hihi mij ook *brrr*quote:Op maandag 2 november 2009 10:49 schreef xpompompomx het volgende:![]()
Doe mij maar poezen!spinnen hebben 4 poten en 6 ogen teveel. bovendien miauwen ze niet.
spinnen zijn absoluut niet aaibaar, zijn geen dieren die enig denkvermogen hebben en gewoon puur uit instinkt alles doen.quote:Op maandag 2 november 2009 10:51 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
hihi mij ook *brrr*
maareh...kan je ze nog aaien ofzo? of kunnen ze alleen bekeken worden vanuit het glazen bakje
en hebben ze nog n naam? Jantje, Klaasje Pietje?quote:Op maandag 2 november 2009 10:53 schreef dimage het volgende:
[..]
spinnen zijn absoluut niet aaibaar, zijn geen dieren die enig denkvermogen hebben en gewoon puur uit instinkt alles doen.
Ik zelf ben van menig dat je een spin nooit moet oppakken, bij mij leven ze zo natuurgetrouw mogelijk. de oudste spin van mij die ik had is 38 jaar jong geworden, helaas is die vorig jaar door ouderdom overleden.
Ja want wat is nou schattiger dan je huisdiertje in aanvalshouding?quote:Op maandag 2 november 2009 10:53 schreef ursel het volgende:
Whehe.. spinnetjes..
Zal eens aan vrouwlief vragen of ze de foto van onze spin in aanvalshouding nog ergens online heeft staan..
een paar hebben namen jaquote:Op maandag 2 november 2009 10:55 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
en hebben ze nog n naam? Jantje, Klaasje Pietje?
nee alleen hoe ze ongedierte moeten oppeuzelenquote:Op maandag 2 november 2009 11:14 schreef Stali het volgende:
Kun je ze ook leren aporteren? Of de krant uit de brievenbus halen?
Eten ze elkaar op?quote:Op maandag 2 november 2009 11:17 schreef dimage het volgende:
[..]
nee alleen hoe ze ongedierte moeten oppeuzelen
Laat je ze ook wel los in huis lopen? (Serieuze vraag dit keer.)quote:Op maandag 2 november 2009 11:17 schreef dimage het volgende:
[..]
nee alleen hoe ze ongedierte moeten oppeuzelen
Bij deze exemplaren kun je er beter 'n CD naastleggen, luciferdoosje valt een beetje in het nietquote:Op maandag 2 november 2009 11:32 schreef ElisaB het volgende:
Heb je geen foto's waar je duidelijk op kan zien hoe groot ze zijn (bijvoorbeeld in verhouding tot een luciferdoosje).
quote:Op maandag 2 november 2009 10:49 schreef xpompompomx het volgende:![]()
Doe mij maar poezen!spinnen hebben 4 poten en 6 ogen teveel. bovendien miauwen ze niet.
Deze zijn gewoon ronduit schattig:quote:Op maandag 2 november 2009 12:33 schreef boem-dikkie het volgende:
Toch vind ik zo'n spin er altijd nog wel een beetje lief uit zien. Zo wollig en dikkig. Minder nasty dan zo'n biggy huisspin in ieder geval.
Leuk om te zien! Wel eng.quote:Op maandag 2 november 2009 10:53 schreef dimage het volgende:
[..]
spinnen zijn absoluut niet aaibaar, zijn geen dieren die enig denkvermogen hebben en gewoon puur uit instinkt alles doen.
Ik zelf ben van menig dat je een spin nooit moet oppakken, bij mij leven ze zo natuurgetrouw mogelijk. de oudste spin van mij die ik had is 38 jaar jong geworden, helaas is die vorig jaar door ouderdom overleden.
quote:Op maandag 2 november 2009 12:43 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Deze zijn gewoon ronduit schattig:
[ afbeelding ]
http://zuzutop.com/2009/07/cute-little-jumping-spiders/![]()
Nee absoluut nietquote:Op maandag 2 november 2009 11:32 schreef Stali het volgende:
[..]
Laat je ze ook wel los in huis lopen? (Serieuze vraag dit keer.)
Dat zijn mannetjes, opzien naar vrouwtjes spinnen. , lekker laten rennen, spinnen doen alleen vliegen kwaad meer niet.quote:Hier leven ook twee hele grote zwarte huisspinnen en soms rennen ze 's avonds over de vloer dat is nog steeds niet erg prettig trouwens.
]quote:Op maandag 2 november 2009 11:32 schreef Stali het volgende:
[..]
Laat je ze ook wel los in huis lopen? (Serieuze vraag dit keer.)
Zelf ben ik altijd panisch geweest voor spinnen maar dat is aardig over gegaan.
Van gillen-> doodmaken -> naar vangen en buiten zetten -> nu laat ik ze maar lopen.
Hier leven ook twee hele grote zwarte huisspinnen en soms rennen ze 's avonds over de vloer dat is nog steeds niet erg prettig trouwens.
nee.quote:
niets aan de hand, een gemiddelde wespensteek is pijnlijker, alleen kunnen sommige mensen een hevige reactie vertonen maar dat heb je bij elke beest.quote:Op maandag 2 november 2009 14:59 schreef davo1979 het volgende:
En stel je word gebeten wat dan? Ga je dan dood of.....
En de beet schijnt wel heel vervelend te zijn.quote:Op maandag 2 november 2009 15:28 schreef dimage het volgende:
[..]
nee.
[..]
niets aan de hand, een gemiddelde wespensteek is pijnlijker, alleen kunnen sommige mensen een hevige reactie vertonen maar dat heb je bij elke beest.
quote:Op maandag 2 november 2009 10:59 schreef dimage het volgende:
[..]
een paar hebben namen ja![]()
1. smithi heet Aragog
2. vagans heet Aragnia
3. chromatus heet Helga ivm met dat gebroken pootje leek ze wel op Helga uit allo allo. JAWOL
Ik snap hetquote:Op maandag 2 november 2009 17:13 schreef Barbaaf het volgende:
Als ik ooit nog dit soort spinnen ga houden wil ik deze:
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
Lief als in vertederend, knuffelbaar, aaibaar, al weet ik dat die laatste twee niet kunnenquote:Op dinsdag 3 november 2009 07:51 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ik snap het-tje niet echt eerlijk gezegd... ik bedoel, ik snap best dat ze fascinerend zijn, of spannend, of interessant, maar vind je ze ook echt "lief"?
wat ik er leuk aan vind. Vooral het verschil tussen de spin en de mens fascineerd mij. Vergeleken bij de spin is de mens een zielig hoopje niets. Paar voorbeelden.quote:Op maandag 2 november 2009 12:47 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Leuk om te zien! Wel eng.
Mag ik vragen wat je er leuk aan vindt? Je zegt zelf dat je ze niet op moet pakken en dat ze niet aaibaar zijn. Voor mij is een huisdier (in ons geval een kat) juist leuk omdat het beest op schoot komt liggen, kopjes komt geven, je kunt er mee kroelen, enzovoort. Ik snap niet zo goed wat je hier aan hebt, zeg maar.
ja, heb een volgroeide blondi gehad die bijna 29cm groot was en die overleed op 24-jarige leeftijd. En dat raakt je wel.quote:Op maandag 2 november 2009 19:53 schreef tonja het volgende:
Als er een spin overlijdt, ben je dan ook echt verdrietig?
Ja, de Brachipelma's zijn bv afwachters, die gaan niet echt op jacht, de blondi en de lasidorides soort willen wel regelmatig een blokkie omgaan om op rooftocht te gaan.quote:Op maandag 2 november 2009 21:09 schreef sanger het volgende:
Merk je nu ook echt verschil in het gedrag van de verschillende rassen?
ik geloofde je niet... 29cm kan immers nietquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:02 schreef dimage het volgende:
ja, heb een volgroeide blondi gehad die bijna 29cm groot was en die overleed op 24-jarige leeftijd. En dat raakt je wel.
Ok, interessant.quote:
ieieiuuuwwww BRRRRRRRRquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:20 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
ik geloofde je niet... 29cm kan immers niet... dus ik google
[ afbeelding ]
Nu geloof ik je wel![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |