abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74306909
Ik studeer al sinds augustus 2008 in het buitenland en stond sinds 2007 in Nederland ingeschreven op het adres van een vriendin, waar ik ook daadwerkelijk een tijdje gewoond heb voordat ik naar het buitenland ging.

Van die vriendin had ik al een aantal maandjes niets meer gehoord, totdat ik drie dagen geleden mijn moeder aan de lijn kreeg die totaal overstuur was.

Wat was er gebeurd? Blijkbaar heeft die vriendin terwijl ik in het buitenland zat een aantal maanden de huur niet betaald (ik heb zelf met de huur niets van doen en betaal niets). Brieven van deurwaarders heeft ze volledig genegeerd. Uiteindelijk is ze twee weken geleden het huis uit gezet. Zij was op dat moment al niet meer in het huis aanwezig. Al haar spullen en enkele van mijn spullen die daar nog waren zijn daarbij in beslag genomen, waardoor een laptop en een fotocamera.

Het huurcontract met haar is inmiddels beëindigd. Zij en ik zijn uitgeschreven van het adres, waardoor we allebei dak- en thuisloos zijn geworden. Zij reageert niet op mails en is niet te vinden.

De deurwaarder, aangezien hij haar niet kan vinden, heeft geprobeerd mij te zoeken en is uiteindelijk bij mijn moeder uitgekomen waar ik stond ingeschreven voordat ik op het andere adres ging wonen. Volgens de deurwaarder ben ik ook aansprakelijk voor de kosten, omdat ik daar al meer dan 2 jaar stond ingeschreven en dus verondersteld kan worden dat we een duurzame samenleving hadden en dat ik meebetaalde in de leeft-, woon- en huurkosten. Ook zegt hij aangezien ik voor mijn inschrijving op dit adres bij mijn moeder stond ingeschreven, dat dat adres dus in principe geldig is en dat mijn moeder daarom mede aansprakelijk is voor de kosten.

Ik ben overigens 25 jaar en het gaat om 5769 euro, waarvan ze hebben gezegd dat ik dat voor 9 november moet betalen omdat ze anders ook direct bij mijn moeder spullen in beslag gaan nemen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_74306962
balen,
Wat is je vraag?
Walter Sobchak: When we make the handoff, I double back, grab one of 'em and beat it out of him! Huh?
The Dude: That's a great plan, Walter. That's fuckin' ingenious, if I understand it correctly. It's a Swiss fuckin' watch.
pi_74306990
Advocaat bellen. Nu of zo.
pi_74307006
Wat is je vraag?
pi_74307009
Uitkering aanvragen?
pi_74307026
Het adres waar je voornamelijk slaapt is je daadwerkelijke woonadres, niet het adres waar je staat ingeschreven.
Maar ik durf niet te zeggen of dat voor dit geval iets uitmaakt. Ik zou zo snel mogelijk naar een rechtswinkel/loket gaan en hulp inroepen.

Gaat het overigens om een gerechtsdeurwaarder? Volgens mij is dat ook wel van belang.
-
pi_74307035
quote:
Op maandag 2 november 2009 09:42 schreef Koewam het volgende:
Advocaat bellen. Nu of zo.
Dat dus.

Waar 'ie vandaan haalt dat je moeder mede-aansprakelijk is, begrijp ik even niet, overigens.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_74307054
Volgens mij is dat 'spullen in beslag nemen bij je ma' dreigement echt gebaseerd op niets.

Zou een mooie boel zijn, dat als ik mijn rekeningen niet betaal men vrolijk bij mijn ouders kan komen cashen
pi_74307081
Advocaat, rechtsbijstand, rechtswinkel of juridische afdeling van de bond, kortom als de sodemieter een professional hier naar laten kijken. Je kan zelf al beginnen met alle officiële documenten te verzamelen (bewijs van inschrijving etc), evt e-mails hierover met haar uitdraaien, enz enz.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 2 november 2009 @ 09:47:57 #10
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_74307132
deurwaarder lult uit zijn nek...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  maandag 2 november 2009 @ 09:49:07 #11
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74307163
Als je in het buitenland woont, behoor je niet in Nederland ingeschreven te staan. O.a. omdat je geen AOW-recht opbouwt gedurende die periode.

Verder lijkt een advocaat me hier wel goed passen
censuur :O
  maandag 2 november 2009 @ 09:49:45 #12
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_74307180
Volgens mij is bij je moeder niks te halen, jij bent zelf aansprakelijk. En misschien dat je nog iets kan regelen dat dat je huisadres niet was? Kun je aantonen dat je er al een eeuwigheid niet geweest bent?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_74307239
Die deurwaarder kan nooit de spullen bij je moeder uit het huis halen omdat je daar niet staat ingeschreven. Zou wat zijn als de deurwaarder bij mij mijn spullen komt weghalen omdat de ex bewoner schuld heeft en hier als een na laatste ingeschreven heeft gestaan.

Ik raad je wel aan om contact op te nemen met rechtswinkel of een advocaat. Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Het is natuurlijk wel stom om die meid zomaar te vertrouwen en naar het buitenland te gaan. Ik hoop dat je haar nog kan vinden.
Haters gonna hate.
pi_74307249
Dat gedeelte van je moeder is idd gewoon slap gelul en gedreig.
Kan me ook haast niet voorstellen dat een deurwaarder dat uberhaubt zou zeggen want hij weet dondersgoed dat het helemaal niet kan op die manier.

En voor de duidelijkheid veel deurwaarders kun je ook gewoon mee praten en overleggen.
Die dreigen echt niet. (gezien je een deurwaarder aan je deur krijgt als het gedreig en gebluf voorbij is)
  maandag 2 november 2009 @ 09:58:33 #15
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_74307383
had je je maar niet op ander adres moeten inschrijven voor uitwonende studiefinancering
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_74307414
quote:
Op maandag 2 november 2009 09:47 schreef bug_me_not2 het volgende:
deurwaarder lult uit zijn nek...
Een incassobureau wil nog wel eens uit zijn nek lullen. Deurwaarders minder snel. Het kan natuurlijk wel gebeuren dat een deurwaarder verkeerd begrepen wordt, en dan is het makkelijk roepen dat ie uit zijn nek lult
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_74307750
quote:
Op maandag 2 november 2009 09:44 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat dus.

Waar 'ie vandaan haalt dat je moeder mede-aansprakelijk is, begrijp ik even niet, overigens.
Onder de 21 jaar zijn ouders financieel verantwoordelijk, meen ik.
pi_74307788
Overigens lijkt het me onzin. Op een adres ingeschreven staan maakt je nog geen medehuurder.
Daar gaat geloof ik drie jaar overheen. Dus het lijkt mij iig bluf.
pi_74307914
Het gaat inderdaad om een gerechtsdeurwaarder.

Op het adres waar ik stond ingeschreven kwam ik wel regelmatig. Ik was er nu al zo'n 5 maanden niet geweest, daarvoor kwam ik er elke 2 maanden.

De deurwaarder zegt goede redenen te hebben om aan te nemen dat ik nog bij mijn moeder woon, wat overigens niet zo is. Bewijs daarvoor zou liggen in de in beslag genomen spullen, een aantal poststukken die ik mee had genomen naar dat adres waren geadresseerd aan mij bij mijn moeder, brieven van de universiteit e.d. Dat heb ik vooral laten doen omdat ik wist dat mijn moeder ze eventueel naar me zou kunnen doorsturen in het buitenland, dat wilde ik die vriendin niet vragen. Mijn moeder heeft tevens in een gesprek toegegeven dat er bij haar nog spullen van mij stonden, die wil de deurwaarder nu in beslag gaan nemen als ik niet betaal.

Die vriendin van mij is trouwens op haar 9e haar ouders kwijtgeraakt en heeft daarna bij een tante gewoond die nu overleden is. Ze heeft alleen een broer en zus in NL, en wat neven en nichten, maar geen ooms of tantes meer. Wellicht zijn ze daarom bij mijn moeder uitgekomen.
  maandag 2 november 2009 @ 10:27:22 #20
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_74307991
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:16 schreef Stali het volgende:

[..]

TS is 25.

Ik denk dat je ouders niets te vrezen hebben. Maar of jij voor die kosten moet opdraaien weet ik niet.
  maandag 2 november 2009 @ 10:33:43 #21
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_74308107
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:16 schreef Stali het volgende:

Nee, ze zijn slechts verplicht om te zorgen dat je over eten en een dak boven je hoofd beschikt. Vanaf 18 jaar is iedereen volledig verantwoordelijk voor zijn eigen schulden.
  maandag 2 november 2009 @ 10:47:38 #22
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_74308537
quote:
Op maandag 2 november 2009 09:58 schreef genakt het volgende:
had je je maar niet op ander adres moeten inschrijven voor uitwonende studiefinancering
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_74309059
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:33 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nee, ze zijn slechts verplicht om te zorgen dat je over eten en een dak boven je hoofd beschikt. Vanaf 18 jaar is iedereen volledig verantwoordelijk voor zijn eigen schulden.
Je hebt gelijk inderdaad. Was natuurlijk wel eigenwijs even gaan zoeken. .
quote:
18 jaar en ouder - Een kind van 18 jaar of ouder is meerderjarig. Ouders zijn dan niet meer aansprakelijk voor de schade die deze kinderen veroorzaken of de schulden die ze maken.

Sommige mensen denken dat de aansprakelijkheid van ouders doorloopt tot de kinderen 21 zijn, maar dat is een misverstand. Die leeftijd van 21 jaar heeft betrekking op iets anders, namelijk de verplichting aan ouders om hun kinderen tot die leeftijd financieel te steunen. Het gaat dan om de kosten van levensonderhoud en studiekosten.
pi_74309080
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:33 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ja dat zei de deurwaarder dus ook. Aangezien ik momenteel geen vaste verblijfplaats heb, is mijn moeder verantwoordelijk voor waar ik verblijf en kan hij dus wettelijk gezien ervan uitgaan dat mijn moeder mij in huis zal nemen, zeker omdat ik ook nog post bij haar kreeg en er dus van uitgegaan kan worden dat mijn band met haar goed is en wij contact hebben.

Ik heb mij uit voorzorg overigens nog niet weer in laten schrijven bij ijn moeder, ja ook omdat ik dus in het buitenland zit.
pi_74309231
Jij stond ingeschreven bij die vriendin, maar die deurwaarder gaat wel met zevenmijlslaarzen van ingeschreven staan, via 'zal wel huur meebetalen' tot 'mede aansprakelijk'. Dat is allemaal wel grote-stappen-snel-thuis, en iedereen hier doet alsof die deurwaarder daarin volledig gelijk heeft.
Ik geloof er eigenlijk niets van. Als jij het huurcontract niet hebt getekend ben je ook niet zomaar aansprakelijk te stellen omdat je toevallig ergens woont.
Kijk maar naar die redenatie die hij doet over je moeder: Die wordt hier ook aan spaanders geslagen.
Ga eens langs een bureau rechtshulp. Nu bijvoorbeeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')