Ik studeer al sinds augustus 2008 in het buitenland en stond sinds 2007 in Nederland ingeschreven op het adres van een vriendin, waar ik ook daadwerkelijk een tijdje gewoond heb voordat ik naar het buitenland ging.
Van die vriendin had ik al een aantal maandjes niets meer gehoord, totdat ik drie dagen geleden mijn moeder aan de lijn kreeg die totaal overstuur was.
Wat was er gebeurd? Blijkbaar heeft die vriendin terwijl ik in het buitenland zat een aantal maanden de huur niet betaald (ik heb zelf met de huur niets van doen en betaal niets). Brieven van deurwaarders heeft ze volledig genegeerd. Uiteindelijk is ze twee weken geleden het huis uit gezet. Zij was op dat moment al niet meer in het huis aanwezig. Al haar spullen en enkele van mijn spullen die daar nog waren zijn daarbij in beslag genomen, waardoor een laptop en een fotocamera.
Het huurcontract met haar is inmiddels beëindigd. Zij en ik zijn uitgeschreven van het adres, waardoor we allebei dak- en thuisloos zijn geworden. Zij reageert niet op mails en is niet te vinden.
De deurwaarder, aangezien hij haar niet kan vinden, heeft geprobeerd mij te zoeken en is uiteindelijk bij mijn moeder uitgekomen waar ik stond ingeschreven voordat ik op het andere adres ging wonen. Volgens de deurwaarder ben ik ook aansprakelijk voor de kosten, omdat ik daar al meer dan 2 jaar stond ingeschreven en dus verondersteld kan worden dat we een duurzame samenleving hadden en dat ik meebetaalde in de leeft-, woon- en huurkosten. Ook zegt hij aangezien ik voor mijn inschrijving op dit adres bij mijn moeder stond ingeschreven, dat dat adres dus in principe geldig is en dat mijn moeder daarom mede aansprakelijk is voor de kosten.
Ik ben overigens 25 jaar en het gaat om 5769 euro, waarvan ze hebben gezegd dat ik dat voor 9 november moet betalen omdat ze anders ook direct bij mijn moeder spullen in beslag gaan nemen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.