quote:Op maandag 2 november 2009 02:23 schreef Ases het volgende:
Plaats hier foto's van bekende of onbekende Turken, eens kijken tot welke haplogroup zij kunnen behoren.
Doe dat nou niet, dat heet uitlokking.quote:Op maandag 2 november 2009 02:31 schreef Bortecinem het volgende:
Waarom is de M van Mongools met een kleine letter geschreven? Mongools met een kleine m refereert naar het syndroom van down!
Ik mag dat.quote:Op maandag 2 november 2009 02:28 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Ons schatig zarGonneke een chinees noemen?
quote:Op maandag 2 november 2009 02:33 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Doe dat nou niet, dat heet uitlokking.
Turkije voor de Armenen! FTW!quote:Op maandag 2 november 2009 02:51 schreef Bortecinem het volgende:
Turken moeten gewoon oprotten naar Mongolië!
En Koerdistan, en een nieuw Assyrisch rijk! Ook al azen deze 3 volken op hetzelfde gebied.quote:Op maandag 2 november 2009 03:10 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Turkije voor de Armenen! FTW!
Stapelen is het nieuwe veroverenquote:Op maandag 2 november 2009 03:13 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
En Koerdistan, en een nieuw Assyrisch rijk! Ook al azen deze 3 volken op hetzelfde gebied.
Sorry maar da's geen echte Turruk.quote:David Chokachi
was born to a Turkish-born Iraqi father and Finnish mother
De helft is zwarter dan de gemiddelde Turk, hoor.quote:Op maandag 2 november 2009 03:33 schreef WammesWaggel het volgende:
En nu hebben we ook meteen alle Europees uitziende Turruken gezien, leuk!
Minder harig, het zit 'm in de vacht.quote:Op maandag 2 november 2009 03:34 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
De helft is zwarter dan de gemiddelde Turk, hoor.
quote:Op maandag 2 november 2009 03:39 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Minder harig, het zit 'm in de vacht.
De Turruken vacht herken ik uit duizenden op stranden wereldwijd
Hahah, maar Turken zijn dan ook geen Mongolen en stammen ook niet van ze af.quote:Op maandag 2 november 2009 03:41 schreef WammesWaggel het volgende:
Mongolen wonen trouwens in tenten terwijl Turken in Zuid-Frankrijk weigeren in een tent te slapen, gaan ze allemaal in die Mercedes uit 1984 met spoilers slapen
quote:Op maandag 2 november 2009 03:33 schreef WammesWaggel het volgende:
En nu hebben we ook meteen alle Europees uitziende Turruken gezien, leuk!
In zekere zin natuurlijk weer wel maar de verwantschap is beperkt, anders zouden ze bv in Turkije niet rijden op scooters van bv Honda maar op een Yak.quote:Op maandag 2 november 2009 03:47 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hahah, maar Turken zijn dan ook geen Mongolen en stammen ook niet van ze af.
Voor mij wel, zoiets straalt respect uit.quote:Op maandag 2 november 2009 03:47 schreef Bortecinem het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is toch veel mooier en interessanter om te zien?
Nee, Turken stammen echt niet af van de Mongolen. Russen stammen toch ook niet af van de Germanen? Er is idem dito verwantschap. Beide volken behoren tot de Altay taalgroep, maar stammen niet van elkaar af.quote:Op maandag 2 november 2009 03:50 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
In zekere zin natuurlijk weer wel maar de verwantschap is beperkt, anders zouden ze bv in Turkije niet rijden op scooters van bv Honda maar op een Yak.
Doe mij dan maar een Yak, heb je tenminste iedere dag melk maar je weet hoe Turken zijn.... over iets met een motor kunnen ze opscheppen.... tamam oldu toch?
Nog meer:quote:Op maandag 2 november 2009 03:53 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Voor mij wel, zoiets straalt respect uit.
Dan kan ik van de andere foto's niet meteen zeggen, fappen oke maar geen respect.
quote:Op maandag 2 november 2009 03:50 schreef Ases het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tugce Guder
[ afbeelding ]
Mansur Ark
[ afbeelding ]
Esmeray (r.i.p.)
[ afbeelding ]
Dursune Sirin (r.i.p.)
[ afbeelding ]
Ibrahim Sirin
[ afbeelding ]
Mustafa Yildiz
[ afbeelding ]
Ahmet Kostarika
[ afbeelding ]
Kuzgul Acar (r.i.p.)
[ afbeelding ]
Mustafa Olpak
[ afbeelding ]
Hadi Turkmen
[ afbeelding ]
Sait Sokmen
[ afbeelding ]
Melis Sokmen
[ afbeelding ]
Sibel Surel
Nou ik doelde natuurlijk op de Mongoolse gewoonte de lokale vrouwen te verkrachten na een verovering, in Irak was bv na de verhalen bv geen Iraakse man meer in leven op een geven moment volgens de overlevering.quote:Op maandag 2 november 2009 03:53 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, Turken stammen echt niet af van de Mongolen. Russen stammen toch ook niet af van de Germanen? Er is idem dito verwantschap. Beide volken behoren tot de Altay taalgroep, maar stammen niet van elkaar af.
Tamam oldu!
Behaard zijn is een europese feature, bij centraal-aziatische turken komt dit bijna niet voor.quote:Op maandag 2 november 2009 03:39 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Minder harig, het zit 'm in de vacht.
De Turruken vacht herken ik uit duizenden op stranden wereldwijd
Als Turken zoveel vrouwen verkrachtten waarom zie ik dan geen Mongoolse trekjes bij Irakezen? Er wordt zoveel bullshit gelult over Turken. En nee, niet alles is onzin. Maar een ander voorbeeld is dat veel Centraal-Aziaten zoals de Kirgizen in de mannelijke lijn veel meer Europees zijn dan in de vrouwelijke lijn. In Turkije hetzelfde verhaal. Volgens de mtDNA zijn vrouwen meer Aziatisch en juist in de mannelijke lijn meer anatolisch/europees? Dus, Ariers verkrachtten massaal Turkse/Mongoolse vrouwen?quote:Op maandag 2 november 2009 04:00 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nou ik doelde natuurlijk op de Mongoolse gewoonte de lokale vrouwen te verkrachten na een verovering, in Irak was bv na de verhalen bv geen Iraakse man meer in leven op een geven moment volgens de overlevering.
Evet![]()
Die laatste foto's zijn ook erg mooi, jammer dat niet meer vrouwen zich zo kleden in NL of in Turkije.
Nou de Mongolen deden het verkrachten niet de Turken, Turken zijn natuurlijk geen mongolen maar delen wel een zekere verwantschap met elkaar.quote:Op maandag 2 november 2009 04:03 schreef Bortecinem het volgende:
Als Turken zoveel vrouwen verkrachtten waarom zie ik dan geen Mongoolse trekjes bij Irakezen?
Het kan natuurlijk ook een selectieve voorkeur zijn van bv Mongoolse vrouwen op basis van bv schoonheidsideaal of zakelijke belangen.quote:[Maar een ander voorbeeld is dat veel Centraal-Aziaten zoals de Kirgizen in de mannelijke lijn veel meer Europees zijn dan in de vrouwelijke lijn. In Turkije hetzelfde verhaal. Volgens de mtDNA zijn vrouwen meer Aziatisch en juist in de mannelijke lijn meer anatolisch/europees? Dus, Ariers verkrachtten massaal Turkse/Mongoolse vrouwen?
Het leger van Cengiz Han bestond vooral uit Turken. Cengiz Khan was zelf ook een halve Turk. En die Irakezen met zulke ogen zijn vooral Turkmenen. Daar leven er iets van een miljoen van in Irak.quote:Op maandag 2 november 2009 04:15 schreef WammesWaggel het volgende:
[quote]Nou de Mongolen deden het verkrachten niet de Turken, Turken zijn natuurlijk geen mongolen maar delen wel een zekere verwantschap met elkaar.
Bij Irakezen zie je het soms een beetje aan de ogen.
Dat kan ook. Maar het is dan logisch dat die vrouwen assimileren in de Arische bevolking. Niet andersom. Wat dus wel het geval is bij Kirgizische Turken, Oezbeekse Turken, Altay Turken en Turken uit Turkije.quote:Het kan natuurlijk ook een selectieve voorkeur zijn van bv Mongoolse vrouwen op basis van bv schoonheidsideaal of zakelijke belangen.
Het kan ook dat de Arische mannen simpelweg meer vrouwen hadden en dus een relatieve buitenproportionele invloed hadden op de genenpool.
Een zekere D Khan heeft dat bv ook gehad.
quote:Op maandag 2 november 2009 04:00 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nou ik doelde natuurlijk op de Mongoolse gewoonte de lokale vrouwen te verkrachten na een verovering, in Irak was bv na de verhalen bv geen Iraakse man meer in leven op een geven moment volgens de overlevering.
Evet![]()
Die laatste foto's zijn ook erg mooi, jammer dat niet meer vrouwen zich zo kleden in NL of in Turkije.
De Turken uit Centraal Azie zijn net zo goed een ratjetoe aan verschillende volken. Al hebben ze meer Aziatische/Mongoolse genen dan Anatolische Turken.quote:Op maandag 2 november 2009 04:26 schreef WammesWaggel het volgende:
Het misverstand is dat jij met Turken op alle "Turkse volkeren" lijkt te doelen en ik op de hedendaagse Turk die natuurlijk gewoon een ratjetoe is van volkeren.
Geen idee trouwens waarom vrouwen uit Izmir zo hitsig zijn, daar zoek ik nog een verklaring voor.
Omdat Izmir de bakermat van seculariteit en het gedachtegoed van Ataturk is.quote:Op maandag 2 november 2009 04:26 schreef WammesWaggel het volgende:
Het misverstand is dat jij met Turken op alle "Turkse volkeren" lijkt te doelen en ik op de hedendaagse Turk die natuurlijk gewoon een ratjetoe is van volkeren.
Geen idee trouwens waarom vrouwen uit Izmir zo hitsig zijn, daar zoek ik nog een verklaring voor.
De Mongolen namen natuurlijk nog weleens gerecruteerde soldaten mee terug uit bv Rusland en de Kaukasus, daarnaast vestigde zich handelaren uit die gebieden zich in Centraal-Azie en als die zonder vrouw kwamen kan je aannemen dat ze een lokale vrouw vonden.quote:Op maandag 2 november 2009 04:35 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
De Turken uit Centraal Azie zijn net zo goed een ratjetoe aan verschillende volken. Al hebben ze meer Aziatische/Mongoolse genen dan Anatolische Turken.
Mocht het zo zijn dat de Turkse vrouwen vrijwillig trouwden met niet Turkse mannen, dan zou het toch logisch zijn dat zij assimileerden, en niet andersom? Ik vind het gewoon opmerkelijk. Ik heb wel een paar theorieën in mijn hoofd, maar of ze kloppen weet ik niet. Bijvoorbeeld, vroeger waren er Russische/Slavische volken die heel trouw waren aan Cengiz Han en zich aansloten aan bij zijn leger. Dus kan het misschien zo zijn dat zij in ruil voor hun diensten Turkse en Mongoolse vrouwen kregen? Dat lijkt mij logischer dan dat er jarenlang massaal verkrachtingen op Turkse vrouwen hebben plaatsgevonden.
Alsof wij het daarover hadden.quote:Op maandag 2 november 2009 04:38 schreef Ases het volgende:
[..]
Omdat Izmir de bakermat van seculariteit en het gedachtegoed van Ataturk is.
De meisjes ronde de Eigische Zee verzorgen zich goed en zijn modern, terwijl landinwaarts,
Anatolische vrouwen het wat moeilijker hebben om hun wenkbrouwen op vroegere leeftijd te epileren
of laat staan alleen al je haren te verven. Mijn oma bijv. ziet meisjes rond de 12/14 die dit doen als mini-sletjes, omdat je dat pas hoort te doen wanneer je 'volwassen' bent. Ik kom trouwens uit Oost-Anatolie.
Dat was even mannen onder elkaar, ik ben trouwens geen Turruk maar heb wel roots in die omgevingquote:
Dat kan ook. Maar het ligt ingewikkelder. Want uit oude bepaalde Arabische bronnen kun je opmaken dat sommige volken die vandaag een onderdeel maken uit de Turkse volkeren, vroeger helemaal geen Turken waren. De Kyrgiezen zijn daar een voorbeeld van. Vroeger werd er over Kyrgiezen geschreven dat ze een Slavisch volk waren.. En gezien hun hoge percentage Europees DNA in de Y-Chromosoom, vaderlijn dus, kan dat best kloppen.quote:Op maandag 2 november 2009 04:41 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
De Mongolen namen natuurlijk nog weleens gerecruteerde soldaten mee terug uit bv Rusland en de Kaukasus, daarnaast vestigde zich handelaren uit die gebieden zich in Centraal-Azie en als die zonder vrouw kwamen kan je aannemen dat ze een lokale vrouw vonden.
Te meer ook omdat veel Mongoolse mannen natuurlijk niet thuis kwamen van hun veldtochten, in Afghanistan woont nog een stam nazaten van de Mongolen trouwens (Hazaren).
"Men zegt dat Hazara's van oorsprong Turks of Tataars zijn, en een ondersteuning hiervoor wordt gevonden in het feit dat er overeenkomsten bestaan tussen het Turks en het Hazaragi, de taal van de Hazara's, zoals Ata, vader (vgl. Atalar)"quote:Op maandag 2 november 2009 04:41 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
De Mongolen namen natuurlijk nog weleens gerecruteerde soldaten mee terug uit bv Rusland en de Kaukasus, daarnaast vestigde zich handelaren uit die gebieden zich in Centraal-Azie en als die zonder vrouw kwamen kan je aannemen dat ze een lokale vrouw vonden.
Te meer ook omdat veel Mongoolse mannen natuurlijk niet thuis kwamen van hun veldtochten, in Afghanistan woont nog een stam nazaten van de Mongolen trouwens (Hazaren).
Waar precies dan? (Ja ben nieuwsgierig, sorryquote:Op maandag 2 november 2009 04:46 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat was even mannen onder elkaar, ik ben trouwens geen Turruk maar heb wel roots in die omgeving
Tja of....quote:Op maandag 2 november 2009 04:49 schreef Ases het volgende:
[i
[..]
"Men zegt dat Hazara's van oorsprong Turks of Tataars zijn, en een ondersteuning hiervoor wordt gevonden in het feit dat er overeenkomsten bestaan tussen het Turks en het Hazaragi, de taal van de Hazara's, zoals Ata, vader (vgl. Atalar)"
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lijken ze meer Turks of Mongools?
http://en.wikipedia.org/wiki/Hazara_people#Geneticsquote:Genetics
Genetically, the Hazara are primarily a mixture of eastern Eurasian and western Eurasian peoples.[13][14] Genetic research suggests that they are related to neighboring peoples, while there also seems to be a distant relation to Turkic and Mongol peoples of Inner Asia,[15] such as the Uyghurs of China.[16] A Mongol element in the ancestry is supported by studies in genetic genealogy as well, which have identified a particular lineage of the Y-chromosome characteristic of people of Mongolian descent ("the Y-chromosome of Genghis Khan"). This chromosome is virtually absent outside the limits of the Mongol Empire except among the Hazara, where it reaches its highest frequency anywhere. About two thirds of the Hazara males sampled carry a Y-chromosome of this lineage.
Onder mijn voorouders bevinden zich oa Circassians en Armenenquote:Op maandag 2 november 2009 04:51 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Waar precies dan? (Ja ben nieuwsgierig, sorry)
De huidige Armenen zijn voornamelijk Circassiers en hebben weinig te maken met de oorspronkelijke Armenen, grappig he? De Turken waren dus niet het enige volk dat zoveel aan interactie met andere volken deed, haha.quote:Op maandag 2 november 2009 05:00 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Onder mijn voorouders bevinden zich oa Circassians en Armenen
Jij?
Een DNA test is natuurlijk meer waarschijnlijk dan linguistische overeenkomsten.quote:Op maandag 2 november 2009 04:56 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Tja of....
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Hazara_people#Genetics
[ link | afbeelding ]
Deze zit in het Afghaanse leger.
Ja en nog van mongolen ookquote:Op dinsdag 3 november 2009 00:55 schreef zarGon het volgende:
Ik dacht dat je wou diiscussiëren. Dit is nu gewoon een plaatjesdumptopic geworden.
Je kunt reacties geven op de foto's, het ging me meer om de diversiteit van de Turken te laten zien.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:55 schreef zarGon het volgende:
Ik dacht dat je wou diiscussiëren. Dit is nu gewoon een plaatjesdumptopic geworden.
Maar ik ben geen Turk, dus dan moet je eventjes een apart topic voor me openenquote:
Jij hebt dit topic geopend, en jouw OP en je posts bepalen wat het wordt en jij stuurt het topic een bepaalde richting op. Het enige wat ik jou zie doen is het posten van plaatjes. Geloof mij, 10 plaatjes waren in de eerste instantie genoeg.quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:01 schreef Ases het volgende:
[..]
Je kunt reacties geven op de foto's, het ging me meer om de diversiteit van de Turken te laten zien.
Dat je duidelijk kunt zien dat Turken afstammen van de Mesopotamiers, de Hettieten, Trojanen, Achaemeniden, Urartiers, Scythiers, Lydiers, Cariers etc.
Het is juist wel een dumptopic geworden, aangezien iemand alleen maar foto's post.quote:Het wordt geen plaatjesdumptopic als maar een iemand bezig is met plaatjes te posten. Er komen er trouwens nog meer aan.
Wat een bull zeg. Al die mensen die je hierboven hebt geplaatst, zijn zij allen etnische Turken? Jij kent hun achtergrond niet eens is. Ik kan nu ook plaatjes plaatsen van Centraal Aziaten met overduidelijke Europese trekken en daarbij een kaart van hun DNA. En als we er dan vanuit gaan dat de oorspronkelijke Turken Mongools DNA hadden, dan komen we tot de conclusie dat er behalve Kazachstanen en Siberiërs geen Turken bestaan.quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:01 schreef Ases het volgende:
[..]
Je kunt reacties geven op de foto's, het ging me meer om de diversiteit van de Turken te laten zien.
Dat je duidelijk kunt zien dat Turken afstammen van de Mesopotamiers, de Hettieten, Trojanen, Achaemeniden, Urartiers, Scythiers, Lydiers, Cariers etc. Het wordt geen plaatjesdumptopic
als maar een iemand bezig is met plaatjes te posten. Er komen er trouwens nog meer aan.
Idem dito. Een soort van ozenti topic. Zo van 'Kijk, wij zijn Europees!'.quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:06 schreef zarGon het volgende:
[..]
Jij hebt dit topic geopend, en jouw OP en je posts bepalen wat het wordt en jij stuurt het topic een bepaalde richting op. Het enige wat ik jou zie doen is het posten van plaatjes. Geloof mij, 10 plaatjes waren in de eerste instantie genoeg.
Ik heb je nog geen één woord zien reppen over de foto's die jij hebt gepost.
[..]
Het is juist wel een dumptopic geworden, aangezien iemand alleen maar foto's post.
? Het gaat toch helemaal niet om etnische Turken ?quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:08 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wat een bull zeg. Al die mensen die je hierboven hebt geplaatst, zijn zij allen etnische Turken? Jij kent hun achtergrond niet eens is. Ik kan nu ook plaatjes plaatsen van Centraal Aziaten met overduidelijke Europese trekken en daarbij een kaart van hun DNA. En als we er dan vanuit gaan dat de oorspronkelijke Turken Mongools DNA hadden, dan komen we tot de conclusie dat er behalve Kazachstanen en Siberiërs geen Turken bestaan.
Overigens zijn Scythiers Turken. En zijn Kazachstanen en de Sakha Turken in Siberie afstammelingen van die Scythiers. DNA test heeft zelfs aangetoond dat Scythiers een mix waren van Aziaten en Europesen. Hmm.. goh, welk volk is dat nou nog meer? Oh ja, de Turken!
Wou je liever dat ik plaatjes van Recep Ivedik ging posten of van Ajdar?quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:10 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Idem dito. Een soort van ozenti topic. Zo van 'Kijk, wij zijn Europees!'.
Alle reacties tot nu toe hebben inderdaad ook erg veel toegeveogd aan de discussie,quote:Op dinsdag 3 november 2009 02:26 schreef WammesWaggel het volgende:
Als je echt denkt dat het plaatsen van gephotoshopte, zwaar belichte en onder de make-up zittende Westers aandoende modellen iets toevoegt aan de discussie dan zit je op het verkeerde spoor wmbt.
Wil je foto's van Oeigoeren zien dan? Heb een hele collectie op mijn pc staan.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:35 schreef Trashcanman het volgende:
Heb niet het hele topic doorgespit maar zijn de Oeigoeren al genoemd?
De plaatjes die jij zou posten (van verschillende Turkse volkeren), zouden veel beter zijn. Ik heb een beetje genoeg van die andere foto's.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:37 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wil je foto's van Oeigoeren zien dan? Heb een hele collectie op mijn pc staan.
Bedankt maar niet nodig. Ik vraag wel weer aan Bosbeetle of hij er nog een topic over opentquote:Op dinsdag 3 november 2009 16:37 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wil je foto's van Oeigoeren zien dan? Heb een hele collectie op mijn pc staan.
Ja idd, ik snap de intentie van de TS dan ook niet helemaal. Wil je laten zien dat de Turken in Turkije erg verschillend zijn? Wil je bewijzen dat we Europees zijn? Of gaat deze topic nou over alle Turkse volken?quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:39 schreef zarGon het volgende:
[..]
De plaatjes die jij zou posten (van verschillende Turkse volkeren), zouden veel beter zijn. Ik heb een beetje genoeg van die andere foto's.
Over Oeigoeren of over alle Turken?quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:43 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Bedankt maar niet nodig. Ik vraag wel weer aan Bosbeetle of hij er nog een topic over opent
Oeigoeren uiteraard.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:48 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Over Oeigoeren of over alle Turken?
Ik niet alleen.quote:
OMG.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:55 schreef zarGon het volgende:
[..]
Bosbeetle wel:
Oeigoeren,
Een weiland in Holten,,
Een topic zonder Oeigoeren!,
enzovoort.
Doe maar ja.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:39 schreef zarGon het volgende:
[..]
De plaatjes die jij zou posten (van verschillende Turkse volkeren), zouden veel beter zijn. Ik heb een beetje genoeg van die andere foto's.
Zij lijkt op Elvan van Sesamstraat (een beetje dan)quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:14 schreef Bortecinem het volgende:
Moeder der Oeigoeren:
[ afbeelding ]
Rebiya Kadeer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |