quote:
Anders klikken jullie hier toch gewoon op?quote:Op maandag 2 november 2009 17:19 schreef error_404 het volgende:
He, dit een handig topic, snel een tvp
Goed ideequote:Op maandag 2 november 2009 19:17 schreef Deetch het volgende:
[..]
[..]
Anders klikken jullie hier toch gewoon op? [ afbeelding ]
1 2 | =number-(INT(number/divisor)*divisor) |
Ow, fuck, waarom denk ik ook zo moeilijkquote:Op dinsdag 3 november 2009 12:06 schreef Deetch het volgende:
De twee data van elkaar aftrekken en delen door 7.
Een datum wordt door excel nl gewooon gezien als een getal die het aantal dagen voorstelt vanaf 1-1-1900. Wel ervoor zorgen dat je data in een voor excel herkenbaar datum format staat.
Ik dacht dat je dat wel geprobeerd had en was op zoek naar iets anders leuksquote:Op dinsdag 3 november 2009 12:36 schreef sanger het volgende:
[..]
Ow, fuck, waarom denk ik ook zo moeilijk
Ik zat te zoeken naar een functie die dat standaard doetquote:Op dinsdag 3 november 2009 12:39 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik dacht dat je dat wel geprobeerd had en was op zoek naar iets anders leuks
Niet helemaal juist, Deetch.quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:06 schreef Deetch het volgende:
De twee data van elkaar aftrekken en delen door 7.
Een datum wordt door excel nl gewooon gezien als een getal die het aantal dagen voorstelt vanaf 1-1-1900. Wel ervoor zorgen dat je data in een voor excel herkenbaar datum format staat.
XP wel.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Een andere "bug?" van Excel.
Bij Excel heb je de mogelijkheid om met Ctrl-F een woord(deel) op te zoeken.
Dit kun je per werkblad doen, maar ook met de hele werkmap.
Dan moet je Control ingedrukt houden en de overige werkbladen aanklikken met de linker muisknop.
Echter: als het actieve werkblad leeg is zegt ie "niet gevonden" zonder de zoekactie voor de andere werkbladen af te maken.
Als het actieve werkblad niet leeg is (ook al zit het woord dat gezocht wordt er niet bij), doet ie niet moeilijk.
Overigens als het actieve werkblad ooit "niet leeg" is geweest, doet ie ook niet moeilijk.
Dus je tikt een x in A1 en je delete hem weer.
De volgorde die hij bij de zoekactie hanteert is:
eerst het actieve blad, dan de meest rechtse en zo naar links,
het actieve werkblad overslaand, want dat heeft ie al gehad.
Bij een vorigere versie heb ik geloof ik meegemaakt, dat ie er ook de brui aan gaf, als
ie op zijn zoektocht een leeg blad tegenkwam. Dat doet ie dus nu (Excel 2000) niet meer.
Maar: het is dus toch nog niet perfect.
Hebben nieuwere versies van Excel ook dit probleem?
Is er verschil tussen office XP en office 2007??quote:
XP = 2002.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:08 schreef Deetch het volgende:
[..]
Is er verschil tussen office XP en office 2007??
Dat is niet helemaal waar, letterlijk staat er dat D3 groter of kleiner dan D3 moet zijn, in de praktijk komt het wel op hetzelfde neer natuurlijkquote:Op dinsdag 3 november 2009 15:38 schreef DaFan het volgende:
Cracka:
Ten eerste is je formule fout, er ontbreekt een haakje:
=ALS(OF(D3<0;D3>0);"1";"0")
Ten tweede is dit makkelijker:
=ALS(D3<>0;1;0)
<> betekent IS NIET
Ohja, ga daar ff over zeiken, forum-tag-misbruiker!quote:
godver een typfout in mijn taalfout meldpostquote:Op dinsdag 3 november 2009 17:40 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ohja, ga daar ff over zeiken, forum-tag-misbruiker!
Idemquote:Op dinsdag 3 november 2009 17:55 schreef Deetch het volgende:
[..]
godver een typfout in mijn taalfout meldpost
Kun je dan op je overzichtsheet niet een somformule maken uit het werkblad van betreffende maand?quote:
Kan je ff c/p in codetags doen, geen zin om over te typenquote:Op donderdag 5 november 2009 14:45 schreef Bill_E het volgende:
Vraagje..
Ik heb een tabel die er zo uit ziet:
[ afbeelding ]
In de eerste instantie was dit voldoende om te hebben en heb ik vele grote tabellen gemaakt met deze opzet..
Nu komt er een collega die wil de uitvoer hebben en dat moet er ongeveer zo uitzien:
[ afbeelding ]
Is dit gemakkelijk te realiseren ?
Het zijn veel grote tabellen, dus als ik dit kan automatiseren zou het wel fijn zijn.
Iemand ideeën?
Kijk eens naar COUNTIF (eng) of AANTAL.ALS(nl)quote:Op donderdag 5 november 2009 16:40 schreef EddyAlbena het volgende:
Hoe tel ik het aantal cellen met dezelfde waarde, ook als deze niet alleen cijfers bevat?
Ik heb nu een tabel waarin onder elkaar verschillende waarden staan die telkens terugkomen:
32
73
dh8
m11
Nu wil ik op het laatst gewoon een extra tabel hebben waarin het totaal aantal staat heo vaak de 32 is voorgekomen, de m11 etc. ectc.
Ik hoop da thet duidelijk is en dat iemand mij kan hlepen.
BVD!
quote:Op donderdag 5 november 2009 16:48 schreef DaFan het volgende:
[..]
Kijk eens naar COUNTIF (eng) of AANTAL.ALS(nl)
quote:Op donderdag 5 november 2009 16:47 schreef DaFan het volgende:
[..]
Kan je ff c/p in codetags doen, geen zin om over te typen :D
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | a X b X X c X X X d X X e X X f X g X X h X |
Klopt het dat deze geen letters telt? Heb ook cellen met enkel ARJ.quote:Op donderdag 5 november 2009 16:48 schreef DaFan het volgende:
[..]
Kijk eens naar COUNTIF (eng) of AANTAL.ALS(nl)
De celeigenschap op getal zettenquote:Op donderdag 5 november 2009 17:04 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Klopt het dat deze geen letters telt? Heb ook cellen met enkel ARJ.
En wat is die oplossing?quote:Op donderdag 5 november 2009 17:18 schreef Puala het volgende:
Ik heb de oplossing voor mijn ding gevonden
Je gaat naar ene vel en toetst = in, gaat naar ander blad en klikt het veld aan en klikt op + en dan staat het er als het goed is in.quote:
Dat zou mooi zijn DaFan! Volgensmij heb je me al een keer eerder goed geholpen in deze topic reeksquote:Op donderdag 5 november 2009 16:58 schreef DaFan het volgende:
Morgen heb ik tijd/zin Bill_E, mn hoofd zit een beetje vol na een dag werk
Stel het voorbeeld gaat van a t/m h. Zowel naar beneden als naar rechts.quote:Op donderdag 5 november 2009 14:45 schreef Bill_E het volgende:
Vraagje..
Ik heb een tabel die er zo uit ziet:
[ afbeelding ]
In de eerste instantie was dit voldoende om te hebben en heb ik vele grote tabellen gemaakt met deze opzet..
Nu komt er een collega die wil de uitvoer hebben en dat moet er ongeveer zo uitzien:
[ afbeelding ]
Is dit gemakkelijk te realiseren ?
Het zijn veel grote tabellen, dus als ik dit kan automatiseren zou het wel fijn zijn.
Iemand ideeën?
Yeah, mijn dank is wederom groot.quote:Op donderdag 5 november 2009 17:20 schreef DaFan het volgende:
Zet je criterium tussen aanhalingstekens;
=AANTAL.ALS(A1;"arj")
Werkt prima.
Dat is hem al bijna.quote:Op vrijdag 6 november 2009 09:10 schreef DaFan het volgende:
Ik heb wel dit:
[ afbeelding ]
Formule in M2 is:
=ALS(B2="x";INDIRECT(ADRES(1;KOLOM()-11));"")
en doorgetrokken naar T9.
Kweenie of je daar wat aan hebt
Is op mijn werk en daar kan ik geen dingen downloaden.quote:Op vrijdag 6 november 2009 10:04 schreef DaFan het volgende:
Probeer m eens te printen als pdf met bv CutePDF.
Lijkt me niet en wordt vast een bendequote:Op vrijdag 6 november 2009 10:11 schreef sanger het volgende:
Ik heb juist een pdfje en die wil ik in Excel hebben. Zijn hier converters voor?
Ja het is ook een bestand dat door iemand anders gemaakt is.quote:Op vrijdag 6 november 2009 10:28 schreef DaFan het volgende:
Ik vermoed dat je in Excel het printgebied hebt aangepast, en dat het groter is dan op een (normale) A4 past. Als je m dan als PDF opslaat, wordt waarschijnlijk het printgebied weer gereset en print ie de helft maar uit.
quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:25 schreef Stansfield het volgende:
Gevonden!!!!
Je moet de grafiek selecteren en dan opslaan als pdf
In D18 staat een verwijzing naar tabblad input B25.quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:36 schreef DaFan het volgende:
Wat staat er in D18 dan, als ik dit invul en D18 handmatig invul werkt het prima.
Gaat wel alle andere kleurtjes in je workbook weg. Kweenie of en hoe je dat kan omzeilen.quote:Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Application.EnableEvents = False
i = Target.Column
j = Target.Row
k = 1
l = 1
Cells.Select
Selection.Interior.ColorIndex = xlNone
Do While k - 1 <> i
Cells(j, k).Interior.ColorIndex = 4
k = k + 1
Loop
Do While l <> j
Cells(l, i).Interior.ColorIndex = 4
l = l + 1
Loop
Target.Select
Application.EnableEvents = True
End Sub
Als B28 uiteindelijk afhangt van B25 krijg je idd een kringverwijzing.quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:41 schreef Lanoitan het volgende:
[..]
In D18 staat een verwijzing naar tabblad input B25.
Met de gegeven getallen gaat het inderdaad goed, omdat pas in jaar vijf de overgang naar de 2e leverancier plaatsvindt. Maar als je bijvoorbeeld B25 aanpast naar 3000 dan worden de cellen daarna 2600, 2860, 2600, 2860...
Hmm jammer. Ben bang dat dit ook gewoon helemaal niet mogelijk is in Excel. Maar volgens mijn docent dus wel.. hij wist alleen niet hoe, maar het kon welquote:Op vrijdag 6 november 2009 13:29 schreef DaFan het volgende:
[..]
Als B28 uiteindelijk afhangt van B25 krijg je idd een kringverwijzing.
Ik snap het ook niet helemaal hoe het eruitziet dus veel meer dan dit kan ik je niet vertellen.
Bedankt, ik denk alleen niet dat dit precies is wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:28 schreef DaFan het volgende:
Eddy:
[..]
Gaat wel alle andere kleurtjes in je workbook weg. Kweenie of en hoe je dat kan omzeilen.
Colorindex kan je aanpassen naar de kleur van je wens.
Hij gaat alleen niet meer weg als ik de beschrijving lees. Als we de code nu kunnen kraken komen we alweer een stukje verder.quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:01 schreef DaFan het volgende:
Eddy:
http://www.cpearson.com/excel/RowLiner.htm
Nederlands:quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:21 schreef Stpan het volgende:
Excel2007, Engels.
Hallo, ik wil de functie 'RIGHT' een kleine extra dimensie geven.
Ik heb de tekst: "AFDELING XYZ (AFXYZ)"
en ik wil graag AFXYZ in de cel rechts ervan hebben.
Doe ik =RIGHT(A1;7) dan krijgen ik natuurlijk (AFXYZ), maar ik wil van die haakjes af
Nu kan ik natuurlijk via LEFT en RIGHT over 3 columns dit doen, maar vroeg me af of het ook in 1 code kan. Thanks!
Mijne is algemeen toepasbaar en dus mooier.quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:51 schreef DaFan het volgende:
Of =DEEL(RECHTS(A1;7);2;LENGTE(RECHTS(A1;7))-2)
Als (AFXYZ) altijd 7 tekens is.
Tja de programmeur had dus geen zin om een undo te programmeren. Sowieso kun je excel macros niet undo-en tenzij je die zelf programmeerd.quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:27 schreef DaFan het volgende:
"RowLiner will disable the Undo feature. This is a limitation imposed by the basic design of Excel and cannot be changed. "
Handig...
al gevonden het is de functie GEHEEL. Mijn collega zei dat je ook geheel naar boven hebt en naar beneden.quote:Op maandag 9 november 2009 08:47 schreef jakees het volgende:
Hoi ik heb een vraag over hoeveel een bepaalde waarde in een getal past. Wanneer ik bijvoorbeeld 18 door 5 deel wil ik dat er 3 als uitkomst wordt berekend. Bij 21 door 5 wil ik dat er 4 uitkomt. Dus 5 past 3 keer in 18 en 5 past 4 keer in 21.
Het volgende heb ik al geprobeerd maar dat is niet wat ik zoek. 1) getal op 0 cijfers zetten bij de celeigenschappen. 2) Afronden maar dat is ook niet correct. 3) Ook de mogelijkheid om tekst naar kolommen te zetten en vervolgens de rest weggooien.
Weet iemand een andere oplossing?
thx alvast
Waarom niet gewoon wat grafieken maken obv de onregelmatige info en het snijpunt bepalen?quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:04 schreef BertusG het volgende:
Is er binnen een excel een mogelijkheid om twee waardes op tijdstip X te vergelijken?
Mijn situatie is als volgt. Ik houd m'n energieverbruik bij in excel, maar meet niet met vaste regelmaat (soms om de week, dan weer na 15 dagen). Ik heb een file met verschillende tabbladen (2008 en 2009). Nu wil ik dat bij het invullen van de meterstanden excel de laatst ingevulde meterstand (bijv. stand op 10 november 2009) vergelijkt met het verbruik op datzelfde tijdstip in 2008. Dit met als doel inzicht te krijgen of ik meer of minder verbruik ten opzichte van een jaar eerder.
Ik heb al bedacht dat om dit vergelijk te kunnen maken de bijgehouden gegevens (op onregelmatige tijdstippen) zouden moet worden omgezet worden na een verbruik per week. Is dit ook automatisch te bewerkstelligen? Sommige waarden zouden dan gemiddeld worden, maar dat is niet zo ramp.
Ik heb hier zelf een excel-sheet voor gemaakt. Het gaat uit van de intrapollatie van 2 tijdstippen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:04 schreef BertusG het volgende:
Is er binnen een excel een mogelijkheid om twee waardes op tijdstip X te vergelijken?
Mijn situatie is als volgt. Ik houd m'n energieverbruik bij in excel, maar meet niet met vaste regelmaat (soms om de week, dan weer na 15 dagen). Ik heb een file met verschillende tabbladen (2008 en 2009). Nu wil ik dat bij het invullen van de meterstanden excel de laatst ingevulde meterstand (bijv. stand op 10 november 2009) vergelijkt met het verbruik op datzelfde tijdstip in 2008. Dit met als doel inzicht te krijgen of ik meer of minder verbruik ten opzichte van een jaar eerder.
Ik heb al bedacht dat om dit vergelijk te kunnen maken de bijgehouden gegevens (op onregelmatige tijdstippen) zouden moet worden omgezet worden na een verbruik per week. Is dit ook automatisch te bewerkstelligen? Sommige waarden zouden dan gemiddeld worden, maar dat is niet zo ramp.
Zie nu ook jouw post, super ik wacht het af!quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ik heb hier zelf een excel-sheet voor gemaakt. Het gaat uit van de intrapollatie van 2 tijdstippen.
Je berekent het cumulatieve gebruik bv per 10 november 2009 0.00 uur. Dat doe je ook per 9 november 2009 0.00 uur.Door de stand van een willekeurig tijdstip in te vullen in blad1 (door het "hard" maken van =nu()), wordt in een ander blad automatisch de tussenliggende waarden per iedere datum 0.00 uur bepaald (door intrapollatie).
Ik heb nu geen tijd om het allemaal uit te leggen, ik kom er op terug.
Zo doe ik het wel met mijn autokilometers, daar reken ik gewoon uit wat ik per dag gereden heb (gemiddeld dus) in die periodequote:Op dinsdag 10 november 2009 16:04 schreef BertusG het volgende:
Is er binnen een excel een mogelijkheid om twee waardes op tijdstip X te vergelijken?
Mijn situatie is als volgt. Ik houd m'n energieverbruik bij in excel, maar meet niet met vaste regelmaat (soms om de week, dan weer na 15 dagen). Ik heb een file met verschillende tabbladen (2008 en 2009). Nu wil ik dat bij het invullen van de meterstanden excel de laatst ingevulde meterstand (bijv. stand op 10 november 2009) vergelijkt met het verbruik op datzelfde tijdstip in 2008. Dit met als doel inzicht te krijgen of ik meer of minder verbruik ten opzichte van een jaar eerder.
Ik heb al bedacht dat om dit vergelijk te kunnen maken de bijgehouden gegevens (op onregelmatige tijdstippen) zouden moet worden omgezet worden na een verbruik per week. Is dit ook automatisch te bewerkstelligen? Sommige waarden zouden dan gemiddeld worden, maar dat is niet zo ramp.
Moet het cel B2 zijn (schuin er onder)?? Of eigenlijk B1?quote:Op woensdag 11 november 2009 01:11 schreef elkravo het volgende:
Ben geen top-expert in Excel en wil het volgende bereiken...
* Als in cel A1 een getal groter is dan 500
... dan moet in cel B2 een verklaring worden getypt. D.w.z. tekst... dus gewoon "vulling".
Misschien kan dit met voorwaardelijke opmaak (hoewel... hoe?)..., maar het liefste zou ik na het intypen van een waarde in cel A1 die hoger is dan 500 een pop-upje krijgen dat zegt; U moet een verklaring invullen in Cel B2.
Kan dit, en op de meest simpele manier?
Alvast bedankt.
Zet in A1: Peilnummerquote:Op dinsdag 10 november 2009 16:04 schreef BertusG het volgende:
Is er binnen een excel een mogelijkheid om twee waardes op tijdstip X te vergelijken?
Mijn situatie is als volgt. Ik houd m'n energieverbruik bij in excel, maar meet niet met vaste regelmaat (soms om de week, dan weer na 15 dagen). Ik heb een file met verschillende tabbladen (2008 en 2009). Nu wil ik dat bij het invullen van de meterstanden excel de laatst ingevulde meterstand (bijv. stand op 10 november 2009) vergelijkt met het verbruik op datzelfde tijdstip in 2008. Dit met als doel inzicht te krijgen of ik meer of minder verbruik ten opzichte van een jaar eerder.
Ik heb al bedacht dat om dit vergelijk te kunnen maken de bijgehouden gegevens (op onregelmatige tijdstippen) zouden moet worden omgezet worden na een verbruik per week. Is dit ook automatisch te bewerkstelligen? Sommige waarden zouden dan gemiddeld worden, maar dat is niet zo ramp.
Heel verhaal, ik heb het doorgelezen en ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Heb nu helaas geen tijd om het werkend te maken in excel. Ik laat het weten als het is gelukt (of niet). Maar iig bedankt!quote:
Is een pop-up mogelijk als waarschuwing?quote:Op woensdag 11 november 2009 06:39 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Moet het cel B2 zijn (schuin er onder)?? Of eigenlijk B1?
Maar goed: Voorwaardelijke opmaak is het mooiste natuurlijk.
Ga in Cel a1:
Celwaarde is groter dan 500
Opmaak, patronen, en dan de kleur rood (is het mooiste als er iets moet gebeuren).
Je ziet dan in 1 oogopslag (door de rode achtergrond) dat er werk aan de winkel is.
Je weet dan volgens mij zelf wel dat in B2 die verklaring moet worden ingetikt.
Anders maak je nog een andere cel aan (B1) met de formule:
=ALS(A1>500;"verklaring invullen";"")
Dat kan je doen via 'gegevensvalaidatie' in Excel 2007quote:Op woensdag 11 november 2009 17:59 schreef elkravo het volgende:
[..]
Is een pop-up mogelijk als waarschuwing?
Leg alsjeblieft uit hoe het werkt? Dus als waarde in cel A1 wordt ingevuld boven 500 (of door formuleberekening uikomt boven 500), moet er een pop up komen die zegt: "Vul verklaring in".quote:Op woensdag 11 november 2009 22:10 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dat kan je doen via 'gegevensvalaidatie' in Excel 2007
Selecteer A1 en ga dan via het 'lint' naar gegevens -> gegevensvalidatie.quote:Op woensdag 11 november 2009 23:04 schreef elkravo het volgende:
[..]
Leg alsjeblieft uit hoe het werkt? Dus als waarde in cel A1 wordt ingevuld boven 500 (of door formuleberekening uikomt boven 500), moet er een pop up komen die zegt: "Vul verklaring in".
1 2 3 4 5 6 7 | If Not Intersect(Target, Range("A1")) Is Nothing Then If Range("A1").Value >= 500 Then MsgBox "Vul een verklaring in in B1!" End If End Sub |
Ohjaquote:Op donderdag 12 november 2009 06:41 schreef DaFan het volgende:
Dat werkt niet qu63 want hij mag wel kleiner zijn dan 500.
Kan met een macro wel prima, as usualben over 2 uur op werk
Ik noteer bij elke tankbeurt de kilometer stand. Als ik dan opnieuw tank, gooi ik de tank helemaal vol. De hoeveelheid liters deel ik dan door het aantal kilometers tussen deze en de vorige tankbeurt. Dan hoef je dus niet altijd je tank leeg te rijden.quote:Op woensdag 11 november 2009 17:08 schreef qu63 het volgende:
Wat is nou de handigste manier om je kilometers en benzineverbruik bij te houden?
Zoals ik het nu doe werkt het pas goed als ik mn tank helemaal leeg rijd en dan pas weer vol gooi.. (voorbeeld)
Hoe doen jullie het?
Maar zo krijg je toch een vertekend beeld? Op de een of andere manier heb ik het idee dat mijn sheet niet klopt...quote:Op donderdag 12 november 2009 10:30 schreef Deetch het volgende:
[..]
Ik noteer bij elke tankbeurt de kilometer stand. Als ik dan opnieuw tank, gooi ik de tank helemaal vol. De hoeveelheid liters deel ik dan door het aantal kilometers tussen deze en de vorige tankbeurt. Dan hoef je dus niet altijd je tank leeg te rijden.
Dat kan natuurlijk ook jaquote:Op donderdag 12 november 2009 10:56 schreef m_verstraeten het volgende:
Ik laat die berekeningen lekker aan de lease maatschappij over....
Deetch heeft gelijk. Je krijgt geen vertekend beeld. Want je vult met het tanken het aantal liters aan wat je er sinds de laatste keer tanken eruitgereden hebt. Je moet 'm dan natuurlijk wel steeds helemaal voltanken.quote:Op donderdag 12 november 2009 10:46 schreef qu63 het volgende:
[..]
Maar zo krijg je toch een vertekend beeld? Op de een of andere manier heb ik het idee dat mijn sheet niet klopt...
Precies, maar ik heb wel eens een paar liter op de snelweg er in gegooid omdat ik wist dat ik thuis goedkoper (¤0,05 per liter goedkoper) kon tanken. Op een tank van 60 liter scheelt dat toch wel 3 euro..quote:Op donderdag 12 november 2009 11:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Deetch heeft gelijk. Je krijgt geen vertekend beeld. Want je vult met het tanken het aantal liters aan wat je er sinds de laatste keer tanken eruitgereden hebt. Je moet 'm dan natuurlijk wel steeds helemaal voltanken.
Dan zet je op je bonnetje: optellen bij volgende bon.quote:Op donderdag 12 november 2009 11:07 schreef qu63 het volgende:
[..]
Precies, maar ik heb wel eens een paar liter op de snelweg er in gegooid omdat ik wist dat ik thuis goedkoper (¤0,05 per liter goedkoper) kon tanken. Op een tank van 60 liter scheelt dat toch wel 3 euro..
Maar als ik nu start met een volle tank, deze compleet leeg rijdt, dan weer tank en dan uitreken wat die rit mij gekost heeft moet ik dat doen met het bedrag wat ik voor die eerste volle tank betaald heb.. Zo zit mijn sheet nu niet in elkaar..quote:Op donderdag 12 november 2009 11:15 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Dan zet je op je bonnetje: optellen bij volgende bon.
Dan tel je de liters bij het volgende bonnetje. En neem je de km-stand van de vorige als beginstand.
tankbeurt 1: kilometerstand 1, prijs 1quote:Op donderdag 12 november 2009 11:20 schreef qu63 het volgende:
[..]
Maar als ik nu start met een volle tank, deze compleet leeg rijdt, dan weer tank en dan uitreken wat die rit mij gekost heeft moet ik dat doen met het bedrag wat ik voor die eerste volle tank betaald heb.. Zo zit mijn sheet nu niet in elkaar..
->PTAquote:Op donderdag 12 november 2009 12:51 schreef Deetch het volgende:
Sowieso is leegrijden van je tank niet heel goed voor je brandstoffilter en motor en loop je ook kans op het aanzuigen van lucht in je brandstofsysteem.
Ik maak er een sport van om zoveel mogelijk kilometers te rijden op 1 tankquote:Op donderdag 12 november 2009 12:51 schreef Deetch het volgende:
Sowieso is leegrijden van je tank niet heel goed voor je brandstoffilter en motor en loop je ook kans op het aanzuigen van lucht in je brandstofsysteem.
quote:
Zou je jouw sheet online willen gooien (of mailen)?quote:Op donderdag 12 november 2009 12:49 schreef Deetch het volgende:
[..]
tankbeurt 1: kilometerstand 1, prijs 1
tankbeurt 2: kilometerstand 2, prijs 2, getankte liters 2, verbruik, kosten
etc
etc
verbruik: (kilometerstand 1- kilometerstand 2) / getankte liters 2
kosten: (prijs 1 * getankte liters 2) / (kilometerstand 1- kilometerstand 2)
Doe het op mijn palm in een memootje. heb dus geen sheetje, alleen ouderwetse rekenmachine methode.quote:Op donderdag 12 november 2009 13:08 schreef qu63 het volgende:
[..]
Zou je jouw sheet online willen gooien (of mailen)?
Hoe hou jij je huishouduitgaven bij?quote:Op donderdag 12 november 2009 13:08 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik maak er een sport van om zoveel mogelijk kilometers te rijden op 1 tank. Record is nu 1050km, en toen had ik nog 2 liter (van de 60) over!
En idd:
[..]
Niet!quote:Op donderdag 12 november 2009 13:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Hoe hou jij je huishouduitgaven bij?
Het plusje rechtsonderin aanklikken en naar beneden slepenquote:Op donderdag 12 november 2009 14:03 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik heb een klein vraagje.
Hoe kopieer je de formule uit 1 cel naar de rest van de onderstaande cellen in 1 kolom.
Wachten tot je 5000 rijen voorbij ben schiet ook niet echt op.
Als ie net zover naar beneden moet als dat kolom B gevuld is:quote:Op donderdag 12 november 2009 14:03 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik heb een klein vraagje.
Hoe kopieer je de formule uit 1 cel naar de rest van de onderstaande cellen in 1 kolom.
Wachten tot je 5000 rijen voorbij ben schiet ook niet echt op.
hij wil net geen 5000 cellen naar beneden scriollenquote:Op donderdag 12 november 2009 14:20 schreef qu63 het volgende:
[..]
Het plusje rechtsonderin aanklikken en naar beneden slepen
quote:Op donderdag 12 november 2009 14:26 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Als ie net zover naar beneden moet als dat kolom B gevuld is:
Selecteer de bovenste in kolom A en dubbelklik op het vierkantje rechts beneden.
Moet ie helemaal naar A65536?
Copieer A1, ga naar A2, hou shift ingedrukt, End Down en copieer
Moet ie bijvoorbeeld t/m A35712
Ga naar 't naamvak linksboven: vul in A35712.
Dan gaat ie naar A35712
tik een "x"
Ga weer naar A1
Copieer A1, ga naar A2, hou shift ingedrukt, End Down en copieer
Ik heb een oplossing die werkt als de kruisjes vóór de op te tellen getallen staan. Dat moet wel te regelen zijn, lijkt me.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:25 schreef EddyAlbena het volgende:
Ben ik weer.
Ik heb hier een tabel:
naam - omzet - '(g)een kruisje'
En dat x 150 ofzo.
Als daar geen kruisje staat hoeft hij niet te worden meegerekend, als dat er wel staat, moet de omzet wel worden geteld.
Nu heb ik achter iedere naam staan: =IF(M3="X";I3;0) waarbij die 0 dus gelijk staat aan het niet meetellen. Dit kost mij dus hele rij met cellen die overbodig is voor het schema, want ik heb alleen het totaal nodig van de aangekruiste klanten (wat ik dus krijg als ik SUM doe bij de hele reeks uitkomsten), maar kan ik niet gewoon één formule maken waarbij ik gelijk het totaal van die hele reeks krijg, zodat ik slechts een cel nodig heb en niet een hele rij?
In office 2007 kunnen de kruisjes er ook achter staan.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:34 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik heb een oplossing die werkt als de kruisjes vóór de op te tellen getallen staan. Dat moet wel te regelen zijn, lijkt me.
Stel nu, de namen staan in A1-A4, de kruisjes in B1-B4 en de getallen in C1-C4. Dan:
=SUMIF(B1:C4,"x",C1:C4)
of Nederlands:
=SOM.ALS(B1:C4;"x";C1:C4)
Bij mij ook, zie ik nu.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:37 schreef Deetch het volgende:
[..]
In office 2007 kunnen de kruisjes er ook achter staan.
Hoi DaFan... dank je wel, maar nog één dingetje hierbij... als cel A1 ingevuld wordt werkt het. Echter als cel A1 de uitkomst van een formule is dan werkt het niet... is daar een oplossing voor?quote:Op donderdag 12 november 2009 08:16 schreef DaFan het volgende:
Alt-F11
Dubbelklik links op Blad1 (of de naam van jouw blad waar je de waarschuwing wil) en plak deze code in het scherm rechts:
[ code verwijderd ]
Helaasch werkt niet... geeft een error... hoe weet die macro dat hij D1 maal D2 moet doen en dan kijken of ie groter dan 500 is?quote:Op donderdag 12 november 2009 19:34 schreef DaFan het volgende:
Dan is het het makkelijkst om Range("a1") te veranderen in Range("D1:D2")
1 2 3 4 5 6 7 | If Not Intersect(Target, Range("D1:D2")) Is Nothing Then If Range("A1").Value >= 500 Then MsgBox "Vul een verklaring in in B1!" End If End Sub |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |