet kijken want dat geeft me valse hoop en doet alleen maar meer pijn. Naar de toekomst kan ik niet kijken want daar zie ik, ondanks mijn pogingen, een lege toekomst waar ik echt niet tegen kan. En in het heden heb ik ook te weinig te doen om afleiding te zoeken of om mezelf weer gelukkig te kunnen voelen met alleen mezelf .

Iemand tips wellicht??
For as he thinks within himself, so he is
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 11:32:05 #51
Dick Laurent Is Dead
pi_74379271
Kom op mensen... beetje humor moet kunnen toch?

@ Snikch
Hoe lang heeft de relatie eigenlijk geduurd?
Nouja ga er maar vanuit dat je de komende weken gewoon enorm naar de klote bent. Daar kan je niks aan doen en dat moet je helaas ook gewoon accepteren.
Je wil niet weten hoe vaak ik heb gedacht dat dit gevoel NOOIT meer over zou gaan. Hoe vaak ik wel niet tot de goden heb gebeden: laat het alsjeblieft ophouden.... ik wil dit gevoel niet meer.

En ja, op een gegeven moment komt er een omslag (bij mij dan). Dan ga je dingen inzien en ga je je realiseren dat de relatie misschien toch niet was wat je echt gelukkig maakte.
en dan... ga je gewoon je best doen om leuke dingen te doen. Afleiding zoeken.... probeer nieuwe mensen te leren kennen, desnoods via van die "singles" meetings. Gewoon dingen gaan doen, het avontuur in duiken.

Maar goed, eerst moet je door je rouwperiode heen, dus nogmaals...accepteer gewoon dat je je zwaar kut voelt, let it all out....
Er komt een moment dat het over gaat, geloof me!
  woensdag 4 november 2009 @ 11:58:16 #52
278630 Snikch
Living my life
pi_74380223
humor moet inderdaad altijd kunnen hoor .

De relatie heeft 2 jaar geduurd. Maar het is gewoon zo dat ik daarvoor nooit tevreden was met mezelf en met mijn leven (weinig vrienden, erg terughoudend/gesloten, weinig hobbies behalve beetje gamen enzo, enzovoorts). En zij heeft mij echt zo gelukkig gemaakt in die 2 jaar, en al dat geluk is nu weer weg, ik denk echt niet dat ik ooit zo gelukkig wordt, ook niet met een ander.
En ik weet dat heel veel mensen dat gevoel hebben als het net uit is. Maar het 'probleem' is, onze relatie was gewoon perfect, ik heb nooit geklaagd en zij ook niet (tot op het einde dus), voor mij was alles perfect en maakte alles aan die relatie me gelukkig.. Dus stel ik vind ooit weer iemand, het zal toch nooit hetzelfde zijn, en ik wil eigenlijk niet anders als zoals het nu was . En ik ben ook bang dat ik weer dezelfde fouten zal gaan maken en diegene dan ook weer wegjaag.
Ik ben zegmaar niet van het uitgaan een de korte relaties en dergelijke. Ik wil gewoon een serieuze relatie waar ik gelukkig mee kan zijn voor een heel lange tijd (ik hoopte voor de rest van mijn leven maar die droom ligt dus al aan diggelen). En zij kon mij dit bieden, en verder ook alles dat ik nodig had om gelukkig te zijn en om dus ook mezelf te kunnen zijn. Bij haar was ik niet die verlegen jongen maar was ik echt mezelf, wat ik al zeg, nog meer als bij mijn beste vrienden die ik al sinds ik 6 was ofzo ken. Zijn ook zo een beetje bijna de enige echte vrienden die ik nog heb maar dat terzijde.

Maar ik snap heel goed dat het nu een rouwperiode is en dat dit pijn hoort te doen. Maar ik zie gewoon echt niet hoe er een licht aan het eind van de tunnel kan zijn zegmaar. Hoe dat ik ooit weer zonder haar gelukkig wordt (met of zonder iemand anders, het liefst natuurlijk met want ik heb het eerste deel van mijn leven alleen gezeten en ik werd pas gelukkig toen ik haar bij toeval leerde kennen). Ik ben trouwens 21 dus ik weet dat ik nog een heel leven voor me heb. Maar daarentegen, 1 echte relatie in de afgelopen 21 jaar is ook niet echt bemoedigend. Mijn verleden spreekt zegmaar niet echt voor mijn toekomst want ik wil nu niet weer 19 jaar alleen gaan zitten .
Het liefst zou ik voor altijd bij mijn ex blijven maar dat zit er gewoon niet in. Ergens hoop ik nogsteeds dat ze inziet dat ze een fout begaan is. Ik weet dat ik haar heb weggejaagd (was te onzeker over mezelf en daarmee te beschermend voor haar), maar dat zou ik echt willen veranderen. En dat zal ik wel moeten want ik ben ook als de doods dat als ik ooit toch weer dat geluk vindt dat ik dezelfde foute zal maken .

Maar goed, er over praten helpt zoiezo. Maar ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Ik zeg al, probeer al leuke dingen te doen voor afleiding maar op vrije dagen zoals vandaag bijvoorbeeld dan zit ik echt weer in een put waar ik niet uit kan komen. Te veel vrije tijd om na te denken, en no way dat ik dat allemaal kan vullen. Wou gewoon dat ik een stukje zekerheid had voor de toekomst, dat ik wel weer zo gelukkig ga worden, of dat ze toch terug komt want dat zou me het gelukkigst maken maar daar moet ik nu eigenlijk niet aan denken..
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 12:29:34 #53
Dick Laurent Is Dead
pi_74381196
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:58 schreef Snikch het volgende:
humor moet inderdaad altijd kunnen hoor .

De relatie heeft 2 jaar geduurd. Maar het is gewoon zo dat ik daarvoor nooit tevreden was met mezelf en met mijn leven (weinig vrienden, erg terughoudend/gesloten, weinig hobbies behalve beetje gamen enzo, enzovoorts). En zij heeft mij echt zo gelukkig gemaakt in die 2 jaar, en al dat geluk is nu weer weg, ik denk echt niet dat ik ooit zo gelukkig wordt, ook niet met een ander.
En ik weet dat heel veel mensen dat gevoel hebben als het net uit is. Maar het 'probleem' is, onze relatie was gewoon perfect, ik heb nooit geklaagd en zij ook niet (tot op het einde dus), voor mij was alles perfect en maakte alles aan die relatie me gelukkig.. Dus stel ik vind ooit weer iemand, het zal toch nooit hetzelfde zijn, en ik wil eigenlijk niet anders als zoals het nu was . En ik ben ook bang dat ik weer dezelfde fouten zal gaan maken en diegene dan ook weer wegjaag.
Ik ben zegmaar niet van het uitgaan een de korte relaties en dergelijke. Ik wil gewoon een serieuze relatie waar ik gelukkig mee kan zijn voor een heel lange tijd (ik hoopte voor de rest van mijn leven maar die droom ligt dus al aan diggelen). En zij kon mij dit bieden, en verder ook alles dat ik nodig had om gelukkig te zijn en om dus ook mezelf te kunnen zijn. Bij haar was ik niet die verlegen jongen maar was ik echt mezelf, wat ik al zeg, nog meer als bij mijn beste vrienden die ik al sinds ik 6 was ofzo ken. Zijn ook zo een beetje bijna de enige echte vrienden die ik nog heb maar dat terzijde.

Maar ik snap heel goed dat het nu een rouwperiode is en dat dit pijn hoort te doen. Maar ik zie gewoon echt niet hoe er een licht aan het eind van de tunnel kan zijn zegmaar. Hoe dat ik ooit weer zonder haar gelukkig wordt (met of zonder iemand anders, het liefst natuurlijk met want ik heb het eerste deel van mijn leven alleen gezeten en ik werd pas gelukkig toen ik haar bij toeval leerde kennen). Ik ben trouwens 21 dus ik weet dat ik nog een heel leven voor me heb. Maar daarentegen, 1 echte relatie in de afgelopen 21 jaar is ook niet echt bemoedigend. Mijn verleden spreekt zegmaar niet echt voor mijn toekomst want ik wil nu niet weer 19 jaar alleen gaan zitten .
Het liefst zou ik voor altijd bij mijn ex blijven maar dat zit er gewoon niet in. Ergens hoop ik nogsteeds dat ze inziet dat ze een fout begaan is. Ik weet dat ik haar heb weggejaagd (was te onzeker over mezelf en daarmee te beschermend voor haar), maar dat zou ik echt willen veranderen. En dat zal ik wel moeten want ik ben ook als de doods dat als ik ooit toch weer dat geluk vindt dat ik dezelfde foute zal maken .

Maar goed, er over praten helpt zoiezo. Maar ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Ik zeg al, probeer al leuke dingen te doen voor afleiding maar op vrije dagen zoals vandaag bijvoorbeeld dan zit ik echt weer in een put waar ik niet uit kan komen. Te veel vrije tijd om na te denken, en no way dat ik dat allemaal kan vullen. Wou gewoon dat ik een stukje zekerheid had voor de toekomst, dat ik wel weer zo gelukkig ga worden, of dat ze toch terug komt want dat zou me het gelukkigst maken maar daar moet ik nu eigenlijk niet aan denken..
Ok, interessant verhaal.

Nou ik ben 27 en ik heb eigenlijk ook maar 1 relatie gehad, die met mijn ex en dat is nu iets meer dan 4 maanden uit.

Onze relatie heeft bijna 7 jaar geduurd en ik ben met haar ook echt heel gelukkig geweest. De manier waarop zij het heeft uitgemaakt is ook gruwelijk geweest voor mij (lang verhaal)...en ik dacht in het begin ook dat ik nooooooooit meer iemand zou tegenkomen.

Nu zie ik dingen gewoon positief in.
Natuurlijk denk ik nog vaak aan haar en mis ik haar soms nog wel....
Maar ik zou haar zeker niet meer terug willen.

Nogmaals, als je midden in je liefdesverdriet zit kan niks je opbeuren, en dan kan je je ook echt niet voorstellen dat je ooit weer gelukkig met iemand anders zal worden.

Maar geloof me (en zeker als je pas 21 bent) je komt op een gegeven moment iemand anders tegen!
Dat wil je nu nog niet geloven... en dat hoeft ook niet
Maar het is gewoon zo!

For now, probeer gewoon langzaam je dingen weer op te pakken. Als je je kut voelt, prima.... laat het er uit, jank, schreeuw....whatever. Hoort er echt allemaal bij....
  woensdag 4 november 2009 @ 12:35:37 #54
57047 macondo
pi_74381393
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:58 schreef Snikch het volgende:
Maar ik zie gewoon echt niet hoe er een licht aan het eind van de tunnel kan zijn zegmaar. Hoe dat ik ooit weer zonder haar gelukkig wordt (met of zonder iemand anders, het liefst natuurlijk met want ik heb het eerste deel van mijn leven alleen gezeten en ik werd pas gelukkig toen ik haar bij toeval leerde kennen). Ik ben trouwens 21 dus ik weet dat ik nog een heel leven voor me heb. Maar daarentegen, 1 echte relatie in de afgelopen 21 jaar is ook niet echt bemoedigend. Mijn verleden spreekt zegmaar niet echt voor mijn toekomst want ik wil nu niet weer 19 jaar alleen gaan zitten .
Het spijt me, maar je slaat wartaal uit. Zegmaar.
Overal verstand van.
  woensdag 4 november 2009 @ 12:43:49 #55
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_74381632
Reken er maar op dat je je een tijd motivatieloos zal voelen, daarna met vlagen, daarna incidenteel, en daarna bijna nooit, en dan... Ben je er weer helemaal klaar mee!
  woensdag 4 november 2009 @ 12:50:18 #56
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_74381881
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:35 schreef macondo het volgende:

[..]

Het spijt me, maar je slaat wartaal uit. Zegmaar.
Dat valt toch wel mee.
  woensdag 4 november 2009 @ 12:51:17 #57
278630 Snikch
Living my life
pi_74381921
dankjewel, je verhaal beurt me in ieder geval toch weer beetje op laurent. Niet dat ik het leuk voor jou vindt dat het zo kut is gegaan allemaal hoor . Maar het feit dat je je over zo een lange relatie toch ook heen hebt kunnen zetten betekend dat ik dat misschien ook wel kan. Nu nog niet nee dat weet ik, ik moet niks forceren. Maar uiteindelijk.. want dat zie ik nu nog niet gebeuren ook al zegt iedereen van wel. Maar ik probeer inderdaad zo veel mogelijk afleiding te zoeken. En ik zit ook veel topics enzo te lezen over liefdesverdriet, maar ook over zelfvertrouwen/contacten maken, want dat is een groot struikelblok bij mij. En als ik wederom geen zelfvertrouwen heb (had ik de afgelope 2 jaar wel en dat straalde ook uit want toen waren onbekende mensen toch vriendelijker tegen me) dan wordt het toch lastig om weer uit die vicieuze cirkel van de hele tijd alleen en ongelukkig blijven te komen.

Dus ik vroeg me ook af, als iemand misschien aanraders heeft voor boeken over zelfvertrouwen of contact leggen / praten met relatief onbekende mensen (ook vrienden van vrienden vind ik lastig zegmaar) zou ik dat erg waarderen. Ik heb al in de andere topics hier over wat titels gezien maar ik weet niet goed welke nou ook echt goed zijn. En uit een boek zoiets leren zal niet makkelijk zijn dat weet ik, maar ik zoek gewoon tips of iets om mijn gedachtengang proberen om te schakelen en dat kan misschien wel met zo een boek .

En ik sla waarschijnlijk vast wel wartaal uit, het is moeilijk om je gevoelens/gedachtens onder woorden te brengen. Maar wat is't precies dat je niet volgt want dan weet ik wat ik moet proberen uit te leggen ?

Groete,
Snikch
pi_74381936
Ik ben blij dat ik inmiddels heb geleerd om niet te treuren over vriendjes die enorme klootzakken bleken te zijn.
I'm not a sinner.
pi_74381992
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 23:13 schreef Kwartje7 het volgende:
Hoop dat ik sterk blijf.
Dat is toch ook zó? Jezelf en je kids,en dat mag best, lijkt me logisch, hij doet precies hetzelde omdat jullie geen stelletje meer zijn.

Hij is degene die er vandoor is gegaan met een ander en gedraagt zich als een verliefde op hol geslagen olifant in een huis vol glazen kasten

Betekend overigens niet dat je door moet gaan alsof die ander nooit bestaan heeft beetje empathie is wel van toepassing, maar dan moet je wel een heldere kijk hebben op de situatie.

Reken er niet op, dat als hij met haar is hij ook maar enigsinds begripvol zal zijn, dat kan hij zich blijkbaar niet veroorloven.
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:51 schreef Plums het volgende:
Ik ben blij dat ik inmiddels heb geleerd om niet te treuren over vriendjes die enorme klootzakken bleken te zijn.
Vrouwen kunnen net zo erg zijn hoor
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 12:58:57 #60
Dick Laurent Is Dead
pi_74382164
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:51 schreef Snikch het volgende:
dankjewel, je verhaal beurt me in ieder geval toch weer beetje op laurent. Niet dat ik het leuk voor jou vindt dat het zo kut is gegaan allemaal hoor . Maar het feit dat je je over zo een lange relatie toch ook heen hebt kunnen zetten betekend dat ik dat misschien ook wel kan. Nu nog niet nee dat weet ik, ik moet niks forceren. Maar uiteindelijk.. want dat zie ik nu nog niet gebeuren ook al zegt iedereen van wel. Maar ik probeer inderdaad zo veel mogelijk afleiding te zoeken. En ik zit ook veel topics enzo te lezen over liefdesverdriet, maar ook over zelfvertrouwen/contacten maken, want dat is een groot struikelblok bij mij. En als ik wederom geen zelfvertrouwen heb (had ik de afgelope 2 jaar wel en dat straalde ook uit want toen waren onbekende mensen toch vriendelijker tegen me) dan wordt het toch lastig om weer uit die vicieuze cirkel van de hele tijd alleen en ongelukkig blijven te komen.

Dus ik vroeg me ook af, als iemand misschien aanraders heeft voor boeken over zelfvertrouwen of contact leggen / praten met relatief onbekende mensen (ook vrienden van vrienden vind ik lastig zegmaar) zou ik dat erg waarderen. Ik heb al in de andere topics hier over wat titels gezien maar ik weet niet goed welke nou ook echt goed zijn. En uit een boek zoiets leren zal niet makkelijk zijn dat weet ik, maar ik zoek gewoon tips of iets om mijn gedachtengang proberen om te schakelen en dat kan misschien wel met zo een boek .

En ik sla waarschijnlijk vast wel wartaal uit, het is moeilijk om je gevoelens/gedachtens onder woorden te brengen. Maar wat is't precies dat je niet volgt want dan weet ik wat ik moet proberen uit te leggen ?

Groete,
Snikch

Download "the pickup artist"

erg leuk en leerzaam om te zien! geloof me
pi_74382260
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:58 schreef dick_laurent het volgende:

Download "the pickup artist"

erg leuk en leerzaam om te zien! geloof me
Die tip kwam vorige week ook al voorbij. Had ook niks nuttigs te doen dus heb het gekeken en vond het echt lache. Of je er iets van leert betwijfel ik, maar het was in elk geval wel vermakkelijk
  woensdag 4 november 2009 @ 13:04:50 #62
57047 macondo
pi_74382346
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:50 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Dat valt toch wel mee.
Je leven vanaf je geboorte tot je negentiende levensjaar beschrijven als eenzame aaneengesloten periode waarin je geen partner hebt kunnen vinden is een voorbeeld van regelrechte onzin. Verder kan een klein beetje aandacht voor de teksten die men hier achterlaat geen kwaad - maar daarover kun je van mening verschillen. Wat mij betreft zet Snikch een kop koffie, en leest hij zijn eigen teksten nog eens rustig door.
Overal verstand van.
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 13:05:43 #63
Dick Laurent Is Dead
pi_74382379
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:02 schreef Swatfire het volgende:

[..]

Die tip kwam vorige week ook al voorbij. Had ook niks nuttigs te doen dus heb het gekeken en vond het echt lache. Of je er iets van leert betwijfel ik, maar het was in elk geval wel vermakkelijk
Ik ook heb me echt kapot gelachen bij die serie... en had ook momenten dat het zo genant was dat ik er bijna niet naar kon kijken

Maar vond sommige tips wel erg interessant en ben ook van plan om die eens met het uitgaan uit te proberen.... gewoon voor de lol, eens kijken of het echt werkt
  woensdag 4 november 2009 @ 13:07:47 #64
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_74382438
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:04 schreef macondo het volgende:

[..]

Je leven vanaf je geboorte tot je negentiende levensjaar beschrijven als eenzame aaneengesloten periode waarin je geen partner hebt kunnen vinden is een voorbeeld van regelrechte onzin.
Ik ben blij dat jij zijn leven zo goed kent.
pi_74382484
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:53 schreef Chev het volgende:
[..]

Vrouwen kunnen net zo erg zijn hoor
Klopt, maar over zulke vrouwen zou je dan ook niet moeten treuren.
I'm not a sinner.
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 13:11:54 #66
Dick Laurent Is Dead
pi_74382574
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:09 schreef Plums het volgende:

[..]

was het maar zo eenvoudig

(al ben ik inmiddels wel over mijn ergste treurnis heen )
  woensdag 4 november 2009 @ 13:13:37 #67
278630 Snikch
Living my life
pi_74382627
Nouja mijn ex was geen klootzak (of bitch dan in mijn geval van een vriendin ). Ze was echt een goed meisje en we willen (uiteindelijk, wanneer ik het kan verwerken) vrienden proberen te blijven.

Verder weet ik ook wel dat 19 jaar overdreven is. Maar ik was er wel al behoorlijk vroeg bij met meisjes leuk vinden, en toch is er nog nooit iemand geweest die ook van mij hield. En sinds de 2e klas ben ik echt super stil en verlegen geworden en ondanks dat ik weet hoe dat komt kan ik me er niet overheen zetten om weer open te worden naar dus bijvoorbeeld relatief vreemde mensen.

En ik zal misschien dat boek wel eens bekijke, maar eigelijk had ik wat serieuzere boeken in gedacht als wat ik hier dus van hoor , maar toch bedankt
  woensdag 4 november 2009 @ 13:17:54 #68
57047 macondo
pi_74382763
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:07 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Ik ben blij dat jij zijn leven zo goed kent.
Ik ben natuurlijk geen expert, maar ik gok dat kleine kinderen in de zandbak niet oprecht bezig zijn met het zoeken naar de ware om de rest van hun leven mee te delen.. Om over de baby's maar te zwijgen.
Overal verstand van.
pi_74382858
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:09 schreef Plums het volgende:

[..]

Jup geef je helemaal gelijk Plums

Toch heeft treuren ook zo zijn nut gehad voor me, ben er door een stuk sterker en wijzer van geworden, en heb mijn leven als hernieuwd opgepakt.

Laatste beetje gevoel wat nog in mijn hart zit zal ook wel weggaan met de tijd, als je jaren samen ben geweest en lief en leed heb gedeeld dan gaat dat niet zomaar weg, tenmiste, niet bij mij

En het is nutteloos ja, om er nog over te denken, maar het hoofd en hart zijn het nooit met elkaar eens hierover dus laat ik ze maar lekker
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_74382913
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:11 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

was het maar zo eenvoudig

(al ben ik inmiddels wel over mijn ergste treurnis heen )
Dat moet je dus leren.
Ik heb ervoor gekozen om niet om een smiecht te treuren, puur omdat hij t niet waard is. Maar dat leerde ik ook pas nadat ik een paar keer flink op mn hart was gestampt. Nu denk ik van: fu, ik kan wel beter krijgen.
Bij mn laatste relatie heb ik de eerste dag nog gehuild, meer door de schok dan wat anders, en toen was t over. Verder echt niet getreurd.
I'm not a sinner.
pi_74383041
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:20 schreef Chev het volgende:

[..]

Jup geef je helemaal gelijk Plums

Toch heeft treuren ook zo zijn nut gehad voor me, ben er door een stuk sterker en wijzer van geworden, en heb mijn leven als hernieuwd opgepakt.

Laatste beetje gevoel wat nog in mijn hart zit zal ook wel weggaan met de tijd, als je jaren samen ben geweest en lief en leed heb gedeeld dan gaat dat niet zomaar weg, tenmiste, niet bij mij

En het is nutteloos ja, om er nog over te denken, maar het hoofd en hart zijn het nooit met elkaar eens hierover dus laat ik ze maar lekker
Nee dat snap ik ook wel. Maar ik ben ook pas 19, en rond die leeftijd kom je vooral klootzakken tegen geloof ik, haha. Denk ook wel dat als ik eenmaal jaaaaren samen ben met iemand, en dat gaat over, dat ik dan toch ook écht wel een tijd een wrak ben. Maar nu ben ik nog te jong en ga ik geen tijd verspillen aan treuren.
Overigens heb ik wel nog 2 jaar lang een plekje in mn hart gehad voor iemand waarmee ik een jaar iets had, maar dat is inmiddels gelukkig helemaal weg.
I'm not a sinner.
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 13:27:04 #72
Dick Laurent Is Dead
pi_74383103
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:21 schreef Plums het volgende:

[..]

Dat moet je dus leren.
Ik heb ervoor gekozen om niet om een smiecht te treuren, puur omdat hij t niet waard is. Maar dat leerde ik ook pas nadat ik een paar keer flink op mn hart was gestampt. Nu denk ik van: fu, ik kan wel beter krijgen.
Bij mn laatste relatie heb ik de eerste dag nog gehuild, meer door de schok dan wat anders, en toen was t over. Verder echt niet getreurd.
Good for you baby

maar het is okay om te treuren om iets, als het mooi was, dat ophoudt te bestaan.... we hoeven niet van steen te zijn

Maar nee, ik ben wel klaar met treuren inmiddels ja... nu is het tijd voor nieuwe ervaringen... life (and the party) goes on
pi_74383232
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:27 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Good for you baby

maar het is okay om te treuren om iets, als het mooi was, dat ophoudt te bestaan.... we hoeven niet van steen te zijn

Maar nee, ik ben wel klaar met treuren inmiddels ja... nu is het tijd voor nieuwe ervaringen... life (and the party) goes on
Ach zo'n mooie tijd was t niet als er 6 maanden lang tegen je gelogen wordt.
Leuke tijden kan ook ik ook hebben met een gast die níet gigantisch tegen me liegt.
I'm not a sinner.
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 13:37:57 #74
Dick Laurent Is Dead
pi_74383502
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:30 schreef Plums het volgende:

[..]

Leuke tijden kan ook ik ook hebben met een gast die níet gigantisch tegen me liegt.
very true
  woensdag 4 november 2009 @ 13:44:36 #75
278630 Snikch
Living my life
pi_74383707
Maar als je relatie wel prachtig was en hij wordt zo plotseling verbroken (door je eigen fout in mijn geval, ben niet vreemd gegaan ofzo maar was gewoon te onzeker over mezelf en dat heeft haar uiteindelijk weggeduwd) dan doet dat echt wel pijn. Vooral als jij er nog geen punt achter wilt zetten.

Ik sta gewoon met lege handen en weet niet hoe of wanneer ik ze weer gevuld krijg.. en of dat uberhaupt gebeurd..
Maar nog tips voor boeken of zal ik daar misschien een nieuw topic over starten?? Want ik heb in andere topics over zelfvertrouwen enzo ook al wel wat titels voorbij zien komen maar welke nou echt goed zijn, geen idee..
  woensdag 4 november 2009 @ 13:48:33 #76
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_74383839
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:04 schreef macondo het volgende:

[..]

Je leven vanaf je geboorte tot je negentiende levensjaar beschrijven als eenzame aaneengesloten periode waarin je geen partner hebt kunnen vinden is een voorbeeld van regelrechte onzin. Verder kan een klein beetje aandacht voor de teksten die men hier achterlaat geen kwaad - maar daarover kun je van mening verschillen. Wat mij betreft zet Snikch een kop koffie, en leest hij zijn eigen teksten nog eens rustig door.
Ja, want je kunt juist goed gestructureerde teksten schrijven wanneer je overspoeld wordt door emoties...
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 13:52:47 #77
Dick Laurent Is Dead
pi_74383971
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:44 schreef Snikch het volgende:
Maar als je relatie wel prachtig was en hij wordt zo plotseling verbroken (door je eigen fout in mijn geval, ben niet vreemd gegaan ofzo maar was gewoon te onzeker over mezelf en dat heeft haar uiteindelijk weggeduwd) dan doet dat echt wel pijn. Vooral als jij er nog geen punt achter wilt zetten.

Ik sta gewoon met lege handen en weet niet hoe of wanneer ik ze weer gevuld krijg.. en of dat uberhaupt gebeurd..
Maar nog tips voor boeken of zal ik daar misschien een nieuw topic over starten?? Want ik heb in andere topics over zelfvertrouwen enzo ook al wel wat titels voorbij zien komen maar welke nou echt goed zijn, geen idee..
mja.... ik geloof niet zo in die emiel ratelband achtige boeken waarin wordt verteld hoe je zelfvertrouwen moet krijgen etc.
Kan je daar ook niet echt advies in geven.

Ik weet gewoon dat vrouwen vallen op een zelfverzekerd iemand.... iemand die dat uitstraalt. Nu ben ik niet extreem zelfverzekerd, maar ik kan wel verdomd goed doen alsof
and so far... werkt dat alleen maar positief is mijn ervaring.

Dus enige wat ik je kan adviseren is, oefen op simpele dingetjes zoals je lichaamshouding al. Als je loopt, loop recht... borst beetje vooruit (niet extreem macho, maar gewoon confident)

Wees niet bang om oogcontact te maken... ga ook weer niet staren als een of andere weirdo maar kijk gewoon, en als zij terug kijkt, probeer het moment zo lang mogelijk vast te houden.
En het allerbelangrijkste is, SMILE want een lachend gezicht is altijd aantrekkelijker dan een treurig gezicht

Zo, dat was mijn dr phil pimp momentje voor vandaag
  woensdag 4 november 2009 @ 14:02:57 #78
278630 Snikch
Living my life
pi_74384307
hehe, bedankt dr pimp .

En ik weet wat je bedoeld. Maar dat is het hem nou juist, ik heb geen zelfvertrouwen. Dat had ik inderdaad de afgelope 2 jaar wel omdat ik toen opeens zo een mooi meisje aan mijn zij had. En toen keken de damens ook wel eens gewoon omdat ik het uitstraalde dat ik blij, gelukkig en zelfvertrouwd was.
Maar op dit moment ben ik alles behalve blij en gelukkig. En zelfvertrouwen heb ik nooit gehad totdat ik dus eindelijk zo een mooi meisje aan mijn zijde kreeg (en toen heeft het ook een hele tijd geduurd voordat ik helemaal mezelf was bij haar omdat ik haar nog niet kende en bang was dat ik haar misschien snel weer kwijt zou raken.. toen dat niet gebeurde ging alles geweldig en maakte ik me daar geen zorgen meer om.. totdat het nu dus opeens toch uitkwam ). Heb ik toen ook al aan geprobeerd te werken maar het zat gewoon echt niet in me. Dus daar wil ik nu wel echt aan werken zodat ik dus inderdaad niet alleen kom te zitten. Want niet alleen meiden pikken het op dat je zelfvertrouwen hebt, maar je komt ook gelijk een stuk leuker over en legt makkelijker contact, al is het puur vriendschappelijk. Want hier ben ik dus echt een amateur in :S..
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 14:09:55 #79
Dick Laurent Is Dead
pi_74384511
quote:
Op woensdag 4 november 2009 14:02 schreef Snikch het volgende:
hehe, bedankt dr pimp .

En ik weet wat je bedoeld. Maar dat is het hem nou juist, ik heb geen zelfvertrouwen. Dat had ik inderdaad de afgelope 2 jaar wel omdat ik toen opeens zo een mooi meisje aan mijn zij had. En toen keken de damens ook wel eens gewoon omdat ik het uitstraalde dat ik blij, gelukkig en zelfvertrouwd was.
Maar op dit moment ben ik alles behalve blij en gelukkig. En zelfvertrouwen heb ik nooit gehad totdat ik dus eindelijk zo een mooi meisje aan mijn zijde kreeg (en toen heeft het ook een hele tijd geduurd voordat ik helemaal mezelf was bij haar omdat ik haar nog niet kende en bang was dat ik haar misschien snel weer kwijt zou raken.. toen dat niet gebeurde ging alles geweldig en maakte ik me daar geen zorgen meer om.. totdat het nu dus opeens toch uitkwam ). Heb ik toen ook al aan geprobeerd te werken maar het zat gewoon echt niet in me. Dus daar wil ik nu wel echt aan werken zodat ik dus inderdaad niet alleen kom te zitten. Want niet alleen meiden pikken het op dat je zelfvertrouwen hebt, maar je komt ook gelijk een stuk leuker over en legt makkelijker contact, al is het puur vriendschappelijk. Want hier ben ik dus echt een amateur in :S..
Maar gast, je hebt toch wel dat mooie meisje als vriendin weten te krijgen? Dat is je wel maar mooi gelukt!
Tuurlijk, dat het nu uit is, is effe heel erg kut. Maar realiseer je wel dat je kwaliteiten hebt...anders had dat meisje jou toch nooit als vriendje uitgekozen. Dat heeft ze niet voor niets gedaan. Dus onthoud dat.

Verder is dit ook niet het ideale moment voor jou om super zelfverzekerd te gaan lopen doen, duurde bij mij ook een tijdje om mezelf te herpakken hoor!

Dus drink een biertje, en zing mee met Andre Hazes ofzo

Better days will come!!!
  woensdag 4 november 2009 @ 14:22:08 #80
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_74384927
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:44 schreef Snikch het volgende:

"Denk je sterk" vind ik een erg goed boek. Heb het zelf ook gelezen en het staat helemaal vol met handige tips die in elke situatie te gebruiken zijn. Vooral het tweede gedeelte van het boek herkende ik mezelf heel erg in. Maar door alleen erover te lezen kom je nog nergens, je moet het dan vervolgens ook in de praktijk gaan brengen, maar het leert je wel wat meer bewust van jezelf te zijn op een goede manier, je krijgt wat meer inzicht in waarom je dingen juist doet en wat je kunt doen om het anders te doen.

Verder voor het contact maken met vrouwen vond ik, zoals ik ook al op een vorige pagina heb gezegd, het boek "Stappen in de stad" erg vermakelijk. Al doe je er niets mee, het is in elk geval erg leuk om te lezen. Verder tip is om de "Double your dating" en "On being a man" filmpjes van David Deangelo te downloaden, ook erg vermakelijk om te kijken. Vaak ook verhelderend om te zien dat je blijkbaar niet de enige bent met bepaalde problemen.

Of het allemaal werkt, tja, dat is nog altijd aan jezelf. Maar ik vind het bijvoorbeeld erg interessant om over zo'n dingen te lezen en er meer van te weten te komen. Maar de theorie is één ding, de praktijk iets totaal anders en dan moet je gewoon leren risico's te nemen (en daar heb ik nog wel eens moeite mee, ben soms wat te braaf en veilig)
pi_74385188
quote:
Op woensdag 4 november 2009 14:22 schreef Metalfreak het volgende:
Of het allemaal werkt, tja, dat is nog altijd aan jezelf. Maar ik vind het bijvoorbeeld erg interessant om over zo'n dingen te lezen en er meer van te weten te komen. Maar de theorie is één ding, de praktijk iets totaal anders en dan moet je gewoon leren risico's te nemen (en daar heb ik nog wel eens moeite mee, ben soms wat te braaf en veilig)
Zijn allemaal leuke en leerzame dingen om te lezen/kijken, maar uiteindelijk komt het simpelweg neer op durven. Je kan het alleen leren doormiddel van het te doen. Ik kan zelf behoorlijk goed lullen, maar het aanspreken van onbekende hou ik niet zo van. Als de opening eenmaaal gemaakt is dan is voor mij de drempel weg. In dat opzicht ben ik misschien ook wel te braaf kwa onbekende aanspreken
pi_74385253
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:30 schreef Plums het volgende:
Zonde, zelf is er ook zeker 3 maanden tegen me gelogen op het einde van de relatie.

Op zich neem ik het haar nu niet meer kwalijk (toen wel) het zal niet makkelijk zijn om zonder zicht op de toekomst, bang bent om alleen te zijn en dan een relatie te beïndigen, maar het is ook niet eerlijk om door te gaan als je niet meer wil, maar niet alleen wil zijn.

Toch heb ik ruim 3 1/2 jaar een mooie relatie gehad tot iets of iemand roet in het eten gooide, wat of wie dat is weet ik tot op heden nog niet, dus daarom kan ik haar niet haten, maar nu ook niet écht meer van houden, iets er tussen in denk ik.
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
  woensdag 4 november 2009 @ 14:38:43 #83
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_74385523
quote:
Op woensdag 4 november 2009 14:29 schreef Swatfire het volgende:

[..]

Zijn allemaal leuke en leerzame dingen om te lezen/kijken, maar uiteindelijk komt het simpelweg neer op durven. Je kan het alleen leren doormiddel van het te doen. Ik kan zelf behoorlijk goed lullen, maar het aanspreken van onbekende hou ik niet zo van. Als de opening eenmaaal gemaakt is dan is voor mij de drempel weg. In dat opzicht ben ik misschien ook wel te braaf kwa onbekende aanspreken
Dat is het zeker, en ik heb precies hetzelfde. Als eenmaal de opening gemaakt is, vind ik het verder niet zo'n probleem allemaal. Maar ik durf gewoon niet zo gauw een vreemde aan te spreken, zeker niet als diegene zich in een groepje bevindt.
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 14:41:53 #84
Dick Laurent Is Dead
pi_74385647
quote:
Op woensdag 4 november 2009 14:38 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dat is het zeker, en ik heb precies hetzelfde. Als eenmaal de opening gemaakt is, vind ik het verder niet zo'n probleem allemaal. Maar ik durf gewoon niet zo gauw een vreemde aan te spreken, zeker niet als diegene zich in een groepje bevindt.
Moet je gewoon overheen stappen! Is idd best eng... maar ik heb het afgelopen weekend al beetje geprobeerd en ging best goed
pi_74386120
quote:
Op woensdag 4 november 2009 14:41 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Moet je gewoon overheen stappen! Is idd best eng... maar ik heb het afgelopen weekend al beetje geprobeerd en ging best goed
Klopt wel, en als je het doet geeft het een behoorlijke rush
Tot nog toe alleen nog maar gehoord: Sorry maar ik heb een vriend
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
  woensdag 4 november 2009 @ 14:55:42 #86
57047 macondo
pi_74386178
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:48 schreef EviL_AleX het volgende:

[..]

Ja, want je kunt juist goed gestructureerde teksten schrijven wanneer je overspoeld wordt door emoties...
Het is goed om alle zorgen van je af te schrijven, dan maak je concreet waar je bang voor bent en wat je problemen zijn. Het is nóg beter om daarna je teksten terug te lezen, en de belangrijke zaken er voor jezelf duidelijk uit te halen.
Overal verstand van.
pi_74386595
quote:
Op woensdag 4 november 2009 14:41 schreef dick_laurent het volgende:

Een vriend waar ik wel eens mee ga stappen(gozer is notabene al getrouwd) is nergens bang voor. Spreekt gewoon alles en iedereen aan en opend dan ook gewoon met dingen als "goh heb je een vriend? Een paar vrienden van mij namelijk nog single(wijst daarbij naar onze groep)" en dat soort opmerkingen. Hij weet het dan zo te brengen dat er altijd een gesprek ontstaat. Had ik zijn talent/lef maar .

Het mooie van zijn vriend is dat je heel simpel kan aanschuiven bij zo'n gesprek, maar zou leuker zijn als ik ze zelf zou aanspreken.
  woensdag 4 november 2009 @ 15:10:38 #88
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_74386669
quote:
Op woensdag 4 november 2009 14:55 schreef macondo het volgende:

[..]

Het is goed om alle zorgen van je af te schrijven, dan maak je concreet waar je bang voor bent en wat je problemen zijn. Het is nóg beter om daarna je teksten terug te lezen, en de belangrijke zaken er voor jezelf duidelijk uit te halen.
Dat kan heel goed werken, maar Snikch is nog niet op het punt gekomen dat hij dat kan. Het enige wat hij nu uit zijn tekst kan halen is dat hij overspoeld is door negatieve emoties. Bovendien betwijfel ik of iemand dergelijke diepte-analyses van zichzelf op Fok! zou zetten. Ik in ieder geval niet.
  woensdag 4 november 2009 @ 15:12:41 #89
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_74386728
quote:
Op woensdag 4 november 2009 15:08 schreef Swatfire het volgende:

[..]

Een vriend waar ik wel eens mee ga stappen(gozer is notabene al getrouwd) is nergens bang voor. Spreekt gewoon alles en iedereen aan en opend dan ook gewoon met dingen als "goh heb je een vriend? Een paar vrienden van mij namelijk nog single(wijst daarbij naar onze groep)" en dat soort opmerkingen. Hij weet het dan zo te brengen dat er altijd een gesprek ontstaat. Had ik zijn talent/lef maar .

Het mooie van zijn vriend is dat je heel simpel kan aanschuiven bij zo'n gesprek, maar zou leuker zijn als ik ze zelf zou aanspreken.
Gewoon doen Ironisch genoeg ging ik een maandje of 2 geleden nog met vrienden mee stappen om ze te helpen bij wat te versieren. En nu zit ik ook in hun bootje. Nouja, op mij stappen nog wel eens dames af of ze sturen hele duidelijke signalen. Dus echt klagen kan ik niet, maar ik blijf eeuwig kieskeurig.
  woensdag 4 november 2009 @ 15:13:48 #90
278630 Snikch
Living my life
pi_74386765
Dat klopt ook wel, maar hier komt het op neer:

Mis mijn ex ontzettend en zou er alles voor overhebben om haar terug te krijgen!! (gaat niet gebeuren, ik weet het)
Alle mooie herinneringen doen hierdoor pijn, en ik geef mezelf de schuld (terecht) van dat ik zoiets moois heb laten ontglippen
Die 2 jaar met haar waren de eerste 2 gelukkige jaren in mijn leven (was daarvoor wel vaker beetje depri of weinig zelfvertrouwen)
Ben bang dat ik weer in mijn oude patroon val van alleen zitten, ongelukkig zijn, daardoor alleen blijven en nooit meer zo gelukkig worden
Alles was perfect dus zo gelukkig als toen zal ik waarschijnlijk met niemand meer worden want er is niemand zoals zij
Ben bang dat als ik ooit toch weer iemand krijg dat ik dezelfde fouten ga maken van onzekerheid / beschermendheid / jaloezie.
Heb te weinig zelfvertrouwen en ben bang dat ik daardoor uberhaupt weer alleen terecht kom omdat ik dus ook weinig vrienden e.d. heb en door te weinig zelfvertrouwen zal ik ook niet zomaar op een meid afstappen of iets dergelijks.
Ben bang dat er gewoon geen meisje is zoals mijn ex. Rustig maar toch gek, hoefde niet uit te gaan (net als ik), gewoon gezellig samen romantisch en knus zitten, en toch onszelf de pleuris lache, en ondanks dat ze super schattig was hadden we geweldige seks, en al die momenten met haar waren zo mooi, en we zeiden hele tijd hoe we samen oud zouden worden.. Het was echt precies wat ik ooit in mijn leven wilde hebben.. en ik heb het verknald!!
Ondanks dat weinig zelfvertrouwen probeer ik de draad weer op te pakken en een nieuw begin te maken (sporte, bijbaan, hobbies).. maar ook dat allemaal lijkt in het water te lopen.
Als dat allemaal fout blijft gaan weet ik helemaaaaal niet meer wat ik moet doen want ik heb geen plan B en zij was de afgelope 2 jaar echt mijn hele leven

Zo een goede samenvatting van wat ik nu ongeveer voel?? Hopelijk kunnen jullie er meer mee als ik want ik weet't gewoon niet meer.
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 15:17:19 #91
Dick Laurent Is Dead
pi_74386867
quote:
Op woensdag 4 november 2009 14:54 schreef Chev het volgende:

[..]

Klopt wel, en als je het doet geeft het een behoorlijke rush
Tot nog toe alleen nog maar gehoord: Sorry maar ik heb een vriend
ook daar heb je prima "recovery lines" voor.

zoals: "Oh, bedankt voor de info, maar ik geloof niet dat ik had gevraagd of je een vriend had... of wel?"

of: "Wie heeft gezegd dat ik je vriendje wil zijn"

of, en voor deze moet je wel een arrogante kop kunnen trekken "Maar ik ben toch veel leuker dan je vriendje, kom op zeg"
  woensdag 4 november 2009 @ 15:19:17 #92
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_74386927
quote:
Op woensdag 4 november 2009 15:13 schreef Snikch het volgende:
Dat klopt ook wel, maar hier komt het op neer:

Mis mijn ex ontzettend en zou er alles voor overhebben om haar terug te krijgen!! (gaat niet gebeuren, ik weet het)
Alle mooie herinneringen doen hierdoor pijn, en ik geef mezelf de schuld (terecht) van dat ik zoiets moois heb laten ontglippen
Die 2 jaar met haar waren de eerste 2 gelukkige jaren in mijn leven (was daarvoor wel vaker beetje depri of weinig zelfvertrouwen)
Ben bang dat ik weer in mijn oude patroon val van alleen zitten, ongelukkig zijn, daardoor alleen blijven en nooit meer zo gelukkig worden
Alles was perfect dus zo gelukkig als toen zal ik waarschijnlijk met niemand meer worden want er is niemand zoals zij
Ben bang dat als ik ooit toch weer iemand krijg dat ik dezelfde fouten ga maken van onzekerheid / beschermendheid / jaloezie.
Heb te weinig zelfvertrouwen en ben bang dat ik daardoor uberhaupt weer alleen terecht kom omdat ik dus ook weinig vrienden e.d. heb en door te weinig zelfvertrouwen zal ik ook niet zomaar op een meid afstappen of iets dergelijks.
Ben bang dat er gewoon geen meisje is zoals mijn ex. Rustig maar toch gek, hoefde niet uit te gaan (net als ik), gewoon gezellig samen romantisch en knus zitten, en toch onszelf de pleuris lache, en ondanks dat ze super schattig was hadden we geweldige seks, en al die momenten met haar waren zo mooi, en we zeiden hele tijd hoe we samen oud zouden worden.. Het was echt precies wat ik ooit in mijn leven wilde hebben.. en ik heb het verknald!!
Ondanks dat weinig zelfvertrouwen probeer ik de draad weer op te pakken en een nieuw begin te maken (sporte, bijbaan, hobbies).. maar ook dat allemaal lijkt in het water te lopen.
Als dat allemaal fout blijft gaan weet ik helemaaaaal niet meer wat ik moet doen want ik heb geen plan B en zij was de afgelope 2 jaar echt mijn hele leven

Zo een goede samenvatting van wat ik nu ongeveer voel?? Hopelijk kunnen jullie er meer mee als ik want ik weet't gewoon niet meer.
Komt overeen met mijn eigen ervaring, alhoewel mij geen blaam treft. Mijn ex en ik weten niet zo goed waarom het nu uit is, maar vinden wel dat het beter is zo. Ook het hele verhaaltje van samen oud worden, en ook wat we de komende jaren zouden doen.

Jij moet meer vertrouwen in je eigen leer-capaciteiten krijgen. Ik verwacht niet dat je weer dezelfde fout zal maken, want de pijn die je nu voelt zal je daarvoor in de toekomst behoeden. Ergens in je hoofd maak je nu duidelijk de link: gedrag A veroorzaakt kutsituatie B. Om kutsituatie B minder waarschijnlijk te maken in de toekomst moet ik voortaan gedrag A niet meer vertonen.

Maar het echt in je hele wezen weten zal nog een tijd op zich laten wachten.

Sterkte!
  woensdag 4 november 2009 @ 15:23:22 #93
278630 Snikch
Living my life
pi_74387035
Ja maar dat is het hem juist. Ik dacht ook dat ik meteen zou veranderen door die pijn (zo leek het wel in ieder geval, ik heb haar ook gezegd dat ik alles zou doen voor een tweede kans, dat ik echt verander). Maar als ik dan verhalen hoor van andere over haar, of ik denk er uberhaupt aan dat ze nu dus weer aan het uitgaan is enzo; dan komt dat beschermende / jaloerse gevoel toch weer boven!!
Dit keer is het misschien terecht want ze zal nu dus ook naar andere jongens kijken ipv naar mij. Maar het gevoel zit er gewoon nog steeds. En ik ben bang dat ik dus toch niet zo snel verander alsdat ik zelf zou hopen, hoe hard ik het ook probeer!!

Maar inderdaad, de volgende keer zal ik het echt in de gaten houden. Of als ik nog een tweede kans zou krijgen ooit bij mijn ex dan doe ik er alles aan om haar los te laten, dat meen ik echt!! Maar ik ben met wel meer dingen vrij koppig, of dat ik eerst iets uit mijn gevoelens zeg (zoals dus dat jaloerse) en daarna pas bedenk van: waarom heb ik dat nou in hemelsnaam gedaan !!??
En dat heb ik niet alleen nu het over is hoor. Dat had ik tijdens onze relatie ook altijd bij van die kleine ruzietjes die achteraf nergens over gingen!! Of dus dat jaloerse wat dus echt nergens voor nodig was, en ondanks dat ik dat wist bleef ik bezig..
pi_74388082
Beste Snikch,
Je laat jouw geluk van iemand anders afhangen. Dit klopt niet, hoor. Je kan je eigen geluk alleen bij je zelf vinden. Tuurlijk is het fijn dat je je geluk met iemand kan delen en voelt het geluk nog gelukkiger.
Ik begrijp dat je geen goed eigen beeld heb, misschien kan je beter op cursus gaan om tevreden, maar vooral gelukkig te worden met jezelf. Dit is echt belangrijk. En als je gelukkig bent met jezelf, straal je dit uit. En komt er vanzelf iemand op je pad. Succes, dit kan je echt wel.
Je verdriet is nog erg groot, begrijpelijk, maar het is nog erg kort geleden. Met de tijd ga je echt wel beter voelen
  woensdag 4 november 2009 @ 16:38:59 #95
278630 Snikch
Living my life
pi_74389911
quote:
Op woensdag 4 november 2009 15:52 schreef Kwartje7 het volgende:
Je laat jouw geluk van iemand anders afhangen. Dit klopt niet, hoor. Je kan je eigen geluk alleen bij je zelf vinden. Tuurlijk is het fijn dat je je geluk met iemand kan delen en voelt het geluk nog gelukkiger.
Ik begrijp dat je geen goed eigen beeld heb, misschien kan je beter op cursus gaan om tevreden, maar vooral gelukkig te worden met jezelf. Dit is echt belangrijk. En als je gelukkig bent met jezelf, straal je dit uit. En komt er vanzelf iemand op je pad. Succes, dit kan je echt wel.
Hey Kwartje7, ik snap wel wat je bedoeld inderdaad. Maar ik kan in mijn eentje (en dan bedoel ik dus helemaal alleen op mijn kamer zitten) gewoon niet echt gelukkig zijn omdat ik dat altijd al gedaan heb en toen ook depri werd er van. En ik heb nu geproefd wat het echt betekend om gelukkig te zijn, en ik weet dat ik dat geluk niet alleen zal vinden.
Natuurlijk weet ik wel dat het eerder bedoeld wordt als in: je moet gelukkig zijn met jezelf zonder relatie. Maar ik heb ook niet zoveel vrienden meer waarmee ik afleiding kan zoeken e.d. Degene die ik heb probeer ik dat mee te doen en gelukkig begrijpt iedereen het ook heel goed, maar ik moet die banden dus wel echt weer deels opbouwen en ook goed vasthouden. Want zonder dat ik vrienden heb om wat mee te doen heb ik gewoon te weinig te doen om er gelukkig mee te zijn. En als je dus al wat minder vrienden hebt is dat lastig. En mijn grootste struikelblok is gewoon echt mijn zelfbeeld inderdaad. Natuurlijk is het nu nog veel erger als normaal omdat ik nu in een rouwperiode zit en alles pijn doet. Maar het is nooit veel soeps geweest. Wat ik dus al zei: ik probeer iets van boeken te lezen en ook echt actie te ondernemen. Een cursus hier voor lijkt me wel een beetje raar, ik praat er liever zo over en probeer dus uit boeken advies te halen en in de praktijk over mijn drempel heen te stappen.
Alleen die laatste stappen, om over die drempel heen te stappen in de praktijk, dat is gewoon echt zwaar en is me ook nog niet gelukt. Maar ik hoop door er weer meer op uit te gaan met mijn vrienden (en dan bedoel ik niet uitgaan, maar gewoon sporten e.d.) dat ik daar toch ook weer wat opener tegen kan worden. Want als ik dat tegen mijn vrienden al niet kan zijn, hoe moet het dan tegen relatief onbekende?

Ik weet wel wat mijn goede en slechte kanten zijn kwa karakter. En dat ik er dus kwa karakter op zich best mag wezen. Maar ik heb het gevoel dat ik gewoon echt saai en serieus overkom (doe ik nu dus ook omdat ik niet spontaan ben door mijn slechte zelfbeeld). En dat houd me tegen om mezelf te zijn..

Maar bedankt voor de steun, ik hoop inderdaad dat er vanzelf iemand op mijn pad komt. Maar ik heb wel het gevoel (en volgens mij is dat ook zo) dat ik er dus echt aan moet werken en er wel op uit moet want door op mijn kamer te zitten treuren kom ik nooit iemand tegen natuurlijk.
  woensdag 4 november 2009 @ 20:45:00 #96
6067 Turbomuis
pi_74398983
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:13 schreef Snikch het volgende:

En ik zal misschien dat boek wel eens bekijke, maar eigelijk had ik wat serieuzere boeken in gedacht als wat ik hier dus van hoor , maar toch bedankt
Een vriendin van me raadde me dit boek aan: "Mars en Venus beginnen opnieuw" van John Gray.
Inj het kort gaat het over het verliezen van een relatie, weer opkrabbelen,jezelf herpakken (en leren van de gemaakte fouten) en verder gaan.
Ik heb het eerlijk gezegd (nog?) niet gelezen, ik heb altijd erg veel moeite met zulk soort 'therapieboeken' maar het heeft die vriendin heel erg geholpen, zegt ze. Dus proberen kan vast geen kwaad

En succes met alles!
pi_74399367
tvp
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_74401424
Hee Snikch,
Van mijn nicht kreeg ik als tip het boek. Krijgen wat je wilt en willen wat je hebt. Dit gaat over je geluk in jezelf vinden.
Zij had er veel profijt van gehad. Misschien ook voor jou. succes. Maar ik denk wel dat lezen en het doen een groot verschil en een zeer grote stap is.
  woensdag 4 november 2009 @ 22:34:52 #99
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_74404061
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:10 schreef Snikch het volgende:
Tussen mij en mijn ex is het nu anderhalve week uit. Ik probeer door te gaan maar't is en blijft lastig omdat de toekomst er zo leeg uit ziet.
Ik wil de leegte zo graag vullen maar ten eerste zou ik niet weten waar ik aan een vriendin zou kunnen komen (vooral niet als ik zo depri ben) en ten tweede weet ik dat ik er nog niet klaar voor ben want ik hou nog van mijn ex en iets nieuws zou alleen maar kapot gaan.

Ben ook erg verlegen bij nieuwe mensen (en zelfs bij mijn oudste vrienden nog wel een beetje, alleen bij mijn ex was ik echt volledig mezelf), dus dat maakt deze rouw periode ook niet makkelijk want ik heb niet veel vrienden meer om naar toe te gaan en een nieuwe start maken lukt ook al niet aardig.
Alles wat ik geprobeerd heb (bijbaantje zoeken, nieuwe hobbie wilde ik een cursus voor gaan doen, weer sporte met wat vrienden) lijkt in het water te lopen, heb de eerste stappen bij alles gezet maar worden elke keer in de lucht geslagen (niet door mijn toedoen, maar't komt wel als een klap aan).

En ik heb geen plan B van wat ik nu moet/kan doen om over mijn ex heen te komen. Naar het verleden kan ik niet kijken want dat geeft me valse hoop en doet alleen maar meer pijn. Naar de toekomst kan ik niet kijken want daar zie ik, ondanks mijn pogingen, een lege toekomst waar ik echt niet tegen kan. En in het heden heb ik ook te weinig te doen om afleiding te zoeken of om mezelf weer gelukkig te kunnen voelen met alleen mezelf .

Iemand tips wellicht??
Ik heb wel tips voor je.

Je zal allereerst moeten accepteren dat je je klote voelt, en dat dit voorlopig ook zo zal blijven. Een andere relatie beginnen is ABSOLUUT niet verstandig, bovenal omdat je gevoel op het moment niet de leidraad van je gedrag mag zijn. Je gevoel is NIET te vertrouwen nu. Het simpele feit dat je je voelt alsof de wereld vergaat en dat dit feitelijk niet aan het gebeuren is, mag tellen als bewijs voor de onbetrouwbaarheid van je gevoel.

Zoek iets dat je kan afleiden. Het hoeft niet 24/7, maar iets wat je even emotionele ademruimte geeft. Dit gaat meestal makkelijker in groepsverband, maar je kan ook alleen dingen doen die je gedachten verzetten.

Mocht je er problemen mee hebben, laat jezelf huilen. Het is een noodzakelijk deel van de verwerking. Heb je daar moeite mee, dan zijn er manieren om dit makkelijker te maken. Zorg dat je alleen bent, en dat de ruimte waar je bent weinig verlicht is. Neem een houding aan waarbij je buik niet gespannen is, ga bijvoorbeeld op bed liggen. Je zal merken dat de tranen dan een stuk makkelijker komen, en hou ze dan ook niet tegen.

De moeilijkste: het echte geluk zit altijd in jezelf. Dat moet je (terug) zien te vinden. Een relatie is een waardevol iets wat bijdraagt aan je geluk, maar niet het grote geluk alleen voor je kan maken.

Tot slot: de tijd is je vriend, laat het voorbij gaan.
  woensdag 4 november 2009 @ 23:39:58 #100
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_74406225
Hmm, weet dus ook waarom ik die date niet geregeld krijg... In haar blog op Facebook is duidelijk te lezen dat ze gaat proberen om een ex van haar terug te winnnen, die volgens haar de liefde van haar leven is... (als dat zo is, waarom is het dan uit gegaan?) Verklaart het vage gedoe wel eigenlijk. Volgens mij kan ik haar beter de link naar dit topic geven...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')