abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66776230
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mongoolse_Rijk Kijk onder, De stichting van een imperium onder Dzjengis Khan:In 1206 - na het met succes verenigen van de verschillende Mongoolse en Turkse stammen - gaf de khuriltai, een traditionele vergadering belegd tussen leiders en invloedrijke familieleden, Temüjin de titel van „Dzjengis Khan“ (andere spellingen van zijn naam zijn Jenghis Khan, Genghis Khan en Chingis Khan). Dit betekent letterlijk 'opperste veroveraar'.

http://www.zending.org/Landen/turkije/turkije.htm Kijk onder, Bevolking:Het gebied van het huidige Turkije is door haar ligging (verbinding tussen oost en west) de eeuwen door een smeltkroes van volkeren geweest. De Turken komen van oorsprong uit het Altai-gebied in wat nu Buiten-Mongolië heet. Voor de komst van de Turken werd het land door vele volkeren bewoond, waaronder de Hettieten en Perzen. De Romeinse periode was van 133 voor Christus tot 395 na Christus en het Byzantijnse Rijk van 330 - 1453. Vanaf de 11e eeuw verloor Klein-Azië gaandeweg zijn Byzantijns, Grieks en christelijk karakter door invallen van Turkse moslimstammen.

Hoeveel Turken zijn dan echt Turks of stammen echt af van de Turken uit het Altai-gebied? En die oorspronkelijke Turken hebben dan toch veel gemeen met de oorspronkelijke Mongolen? Zijn Turken uit Turkije dan ook gemengd met Grieken, Hettieten en Perzen? Want die Turkse stammen die komen oorspronkelijk uit Azië (Altai- gebied) en vallen het huidige Turkije binnen, dus dan hebben die Turken wel veel gemeen met de Mongolen. Die Turkse stammen en Mongoolse stammen uit het Altai- gebied die hebben zich toch duidelijk vermengd? En de latere Turken (die Turkse stammen die het huidige Turkije zijn binnengevallen) hebben zich misschien weer vermengd met de Grieken, Romeinen, Perzen en Hettieten? En dat komt dan het dichtst bij de oorsprong van de huidige Turken?
pi_66776478

Dit is een Turkse zanger, maar ik geloofde nooit had hij Turks was.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 19:33:10 #3
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_66776540
Alles, ik maak geen onderscheid iig.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_66776700
Mjah dit is een intikkertje natuurlijk
  vrijdag 6 maart 2009 @ 19:39:40 #5
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_66776784
Misschien iets meer voor het geschiedenis subforum?
Now I'm walking on the sunnyside of the street
  vrijdag 6 maart 2009 @ 19:46:43 #6
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_66777068
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 19:31 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[ afbeelding ]
Hoezo? Hoe moeten wij zien dat hij niet op een Turk lijkt?
Volg je hart, gebruik je verstand.
pi_66777408
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 19:46 schreef heartz het volgende:

[..]

Hoezo? Hoe moeten wij zien dat hij niet op een Turk lijkt?
Ik vind zijn ogen niet zo typisch.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 20:34:01 #8
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_66778931
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 19:55 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Ik vind zijn ogen niet zo typisch.
Okay, ik zie het wel een beetje, maar het is niet een hele duidelijke foto.... of het ligt aan mij.
Volg je hart, gebruik je verstand.
pi_66782513
Misschien een interessant artikel voor TS?

(op Dienekes' Anthropology blog:) How Turkish are the Anatolians?

p.s. Het zijn meer vragen.
-Hoe mongools van afstamming zijn de Altaische Turken?
-Hoe mongools van afstamming zijn de Anatolische Turken?
-Wat is het percentage wat Altaische Turken hebben bijgedragen aan de genenpool van de Anatoliers?

De Altaische turken zijn al een smeltkroes, en de Anatolische Turken nog een veel grotere smeltkroes.
Het is maar een klein deel van de y-chromosomale genenpool dat naar voorvaderlijke lijnen naar Mongolie wijst.

[ Bericht 26% gewijzigd door barthol op 06-03-2009 22:11:04 ]
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_66831223
Uit de taaluitwisseling is ook een hoop op te maken over migratie enzo.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zuid-Kaukasische_talen

Misschien vind je dit ook wel leuk..
http://www.users.on.net/~(...)acificprehistory.htm

pi_66859491
Interessant dit. Andere vraag: bestaan echte Nederlanders wel of zijn het gewoon nazaten van de Duitsers/Scandinaviers e.d.?
75 topics = FIN
pi_66862983
Nou voordat er sprake was van de landen zo als we die nu kennen zoals Nederland, Duitsland, Denemarken etc. Waren er dus geen duidelijke grenzen, bestond de bevolking van Europa (Germania volgens de romeinen) uit Germanen. Deze Germanen worden weer onderverdeeld in verschillende volksstammen zoals bijvoorbeeld de beroemde Saksen (midden duitsland) Merovingers (Franken en belgen) Eburonen (Ook uit delen van het huidige belgië en een groot grensgebied van Nederland en Duitsland) Meer richting de kust werd bevolkt door de Kelten. Deze kelten leefden langs de gehele weskust van europa, van Gibraltar tot Noorwegen. Ook werd Engeland aanvankelijk bevolkt door Keltische stammen.

Kortom Nederlanders zijn dus gewoon Germanen Het enige volk in Europa dat Duitser veracht en toch met een hand op het hart zingt: Wij zijn van Dietsen bloed.

[ Bericht 1% gewijzigd door Watuntrik op 09-03-2009 16:08:11 ]
pi_66864891
Ik moest wel even lachen toen ik de TT las
quote:
Op maandag 9 maart 2009 16:01 schreef Watuntrik het volgende:

Kortom Nederlanders zijn dus gewoon Germanen Het enige volk in Europa dat Duitser veracht en toch met een hand op het hart zingt: Wij zijn van Dietsen bloed.
Pin me er niet op vast, maar ik dacht toen ik dit las toch echt dit:

Het is altijd al van 'duytschen bloed' geweest, diet betekent volk.
En ik heb ooit eens geweten hoe het met dat 'duitse bloed' zat, maar ik weet het niet meer

En dat wij de Duitsers zo verachten is alleen omdat wij hen de schuld geven van de eerste en tweede wereldoorlog (niet helemaal onterecht, ook niet helemaal terecht) en dat WO II gewoon veel te 'vers' wordt gehouden. Vind het zelf altijd wat overdreven, natuurlijk is het erg dat er zoveel mensen gestorven zijn, maar ruim 60 jaar later er nog mee bezig zijn vind ik absurd. Mag toch ook zeker hopen dat ze over 60 jaar niet nog steeds zo dramatisch bezig zijn met 9/11 zeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hoi_Piepeloi op 09-03-2009 17:03:25 ]
pi_66865075
@ TS!
Quest Historie al gekocht?
Staan alle grote rijken in, denk misschien vind je dat wel leuk
pi_66867405
Als je echt wat leuks wil hebben waar je na 100 keer kijken nog steeds nieuwe ditjes en datjes kan vinden..
quote:
[JSLM] 903 CHRO
Chronologie van de wereldgeschiedenis : 6000 jaar wereldgeschiedenis. Keulen : Könemann, 1999. - 1 wandplaat. - Oorspr. titel : The timechart history of the world. - Reuzengroot formaat. - 3-8290-1707-3.

Misschien nog te vinden bij boekendumps of in de bib.
quote:
Op maandag 9 maart 2009 16:53 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik moest wel even lachen toen ik de TT las
[..]

Pin me er niet op vast, maar ik dacht toen ik dit las toch echt dit:

Het is altijd al van 'duytschen bloed' geweest, diet betekent volk.
En ik heb ooit eens geweten hoe het met dat 'duitse bloed' zat, maar ik weet het niet meer

En dat wij de Duitsers zo verachten is alleen omdat wij hen de schuld geven van de eerste en tweede wereldoorlog (niet helemaal onterecht, ook niet helemaal terecht) en dat WO II gewoon veel te 'vers' wordt gehouden. Vind het zelf altijd wat overdreven, natuurlijk is het erg dat er zoveel mensen gestorven zijn, maar ruim 60 jaar later er nog mee bezig zijn vind ik absurd. Mag toch ook zeker hopen dat ze over 60 jaar niet nog steeds zo dramatisch bezig zijn met 9/11 zeg.
Gras maar een wapje, hoor De tijd zal die wond genezen.
Dat er nu nog zoveel op de Moffen wordt gefit is dat we nog steeds levenden uit de oorlogsgeneratie onder ons hebben. Langzaam sterven die uit en blijft er alleen nog overlevering over en wordt het meer en meer geschiedenis. Helaas in sommige gevallen hebben we tegenwoordig wel een betere media, deze doet dan ook behoorlijk aan antipropaganda waarin de Duitser (zwarte schaap) nu eenmaal het slechte voorbeeld geeft.

Ik zelf heb nog 1 oude tante van 86 in de familie die als late tiener de oorlog bewust heeft meegemaakt. Is destijds vanuit België, vanwege deels Dietse bloed, onder dwang naar Duitsland (Aachen) gedeporteerd om te werken. Als verpleegster en na de bombardementen als lijkenruimer (Trümmer Frau). Dit mens heeft me heel veel verteld over die verschrikkelijke tijd en heb uren aan haar lippen gehangen.. En ondanks dat de Moffen haar veel leed hebben aangedaan blijft ze eerlijk en zegt ze dat al die docu's op de TV vol met leugens zitten.. De antipropaganda tegen de rechtse opvattingen van de NSDAPers.

Hitler zal ook langzaam net zo als César en Napoleon een held uit de geschiedenis worden. Niemand rept er immers nog echt over dat de Romeinen nog verschrikkelijkere kunstjes met de Joden hebben geflikt dan de Moffen.. Daar in tegen vergapen we ons in museums met respect voor hun cultuur en gaan we massaal op in de spanning van films zoals Ben Hur en de Gladiator.

[ Bericht 2% gewijzigd door Watuntrik op 09-03-2009 18:26:09 ]
  maandag 9 maart 2009 @ 22:55:53 #16
185261 Scaurus
Memento mori
pi_66879094
quote:
Op maandag 9 maart 2009 14:24 schreef FP128 het volgende:
Interessant dit. Andere vraag: bestaan echte Nederlanders wel of zijn het gewoon nazaten van de Duitsers/Scandinaviers e.d.?
Nee. 'Duitsers', 'Fransen' en 'Nederlanders' bestaan niet. Deze nationaliteiten bestaan namelijk pas sinds enkele eeuwen: in het Duitse geval pas 140 jaar.

Nederland is een mengelmoes van Saksen, Bataven, Friezen, Scandinaviërs en Germanen.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  maandag 9 maart 2009 @ 23:10:37 #17
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_66879770
Daarnaast zijn we allemaal een zooi verdwaalde afrikanen en sommige van ons een stel afrikanen vermixt met wat geil buitgemaakt neanderthaler bloed er doorheen.

Stelletje uitheemse vuilnesbakkies die jullie zijn
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_66883502

Wat betreft de y-chromosomale afstamming (de afkomst in mannelijke lijn van vader op zoon) geeft dit plaatje wel een globaal beeld hoe de samenstelling van Y-DNA haplogroepen is in Nederland.
Meer dan 50% hg-R (waarvan R1b het leeuwendeel en R1a een heel klein percentage)
een derde deel hg-I, en kleinere percentages aan hg-J, hg-G, en hg-E
(hg=haplogroep)

Maar ik moet opmerken dat de codering R1b3 nu niet meer bestaat, de variant van R1b die kenmerkend is voor nederland is R1b1b2a1a ofwel R1b-U106/S21/m405.

Hieronder een kaartje van west-europa met alleen het percentage aan R1b in drie subvarianten , R1b-S21 in het oranje, de subgroep R1b-s29 ervan in donkerbruin, en alle andere R1b lichtgeel. Er is op dat kaartje wat betreft de mutatie S21 een maximum in onze streken te zien.

Hieronder een globaal overzichtje hoe de hoofd-haplogroepen A-T vanuit de Y-MRCA zijn opgesplitst.
Merk op dat de groepen R en I (ca 55% in Nederland en ca 33% in Nederland) sinds de ijstijd via verschillende afstammingslijnen hier gekomen zijn. Het is wel al sinds een paar duizend jaar dat die twee afstammingslijnen zich in westeuropa binnen volkeren vermengd hebben.

[ Bericht 8% gewijzigd door barthol op 10-03-2009 01:45:15 ]
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_66906469
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 19:31 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[ afbeelding ]
ziet eruit als een mongool
pi_66908409
quote:
Op maandag 9 maart 2009 22:55 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Nee. 'Duitsers', 'Fransen' en 'Nederlanders' bestaan niet. Deze nationaliteiten bestaan namelijk pas sinds enkele eeuwen: in het Duitse geval pas 140 jaar.

Nederland is een mengelmoes van Saksen, Bataven, Friezen, Scandinaviërs en Germanen.
Zo kan je door blijven gaan tot een gemeenschappelijke voorouder die nog in het water leefde. Een nationaliteit verkrijg je hedendaags via inburgering / paspoort.
pi_66909283
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:48 schreef boyv het volgende:

[..]

Zo kan je door blijven gaan tot een gemeenschappelijke voorouder die nog in het water leefde. Een nationaliteit verkrijg je hedendaags via inburgering / paspoort.
precies

in principe hebben alle mensen voor 99% hetzelfde DNA als de apen.......

al vermoed ik dat het bij ''de Tokkies'' wel eens een procentje hoger zou kunnen liggen.........
pi_66920178
Turkije is een groot land, daar zitten alle uiterlijkheden tussen, van blond met blauwe ogen tot en met getint lijkend op Pakistani of op Chinezen.
Evenzo Rusland je hebt Russen die op Japanners lijken en Afghanen die op Chinezen of Indiers lijken, kijk gewoon naar de landsgrenzen en je weet waarom.
Die uiterlijkheden zijn mooi om te zien je ziet over de gehele wereld een soort van geleidelijke veranderingen in uiterlijkheden en diverse variaties in 'rassen'. Bijvoorbeeld Indianen in Noord Amerika ogen weer anders dan de indianen in Zuid Amerika.
  woensdag 11 maart 2009 @ 00:07:37 #23
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_66920637
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 19:33 schreef Rosbief het volgende:
Alles, ik maak geen onderscheid iig.
Oh wacht, toen ik deze reactie plaatste las ik 'Turken en Marokkanen' in de TT
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_66921491
Er is teveel gebaggerd in het topic. Op zich kon ik me de vraag van TS wel voorstellen. Een antropologische vraag. Maar TS heeft zich na die ene enkele post op Fok niet meer laten zien of horen.

Ik vraag me af of er in Turkije misschien een romantisch beeld is over afstammingslijnen die helemaal naar Djenghis Kahn teruggaan, eigenlijk net zo als er in Engeland romantische beelden kunnen zijn over Vikingbloed, en op het continent mensen graag willen afstammen van Karel de Grote.
Genetisch onderzoek laat echter een geheel eigen profiel zien van de Anatolische bevolking, het profiel van een smeltkroes in een gebied wat altijd een kruispunt tussen culturen en volkeren is geweest. Een heel ander profiel dan wat er in Mongolie wordt gezien. Mogelijke afstammelingen van Djenghis Kahn zullen binnen het huidige Turkije maar in een héél klein percentage zijn. In Kazakstan zal dat percentage groter zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door barthol op 11-03-2009 00:47:05 ]
pi_66934124
Ik heb de boel een beetje opgeschoond. Reageer vanaf nu ontopic of reageer helemaal niet. Je ongenoegen uiten over moderaties kun je in het feedbacktopic doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')