Hoezo? Hoe moeten wij zien dat hij niet op een Turk lijkt?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 19:31 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is een Turkse zanger, maar ik geloofde nooit had hij Turks was.![]()
Ik vind zijn ogen niet zo typisch.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 19:46 schreef heartz het volgende:
[..]
Hoezo? Hoe moeten wij zien dat hij niet op een Turk lijkt?
Okay, ik zie het wel een beetje, maar het is niet een hele duidelijke foto.... of het ligt aan mij.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 19:55 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ik vind zijn ogen niet zo typisch.
Pin me er niet op vast, maar ik dacht toen ik dit las toch echt dit:quote:Op maandag 9 maart 2009 16:01 schreef Watuntrik het volgende:
Kortom Nederlanders zijn dus gewoon GermanenHet enige volk in Europa dat Duitser veracht en toch met een hand op het hart zingt: Wij zijn van Dietsen bloed.
quote:[JSLM] 903 CHRO
Chronologie van de wereldgeschiedenis : 6000 jaar wereldgeschiedenis. Keulen : Könemann, 1999. - 1 wandplaat. - Oorspr. titel : The timechart history of the world. - Reuzengroot formaat. - 3-8290-1707-3.
Gras maar een wapje, hoorquote:Op maandag 9 maart 2009 16:53 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik moest wel even lachen toen ik de TT las![]()
[..]
Pin me er niet op vast, maar ik dacht toen ik dit las toch echt dit:
Het is altijd al van 'duytschen bloed' geweest, diet betekent volk.
En ik heb ooit eens geweten hoe het met dat 'duitse bloed' zat, maar ik weet het niet meer
En dat wij de Duitsers zo verachten is alleen omdat wij hen de schuld geven van de eerste en tweede wereldoorlog (niet helemaal onterecht, ook niet helemaal terecht) en dat WO II gewoon veel te 'vers' wordt gehouden. Vind het zelf altijd wat overdreven, natuurlijk is het erg dat er zoveel mensen gestorven zijn, maar ruim 60 jaar later er nog mee bezig zijn vind ik absurd. Mag toch ook zeker hopen dat ze over 60 jaar niet nog steeds zo dramatisch bezig zijn met 9/11 zeg.
Nee. 'Duitsers', 'Fransen' en 'Nederlanders' bestaan niet. Deze nationaliteiten bestaan namelijk pas sinds enkele eeuwen: in het Duitse geval pas 140 jaar.quote:Op maandag 9 maart 2009 14:24 schreef FP128 het volgende:
Interessant dit. Andere vraag: bestaan echte Nederlanders wel of zijn het gewoon nazaten van de Duitsers/Scandinaviers e.d.?
ziet eruit als een mongoolquote:Op vrijdag 6 maart 2009 19:31 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is een Turkse zanger, maar ik geloofde nooit had hij Turks was.![]()
Zo kan je door blijven gaan tot een gemeenschappelijke voorouder die nog in het water leefde. Een nationaliteit verkrijg je hedendaags via inburgering / paspoort.quote:Op maandag 9 maart 2009 22:55 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Nee. 'Duitsers', 'Fransen' en 'Nederlanders' bestaan niet. Deze nationaliteiten bestaan namelijk pas sinds enkele eeuwen: in het Duitse geval pas 140 jaar.
Nederland is een mengelmoes van Saksen, Bataven, Friezen, Scandinaviërs en Germanen.
preciesquote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:48 schreef boyv het volgende:
[..]
Zo kan je door blijven gaan tot een gemeenschappelijke voorouder die nog in het water leefde. Een nationaliteit verkrijg je hedendaags via inburgering / paspoort.
Oh wacht, toen ik deze reactie plaatste las ik 'Turken en Marokkanen' in de TTquote:
Ja die romantisering is er. Maar als ik naar Turken kijk zie ik vaker Grieks-uitziende mensen dan Aziatisch-uitziende mensen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 00:37 schreef barthol het volgende:
Er is teveel gebaggerd in het topic. Op zich kon ik me de vraag van TS wel voorstellen. Een antropologische vraag. Maar TS heeft zich na die ene enkele post op Fok niet meer laten zien of horen.
Ik vraag me af of er in Turkije misschien een romantisch beeld is over afstammingslijnen die helemaal naar Djenghis Kahn teruggaan, eigenlijk net zo als er in Engeland romantische beelden kunnen zijn over Vikingbloed, en op het continent mensen graag willen afstammen van Karel de Grote.
Genetisch onderzoek laat echter een geheel eigen profiel zien van de Anatolische bevolking, het profiel van een smeltkroes in een gebied wat altijd een kruispunt tussen culturen en volkeren is geweest. Een heel ander profiel dan wat er in Mongolie wordt gezien. Mogelijke afstammelingen van Djenghis Kahn zullen binnen het huidige Turkije maar in een héél klein percentage zijn. In Kazakstan zal dat percentage groter zijn.
Daarna is het ook altijd een mengelmoes geweest. Kijk maar eens naar de afkomsten van de Ottomaanse grootvizieren en sultans:quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:49 schreef Scaurus het volgende:
Anatolië![]()
Geen gebied waar er in de oudheid en middeleeuwen zoveel gebeurt. Hettieten, Grieken, Pontiërs, Galaten, Phrygiërs, Perzen, Romeinen, Armeniërs, Parthen, Sassaniden, Hunnen, Byzantijnen, Mongolen, Turken, een grote smeltkroes!
Toen kwamen de Ottomanen
De Mengeling van Turkse en Mongoolse volkeren moet je denk ik ook niet zo zeer zoeken in Turkije zelf maar meer in de hoek van Turkmenistan, Oezbekistan en andere delen van het Timoeridische rijk met uitzondering van Iran (want Perzisch). Daar was de Mongoolse aanwezigheid een stuk sterker dan in Anatolië zelf.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:02 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ja die romantisering is er. Maar als ik naar Turken kijk zie ik vaker Grieks-uitziende mensen dan Aziatisch-uitziende mensen.
Iran is geen uitzondering hoor. Perzië is bijna 1000 jaar lang door Turken en Mongolen geregeerd:quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:51 schreef Tizitl het volgende:
[..]
De Mengeling van Turkse en Mongoolse volkeren moet je denk ik ook niet zo zeer zoeken in Turkije zelf maar meer in de hoek van Turkmenistan, Oezbekistan en andere delen van het Timoeridische rijk met uitzondering van Iran (want Perzisch). Daar was de Mongoolse aanwezigheid een stuk sterker dan in Anatolië zelf.
Ja maar wat daar zit Perzificeerd over het algemeen vrij sterk en verliest veel van de oorspronkelijke identiteit (gaan Perzisch spreken, nemen gebruiken over etc..), een beetje vergelijkbaar met de mongolen in China. Waar dit in andere gebieden minder het geval was.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:17 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Iran is geen uitzondering hoor. Perzië is bijna 1000 jaar lang door Turken en Mongolen geregeerd:Ghaznaviden (997–1186) » Turks Seltjoeken (1029–1194) » Turks Khwarezemiden (1096–1230) » Turco-Perzisch Ilkhanen (1256–1380) » Mongools Timuriden (1380–1507) » Turco-Mongools Safawiden (1502–1736) » Turks Afshariden (1736–1797) » Turks Qajaren (1794–1925) » Turks
Anatolië is nog steeds prachtig. Mag er bijna elke zomer weer van genieten.quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:49 schreef Scaurus het volgende:
Anatolië![]()
Geen gebied waar er in de oudheid en middeleeuwen zoveel gebeurt. Hettieten, Grieken, Pontiërs, Galaten, Phrygiërs, Perzen, Romeinen, Armeniërs, Parthen, Sassaniden, Hunnen, Byzantijnen, Mongolen, Turken, een grote smeltkroes!
Toen kwamen de Ottomanen
Volgens mij is het antwoord op al je vragen "ja". Turkse volkeren zijn dacht ik rond 1000 nChr inderdaad Turkije binnengevallen. Turken zelf komen uit west china.quote:En die oorspronkelijke Turken hebben dan toch veel gemeen met de oorspronkelijke Mongolen? Zijn Turken uit Turkije dan ook gemengd met Grieken, Hettieten en Perzen? Want die Turkse stammen die komen oorspronkelijk uit Azië (Altai- gebied) en vallen het huidige Turkije binnen, dus dan hebben die Turken wel veel gemeen met de Mongolen. Die Turkse stammen en Mongoolse stammen uit het Altai- gebied die hebben zich toch duidelijk vermengd? En de latere Turken (die Turkse stammen die het huidige Turkije zijn binnengevallen) hebben zich misschien weer vermengd met de Grieken, Romeinen, Perzen en Hettieten? En dat komt dan het dichtst bij de oorsprong van de huidige Turken?
En daarvoor had je de invallen van de arabieren en daarvoor weer de invallen van de iraniers (steppe volk ten noorde van het huidige iran).quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:17 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Iran is geen uitzondering hoor. Perzië is bijna 1000 jaar lang door Turken en Mongolen geregeerd:Ghaznaviden (997–1186) » Turks Seltjoeken (1029–1194) » Turks Khwarezemiden (1096–1230) » Turco-Perzisch Ilkhanen (1256–1380) » Mongools Timuriden (1380–1507) » Turco-Mongools Safawiden (1502–1736) » Turks Afshariden (1736–1797) » Turks Qajaren (1794–1925) » Turks
Klik hier voor een inkijkexemplaar van 9 pagina's...quote:De auteur schildert in 'Zonen van de veroveraars' een levendig portret van het Turkse volk: afstammelingen van de nomadische soldaten die het Byzantijnse rijk veroverden en die de regio eeuwenlang domineerden. Tegenwoordig bewonen zij een gebied dat veel groter is dan de politieke grenzen van Turkije, een gebied dat reikt van West-China, via Centraal-Azië, Duitsland en Nederland naar de Appalachen in de Verenigde Staten. Hij reisde meer dan tien jaar over de hele wereld om onderzoek te doen tot aan de geschiedenis van deze etnische groep. Naarmate hij meer verhalen en legenden hoorde, verbaasde hij zich er steeds meer over dat hun geschiedenis zo lang onderbelicht is gebleven.
Hoofdstuk over de oeigoeren lijkt me wel interresant. In west china ligt trouwens een grote stad die "ürümqi" heet, klinkt niet echt chinees en is het ook niet, is IMO eerder turks.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:18 schreef TheMagnificent het volgende:
Als jullie geïnteresseerd zijn in de Turkse volkeren kan ik jullie trouwens het boek Zonen van de veroveraars van Hugh Pope erg aanraden:
[ afbeelding ]
[..]
Klik hier voor een inkijkexemplaar van 9 pagina's...
Maar ook daar zijn, net als in Tibet, een gigantisch aantal Han Chinezen naar verhuist. Omdat de Chinezen het toch wel eigenlijk Chinees vinden.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:22 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
Hoofdstuk over de oeigoeren lijkt me wel interresant. In west china ligt trouwens een grote stad die "ürümqi" heet, klinkt niet echt chinees en is het ook niet, is IMO eerder turks.
Heb je gelijk in. De truuk die de engelsen ook bij n-ierland hebben toegepast en de israellies nu in palestina uithalen.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:24 schreef IHVK het volgende:
[..]
Maar ook daar zijn, net als in Tibet, een gigantisch aantal Han Chinezen naar verhuist. Omdat de Chinezen het toch wel eigenlijk Chinees vinden.
Inderdaad. Zo heb je in die regio bijvoorbeeld ook de Taklamakan-woestijn. Deze naam is een samenvoegsel van de Turkse woorden 'takla' (koprol/salto/omslag) en 'makan' of 'mekan' (plaats/oord). Het betekent dus zoiets als ''de plaats waar je verdwaalt/waar je niet meer uitkomt''.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:22 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
Hoofdstuk over de oeigoeren lijkt me wel interresant. In west china ligt trouwens een grote stad die "ürümqi" heet, klinkt niet echt chinees en is het ook niet, is IMO eerder turks.
Is die van de Turkmenen (uit Kirkuk iig.) niet het zelfde als deze blauwe vlag?quote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:35 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Inderdaad. Zo heb je in die regio bijvoorbeeld ook de Taklamakan-woestijn. Deze naam is een samenvoegsel van de Turkse woorden 'takla' (koprol/salto/omslag) en 'makan' of 'mekan' (plaats/oord). Het betekent dus zoiets als ''de plaats waar je verdwaalt/waar je niet meer uitkomt''.
Net zoals de Tibetanen hun beroemde rood-blauw-witte vlag hebben, hebben de Ujgoeren trouwens deze vlag (die verboden is in China):
[ afbeelding ]
Moet zeggen dat de titel van hoofdstuk 18: Turken kiezen voor een vriendelijkere Allah mij op mijn borst stuit. Daarom ga ik het boek niet kopen. Net alsof Turken "gematigd" zijn. Wat voor mij zoveel betekent als "volgen gewoon bepaalde regels niet op van Allah". Dit klopt gewoon niet. Maar goed ik wil dat hoofdstuk graag lezen en aan de hand daarvan bepaal ik of ik het koop. Iemand het desbetrefeende hoofdstuk ergens?quote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:18 schreef TheMagnificent het volgende:
Als jullie geïnteresseerd zijn in de Turkse volkeren kan ik jullie trouwens het boek Zonen van de veroveraars van Hugh Pope erg aanraden:
[ afbeelding ]
[..]
Klik hier voor een inkijkexemplaar van 9 pagina's...
Interessant! Heb je wat leesvoer voor me die hier meer over heeft? Het liefst met mooie plaatjes als deze natuurlijk, m'n biologie is zo roestig als m'n stationsfiets.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 01:16 schreef barthol het volgende:
[ afbeelding ]
Wat betreft de y-chromosomale afstamming (de afkomst in mannelijke lijn van vader op zoon) geeft dit plaatje wel een globaal beeld hoe de samenstelling van Y-DNA haplogroepen is in Nederland.
Meer dan 50% hg-R (waarvan R1b het leeuwendeel en R1a een heel klein percentage)
een derde deel hg-I, en kleinere percentages aan hg-J, hg-G, en hg-E
(hg=haplogroep)
Maar ik moet opmerken dat de codering R1b3 nu niet meer bestaat, de variant van R1b die kenmerkend is voor nederland is R1b1b2a1a ofwel R1b-U106/S21/m405.
Hieronder een kaartje van west-europa met alleen het percentage aan R1b in drie subvarianten , R1b-S21 in het oranje, de subgroep R1b-s29 ervan in donkerbruin, en alle andere R1b lichtgeel. Er is op dat kaartje wat betreft de mutatie S21 een maximum in onze streken te zien.
[ afbeelding ]
Hieronder een globaal overzichtje hoe de hoofd-haplogroepen A-T vanuit de Y-MRCA zijn opgesplitst.
Merk op dat de groepen R en I (ca 55% in Nederland en ca 33% in Nederland) sinds de ijstijd via verschillende afstammingslijnen hier gekomen zijn. Het is wel al sinds een paar duizend jaar dat die twee afstammingslijnen zich in westeuropa binnen volkeren vermengd hebben.
[ afbeelding ]
bij http://images.google.nl wat van die vetgedrukte termen intikken:quote:Op donderdag 2 april 2009 09:39 schreef pfaf het volgende:
[..]
Interessant! Heb je wat leesvoer voor me die hier meer over heeft? Het liefst met mooie plaatjes als deze natuurlijk, m'n biologie is zo roestig als m'n stationsfiets.
Leuk ook dat de TS 1 post op FOK! geplaatst heeft en nooit de moeite heeft genomen terug te komen, zou hij zo geschrokken zijn?![]()
quote:Op donderdag 2 april 2009 11:21 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
bij http://images.google.nl wat van die vetgedrukte termen intikken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
niet gehost op strormfront, echter ook daar linkten ze er naar(boeiend, trekken we ons niks van aan)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
je kan dit truukje ook met bloedgroepen doen. Verder: Als jij de namen van wat karakteristieke mongolen genen kent kan je ook daar op images.googlen
Ik dacht dat je dat al wist? Bij jou stroomt toch Tartaars/Mongools bloed door je aderen?quote:Op maandag 27 april 2009 11:31 schreef Burakius het volgende:
Hoe kun je nou snel en geodkoop weten wat voor "rassen" je allemaal in je hebt? (I is a noob)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |