abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 juni 2007 @ 22:48:12 #1
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_50391162
Hoi en welkom in het Feedbacktopic van Cultuur & Historie. Heb je een vraag over een lopend, een oud of een mogelijk nieuw topic aan de mods dan is dit dé plek om die te stellen want hier zien we het zeker.

Waar gaat Cultuur & Historie over?
Over alles wat niet meer in de actualiteit staat en qua insteek ook niet beter past in één van de andere subfora.

Een voorbeeldje: wil je het hebben over het gemiddelde interieur uit 1954 dan kan dat hier. Wil je je huis zo inrichten dan kan je beter naar K&W natuurlijk.
Of je wil iets over de mode van 1920 weten? Als het niet opeens ontzettend retro is en iedereen er weer in rondloopt dan is dit het juiste forum, mocht iedereen spontaan weer in de Gazette du Bon Ton gaan shoppen dan verhuizen we gewoon door naar LIF.

Natuurlijk horen de grote favorieten hier ook thuis: WO1 en deel 2, WO2.
Paar uitzonderingetjes: We spelen hier een spelletje, Raad je Plaatje en we herbergen ook de militaria, van Romeinse legioenen (wat logisch is) tot de nieuwste stealth schepen.

Da'was't?

Wat ons betreft wel eigenlijk, de rest beoordelen we op gevoel, of het niet ergens beter tot z\'n recht komt.

Dit is ook meteen de OP voor komende FB topics

[ Bericht 2% gewijzigd door Misstique op 17-07-2007 12:35:07 ]
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_50391227
TVP.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 22:49:56 #3
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_50391246
Kan jij een leukere TT verzinnen, ik ben daar slecht in vandaag. .
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_50391565
Ik vind em prima zo.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 23:17:22 #5
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50392516
ik vind hem puik dagonet. "back to the future" enzo...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 20 juni 2007 @ 14:35:15 #6
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_50653566
Er zit een 's' te veel in mijn TT, kan die weg?
  woensdag 20 juni 2007 @ 17:58:05 #7
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_50660128
Tuuk
  woensdag 4 juli 2007 @ 21:49:40 #8
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_51147380
Zou deze open mogen?!

radioberichten mei 1940

Ik heb wat geluidsfragmenten op cd.
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:30:55 #9
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_51149123
Heeft dit gewerkt?
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:36:03 #10
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_51149358
ty
pi_51234152
Ik geloof dat de OP nu aangepast kan worden na deze renovatie.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  zaterdag 7 juli 2007 @ 17:07:32 #12
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_51234848
Memory Lane????? WTF?

Hilarisch. Noem het dan gelijk ONZ-2
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 7 juli 2007 @ 22:39:37 #13
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_51244982
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 17:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Memory Lane????? WTF?

Hilarisch. Noem het dan gelijk ONZ-2
idd
Huilen dan.
pi_51253178
Matige naamswijziging. Welke drol heeft dit besloten?
  zondag 8 juli 2007 @ 10:26:47 #15
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_51254677
De nieuwe naam doet vermoeden dat het een soort vergaarbak is geworden voor topics uit de Eighties/Nineties-subfora, maar dan voor alle vorige decennia.

Is dat ook de bedoeling?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  zondag 8 juli 2007 @ 11:35:03 #16
66444 Lord_Vetinari
pi_51255568
quote:
Op zondag 8 juli 2007 10:26 schreef JDude het volgende:
De nieuwe naam doet vermoeden dat het een soort vergaarbak is geworden voor topics uit de Eighties/Nineties-subfora, maar dan voor alle vorige decennia.

Is dat ook de bedoeling?
Om even uit de Oude Doosch en School te klappen:

Toen Natalie en ik vorig jaar een discussie startten achter de schermen om de naam (terug) te veranderen (HOC beviel ons niet en was ons eigenlijk opgedrongen) brak de hel los. We hebben diverse namen de revu laten passeren maar elke wijziging werd geblokkeerd. Men moest en zou 'oorlog' erin houden voor de moderne legeronderwerpen (zoals het elitetroepen-onderwerp (hoewel wij als mods zoiets hadden van 'dat hoort hier helemaal niet'), terwijl wij zochten naar een naam die de lading wel zou dekken. Uiteindelijk hebben we HOC maar zo gelaten.

Blijkbaar heeft 'men' HOC nu helemaal opgegeven. Eén van de redenen om na ons vertrek Misstique hier te benoemen was, ik zie de post in FC nog voor me, dat zij 'in haar andere forum zo goed mensen kon aantrekken, omdat ze van die leuke topics kan openen'. Kan iemand me een topic van Misstique aanwijzen? Of uberhaupt een bijdrage, afgezien van een incidenteel slotje?

En nu deze naamswijziging. Memory Lane. Om Natalie te citeren: Het klinkt alsof we gezellig met een kopje thee op de bank herinneringen gaan zitten ophalen. Het is een waardeloze naam en het zal dit subforum alleen maar verder in de obscuriteit helpen. Een forumnaam hoort de inhoud van het forum te weerspiegelen. Dit is niks. Het is vlees noch vis en het gevolg zal zijn, dat het aantal geopende topics verder zal dalen, zowel in kwantiteit als in kwaliteit. De voorbeelden zijn er al:
Kennen jullie Heintje Davids nog ?
De Dolly Dots zijn ondergewaardeerd.

HOC heeft ooit de pretentie gehad om geschiedenis en cultuur licht, maar goed onderbouwd naard e users te brengen. Die doelstelling is onhaalbaar, maar om dan krampachtig het leven van dit forum te verlengen is gekkenwerk.

Dit subforum is dood. Het feit dat er aparte subfora worden en werden geopend over de 80er en 90er jaren (met topics die gewoon hier horen) zegt genoeg. Laten we het begraven en alle topics gewoon over de rest verspreiden. Immers, waar vroeger de gewoonte was, dat andere mods topics die hier thuishoorden gewoon verplaatsten, of achter de schermen de mods van dit forum op een topic attent maakten om te zien of het hierheen gehaald kon worden, staan de HOC topics verspreid over het forum. Nieuwe wereldwonderen in NWS, een topic over de chef defensistaf (zie mijn opmerking hierboven over Oorlog) in POL... De topics die nu in HOC ML staan, kunnen zonder twijfel en zonder moeite over de rest verdeeld worden.

Het was leuk zolang het duurde. Het is nu niet leuk meer. Het verlengen van de doodsstrijd is een kwelling voor iedereen, zowel voor de mods als voor de users.
  zondag 8 juli 2007 @ 11:44:58 #17
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51255749
misschien kan de naam 'historie' nog wat leven inblazen als subforum? dat dekt de lading beter dan 'memory lane'. dat is mij iets te truttig en idd klinkend als een naam in 'n topictitel voor oud of uvt oid.
  zondag 8 juli 2007 @ 11:46:25 #18
66444 Lord_Vetinari
pi_51255778
quote:
Op zondag 8 juli 2007 11:44 schreef zoalshetis het volgende:
misschien kan de naam 'historie' nog wat leven inblazen als subforum? dat dekt de lading beter dan 'memory lane'. dat is mij iets te truttig en idd klinkend als een naam in 'n topictitel voor oud of uvt oid.
Ik heb nooit begrepen, waarom er zo'n weerstand is tegen het woord 'geschiedenis'. We hebben diverse namen voorgesteld met dat woord erin en elke werd afgeschoten. Terwijl het beter de lading dekt, bekender is en beter bekt dan 'historie'.
  zondag 8 juli 2007 @ 13:20:32 #19
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51257725
quote:
Op zondag 8 juli 2007 11:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik heb nooit begrepen, waarom er zo'n weerstand is tegen het woord 'geschiedenis'. We hebben diverse namen voorgesteld met dat woord erin en elke werd afgeschoten. Terwijl het beter de lading dekt, bekender is en beter bekt dan 'historie'.
geschiedenis lijkt me prima, maar misschien krijg je dan wel veel ventjes en sletjes die het zien als een schoolvak en denken dat ze zo werkstukken in de mond gegooit worden gekregen? beetje luiergehalte dus.

'historie' vind ik beter eik.

[ Bericht 3% gewijzigd door zoalshetis op 08-07-2007 13:28:45 ]
  zondag 8 juli 2007 @ 13:24:28 #20
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_51257814
quote:
Op zondag 8 juli 2007 11:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Om even uit de Oude Doosch en School te klappen:
whehehe, LV, ik mag hopen dat je kennis van oude geschiedenis beter is blijven hangen dan die van de heel recente want wat je hier uitkraamt is nonsens. Op lekken staat een ban maar dáár hoef jij je iig geen zorgen over te maken.
quote:
Toen Natalie en ik vorig jaar een discussie startten achter de schermen om de naam (terug) te veranderen (HOC beviel ons niet en was ons eigenlijk opgedrongen) brak de hel los. We hebben diverse namen de revu laten passeren maar elke wijziging werd geblokkeerd. Men moest en zou 'oorlog' erin houden voor de moderne legeronderwerpen (zoals het elitetroepen-onderwerp (hoewel wij als mods zoiets hadden van 'dat hoort hier helemaal niet'), terwijl wij zochten naar een naam die de lading wel zou dekken. Uiteindelijk hebben we HOC maar zo gelaten.
HOC beviel jullie niet? Het was jullie eigen idee? 9 juli, 2006 geopperd door Natalie en 2 minuten later bijval van jou. Paar minuten later loop je het te verdedigen tegenover yvonne die haar kanttekeningen erbij zet.
quote:
Blijkbaar heeft 'men' HOC nu helemaal opgegeven. Eén van de redenen om na ons vertrek Misstique hier te benoemen was, ik zie de post in FC nog voor me, dat zij 'in haar andere forum zo goed mensen kon aantrekken, omdat ze van die leuke topics kan openen'. Kan iemand me een topic van Misstique aanwijzen? Of uberhaupt een bijdrage, afgezien van een incidenteel slotje?
Wederom zie je hallucinaties want zo'n post heeft er nooit of te nimmer gestaan en redenen voor Tiek om mod te worden zijn besproken door FA's in OFF (toen nog POTA), het voortraject heb jij dus geen weet van.
quote:
HOC heeft ooit de pretentie gehad om geschiedenis en cultuur licht, maar goed onderbouwd naard e users te brengen. Die doelstelling is onhaalbaar, maar om dan krampachtig het leven van dit forum te verlengen is gekkenwerk.
Nee, dat was júllie pretentie.
quote:
Het was leuk zolang het duurde. Het is nu niet leuk meer. Het verlengen van de doodsstrijd is een kwelling voor iedereen, zowel voor de mods als voor de users.
En dat was jullie modschap.
  zondag 8 juli 2007 @ 13:26:39 #21
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_51257875
Het nadeel van het strakke, strenge, opvoedkundige, elitaire geschiedenis is dat men een vraag kan stellen en dan 5 minuten later een copy/paste van wikipedia voor de neus krijgt, daar zit weinig spannends of leuks of zelfs maar interactiefs in. Ja, het is heel tof om dingen te weten te komen maar door de naam speelser en meer nostalgisch georienteerd te maken is het duidelijk dat subfora als 90s en 80s eigenlijk een tijdelijke afsplitsing van dit subforum zijn.
  zondag 8 juli 2007 @ 13:30:37 #22
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51257966
memory lane it is dagonet?

in de hoop dat sommige mensen zich prettig voelen bij die naam? ik hou niet zo van engelse namen in subfora. doe gewoon het overkoepelende 'historie'. .
pi_51259732
Zo is dat, wég met al die onderbouwde topics waarin mensen met kennis postten! Jolijt over de smurfen en de prehistorie. Dát willen we lezen!

Wat een misstap. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_51260622
Ik vond HOC altijd het subforum waar de meeste mensen kennis van zaken hadden en een beetje intelligentie bezitten, in tegenstelling tot de meeste andere subfora op Fok!. Ik denk niet dat die reputatie lang stand zal houden met de nieuwe naam. Memoraly Lane... 't klinkt meer als een Beatles-nummer dan als een subforum waar mensen met kennis van zaken posten .

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2007 15:17:16 ]
  zondag 8 juli 2007 @ 15:45:09 #25
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_51261242
quote:
Op zondag 8 juli 2007 14:43 schreef Jarno het volgende:
Zo is dat, wég met al die onderbouwde topics waarin mensen met kennis postten! Jolijt over de smurfen en de prehistorie. Dát willen we lezen!

Wat een misstap. .
Ach ja als dit echt de richting gaat worden kan je dit subforum altijd nog uit je forum-index schoppen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')