abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74306909
Ik studeer al sinds augustus 2008 in het buitenland en stond sinds 2007 in Nederland ingeschreven op het adres van een vriendin, waar ik ook daadwerkelijk een tijdje gewoond heb voordat ik naar het buitenland ging.

Van die vriendin had ik al een aantal maandjes niets meer gehoord, totdat ik drie dagen geleden mijn moeder aan de lijn kreeg die totaal overstuur was.

Wat was er gebeurd? Blijkbaar heeft die vriendin terwijl ik in het buitenland zat een aantal maanden de huur niet betaald (ik heb zelf met de huur niets van doen en betaal niets). Brieven van deurwaarders heeft ze volledig genegeerd. Uiteindelijk is ze twee weken geleden het huis uit gezet. Zij was op dat moment al niet meer in het huis aanwezig. Al haar spullen en enkele van mijn spullen die daar nog waren zijn daarbij in beslag genomen, waardoor een laptop en een fotocamera.

Het huurcontract met haar is inmiddels beëindigd. Zij en ik zijn uitgeschreven van het adres, waardoor we allebei dak- en thuisloos zijn geworden. Zij reageert niet op mails en is niet te vinden.

De deurwaarder, aangezien hij haar niet kan vinden, heeft geprobeerd mij te zoeken en is uiteindelijk bij mijn moeder uitgekomen waar ik stond ingeschreven voordat ik op het andere adres ging wonen. Volgens de deurwaarder ben ik ook aansprakelijk voor de kosten, omdat ik daar al meer dan 2 jaar stond ingeschreven en dus verondersteld kan worden dat we een duurzame samenleving hadden en dat ik meebetaalde in de leeft-, woon- en huurkosten. Ook zegt hij aangezien ik voor mijn inschrijving op dit adres bij mijn moeder stond ingeschreven, dat dat adres dus in principe geldig is en dat mijn moeder daarom mede aansprakelijk is voor de kosten.

Ik ben overigens 25 jaar en het gaat om 5769 euro, waarvan ze hebben gezegd dat ik dat voor 9 november moet betalen omdat ze anders ook direct bij mijn moeder spullen in beslag gaan nemen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_74306962
balen,
Wat is je vraag?
Walter Sobchak: When we make the handoff, I double back, grab one of 'em and beat it out of him! Huh?
The Dude: That's a great plan, Walter. That's fuckin' ingenious, if I understand it correctly. It's a Swiss fuckin' watch.
pi_74306990
Advocaat bellen. Nu of zo.
pi_74307006
Wat is je vraag?
pi_74307009
Uitkering aanvragen?
pi_74307026
Het adres waar je voornamelijk slaapt is je daadwerkelijke woonadres, niet het adres waar je staat ingeschreven.
Maar ik durf niet te zeggen of dat voor dit geval iets uitmaakt. Ik zou zo snel mogelijk naar een rechtswinkel/loket gaan en hulp inroepen.

Gaat het overigens om een gerechtsdeurwaarder? Volgens mij is dat ook wel van belang.
-
pi_74307035
quote:
Op maandag 2 november 2009 09:42 schreef Koewam het volgende:
Advocaat bellen. Nu of zo.
Dat dus.

Waar 'ie vandaan haalt dat je moeder mede-aansprakelijk is, begrijp ik even niet, overigens.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_74307054
Volgens mij is dat 'spullen in beslag nemen bij je ma' dreigement echt gebaseerd op niets.

Zou een mooie boel zijn, dat als ik mijn rekeningen niet betaal men vrolijk bij mijn ouders kan komen cashen
pi_74307081
Advocaat, rechtsbijstand, rechtswinkel of juridische afdeling van de bond, kortom als de sodemieter een professional hier naar laten kijken. Je kan zelf al beginnen met alle officiële documenten te verzamelen (bewijs van inschrijving etc), evt e-mails hierover met haar uitdraaien, enz enz.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 2 november 2009 @ 09:47:57 #10
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_74307132
deurwaarder lult uit zijn nek...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  maandag 2 november 2009 @ 09:49:07 #11
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74307163
Als je in het buitenland woont, behoor je niet in Nederland ingeschreven te staan. O.a. omdat je geen AOW-recht opbouwt gedurende die periode.

Verder lijkt een advocaat me hier wel goed passen
censuur :O
  maandag 2 november 2009 @ 09:49:45 #12
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_74307180
Volgens mij is bij je moeder niks te halen, jij bent zelf aansprakelijk. En misschien dat je nog iets kan regelen dat dat je huisadres niet was? Kun je aantonen dat je er al een eeuwigheid niet geweest bent?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_74307239
Die deurwaarder kan nooit de spullen bij je moeder uit het huis halen omdat je daar niet staat ingeschreven. Zou wat zijn als de deurwaarder bij mij mijn spullen komt weghalen omdat de ex bewoner schuld heeft en hier als een na laatste ingeschreven heeft gestaan.

Ik raad je wel aan om contact op te nemen met rechtswinkel of een advocaat. Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Het is natuurlijk wel stom om die meid zomaar te vertrouwen en naar het buitenland te gaan. Ik hoop dat je haar nog kan vinden.
Haters gonna hate.
pi_74307249
Dat gedeelte van je moeder is idd gewoon slap gelul en gedreig.
Kan me ook haast niet voorstellen dat een deurwaarder dat uberhaubt zou zeggen want hij weet dondersgoed dat het helemaal niet kan op die manier.

En voor de duidelijkheid veel deurwaarders kun je ook gewoon mee praten en overleggen.
Die dreigen echt niet. (gezien je een deurwaarder aan je deur krijgt als het gedreig en gebluf voorbij is)
  maandag 2 november 2009 @ 09:58:33 #15
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_74307383
had je je maar niet op ander adres moeten inschrijven voor uitwonende studiefinancering
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_74307414
quote:
Op maandag 2 november 2009 09:47 schreef bug_me_not2 het volgende:
deurwaarder lult uit zijn nek...
Een incassobureau wil nog wel eens uit zijn nek lullen. Deurwaarders minder snel. Het kan natuurlijk wel gebeuren dat een deurwaarder verkeerd begrepen wordt, en dan is het makkelijk roepen dat ie uit zijn nek lult
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_74307750
quote:
Op maandag 2 november 2009 09:44 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat dus.

Waar 'ie vandaan haalt dat je moeder mede-aansprakelijk is, begrijp ik even niet, overigens.
Onder de 21 jaar zijn ouders financieel verantwoordelijk, meen ik.
pi_74307788
Overigens lijkt het me onzin. Op een adres ingeschreven staan maakt je nog geen medehuurder.
Daar gaat geloof ik drie jaar overheen. Dus het lijkt mij iig bluf.
pi_74307914
Het gaat inderdaad om een gerechtsdeurwaarder.

Op het adres waar ik stond ingeschreven kwam ik wel regelmatig. Ik was er nu al zo'n 5 maanden niet geweest, daarvoor kwam ik er elke 2 maanden.

De deurwaarder zegt goede redenen te hebben om aan te nemen dat ik nog bij mijn moeder woon, wat overigens niet zo is. Bewijs daarvoor zou liggen in de in beslag genomen spullen, een aantal poststukken die ik mee had genomen naar dat adres waren geadresseerd aan mij bij mijn moeder, brieven van de universiteit e.d. Dat heb ik vooral laten doen omdat ik wist dat mijn moeder ze eventueel naar me zou kunnen doorsturen in het buitenland, dat wilde ik die vriendin niet vragen. Mijn moeder heeft tevens in een gesprek toegegeven dat er bij haar nog spullen van mij stonden, die wil de deurwaarder nu in beslag gaan nemen als ik niet betaal.

Die vriendin van mij is trouwens op haar 9e haar ouders kwijtgeraakt en heeft daarna bij een tante gewoond die nu overleden is. Ze heeft alleen een broer en zus in NL, en wat neven en nichten, maar geen ooms of tantes meer. Wellicht zijn ze daarom bij mijn moeder uitgekomen.
  maandag 2 november 2009 @ 10:27:22 #20
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_74307991
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:16 schreef Stali het volgende:

[..]

TS is 25.

Ik denk dat je ouders niets te vrezen hebben. Maar of jij voor die kosten moet opdraaien weet ik niet.
  maandag 2 november 2009 @ 10:33:43 #21
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_74308107
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:16 schreef Stali het volgende:

Nee, ze zijn slechts verplicht om te zorgen dat je over eten en een dak boven je hoofd beschikt. Vanaf 18 jaar is iedereen volledig verantwoordelijk voor zijn eigen schulden.
  maandag 2 november 2009 @ 10:47:38 #22
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_74308537
quote:
Op maandag 2 november 2009 09:58 schreef genakt het volgende:
had je je maar niet op ander adres moeten inschrijven voor uitwonende studiefinancering
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_74309059
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:33 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nee, ze zijn slechts verplicht om te zorgen dat je over eten en een dak boven je hoofd beschikt. Vanaf 18 jaar is iedereen volledig verantwoordelijk voor zijn eigen schulden.
Je hebt gelijk inderdaad. Was natuurlijk wel eigenwijs even gaan zoeken. .
quote:
18 jaar en ouder - Een kind van 18 jaar of ouder is meerderjarig. Ouders zijn dan niet meer aansprakelijk voor de schade die deze kinderen veroorzaken of de schulden die ze maken.

Sommige mensen denken dat de aansprakelijkheid van ouders doorloopt tot de kinderen 21 zijn, maar dat is een misverstand. Die leeftijd van 21 jaar heeft betrekking op iets anders, namelijk de verplichting aan ouders om hun kinderen tot die leeftijd financieel te steunen. Het gaat dan om de kosten van levensonderhoud en studiekosten.
pi_74309080
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:33 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ja dat zei de deurwaarder dus ook. Aangezien ik momenteel geen vaste verblijfplaats heb, is mijn moeder verantwoordelijk voor waar ik verblijf en kan hij dus wettelijk gezien ervan uitgaan dat mijn moeder mij in huis zal nemen, zeker omdat ik ook nog post bij haar kreeg en er dus van uitgegaan kan worden dat mijn band met haar goed is en wij contact hebben.

Ik heb mij uit voorzorg overigens nog niet weer in laten schrijven bij ijn moeder, ja ook omdat ik dus in het buitenland zit.
pi_74309231
Jij stond ingeschreven bij die vriendin, maar die deurwaarder gaat wel met zevenmijlslaarzen van ingeschreven staan, via 'zal wel huur meebetalen' tot 'mede aansprakelijk'. Dat is allemaal wel grote-stappen-snel-thuis, en iedereen hier doet alsof die deurwaarder daarin volledig gelijk heeft.
Ik geloof er eigenlijk niets van. Als jij het huurcontract niet hebt getekend ben je ook niet zomaar aansprakelijk te stellen omdat je toevallig ergens woont.
Kijk maar naar die redenatie die hij doet over je moeder: Die wordt hier ook aan spaanders geslagen.
Ga eens langs een bureau rechtshulp. Nu bijvoorbeeld.
  maandag 2 november 2009 @ 11:15:30 #26
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_74309375
Is TS ooit medehuurder geweest van het gehuurde en/of als dusdanig door de verhuurder geaccepteerd?
pi_74310486
quote:
Op maandag 2 november 2009 11:11 schreef mgerben het volgende:
Jij stond ingeschreven bij die vriendin, maar die deurwaarder gaat wel met zevenmijlslaarzen van ingeschreven staan, via 'zal wel huur meebetalen' tot 'mede aansprakelijk'. Dat is allemaal wel grote-stappen-snel-thuis, en iedereen hier doet alsof die deurwaarder daarin volledig gelijk heeft.
Om vervolgens te concluderen dat TS eigenlijk bij zijn moeder woont. Wat natuurlijk in totale tegenspraak is met bovenstaande redenering.
pi_74312167
quote:
Op maandag 2 november 2009 11:44 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Om vervolgens te concluderen dat TS eigenlijk bij zijn moeder woont. Wat natuurlijk in totale tegenspraak is met bovenstaande redenering.
Hehe, inderdaad, scherp gezien. Op het ene moment is hij aansprakelijk op het ene adres waar er schulden zijn - niet omdat hij iets getekend heeft, maar omdat hij er ingeschreven staat - en als er op het andere adres geld te halen valt, woont hij ineens daar.

Deze deurwaarder heeft volgens mij nog voor Berlusconi gewerkt, totdat het zelfs die te bont werd.
Deze gast ziet de wet als het elastiek van een zeven jaar oude onderbroek
pi_74313536
Bel die deurwaarder (incassobureau) eerst maar eens op om je spullen terug te eisen.
pi_74313798
quote:
Op maandag 2 november 2009 13:25 schreef HarryP het volgende:
Bel die deurwaarder (incassobureau) eerst maar eens op om je spullen terug te eisen.
Kan/mag dat eigenlijk?

En wat een verhaal zeg! Pfft, ik zou echt gek worden als zo'n deurwaarder ook maar iets gaat dreigen. Ik heb tot nu toe slechts 2 keer in mijn leven met het incasso bureau te maken gehad en dat probleem was binnen het dag opgelost!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_74314073
juridisch ben je volgens mij gewoon aansprakelijk..... of je moet kunnen aantonen dat de inschrijving onterecht was omdat je in het buitenland zat. Maar ik neem aan dat je dit dan niet deed voor de uitwonende beurs aangezien je al uitwonend in het buitenland zat voor studie, anders heb je denk ik een dubbel probleem.

Je ouders hebben in ieder geval niks te vrezen.
pi_74314132
Sorry, maar het is je eigen schuld.

Je had je gewoon bij je ouders moeten inschrijven, dan was je van al het gedonder af. Nu wordt je aangemerkt als medehuurder, ook al sta je niet op het contract. Dus ben je mede-verantwoordelijk voor de betaling van de huur.

Dat zijn de consequenties als je je ergens inschrijft waar je niet woont, dat risico heb je zelf genomen.
pi_74314539
Waarom staat TS eigenlijk niet ingeschreven op zijn adres in het buitenland? Dat kan ook gewoon gelden als beurs voor uithuis gaan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 2 november 2009 @ 16:08:37 #34
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_74318809
Allemaal dreigementen van die deurwaarder. Jou moeder hoeft nergens voor te vrezen die kunnen ze niets maken.
Jij trouwens ook niet tenzij je mede huurder was op het huur contract.
zo niet!! Dan was je slechts inwonend en dus niet aansprakelijk als hoofdbewoner.
Verder zou ik wel een advocaat in handen nemen en daar een bewijs van onvermogen aanvragen. dan kost het je slechts 9 tientjes en dan word je geholpen.
Wel alle stukken overhandigen dat je in het buitenland was.

Ik heb dit vroeger wel eens meegemaakt.
Toen wou zo'n deurwaarders kantoor ff 15000 euro verhalen op mij omdat de woning bouw een huis had gerenoveerd waarvan ze beweerde dat ik het uitgewoond had. terwijl ik daar slechts ingeschreven stond. Uiteraard was het verhaal veel langer dan dit, maar daar heb ik nu ff geen zin in.

Zou je maar niet te druk maken.

Die deurwaarder weet gewoon niet meer waar hij het zoeken moet en hoopt via jou zijn zin te krijgen.

Denk dat als je een goede brief laat opstellen door een advocaat of jurist je er zelfs zonder procederen vanaf komt.

Succes.. Iig!!
  maandag 2 november 2009 @ 17:06:10 #35
221559 JarnoF
De goede goedzak
pi_74320669
Naar ik weet dient TS, wil de deurwaarder geld van hem innen, ingeschreven staan bij de gemeente. Hierbij gaat het om een samenlevingscontract. Staat de woning, waarover huur wordt gerekend op haar naam, dan is ook alleen zij verantwoordelijk voor de gemaakte schulden.

Bovendien zat TS ten tijde van de huurachterstand in het buitenland, waardoor elke verantwoording van zijn kant, verworpen dient te worden. Wanneer TS kan aantonen dat hij meermalen heeft geprobeerd te mailen, of bellen, in de tijd dat hij in het buitenland zat, maar ook hier geen gehoor op heeft gekregen, is de TS op dit moment een gedupeerde.

Het zou te gek voor woorden zijn, dat wanneer ik inwonend ben bij een vriendin, ik ook aansprakelijk gesteld kan worden voor haar gemaakte schulden, in dit geval de huur. Daarom lijkt het mij verstandig dat de TS eerst alle opgestelde contracten (mochten die er zijn) erop naleest en kijkt of er geen handtekening is gezet bij een contract waarvan de kleine lettertjes onleesbaar zijn.

Zou hij niets hebben ondertekend, dan zou de TS deze zaak het beste voor kunnen laten komen, aangezien hij geen enkele verantwoordelijkheid dient te nemen

*ps* aan wie zijn de brieven van de deurwaarder/incassobureaus gericht?
Zijn deze gericht aan: Mevr. bladieblaat en/of Dhr. TS?
Of alleen gericht aan mevr. bladieblaat?
Steek geen moeite in een vrouw, maar je penis
  maandag 2 november 2009 @ 17:09:30 #36
221559 JarnoF
De goede goedzak
pi_74320760
quote:
Op maandag 2 november 2009 13:43 schreef JoPiDo het volgende:
Sorry, maar het is je eigen schuld.

Je had je gewoon bij je ouders moeten inschrijven, dan was je van al het gedonder af. Nu wordt je aangemerkt als medehuurder, ook al sta je niet op het contract. Dus ben je mede-verantwoordelijk voor de betaling van de huur.

Dat zijn de consequenties als je je ergens inschrijft waar je niet woont, dat risico heb je zelf genomen.
Je bent wettelijk pas medehuurder, wanneer je daarvoor een contract hebt ondertekend. Zo niet.. dan heb je nooit iets te vrezen
pi_74320991
quote:
Op maandag 2 november 2009 13:56 schreef sitting_elfling het volgende:
Waarom staat TS eigenlijk niet ingeschreven op zijn adres in het buitenland? Dat kan ook gewoon gelden als beurs voor uithuis gaan.
Omdat TS studeert. En voor studenten geldt de uitzondering dat je in twee landen tegelijk ingeschreven mag staan.
  maandag 2 november 2009 @ 17:52:07 #38
238047 Andiamo
Victory is mine!
pi_74321994
De enige reden dat ik kan bedenken dat ze bij je moeder spullen willen halen, is dat je (nu je het huis+vriendin kwijt bent) je nu weer ingeschreven hebt en woonzaam bent bij je moeder..
pi_74323477
Ik heb net een mail gehad van die vriendin van me. Zij zat sinds mei voor een stage in Nicaragua. Daar is na een week haar pinpas gestolen. Ze heeft toen haar bank gebeld die direct de pinpas heeft laten blokkeren. Daarbij is echter (ik weet niet of dat al dan niet foutief was) de hele rekening geblokkeerd geraakt waarbij ook automatische incasso's niet doorkwamen en de huur niet meer betaald kon worden.

Omdat de bank geen nieuwe pas naar Nicaragua kon sturen en ze niemand had om die door te sturen heeft ze daar geleefd van haar creditcard, geld van een bijbaan en geld dat ze mee had genomen. Van de blokkade van haar rekening heeft ze nooit iets gemerkt.

Gevolg is wel dat ze nu dus haar huis in NL kwijt is, een zeer hoge claim heeft liggen bij een deurwaarder, haar zorgverzekering al 5 maanden niet betaald is, haar creditcard niet is afbetaald en ze ook daarvan deurwaardersclaims heeft liggen.

Ze is wel in Nicaragua en wil daar ook voorlopig maar blijven, ook omdat ze geen geld heeft om terug te vliegen.

Ik heb zelf vanmorgen de deurwaarder even gemaild om het een en ander op te klaren. Ik heb daarbij gezegd dat ik al meer dan een jaar in het buitenland woon en alleen af en toe terugkwam op het adres in Nederland, voor het laatst een half jaar geleden, en dat ik niet meebetaalde aan de huur.

Volgens de deurwaarder wil hij die claim best onderzoeken maar is hij er momenteel toch van overtuigd dat er een duurzame samenleving tussen mij en haar bestond, ook omdat wij samen zorgtoeslag ontvingen, en samen huurtoeslag. Ook stond de gemeentebelasting op dat adres op mijn naam, overigens betaalde zij die.

Hij zegt dat ik, omdat ik 25 ben, en ik nu geen vaste verblijfplaats heb, geacht word bij mijn moeder te wonen die ook toegegeven heeft nog spullen van mij te hebben. Hij vindt dat ik aansprakelijk ben voor de kosten en denkt ook hard te kunnen maken dat hij de spullen bij mijn moeder in beslag kan nemen om in de kosten te voorzien. Wel heeft hij toegezegd te gaan onderzoeken of mijn claim klopt maar hij zegt dat aangezien dat wel drie tot vier weken kan duren ik, om inbeslaglegging van de spullen te voorkomen, eerst sowieso de som geld moet betalen.

Ik heb geen rechtsbijstandsverzekering. Is het niet te duur om een advocaat te nemen? Wie betaalt die kosten?

Ik heb momenteel wel mijn hele studiebeurs voor komend jaar op mijn rekening staan, dus ik kan het bedrag op zich betalen. Is het niet beter om maar gewoon te betalen als ze me later toch terugbetalen?
  maandag 2 november 2009 @ 19:15:00 #40
152789 karr-1
pi_74324303
quote:
Op maandag 2 november 2009 18:49 schreef JohnDDD het volgende:
ook omdat wij samen zorgtoeslag ontvingen, en samen huurtoeslag. Ook stond de gemeentebelasting op dat adres op mijn naam, overigens betaalde zij die.
Dit zijn volgens mij wel allemaal aanwijzingen voor een samenwoonrelatie. Ik denk dat de deurwaarder het ook zo opgevat heeft.
  maandag 2 november 2009 @ 19:15:11 #41
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_74324308
quote:
Ik heb net een mail gehad van die vriendin van me. Zij zat sinds mei voor een stage in Nicaragua. Daar is na een week haar pinpas gestolen. Ze heeft toen haar bank gebeld die direct de pinpas heeft laten blokkeren. Daarbij is echter (ik weet niet of dat al dan niet foutief was) de hele rekening geblokkeerd geraakt waarbij ook automatische incasso's niet doorkwamen en de huur niet meer betaald kon worden.

Omdat de bank geen nieuwe pas naar Nicaragua kon sturen en ze niemand had om die door te sturen heeft ze daar geleefd van haar creditcard, geld van een bijbaan en geld dat ze mee had genomen. Van de blokkade van haar rekening heeft ze nooit iets gemerkt.

Gevolg is wel dat ze nu dus haar huis in NL kwijt is, een zeer hoge claim heeft liggen bij een deurwaarder, haar zorgverzekering al 5 maanden niet betaald is, haar creditcard niet is afbetaald en ze ook daarvan deurwaardersclaims heeft liggen.

Ze is wel in Nicaragua en wil daar ook voorlopig maar blijven, ook omdat ze geen geld heeft om terug te vliegen.

Ik heb zelf vanmorgen de deurwaarder even gemaild om het een en ander op te klaren. Ik heb daarbij gezegd dat ik al meer dan een jaar in het buitenland woon en alleen af en toe terugkwam op het adres in Nederland, voor het laatst een half jaar geleden, en dat ik niet meebetaalde aan de huur.

Volgens de deurwaarder wil hij die claim best onderzoeken maar is hij er momenteel toch van overtuigd dat er een duurzame samenleving tussen mij en haar bestond, ook omdat wij samen zorgtoeslag ontvingen, en samen huurtoeslag. Ook stond de gemeentebelasting op dat adres op mijn naam, overigens betaalde zij die.

Hij zegt dat ik, omdat ik 25 ben, en ik nu geen vaste verblijfplaats heb, geacht word bij mijn moeder te wonen die ook toegegeven heeft nog spullen van mij te hebben. Hij vindt dat ik aansprakelijk ben voor de kosten en denkt ook hard te kunnen maken dat hij de spullen bij mijn moeder in beslag kan nemen om in de kosten te voorzien. Wel heeft hij toegezegd te gaan onderzoeken of mijn claim klopt maar hij zegt dat aangezien dat wel drie tot vier weken kan duren ik, om inbeslaglegging van de spullen te voorkomen, eerst sowieso de som geld moet betalen.

Ik heb geen rechtsbijstandsverzekering. Is het niet te duur om een advocaat te nemen? Wie betaalt die kosten?

Ik heb momenteel wel mijn hele studiebeurs voor komend jaar op mijn rekening staan, dus ik kan het bedrag op zich betalen. Is het niet beter om maar gewoon te betalen als ze me later toch terugbetalen?
NIET BETALEN!!!!

Jij bent hier niet verantwoordelijk voor.

En als jij je geld moet gaan terug vorderen ben je nog langer bezig en moet jij straks een rechtzaak beginnen.

Je bent student dus je kan gebruik maken van een bewijs van onvermogen dus maw voor max 90 euro een advocaat krijgen.

Bij jou moeder kunnen ze niets weg halen omdat zij er niets mee te maken heeft.
Die deurwaarder kan wel zoveel zeggen.
Omdat je nergens ingeschreven staat bladiebla is je moeder aansprakelijk pffff rotop!!
Wat als je moeder nou om een of andere reden niks meer met jou te maken wilt hebben, of als jij 10000000 euro schuld hebt.. Komen ze dan haar huis leeg trekken.. Yeah right!!
Laat je moeder een koffer met wat ouwe zooi en wat troep dat toch naar het grofvuil moet klaar zetten voor die lul.. Scheelt meteen weer wat kosten voor het ophalen daar van.
pi_74324344
quote:
Op maandag 2 november 2009 19:15 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dit zijn volgens mij wel allemaal aanwijzingen voor een samenwoonrelatie. Ik denk dat de deurwaarder het ook zo opgevat heeft.
Financieel was dat nu eenmaal gunstiger en volgens mij ben je zelfs verplicht dat samen aan te vragen als je samen op 1 adres woont. Zonder mij kreeg zij geen huursubsidie omdat ze nog geen 23 is.
  maandag 2 november 2009 @ 19:43:58 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_74325468
Hoe had je vriendin al die maanden dat er niks van haar rekening werd afgeschreven die kosten willen betalen? Je zegt dat ze nu geen geld heeft voor een ticket terug. Maar ze zou toch geld over moeten hebben van al die maanden huur en zorgverzekering die ze niet betaald heeft?
The love you take is equal to the love you make.
pi_74326892
Eventjes voor de goede orde:

Ten eerste: Je zegt dat het huurcontract op haar naam stond, dus dat zij de hoofdhuurder was. Was jij daarbij medehuurder?

Zo nee, dan ben je in ieder geval niet aansprakelijk voor de huur.

Zo ja, dan hangt het ervan af of je een duurzame gemeenschappelijke huishouding hebt. Volgens de site van de link hierboven is dat een vaag begrip, maar in ieder geval hoort daarbij dat je "daadwerkelijk in de woning woont en de kosten van de huishouding deelt". Aangezien jullie beide in het buitenland wonen, en zelfs duizenden kilometers van elkaar, lijkt mij dat niet aan deze voorwaarde is voldaan.

Kortom: niet aansprakelijk.

Maar let op: ik ben geen jurist! Ik heb er geen verstand van!

Ten tweede: Je zegt dat de gemeentebelastingen op jouw naam staan? Dan lijkt me dat jij daar dan in principe ook voor op moet draaien.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2009 20:20:58 ]
pi_74327338
niet genoeg geld hebben om terug te vliegen uit nicaragua....lol

its turning into an epic fail

sorry, sterkte ermee vriend. Je kan altijd overigens langs de rechtswinkel, krijg je pro deo advocaat toegewezen.
  maandag 2 november 2009 @ 20:24:42 #46
221559 JarnoF
De goede goedzak
pi_74327348
Je dient de dingen allemaal netjes op papier vast te leggen, vooral om situaties zoals deze te voorkomen.
Ook toeslagen e.d. zouden alleen aan de hoofdhuurder verstrekt moeten worden.

Laat het een les zijn voor later. Zorg dan ook dat wanneer je een huis zou kopen, je het op rekening/loonstrook van 1 kostwinner doet. Je zal beiden aansprakelijk zijn, maar je ziet wel waar de kink in de kabel komt.
pi_74327686
Beste advies wat ik hier heb gehoord is zo snel mogelijk een advocaat inschakelen. Zelf kun je hier weinig mee.
Whatever...
pi_74329542
quote:
Op maandag 2 november 2009 19:16 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Financieel was dat nu eenmaal gunstiger en volgens mij ben je zelfs verplicht dat samen aan te vragen als je samen op 1 adres woont. Zonder mij kreeg zij geen huursubsidie omdat ze nog geen 23 is.

dus ben je het zakje

als je samen huurtoeslag aanvraagt , ben je samen verantwoordelijk voor de huur

anders moet je je huurtoeslag terugbetalen

kiezen of delen, eigen schuld!
pi_74330010
Aangeven bij die gerechtsdeurwaarder of hij de vervolgstappen die ie' van plan is op papier te zetten. Volgens mij is dit gewoon gelul, en aan de telefoon kan iemand wel zoveel beweren.
  maandag 2 november 2009 @ 21:25:33 #50
172738 Boeskooltje
Loat mar kuuln, 't löp wa
pi_74330214
M.b.t. tot de gemeentelijke heffingen is het vaak zo dat de man/vrouw die het oudste is de aanslag voor de gemeentelijke heffingen ontvangt.

Even informeren bij het gemeentehuis.
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
pi_74331942
Die deurwaarder praat halve en hele waarheden aan elkaar en maakt jou zo bang dat jij vraagt 'OMG, zal ik die vent te betalen in de hoop dat hij na mijn betaling HEEL HARD gaat zoeken naar redenen om het betaalde geld aan mij terug te geven'.

SUKKEL!
Betaald = weg. Zo simpel is het; die DW is ingehuurd om de belangen van zijn opdrachtgever te behartigen, niet om jou geld terug te geven!!!!!!!!!

Juridisch Loket. Is al een keer of wat eerder gezegd, en dat heb je gevoeglijk genegeerd.
Misschien is het verstandig als je eens naar het Juridisch Loket gaat zodat je bij het Juridisch Loket wat goede onafhankelijke informatie krijgt.
Bij het Juridisch Loket (dat is: 'Juridisch Loket') krijg je voor weinig of niks al informatie en bijstand.
En dat Juridisch Loket is een stuk beter dan dat jij je door die deurwaarder laat vertellen hoe jij er voor staat. Die gast heeft namelijk maar één belang voor ogen, en dat is Geld Krijgen. Linksom of rechtsom, dat maakt hem geen zak uit.
Ga dus alsjeblieft eindelijk eens een keer naar het Juridisch Loket, zodat je bij het Juridisch Loket échte informatie krijgt.

Zelfs op dit forum babbelt iedereen door elkaar heen en nemen sommigen zomaar voor waar aan wat die deurwaarder bazelt (je weet wel. De deurwaarder die alles zegt zolang hij jouw geld maar krijgt). Ga dus naar ... het Ju-ri-disch Lo-ket.
  dinsdag 3 november 2009 @ 07:38:03 #52
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_74339423
quote:

en ik nu geen vaste verblijfplaats heb
Die heb je wel. Je woont toch in het buitenland?
  dinsdag 3 november 2009 @ 08:08:51 #53
141482 Q.
JurassiQ
pi_74339634
Dit is waarom deurwaarders door de hele samenleving uitgekotst worden. En terecht.
For great justice!
pi_74340053
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 08:08 schreef Q. het volgende:
Dit is waarom deurwaarders door de hele samenleving uitgekotst worden. En terecht.
Helemaal niet; De deurwaarders zijn een gevolg van wanbetalers. Die mag je uitkotsen en daarna mag je klagen over de praktijken van sommige deurwaarders/ncasso bureau's.

De TS heeft zichzelf ingeschreven zodat zij huurtoeslag kon krijgen, terwijl hij een in het buitenland zit. Dat is waarschijnlijk ook de hoofdreden dat hij zich daar heeft ingeschreven. Echter nu de huur niet is betaald, is hij opeens niet meer huurder? Wel de lusten, maar niet de lasten...

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2009 08:51:36 ]
  dinsdag 3 november 2009 @ 09:06:24 #55
152789 karr-1
pi_74340293
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 08:08 schreef Q. het volgende:
Er is niets mis met een deurwaarder, die mensen zijn blijkbaar nodig in de moderne maatschappij omdat niet iedereen het even nauw neemt met betalingen e.d. Dat ze niet allemaal in orde zijn zal ik niet ontkennen en is zeker waar, maar de meerderheid is prima in orde.
pi_74342984
quote:

Als die vriendin van jou haar rekening geblokkeerd was, ze wel inkomsten op haar rekening gestort kreeg, maar de huur er nooit van afgeschreven is moet zij ook het totale bedrag op haar rekening hebben staan en zou zij dit ook aan de deurwaarder kunnen voldoen. Het is immers haar schuld, niet die van jou! Ik zou even niks betalen en direct naar het juridisch loket gaan. Neem contact op met je vriendin en laat haar de deurwaarder betalen, en snel! Ze weet nu toch waar het aan ligt?
Just when you think there is no one else to disappoint you, you disappoint yourself.
  dinsdag 3 november 2009 @ 11:17:44 #57
182980 mime_negert
pi_74343492
quote:
Op maandag 2 november 2009 22:02 schreef mgerben het volgende:
Die deurwaarder praat halve en hele waarheden aan elkaar en maakt jou zo bang dat jij vraagt 'OMG, zal ik die vent te betalen in de hoop dat hij na mijn betaling HEEL HARD gaat zoeken naar redenen om het betaalde geld aan mij terug te geven'.

SUKKEL!
Betaald = weg. Zo simpel is het; die DW is ingehuurd om de belangen van zijn opdrachtgever te behartigen, niet om jou geld terug te geven!!!!!!!!!

Juridisch Loket. Is al een keer of wat eerder gezegd, en dat heb je gevoeglijk genegeerd.
Misschien is het verstandig als je eens naar het Juridisch Loket gaat zodat je bij het Juridisch Loket wat goede onafhankelijke informatie krijgt.
Bij het Juridisch Loket (dat is: 'Juridisch Loket') krijg je voor weinig of niks al informatie en bijstand.
En dat Juridisch Loket is een stuk beter dan dat jij je door die deurwaarder laat vertellen hoe jij er voor staat. Die gast heeft namelijk maar één belang voor ogen, en dat is Geld Krijgen. Linksom of rechtsom, dat maakt hem geen zak uit.
Ga dus alsjeblieft eindelijk eens een keer naar het Juridisch Loket, zodat je bij het Juridisch Loket échte informatie krijgt.

Zelfs op dit forum babbelt iedereen door elkaar heen en nemen sommigen zomaar voor waar aan wat die deurwaarder bazelt (je weet wel. De deurwaarder die alles zegt zolang hij jouw geld maar krijgt). Ga dus naar ... het Ju-ri-disch Lo-ket.
Ik zal deze post eens duidelijk samenvatten:

Ga naar het Juridisch Loket!

Lijkt mij ook het beste.
  dinsdag 3 november 2009 @ 11:37:00 #58
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_74344130
Grappig topic. TS schrijft zich in bij vriendin om te kunnen frauderen met huur- en zorgtoeslag en wordt nu keihard gepownded door een deurwaarder.

Met een beetje geluk komt er ook nog een bodembeslag bij...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_74344376
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 11:37 schreef bug_me_not2 het volgende:
Grappig topic. TS schrijft zich in bij vriendin om te kunnen frauderen met huur- en zorgtoeslag en wordt nu keihard gepownded door een deurwaarder.

Mogelijk ook nog iets met een uitwonende studiebeurs?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_74344451
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 11:45 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Mogelijk ook nog iets met een uitwonende studiebeurs?
Dan is hij 3x genaaid
pi_74344496
En volgens mij moet je eens naar het JURIDISCH LOKET GAAN!
  dinsdag 3 november 2009 @ 11:56:28 #62
152789 karr-1
pi_74344670
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 11:37 schreef bug_me_not2 het volgende:

En dat zou dan nog terecht zijn ook......
  donderdag 12 november 2009 @ 01:34:45 #63
182980 mime_negert
pi_74623757
TS, wat is de huidige stand van zaken?
  donderdag 12 november 2009 @ 08:38:56 #64
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_74624993
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:23 schreef JohnDDD het volgende:
Mijn moeder heeft tevens in een gesprek toegegeven dat er bij haar nog spullen van mij stonden"
Met andere woorden, de deurwaarder kan stellen dat je nog bezettingen hebt waarop hij beslag kan leggen (dat is tenslotte waartoe hij is gemachtigd door de rechter). Je moeder moet in dat geval meewerken.

Jouw situatie is iets dat je via een advocaat moet regelen, ook omdat de zaak als zover heen is. Je hebt in wezen een postadres gehad (om studiebeursfraude te plegen)? waarop ook nog goederen van jou aanwezig waren en waar je fysiek weliswaar niet woonde maar wel kwam. Dat is niet meer dan jouw verhaal en jij mag dat gaan aantonen. Overigens, indien je daadwerkelijk studiebeursfraude hebt gepleegd, moet je even uitrekenen wat goedkoper is....

De gerechtsdeurwaarden doet alles via het boekje en is niet aansprakelijk voor de problemen die ontstaan door jouw constructie.

Anderzijds, als jij hard kunt maken dat jij geen wooneenheid vormde met de vriendin in de periode dat de schulden ontstonden, dan ben je 'of de hook' en heb je recht op een compensatie van de laptop en camera (ervan uitgaande dat kan worden aangetoond dat ze van jou waren). Die compensatie is overigens laag want die wordt weer gebaseerd op de executiewaarde.
Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
  Redactie Frontpage donderdag 12 november 2009 @ 08:57:16 #65
38148 crew  Innisdemon
pi_74625237
quote:
Op maandag 2 november 2009 09:44 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat dus.

Dat is ook nergens op gebaseerd. Pure bangmakerij
Sterker nog, zijn verhaal over ' samenwonen' omdat hj daar staat ingeschreven betwijfel ik ook ten zeerste, maar dat deel van de wet is mij onbekend
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_74625322
Bedankt voor de herinnering dat ik nog een update moest plaatsen.

Ik heb het juridisch loket geraadpleegd waar ze me het advies hebben gegeven documenten naar de deurwaarder te sturen waaruit blijkt dat ik in de periode aug 2008-juni 2009 en okt 2009-nu tweemaal met een Nederlandse studiebeurs in het buitenland zat. Er is inderdaad een regel dat je niet meer dan 8 maanden in het buitenland mag zijn als je nog in Nederland ingeschreven staat maar die regel geldt in dit geval niet, ten eerste omdat ik in 2009 nog nét geen 8 maanden in het buitenland ben geweest en ten tweede omdat ik student ben en een studiebeurs ontvang van de Nederlandse overheid. Er is dus ook geen sprake van studiebeursfraude want ik moet gewoon in Nederland ingeschreven blijven.

Ik heb tevens documenten meegestuurd waaruit blijkt dat ik een huurcontract had in het buitenland en dat ik alleen daar huur betaalde, niet in Nederland.

Dit heeft de deurwaarder inderdaad overtuigd "de vorderingen tegenover mij op dit moment niet verder te laten gaan" en hij richt zich nu volledig op die vriendin van mij, ook omdat ik hem er meteen even bij heb verteld waar die zich bevindt in Nicaragua!!

Voor mijn spullen krijg ik inderdaad een vergoeding.
pi_74625883
Nou dan is dat gelukkig toch nog goed gekomen!
Haters gonna hate.
pi_74626274
Mooi werk. Het recht heeft gezegevierd, voor jou dan. Die vriendin zal er minder goed vanaf komen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')