abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 3 november 2009 @ 18:45:12 #26
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_74358455
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 17:55 schreef Deetch het volgende:

[..]

godver een typfout in mijn taalfout meldpost
Idem
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_74384131
Naar aanleiding van vorige Exceltopic:


quote:
Op maandag 2 november 2009 11:01 schreef Deetch het volgende:
Waarom zo moeilijk met al die formules, met text to columns krijg je alle informatie getallen ook netjes in aparte kolommen.

Reactie Martijn85:

Als ik bij ING voor kommagescheiden kies kom alles al netjes in kolommen te staan


Het bezwaar van “tekst naar kolommen” mbv Comma Seperated Value (CSV):
Het lukraak importeren van een bestand naar kolommen kan soms fouten geven als in een omschrijving een komma, puntkomma of een aanhalingsteken staat. Ik ben in een bedrijf gewerkt waarbij in de omschrijving inches werden weergegeven als aanhalingstekens.
Het gevolg was dat de kolom “omschrijving” in tweeen werd gehakt en in een kolom rechts geplaatst. Hierdoor was de hele database aan gort.
Sindsdien ben ik erg voorzichtig met “tekst naar kolommen”. Het in mootjes hakken van een ascii-bestand vind ik dan veiliger.
De formules definieren is een eenmalige klus, dus dat valt wel mee.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_74388726
Ik heb NL versie van Excel 2003 en zit met volgende probleempje:

Er is een Excel bestand in een Word document geplakt als Excel bestand, dus als je er op dubbelklikt verandert de tabel in een Excel file die je kunt wijzigen. Maar ik kan niet achterhalen waar de oorspronkelijke tabel is opgeslagen op de server en het is verder niet te achterhalen.

Weet iemand of en hoe het mogelijk is om de oorspronkelijke locatie van de Excel file te achterhalen?

Alvast heel erg bedankt!

[ Bericht 11% gewijzigd door Ratjepoepe op 04-11-2009 16:27:43 ]
"Sometimes you eat the bear, and sometimes the bear eats you."
pi_74389798
Probeer eens in een cel te zetten:
=CEL("bestandsnaam")

Dit geeft de locatie weer van het bestand. Ik durf alleen niet te zeggen of het goed werkt, want ik krijg het niet voor elkaar om een werkblad in Word in te voegen.
pi_74389978
Hmm, maar de bestandsnaam is ook onbekend dus ik denk niet dat dit werkt of mis ik iets?
"Sometimes you eat the bear, and sometimes the bear eats you."
pi_74390116
Jawel, Excel pakt juist de bestandsnaam van het bestand...?
C:\Documents and Settings\xxx\Bureaublad\[Map1.xls]Blad1

Is bij mij het resultaat.

Werkt als het bestand is opgeslagen en dat moet haast wel.
pi_74390625
De excelsheet is dus embedded in het word document. Dit betekent dat het hele excel verhaal wordt opgeslagen in datzelfde word document. Het is dus geen verwijzing meer naar het originele excel documentje waaruit de tabel gekopieerd is maar een op zich staande excel sheet verpakt in een word pakketje.
Veranderingen die je in Word doet vind je dan ook niet terug in het originele excel document.

Net even proef op de som genomen in office 2007.
Ik heb een word document testje.docx dat 10 K groot is. Ik open een excelsheet testke.xlsx en kopieer daaruit een range. Vervolgens embed (paste special) ik de gekopieerde data in testje.docx waarna het formaat van het word document toeneemt. Als ik dan dubbelklik op de excelsheet in het word document wordt excel geopend als: "Worksheet in testje.docx"
Alle aanpassingen die ik vervolgens doe in dit excel sheet in word documentje veranderd alleen in het word document en niet meer in testje.xlsx waar origineel de embedded excel sheet uit komt.

Dat betekent dus dat je op basis van een embedded excelsheet in een worddocument de originele bron niet kunt achterhalen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_74393952
Hmm, daar was ik al bang voor dat het niet te achterhalen was. Heb het even uitgeprobeerd in een excelfile zelf en daarin lukt het wel, maar als ik een deel van excelfile kopieer naar Word en daar dezelfde handeling uitvoer laat 'ie niet iets zien waardoor de originele file te achterhalen is helaas.
"Sometimes you eat the bear, and sometimes the bear eats you."
pi_74411173
Ik heb een aantal gegevens die ik verzamel in een excel sheet. Deze 'invoer' gegevens staan in 5 verschillende tabbladen te noemen week 1, week 2, week, 3 en week 4.
Nu heb ik om de informatie te analyseren een andere bestandje die nu prachtig mooi de data van week 1 analyseert. Echter zie ik het niet zo zitten om handmatig week 2, 3 en 4 te koppelen.

Week 1, 2, 3 en 4 zijn exact dezelfde sheets alleen heten ze anders.

De vraag: Hoe kan ik van een aantal geselecteerde cellen in 1 keer de verwijzing van week 1 naar week 2 veranderen.
  donderdag 5 november 2009 @ 10:11:11 #35
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_74411358
Met de zoeken/vervangen functie misschien?

En dat week 1 vervangen door week 2 etc.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_74411595
Dat is hem denk ik.
pi_74415138
Ik heb ook even een vraagje Ik heb excel 2007, NL.

Ik heb 1 excel document met verschillende werkbladen met de maanden oktober t/m augustus. De werkbladen met uren bestaan uit datums incl. de gewerkte tijd in minuten. De gewerkte tijd in minuten word met een simpel =som berekeningetje opgeteld en gepubliceerd. Nu heb ik ook een werkblad met de naam overzicht uren. Ik wil graag dat alle berekeningen automatisch op het overzicht te zien zijn. Is dit mogelijk? En zo ja, met welke formule doe ik dit?
  donderdag 5 november 2009 @ 12:51:29 #38
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_74416126
Wat wil je precies zien? De totalen van betreffende dag ofzo?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_74416230
Nee totaal van de maand.
  donderdag 5 november 2009 @ 14:45:48 #40
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_74420040
Vraagje..
Ik heb een tabel die er zo uit ziet:


In de eerste instantie was dit voldoende om te hebben en heb ik vele grote tabellen gemaakt met deze opzet..

Nu komt er een collega die wil de uitvoer hebben en dat moet er ongeveer zo uitzien:

Is dit gemakkelijk te realiseren ?
Het zijn veel grote tabellen, dus als ik dit kan automatiseren zou het wel fijn zijn.

Iemand ideeën?
  donderdag 5 november 2009 @ 14:47:51 #41
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_74420121
quote:
Op donderdag 5 november 2009 12:54 schreef Puala het volgende:
Nee totaal van de maand.
Kun je dan op je overzichtsheet niet een somformule maken uit het werkblad van betreffende maand?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_74424419
Hoe tel ik het aantal cellen met dezelfde waarde, ook als deze niet alleen cijfers bevat?

Ik heb nu een tabel waarin onder elkaar verschillende waarden staan die telkens terugkomen:

32
73
dh8
m11

Nu wil ik op het laatst gewoon een extra tabel hebben waarin het totaal aantal staat heo vaak de 32 is voorgekomen, de m11 etc. ectc.

Ik hoop da thet duidelijk is en dat iemand mij kan hlepen.

BVD!
pi_74424661
quote:
Op donderdag 5 november 2009 14:45 schreef Bill_E het volgende:
Vraagje..
Ik heb een tabel die er zo uit ziet:
[ afbeelding ]

In de eerste instantie was dit voldoende om te hebben en heb ik vele grote tabellen gemaakt met deze opzet..

Nu komt er een collega die wil de uitvoer hebben en dat moet er ongeveer zo uitzien:
[ afbeelding ]
Is dit gemakkelijk te realiseren ?
Het zijn veel grote tabellen, dus als ik dit kan automatiseren zou het wel fijn zijn.

Iemand ideeën?
Kan je ff c/p in codetags doen, geen zin om over te typen
pi_74424717
quote:
Op donderdag 5 november 2009 16:40 schreef EddyAlbena het volgende:
Hoe tel ik het aantal cellen met dezelfde waarde, ook als deze niet alleen cijfers bevat?

Ik heb nu een tabel waarin onder elkaar verschillende waarden staan die telkens terugkomen:

32
73
dh8
m11

Nu wil ik op het laatst gewoon een extra tabel hebben waarin het totaal aantal staat heo vaak de 32 is voorgekomen, de m11 etc. ectc.

Ik hoop da thet duidelijk is en dat iemand mij kan hlepen.

BVD!
Kijk eens naar COUNTIF (eng) of AANTAL.ALS(nl)
pi_74424808
quote:
Op donderdag 5 november 2009 16:48 schreef DaFan het volgende:

[..]

Kijk eens naar COUNTIF (eng) of AANTAL.ALS(nl)


Perfect, dank!
  donderdag 5 november 2009 @ 16:56:29 #46
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_74425098
quote:
Op donderdag 5 november 2009 16:47 schreef DaFan het volgende:

[..]

Kan je ff c/p in codetags doen, geen zin om over te typen :D
1
2
3
4
5
6
7
8
9
   a   b   c   d   e   f   g   h
a   X                     
b      X   X               
c      X   X   X            
d          X   X            
e               X   X      
f                  X      
g                  X   X   
h                        X


Owja excel 2007 NL natuurlijk
pi_74425184
Morgen heb ik tijd/zin Bill_E, mn hoofd zit een beetje vol na een dag werk
pi_74425406
quote:
Op donderdag 5 november 2009 16:48 schreef DaFan het volgende:

[..]

Kijk eens naar COUNTIF (eng) of AANTAL.ALS(nl)
Klopt het dat deze geen letters telt? Heb ook cellen met enkel ARJ.
  donderdag 5 november 2009 @ 17:15:52 #49
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_74425806
quote:
Op donderdag 5 november 2009 17:04 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Klopt het dat deze geen letters telt? Heb ook cellen met enkel ARJ.
De celeigenschap op getal zetten
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_74425921
Ik heb de oplossing voor mijn ding gevonden
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')