Dat dus.quote:Op maandag 2 november 2009 09:42 schreef Koewam het volgende:
Advocaat bellen. Nu of zo.
Een incassobureau wil nog wel eens uit zijn nek lullen. Deurwaarders minder snel. Het kan natuurlijk wel gebeuren dat een deurwaarder verkeerd begrepen wordt, en dan is het makkelijk roepen dat ie uit zijn nek lultquote:Op maandag 2 november 2009 09:47 schreef bug_me_not2 het volgende:
deurwaarder lult uit zijn nek...
Onder de 21 jaar zijn ouders financieel verantwoordelijk, meen ik.quote:Op maandag 2 november 2009 09:44 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat dus.
Waar 'ie vandaan haalt dat je moeder mede-aansprakelijk is, begrijp ik even niet, overigens.
TS is 25.quote:Op maandag 2 november 2009 10:16 schreef Stali het volgende:
[..]
Onder de 21 jaar zijn ouders financieel verantwoordelijk, meen ik.
Nee, ze zijn slechts verplicht om te zorgen dat je over eten en een dak boven je hoofd beschikt. Vanaf 18 jaar is iedereen volledig verantwoordelijk voor zijn eigen schulden.quote:Op maandag 2 november 2009 10:16 schreef Stali het volgende:
Onder de 21 jaar zijn ouders financieel verantwoordelijk, meen ik.
quote:Op maandag 2 november 2009 09:58 schreef genakt het volgende:
had je je maar niet op ander adres moeten inschrijven voor uitwonende studiefinancering
Je hebt gelijk inderdaad. Was natuurlijk wel eigenwijs even gaan zoeken.quote:Op maandag 2 november 2009 10:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nee, ze zijn slechts verplicht om te zorgen dat je over eten en een dak boven je hoofd beschikt. Vanaf 18 jaar is iedereen volledig verantwoordelijk voor zijn eigen schulden.
quote:18 jaar en ouder - Een kind van 18 jaar of ouder is meerderjarig. Ouders zijn dan niet meer aansprakelijk voor de schade die deze kinderen veroorzaken of de schulden die ze maken.
Sommige mensen denken dat de aansprakelijkheid van ouders doorloopt tot de kinderen 21 zijn, maar dat is een misverstand. Die leeftijd van 21 jaar heeft betrekking op iets anders, namelijk de verplichting aan ouders om hun kinderen tot die leeftijd financieel te steunen. Het gaat dan om de kosten van levensonderhoud en studiekosten.
Ja dat zei de deurwaarder dus ook. Aangezien ik momenteel geen vaste verblijfplaats heb, is mijn moeder verantwoordelijk voor waar ik verblijf en kan hij dus wettelijk gezien ervan uitgaan dat mijn moeder mij in huis zal nemen, zeker omdat ik ook nog post bij haar kreeg en er dus van uitgegaan kan worden dat mijn band met haar goed is en wij contact hebben.quote:Op maandag 2 november 2009 10:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nee, ze zijn slechts verplicht om te zorgen dat je over eten en een dak boven je hoofd beschikt. Vanaf 18 jaar is iedereen volledig verantwoordelijk voor zijn eigen schulden.
Om vervolgens te concluderen dat TS eigenlijk bij zijn moeder woont. Wat natuurlijk in totale tegenspraak is met bovenstaande redenering.quote:Op maandag 2 november 2009 11:11 schreef mgerben het volgende:
Jij stond ingeschreven bij die vriendin, maar die deurwaarder gaat wel met zevenmijlslaarzen van ingeschreven staan, via 'zal wel huur meebetalen' tot 'mede aansprakelijk'. Dat is allemaal wel grote-stappen-snel-thuis, en iedereen hier doet alsof die deurwaarder daarin volledig gelijk heeft.
Hehe, inderdaad, scherp gezien. Op het ene moment is hij aansprakelijk op het ene adres waar er schulden zijn - niet omdat hij iets getekend heeft, maar omdat hij er ingeschreven staat - en als er op het andere adres geld te halen valt, woont hij ineens daar.quote:Op maandag 2 november 2009 11:44 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Om vervolgens te concluderen dat TS eigenlijk bij zijn moeder woont. Wat natuurlijk in totale tegenspraak is met bovenstaande redenering.
Kan/mag dat eigenlijk?quote:Op maandag 2 november 2009 13:25 schreef HarryP het volgende:
Bel die deurwaarder (incassobureau) eerst maar eens op om je spullen terug te eisen.
Je bent wettelijk pas medehuurder, wanneer je daarvoor een contract hebt ondertekend. Zo niet.. dan heb je nooit iets te vrezenquote:Op maandag 2 november 2009 13:43 schreef JoPiDo het volgende:
Sorry, maar het is je eigen schuld.
Je had je gewoon bij je ouders moeten inschrijven, dan was je van al het gedonder af. Nu wordt je aangemerkt als medehuurder, ook al sta je niet op het contract. Dus ben je mede-verantwoordelijk voor de betaling van de huur.
Dat zijn de consequenties als je je ergens inschrijft waar je niet woont, dat risico heb je zelf genomen.
Omdat TS studeert. En voor studenten geldt de uitzondering dat je in twee landen tegelijk ingeschreven mag staan.quote:Op maandag 2 november 2009 13:56 schreef sitting_elfling het volgende:
Waarom staat TS eigenlijk niet ingeschreven op zijn adres in het buitenland? Dat kan ook gewoon gelden als beurs voor uithuis gaan.
Dit zijn volgens mij wel allemaal aanwijzingen voor een samenwoonrelatie. Ik denk dat de deurwaarder het ook zo opgevat heeft.quote:Op maandag 2 november 2009 18:49 schreef JohnDDD het volgende:
ook omdat wij samen zorgtoeslag ontvingen, en samen huurtoeslag. Ook stond de gemeentebelasting op dat adres op mijn naam, overigens betaalde zij die.
NIET BETALEN!!!!quote:Op maandag 2 november 2009 18:49 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb net een mail gehad van die vriendin van me. Zij zat sinds mei voor een stage in Nicaragua. Daar is na een week haar pinpas gestolen. Ze heeft toen haar bank gebeld die direct de pinpas heeft laten blokkeren. Daarbij is echter (ik weet niet of dat al dan niet foutief was) de hele rekening geblokkeerd geraakt waarbij ook automatische incasso's niet doorkwamen en de huur niet meer betaald kon worden.
Omdat de bank geen nieuwe pas naar Nicaragua kon sturen en ze niemand had om die door te sturen heeft ze daar geleefd van haar creditcard, geld van een bijbaan en geld dat ze mee had genomen. Van de blokkade van haar rekening heeft ze nooit iets gemerkt.
Gevolg is wel dat ze nu dus haar huis in NL kwijt is, een zeer hoge claim heeft liggen bij een deurwaarder, haar zorgverzekering al 5 maanden niet betaald is, haar creditcard niet is afbetaald en ze ook daarvan deurwaardersclaims heeft liggen.
Ze is wel in Nicaragua en wil daar ook voorlopig maar blijven, ook omdat ze geen geld heeft om terug te vliegen.
Ik heb zelf vanmorgen de deurwaarder even gemaild om het een en ander op te klaren. Ik heb daarbij gezegd dat ik al meer dan een jaar in het buitenland woon en alleen af en toe terugkwam op het adres in Nederland, voor het laatst een half jaar geleden, en dat ik niet meebetaalde aan de huur.
Volgens de deurwaarder wil hij die claim best onderzoeken maar is hij er momenteel toch van overtuigd dat er een duurzame samenleving tussen mij en haar bestond, ook omdat wij samen zorgtoeslag ontvingen, en samen huurtoeslag. Ook stond de gemeentebelasting op dat adres op mijn naam, overigens betaalde zij die.
Hij zegt dat ik, omdat ik 25 ben, en ik nu geen vaste verblijfplaats heb, geacht word bij mijn moeder te wonen die ook toegegeven heeft nog spullen van mij te hebben. Hij vindt dat ik aansprakelijk ben voor de kosten en denkt ook hard te kunnen maken dat hij de spullen bij mijn moeder in beslag kan nemen om in de kosten te voorzien. Wel heeft hij toegezegd te gaan onderzoeken of mijn claim klopt maar hij zegt dat aangezien dat wel drie tot vier weken kan duren ik, om inbeslaglegging van de spullen te voorkomen, eerst sowieso de som geld moet betalen.
Ik heb geen rechtsbijstandsverzekering. Is het niet te duur om een advocaat te nemen? Wie betaalt die kosten?
Ik heb momenteel wel mijn hele studiebeurs voor komend jaar op mijn rekening staan, dus ik kan het bedrag op zich betalen. Is het niet beter om maar gewoon te betalen als ze me later toch terugbetalen?
Financieel was dat nu eenmaal gunstiger en volgens mij ben je zelfs verplicht dat samen aan te vragen als je samen op 1 adres woont. Zonder mij kreeg zij geen huursubsidie omdat ze nog geen 23 is.quote:Op maandag 2 november 2009 19:15 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dit zijn volgens mij wel allemaal aanwijzingen voor een samenwoonrelatie. Ik denk dat de deurwaarder het ook zo opgevat heeft.
quote:Op maandag 2 november 2009 19:16 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Financieel was dat nu eenmaal gunstiger en volgens mij ben je zelfs verplicht dat samen aan te vragen als je samen op 1 adres woont. Zonder mij kreeg zij geen huursubsidie omdat ze nog geen 23 is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |